Azi am condus #603

Am un vecin tare curios. Omul conduce prin oraș ca ultimul bombardier. Mașina știți desigur ce este, stickerele aferente, practic legitimația este completă. Depășiri, claxoane, șicane, muzica blană. Dar când ajunge în zonă brusc se calmează. Zici că e alt om. Dă prioritate, zâmbește, așteaptă politicos. La un moment dat a stat în spatele meu să mă încadrez peste niște benzi, eu pe biclă, practic protejându-mă.

Inițial am zis că sunt doi oameni pe mașina aia, el și altcineva. Dar nu. Singura teorie pe care o am este că are un frate de vârstă apropiată și aia e.

Doi. Bătrânel cu Sandero, l-am prins de câteva ori la semafor. Omul nu bagă în viteză decât după ce mașina din față a început să se miște. Nu contează că s-a pus verde, nu e important, după ce s-a mișcat mașina din față bagă în viteză și se mișcă. Încet, ce atâta grabă.

Trei. Constant trec pe lângă mine, eu pe biclă, mașini cu peste 100km/h. Prin oraș. Am văzut poliția ultima oară în weekendul ăsta, că aveau amenzi de dat, apoi niciodată în ultimele luni.


de la un cititor

Azi am condus în Germania si Olanda. Volvo XC 40 motor B4 1999 cm² benzină. Nordul-mijlocul Germaniei plus Amsterdam. (Berlin-Hamburg-Bremen/Hannovra-Olanda). Consumul e cel arătat de computerul de bord. La fiecare cursă resetat.

Mașina e folosită mixt (30% autostradă, 30% oraș, 40% DN). Consum mediu conform computer de bord 7,4.

Concluzii:

  • În jurul orașelor mari sau al intersecților de autrostrăzi sunt ambuteiaje (mult mai rău ca acum 10 ani).
  • Dus copil în tabără sâmbătă(dus). Drum de 3 ore-ideal (conform gmaps). Tempomat 130 km/h. Schimbat de pe bandă 1-2-3 să mențin constant 130. Consum 7.3. Timp 3ore și 30 min.
  • Luat copil din tabără sâmbăta (drumul dus), singur în mașină, aceleași condiții de drum. Ținut banda din stânga și accelerat-frânat. Câteodată 170-150-90. Posesorul blogului ar fi mândru de mine. Nu m-a depășit nimeni. Consum 10,5. Timp 3 ore și 10 min.
  • Mers în Olanda de la Amsterdam la Groningen. Limita pe autostradă 100k/mh. Consum 5.7. Timp salvat dacă mergeam mai tare nu știu.
  • În Germania benzina 1,80€/l în Olanda 2.1€/l la benzinăriile de pe autostradă.
  • E ok să mergi mai calm și chiar mai rentabil să mergi mai încet.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. ” Constant trec pe lângă mine, eu pe biclă, mașini cu peste 100km/h. Prin oraș.”
    Ăsta e rezultatul la sensul unic cu 5 benzi . Prin oraș. ;)
    Când ziceam că Brașovul e o mizerie, din punctul ăsta de vedere vorbeam, sensuri unice pe bulevarde largi te invită să-i dai.. dai de melci și s-a futut meciul..

    Comentariu apreciat.7520
    • Camere fixe si sa vezi cum merg toti cu 50km/h. Altfel vin amenzile acasa ca glovo cu pizza

      Comentariu apreciat.956
    • Nu votbim de minuni aici… lucrăm cu material clientului

      232
    • @Warcloud Brașovul e orașul unde poliția rutieră s-a pus de-a curmezișul proiectelor pentru piste de biciclete safe cât de tare a putut. Poliția practic s-a transformat în avocatul șoferilor care vor să meargă ”fluid” (sic) prin oraș și care consideră că e dreptul lor dat de dumnezeu să parcheze în centru tot timpul. Li s-a spus că parcarea în spic (oricum o mizerie) se transformă în bandă pentru biciclete și că se vor putea parca mașinile paralel. ”O să fie mai puține locuri de parcare, unde vor parca șoferii?!” Despre cum au mutat trecerile de pietoni și mai departe în giratorii nici nu mai povestesc.

