Ca biciclist, nu știu ce aș putea face să fiu mai vizibil în trafic

Luminile alea intermitente nu funcționează. Hainele colorate nu. Casca roșie cu negru deloc.

În, în 90% din cazuri, sunt fie femei, fie bătrâni, de toate vârstele, de toate naționalitățile, de toate mașinile. Nu foarte mulți care să fie la telefon, pur și simplu oameni care nu se uită pe unde merg. Femei și bătrâni. Dacă nu încearcă să dea peste mine o femei sau un nene peste 60 de ani nu simt că merg pe bicicletă.

Mă gândesc la o cască cu un bec din ăla portocaliu intermitent pe ea. Poate așa.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. NOU
    #1

    mai nou problema grava este cu „TROTINETARII” care au devenit absolut periculosi pentru trafic

    00
    • Sa vezi seara cum merg pe contrasens, pe strada, nu pe trotuar… noroc ca astea electrice mai au un far in fata, altfel ii iei in plin.

      00
    • mai grav e cu traficul asta nebun si poluarea aferenta. Trotinetarul poate si-o lasat masina acasa ca sa fie mai liber in miscare, sa aiba „loc de parcare” si sa polueze mai putin.

      00
    • Pe trotinetari nu ii amendeaza nimeni? Daca noapte iei pe capota un hipster pe trotineta care circula noapte pe contrasens si nesemnalizat tot tu esti vinovat?

      00
    • In afara de mizeria cu contrasensu alte argumente? contra trotinetarilor?, eu nu am vazut nici unu pe contrasens, insa am vazut ca marea majoritate folosesc luminile au stop ce se apirnde cand pun frana si tot asa. Problema e ca exista din ce inteleg eu, ca asa functioneaza romanismele in romanistan, da ca eusunt cu cazanu mi-a lua mama sosea nu?
      Si putem pune in loc de trotineta si bicicleta ca e acelasi lucru, mare majoritate a soferilor nu au nici cel mai mic bun simt sa realizeze ca pe ala de pe bicicleta si vantu il poate da jos, mai ales daca treci ca animalu cu 80 la ora la 30 cm de el…
      Mai avem mult pana departe, paote cand o fi motorina 7 lei?

      00
    • Ce nu iei tu in calcul Bluehand este ca toti astia, si in special biciclistii, merg ca niste descreierati avand impresia ca sunt numai ei pe strada. Si da, sunt biciclist si circul aproape zilnic in Bucuresti in sezonul cald si iti spun sincer ca majoritatea lor nici macar n ar trebui sa fie lasati sa iasa din casa, nu mai zic de umblat cu bicicleta.

      00
    • @Bluehand cand motorina va fi 7 lei stai linistit ne adaptam si ne cumparam masini electrice, nu iti fa tu griji din cauza asta. Biciclistii si trotinetarii sunt niste hipsteri care cred ca daca ei adopta un stil de viata sanatos si fara poluare atunci toata lumea ar trebui sa faca la fel si au pretentia sa fie respectati in trafic ca vai doamne ei sunt pe trotineta. Uite ca nu-i asa! Prima data invata sa te adaptezi tu cu bicicleta / trotineta ta la conditiile de drum si apoi trebuie sa ai pretentii. Drumurile sunt facute pentru masini in primul rand si apoi pentru voi. Mergeti naibi pe dreapta si respectati semnele de circulatie sau plimbati-va in parcuri unde-i aer curat si verdeata!

      00
    • Fata de cei cu masinile care merg ultrapreventiv nu? Mie pana acuma nu s-a intamplat sa ma calce vreun biciclist nu zic sunt de acord ca sunt terminati peste tot, da eu ca biciclist era sa fiu facut praf de foarte multe ori de indivizi carora dupa, cand ajungi la geamu cazanului si ii intrebi daca te-au vazut cand au trecut pe langa tine cu 80 la ora marea majoritate au o privire mai imbecila ca veorika.
      Pana la.preventie e cale luna.

      00
    • da ce de raceri pe aici – toti mergeti cu masina tare si va temeti de astia cu trotinete :))) – barbati adevarati, astia cu minusurile. hate much?

      00
    • si nici macar nu am trotineta iar bicicleta mea aduna praf in garaj. Merg cu masina zilnic din ratiuni de logistica. Dar daca nu as avea de dus copii la scoala/gradinita – m-as transforma si eu in trotinetar (mai ales pe perioada de vreme buna)

      Am zis de bine de astia cu trotinetele pentru ca ma bucur ca sunt mai putine masini in trafic si implicit mai putina poluare. Voi restul, va bucurati ca respirati 1.9 si 2.0 TDI? Cand deschideti geamul in trafic cum vi se pare aerul?

