Azi am condus #571

În 500km am văzut un singur echipaj de poliție, stătea pe A1 cu radarul.

A1 a fost reparată în bătaie de joc. Plombele sunt prea înalte ca să nu le simți și prea neliniare ca să le poți ocoli lejer. Jenant. Rucăr-Bran arată tot ca după bombardament.

peticit-a1

Intratul direct pe banda a doua a autostrăzii de pe bretea e ceva comun. Cu cât motorul mai mic, cu atât prostul mai dornic să arate că el poate să facă asta. Niște camere video fix acolo ar face minuni, dar cine să le pună, cine să le urmărească, cine să taie amenzi?


Mașina1 dă semnal că vrea să facă dreapta și să intre pe un drum lăturalnic sau într-o curte. Suntem pe DN, în localitate, se circulă cu 50-70km/h. Uneori e linie continuă, alteori nu e. Mașina2 vede semnalul și începe să încetinească. Și încetinește. Și…se oprește. Full stop de la 70km/h. În spatele mașinii2 sunt TIR-uri, camioane și mașini. Toți se opresc. Cei tâmpiți/curajoși, ca mine, vor ocoli mașina2, cu riscul ca poliția să vadă o depășire pe linie continuă.


Oamenii care au o mașină despre care ei cred că e tare și nu au avut niciodată curiozitatea să citească sau să întrebe de alte mașini. Am mers in spatele unui Bora care voia să depășească un Defender. Și se chinuia. Și mergea cu o roată peste linia continuă, doar să prindă momentul prielnic. Și când apărea, nu își făcea curaj să depășească, pentru că i se părea că nu avea loc destul. Ajută mult să ghicești un pic cam ce motorizare are mașina din față și ce se întâmplă dacă accelerează când vrei să depășești. Dar cine să se uite la Capatos și să dea share Lupul Dacic?

 bora-defender3

Cetățean cu S-Klasse și card de Senat în geam, vorbind la telefon pe banda a doua cu 90km/h. Nici o străfulgerare să se dea la o parte. După ce termină conversația, începe să îi dea pedală și mai are un pic și pleznea inima în el că l-am ținut eu și un coleg care îl devansaseră pe banda 1 pe loc un pic.


DN6, București Alexandria. Mașini cu număr de TR depășind fie fără semnal, fie, atenție aici, dând semnal după ce au terminat depășirea. Polițiștii știu că, pe ruta aia, orice mașină mai nouă și mai scumpă nu poate fi oprită, riscul să fie Ștefan Dragnea în ea e mare.


Să ai o vârstă și să ai un rahat de copil care:

  1. fie se aruncă pe trecerea de pietoni pentru că are prioritate, fără să se uite înainte. și aici e vina ta, de părinte cretin, că el nu are permis și nu știe că, deși are prioritate la traversare, are prioritate și la dat cu capul de asfalt în caz că mașina nu poate opri la timp.
  2. fie e pe telefon pe trecerea de pietoni. am văzut jeguri care se opresc să apese ceva pe telefon sau, jegus maximus, s-a oprit să ia o gură de cafea în timp ce era cu telefonul în altă mână.

Nu știu voi, dar eu las geamul jos și strig la ei. E evident că nu sunt șoferi, că ar înțelege de ce e de căcat ce fac, și sper ca, dacă se adună destule înjurături într-o zi, înțeleg că e de kkt să doarmă pe trecere.


Oameni care văd că alții de pe benzi inferioare păstrează viteza și ei frânează. Undeva în mintea lor se înfiripă ideea că s-ar putea ca pe banda superioară de viteză să fie un obstacol și au nevoie să frâneze. Și nu contează dacă ești într-o gioarsă de Astra sau într-un 530d nou.

