Am ieșit de câteva ori zilele astea cu bicla, și zilnic de câteva ori era să dea mașina peste mine. Șoferi care făceau stânga peste linia de mijloc nu m-au văzut, în condițiile în care eu nu merg cu cine știe ce viteză, sau care mi-au închis unghiul pentru că retrovizoarele sunt la mișto.
Cineva îmi zicea din cauză că suntem atât de puțini șoferii nu ne văd, nu sunt obișnuiți cu noi, nu sunt obișnuiți să se uite după bicicliști. Eu cred că am nevoie de un bec din ăla galben pe cască. Că situația e circulară: nu sunt mulți bicicliști pentru că e periculos și e periculos pentru că nu sunt mulți bicicliști.
Dar l-am văzut pe primar dansând la un festival, sigur ne face piste de biciclete, așa cum a promis.
Far intermitent si-n timpul zilei, de-ala de neam prost.
Eu nu ma simt bine cand clipocesc farurile alea albe puternice si trebuie sa ma uit in alta parte (deci fix nu la ei si manevrele care sunt in curs sa le faca). Ma gandesc ca nu sunt singurul.
100% this.
Baliverne, din moment ce vorbesti ca sofer, inseamna ca goal unlocked. Fix asta ne dorim cand suntem pe bicicleta, sa stiti ca suntem acolo, ca alegi tu sa nu te uiti ca te deranjeaza asta e altceva…am ottusi o presimtire ca nu tragi de volan sa intri in biciclist cum ai face altfel, daca nu te-ar enerva 5 secunde.
eu am pe trotineta unu pus jos din ala de decathlon extra care din conjunctura situatiei, distorsiune unui degajament ceva, bate fix in ochiu soferului, nu multi mi-au zis ca e nashpa stopu ala, mai ales pe intermitent. Ii cred pe cuvant si mi-am facut comanda de al doilea.
@Boris, nu trag de nici un volan, nu o iau ca un atac personal ca le clipeste lor becul, doar imi face rau cand clipeste, e o reactive fizica nu pot sa privesc la stroboscop, leduri care falfaie, neoane degradate. Nu, nu sunt epileptic..
@Baliverne
Fratele meu alb, cum naiba ai trecut tu examenul medical si ai permis?! Serios, cum?
@Eugen, mai nou examenul auto se dă la discotecă?
Ce legătură are examenul auto cu stroboscoape și neoane defecte?
Și mie la fel îmi fac rău fizic. Îmi intră o senzație de greață și inconfort.
Și nici eu nu sunt epileptic, ci doar un pic prost.
Eu sunt sofer si biciclist, nu neaparat in ordinea asta, si mi se pare si mie ca cei care folosesc chinezarii din acelea cu lumini intermitente cu led (si puternice evident) sunt ultimii oligofreni. Poti seta becul ala sa mearga continuu ca sa nu deranjezi soferii in trafic pentru ca surpriza: te observa si asa. Dar hei, asa consuma ceva mai repede bateriile si romanul se stie ca e fiert pe facut economii in detrimentul sigurantei lui fizice.
Imaginati-va cum ar fi daca toate farurile si stopurile masinilor ar clipoci intermitent noaptea. I dare you.
@Octtavyan, imi place mentalitatea asta de rahat pe care o ai: „Soferii sa fie atenti la noi biciclistii/trotinetistii, dar eu sa fiu jigodie si sa deranjez cat mai mult”.
Andrei G, prefer sa ii fut in gura pe toti care nu se uita si o sa fac discoteca numai sa ma asigur ca nu da prostu satului peste mine ca el era pe tiktok la volan in live cu veriku cu 120 prin oras.
Si dupa cum zicea Vali azi , dupa ce sansele sa dai coltu de fiecare data cand ies cu bicla, cu prosti ba veniti din fundu satului – ca de ce mergi pe asfalt, ca de unde ai aparut ca nu te-am vazut – el trecand cu 90 la 50 cm de mine, etc etc, etc sincer ma doare undeva ca te deranjeaza luminita mea.
Cred ca incap si 4 daca stau sa ma gandesc acuma.
