Azi am condus #583

Hai să vă explic eu cine face traficul în orașe. Tata m-a certat de două ori că l-am lăsat la colțul străzii și a trebuit să meargă chiar 300m pe jos, fără să care nimic. Am încercat să raționez cu el, că dacă îl las în poartă trebuie să ocolesc eu prea mult față de unde am treabă și am primit răspunsul clasic. Păi ești cu mașina. Cum să nu mă lași în poartă? Mitic.


Ce sunt șoselele cu două benzi pe sens? locurile unde TIRuri încărcate depășesc alte TIRuri încărcate la deal.


Am avut niște drumuri prin oraș în weekend și, ca de fiecare dată, uit că în weekend ies oamenii care nu conduc la plimbare. Și ador la mine că mă mir de orice prostie. Pus frână de la 50 la 30 că era verde și nu avea pe nimeni în față? Dap. Oprit în giratoriu, în mijloc, că nu era sigur pe el încotro să meargă? Dap.


Vestitorii primăverii: găștile de motocicliști care vor să te dai la o parte, te dai, trec ei, după care, 5 minute mai încolo îi ajungi din urmă, se dau 5 și al șaselea rămâne pe banda a doua. Pentru că ei sunt deștepți.


Am râs cu un cetățean cu Cupra Formentor și număr de bucale, care și-o tot ambala prin oraș. Am râs un pic de el, că se agita să dribleze pe toată lumea și ajungea în spatele meu, după ce și-a furat-o de două ori a abandonat. Bucureștean.


Am intrat pe autostradă din București și un meseriaș cu X5 s-a aruncat pe banda a treia și a rămas acolo. L-am devansat pe B1 și m-am uitat la el și când am făcut asta, și după. Cumva, s-a simțit un pic jenat și a tras un pic să se dea pe B2, dar instinctul de bombardieri a fost mai puternic. S-a dat de pe B3 doar când a văzut poliția.

banda1-banda3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Pt primul alineat: Daca ai de ocolit 10+ minute sau 2+ stopuri sau trafic de varf e absolut de inteles. Altfel mi se pare o marlanie sa nu duci un om acasa pentru 1-2 stradute sau cateva case.

    00
    • Am pus pariu cu mine ca esti si ecologist. Deci cum e?

      00
    • Eu sunt pieton și ador să fiu dusă acasă cu mașina când se întâmplă.
      Dar dacă nu am niciun fel de bagaj (în afară de poșetă :) ), nu ninge, nu plouă, nu viscolește, nu mi-e rău de se învârte pământul cu mine, să dea naibii dacă am vreo problemă să merg puțin pe jos pt ca omul ăla să nu ocolească prea mult.
      Îmi place orice ajutor pe care îl primesc, dar nu pretind mai mult decât este confortabil pt om să-mi ofere.

      00
    • Da, și eu ca fraierul, de ani de zile rog taximetristii/uber sa ma lase la coltul străzii și mai merg pe jos cam 180 de metri, pentru ca e zonă cu sensuri unice și este destul de complicat, ieșirea se face 4 străzi, în lungime de aprox 1 km.
      Excepție doar dacă plouă cu găleata sau am bagaje foarte grele.
      Doar o data un șofer de Uber mi-a mulțumit, ca a văzut pe harta destinația și s-a prins fără sa ii explic.

      00
    • 10 minute la bucurești adică 2 la brașov.

  2. „…s-a simțit un pic jenat și a tras un pic să se dea pe B2, dar instinctul de bombardieri a fost mai puternic”

    Probabil doar era pe telefon si a tras masina singura spre B2, simtul jenei nu exista la asa specimene.

    Pe de alta parte, observ un fenomen din ce in ce mai des si grav: intratul pe B1 direct din benzinarie/spatiu servicii/etc, fara folosirea benzii de accelerare. Adica practic ei incep sa accelereze de la 0-10 km/h doar cand sunt deja pe B1. Cand ii claxonezi se uita nervos spre tine la stilul „ce-ai cu mine nene?!”.

    00
    • Nu cred că mi s-a întâmplat să ies sau sa vad vreunul că iese direct pe B1 (când vine unu cu 140-150 tre sa fii idiot sa faci așa ceva) dar tre sa recunoastem că, in multe cazuri de pe autostrăzile noastre, banda de accelerare este o gluma… Proasta

      00
    • @PHNC am patit pe A2 pe la Fetesti spre Constanta, am oprit pentru pauza. Cand am plecat aveam o masina in fata, a ajuns la iesirea din parcare, unde ai cedeaza si iesirea pe banda de accelerare.
      As fi vrut sa inventez asta dar ce a facut chiar a fost pe bune, s-a oprit la cedeaza cu semnal stanga pus, s-a uitat si a iesit pe prima banda pe autostrada cu 20-30 km/h.
      Am devansat-o pe banda de accelerare si tot ea se uita urat la mine.