      Da, evident, aceeași poliție rutieră care tolerează mersul blăniță și cu toba cu pops and bangs prin oraș, cum spune și Vali, și care atunci când e sesizată că le trec mașinile ălea pe sub nas LITERALLY, spune că nu are procedură și că ”acțiunile acest tip trebuie aprobate în prealabil de inspectorat”. Poliția aia care ne protejează!

      Mx

      40
  2. „E ok să mergi mai calm și chiar mai rentabil să mergi mai încet.”

    Vali: „nu e buna concluzia asta pentru mine, o dau la giveaway poate ajuta pe altcineva” :D

    Comentariu apreciat.1653
  3. Confirm xc40 B4,
    București – Corfu 6.5l/100km
    Corfu – Thesalonik 8.4l/100km
    Thesalonik – București 6.4l/100km
    Vălenii de Munte – București DN1 5.5 l/100km
    București pur 10-12l/100km

    1414
    • Dovada ca poti sa ai orice masina / bani si tot in Grecia ajungi :)))

      Comentariu apreciat.664
    • Pai Baliverne parca era bogat si avea Tesla Model X si panouri solare peste tot, de ce face mii de km cu un crossover subcompact si tine evidenta consumului ca ultimul uberist?

      161
    • @ev21, poate face si el ca dragnea, a mancat eugenii ca sa aiba model X :)

      70
    • Buna memorie. Aveam model 3 standard range (ala de saraci cu care am fost pana la Nisa :) ), schimbat cu xc40 (ala de saraci de la Volvo).
      De ce de saraci? Pt ca Volvo xc40 iese surprinzator mai ieftin decat Rav 4, GLA, X1, si Q3 cu ceva optiuni pe care le am pe Volvo, Q5 chel.
      Nu aveam panouri solare ci dileme puternice pe aceasta directie si calcule facute pana la centima, si in anumite situatii iesea dezavantajos, asa ca comentam, puneam intrebari, comparam, etc. Window shopping si imi comparam calculele cu altii care au facut implementarile in realitate pentru a vedea daca am erori de calcul.
      De ce tin bilantul la benzina ca ultimul taximetrist? Ca e interesant. De exemplu e interesant sa vezi ca cu incarcare la 2.5lei/kwh te costa la fel si pe benzina si pe electric pana la Valenii de Munte.

      126
    • @Baliverne, poate te confunda, mai era pe aici un comentator cu nick ce incepea cu B… bidabibum, habar n-am, cred ca el e ala cu model X si e doctor parca

      21
    • @baliverne. Si la mine a fost oarecum la fel cand am ajuns la xc 40. Aveam Toyota Verso dar facea majoratul si vroiam ceva mai confortabil si actual. Am fost am configurat Rav4 si m-a socat pretul. Am fost si vazut masina si interior calitatea plasticelor era sub ce aveam eu la Verso din 2004. La Volvo ce vroiam eu de la Toyota era in pachetul de baza si la pret mai bun. In x1, gla sau c-klasse nu incap. Iar x3 glc sau e-klasse sunt neplatiblile pentru mine momentan

      30
  4. Fiecare parinte si-a dus copilul in tabara separat?

    Indecis. Tu ce zici?264
  5. „Am văzut poliția ultima oară în weekendul ăsta, că aveau amenzi de dat, apoi niciodată în ultimele luni.”
    Inteleg ce a vrut sa zica autorul, dar era sa fac un avc.

    Comentariu apreciat.420
    • Mereu e un pilot cu un cazan de Opel…

      Trebuia fragezit bine pilotul si nevasta-sa proaspat descarcerata intrebata „ia zi, cum Geany, e sofer bun sau cum? In toate celelalte depasiri idioate si la limita i-ai zis ceva?”

      151
    • @ev21 pare ca nu esti insurat. Nevasta iti spune tot timpul ca nu e bine, indiferent ce faci sau cum conduci

      52
    • Dar de desteptul care mergea cu motocicleta in fundul masinii gri si >b>nu a putut opri la timp, ce zici? Si el a condus.

      611
    • @Radu asta daca iti iei o nevasta proasta, unii dintre noi nu suntem nevoiti sa facem asta ;)

      20
  6. Pe langa Hamburg e dezastru, nu stiu cum e prin sud-est dar pe partea cealalta pierzi 3 ore lejer. Si pe langa Bremen am prins un ambuteiaj serios o data. In Olanda nu ar trebui sa fie aglomeratie pe A1 decat in jurul Utrecht sau Amsterdam. Benzina din Olanda e mai ieftina la self-service.

    111
  7. Scuze dar Orasul liber Hanseatic Hamburg este o metropola adevarat, aper ca nu avem mirari a sunt ambuteiaje pe acolo. Ala nu e Ludwigslust sau Fulda…
    Berlin, ce sa mai zicem…same old
    Altfel, inafara de zonele metropolitane se merge bine pe 10-24-1

    33
  8. azi am condus: amenda din Austria venita frumos acasa, tradusa ca sa pricep si eu ce-am facut si cat ma costa. aveam 50 in loc de 30 intr-un orasel (n-am vazut indicatorul, boss)

    Comentariu apreciat.291
    • Cat a fost amenda?
      Ti-au dat instructiuni clare despre cum sa o platesti?

      Am primit una pentru podul de la Fetesti la un moment dat, masina fiind pe firma. Oricat m-am chinuit, nu am inteles in ce cont trebuie sa o platesc. Ma trimitea sa caut eu contul corect pe la trezorerie.

      20
    • Pe amenda din austria prinesti clar contul unde sa platesti amenda cu numarul de referinta. E scris ca pentru un copil de clasa a cincea. Daca ai noroc, primesti si cod qr si poti plati si dupa ce il scanezi. E mura n gura.

      40
    • 45 euro, pt plata confirm ce spune irod, e mura in gura, asa cum trebuie cand vrei sa ii iei cuiva banii

      10
  9. Apropo de trafic. Uite un prost de care trebuie sa te feresti in trafic: https://www.tiktok.com/@usernamestroe/video/7548008028268809494
    Gorider pe numele lui. Cauta bataie sa mai faca si el niste bani

    00
  10. Eu conduc electrica, diferenta intre a merge cu 110/h si cu 130/h e infima ca timp (potrivit waze), dar semnificativa dpdv al consumului. Si mai placuta experienta daca pui frumos cruise control si stai pe benzile 1-2, in loc sa toooot franezi si accelerezi pe stanga pentru 5 minute salvate la un drum de 2-300km.

    Indecis. Tu ce zici?2713
    • Stai linistit ca si la benzina de la 5 sare la 7-8 cu mare drag si spor.

      la 180 am vazut 20 si ceva. Nu mai tin minte cat dar nici nu conteaza din moment ce incepe cu doua zeci. Mi-a trecut.

      113
    • la 300 km, … mersul cu 20km in plus scade vreo 30 de minute din timp, nu doar 5 minute

      @ionut – pe aceleasi considerent de consum si eu stau in viteza normala :)) la 90km – consum 4.5, 100 – 5, 110 – 5.5, 130 – 6.5 spre 7

      bv-cta medie 6.5 de obicei, bv – buc acum 2 sapt 5.1

      ps. diesel 1.4 – 90cp

      417
    • @raul: pe hartie da, in realitate mai putin. De multe ori viteza medie rezultanta e destul de apropiata, ca mai sunt si altii pe drum.

      161
    • Curtea de Argeș – Constanța, 3 ore 55 min, puțin sub 7, motorină (1.9 tdi ;-) ).

      311
    • 300km. 110 vs 130. Presupunand prin absurd ca ai putea sa mergi toata distanta cu viteza asta. Diferenta de timp este de 25minute. Daca ai de facut 300km si iti pasa atat de tare de alea 25 de minute, trezeste-te mai devreme cu 25 minute

      Nici nu mai zic de vacante. Daca in vacanta tragi musai de „timp”…ai ratat vacanta

      91
    • @marinel amator

      11
  11. Ultimii 5000 km, care au însemnat Ro-Gr și retur și Ro-Sk și retur, 1.2 TSI îmi dă 5.3 media de consum. Mers în limite legale, calm, am și scor bun la GPS-ul de la asigurare, cheltuieli mai mici.

    46
    • dracie de-asta? https://www.groupama.ro/persoane-fizice/asigurare-auto/clauza-autocontrol

      citeam pe yt la clipurile lor ca majoritatea apar razboinici si totul e din cauza mersului normal si frane uzuale in trafic :))

      12
    • @raul, da, am de 4 ani. Și de 4 ani am 40% minus la CASCO. Dar eu merg chiar liniștit, s-a potrivit perfect cu stilul meu.