      Nu trebuie sa fii vreun activist sa iti doresti sa respiri aer mai curat..

      00
    • Daca drumurile sunt făcute în primul rând pentru mașini, trotuarele sunt pentru pietoni, nu? Tu respecți toate regulile, Mariane?

      00
    • @Bluehand te rog, nu mai repeta „marea majoritate” atat de des ca asa ajungem sa ne trezim cu dancila pe cap, dupa trebuie sa ii citim din DOOM ca sa plece

      00
    • trotine-ma-ta

      00
    • @Madalin incerc sa le respect pe toate dar ii tot mai greu. Era sa intru in stanga intr-o masina care venea din sens opus din cauza unui biciclist, am zis sa-l ocolesc cat mai mult sa nu-l deranjez. Apoi pe un trotinetar din asta care avea si casti in urechi era sa-l iau pe capota, a aparut din intuneric in fata fara semnalizare fara nimic. Cat de mult poti sa respecti regulile?

      00
    • @Madalin drumurile sunt facute pentru masini in primu rand iar in al doilea rand pentru biciclisti si trotinetari. Limpede? Acuma.. ca biciclist/trotinetar nu iti interzice nimeni sa nu circuli pe drum, dar daca circuli pe drum atunci circula cat mai in dreapta si nu avea pretentii sa protejeze cineva ca tu esti pe doua roti, invata semnele de circulatie, da din maini ca maimuta ca sa anunti ce faci, uita-te in oglinda si asa poate putem convietui. Daca nu iti place atunci du-te in parc unde sunt aleii, verdeata si aer curat. Te vei simti mai bine acolo decat pe drum unde sunt masini. Priceput? Eu zic ca am fost clar.

      00
    • E mișto să ne luăm de șoferi, dar tare aș vrea să văd niște bicicliști care se iau de unii „de-ai lor” care fac figuri pe două roți printre oameni, iar dacă se întâmplă să mai dea peste câte vreunul iar apoi sunt jucați în picioare de ceilalți, tot ei scheaună că sunt victime.

      O fi frumos să fii bio, green, civic și ce termeni or mai fi la modă acum, dar parcă ar trebui unii să mai fie și responsabili. Nu doar în ceea ce privește mediul.

      00
    • „Daca drumurile sunt făcute în primul rând pentru mașini, trotuarele sunt pentru pietoni, nu?”

      Nu, drumurile NU sunt facute in primul rand pentru masini. In legislatie scrie clar, daca nu exista benzi speciale atunci bicicletele se deplaseaza pe sosea nu pe trotuar. Iar daca intr-o intersectie nesemnalizata iti vine din dreapta un biciclist trebuie sa ii dai prioritate exact ca unei masini. Asadar de unde tampenia asta ca aia pe 4 roti ar avea mai multe drepturi pe sosea decat aia pe 2 roti?
      Cei pe 2 roti au aceleasi drepturi si trebuie sa respecte aceleasi reguli ca si cei pe 4 roti.

      00
    • Ma bucur ca exista curajosi care se plimba cu trotineta si bicicleta printre masini in trafic, eu n-as avea curaj. M-as da pe camp sau pe dealuri, dar prin oras pur si simplu sunt prea multi idioti pe care trebuie sa ii feresti si cu masina, dar mai ales cu bicicleta. Masina ti-o indoaie, daca esti pe bicicleta iti rup ceva.
      In al doilea rand, as dori ca toti sa fie semnalizati in trafic. La fel cum ar fi nasol sa dai peste o masina fara faruri care vine pe contrasens, e la fel de naspa sa te trezesti cu unul pe bicicleta/trotineta cu casti pe cap, fara lumini si fara vesta (astea sunt obligatorii, la fel si casca, dar aia ti-o iei automat daca te duce mintea).
      Eu am fost atins bine de un biciclist pe trotuar, care facea slalom printre pietoni, si mai nou vad tineri cu trotineta care fac slalom la fel pe trotuare, la viteza destul de mare, cu casti in urechi. Ce sa mai zici?
      Sa nu mai vorbim de aia care trec pe trecere, chiar ieri am vazut un barbat cu doua fetite dupa el, toti echipati cu casti si genunchiere, treceau pe trecerea de pietoni pe biciclete, ocolind oamenii. Cand i-am zis ca ei trebuie sa se dea jos acolo, a inceput sa rada si a plecat mai departe. Frumos isi invata copiii.

      00
    • @Cryssy daca au aceleasi drepturi atunci tu ca biciclist/trotinetar de ce ai pretentii?