      00
    • Prin Bucuresti se intra direct pe B2 sau B3 din parcare sau strada laterala. De ce te-ai astepta ca aceeasi idioti sa faca altfel pe autostrada?

      00
    • Am prins o ploaie pe A3 de-aia babana, am lasat la 115 pe ACC ca mi se parea destula viteza pe banda intai. Ma devansau in nestire o gramada pe banda a doua, ca na, ei poate.

      Plm, A3 se termina rapid. I-am gasit pe toti in fata mea in primul sat de dupa iesirea de pe autostrada.

      00
    • @rdb: daca nu intelegi de ce ai luat minusuri, incerc eu sa te lamuresc.
      1. Nu ai fost devansat, tu mergand pe B1 si ceilalti pe B2; asta se cheama depasire, look it up.
      2. Daca ai fi citit codul rutier si ai fi luat aminte la semnele de circulatie de pe autostrazi, pe ploaie limita de viteza este de 80 km/h. Voiai sa ne zici cat de omeneste circuli tu si cum ceilalti sunt idioti, nu?

      00
    • @BGDN: Ai zis tu ceva acolo, doar ca pe langa. Citeste si revino.

      https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

      Am vazut semnele, ideea era ca desi eu sarisem calul cu viteza, au fost o gramada mai destepti ca mine, care s-au grabit pentru nimic.

      00
  3. Merg destul de des pe A3. Daca pe autostrazile cu 2 benzi nu stim sa circulam, pe bucata aia cu 3 benzi deja e fictiune mersul corect. Toti vor sa tina axul drumului. Nu mai vorbim noaptea cand toti sunt cu faza lunga, desi e drum luminat.
    Bonus, pe o bucata mica se lucreaza la o parcare si din 3 benzi raman 2. E si limita de viteza acolo si nu o respecta nimeni.

    00
    • Ai fi uimit sa stii cati soferi numara benzile de la ax spre margine, deci ei merg pe „banda 1” in capul lor.

      00
    • +1 ce zice alunelu.. toți de prin rural cu permise de argeș numără așa.. banda 1 e aia de lângă ax.. banda 1 că el e număru 1 se știe

      să facem o interpelare la poliția rutieră? câte amenzi a dat pentru nerespectarea art. 42 din oug195/2002 „având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil” ?

      00
  4. motociclistii vor atentie cu orice pret, de asta sunt jeguri, de asta isi tureaza motoarele, de asta blocheaza benzi. nevoia de atentie nu o poti corecta. e ceva instictual, ca sexu’ sau mancarea.

    00
    • Sa arunce cu piatra ăla căruia ii displace sexul! Sau mâncarea!

      00
    • Nu ai vrea sa ne spui tu cati soferi nu se uita in retrovizoare,cati sunt cu telefon,cati au facebook live,sau cati pur si simplu nu stiu sau nu vor sa conduca legal?si sa ne spui procentual,cum se situeaza,fata de motociclisti,pe care ii bagi pe toti in aceeasi oala.

      Oricum,in lipsa de chestii interesante,postarile astea gen am condus genereaza suficient flame pt trafic,iar atitudinea mioritica ce prosti sunt altii,ce bun sunt eu sunt succesul garantat pentru propasirea neamului romanesc.

      00
    • In Galati nu am vazut motoclistist care sa NU isi tureze motorul in trafic. Ne-am saturat de zgomot, ne imbolnavesc!

      00
    • @casnica…….Galati….asta poate explica multe.

      00
  5. Ai descoperit ca si tirurile sunt autovehicule si si ele se grabesc, wow. Daca ai avea creier ai putea constientiza ca poate tirurile ar merita prioritate, ca ei sunt la munca.

    00
    • deci de asta conduc taximetristii ca ultimele dejectii umane? ca sunt la munca?

      00
    • Cu o nuielusa deaia subtire meriti batut peste degete. Oare crezi ca si nevasta-ta are voie cu copilul la handicapati pt ca e cu caruciorul? Ca am mai auzit „logica de genul asta” pe infotrafic.