Oameni care coboară de pe trotuar când e roșu.

p10302053


Mă trezesc des întrebând din mașina mea, cu voce tare, cum au reușit unii să își ia mașini de la 50.000€ în sus. Oameni care nu par top management, nu sunt suedeji, n-au o tipologie care să semnaleze că “de acolo”. Eram la un semafor cu două benzi pentru stânga. Eu pe banda din dreapta, în spatele unui seria cinci nou. Se pune verde, omul, 30-35 ani, o ia înainte și se oprește după ce trece de centrul imaginar al intersecției, cât să nu îi lase pe cei din față, care și ei aveau verde pentru stânga, să facă stânga. Îmi venea să mă dau jos la el și să mă uit în ochii lui în timp ce îl întreb de ce a făcut asta. Banda doi pentru stânga a trecut lejer, eu m-am luat după prostul vieții la început, apoi mi-am dat seama că e prost și m-am ghidat după ăștia. El n-a avut atâta creier. Alt prost, cu Q7 și număr de SB, pe centură punea frână la fiecare curbă, pe banda a doua. Omul a frânat de două ori de la 100 la 60-70 de am zis că i-a căzut motorul. Și abia s-a dat de pe banda a doua, că i-o luase mă-sa cadou. Și aici apare întrebarea “ce pana mea a făcut de are mașina aia, dacă e atât de prost”. 


Bucureștiul e plin de oameni care semnalizează. Glumesc, suntem 10, 11 când vin eu în oraș. Ce-am văzut de câteva ori sunt oameni care semnalizează greșit, semn că e prima oară sau oameni care semnalizează doar când văd poliția.


CJ-ul vine tare din urmă la șoferi imbecili. Dar imbecili rău de tot, nu așa, ca ăia de la PH sau GR. Nu, tati, imbecili de tipul AB sau OT.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. L-a batut soarele (sau pasagaerul de lânga) în cap pe ala cu accidentul si probabil n-a mai gândit clar

    00
  2. era concurs ceva de prostie? ca a mai intors unul

    00
    • Daca n-ai alta sansa intorci si asta e.. toti am facut-o la un moment dat. Dar casti in pula mea ochii.. Deci practic ala (sau aia :D ) s-a infipt in coloana care venea din fata.

      00
    • Mor pe explicatiile de genul „toti am facut-o la un moment dat”. Bai, nu, eu nu as face asa nici sa ma bati, mergi pana gasesc o ulita, merg pana gasesc un loc unde sa ma pot trage, sa am vizibilitate. Nu toata lumea face prostii in trafic, unii mergem 35km pe autostrada pana putem intoarce daca am ratat iesirea, nu mergem invers pe autostrada.

      Explicatia asta o vad si pe grupul de facebook „ai parcat ca un bou”. Vine unul si zice „parca toti suntem perfecti, toti am parcat o data prost”. Bai, nu, n-am parcat prost, las masina cu plata daca am cum, nu ma duc cu ea daca nu se poate sa o las civilizat, sau parchez la 1 km distanta si merg pe jos.

      Asa ca lasati prostiile, nu e o scuza pentru nimic. Unele chestii nu se fac, daca vrem sa fim civilizati, chiar daca „toata lumea face asa acolo”.

      00
    • Cristi, dacă faci asta ești considerat prost, fraier, inadaptat, fricos

      00
    • @Flat si toti astia de ne invata pe aici cum sta treaba, cand ajung in Germania, „pa anglia” si mai stiu eu pe unde sunt cei mai civilizati, ca au invatat cat costa o amenda adevarat. A mai zis Vali pe aici, cost of doing business….

      00
    • Ala s-a intors doar ca sa-i arate prostului ca, daca mai avea rabdare 10 secunde, putea s-o faca si fara accident.

      00
    • Sa mori tu ca e totuna sa întorci peste linia continua cu mersul pe contrasens pe autostrada?

      00
    • @Marius Da, chiar mori. E totuna. E linie continua si nu e pusa pentru ca le-a fost lene la dorei sa o traga punctat.

      00
    • Ce ma amuza pe mine e procentul de neprihăniți… Aproape de 100%. Te întrebi naiba provoacă atâtea accidente, când toți sunteți maica Tereza a traficului, care nu a încălcat niciodată o regula.

      00
  3. Trecerea aia din poza e de la inceputul caii Victoria. La 100 m e un semafor pentru masini care, cand se face rosu, se formeaza card de masini pana inainte de trecere. Masinile stau pe loc si pietonii traverseaza pe rosu. Pietonii care nu traverseaza pe rosu, fac slalom printre masinile prinse de semaforul verde pietonal fix pe trecere. Pentru ca asta e boala soferului roman, sa avanseze pana in curul masinii din fata, nu conteaza ca e trecere sau altceva

    00
  4. Nu inteleg morala la faza cu ala cu Bora. Nu depasi decat daca ai masina mai puternica? esti mai sarac ca ala din fata, acolo ramai, nu poti sa depasesti?