      00
    • @Marian – pe acelasi principiu, sper sa nu te superi daca o sa-ti parchezi vreodata masina pe trotuar si o sa o gasesti zgariata.

      00
    • @Madalin o parchez pe trotuar daca nu-i interzis si daca pot sa las loc ca sa treaca o persoana cu un carucior lejer, altfel nu parchez. daca o gasesc zgariata si am indeplinit cele de mai sus atunci ce sa zic, sa aiba noroc ala care a zgariat-o!

      00
    • Marian nu a luat permisul la Pitesti ? Pentru ca pare a fi un analfabet functional.

      00
    • @cartus Daca tu ai masina cu volan pe dreapta nu inseamna ca in Romania se circula pe stanga.

      00
    • Cred ca Marian e prieten cu tipa aia care se plangea acum 2-3 ani pe aici pe blog ca pietonii nu se feresc atunci cand se plimba ea cu bicicleta pe trotuar.

      00
  2. Ca sa nu te inghesuie in bordura, soferii trebuie fortati sa depaseasca – 1 metru fata de margine (bordura, masini parcate etc). Mai greu cu injuraturile si claxoanele, dar mai bine asa decat sa te „stearga”.

    Lampa clipitoare puternica si ziua, si in fatza si in spate.

    00
  3. Ca sa fii văzut trebuie sa îți iei o bicicleta înaltă, și lata, cam cât un SUV asa, cat sa le poată îndoi tabla, atunci poate ar avea grija.

    00
  4. Poata fusta.

    00
  5. Bullbar fata-spate :)

    Nu stiu cum nu te vad, cu lumini intermitente fata spate parerea mea ca e suficient de vizibil. Eventual o vesta ca mai sus.

    00
  6. urmaresc cateva canale cu biciclisti din b si am impresia ca sunt in alta lume. nu biciclesc de mult, e al 2lea an de cand am bicla si merg de cateva ori pe saptamana. cu un pic de atentie si prudenta am reusit sa raman intreg si sa nu ma cert cu nimeni. soferii te vad foarte bine daca ii „incomodezi”. adica sa mergi pe mijlocul benzii de circulatie si sa semnalizezi. daca mergi cat mai aproape de bordura ai sanse sa nu se sinchiseasca sa traga un pic de volan si te inghesuie un pic. ador sa merg in b pe carosabil si nu pe piste. nu ma asteptam sa fie asa de decent. nu, postul asta nu e caterinca.

    00
  7. Cred ca ai inteles bine problema enumerand toate metodele prin care te poti face mai vizibil. Nu acolo este problema ci la soferi iar pe astia nu ii schimbi decat poate cu o noua generatie(educatie) si sanctiuni corect aplicate(educatie), adica vorbim de zeci de ani.

    00
  8. Cu topor fosforescent ai incercat?

    00
  9. 1. De câţiva ani mi-am pus oglindă la bicicletă, mi se pare indispensabilă. Poţi anticipa mai bine traficul, estimezi mai bine ce vor să facă cei din spate.
    2. Pe cât posibil, evit arterele mari, o iau mai pe străduţe (bine şi pentru sănătate, mai ales că de multe ori sunt şi cu copilul).
    3. Mă comport ca şi când toţi şoferii sunt neatenţi sau nu mă văd. Asta înseamnă claxon, frânat preventiv, lăsat maşina să treacă chiar dacă nu are prioritate etc. Sănătatea mea e mai importantă decât o ambiţie de moment.

    00
    • Bingo! Oglinda la bicicleta este cheia problemei !
      De vreo doi ani ma uit la biciclisti daca au oglinda si cred ca-i pot numara pe degetele de la o mana pe cei care aveau.

      00
    • cea mai buna oglinda e urechea, iar asigurare mai buna ca intoarcerea capului nu exista.

      pentru o buna sanatate in trafic este esential sa fii:
      – __vizibil__ = lumini si eventual reflectorizant (un clipici din ala cu led e suficient)
      – __previzibil__ = nu schimba brusc directia de mers, nici macar pentru a ocoli cu 5 cm un canal.
      nu te inghesui langa bordura tocmai pentru a avea ceva loc de manevra (o groapa, un canal, lovit cu pedala bordura, etc) si incadreaza-te din timp pentru orice depasire (masini parcate, ,gropi, etc).
      totusi, be a good sport si incearca sa nu ocupi in mod nenecesar toata banda
      – __relativ rapid__ = cand trebuie sa te incadrezi in trafic incearca sa o faci pe cat posibil alert (dar previzibil) pentru a nu ii surprinde pe soferi cu diferenta mare de viteza (gandeste-te ca dai pe autostrada pe b2 peste un sofer care merge cu 50 km/h).
      – __atent__ = sa te asiguri si la cedeaza si la prioritate si in general tot timpul.
      indiferent de vinovat.. tu mereu iesi accidentat in caz de contact.