      83
    • @raul

      https://imgur.com/a/uYcTqos

      Unicornii există :) E vorba doar de condus legal (eventual +10), calm, anticipativ. Da, poate la 500 km ajung cu 30 minute mai tarziu. Nu-mi pasă.

      Eu aș face chestia asta o recomandare pentru toate asigurările. Aș mări prețul de bază, dar aș pune reduceri% semnificative în funcție de scor.

      116
    • adyzah – imi luasem si eu…si am citit clauzele. si am scos-o repede.
      1. Nevasta-mea are program pe ture. Asa ca merge uneori dimineata. Sau noaptea
      2. Masina mea are acceleratie cat de cat. Pe care o folosesc sa ajung repede la 100. Dupa care ma calmez
      Ambele chestii busesc statisticile, desi eu sunt super calm ca sofer. Asa ca am zis pas :)

      70
    • super fain, felicitari

      citisem doar pareri negative pe tema asta si m-a speriat ideea

      20
    • @animaloo, @raul, nu înțeleg îngrijorarea, dacă ieși ”warrior” plătești cât ai fi plătit dacă nu puneai dispozitivul. Dacă e chestie de privacy, nu cred că e cazul, din ce știu eu se salvează mereu secvența finală (ca să poți să vezi unde e mașina dacă e furată). În rest, după ce se face calculul, rămâi doar cu scorul pe un traseu anume, nu și cu traseul salvat la ei.

      @animaloo da, partea cu mers noaptea o să afecteze scorul. Și mie mi se pare prea sensibil uneori, pe mine mă rupe la drumurile de start și final din concedii la partea de timp, distanță și, ce să vezi, viteză, dar compensez cu restul zilelor. În poză e o zi… normală și o zi la un drum Slovacia-Baia Mare de vreo 450km.

      https://imgur.com/a/Ox6UN4e

      Probabil că nu e pentru toți, la mine partea mișto e că nu fac ceva special, există potrivire de caracter :)

      00
    • pai da. Are sens treaba aia. Dar, dupa ce am analizat am zis…no no no.

      00
    • Ce mizerie de aplicație. Aș ieși războinic interstelar cu asta, pentru ca văd bine noaptea și conduc în locul altora. Mai conducem cu schimbul 2-3 șoferi pana în Grecia (cu opriri minime de dezmorțit picioarele/nevoi/schimbat șoferii), asta ar fi aroganta suprema conform mizeriei .

      10
    • @Trl, conduci în fiecare săptămână noaptea până în Grecia? Nu? Atunci nu ești războinic interstelar din cauza aia ci pentru cum conduci de obicei (se face o medie la câteva luni). @animaloo are o situație validă (navetă noaptea), tu doar te alinți.

      00
    • vazusem prin US niste faze cu asigurarea tesla. Si e cam aiurea ca iti creste mult riscu si daca pleci „cu scart”. Faci masina care ajunge la 100 in 3s si ii pui asigurea care te pedepseste pentru asta.

      00
  12. „Am văzut poliția ultima oară în weekendul ăsta, că aveau amenzi de dat, apoi niciodată în ultimele luni” si eu aveam aceeasi impresie, perioade cand nu am vazut deloc politia, dar pe waze ii cauti si ii gasesti. se mai si misca uneori dintr-un loc in altul.

    ex. seara sunt de multe ori la giratoriul care duce la coresi (langa rat) 3-4 masini – opresc 50% din masini, se muta apoi pe harmanului pe langa generali, apoi se muta sus langa cec. i-am mai vazut si pe carpatilor tot asa seara

    ps. ma uit cu stress la ei nu din cauza vreunei tampenii, dar ma gandesc ca poate sa iasa vreun test false positive

    51
  13. Hai sa imi iau niste hate.
    Pa$$at B6 cu DPF anulat , ~1000km prin tara, mica excursie pe la munte. Consum 5.6 %. Pe alocuri pe autostrada Transilvania s-a atins si 200km/h.
    Pentru ca eram f curios sa testez masina aia, am facut schimb de masini cu soferu.
    Incep sa ii inteleg pe cei care isi dau jos DPF’u, se simte foarte tare diferenta de zvac.
    B6’le meu cu DPF a scos pe fix acelasi drum 6.2 %, aceeasi incarcare in masina, dar nu am trecut de 140 km/h.
    ps: costa doar 300 E anulatul DPF cu modificat de evacuare cu tot.

