Azi am condus #591

Am mers un pic pe niște DJ-uri mai puțin circulate. De câteva ori un șofer a calculat așa: ah, uite o mașină și după el nu se mai vede nimic, ia să ies eu acum în trafic, că cine știe când mai apuc.

Și mai avem și varianta: iată un oraș pe care nu îl cunosc, ia să merg cu 30 pe ultima bandă. Face aia stânga? Hai că mă trag dreapta, că sigur mă lasă, că mă văd că nu sunt din oraș. Se face o bandă în plus? Hop eu pe ea, nu contează unde duce banda și unde am eu treabă. Și o să continui să fiu prost, tot pe ultima bandă.


Am încercat să îl domesticesc pe un tinerel cu un Formentor, arătându-i că 390CP nu țin loc de cunoașterea drumului sau a mașinii. După câteva umilințe, a recurs la condus ca un bombardier și tăiat calea mașinilor prin oraș ca să mă depășească. Că legal nu s-a putut.


Ce e viața fără toate mașinile pe banda a doua în Sighișoara? Prostia legendară a mureșenilor nu va muri, dar sper să îi văd mai rar odată cu centurile ocolitoare ale Târgu Mureșului și Sighișoarei.

vlcsnap-2023-07-23-12h19m37s249

 

Toate benzile astea suplimentare trebuie să se termine invers. Adică să nu pună TIRul frână ca să dea prioritate turismului, ci invers. Că turismul pune frână mai ușor, că e mai manevrabil, că e normal.

vlcsnap-2023-07-23-21h31m27s158

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1886
    • Autoturismul poate mult mai usor sa sa replieze fie in fata fie in spatele TIRului, pe cand TIR-ul nu prea. Treaba cu autoturisme fara frane tine de siguranta celor care nu le intretin si nu sunt motiv

      Comentariu apreciat.566
    • Asta e rationamentul? Sa nu facem o regula mai buna pentru ca ar fi niste bizoni care nu tin oricum cont de reguli?

      Comentariu apreciat.465
    • @lichu
      @Catalin

      Aveti dreptate amandoi. Pentru tiruri, sigur, e mai usor & sigur sa nu se mai replieze. Eu mergeam pe argumentul ca e mai sigur sa faci o manevra ( in cazul de fata, sa te incadrezi pe o banda ) de la o viteza mica la una mai mare, decat vice versa. Totusi, observ si ceea ce ziceti voi si mi se pare ca si voi aveti dreptate.

      73
    • si aici toata lumea se face (ce glumeț sunt azi, am folosit „se face”) ca nu stie ca benzile superioare au prioritate fata de cele inferioare. e scris pana si in codul rutier, da’ cine sa-l citeasca cand marcu 2:12 (nu, nu-l cautati, l-am pus la plezneala, cine stie ve traznaie zice acolo) e atat de la indemana.

      67
    • @theblack am vazut ambele moduri si cu banda inferioara care are prioritate. Nu cred ca acel articol se aplica si in cazul in care se termina o banda

      20
    • lichu, practic ai vazut locuri unde administratorul drumului incalca legea.

      16
  2. poza 2 explica poza 1. Intr-un oras cu masini lasate aiurea peste tot tirurile daca stau pe prima banda trebuie sa se redreseze pe banda a doua ff des ceea ce e ff naspa in conditii de trafic. Soferii nu ii lasa sa se bage, ei accelereaza greu. La inceput si eu ii injuram pana am inteles cat de naspa e situatia pt soferul ala

    Comentariu apreciat.917
  3. Îți poți da seama cât de nenorocit e un popor după numărul celor care ies în trafic tâindu-ți calea când ești singura mașină care se îndreaptă în direcția lor. Ii vezi, stau, reflectează și când ești aproape de ei îți taie calea deși dura 3 secunde în plus să nu deranjeze pe nimeni.

    Comentariu apreciat.896
    • nu, iti dai seama cu adevarat cat de naspa e atunci cand fac ce zici tu si dupa aia acclereaza la consum si le ia 2 minute sa ajunga de la 10 la 30 la ora unde se opresc. nu, nu se opresc din accelerat ci se opresc pur simplu.

      150
  4. Prima bandă e pentru oprit pe avarii ca să cumperi covrigi, șaorma sau doar să „o las cinci minute până iau ceva de la magazin bo$$” (mulțumim poliției rutiere care se face că nu vede încurajând comportamentul ăsta). Asa că atunci cand ajungi undeva unde nu știi unde sunt șaormeriile și unde se vand covrigi mergi pe banda doi. În orașul tău știi locurile și schimbi banda din timp când ești aproape de covrigi.

    Comentariu apreciat.454
    • mă scuzați, dar în prima poză, pe prima bandă poți cel mult să oprești pt un șușu mic în boscheții ăia.

      iar pe DJ-uri, între localități, maxim pt un șușu, țigară sau cumpărat pepeni/cartofi ”de la țărani”.

      sau așa se vede de la mine.

      în localitate e altă mâncare de pește.