    00
    • Ca sa nu mai spunem ca legea zice ca atunci cand esti depasit nu accelerezi.

      00
    • S-a nimerit sa fie bora. Morala e pentru iditotii care chiar daca se circula cu o viteza maricica pentru conditiile de drum, eventual in coloana, ei tot vin si incep depasiri, forteaza aiurea doar ca sa mearga cu 93/h si nu 90/h.
      Iar dupa o anumita viteza ai nevoie de caluti ca sa depasesti din scurt, ma indoiesc ca faci asta cu un motor de 100 cai, aka bora :) Iar daca nu crezi asta, inseamna ca nu stii ce inseamna depasire din scurt la viteze mari.

      00
    • vali cred ca trebuie sa puna altfel problema…
      problema nu e doar „ce masina ai si ce vrei sa depasesti” ca unul poate sa aiba lamborghini si sa mearga doar cu 80km/h in afara orasului si atunci poti sa-l depasesti si cu un logan, nu mai conteaza diferenta de putere
      cel mai probabil acel bora nu mai avea multa forta de accelerare si o depasire dura secunde bune utilizand si ultima farama de acceleratie
      eu de fiecare data cand depasesc o fac astfel incat sa mai ramana cel putin 20% putere de accelerare in plus in caz de ceva

      00
    • Nu stiu ce faci tu, dar eu cand depasesc, o fac cu pedala la fund pentru a depasi cat mai repede. Pentru „in caz de ceva” cum zici tu, vezi ca mai ai o pedala pe acolo pe undeva, se numeste frana.

      00
    • cristi, te-ai lămurit din ce zic colegii mai sus?

    • @Zarax nu zic ca este gresit dar pentru mine frana este ultima solutie
      Frica mea cea mai mare cand faci o depasire si singura solutie este frana… ce te faci daca cel depasit vede ca nu mai poti depasi si ca sa te ajute pune si el frana sa te poti baga mai repede ?

      00
  5. Romania lucrului bine făcut – pas cu pas.

    00
  6. … Masina 1 se opreste ca sa … Masina 2 se opreste in spatele ei fix pentru ca sunt bivoli care fac ca in clip.

    Unde-o sa ajungem daca presupunem (prin absurt) ca semnalul aluia din fata inseamna ca o ia fix in directia aia.

    00
  7. Am mers ieri pe Bran-Rucăr-Pitești. Asfalt oribil, terasamente lăsate și căruțe care au blocat traficul înainte de Rucăr. Data viitoare mă duc să stau blocat cu lumea bună pe Valea Prahovei.

    00
  8. Ma bucur sa vad ca OT incepe sa capete recunoasterea pe care o merita :-D

    00
  9. stai ca n-am inteles care e treaba cu masina 1 care incetineste sau se opreste sa intre in curte sau pe o strada laturalnica. daca n-are loc sa depaseasca fiind linie continua sau nu are suficienta vizibilitate cu ce greseste masina 2 ca a oprit?
    in plus, aia din spatele masinii 2 ar trebui sa lase suficienta distanta incat sa aiba loc sa opreasca si suficienta atentie la masina din fata sa vada ca daca a calcat frana, ar trebui sa o calce si ei.

    00
  10. ” Cei tâmpiți/curajoși, ca mine, vor ocoli mașina2, cu riscul ca poliția să vadă o depășire pe linie continuă”

    Vali – daca vreti o tara „ca afara”, faceti-va job-ul cum trebuie.
    Vali – aveti grija, luati stingator, senzor de fum etc
    Vali – sfaturi de bun simt legate de relatii
    .
    .
    .
    Vali – viteza maxima este o sugestie; linia continua este doar ca sa iti indice mai clar mijlocul drumului; semnul ala de STOP de la iesirea din Sinaia trebuie tratat ca un „cedeaza trecerea”
    I think that Vali has an evil twin…

    00
  11. Nu am mai condus de 14 zile. Nu-mi pare rau :))

    Indata merg sa rezolv una alta si sper ca macar 10 minute sa nu fac spume…

    00
  12. Legat de părinții copiilor care se aruncă pe trecere, am pățit ieri următoarea fază:

    Dau să plec din parcarea de la Sala Palatului, încep să dau cu spatele când văd în oglindă că trece tati cu băiatul de 4-5 ani pe bicicletă prin spatele mașinii, frânez, ăia n-au absolut nicio reacție. Mai vine și fetița pe trotinetă și ea trece prin spatele mașinii, se oprește fix în spatele mașinii, se întoarce și mai dă o tură tot pe acolo. Mă uit după mă-sa, dar mami era ocupată să se uite în bălării în loc să fie atentă la fată.

    Aștept, las să treacă, când ies din parcare pe străduța între Palat și Biserica Kretzulescu observ că fetița cu trotinetă mergea pe carosabil, nu pe trotuar, evident că mami n-avea nicio grijă cu eventualele mașini care mai circulă pe acolo.

    Morala: dă-l dreq de copil, mai facem altul dacă îl calcă mașina.

    00
  13. Am facut si eu traseu de la vest spre buc, vreo 650 ieri.

    Singurii politisti erau pandaci.
    La basov coada si nici un echipaj. La dedulesti coada si nici un echipaj.
    Nici un ISCTR si plin de dube de Kabul, rupte.
    Cum plm e posibil sa lasi jumate de banda pe sens pe cel mai circulat drum al tarii?

    Amendati toti neorocitii cu gheretele de mici, toti nenorocitii cu gheretele de kkturi, toti idiotii care se opresc ca cainele lui pavlov cum le pute a mancare.

    E incredibil ca 1 politist sa ii arda pe astia nu vezi acolo.

    In rest drumul decent si oameni relativ simtiti pe toata valea oltului cu 2 exceptii:
    – Inainte de dedulesti unde toti ruptii de cred ninja si dau blana pe alea 2 benzi sa depaseasca ce pot ca dupa sa se puna in fata ta cu 40km/h.
    – Ruptii cu dubele de mai sus care se cacaiau pe curbe cu 30/40km/h si tot aveau balans de zici ca erau barci. Niste fiare care nu au ce cauta pe strazi, da cine sa le vada.

    00
  14. „Cetățean cu S-Klasse și card de Senat în geam, vorbind la telefon pe banda a doua cu 90km/h. ”

    Astia care vorbesc cu telefonul in mana intr-o masina de lux…pur si simplu nu inteleg chestia asta, baga bluetooth-ul, handsfree-ul in plm si vorbeste asa… e si mai comod, vezi pe ecran cine naiba te cauta, trebuie sa apesi un buton si atat…

    00
    • NOU
      #33

      O fi tot ăia care te întreabă pe stradă unde e nu’ș ce adresă, în timp ce au în mână ultimul model de iPhone

      00
    • @George mai trist e ca multe masini de la ieftine la scumpe au conectare bluetooth. De cand am incercat pe un Zoe mi se pare cea mai tare chestie.
      Conectez telefonul, dau pe muzica, ma suna cineva raspund imediat si se aude si mai bine ca pe mizeria de Samsung ce o am.

      00
    • Normal, fara bluetooth nu discutam :)

      00
  15. Acum 2 saptamani facut Iasi-Cosntanta (sambata) si retur (duminica).
    1. La intoarcere m-a bagat GPS mai prin Braila….CEI mai handicapati soferi. N-am vazut niciodata ca in 10-15 minute atatia soferi sa traga brusc de volan, sa iti taie fata prin orice calea din toate directiile, nu semnalizeaza…..au un comportament extrem de agresiv si fac manevre extrem de dubioase. Si problema e ca foarte multi fac, nu e ceva din-cand-in-cand, cate un ici-colo.

    2. 0 politie in 900 km.

    00
  16. Mașina1 dă semnal că vrea să facă dreapta și să intre pe un drum lăturalnic sau într-o curte. Suntem pe DN, în localitate, se circulă cu 50-70km/h. Uneori e linie continuă, alteori nu e. Mașina2 vede semnalul și începe să încetinească. Și încetinește. Și…se oprește. Full stop de la 70km/h. În spatele mașinii2 sunt TIR-uri, camioane și mașini. Toți se opresc. Cei tâmpiți/curajoși, ca mine, vor ocoli mașina2, cu riscul ca poliția să vadă o depășire pe linie continuă.

    Cred că Mașina2 a avut parte de multe Mașini1 iar din reflex oprește de tot fiindcă știe sau a avut accident cu Mașini1 care opreau să treacă pe un drum lăturalnic sau curte.
    Cred că ai dat peste o Mașină2 cu urme serioase de PTSD.

    fie e pe telefon pe trecerea de pietoni. am văzut jeguri care se opresc să apese ceva pe telefon sau, jegus maximus, s-a oprit să ia o gură de cafea în timp ce era cu telefonul în altă mână

    Eiiii, acuma, cum vrei să-i ofticăm pe șoferii români și noi? Recunosc: o dată sau de două ori am făcut asta cu mâncarea fast, pe trecere de pietoni, cu semafor.
    N-am fost jegos să fac asta pe treceri fără semafor. :P

    Oameni care văd că alții de pe benzi inferioare păstrează viteza și ei frânează. Undeva în mintea lor se înfiripă ideea că s-ar putea ca pe banda superioară de viteză să fie un obstacol și au nevoie să frâneze. Și nu contează dacă ești într-o gioarsă de Astra sau într-un 530d nou.

    Am văzut exemple luate pe cameră de tine și alții.
    Eu nu sunt șofer, nu conduc („fraer” – asta e), dar o fi greu pentru unele mașini să fie ajustate pe banda1 (inferioară)? Să fie senzația aia de obstacol mașina din față (mai încolo, nu chiar imediat) pe banda1, în spate unde vrea să se vâre de la banda2? Și trag o frânare bruscă, scurtă, să intre pe banda1, de frică că nu știu cum să încetinească alt fel, încât să nu o bușească pe cea din fața lor.

    Repet, nu sunt șofer, la fel de bine poate am scris o prostie, nu știu.

    Mă trezesc des întrebând din mașina mea, cu voce tare, cum au reușit unii să își ia mașini de la 50.000€ în sus. Oameni care nu par top management, nu sunt suedeji, n-au o tipologie care să semnaleze că “de acolo”. Eram la un semafor cu două benzi pentru stânga. Eu pe banda din dreapta, în spatele unui seria cinci nou. Se pune verde, omul, 30-35 ani, o ia înainte și se oprește după ce trece de centrul imaginar al intersecției, cât să nu îi lase pe cei din față, care și ei aveau verde pentru stânga, să facă stânga. Îmi venea să mă dau jos la el și să mă uit în ochii lui în timp ce îl întreb de ce a făcut asta. Banda doi pentru stânga a trecut lejer, eu m-am luat după prostul vieții la început, apoi mi-am dat seama că e prost și m-am ghidat după ăștia. El n-a avut atâta creier. Alt prost, cu Q7 și număr de SB, pe centură punea frână la fiecare curbă, pe banda a doua. Omul a frânat de două ori de la 100 la 60-70 de am zis că i-a căzut motorul. Și abia s-a dat de pe banda a doua, că i-o luase mă-sa cadou. Și aici apare întrebarea “ce pana mea a făcut de are mașina aia, dacă e atât de prost”.

    Beizadelele, frații/surorile/rudele, personalul auxiliar de ajutor (de încredere) nu sunt oameni? Nu merită ăștia mașini bengoase pentru suflețelul lor? :-))

    00
    • Faza aia cu opritul sau franatul serios o inteleg. Mi-a servit lectia asta unul care a franat de la 140 spre 0 ca sa faca dreapta pe o ulita intr-un sat fara sa se deranjeze sa semnalizeze, cam la 300 de metri dupa ce ma depasise.

      00
  17. Legat de faza cu depasirea masinii care incetineste sa faca dreapta… stau pe o strada laterala care se face dintr-un drum foarte circulat, si am vazut de n ori urmatoarele situatii:

    1. Masina 1 de fapt incetineste sa faca stanga. Sau se hotaraste sa faca stanga in ultimul moment. Eventual fara semnal.

    2. De dupa masina 1, de pe strada laterala pe care aceasta vrea sa intre, poate sa apara o masina care, vazand ca 1 semnalizeaza dreapta, sa vrea sa faca stanga pe strada principala prin fata ei. Pe asta am vazut-o foarte des.. e unul din motivele pentru care nu ies niciodata prin fata unei masini care semnalizeaza dreapta.. pentru ca de dupa ea ar putea aparea zmeul care n-are cateva secunde rabdare. Al doilea este pentru ca am patit odata o chestie nasoala.. am dat semnal dreapta sa intru pe strada, am pus piciorul pe frana si pula.. nu s-a intamplat nimic. Era un polei pe jos de nu puteai sa stai in picioare. Masina care iesea de pe straduta a dat sa iasa ca a vazut semnalul, eu n-am putut sa ma opresc, accident evitat la limita.

    00
  18. Macar a semnalizat la ultimul clip.

    00
  19. In Bucuresti in special, oamenii nu stiu sa faca corect stanga in intersectia in cruce. E deja la ordinea zilei sa vad imbecili care parcurg toata intersectia ca sa faca stanga, blocand total intersectia, pentru ca si imbecilii din fata care fac stanga tot asa se incadreaza!
    Nu mai zic ca unii chiar au impresia ca ajuta facand manevrele astea, neblocandu-i pe cei din spate.
    Sa vezi cum se transforma in animale aia din fata care vor stanga cand se intalnesc bot in bot cu mine, eu facand stanga prin stanga centrului imaginar. Ca cica ii blochez!

    00
    • Esti probabil destul de tanar sau n-ai permis de foarte multi ani. S-a schimbat odata modul asta de parcurgere al intersectiei. Inainte era asa cum fac cei pe care ii injuri acum. Si daca ai permisul luat acum 20 de ani, asa ai invatat, asa ti-a intrat in reflex, observi ca asa fac cei mai multi, deci nu mai schimbi nici tu abordarea

      00
    • Aceeasi mare problema o aveam si eu de fiecare data cand conduceam in Bucuresti, dar dupa ceva timp am aflat ca este o logica in treaba asta. Logica e putin dubioasa dar e.
      Cat timp tine verdele cei care merge inainte vin continuu in Bucuresti ca e aglomerat, ceilalti care vor sa faca stanga ar trece foarte putini la un verde deci s-ar face un rand destul de mare, asa ca toti trec de centrul imaginar pana in capatul intersectiei, practic se aduna cat mai multi acolo si se asteapta ca cei de pe sensul opus sa aiba rosu (sau sa fie liber dar mai rar) dupa care trec toti cei adunati in intersectie.

      00
    • Desi curba la stanga in intersectii se face prin stanga centrului imaginar , eu personal o fac tot prin dreapta . Am incercat cand s-a schimbat legea (nu mai stiu exact cand) sa o fac prin stanga dar am observat ca e mai rau . Tocmai din cauza care ai zis-o si tu . 90% dintre soferi se incadreaza pentru a face curba prin dreapta centrului imaginar.
      Si am incercat si cand sunt primul la stop. Eu ma bag prin stanga , restul din spate se duc mai in fata ….
      O solutie ar fi trasarea ca la prosti a benzilor de urmat .Dar despre ce vorbim cand in Bucuresti se traseaza cu vopsea o data la 2 ani soselele !

      00
    • Stânga centrului imaginar se respectă, dar numai la intersecțiile și axele rutiere cu semafor dedicat stânga. Exemplu, Gorjului (din Iuliu Maniu) mihai Bravu cu vatra luminoasă.

      În aceleași intersecții, dar pe direcția perpendiculară unde nu exista faza semaforizată de stânga, este stupid sa.ocolesti prin stânga, din motivele expuse mai sus.

      00
    • Multumesc pentru raspunsurile documentate, acum inteleg si mai bine de ce tot Bucurestiul circula prost. Eu aveam impresia ca aia care circula asa sunt mai saraci cu duhul, dar de fapt e pe dos: gandesc prea mult.
      Am permis de dinainte de noua lege care a fost data tocmai ca sa fluidizeze circulatia in astfel de situatii. Dar inteleg ca unii ori ignora, ori nu stiu, ori zic ei ca de fapt e mai bine ca inainte.
      Daca ma intalniti in trafic, eu o sa fiu ala care circula legal, asa sa stiti. Da, ma veti claxona ca fac stanga corect si din cauza mea n-aveti voi loc sa inconjurati toata intersectia.

      00
  20. Citesc cu mare plăcere blogul, minus chestiile de circulație: toți sunt proști, toți nu știu, unii merg prea repede, alții prea încet. E un singur Senna aici.

    Pietonii ”se aruncă” ba, unii – ce catastrofă!!! – iau și o gură de cafea în timp ce merg!!!
    Oare cum ar fi să spun că șoferul care vrea să bea o gură de apă (din sticla de sub cotieră) ar trebui să tragă pe dreapta? Sau cel care se uită o clipă pe ecranul navigației și, – Dumnezeule mare! – apasă vreo 2, 3 butoane!!! Și el ar trebui să se oprească!

    PS. Observațiile despre cei care nu respectă codul rutier sunt pertinente și bine venite. Și amuzante!

    00
    • Ca participant activ al societatii este foarte indicat sa iti desfasori activitatile fara a deveni un obstacol pentru ceilalti participanti activi. Nu am avea si noi „o tara ca afara” daca am urmari toti aceasta indicatie simpla?
      Da, esti pieton si treci strada pe trecere, ca e dreptul tau; dar o poti face intr-un ritm alert, ca sa nu incurci pe ceilalti. Esti sofer si circuli prudent, semnalizezi si virezi corect la stanga in intersectie, ca sa nu incurci pe ceilalti. Esti pieton si stai pe scarile rulante, asa ca te dai pe partea dreapta ca sa nu-i incurci pe ceilalti.

      Sunt chestiuni de bun simt elementar si de buna purtare in societate, cu scopul de a nu-i incurca pe ceilalti. Stiu, sunt putini oameni din astia. Mai degraba ni se cuvin chestii.

      00
    • Pentru BGDN

      Ai perfectă dreptate și sunt de aceeași părere, normal.
      Dar ce înseamnă ”ritm alert”? Unul e mai sprințar, altul e mai lălăit. Unul mai aruncă o privire spre ceilalți pietoni, altul trece rapid ca un roboțel. Altul e un medica pe care îl sună o urgență la telefon și el trebuie să răspundă în acel moment. Șamd.

      Dar tot periculoasă este și ”road rage”. Șoferul ăla care stă cu mâinile încleștate pe volan privind cu scrâșnete de dinți la pietoni și numărându-le pașii, înjurându-i în gând sau în șoaptă că nu merg cu Xm/s. Sau contabilizează toate greșelile celorlalți ca un profesor de circulație cu creion roșu după ureche.

      00
    • @BGDN: tu ai intermitent la dreapta. Treci de semafor si te opresti la trecerea de pietoni de pe bulevardul pe care vrei sa faci dreapta, semaforul pentru pietoni fiind verde. Daca se opreste unu sa bea cafea pe trecere (avand in continuare verde) e un obstacol pentru tine? :))

      00
  21. Cred ca am gasit si raspunsul la intrebarea:

    “De ce își iau oamenii știrile de pe facebook și nu de pe site-urile de știri?”

    00
  22. Esti probabil destul de tanar sau n-ai permis de foarte multi ani. S-a schimbat odata modul asta de parcurgere al intersectiei. Inainte era asa cum fac cei pe care ii injuri acum. Si daca ai permisul luat acum 20 de ani, asa ai invatat, asa ti-a intrat in reflex, observi ca asa fac cei mai multi, deci nu mai schimbi nici tu abordarea

    00
  23. Pune plombele fara a tasa bine la nivel si cand trece utilajul de deszapezire la primii fulgi trece si le ia din nou si uite asa toata iarna cineva ia bani frumosi doar din astupatul fix al acelorlasi gauri.

    00
  24. Cum naibii sa te chinui sa depasesti un Defender? Masina e buna pe off-road si carata si tras chestii, motorul are cuplu suficient, dar la accelerare…un motor de 60 cai e suficient sa depasesti un Defender la 90-100 km/h.

    00
  25. Pieton lent,intersecţia Iuliu Maniu Apusului,eu am verde,banda 1 pentru făcut dreapta pe Apusului verde,pieton unic fac semn celor de pe Iuliu Maniu să facă dreapta,trec 3 maşini ,cu mulţumiri,nr.4 mă înjură.De ce ?

    00
  26. In Cluj s-au mutat toti soferii excelenti din GR, BN, AB, BH, SB, MS si jumatate din Moldova.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.