În România funcționează principiul celui mai mare tăun. How low can you go? Când îl vezi pe unul cu flashuri venind tare eviți să-l strângi la bordură că garantat e tăun d-ăla care nu pune frână și care după ce îl trântești te ia și la bătaie.
Frontala Dedeman ~25 lei continuu pe coarne – n-a functionat.
Două bucăți frontală Dedeman flashuri strobo pe coarne – n-au functionat
Două bucăti lanterne chinezești ~70 lei / bucata continuu sau flash – n-au funcționat.
Două bucăți lantene Olight ~500 lei / bucata pe strobo – îmi fac loc și masinile de pe contrasens.
Pe lângă asta jumătate de an purtam geacă d-aia ca la miliție, galbenă cu dungi reflectorizante și tot degeaba.
Atât s-a putut. Când îmi cumpăr din nou bicicletă și dacă mă mai întorc pe Cocioc anul acesta o să-i trimit lui Zoso un demo să vă lămuriti.
OK, sa inteleg ca nu aveti ochii antrenati de la meseriasii cu farurile reglate prost sau cu becuri mult peste puterea admisa si va deranjeaza un stop/far de bicicleta. Hai sa ne plangem si ca masinile de gunoi au girofar galben.
băieți, voi de ”fotofobie” n-ați auzit?!
săriți de la nimic direct la epilepsie.
Curs de circulatie impreuna cu alte masini am facut si la scoala si vad si pe net.
Ce nu vad este:
curs de circulatie cu masina cand cu bicicleta care „exfiltreaza” printre benzi si traficul se pune in miscare.
curs de circulatie cu masina cand bicicleta care este in spate+dreapta masinii tale, tu mergi cu 10 km/h in trafic, bicicleta poate mai repede poate mai incet ca nu se vede clar in oglinda, si tu trebuie sa faci dreapta in 5m.
curs de circulatie cu masina cand se merge in stop&go la semafor si bicicletele care vin printre benzi, au de schimbat benzi sa faca stanga.
curs de circulatie cu masina cand pleci primul de la semafor sa faci stanga, biciclistul e incadrat in stanga ta sa faca stanga, si apoi cumva el trebuie sa ajunga in siguranta in dreapta drumului, desi tu te incadrezi pe banda a doua cand faci stanga conform regulilor de circulatie, iar dansul,normal, merge mai incet decat masina cand se face verde.
curs de circulatie pentru condusul masinii ca sa faca predictibil mersul biciclistilor
curs de circulatie pentru facut stanga cu masina, in timp ce te asiguri din sens opus de masini plus pietoni iar in acelasi timp la 15m distanta de intersectie pe trotuar, spre trecere vine o bicicleta/trotineta repede repede ca are verde. Si bineinteles la 15m pe trotuar, nu se vede de tufisuri&masini parcate nici un elefant, d’apai o bicicleta.
Chiar vreau sa circul in siguranta cu masina printre biciclete&trotinete. Nimeni nu pare sa fie in stare sa zica cum in afara de traditionalul „reduceti viteza pana la evitarea oricarui pericol”. Caz in care nici cei 30km/h limita din Paris nu sunt suficienti.
Unii soferi (nu toti) si unii biciclisti(nu toti) in trafic se au ca soarecele cu pisica. Se urăsc de moarte, ireconciliabil. Csf ncsf
Zici ca-s chilotii lui Borat.
Mankini!
Dupa o plimbare prin oras ieri ma alatur si eu celor care se plang ca nu exista piste, iar cele care exista sunt degeaba.
Am identificat urmatoarele situatii:
– pista lipseste
– pista e semnalizata necorespunzator
– pista e plina de jeg (mizerie) – pe 13 decembrie de la pasajul CFR si pana unde a fost Lidl era mega jeg. Ca sa spele trotuarul sigur au trecut peste pista, dar n-ar fi spalat-o…
– pista e plina de jeguri (oameni) care desi au loc suficient, lor le place pe pista
– pista e degeaba. in special cea care ocoleste cartierul Coresi. la intersectii sunt niste borduri de ai emotii si cu bicicleta de downhill. cu o cursiera te dai jos, o iei in brate, treci strada si continui.