      46
    • Cu sau fără șușu/pepeni, dacă ai un minim de bun simț, nu stai pe mijlocul drumului.
      Așa e tot E85: în afară de câteva porțiuni scurte unde sunt 4 benzi reale, restul e 1 banda/sens plus acostament (pentru șușu și pepeni, nu pentru circulat). Mai toate tirurile/dubele, însă, încearcă să se încadreze pe acostament (deși nu sunt obligați).

      Respectele mele, pe această cale, pentru toți șoferii care se chinuie cu acostamentul ca să ajung eu mai repede acasă.

      Indecis. Tu ce zici?275
    • @Nicky: de multe ori, mersul pe acostament iti poate salva viata.

      76
    • @punkreas
      Dar si daca ai lovit pe cineva ai puscarie asigurata, ca ai mers pe acostament.

      41
  5. la ultimul punct pare logic…
    Banda a doua e de viteza …eu merg normal pe prima banda daca nu am ce devansa…de ce ar trebui eu sa fiu atent ce racheta vine pe a doua banda si nu ar trebui invers ?

    137
  6. „am mers un pic pe niște Dj uri puțin circulate” deci știa ciutacu când zicea „Zoso- nimeni în drum” :))

    Comentariu apreciat.400
  7. „sper să îi văd mai rar odată cu centurile ocolitoare ale Târgu Mureșului și Sighișoarei.”

    good one :))) In Mures centura e „planificata” de 20 de ani.

    180
  8. Daca stiai deja asta ignora mesajul meu, dar nu toate Formentor sunt varianta VZ (245-390 cai). Cea mai vanduta motorizare e cea de 1.5 – 150 cai.

    Comentariu apreciat.401
  9. „ah, uite o mașină și după el nu se mai vede nimic, ia să ies eu acum în trafic, că cine știe când mai apuc” – in toata tara, 99.99% din cei care ies in lateral. Amin!

    203
  10. @zoso sigur era VZ formentoru ala? Ca am inteles ca le fac si cu 1.0 in 3cil.

    95
    • 1.0 nu e, dar 1.5-ul ăla leșinat e cel mai vândut.

      122
    • Dvs ce sofati?

      310
    • Cu golf 1.0 de 110 cai simteam pe canicula ca merg cu frana de mana trasa. Asa ca am redescoperit butonul de acceleration boost: turnoff A/C in depasiri.
      In schimb este economic daca mergi legal.
      1.5 TSI pe care il conduc zilnic este un fel de „3.6 Roentgen – not great, not terrible”.

      Back ontopic: cu ambele am problema de lag cand plec de pe loc, mai ales ca sunt cutii automate la ambele si nu pot sa le tin turate inainte de punere in miscare. De vreo cateva ori am patit sa estimez gresit la intrarea pe o strada principala – eu, naiv fiind, credeam ca masina nu va sta minim 1 secunda intreaga pe loc dupa ce apas puternic pedala de acceleratie. Secventa este: apas puternic pedala (incep de aici cronometrarea), se aude zgomot de motor, incepe usor deplasarea, apoi incepe accelerarea maiu puternica.
      Daca sunt in miscare, chiar si cu 5Km/h, este semnificativ mai bine.

      63
    • @Blob care noi?

      53
    • Cata ala

      25
    • la 1.0 e doar un logan cu forme ciudate si scaun cu masaj …

      22
    • @Cosmin zgomotul de-l auzi nu e de la motor, e doar in boxe ;))

      22
  11. Vrei sa îți dau eu un clip cu un jegos cu Tesla S care între FAGARAS și Sibiu, in afara localităților unde limita era 100 el mergea cu 60? Și când se elibera pe contrasens și puteai sa depășești accelera brusc la 140? M-a ținut așa 20 min….

    Comentariu apreciat.450
  12. Ala cu tirul pe b2, in afara de faptul ca se gandeste sa nu dea peste avaristi si alte masini stationate, poate trebuie sa intre intr-o curte de pe dreapta si ii trebuie spatiu de manevra. Altfel da, enervant sa ai tir pe b2, dar suntem cu totii participanti la trafic.

    183
  13. Meh. E discutabil,UNEORI, de exemplu in anumite părți ale țării se insista mai mult pe sensuri giratorii, insulițe ce despart sensurile la intrarea într-un oraș că sa te forțeze sa frânezi, pe când în altele nu.

    Dar sunt și situații precum Brăila în poala mea unde îți vine să mori. Stânga se face pe banda unde in restul orașelor se merge doar înainte și eventual e și semafor sa fută o banda întreaga daca unul vrea să facă stânga. Se trece prin alveola de la tramvai, se merge pe linia de tramvai….daca pleci din Galați și treci prin Brăila mori. E contrar legilor firești.

    112
  14. Partial legat de ultima poza, imi pot spune comentatorii, cati conosc semnu’ asta si il respecta. Se intalneste in multe drumuri la urcari sau la treceri de la o banda la doua benzi.
    https://sigtra.ro/uploads/produse/1868/medium/F22-1.jpg

    Spor,
    PS: ca sa apara poza ca insert, trebuie sa… ?