      00
    • @john as zice mai bine sa ocupi toata banda.
      Distanta laterala regulamentara pentru depasirea unui biciclist este de 1.5m, dar (dincolo de faptul ca frustratii cu volan nu o respecta in general) daca drumul nu o permite e mai bine sa mergi frumos pe mijlocul benzii decat sa risti sa fii inghesuit.

      00
    • @radum, si in felul asta o sa iti atragi nervii si claxoanele soferilor, iar cand lumea e agitata ai toate sansele sa scapi intreg, nu?
      nu am spus sa te inghesui in bordura (ba chiar am spus sa nu), dar cand vom intelege ca sunt lucruri marunte pe care le putem face pentru binele total al traficului (si implicit al nostru).. atunci lucrurile vor merge mult mai bine.
      traficul nu este o competitie!

      ps. cam cata distanta laterala pastrezi cand treci printre masini la semafor?
      sau asta se aplica doar cand ne convine noua, nu si celorlalti.

      a fi vizibil si previzibil sunt lucruri mult mai importante decat orice lege.
      chiar si cand faci o boacana.. daca a fost previzibil ca o vei face.. nu o sa dea nimeni intentionat peste tine (o sa iti iei injuraturi si claxoane probabil, dar o sa ramai intreg).

      00
  10. In ultimul timp prin Bucuresti,pietonii s-au tampit de tot:merg pe mijlocul strazilor de prin cartiere,de parca nu ar exista trotuar.M-am luat de multi in sensul bun,in 80% din cazuri am fost injurat.P.S.Ies din parcare de la Prosper center cu spatele,era sa storcesc o proasta impreuna cu fii-sa,care se deplasau bineinteles pe strada.”Doamna aveti trotuar,de ce sariti in spatele masinii,mai ales cand o vedeti ca da cu spatele?” „Pe trotuar nu incap…”.Precizez ca trotuarul care este tot timpul liber are latimea de 2,5 metri.

    00
    • NOU
      #43

      Nu știu pe unde mergi tu, dar în București 90% dintre trotuare sunt ocupate. Eu sunt nevoit să cobor pe stradă din 5 in 5 metri, mai ales daca sunt cu căruciorul.

      00
    • E posibil ca în cazul expus să fie cum zici tu, dar foarte multe trotuare sunt considerate locuri de parcare. De multe ori prin spațiul dintre mașini și ziduri/garduri vii/metalice nu se poate strecura nici un copil de 5 ani fără să atingă ori masina, ori zidul.

      00
  11. Renuntat la bicicleta (casca, vesta reflectorizanta, faruri fata/spate, genunchiere), trecut la trotineta. Soseaua e un camp de lupta.

    Chiar daca ajung mai tarziu la munca si ocolesc/opresc pentru pietoni macar sunt aproape convins ca ajung intreg.

    00
  12. 100% de acord. Intr-adevar, biciclistii par invizibili pentru multi soferi si cel mai frica mi-e de incepatori, batrani si femei. Iar eu n-am neaparat o parere proasta despre femeile de la volan (in afara ca unele sunt exagerat de precaute si ingreuneaza traficul), dar culmea, cu biciclistii se pare ca au o problema.
    In Bucuresti, singurul atu al mersului pe bicicleta este ca nu stai in trafic. Altfel, inspiri noxe (deci canci miscare sanatoasa), te expui de 10 ori mai mult cainilor si masinilor. Bine, nici biciclistii insisi nu-s toti la fel: o gramada de imprastiati, neatenti, jemenfisisti, pe strada, pista de biciclete (aaahahhahahahaaaa) sau prin parcuri.

    00
  13. target fixation. toţi vor să te ia în braţe, pardon pe capotă

    00
  14. Claxon de rabă (sau sirenă de vapor). Nu îmi dau seama care este mai eficient

    00
  15. Coarne cu led! Le pui pe luminare intermitenta si te vor observa imediat. Uite! Dracu pe doua roti! Hue hue hue!

    00
  16. Ia și tu o influenceriță pe cadru…

    00
  17. Ca in orice situatie, solutia e o pista.

    00
  18. daca tu te plangi de asta, in Brasov, unde probabil sunt cei mai multi biciclisti din tara si cei mai vizibili

    00
  19. Pune si tu un banner mare pe vesta reflectorizanta pe care sa scrie „daca nu ma vezi, ori esti usoara, ori mama ta e proasta”. O sa se atace instant ca nessul si garantat te vor ocoli, larg prin stanga pentru a isi exprima dreptul la replica.

    00
  20. Ornament de capota scrie pe bicicliști daca nu sunt atenți. Ca la Rolls :)

    00
  21. Cred ca soferii pur si simplu nu vad ceva mai mic decat ei pentru ca sunt preocupati mai mult de siguranta lor. Cu cat avanseaza in dimensiunile jucariei, cu atat sunt mai neatenti la masini mai mici/motociclete/biciclete/pietoni, si mai grijulii la ce-i poate busi pe ei.

    00
    • Te înșeli. Imi e frica de bicicliști, ca de dracul, tocmai din cauza prejudecăților pe care le-ai menționat. Dacă-ți pică prostul in fata, sau il atingi cu oglinda, ghici cine e cel mai mare vinovat? Șoferul.
      Mai mult, gândește-te ca sunt situații in care nu ai vizibilitatea prea buna (e.g. Ploaie, geamuri aburite, multe luminițe in jur noaptea), si te poti simti confuz/a pentru o fracțiune de secunda. Acea fracțiune de secunda este suficientă să-l atingi pe bolovanul pe doua roti. Daca era le 4 roti, totul se sfârșea printr-o amiabila, dar la doua roti se poate termina tragic.
      Apropo, iubesc plimbările cu bicicleta, insa de vreo 20 de ani merg doar pe drumuri izolate si cărări de munte/dealuri, deci nu sunt vreun Titi Aur fără bicla in garaj ;)

      00
    • NOU
      #62

      Eu sunt și șofer și biciclist. Exista imbecili de ambele tabere ale baricadei, dar în marea majoritate, participanții la trafic sunt ok. Problema e că tindem sa ne amintim nasoalele

      00
    • Merg cu bicicleta in trafic dar m-au oripilat 2 “biciclisti“ care mergeau agatati de autobuzul RATB in trafic. Cand soferul a franat au inceput sa-l injure si sa-i sparga oglinzile. Daca le spui “animale“ jignesti regnul animal!

      00
  22. Ai incercat sa iei masina?

    00
  23. Poate veti spune ca sunt cocalar.Si poate ca sunt.Dar mie imi e frica sa merg cu bicicleta in oras.Mi se pare ca oamenii sunt din ce in ce mai nesimtiti, cum ai spus tu indiferent de varsta , marca sau culoarea masinii,judetul sau tara propietarului. Romanul a invatat o regula simpla:Marimea conteaza.Si crede ca daca si-a luat suv sau vreo barca de masina ceilalti ar trebui sa se dea la o parte.Si cu cat celalat o are mai mica ( scula cu care se deplaseaza) cu atat ar trebui sa dispara mai repede din calea zeului conducator. Si cred ca singura solutie e educatia.Si educatia cea mai eficienta pt oamenii mari e …..prin portofel.Pana atunci prefer sa raman pe 4 roti

    00
    • Eu merg cu motocicleta prin București de 9 ani, și am încercat de câteva ori să merg cu bicicleta la muncă dar mi s-a părut mult prea periculos. Făceti-mă cocalar, dar asta e situația. Ca biciclist nimeni nu te vede, nu te-aude, deși de depășit te depășesc toți.

      00
  24. mergi pe mijlocul benzilor

    00
  25. Un AKM 47 ținut în spate.? :))

    00
  26. incearca cu pix(sau rucsac similar) poate esti mai vizibil :D https://www.youtube.com/watch?v=moIV2wzOPLw

    00
  27. În București este o mașina parcată. Nu contează unde, dacă ești în București ești ori lângă ori într-o mașină parcată.

    00
  28. in orasul mic in care ma dau cu bicielta multi se uita ciudat si nu inteleg de ce stau cu cate o mana intinsa in intersectii, eu ma uit in ochii soferului sa fiu sigur ca m a vazut , daca vine din spate sper sa ma vada . unii biciclisti fac copenhagen left in intersectii ,

    00
  29. Merg de o luna la munca cu bicicleta in bucuresti, plec la 9 de acasa din zona afi, pana la victoriei fac 15 minute, ma intorc la 18:00, de obicei depasesc coloane la orele astea, insa chiar si asa a dat o proasta peste mine undeva pe Buzesti, eu mergeam inainte, ea facea dreapta. Noroc ca nu avea viteza, am cazut in picioare, daca avea viteza iesea cam rau.

    00
    • tu o depaseai, gresit, prin dreapta ei pe langa bordura :) ; eu merg de 15 ani prin bucuresti cu bicicleta zilnic; doar vreo doua incidente minore; chiar, acum 15 ani rar vedeai biciclisti in bucuresti .. s-a umplut de ei ! de nevoie !

      00
    • Ce traseu ai de la Afi pana in Victoriei ? Caut o varianta buna care sa evite podul de la Basarab.

      00
  30. Merg de vreo sapte ani zilnic cu bicla. Numai cu bicla. Bag si pe ploaie daca distantele sunt scurte. Si iarna, daca nu e zapada… e super ok.
    Incidente in trafic, in 7 ani la ritm ZILNIC de mers: patru-cinci. Din care jumatate au fost din vina mea. Gandit, corectat… nici un incident in ultimii 3-4 ani.
    Din astia 7 ani, 3 ani in Italia, prin trafic italian (uneori mai rau decat cel romanesc).
    Lumini: fata, spate, casca. LED-uri. Doar cele de pe casca clipesc.
    Vesta reflectorizanta: doar in ultimul an, daca n-o uit acasa.
    Cum aleg drumul: daca se poate, niciodata in centru, intotdeauna pe langa bordura.
    Eu cedez mai mult decat nu cedez prioritate. A se citi: cedez si cand nu ar trebui, le fac semn sa ma depaseasca.
    Daca simt card de masini in spatele meu, pe strazi cu sens unic, ma opresc pe dreapta, ii astept sa treaca, apoi continui.
    Foarte des merg in spatele unui autobuz, mai ales cand nu stapanesc prioritatile in intersectii aglomerate si ciudate (vezi Mosilor, cu intersectie in stea cu 1000 de colturi).
    Casti in urechi: din alea proaste, cat sa spui ca asculti ceva. Prin ele se aude TOT traficul.

    Repet numarul incidentelor in trafic in ultimii trei ani: ZERO.
    Repet frecventa cu care merg pe bicla: ZILNIC (nu am masina)

    Record: Piata Domenii -> Auchan Titan, 45 de minute in rush hour, plecat la ora 17:30.
    Viteza medie in oras, dupa sute de km: 14-15km/h

    00
  31. Soluția este sa mergi pe pista specială (e.g. Cum ai prin Danemarca, Olanda, etc), total separată de șoselele principale, sau sa mergi pe jos, pe trotuar.
    Vrăjeala cu “șoferul este responsabil”, e praf in ochi. Se poate întâmpla o defecțiune mecanica, sau poate ca șoferul sa tragă brusc de volan din diverse motive (deși te vede clar). In mod normal, doua mașini se acroșează, ies ceva scântei si vânătăi, dar scapa cu viața ocupanții. In schimb, la acroșarea dintre o masina si un biciclist, s-ar putea ca biciclistul sa nu aiba șanse prea mari de supraviețuire.
    Daca lucrurile ar fi perfecte, nu am mai avea asigurări pentru mașini…cert este ca accidentele se întâmpla si se vor întâmpla. Dacă-ți pasa de viața ta si ai trecut de vârsta pubertății, te plimbi dracu doar pe coclauri ;) Te poti îmbracă si in pom de Crăciun, ca tot vei fi la un moment dat acroșat…sau poate chiar tu, biciclist, vei lua o gropița si vei fi brusc proiectat in fata unei mașini. Shit happens!

    00
    • În afară de Calea Victoriei și încă vreo 2 locuri pe unde ai mai văzut piste speciale în București?!
      Chiar ar fi de știut: în alte orașe sunt?
      Și dacă bicicliștii circulă pe trotuar, pietonii (știi, ființele alea umane, unele foarte mici, care se deplasează folosind cele două picioare din dotare) pe unde ar trebui să se deplaseze?
      Gen să fie în siguranță, dar nici bicicliștii să nu moară de nervi în urma oricărei babe.

      00
  32. De mult ma gandesc sa-mi montez un bulbar la bicicleta, sunt curios daca va avea efect pentru cei care te vad ca vii si totusi nu iti acorda prioritate (atunci cand ai asa ceva).

    00
  33. le știi pe astea? atentie, ca sunt doar pentru bogati:
    https://www.youtube.com/watch?v=FfUsXckGJpQ

    00
  34. Sunt prea multe masini inghesuite in trafic la noi in tara , nu avem infrastructura sau civilizatie in trafic , nici oameni care sa gandeasca ca afara(sa mai lase in plm masina acasa). Romanu zici ca s-a nascut in masina. In Austria era o placere sa mergi cu bicicleta, trafic relaxat – tot . Aici nu primesti respect in trafic pentru ca majoritatea sunt niste taranoi cu educatia facuta pe genunchi. Anu asta am avut 3 accidente , unul cu rupturi (pe trotuar deh prostia mea) iar celelalte 2, cazaturi cu contuzii usoare cauzate de soferi neatenti. Unu era sa se urce cu masina pe mine , mi-a facut praf roata pe spate ca na „nu m-a vazut” (desi am in plm o bicicleta cu roti de 29″) iar al doilea m-a „zgariat” pentru ca nu concepea ca el sa stea in spatele meu si nici nu avea rabdare sa ajungem intr-un loc unde era oportun sa ma depaseasca. Evident niciunul dintre ei nu si-a recunoscut greseala pana la sosirea politiei. Eu nu inteleg ce plm se grabeste lumea in trafic de zici ca toti is ceva CEO si rateaza afacerea vietii lor. Ce plm? Asta e tipica tarilor bananiere , aglomerate …unde toti is mega stresati.
    Eu am un ghidon destul de lat si ala intra primul la menghina in caroseria vitei , problema e ca ma dezechilibreaza si risc sa intru sub roti.

    Cel mai fain e cand esti prin in trafic intre masini , la un semafor. Evident ca nu ai demarajul unei masini dar are cineva rabdare? Nah. Pierd in plm afacerea vietii mele.

    00
    • Pentru ca nu e asa, felul in care vezi tu lucrurile e ala perfect nu? Pai cum dracu, sa nu ne impunem noi parerile putin, in timp ce ii facem pe ailalti prosti… Ce sa vezi si pe aici prin Londra o cam patesc astia cu bicicletele, pentru ca, la fel ca si la noi, nu isi mai vad lungul nasului si se cred persoane cu drepturi speciale si atunci ajung de vad lungul dungii de pe asfalt… Dar de altfel asta nu ar trebui deloc sa dea de gandit, biciclistii sunt niste nevinovati ingerasi.

      00
    • @Ioana , Sa ma scuzi dar cine merge in Londra cu masina ori e idiot ori e masochist iar cei care merg cu bicicleta in afara pistelor pe acolo ..ambele. Asta in conditiile in care ai cea mai dezvoltata infrastructura de metrou. In Bucuresti nu cred ca se spoate spune asta la ce mijloace de transport exista.

      Am vazut si eu ce e in traficul londonez dar nu e vina nimanui ca oamenii sunt super comozi si ca in orase nu se pot demola case si cladiri ca sa va faca voua strazi cu 7 benzi. In traficul londonez biciclistii is la fel de nesimtiti ca si soferii. Deci …please. Eu inteleg ca poate esti femeie si ti frica sa te vada lumea , d-aia poate te izolezi in masina , sau esti foarte comoda dar asta va trebui sa aiba o rezolvare in viitor. Ori va indoaie cu taxe sa nu isi mai permita asa multi sa iasa in trafic cu masina personala ori mancati-va nervii in trafic ca altfel cladirile nu le demoleaza nimeni.

      00
  35. Cred ca e foarte greu fara educarea soferilor.

    00
  36. Problema nu este ca nu esti vizibil ci ca ceilalti participanti la trafic nu sunt atenti.
    Poate mai multe amenzi pentru utilizarea telefonului mobil la volan ar rezolva situatia ta.

    00
  37. Problema este ca majoritatea celor care ‘dau’ peste tine is cu ochii in telefon. Pentru astia nici macar galagia unui turboreactor si lumina unei explozii nu ar merge.

  38. Eu îți recomand niste lumini de la chinezi, se vad foarte bine noaptea. Ai lumina intermitenta in spate, iar pe lateral sunt razele de la laser, zici că ești OZN noaptea :-).
    Bike Cycling Lights Waterproof 5 LED 2 Lasers 3 Modes Bike Taillight Safety Warning Light Bicycle Rear Bycicle Light Tail Lamp
    https://www.aliexpress.com/item/32599570661.html?tt=sns_none&aff_platform=default&cpt=1567564993371&sk=bNCvj828&aff_trace_key=af3d86546ecb44d7ba51783fed6fdf50-1567564993371-03216-bNCvj828&terminal_id=8d4d294462434ac6a6be1f82d3063564

    00
  39. Acum vreo doi-trei ani, familia a vrut sa imi cumpere o bicla (de pe la 4 ani, cred, pana pe la 16-17 eram zilnic pe bicla). Dar le-am spus: Nu, prefer sa raman in viata. La cat de agresivi sunt soferii romani, prefer sa imi sporesc sansele de supravietuire (in masina)

    00
    • Si pe acest principiu simplu, toata lumea isi ia masina si sufocam orasele. Toata lumea sta ‘safe’ la volan si pierde timpul.