      00
    • Nici nu ma asteptam la alte reactii. Conduceti un camion si reveniti apoi cu pareri pe subiect. Soferii de camion nu depasesc alte camioane cu 2-3 km/h in plus pentru c-ar fi idioti, pentru ei conteaza enorm diferenta aia, mai ales in Romania unde tre’ sa alerge ca niste caini si sa traga tare sa ajunga la incarcari/descarcari in timp util ca sa nu iasa pe minus.

      00
  6. Eu zic sa aibe „prioritate” tirurile ch mancare. Ieftina. Fata de alea cu gadgeturi. Ca si Zoso era la munca. Se ducea sa faca o poza la cocostarcul verde de padure, ca sa puna pe blog.
    Da, orice om normal da „prioritate” la tir in curbe nasoale, la intratul pe drum etc. Dar la ce descrie el acolo se poate da doar bataie, nu ce crezi tu ca inseamna prioritate :)

    00
  7. Pe mine articolele astea ma sidereaza. Am facut recent un drum de 2500 km si nu am strans niciu un sfert din problemele lui Vali pe 100 km.
    Clar fac eu ceva gresit.

    00
    • ori nu le ții minte, ori faci parte din problemă:D

    • Nu ești atent la drum.

      00
    • Daca 2400 de km din cei 2500 au fost in afara tarii, poate exista o explicatie ;-)

      00
    • Depinde si cati cai putere are masina .

      Daca Vali ar avea un logan de 65CP, aspirat, 3 cilindri, altele ar fi postarile lui … :)

      Radem, glumim, dar stilul de conducere se mapeaza pe tipul de masina pe care o ai.
      Daca ai o masina pentru care te-ai chinuit sa o iei, ai mai facut si un credit, ai incercat toate configuratiile posibile sa iesi mai ieftin, atunci si stilul de condus va fi mai calm. Daca insa ai primit masina aleasa, atunci sigur nu vei avea gram de compatimire si empatie pentru ceilalti conducatori mai putini norocosi.

      Nu e nimic de zis… O masina mai puternica scoate tot ce e mai rau din tine :)

      00
    • Pai, multa lume confunda drumul public cu circuitul de F1.

      Aia prin India si Egipt nu se mai streseaza atat.

      00
  8. NOU
    #34

    tu te ai nascot cu cwru in masina:) daia vrei sa mergi pe jos

    00
  9. E nasol sa ai masina sport cu putini cilindri. Suna motorul ala ca motocicleta, d-aia se aude asa la Cupra.

    00
  10. Caz real, patit de mine:

    Accident pe banda 1 pe autostrada, langa Pitesti.
    Politistul scrie in procesul verbal ca impactul a avut loc pe B2.
    ii zic, stiti, ati gresit putin aici, impactul a fost pe B1, adica banda din dreapta.
    Rapunsul lui: banda aceea este B2. B1 este banda din stanga, ca de la stanga la drapta se numeroteaza benzile.

    Am mentionat orasul, pt ca… se stieeee :)

    00
  11. Tot de prin oras, azi:
    – o doamna statea pe trecere in stanga mea. Opresc, ea nimic, se uita la mine. Ii fac semn cu mana, nimic. Claxonez scurt, nimic. Incep aia din spate sa claxoneze, ea se uita la mine si imi face semn sa trec, dupa care se urca pe bordura.
    – dupa 1km, o masina vrea sa intre din dreapta, in fata mea o trecere de pietoni, masina din fata mea opreste sa treaca oamenii, asa ca ramane loc fix de o masina. Ii fac semn la asta din dreapta sa treaca, el nu, imi face semn mie sa ma duc.

    Dimineata incerc sa aplic regula fermoarului, dar uneori las pe unul in fata mea care sta apoi si lasa 4-5 masini, de incep sa claxoneze cei din spatele meu deja. La un moment dat masina luata ca reper ca fusese in fata mea era la 200m.

    Deci trebuie lasati oamenii/masinile sa treaca daca vrei sa fii de treaba, dar cu masura.

    00
    • Primul caz l-am mai vazut. Exista unele fiinte care trebuie sa stationeze ori pe trotuar langa trecere, ori chiar pe carosabil, ca acolo au treaba. Daca sunt in dreptul trecerii, cand le faci semn sa treaca nu schiteaza nimic, eventual fac un semn cu mana, ca ele au treaba si nu poti tu sa pricepi ce lucru important se petrece

      00
    • Lui taica-miu asa i-au luat carnetul, ca erau doua babe care stateau de povesti langa bordura pe trecerea de pietoni, si cica ar fi trebuit sa le dea prioritate…

      00
  12. Hai in parcul industrial la 6:30 dimineta, o sa ai material pentru blog nelimitat:

    https://photos.app.goo.gl/dQQReQAbeB7nNBQm6

    00
  13. „Ce sunt șoselele cu două benzi pe sens?”… sosele cu 3 benzi pe sens pentru baietii care au oua.