    02
    • Nu cred că există șofer ok care să nu cunoască semnificația indicatorului respectiv. Și nici nu văd de ce ar fi greu de respectat. Cred că, mai degrabă, să-ți răspundă cei care conduc automobile de tonaj mare.

      10
    • Posibil cu markup, știu că pentru blockquotes merge. Dacă apare o poză mai sus după ce trece de moderare, caută html img. Dacă nu… Oh well.

      00
    • Nope. Nu merge

      Sunt sigur că am mai văzut pe aici, dar probabil pentru admini care pot edita comment-urile.

      00
    • nu sunt șofer, nu cunosc semnele de circulație pt șoferi (le știu cât de cât p-alea care îi impactează și pe pietoni), dar dacă mai știu ”să citesc o poză” ar trebui ca pe banda din stânga, aia pe care apare ”30” într-un cerc, să se meargă cu 30 km/oră, dacă vrei mai repede, de duci pe banda din drepta.

      ma înșel? ziceți-mi și mie să nu mor proastă și nu dați cu pietre.

      13
  15. În Sighișoara nu ai cum să circuli pe b1, aia efectiv nu e bandă de circulație, poate fi pistă de încercare pentru mașini de off-road, tancuri, orice, dar nu bandă pentru circulația auto.

    150
  16. Nu ca ar conta prea mult dar cisterna din poza1 are numar de Covasna, apropo despre prostia legendara.

    68
  17. mie nu-mi vine sa cred ca condusul asta e inca topic de discutie, oamenii vor sa ajunga la destinatie unii inaintea altora, etc. Probabil asta face audienta la romani, ei isi masoara banii, masinile, sculele, casele, plm.

    81
  18. Eu dupa doua saptamani de road trip in Albania, jur ca nu ma mai plang de cum se conduce in Romania.

    Eu credeam ca turcii si in special Istanbulul sunt un fel de piatra de incercare pentru orice sofer dar albanezii intrec orice limita.

    70
    • @rumbu merita un concediu in Albania?

      20
    • Sa vezi cum se conduce în Cairo…

      20
    • La munte da, la mare e ca in Romania anilor 2000 (din mai multe puncte de vedere), aglomeratie, masini parcate de-ampulea, fara zone pietonale, sezlonguri la 1 cm unul de altul pana in buza marii, haos imobiliar.

      Parerea mea e ca mai bine in Grecia daca vrei aceleasi peisaje, chiar daca e mai scump.

      Sau e posibil daca te duci in alta luna decat august sa nu fie la fel de aglomerat.

      Oricum pe litoral nu e asa de ieftin cum spune lumea, i-au „invadat” italienii si preturile au luat-o serios in sus. E un grup pe feisbuci (forum albania) unde gasesti toate informatiile necesare.

      Ca idee, un pranz in trei persoane – Gyrocaster (munte) – 20 eur, Ksamil (mare) – 50 eur, Durres (mare) – 30 eur. Cazare 3 persoane, patru stele, Gyrocaster (munte) – 60 eur/noapte, Ksamil (mare) – 150 eur/noapte.

      Nu am planificat nimic, rezervari de pe o zi pe alta.

      22
    • NOU
      #59

      @Rumbu, tre’ să vezi imbecili în județu’ california; la 4-5-7 benzi!? atelaju’ a fost un A8L quattro 3.0 285cp, da’ tot nu m-am simțit safe între atîția idioți

      05
    • Mi-a făcut un sârb de Belgrad dublare pe linie dubla continua, in curba, am frânat de tot, că să poată reveni cretinul. Habar n-am daca așa se conduce în Serbia, dar daca da, aia sunt nebuni.

      Următorul idiot a fost un italian. Relativ intuibil.

      Premiul III ii revine olteanului cu Octavia care in Bulgaria depășea fără asigurare, dar p-asta l-am evitat mult mai ușor decât pe sârb.

      Pe bune că idioțeniile făcute de „ai noștri” sunt mai puțin cretine.

      Thassos.

      40
    • Aventuri pe contrasens: inca doua frânări, nu chiar la 0 km/h. De data asta bulgari. In Bulgaria.

      Deci cam 1 eveniment ‘cu palpitații’ pe suta de km. Shit, anii trecuți erau mai rare.

      10
  19. Conduc zi de zi in Bucuresti fara probleme. In tara la fel. De vreo 14 ani. O fi din cauza ca nu ma cred politist ?

    142
  20. „Am încercat să îl domesticesc pe un tinerel cu un Formentor, arătându-i că 390CP nu țin loc de cunoașterea drumului sau a mașinii. După câteva umilințe, a recurs la condus ca un bombardier și tăiat calea mașinilor prin oraș ca să mă depășească. Că legal nu s-a putut.”

    Zoso strikes again!

    20
  21. Remarc relaxarea curierilor srilankezi pe biciclete cu exagerat de bun simt in trafic spre deosebire de specia neaosa care circula ca apucatii pe unde i taie capu

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.