– pista e degeaba 2. se termina brusc, se termina fara nici o logica. nu cred ca poti merge legal pe pista de la faget si pana in Coresi. de distante mai lungi nici nu vorbesc.
Anul asta cica se apuca de treaba: https://spotmedia.ro/stiri/social/o-retea-de-piste-de-biciclete-va-lega-toate-cartierele-brasovului https://www.brasov.net/allen-coliban-anul-viitor-vor-incepe-lucrarile-pentru-piste-moderne-de-biciclete-care-vor-lega-cartierele-orasului-intre-ele/ https://www.mediafax.ro/social/brasovul-preia-modelul-olandez-o-retea-de-piste-de-biciclete-promite-sa-lege-toate-cartierele-21268086
Asteptam sa circulam cu bicicleta si intre Brasov si Sampetru, Harman, Rasnov, Codlea – acum daca vreau sa ma duc in Harman ma „sterg” soferii cu 100 la ora pe 2 benzi alea amarate.
https://www.monitorulexpres.ro/2021/01/11/proiect-pe-doua-roti-cj-vrea-sa-uneasca-localitatile-din-judet-prin-piste-pentru-biciclete/
cică luna asta spală orașul, sper să spele și pistele, că sunt pline de nisipul cu care au dat iarna.
Poți încerca asta pentru Brașov Hărman sau invers, cu orice in afară tip de bicicletă în afară de cursieră. Dar e rută de plimbare, nu de tras.
To see this route visit https://maps.app.goo.gl/TUk6eSha8DtNDTAz8
In Arad s-au infiintat niste standuri pentru biciclete electrice. Sunt gata de vreo 2-3 luni. Stau la bloc la un etaj superior. Am zis ca primavara-vara asta vor aduce si bicicletele si voi putea inchiria una. Dar cred ca nici la toamna nu ma plimb pe una. Pana atunci, poluez cu masina. Asta e viata.
Mai bine iti iei costumul lu Borat de baie …. aceasi culoare doar ca mai sexi.
Cumva șoferii nu sunt în stare să vadă uneori nici măcar tramvaiul sau o mașină de pompieri roșie, cu girofaruri aprinse.
Fiecare e rege în tigaia lui cu 4 roți, pe care o folosește să se izoleze de restul și să îi ignore. Șoferii toți sunt persoane super ocupate, minim zici că sunt un CEO la multi-natională, și nu au timp să respecte regulile de circulație și să fie atenți la cei din jur. Ei au treabă, nu ca restul care sunt pe drum…
Prin acest comentariu in care pareti foarte sigur pe ce spuneti, poate din postura exclusivista de pieton/biciclist, generalizati extrem conduita conducatorilor auto, deci imi permit sa spun in calitate de pieton/biciclist si sofer ca mai tare va doare in pula pe voi pedestrasii si biclarasii
Apropo de asta, la o altercație avută cu un șofer în trafic pentru că se suia cu mașina peste mine, închizându-mi unghiul (eu fiind pe bicicletă), replica lui a fost:
– Stai, bă, acasă sau du-te în parc! Nu mai ieși să te plimbi cu bicicleta la ora asta, că nu vezi ce-i pe stradă?
Eu ducându-mă cu bicicleta de la primul job la al doilea job. (nu, nu sunt livrator Glovo)
@Justin ținând cont că în fiecare săptămână trebuie să permit cel puțin unui șoferache să nu îmi acorde prioritate, eu fiind pe trecerea de pietoni, că fiecare învârtitor de covrig oprește unde vrea pla lui și că pentru majoritatea regulamentul rutier e doar o recomandare, cred că e ok o generalizare. Cei care merg regulamentar sunt doar victime colaterale.
Razvan tu esti nemultumit ca *o data pe saptamana* tu nu primesti prioritate cand esti pe bicicleta? Care crezi tu ca e prevalenta acestui fenomen intre soferii de masini? Ca pare din ce spui tu ca doar biclele sunt victimele sicanarilor din trafic. Soferi imbecili sunt cu duiumul, dar la fel de adevarat e ca biciclistii in marea lor majoritate sunt cretini, la fel ca o mare parte din motociclisti.
Ai mai postat clipuri cu soferi care „ti-au inchis unghiul”. Nu exista o obligativitate a niciunui sofer sa te lase pe tine sa depasesti/devansezi prin dreapta. Conform legislatiei, depasirea se face pe partea stanga, fiind valabil pentru toate vehiculele.
Asa ca atunci cand vezi ca cineva iti inchide unghiul, poate te gandesti de 2 ori daca legal aveai voie sa te strecori pe acolo si daca nu cumva tu l-ai incomodat pe el.
Vorbesti prostii. Uite ce scrie in legislatie:
„Daca nu sunt amenajate astfel de piste, atunci biciclistii pot circula pe acostament (fasia laterala de langa drum), in sensul de mers, daca nu exista pericole.”
Unde scrie ca trebuie depasita fiecare masina pe stanga?
Ce legatura are ce am spus eu cu ce ai spus tu? Cate sosele din interiorul localitatilor ai vazut tu sa aiba acostament?
acostament = fasia laterala cuprinsa intre limita partii carosabile si marginea platformei drumului;
Daca te referi la zoso.ro/sunt-un-biciclist-care-uraste-biciclistii/ , acolo are de doua feluri: unele unde are banda de biciclete si unele unde n-are. Deci are 50% dreptate
https://i.imgur.com/arsVBUz.jpeg
oare aici aveam banda mea și mi-a închis unghiul?
Am uitat sa dau si continuarea.
„fâșia laterală cuprinsă între limita părții carosabile și marginea platformei drumului”. Dacă nici acesta nu există, bicicliștii pot circula pe carosabil (pe prima bandă).”
Daca tu zici ca „Asa ca atunci cand vezi ca cineva iti inchide unghiul, poate te gandesti de 2 ori daca legal aveai voie sa te strecori pe acolo si daca nu cumva tu l-ai incomodat pe el”, poate atunci ar trebui sa schimbi banda daca vrei sa depasesti un biciclist, nu?
Bă jeguri sunteți. În loc să mulțumești că e o mașină în minus, tu îl șicanezi.
Pai fmm, atunci dacă e pe rigiditate din ăsta băgată ca un dildo în cur, o sa merg pe prima banda fix la marginea ei din stânga. Sa te țin în spate cu 25 la oră, pe un drum cu o singura banda pe sens și linie continuă.
Teoretic biciclistul ar putea merge pe mijlocul benzii de circulatie, insa atunci sa vezi comentarii ca-i tine pe grabiti in loc. Problema mare zic eu e ca multi din cei care au masini nu au mers vreodata pe bicicleta in trafic si de aici nepasarea …
@punKreas, nu este chiar obligatoriu sa schimbi banda atunci cand depasesti un biciclist, dar trebuie sa intri putin pe banda 2 (sau pe contrasens). Este o clarificare in lege legata de modul de depasire in functie de viteza de deplasare.
Si sunt de acord ca soferii trebuie sa respecte aceasta lege si sa nu inghesuie biciclistul in bordura.
„Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.”
@Vali, nu ma refer la situatia aia unde aveai acostament. Era vorba de celelalte cazuri din clip:
https://youtu.be/nyK77lO1RRw?t=307
https://youtu.be/nyK77lO1RRw?t=122
https://youtu.be/nyK77lO1RRw?t=118
@Andrei G Explica-mi te rog cum iti inchide unghiul un biciclist care merge pe acostament cand tu ca sofer trebuie sa pastrezi 1.5m distanta laterala fata de el si cum ar trebui sa se comporte cand te ajunge din spate (again, cand tu trebuie sa fii la 1.5m de el in lateral). Dupa logica ta ar trebui sa stea in spatele tau tot timpul si sa nu treaca pe langa tine pana schimbi tu directia de mers?
Incep sa cred ca tie iti leaga cineva sireturile la pantofi dimineata cand pleci la munca..
@Andyan, inainte sa jignesti, poate incerci sa citesti din nou toate comentariile si sa-mi arati unde am scris eu ca un biciclist iti inchide unghiul?
PS: probabil ai citit tu ceva de 1,5 metri, dar nu ai inteles bine si nici nu ti-ai mai actualizat informatiile in ultimii 2 ani;
– acum ceva timp, era o recomandare in lege pentru soferi sa lase o distanta laterala de minim 1,5 metri atunci cand depasesc un biciclist;
– in 2021 s-a schimbat legea, a fost scoasa recomandarea si a fost adaugata o obligativitate pe care o gasesti doua comentarii mai sus (nu are sens sa o mai scriu din nou).
Funny ca apar comparatiile astea sofer vs biciclist, cand de multe ori biciclistul e si sofer si e prost in ambele ipostaze. Nu noi, altii!
Un claxon de tir.
Daca mergi la limită (a se citi în grabă, cu ochii mereu pe a te strecura între mașini) ajungi sa ratezi bicicliștii sau alte obstacole. Câteodată și pietonii care se îndreaptă spre trecere.
Ma mira ca in tara in care standardul de lumini pe masini e frectie la picior de lemn, ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti, sunt unii soferi care se iau de luminile de pe biciclete, care au unicul scop de al proteja pe biciclist. Asa-i ca nu ati mers de curand pe sosele si nu ati intalnit la 80% din tiruri candelabre de lumini mai ceva ca la camionul lui Mos Craciun? Nu mai zic de faruri modificate si lumini de ceata pornite tot timpul.
ca si biciclist si sofer : bicicletele nu au ce cauta pe sosea.
Nici trotinetele.
Nici pe pista de biciclete nu esti in siguranta in Bucuresti.
corectie :ca biciclist si sofer*
„ca si ” este gresit
de ce boss nu au ce cauta pe sosea? eu acolo ma dau de obicei cu bicicleta si merg si la munca, mue soferi!
recomand far Gaciron din ala de neam prost cu baterie de 5000 mAh si vreo 1500-2000 lumeni care eventual sa mearga si intermitent sa intre soferii in epilepsie (eu sincer nu-l pun intermitent ca stiu ca deranjeaza, doar pe cel din spate il las, iar acela e smart si iese din intermitent cand incetinesc sau pun franta, in Germania sunt interzise de tot alea intermitente).
in resit, in Iasi orasul foamei, nu prea am asa mari probleme cu mersul printre masini, in general soferii sunt ok daca mergi un pic preventiv (gen nu stergi portierele la masinile parcate ca poate oricand unul sa deschida si folosesti mainile ca sa semnalizezi schimbarea directiei de mers), in schimb era sa o patesc sambata cu un pieton, era o babuta careia ii era lene sa mearga 50m pana la o trecere de pietoni si tot se uita daca vine cineva pe contrasens, dar pe directia ei nu s-a mai uitat deloc (era rosu la semafor pentru masini), am anticipat un pic ca nu se uita, dar tot era sa sara fix in bicicleta la mine.
Pentru mine e simplu… Eu mereu cu bicicleta prin trafic (Brasov) presupun ca soferii nu ma vad. Asa am evitat multe accidente.
Si ruta nu este una light: Coresi > Pietrele lui Solomon
Suntem un grup de ciclisti care facem iesiri de 3 4 ori pe an prin tara, intre 2-3 si 10-14 zile. Discutam despre pistele de biciclisti si in general cicloturism. De ce la noi nu se fac piste noi langa cele de masini si sunt trantite pe trotuar unde incurca si pietonii, si ciclistii si masinile parcate (lol).
Concluzia a fost ca nimeni nu vrea sa isi asume asa ceva pentru ca daca va muri unul calcat de masina va sari lumea in sus ca uite ce rau e. Daca mor 10 calcati de masini pentru ca nu au loc pe trotuar sa cheama ca nu au respectat regulile sau legea.
Ce este mai rau este faptul ca inclusiv intre localitati turistice frumoase unde ai vrea sa te plimbi cu bicicleta nu sunt trasate piste de teama accidentelor, pe principiul ai facut pista le-ai dat de inteles ca e „safe”, altfel si-au cerut-o.
Va recomand Tranfagarasanul. Nu neaparat toti 151km, dar macar o parte.