    00
  14. La noi in sat au ramas strazile cat sa treaca o masina si mare parte au fost facute sens unic.
    Azi am dat de o tanti care dupa ce s-a chinuit sa isi scoata Mercedesul din curte, fireste in sensul gresit, se uita la mine si astepta sa ii fac loc ( adica sa dau eu cu spatele 15 m) in loc sa imi faca ea loc ( 5 m cu spatele), ea fiind pe sens interzis.
    Am stat asa o vreme, nu am spus nimic, am incercat sa ii fac semn ca e sens unic, a dat din umeri, s -a dat jos din masina lasata in drum si a plecat in casa.:))
    Sigur nu se grabea, ca de bun simt nu cred ca poate fi vorba.
    Cred ca ar fi trebuit sa sun la politie totusi.

    00
    • Eu stau in capatul unui drum infundat.

      Am urcat intr-o zi spre curte si era o masina ce bloca drumul. M-am dat in spate pana la prima intersectie si i-am facut semn sa coboare, ca era liber drumul. El a preferat sa urce si pentru ca poarta mea era deschisa, a intrat in curte la mine, lejer, a intors masina si ma astepta in fata garajului, cat sa nu pot intra. Am oprit masina, m-am dus si l-am intrebat daca n-a vazut ca e curte privata, era popa care venise cu instiintarile ca ne-a luat strada in evidenta si o sa vina cu sfintirea caselor.

      La mine n-a mai ajuns cu sfintirea, poate n-a gasit deschisa poarta atunci.

      00
  15. Ești om normal și vrei să circuli pe autostradă? Mare atenție – ai intrat în habitatul preferat al unei noi specii: bizonul biped.

    00
  16. Ar fi misto sa scrie si aia de care zici tu aici ceva despre ce faceai tu pe langa ei :))

    00
  17. De trei zile-ncoace… când îl duc pe junior la grădiniță folosesc mai multe treceri de pietoni. În fiecare zi o mașină trebuie să fie oprită pe una din treceri:
    – luni, nene cu X5 vroia să intre într-o cafenea. I-am atras atenția că are loc să parcheze la 5m după trecere, pe partea opusă străzii cu sens unic pe care oprise. Chiar economisea timp și intra direct în cafenea.
    – marți, alt nene cu X5 oprise pe trecere să își ducă copilul la grădiniță. Dumbo nu realizase că trebuie să-și ocolească hârbul ca să ajungă la grădiniță. Avea loc să oprească la fel ca anteriorul, trebuia doar să privească 5m mai în față.
    – azi, un Passat CC oprit pe trecere, regulamentar, cu avariile pornite. Deja cred că locul ăla are ceva, atrage proștii…

    00
  18. Că sa vezi cat de multi imbecili conduc mașini, pui cruise controlul la o 130 pe autostraxa. Și să vezi atunci câți imbecili te depășesc doar pentru a se trage pe B1 sa o lase mai incet. Pe drumuri naționale nu mai zic, acolo nici nu ai cum să folosești cruise control pentru că romanului ii e imposibil să conducă cu viteza constanta, trebuie neapărat să te depășească ca sa-ti frâneze in fata.

    00
  19. Am și eu ceva frumos cu pietoni inteligenți, care au doar drepturi

    https://streamable.com/plyww2

    00
    • De-astea vad saptamanal. Cea mai recenta a fost cand ambulanta a oprit sa treaca pensionarii, ca aia se grabeau mai tare ca ea, si cand sa plece a aterizat un domn pe bicicleta de pe trotuar fix pe trecere, desi intre timp se facuse rosu la pietoni. A traversat trecerea lejer, parca nu vedea ambulanta, apoi a sarit pe celalalt trotuar si dai slalom printre pietoni.

      Banuiesc ca daca el o sa sune la 112 vreodata are pretentia sa se teleporteze ambulanta la el.

      00
    • @rdb
      Depinde… sunt si pe aici unii care cred ca ambulantele sunt depasite… ca ar trebui brancardierii sa mearga pe jos… acu vreo 2 saptamani scria Eftimie despre asta… ca il incurca o ambulanta din drumul lui

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube