La Saschiz, un sătuc pitoresc din Mureș, cineva a uitat o limitare de 30km/h de când s-a asfaltat, așa că am mers în spatele unui cetățean care nu știa că așa ceva e frecvent în România. Inclusiv pe Autostrada București Ploiești sunt uitat de 4-5 ani niște limitări la 80km/h de la niște lucrări și nu le-a luat nimeni de acolo.
Sunt pline șoselele de oameni care au ieșit la plimbare. 30-40 în localitate, 50-60 pe afară, ce atâta grabă. Ah, nu știu de ce e coadă de zeci de mașini în spatele meu, nu-mi dau seama.
Într-o intersecție din Târgu Mureș, o doamnă părea că adormise la volan. Sau ceva de genul. Eram în giratoriu, a ratat vreo trei ocazii să se bage, îi dau un claxon scurt, nici o reacție, mai stă un pic, se bagă, accelerează pe la 30km/h după ce a trecut de giratoriu și apoi încetinește iar.
Mașina sportivă nu ține loc de skill. Un meserie cu Cupra a ieșit din linie, s-a uitat și nu a fost foarte sigur că poate depăși o mașină. Am depășit eu din spatele lui pe el și încă două.
O să mă îmbăt grav când o să pot ocoli istețimile din Târgu Mureș și Sighișoara. Bă, colcăie de șoferi proști orașele astea două, dar într-un stil ceva de speriat.
Că merg numai pe banda a doua e ceva normal deja, dar ideea e că merg și prost. Mă rog, prost…ca un ardelean adică. Și prostia lor îi face pe cei care tranzitează să circule numai pe banda a doua, cum e TIRul ăsta, care a ținut-o așa tot drumul. Abia aștept centurile ocolitoare, eventual și un gard electrificat în jurul ei, să nu circule localnicii.
Nu a fost moment să nu regret că am făcut ce e normal și am permis localnicilor să se încadreze din străzi laterale, cu gândul că, plm, e orașul lor, au și ei de ajuns undeva, nu e normal să aștepte atâta să îl lase cineva să intre în trafic. 99% din cazuri fie a mers cu 30-40km/h, fie se ducea 200m mai încolo. Nu putea să lase mașina pe strada lăturalnică și să meargă 200m pe jos.

La Reghin era ceva accident și m-a deturnat Waze pe sate, ca să se mai spele de păcate că iar m-a băgat pe Târgu Mureș pe o stradă fără prioritate care dădea în altă stradă fără prioritate care dădea pe strada pe care eu o abandonasem la indicațiile lui.
În spatele meu o mașină de poliție. N-a dat băiatul meu un semnal vreo 20km. Nu pentru că vorbea la telefon, ci pentru că probabil nu știa. La un moment dat m-am plictisit și am zis că n-am mai luat o amendă de doi ani așa că am călcat-o și m-am dus.
Am dat de o mașină de poliție care făcea verificări pe un DN, la intrarea într-o localitate, înainte de localitate (era o parcare unde putea opri mașini). Nu aveau radar pe mașină, limita în zonă 90. Mi-a frânat un meserie cu un XC90 nou, care mergea cu suta prin localitate, la 60km/h când a văzut poliția.

Oare poliția cu radarul ăla, de îl lași în tufiș și trimiți amenda peste 3 luni, știe că semnul ăla e uitat?
Cum, nu mai ții minte dacă erai tu sau soția la volan în urmă cu 3 luni la naveta de dimineață? Vrei să faci fals în declarații tu… Ce este această egalitate de care vorbești?!?
Acum 3 ani, după ce au dat cu var pe podul din Km4-5, au ridicat un indicator cu limita de 20km/h pus de pe timpul lui Mazăre, de cînd au reparat podul ultima dată…
Degeaba asteptam centurile alea,in MS CJ-ul ia salarii degeaba,la un moment se apucasera de o centura dar au ramas doar niste piloni si cam atat.
In legatura cu soferii cam ai dreptate dar de cand am trecut pe scuter si sunt primul la semafor nu prea ma mai deranjeaza ca tanti Gyogy nu gaseste treapata 1
Am fost si eu la Cluj (din Bv), am preferat si la dus si la intors varianta Sibiu fata de Targu Mures pentru partea mai lunga de autostrada.
Surprinzator n-am facut nicio depasire pe dreapta, 100% s-au dat deoparte (nu dau flashuri, nici nu stau in fundul lor, doar daca nu se dau in timp util in depasesc pe dreapta). In schimb multi dupa ce ma lasau reveneau pe banda 2 desi 1 era goala.
In schimb pe DN, un agresiv cu numar de SB a stat la 2m in fundul meu ceva kilometri desi se vedea ca nu se poate depasi. L-am lasat sa se duca cu prima ocazie, a facut 3 depasiri riscante, era cu cateva masini in fata si apoi a facut dreapta pe ulita intr-un satuc.
Mocaiti destul de putini in schimb soferi care nu sunt in stare sa depaseasca un camion destul de multi, la multe tiruri se gaseau masini in urma care preferau sa stea acolo in coloana de trebuia sa crosetezi printre ei.
Mi s-a parut un pic mai civilizat decat deobicei, daca termina si bucata aia care ocoleste Turda o sa fie si mai bine.
Posibil ca banda 1 sa fi fost hârtopoasă.
Ba, eu am un cotet de masina cu motor 1.0 N-are frate zvac n-am cu ce sa depasesc, ma dau la vreo 20 de metri in spatele tirului si depaseste tu. Iti las si destul spatiu sa-ti iei avant.
Spor si drumuri fara gropi.
Să vezi ce mișto sînt marcate șantierele și ocolirile în Belgia. Ai șansa să găsești absolut toate semnalizările temporare lasate la locul lor(bănuiesc că de ele se ocupă altă firmă decît constructorul).
În acest mod, am avut ocazia să vizitez Buxelles-ul noaptea, din camion, în pluton cu un autocar slovac și încă un camion spaniol. Ca să îmi spună coleg venit la 20-30 de min în urma mea că i-a dat pe autostradă fluierînd…
Am mers la aeroport cu un Bolt, un Muhamad la volan. Tipul – destept, s-a bazat doar pe navigatia masinii, care nu numai ca ne-a ocolit, dar ne-a si bagat pe un sector de drum in constructie. Semn cu Accesul Interzis, gard, un panou dat la o parte, omul meu s-a bagat (era doar placa de beton, fara asfalt). Nu va ganditi ca era singurul; in fata lui inca vreo 3-4 berbeci au facut acelasi lucru.
Ghici cine a trebuit apoi sa o ia printr-o benzinarie de pe sensul celalalt, pe interzis carevasazica? Am zis ca acusi-acusi ne tamponam frontal.
Omul mi-a evitat privirea tot timpul, de-abia mi-a raspuns desi i-am vorbit in franceza.
Civilizatie..
Tirul ăla merge pe B2 in oraș cumva pentru că dacă da de un deștept pe avarii pe B1, îl mai lasă p**a sa se bage?
La limitări din astea gen 30, am observat că majoritatea celor care le respecta au numere străine. Oare de ce?
Da, Waze de la un timp sugerează rute cretine, mai ales când e foarte aglomerat.
nu, tirul ăla merge pe b2 pentru că șoferul e imbecil.
Vezi să nu fie noua șmekerie, cu limitare de 30 pe B1 și 50 pe B2, cum au făcut prin CT.
@Zarax, se pare că nu ai fost prin Sighisoara. De la intrarea dinspre Brașov până în centru sunt doua benzi. Și nu sunt blocate de mașini care staționează sau sunt oprite. Așa că, tirul ăla putea să meargă pe banda 1.
Culmea că după intersecția semaforizată din centru, rămâne doar banda 1 (a doua dispare) ceea ce îi avantajează pe cei care circula pe ea.
Oricum, indiferent pe ce banda circuli in Sighisoara, tot asfaltul e praafff. Nu înțeleg se ce primăria nu face ceva sa rezolve problema.
Marin, primaria nu face nimic pentru ca cel mai probabil nu e drumul lor..
Exact asta am vrut sa zic si eu. Cine cunoaste zona stie ca tirul ala a mai mers pe banda a doua maxim 100m, fiindca apoi banda a doua dispare. Sunt curios ce a facut cand a ajuns acolo, s-a bagat cu tupeu, bazandu-se pe noua regula a fermoarului?
@Iugas, drumul ala cu siguranta nu e al primariei. E DN (E60). Dar institutia asta (prin primar, alte servicii) putea sa se tina de capul celor de la CNAIR ca sa asfalteze 6 km (atat e partea care tranziteaza orasul si cea care este cea mai proasta). De ani de zile drumul ala arata jalnic (e plin de petece, gropi, denivelari).
Meserie Cupra macar nu s-a aruncat sinucigas. Mai bine unu precaut decat un viteaz
Cupra e sportivă doar cu numele.
Majoritatea sunt cu motorul ăla leșinat 1.5TSI 150CP.
Daca si un motor turbo de 150cp pe o masina de 1,359 kg o face lesinata e clara treaba.
pai chiar e lesinat un 1.5 150cai pe 1,4T cand ai putea de aceeasi bani sa iei ceva de 200+ cai care e comparabil nelesinat dar fiecare cum crede, pentru unii nici ala de 1.0 nu e lesinat
@NIX @babu, Formentor 1.5 are timp 0-100 in sub 9s. Voi ce bolizi conduceti de asa ceva vi se pare lesinat?
@zarax si cu care credea ca sarakia mea cu 0-100 6 sec si 30-200 19 sec e cam… sarakie ;))
varianta de paraul rece spre bucuresti, duminica. niste speciali care mergeau cu 40 pe serpentine cand era linia dreapta si 2-3 in curbe. bun pentru exercitii de respiratie
Îmi place mie de ăștia care pe linie dreaptă te presează să o calci, te depășeșc nervoși, iar la prima curbă o lasă la 50-60 și stai în curu’ lor până la următoarea linie dreaptă. Cu unul din ăsta am avut următoarea experiență: după ce m-a presat pe o linie dreaptă stând la 1-2 metri de bara mea spate cu jumate de mașină peste linie (oricum nu avea unde să se ducă, veneau din față), l-am lăsat în spate la curba următoare. Apoi a venit lansat pe următoarea linie dreaptă, m-a depășit și s-a trezit într-o curbă în ac de păr. Cred că a luat-o cu 20-30. Cum știam traseul, m-am uitat să văd dacă vine ceva “de sus”, era liber, așa că l-am depășit într-o curbă deschisă, și m-am tot dus. După ce am ieșit la autostradă m-a ajuns, m-a depășit cu probabil 150 și s-a dus. Vreo 20 de kilometri mai încolo, eu venind pe ACC cu 135, pe cine ajung din urmă și depășesc? Exact.
Am venit doar sa zic respect baiatului cu Cupra
Doamne, ce-mi plac poveștile astea cu Waze! Mai ziceți.
Am folosit waze o singură dată. M-am băgat pe niște străzi dintre blocuri de mi-am blestemat zilele. La revedere.
Pai si ce pui pentru navigatie cu updates in timp real?
Din ce am mai citit pe forumuri, waze cica fae „load balancing” , ii baga pe unii pe varianta A, pe altii pe varianta B, sa nu-i adune pe toti pe acelasi drum LOL.
Cel mai naspa e ca nu au inteles ca daca te aduce pe un drum secundar care intra in principal spre stanga, nu castigi timp, ca te apuca pensia pana reusesti sa iesi.
Dar da, il folosesc (50/50 cu G Maps) pentru ca imi arata radarele de tronson, care iti calculeaza viteza medie pe o bucata de drum. Si sunt tot mai multe.
În Sighișoara e ca în Ferma Animalelor: toate drumurile sunt praf, dar unele sunt mai praf decât altele, în special cele tranzitate de traficul greu. Banda 1 de la intrarea în oraș dinspre Brașov este durere, de aceea traficul se mută pe banda 2. De multe ori mai intră în ecuație și poliția cu radarul în zona blocurilor, plus multiplele semafoare, așa că rezultatul este pe măsură.
Un pont de la localnici: aveți grijă la trecerea la nivel cu calea ferată, la intrarea dinspre Brașov. Trecerea are o porțiune rău deteriorată și dacă nu te încadrezi cum trebuie, te poți trezi cu cauciucul tăiat, mai ales la ceas de noapte, când nu vezi bine.
Despre ocolitoare: în primăvară proiectul trecuse de faza avizelor și se aștepta emiterea autorizației de construire. Termen de execuție cca 3 ani, deci mai vorbim peste 5 ani.
Am citit pe undeva ca ocolitoarea e proiectata sa mearga pe curba de nivel si sa permita o viteza maxima de circulatie de 50km/h. Probabil la prima trecere pe-acolo i se va albi lui Vali tot parul ramas (in caz ca mai ramane cu ceva pana in 2055 cand va fi gata ocolitoarea).
M-am intors duminica din Mangalia. O placere sa depasesti tesle si bembeuri electrice cu valoare dubla / tripla fata de a ta, care merg cu 80-90km/h sa ajunga la Bucuresti iar tu mergi cu viteza legala…
Am mai scris… o tesla pe olx o gasesti si la 15k euro. nu o vrei obosita, 18k. vrei una chiar buna? 22k. Il urmaresc pe unul de aduce saptamanal tesle, media e la 20k, masini de 100k km. deci e posibil sa ai masina mai scumpa ca tesla.
La Sighisoara nu se lucra la centura? A stai a luat lucrarea ceva firma de apartament.
Si la Medias? A stai,se chiunie de 1 an sa anunte castigatorul.
Târgu Mureș și Sighișoara soferi imbecili dar nici noi nu punem indicatoare rutiere bilingve nici de-al draq
apai bea, da’ incet ca-i rece.
99% din cazuri fie a mers cu 30-40km/h, fie se ducea 200m mai încolo
Eu nu mai las pe nimeni prin orașele astea după ce în 80%din cazuri ma umplu de fum de la ei.
Fuchit