    Indecis. Tu ce zici?450
    • „merg mai tare, ce daca lasa otrava in spate….”

      40
    • Arunca gunoiu’ ala!!

      131
    • Si acum sa traducem ce spune enzo: Pentru o economie de 0,6% si zvac-ul aferent, mi-am scos DPF-ul si n-aveti decat sa repirati cancerul din esapamentul meu bai sarakilor.

      Comentariu apreciat.381
    • as fi de acord cu dpf-ul daca l-ar pune inapoi cand stau in coloana sau merg prin oras, altfel le urez doar cancer sa nu mai fie nevoie de dpf off

      61
    • @Alex Suspectez de fapt motivul ca principal este altul: i s-a infundat dpf-ul si nu vrea/nu are bani sa il inlocuiasca asa ca a facut o ” romaneasca”.
      Acum, de ce isi cumpara oamenii masinii pe care nu le pot intretine corespunzator intra in alta discutie..

      223
    • Aici e motivul pentru care in Romania nu o sa vezi o adoptie in masa a masinilor electrice.
      Romanii nu au filtru…

      10
  14. Confirm, Olanda are 2.1-2.2e/l benzina pe autostrada, cea de 95. Cea de 98 este 2.45e/l (la Shell). In afara autostrazii, benzinele sunt cam cu 20-30 de centi mai ieftine.
    Eu am cam 110-120 km pe sens pana la serviciu, merg de minim 2 ori pe sapt (dar se intampla sa merg si in fiecare zi, dar si doar o zi). Am incercat tot felul de stiluri de condus, de la calm pana la cum zice cititorul. Cei 110km se fac de obicei, in 1h20min – 1h30min. Consumul, la o Corolla 1.8 hibrid, sta constant pe la 5.5-6. Cat a fost vacanta scolara (si traficul mai liber) faceam aprox 1hr (maps zicea 1h10min) iar consumul depasea putin acel 6 (n-am acordat atentie), insa cele 10 minute castigate se duceau ca ma opream sa iau o cafea. Cand conduc calm, fac fix cat zice maps, maxim 5 min in plus.
    Eu m-am cam calmat, tot acolo ajung, dar sa ajung in siguranta. Daca e liber drumul si ma simt in siguranta, atunci conduc mai repede, altfel n-are nici un sens sa presez depasiri pentru 5-10 min.

    143
  15. „Posesorul blogului ar fi mândru de mine.”

    Hhăhăă hăăhăh hăhăhă ăhăăhăă hcrr chcrrr

    00
  16. Ce masina ati alege: T-Roc 2.0 TSI 4Motion vs Karoq 1.5 TSI DSG vs Karoq 2.0 TSI Sportline AWD vs Tiguan 1.5 TSI Plug-in?

    Caut o masina noua (model 2025) si am ajuns la 4 optiuni. As vrea feedback sincer de la cei care le-au avut sau le-au condus mai mult timp.
    Modelele si preturile pe care le am pe masa:
    -> Skoda Karoq 1.5 TSI DSG – 32.000 EUR
    -> VW T-Roc 2.0 TSI 190 CP DSG 4Motion – 34.000 EUR
    -> Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline AWD – 44.000 EUR
    -> VW Tiguan 1.5 TSI Plug-in – 41.000 EUR

    Ce ma preocupa:
    Karoq 1.5 TSI DSG – inteleg ca vine cu DSG cu ambreiaj uscat si nu sunt fan comportament in aglomeratie/uzura la forte mai mari. Confirmati? Experiente pe termen lung?
    VW T-Roc 2.0 TSI 4Motion – imi e teama sa nu fie prea tare la suspensie in oras. Cum vi se pare confortul pe jante normale (nu R-Line)?
    Tiguan 1.5 TSI Plug-in – stie cineva sigur daca are DSG umed? (Eu am gasit ca versiunea eHybrid foloseste un DSG 6 trepte proiectat pentru hibride – DQ400e – adica umed.) De asemenea, la test drive am auzit un zgomot pe DCC pe denivelari scurte, inclusiv pe modelul 2025.

    Astept feedbackul vostru: cum se comporta in viata reala (DSG-ul uscat pe Karoq 1.5, confortul suspensiei la T-Roc, DCC-ul pe Tiguan PHEV etc.)? Multumesc!

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.