      00
  40. biciclistii nu platesc taxa de drum directa, impozit si nici taxa de drum indirecta (din carburant) deci nu contribuie cu nimic la infrastructura
    biciclistii circula mult mai rau decat soferii (desi pare incredibil), jumate nu nici un fel de lumini, bicicletele nu au verificare tehnica, asigurare etc
    sa se faca tva 30% la bitigle ( si lumea le va cumpara de pe emag.bg) si sa se faca piste etc

    00
  41. Fata: O lanterna de pe aliexpress, cu intermitenta de-aia de innebunesti. Daca vrei sa fii boss bagi 2.
    Spate: Far intermitent (cu intermitenta foarte puternica), alte elemente rucsac casca cu glow stickers.
    Daca vrei sa arati ca bradul de craciun bagi si niste chestii pe roti cu led.

    00
  42. Dacă erai pzda sa vezi ce vizibil erai in trafic :)
    anyway divaghez, problema cu femeile este bine știuta. ele nu văd nimic, poți sa fi și cu camionul ca tot o sa zică ca ai apărut brusc.
    Problema mare eu însă o văd la bicicliști, in sensul ca folosești un drum public dar nu ai minime cunoștințe despre semnele de circulație, obligativități , priorități, etc

    Permis de biciclist much?

    00
  43. wooooooow…postul asta era ce trebuie. lumea isi spunea parerea, sfaturi, se dezbateau idei, asta pana a cand au iesit corporatistii biciclisti si trotinetari de la munca si a inceput heitareala :D

    00
  44. discutia se rezuma la : soferii sunt deranjati de oricare alt tip de participant la trafic (biciclist, trotinist…corporatist – nu e clar de ce a devenit asa un latimotiv, dar, ma rog). De ce? Pai pentru ca-i deranjeaza cand vor sa faca dreapta sau stanga si le e lena sa semnalizeze si sa dea un ochi in oglinda sau dea prioritate si tot asa (pai ce stau eu dupa ala?!). Tot ce ma face sa fac ceva in plus ma deranjeaza.
    Da, ideal ar fi sa fie piste sau ceva delimitari pe carosabil, ddar nu prea sunt, iar unde sunt realitatea a aratat ca soferilor le cam place sa stationeze pe acolo.
    Da, sunt multi biciclisti , trotinisti etc care nu respecta niste reguli simple la fel cum sunt si multi soferi care fac acelasi lucru.
    Totul pleaca din educatie, din indiferenta, prostie etc.
    Pana cand cineva nu va veni si va amenda mizerii de genul facute din motivele de mai sus nu se va schimba nimic. Si din cate vad acel „cineva” nu va exista prea curand…

    00
  45. Pe spate, doua stopuri puternice, sunt la reducere reala pe eMag. Unul pe low strobe, altul pe lumina continua. Au 7 moduri de functionare. E imposibil sa te ignore cineva daca le vede.
    https://www.emag.ro/stop-comet-led-reincarcabil-usb-6-moduri-de-luminare-negru-cs-06/pd/D9LKJJBBM/

    Apoi, pe fata, folosesc o lumina cu capacitate maxima de 1800 lumeni, cu buton de flash pe ghidon, foarte util cand incearca sa se bage cineva in tine. Epilepsie instant. :) Are 4 trepte de intensitate, prin oras nu depasesti treapta a 2 a. E gandit sa nu orbeasca, dar daca dai cu flash-ul, s-au linistit toti. Costa vreo 100 de euro, dar o poti folosi si ca lanterna, plus ca te tine o viata. Si mai e ceva cu ea: e intimidanta.
    https://www.youtube.com/watch?v=uxvXgJOaMbE

    Combinatia asta compenseaza orice vesta sau echipament reflectorizant. Cat le am aprinse nu prea mai trece vreun bizon milimetric de mine.

    00
  46. Stie cineva bine codul rutier ca sa ne spuna daca trotineta are drept de circulatie pe sosea ?

    00
  47. Ai putea sa ceri sa ti se faca piste.

    00
  48. mai mult decat faci, in afara de a-ti insuruba un bec in gura nu prea mai vad solutii.

    problema nu sunt atat cei care ar trebui sa te vada, dar nu te vad, ci aceia care nu au cum sa te vada. caci merg cu spatele la tine, cu volumul muzicii dat la maxim, si care posteaza pe facebook balanganindu-se de la dreapta la stanga fara sa se uite in spate.

    eu merg pe bicicleta in bucuresti, mai mult pe strada decat pe trotuar, de prin 2008. aproape in fiecare zi. iar toti acesti ani m-au invatat ca pietonii sunt mult mai periculosi decat masinile. paradoxal!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube