Nu avem nevoie de taxă auto, ci de impozite mai mari pe mașini

Ministrul Mediului a zis că nu au găsit până acum o formulă pentru taxa auto și renunță la idee. Pentru cine are mai mult de doi neuroni, e evident că nu vor să bage taxa și să o lase guvernărilor ulterioare, ca să vină apoi și să spună că ei sunt simpatici și scot taxe.

În timpul ăsta, orașele se sufocă de mașini, și asta afectează calitatea vieții și relațiile interumane. Vecinii se ceartă cu vecinii pe locurile de parcare, oamenii pierd mai mult timp în trafic, aerul devine mai poluant. Până să ne lovească poluarea mare, aia industrială, inhalăm poluarea de la mașinile de pe lângă noi.

Băi, și nu vreau să fiu rău. Nu de data asta. Am stat 15 minute la coadă la grătarul de la Kfland, că era ora la care muncitorii își iau de mâncare, și am putut identifica, destul de bine, care mașină era dizelar vechi sau avea filtrul scos. Miroase când trece pe lângă tine. Pute. Și bănuiesc că oamenii care fac din astea nu știu cât de tare pute. Că n-ar face din astea. Nu toți.

E nevoie de impozit mai mare pentru a doua mașină. Pentru a treia mașină. Pentru mașini vechi. Pentru mașini poluante.

masini-gaze-esapament

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

95 comentarii

    • Da, sigur, e super misto traficul in Cluj si in autobuz e tot timpul loc, nu pute si nici foarte cald nu e, iarna….

      00
    • Acum vreo 2-3 săptămâni era blocată o stradă mică pe lângă nu știu ce spital din Cluj-Napoca. Rezultatul? Jumătate de oraș stătea dimineața pe loc, fiecare stradă bloca altă stradă și tot așa. Erau 20+ autobuze pe ruta care traversează centrul care stăteau pe loc și le depășeai mergând. Asta era la 2 km și aparent fără legătură cu blocajul inițial.
      Oricât se vrea, nu e făcut orașul pentru așa ceva. Și atâtea blocuri peste blocuri iar nu ajută. Fix unde e aglomerația mai mare sunt în lucru cel puțin 4-5 blocuri + clădiri de birouri.
      Dacă oamenii nu o să aibă bani de elicopter o să fie pa toată zona.

      La fel s-a întâmplat pentru că a fost un accident și au oprit puțin circulația pe o stradă din centru ca să își facă poliția treaba. Totul a fost dat peste cap. Oameni din zone opuse au întârziat 45-60+ minute pentru că tot ce era transport în comun era afectat de strada din centru. Lume multă, străzi puține.

      Probabil asta nu o să le vedeți în articolele alea cu „de ce e fain la Cluj” scrise de oameni care ies din casă doar la cafea și bere, în weekend. 🙂

      00
    • Teniescu: dar vai, Clujul nu miroase a lavandă, nu umblă câinii cu covrig în coadă și porcii nu zboarăăăă?!?
      Oh, cruntă dezamăgire, după ce am plecat din găoaza universului zisă Cluj, după 40 de ani minunați, pentru un oraș mai mic, pe care-l pot traversa în 20 de minute pe jos, uitandu-ma la știrile protv de ieri, am vazut mierea și laptele umblând electric sau pe benzi dedicate în Cluj, făcând 6 minute de la Somesul (ăăăă, The Office) până la Primarie. Și vii tu și mi distrugi visele. Oh, Clujul cel minunat și frumos și dăjtept, cu porcii lui zburători și covrigii din coadă de câine dă belfer care-și plimba ziarul la Croco și la Tineretului….nu mai e Cluj?

      Deci io când văd cum evocă ăștia Clujul pe facebook, mă apucă râsul.

      00
    • Draga Raider, ne bucuram pt tine. Stai acolo linistit ;)

      00
    • MikDoohan: ai sub trij’ de ani, stai într-un apartament cu două camere, ai una sau două mașini de mic litraj, lucrezi undeva în zona office a Clujului (aș zice …. the office dar poate fi și almira, clujul nefiind foarte organizat la capitolul ăsta), preferi polus in detrimentul lui iulius, daca zic „beneantal” nu știi ce e aia, nu știi despre ce e vorba cand zic „30 decembrie” și nici „răcoritoare”. Până aici, toate bune.

      Îți place clujul actual, ești produs de mărăști probabil ori ești vinitura la prima generație. Admisibil.

      Dai share la realizarile gen autobuz electric, ții cu cfr ul, te dai cu bicicleta pe banda de autobuz și esti eroul care mă pune la punct. Bă, aici deja nu ți mai permit.

      Clujul e o budă sinistră, înghesuită, prea mic pentru mine și tine, poluat și unde ăia ca tine încearcă sa supraviețuiască. Ăla mai inteligent pleacă.

      Când te mai duci cu cotețul în centru și parchezi pe langa biblioteca academiei sau pe dragalina ca să ajungi in mihai viteazu, să-ți aduci aminte de ce zic io acum: plătește bă parcarea mai aproape și după aia fă figuri aici!

      Stai la Cluj că bine stai.

      00
    • P.S. haide U! Alb/negru pe viața bă, frânarule :-D

      Sunt absolut sigur că faci cu nervii.

      00
    • Celor care povestesc de Cluj ca e nasol si ca de fapt e mult marketing – aveti dreptate in parte.

      Eu m-am nascut si am crescut in orasul asta si stiu cat de urat s-a transformat dpdv urbanistic urbea noastra. Autorizatiile s-au dat, blocurile au rasarit, oamenii s-au mutat cu masini cu tot (cel putin 2 de familie). Si uite asa ajungem la trafic…. Si nu e bai ca s-a construit sau ca oamenii s-au mutat in Cluj, problema e ca primaria a dat AC-uri in nestire fara sa gandeasca deloc problema traficului. In loc sa gaseasca oportunitati de largire a orasului pe orizontala si sa inceapa sa gandeasca planuri mari in afara, au lasat tot felul de smecheri parveniti sa cumpere 2-3 case, sa le darame si sa construiasca P+7 INTRE CASE!!! Si e plin Clujul de astfel de exemple.

      As zice ca traficul e o problema doar la anumite ore, dar pute de la dieseluri de nu mai poti merge cu geamul deschis. Ca si imbunatatiri aduse transportului in comun abia luna trecuta am putut verifica cand am ramas pieton 30 zile. Cu busul ajungi mult mai repede acuma pe traseele unde au banda dedicata – e si logic sa fie asa. Daca nu as avea de dus copiii dimineata la scoli/gradinite as folosi doar transportul in comun in Cluj. Astept vacanta de vara sa pot scoate bicicleta/trotineta (asta cu trotineta e pt haterii si soferii adevarati care ii baga pe toti „trotinetarii” in aceeasi oala).

      Per total, deocamdata e ok viata in Cluj atata timp cat stii cum sa te descurci cu traficul , la ce ora sa pleci dimineata sau in ce zile din saptamana sa ocolesti anumite zone.

      00
    • daca sunt atatia locuitori din cluj si nici astia nu se pun de acord pe un subiect de genul traficul din cluj…ce pretentii sa ai despre ditamai cercetatorii ca nu se pun de acord pe subiecte de inalt nivel.
      parerea mea e ca clujul a ramas la fel de aglomerat ca si in trecut. e jalnic. asa cum a mai zis cineva: daca se strica naibii vreun autobuz prin manastur pe la big, ii ia dracu pe toti pe o raza de 5 km :)))
      prea multe pretentii si prea multe laude pentru un oras cu trafic de neam prost, poluat, inghesuit si cam scump. in plus, nu doar clujul, dar si celelalte orase au complexul ala de oras de provincie si toti se ard la cur cand aud de bucuresti…mentalitate de tarani cu puta mica.

      00
    • @Raider Si aici avem o victima clasica a cresterii nivelului de trai in Cluj (si evident, a costurilor). Spune-ne, cum e in orasul ala al tau in care te-ai mutat si pe care il strabati in 20 de minute pe jos? Au auzit de paine feliata? Dar de vinituri? Ard de nerabdare sa aflu!!:)

      Ca sa-i faci boss , nu toata lumea apreciaza un specialist in montat camere web sau senzori (unii cica le zic sisteme de securitate) sau poate un vanzator si e de inteles ura ta la adresa altora care stau in mizeria aia de cluj pe 2-3k euroi ,in apartamentul cu 2 camere din care intra sa dea like la autobuse electrice si din care pleaca ,pe trotineta electrica, in drum spre „the office” sau in drum spre aeroport cu destinatia new york sau Munich sau Bangkok. Te inteleg perfect. Urletul tau e unu clasic si nu e singular. Mai inteleg si cuvinte ca vinituri , ucluj . Toate dintr-un repertoir clasic , fiind ultimele urlete ale unei generatii de incompetenti , de sacrificiu ,cei care nu au realizat nimic decat faptul ca au fost nascuti in cluj pe vremuri cand era destul de greu sa procuri un prezervativ si care au pierdut o buna parte din tinerete in comunism iar acum au frustrarile tipice a unor oameni care au ajuns spre un dead end pierduti intre un cum „era odata” si intre cum e. 30 decembrie sau alte bulevarde din anii 50/60/70 De parca ar conta in vre-un fel copilaria ta ratata.

      Clujul se dezvolta , cum necum , insa frustrarile pentru unii o sa ramana. Trafic , poluare , ursi koala atacand clujenii. Unii din pacate traiesc si se hranesc zilnic cu frustrarile lor.

      Aglomeratie , mizerie si poluare o sa gasesti si in New York ,in Viena sau Madrid . Aglomeratiile sunt ceva normal atunci cand toata lumea porneste in acelasi interval orar la servici sau se intoarce de la servici. Vrei sa stii cum e in Bangkok? Un oras care este la ani lumina in infrastructura fata de Cluj. Iti spune bajetu ca probabil ai fost doar cu degetul pe harta. Stai si o ora uneori sa te misti 2km cand se pleaca sau se vine de la servici. Mna bun. Acum ca am stabilit ce am avut de stabilit , multe succese pe viitor si stai linistit in oraselul ala..e totusi o realizare de-a ta.

      00
    • Faptu’ că s atestat pe securitate n-ar trebui să fie de băgat în seamă bibicule. Am și o licență în geologie, dacă stau să mă uit bine îi ceva și pe telecomunicații, certificare Huawei îi zice și mai e ceva în bancare/procesare de numerar, domeniu în care lucrez acum, de fapt. Am uitat să menționez că știu să mulg oi, chestie pentru care as fi plătit mai bine ca tine probabil. Plus că mă descurc binișor la mecanică. Crecă nu ne cunoaștem și vorbești din burtă.

      Dacă m-am mutat într-un oraș mai mic, nu din cauza prețurilor din Cluj (oare să menționez că n-am vândut apartamentul de acolo?) ci din cauza aglomerației în primul rând? Sunt absolut sigur că nu m-am mutat pe banii tăi, ultima dată am plătit facturi e nunele meu.
      Bă, să știi că aici în micronezia au pâine feliată, au curent, au apă, au ordine la locurile de parcare, au și ceva trafic, au cam de toate. Inclusiv culmea lu civilizație: mall. Deci nush cum să ți povestesc, care i avantaju’ lu’ Cluj?

      Mă tot chiorăsc la ce debitezi acolo, singura chestie la care merită să-ți raspund e primul paragraf, am răspuns deja. Restu’ s frustrări de clujean blocat pe Florești. Cacum zici: ăsta e semn de dezvoltare. Ține steguletul sus bibicule, dezvolta te frumos, trăiește minunat și taci naibii dacă nu înțelegi că există variante decente.

      P.S. n-am menționat nume de strazi la întâmplare bibicule. Am vazut clujul dezvoltandu se de la zero. Pană a ajuns culmea dezvoltarii și inteligentei a carei încununare esti tu.
      Am plecat din Cluj fiindcă nu mai puteam sa-l văd de căcat, fiindcă îmi pot permite să l compar cu ce era. Tu însă, mai ai rezerve probabil. Sau nu-ți poți permite să pleci? Mmm? Ti-e frică să schimbi domeniul? Nu găsești în altă parte? Ia zi lu’ nenea RAIDER, asta e?

      00
    • Ăăă, să nu uit: ne facem pâinea singuri aici în micronezia. Mânca tu pită feliată.

      00
    • Ma tu te-ai mutat in orasul celor 3 mistere, este?

      00
    • ohooo dar te-ai dus raidere… daca mai se ia cineva de tine imediat ne zici si ce vaccinuri ai facut cainilor. analiza psihologica stii, le despici pe adn dna.
      luati-va cu treaba ca la cum scrieti sunteti doar niste terminati care-si masoara sculamentul pe internet pentru ca cineva a indraznit sa nu fie de acord cu parerile voastre.

      00
    • Merge Boc săptămânal la o emisiune la radio si vorbește despre diverse realizări si probleme.
      Si el a zis ca unu din cele mai mari motive pentru care sunt atâtea mașini e ca, acum oricine poate sa isi ia orice coaja de masina la 500€ si circula. Statisticile arata ca dupa eliminarea taxei s-au înmulțit exponențial mașinile in Cluj. Si el nu are ce sa faca in privinta asta.
      Pe langa asta, multe din noile construcții (nu toate, sunt destule si in Cluj) sunt in afara Clujul unde nu are primăria jurisdicție.
      Si problema cea mai mare este localizarea geografică a orașului. Fiind într-o vale este mai complicat sa te extinzi. Linia de metrou va fi pe est-vest ca pe nord-sud nu stiu cum s-ar putea urca dealul in zorilor.
      Boc a zis ca nu poate interzice circulatia mașinilor dar poate sa faca sa fie mai atractiv transportul in comun.
      Dar, cum nu pot cumpara 2000 de autobuze peste noapte iar centura nu se construieste intr-o zi, si mentalitatea oamenilor trebuie sa se schimbe. Degeaba ne uitam la orase europene dezvoltate, ca si la ele a durat ani de zile iar noi vedem doar rezultatul final si il vrem maine.

      00
  1. Prea complicat. Ar fi suficient dacă s-ar lua ITP-ul pe bune. Mașinile nu s-ar mai putea „mânării” iar cele vechi s-ar elimina singure, fiind mai avantajos să cumperi alta decât să o repari.

    00
    • Asta cu itp-ul pe naspa era acum cativa ani. Daca ai fi facut un itp in ultimi 2 ani ai fi stiut
      ca nimeni nu se mai risca.

      00
    • Think again. Daca e sambata e haiducie in multe locuri.

      00
    • @Andrei g. lasa ca am facut eu ITP-ul la final de 2018 si iti zic eu cum sta treaba: fiindca acum sunt cica supravegheati pe camere, trebuie sa stai nush cate minute cu masina (30-40) timp in care iti fac 2-3 teste si aia e. Mai sunt din cand in cand alese aleatoriu niste masini si testate mai minutios. Atat!

      Eu chiar ma dusesem cu sperante, vrand sa fac ITP-ul pe bune si sa vad daca masina respecta toate normele si tot asa, auzind de schimbarile astea. Inainte si dupa masina mea erau 2 gioarse are abia mai mergeau si ghici ce, aia din fata mea a trecut fara probleme, chiar si cu supravegherea lor prin camere. Acum tot ce fac in plus e sa te tina pe loc minutele alea in care ei ar trebui sa isi faca treaba.

      Am lungit comentariul asta sa intelegi si tu de ce ti-ai luat atatea minusuri.

      00
    • Hahahaha Andrei, esti plecat din tara de mult timp? Acum 2 luni a trecut tata itp-ul cu o contraaripa ruginita, praguri umplute cu poliester si vopsit peste in culoarea masinii si masina avea 17 ani ba baiatule. Si a iesit bine la noxe.

      Doamne ce am mai ras. Noroc cu mama ca l-a convins sa duca masina la remat se duce acum sa cumpere un Hiunday(eu ma tineam de capul lui de un an sa scape de ea si nu reuseam sa-l induplec).

      Poate un impozit baban ar fi urgentat treaba asta

      00
    • Cea mai buna solutie, este ITP-ul riguros. Iar ce zice colegu’ mai sus ca “nu mai risca nimeni” e vrajeala. Am vazut, clar, ca isi vad nestingheriti de treaba cei care evalueaza masinile. Si daca te mai si uiti atent (si nici nu trebuie, doar sa mirosi) pe soselele patriei, ai sa constati ca inca “se poate”. Ar trebui sa existe un numar de telefon unde sa reclami ca e cate un nesimtit d-asta care lasa nor in spatele lui continuu si sa fie citati sa refaca rar-ul.

      00
    • nu s-a schimbat nimic la ITP. ba chiar se întâmplă să dai peste oameni care încearcă să te jefuiască dacă ești cu mașina în regulă.

      • nu vă ies noxele!!
      • să moară mă-ta?! e euro5, cum să nu îmi iasă?!
      • ah, da, stați un pic, am greșit noi…
    • Mă uit la Drifter, cam pute. Vine nevastă-mea: ce miroase așa înțepător în garaj? Vine vecinul din curtea unde i garajul: mi-ai împuțit toate păturile cu gaz de eșapament.
      Mă duc la RAR, omologare și identificare.
      Poof! Praf de zâne și steluțe colorate, miros de fofo de fată mare, totu’ frumos și delicat, noxe brici și zgomot în norme. Să nu mint, am avut o problemă. „Ce culoare vreți să fie?” Atât. La RAR, unde mă kkm pe mine că mă pică din cauză de noxe fiindcă undeva îi o problemă și că n-am încă tobe stock cu stanta CE pe ele. Și tu zici ca ITP ul la nea Vasile îi pe bune?

      00
    • @Zoso: Euro 1 sau Euro 5, noxele sunt verificate sa iasa la nivelul ala. Daca in acte ai Euro 6 si la verificare ies Euro 5, ghinion. Daca e Euro 2 si iese corespunzator, trece.

      00
    • Daca te uiti vei vedea ca au aparut anunturi de inchiriat piese auto (am vazut filtru particule, faruri) pt. ITP la mica publicitate. Deci se poate lua ITP-ul pe bune si cu masina masluita.

      00
  2. Plimbatul cu masina in absolut orice situatie face parte din cultura romaneasca (si nu numai) deci prea curand nu o sa se schimbe nimic. A se observa cum in peste 70% din masinile din oras pe timp de zi este doar o persoana/masina.
    Pe de alta parte imi aduc aminte cum intre Redhill si London Bridge, la 7:20 dimineata vedeam in tren 2-300 de oameni care lucrau in Canary Wharf si in alte zone din centru Londrei. Toti imbracati in costum (cu adidasi din motive evidente) butonau tablete/laptopuri. Nu tu masini scumpe parcate pe trotuar sau aruncat tigara pe geam. Niste saraci !

    00
    • Bine boss, du-te tu cu cfr-ul îmbrăcat la costum, cu laptop și telefon în servietă, și să vedem cât timp te cobori din tren așa cum ai urcat, cu ele cu tot. Apoi când ajungi la birou să se întrebe toată lumea cine miroase așa de ‘plăcut’. Asta dacă trenul ajunge la timp, că și aia e palpitant :)

      Nu toți oamenii merg cu mașina personală de plăcere, ci pentru că efectiv nu ai alternativă. Și așa avem infrastructură ferată foarte puțină, comparativ cu Londra, și aia care o avem e praf, la fel și ce circulă pe ele.

      Da, sunt și mulți cocalari care vor să se etaleze, dar o mare parte dacă ar avea de ales, ar alege, dar n-au ce.

      Hipsterisme gen bicicletă e fain dacă nu plouă, dacă nu sunt 40 de grade, deci câte zile pe an?

      00
    • Din cauza oamenilor care folosesc “care” in loc de “PE care” nu putem avea lucruri frumoase.

      00
    • Argumentul meu era ca desi oamenii aia sunt educati si fac mii de lire pe saptamana tot cu trenul se duc la munca. Daca erau romani se duceau la munca numai in masini scumpe sa isi etaleze averea.
      Sunt curios daca o sa avem vreodata o infrastructura decenta cati oameni o sa renunte la gioarsele din curte/fata blocului. Iti spun eu ca mai nimeni pentru ca mersul cu masina, indiferent ca e pentru munca sau distractie iti da statut social. Sa zicem ca 10 ani am mers cu masina la munca si acum am autobuz care ma poate duce. Pai ce fac, stau in autobuz cu toti saracii?
      Si da, cat timp avem infrastructura varza nu putem avea pretentia de strazi libere in oras.

      00
    • Trenul/ metroul este cel mai rapid mijloc de transport in Londra, stii si singur dar faci pe interesantul. In plus, ai vazut multe locuri de parcare in Canary Wharf? Alea de firma sunt rezervate pentru etalonul superior al companiei, in rest totul este „resident only” sau limitat la 2-3 h. Si acolo chiar iti salta masina daca o parchezi aiurea pe marginea drumului. In schimb du-te la Redhill in parcarea de la gara sa le vezi masinile scumpe ;)

      00
    • Câți se duc cu trenul la muncă în România? Aici era vorba de traficul din orașe, acolo unde o sa murim sufocați de noxe.

      00
    • „dar o mare parte dacă ar avea de ales, ar alege, dar n-au ce.”
      Ma bucur sa vad statisticieni hotarati cum ma bucur sa vad si parcarile cu plata din centru Bucurestiului goale.
      Asta in timp ce ma cert cu muistii care ar alege o parcare dar au ales deja trotuaru din fata blocului meu. Sau trecerea de pietoni.

      00
    • @Maax ti-ai raspuns singur la intrebare: un sistem de transport in comun bine pus la punct si locuri de parcare ar trebui sa puna capat problemei. Doar ca aici in Romania nu o sa renunte oameni la masina in oras doar ca sa se suie in autobuz pentru ca adio statut social in fata rudelor/prietenilor. Eu asta incercam sa subliniez, diferenta de cultura cu alte popoare.

      00
  3. Nu vad cum un impozit mai mare pe a doua masina rezolva din poluare.
    Ca nu e ca si cum ai merge cu doua masini simultan.
    Eu folosesc un Smart pentru oras si un diesel cand ies din oras.
    Daca impozitul devine prohibitiv pentru a detine a doua masina, practic ma forteaza sa renunt la Smart, ca nu incape toata familia in el.

    00
  4. Ar trebui, dar impozitul și Rca – ul a scăzut la motoarele de peste 2.5 litri,deci nu le pasa, ei au motoare mari, 90% din populație are 2.0 sau mai mic

    00
    • Cand a scazut impozitul la motoarele peste 2.5? Ai citit tu un titlu pe facebook acum cateva luni si a ramas ca adevar general, a? Uite, si din cauza celor ca tine nu avem lucruri frumoase; din cauza voastra, cei care stiu sigur sigur, desi au citit maxim un paragraf dintr-o stire. Ma dezgusti.

      00
    • Eu am 3000 diesel euro6 si platesc 3000 lei. Vad in jurul meu o gramada de 1,5 Diesel sau 2.0 Diesel euro4 sau mai vechi care platesc 150-200 de lei. Ti se pare normal? Asta e taxa gandita de un dobitoc comunist. Criteriul e unul inept – platesti pentru ca iti permiti nu pentru ca poluezi.

      00
  5. Romanii se plimba oriunde cu masina si pt ca au frustrari legate de perioada comunista. Atunci putina lume avea masina pt ca erau foarte scumpe si costa destul de mult si benzina si in ultimii ani parca era pe ratie combustibilul.
    Pe de alta parte, sistemul de transport feroviar e praf si, in majoritatea cazurilor, nu reprezinta o alternativa viabila.

    00
    • In primul rand alternativele sunt praf sau inexistente: cfr are curse la ore sf iar in zone mai marginase ale unui judet NU exista nici o cursa.

      00
    • momentan, cu stb ajungi mai repede din drumul taberei în buftea, decât din dr taberei în piața unirii la orele de vârf. tot în bucurești sunt zone în care stb-ul vine o dată la 30 de minute, sau pe care nu le deservește deloc – pipera, par examplă. iar cu microbuzele alea conduse de handicapați să se plimbe neamul ăluia de le-a lăsat pe traseu, asta în cazul în care există

      00
    • Asta cu „perioada comunista” cat crezi ca o sa mai tina? S-au tot schimbat generatiile, nu toti soferii care conduc s-au nascut inainte de 1989. Cum a fost in anii ’90, nu stiu ca eram mic atunci..

      00
  6. „Vecinii se ceartă cu vecinii pe locurile de parcare”
    Daca masinile de firma ar avea placute de inmatriculare galebene ? La intrarea in curtea blocurilor sau pe strazile inguste un semn cu – parcarea interzisa masinilor cu nr galben.
    Hop, ai de ales sa bagi benzina din banii tai si sa mergi la lucru sau sa te duci cu metroul/tramvai pe banii firmei? sau poate te cuplezi cu inca 2-3 si mergeti cu masina personala si impartiti trasnportul.

    00
    • Visezi frumos. Am un vecin care face „transport” la munte cu niste Caravelluri (are vreo 5, inmatriculate care pe unde), care iarna sunt la produs toate, vara produce doar unul curse la negru pentru aeroport si ocazional dus capsunari in Spania. Ocupa fix 6 locuri de parcare din 14 cate sunt in fata scarii, si asta non stop, ca nu le misca. Nu are RCA pe niciuna ca am verificat la Cedam, politia locala si cea rutiera a zis ca ii dore la plua.
      La noi e fara rezervari, primul venit primul servit, vreo trei zile la rand mi-a ridicat stergatorul pe motiv ca i-am „ocupat” locul. I-am explicat frumos ca 24 de gume tip C la ale lui sunt mult mai scumpe decat la a mea, si ca a mea are Casco (ale lui nu) si sa stea pe curul lui, ca eu nu i-am atins masinile vreodata, ci o parchez in alt loc mai departe daca nu e loc. A parut sa intelega de vreo 2 saptamani s-a linistit.

      00
    • @Andrei
      fii pula. cumpara o rablba cu 500 lei si cand isi muta 2 din ele ocupa locurile parcand ca un bou. monteaza o camera care sa o aibe in cadru! Asteapta! El va ceda nervos si se va alege cu dosar penal pt distrugere.
      Ahahahahahha <<<ras malefic

      00
    • 234 ron/an loc de parcare. Cu plăcuță pusă de primărie pe locul respectiv. Asta la bloc.
      414 ron/an abonament pentru locuri de parcare plătite de la 8:00 la 18:00. Asta în centru și în fapt pe toate locurile de parcare plătite din oraș.

      La baia mare aud ca-i mai scump, la Cluj idem (pe locurile plătite din zona centrală) .

      Număr galben la mașina? Nu. Dar firma îmi decontează astea. În general orice firmă fără puncte de lucru dar cu reprezentant zonal pe județ să zicem, plătește.

      00
    • @RAIDER: La baia mare, abonamentul anual pentru parcările publice e 100 RON pentru cei ce locuiesc în oraș, 200 RON pentru cei din afara localității. Și loc de parcare găsești, nu trebuie să îți plătesti fălceaua de parcat personală…numaț dacă vrei.

      00
    • Si daca o cumperi in leasing? E tot pe firma.

      Ca sa nu mai spun. Care e diferenta dintre mine, neproprietar de masina cu masina de la firma, si tine, proprietar de masina, fara masina de la firma.

      Eu bag bani de benzina din banii mei daca am masina de firma. Face parte din pachetul de beneficii, din care face parte si salariul (si bonurile de masa, zilele de concediu, bonusuri, asigurari de sanatate, etc.). Banii tai de ce ar cantari mai mult decat ai mei?

      Sunt de acord in schimb cu taxarea locurilor de parcare. Si a masinilor. Si a tot ce tine de mobilitate personala. Nu ai handicap locomotor, nu e obligatoriu sa ai masina in fata blocului. Toata lumea se plange ca transportul e de rahat dar, teoretic (doar teoretic, stiu ca sansele sa fie asa in RO sunt relativ mici), un autobuz/tramvai cu tot traseul liber ar produce mai multi bani, din pasageri + numar crescut de curse, deci ar contribui la bugetul pentru innoirea flotei.

      00
    • @Raul: atunci pe ce dreq plătește colegul din Baia Mare 400 si ceva/an la mașină și îi decontează firma? Sau plateste și locul de parcare la bloc? Așa ar avea logică.
      Anyway, ideea e ca se poate.

      00
  7. Impozit mai mare pe a 2-a mașină ? Românii o sa o înmatriculeze pe numele părinților, a sorei care nu conduce etc.
    cu filtrul scos la diesel este problema mare, controlul ITP nu este suficient, trebuie amenzi mari, controale in trafic, tras pe dreapta mașini vechi, cine a anulat filtrul amenda mare sau confiscat mașina chiar suspendat carnetul, cu amenzi modice nu rezolvi
    dosar penal pentru cei care dau ITP pe șpagă iar firma se închide, patronul tras la răspundere
    nu doar românii merg oriunde cu mașina, vezi americanii care au casele la marginea orașului, la fel italienii sau francezii din orașele mici, pentru o pâine sau o bere trebuie sa iei mașina pentru ca nu ai magazin la colț
    cam forțată comparația cu Londra, englezii aveau palate cu aur când noi încă trăiam in case de chirpici si ne plăteam bir la turci. Tranziția la transportul public nu s-a făcut intr-o zi, au pus taxe mari pentru accesul in centru, au mărit frecventa autobuzelor plus metrou
    trebuie pus accentul pe transport public, făcut sensuri unice pe unde se poate si banda speciala pentru autobuze si biciclete
    construit parcari pe unde se poate, am in fața blocului un spatiu care cică ar fi spatiu verde pentru ca are un copac uscat, o bruma de iarba si 2 boscheti unde isi fac nevoile maidanezii. Am facut o cerere la primarie sa vina sa amenajeze spatiul si din teren sa ia 2 metri sa faca parcari, cina nu se poate ca este spatiu verde.

    00
  8. ce impozite, tocmai ai dat răspunsul cu Oradea. Dacă transportul în comun ar avea condiții favorabile de circulație (bandă specială, interzis automobile pe linia de tramvai, vehicule destule) și căldură/aer condiționat ar cam forța lumea să aleaga varianta asta. De ce ai sta peste o oră în mașina ta, când poți ajunge în 30 min cu transportul în comun?

    00
    • de snob?

      00
    • Cei mai multi angajati din oradea muncesc in zona industriala spre vama bors. Acolo au drum cu 2 benzi pe sens la care se adauga si centura, deci orasul se goleste dimineata. In schimb dupa 16 cand vin aia de la lucru e jale.

      00
    • Omu’ întreba retoric…

      00
    • Asta sunt perfect de-acord.

      Benzi prioritare pentru tramvai și transport în comun, dacă se poate separat cu gard din beton armat de 3 metri să fie ‘cocalar-proof’ :))

      Dar da, dacă omul ar știi că ajunge în 10 minute cu tramvaiul și în 30 cu mașina, după 2-3 curse s-ar lecui.

      Dar așa, tramvaiul stă în trafic la fel sau chiar mai mult decât mașina. Nu rezolvi nimic atâta că ești mai inconfortabil și te expui la tovarăși cu mâini dibace :)

      00
    • orasul este gandit prost de la inceput. mi se pare imposibil sa faci benzi bine delimitate si care sa nu incurce peste tot. au pus garduri la tramvai. super. e mort in intersectii. am incercat iarna sa folosesc tramvaiul 34 in bucuresti. vine la peste 10 minute. am pretentia sa vina macar la 5 minute. era full. mirosea oribil. apoi ma dadeam jos si in statia respectiva imi rupeam picioarele pt ca era peronul distrus. nu mai bine merg eu cu masina mea si ascult muzica, stau la caldurica, vorbesc la telefon ?
      trebuie asa:

      1.sos centura
      2.parcari la periferie
      3.terminat metrou si chiar si extins.
      4.parcari sub si supraterane in cartiere.
      5.semafoare intelligente/fluidizarea traficului
      6.amenzi pt auto pt orice rahat, amenzi in ratb pt orice rahat (n-ai facut dus: amenda, pui picioarele pe scaun: amenda, vorbesti tare/injuri: amenda, e troleul gol dar tu te inghesui doar in usa: amenda)
      7.abonament platit pt parcare pe perioada noptii in centrele comerciale. depasit ora 7:30 dimineata: amenda.

      00
    • Camere pe stalpi->Poze din 10 in 10 minute->Analiza numar + verificare baza de date. Parcare neplatita, poza salvata + amenda automat.

      Automate de plata parcare cu card (in sistemul RATB/STB). Dai o data cu cardul cand parchezi si inca o data cand pleci. Taxare la minut + bonusuri pentru durate lungi (sau fara bonusuri in cazul in care e zona de interes, ex. centru sau puncte de interes).

      Amenzi cu nemiluita si executare silita pentru orice e >1000 lei. Jumatate din valoarea amenzii trecuta in bugetul politiei locale. Cealalta jumatate in bugetul STB / Metrorex. Eventual cumparat Metrorex de la transporturi. Sau alta impartire incat sa intre si in bugetul pentru drumuri.

      Camere sincronizate cu semafoarele din intersectii. Trecut pe rosu, amenda.

      Camere din 2 in 2 stalpi. Avariati de mai mult de 5 minute, amenda cu posibilitate de contestare online. Amenda automata, contestarea cu operator uman.

      Semafoare sincronizate cu metroul usor (emitator in tramvai, receptor in semafoare). Vine tramvaiul, timp mediu de imbarcare/debarcare de 1-2 minute, semaforul se face rosu pentru stanga masini si verde pentru tramvai.

      Scopul managementului traficului este sa mute cat mai multi oameni / bunuri cat mai repede.

      00
  9. Mi-am cumpărat trotinetă electrică 🛴 și într-o săptămână am făcut deja 50 km. Mă bucură faptul că am început să văd din ce în ce mai multe în București. Mi se pare o alternativă mai bună decât bicicleta pentru că nu mai ajungi transpirat la birou și poți să o iei cu tine oriunde. Prețurile au scăzut mult și sunt foarte accesibile.

    00
    • Eu nu ma bucur in kkt. kamikaze cei mai.multi: casti in urechi, pl lumini, ochii in telefon si viteza mare.
      In plus, nu inteleg dc nu va protejati cu echipament pt viteza pe care o aveti (n am vazut nici.unul cu protectii)

      Impozit marit la a 2 a, 3 a masina, plata parcare de 10 ori mai mare. Cu.conditia sa am transport in comun ok, sa scoata subventia pt.pensionari si copii ca sa scapam macar de jumate din cei dintai.

      00
    • Zi-mi și mie: trotineta aia, e legală pe carosabil?

      00
    • Eu mi-am cumpărat cască din prima zi. Sunt unii care au trotinete mai puternice și au chiar cască de motocicletă. Am văzut și eu kamikaze cu trotineta care făcea jaloane în fața unei mașini si ocupa o bandă doar el. Eu aș merge și pe trotuar, dar la cât de denivelate sunt…
      Privind viteza, cele mai populare sunt până în 25km/h pentru care nu ai nevoie de permis. Peste 25/h și până 45km/h ai nevoie de categoria AM, dar B-ul este echivalent. Deci, da sunt considerate mopede și sunt legale.

      00
    • Gadgetist, pai daca sunt considerate mopede nu prea merge asta cu „eu as merge si pe trotuar”.
      Dar ma rog, eu inca ma lovesc de biciclisti care ma injura cand le zic ca nu au voie faca slalom printre pietoni, pe bicicleta, cu 30 la ora.
      As zice ca trotinetele electrice sunt inca mai putin periculoase decat bicicletele pentru ca sunt mai putine si oamenii care le folosesc sunt ceva mai atenti la ce se intampla in jurul lor. Dar pe masura ce vor aparea serviciile de inchirieri vor deveni o problema, si pe trotuare si pe strada.

      00
    • @Sorin
      Ai dreptate, as merge pe trotuar dar nu ai voie cu trotineta electrica .

      00
  10. Total de acord cu Vali. Din acelasi motiv politia locala sau cea rutiera isi fac datoria din an in pasti. De fapt, si din altele :-)

    00
  11. Conduc masina diesel de peste 30000 de euro (nu BMW, nu Mertzan, nu Audi, nu Lexus). Si totusi, in timpul saptamanii prefer sa merg pe jos. La cumparaturi, in parc, sau la plimbare prin oras. Si asta in conditiile in care vorbim de Ploiesti, care stim cu totii ce frumos este. Imi place sa merg cu tramvaiul, cu saracii, pentru ca de acolo ma trag si eu. Imi place sa ma imbrac ca saracii (nu ca eu as fi bogat, dar cand zic saraci ma gandesc la cei care se uita la un leu diferenta). Am fost in State de mai multe ori si mi-a placut cum pe aia ii doare in c** cum se imbraca. Deci, tricouri largi, bermude cargo sau cum le zice, blugi, adidasi.

    Desi stau in Ploiesti, pe Valea Prahovei nu ma mai duc de ani de zile, pentru ca s-a adunat juma’ de tara in Bucuresti, si in fiecare week-end toti buluc cu masinile la noi in Prahova. La Paltinu nu ma mai duc pentru ca m-am lecuit ultima data: manele si tarani prosti (v-am aratat videoclipul cu taranetii pe malul lacului facand karaoke pe manele, cu boxele la maximum?). Nu stiu unde sa ma mai duc, sincer. Pana la urma ajung in Bucuresti, in vreun parc, pentru ca orasul devine pustiu in week-end.

    Ploiestiul, ca multe alte orase, s-a umplut de gunoaie pe patru roti. Unii dintre voi poate stiti cum imi pierd timpul cu autoritatile ca sa scapam de rable. Pute a motorina de-ti ia auzul. Ieri am vazut un sarac cum repara la masina in fata blocului, si mi-am adus aminte de tata, in anii 90. Nu credeam ca mai exista specia asta. Curgea pe sub masina omului, de ziceai ca-i face schimbul de ulei.

    Trotineta electrica nu mi-am luat, dar am din aia clasica, de la Decathlon. Aici, in provincie lumea inca se mai holbeaza daca faci jogging sau daca te dai cu trotineta dar ai un fir de par alb in barba. Generatia mea nu isi arata varsta. Cand o sa murim o sa ne gaseasca fresh si dupa 1000 de ani, ca mumiile, din cauza chimicalelor din Mc si din cola :D

    Hai ca v-am plictisit destul.

    00
  12. Ce imi place asta, cu solutiile imprumutate de afara, pt orase atipice, cu blocuri fara numar.

    Bucurestiul si in general orasele cu multe blocuri au densitate foarte mare pe Km patrat => situatie demna de Asia.

    La asta adaugi lipsa drumurilor si o retea imbecila de transport in comun => ce vedem acum.

    In Bucuresti, dar nu numai, nu s-a inteles ideea de extindere a orasului, zona metropolitana, adica Bucurestiul gandeste una, localitatile invecinate altceva.
    Vorbim de drumuri, urbanism, dezvoltare utilitati, transport in comun etc

    La noi impozitele auto sunt aberante, in sensul ca 80% din parcul auto „plateste nimic”, iar peste 3000 cmc trebuie sa fii Tiriac.

    Pt nestiutori, iata tipuri de impozite anuale:

    900 cmc – 40 lei
    1200 cmc – 48 lei
    1600 cmc – 64 lei
    1999 cmc – 180 lei
    2500 cmc – 936 lei
    2999 cmc – 2160 lei
    3001 cmc – 4640 lei
    4000 cmc – 5800 lei
    5000 cmc – 7250 lei

    PSD a renuntat la tx de poluare, pt ca a realizat ca ar lovi puternic chiar in electoratul lor sarac. Chiar aici am citit ca majoriatea parcului auto romanesc are peste 10 ani.

    E normal sa aiba peste 10 ani, pt ca suntem saraci.
    Nu e o rusine, e o realitate pe care trebuie sa o imbunatatim treptat.

    Credeti ca romanii nu vor EUR6, si benzina, ca sa fie trendy?
    Le place vintage?

    Suntem ipocriti!
    Eu fac din suburbia Bucurestiului fix 18 minute, pt 13 km, din cauza ca am 2 stopuri tampite. Transport in comun nu exista, sos de centrura nu ajuta.

    Sunt in proces de constructie a unei case in Bucuresti, pt ca am cedat nervos cu scoala si serviciul, m-am saturat sa fiu sofer profesionist.

    Stiti de cate ori a trebuit in ultima luna sa ma duc pana la registratura primariei Bucuresti, la Cismigiu? De 8 ori, iar la taxa locale de 4 ori, pt chestii birocratice care electronic ar fi luat adunat 30 de minute, proceduri total inutile!

    O mare parte din masinile aflate in trafic sunt cu treburi birocratice.
    O alta problema care e ocolita cu atentie tine de blocarea strazilor cu dube si camioane de aprovizionare.
    Aprovizionarea magazinelor/restaurantelor/firmelor in general, ar trebui facuta intre 22-05!

    00
    • ai uitat de masinile de firma, adica alea de transport marfa, care sunt parcate in parcarile blocurilor. asta ca sa nu se streseze gigeii cu firmele in cauza sa asigure spatii de parcare pe banii lor.

      00
  13. De mania asta cu masini, nu vom scapa prea curand. In mare pentru ca este mai usor sa mentii situatia actuala, decat sa vi cu alternative sanatoase, ca alea necesita sa muncesti. Stiu visam la un transport public cum am vazut prin Vest, dar noi nu suntem in stare sa terminam o magistrala de metrou, de asemenea visam la trenuri de mare viteza desi noi avem cele mai lente trenuri de prin Europa, de autostrazi nu spun ca nu e momentul.
    Solutia cu marirea impozitul este doar o temporizare a situatiei si daca stau bine sa ma gandesc, durata de implementare a acestei solutii cu toate vidurile legale, poate dura cel putin 2-3 ani, pentru ca ai nevoie de multe lucruri/oameni/institutii sa se puna de acord. Timp in care numarul masinilor va tot creste. Daca vrei sa scapi rapid, bagi un congestion tax de vreo 100 de euro pentru masinile apartinute de riverani pe luna si 200 de euro pentru restu si cred ca bulevardele din Bucuresti ar fi goale la pranz. Dar cum nu e primar sa aiba sange in instalatie sa faca asta, nu vom vedea asa ceva prea curand.

    00
  14. parcare cu plata peste tot in oras.

    00
  15. Bună,nu știu dacă contează prea mult,urmăresc zilnic blogul fără să comentez ,și știu că e alergie la Tdi de 1.9 pe aici,al meu e modelul Alh, ăla de săraci. Sunt din Brașov ,am nevoie de mașină la modul că îmi car sculele cu ea, in țară și afară. Știu că e căruță dar își face treaba. Ce vreau să adaug legat de subiect,auzisem la un prieten și am găsit un pe cineva care face și în Brașov curățare, decarbonizare cu HHO.Eram sceptic că o să aibă vreun efect,a scos ceva fum la curățare, acum nu mai scoate deloc chiar dacă o turez la blană și a înviorat motorul. Nu cred în tot felul de aditivi și alte licori minune,dar asta a funcționat la mine,motorul e mai silențios,o sa văd la drum lung cum va fi și consumul. Sînt curios cît va ține efectul,am ITP-ul in toamnă,tipul care a făcut curățarea zice că la 15.000 de km e indicat sa faci ,chiar și preventiv. Ajută asta la scăderea poluării,și să mențin mașina încă vreo 2,3 ani pînă iau alta mai bună? Nu înjurați pianistul, știu că sunt doar fani mașini noi pe aici.

    00
  16. NOU
    #77

    Nu sunt de acord cu un impozit diferentiat pentru numarul de masini. Daca as avea 2 masini as plati impozitul corespunzator pentru ambele, nu vad logica in a plati un impozit mai mare pentru a 2-a.

    Ar trebui si ca toti cei care au mai mult de 1 proprietate sa plateasca mai mult pentru a 2-a, a 3-a ?
    Ar trebui si ca toti cei care au mai mult de 1 job sa plateasca impozit si taxe mai mari pentru al doilea job?
    Ar trebui si ca toti cei care au mai mult de 1 SRL sa plateasca impozite si taxe mai mari pentru al doilea SRL?

    As putea fi insa de acord cu un impozit mai mare, dar corect calculat, indiferent de numarul de masini detinute.

    As putea fi insa de acord cu o taxa care sa varieze in functie de noxele emanate, dar degeaba s-ar face asa ceva, pentru ca asa cum se trece ITP-ul, asa s-ar rezolva si cu valoarea noxelor.

    Parca l-am auzit pe Patraru: „Dar ce facem cu cota unica?!?”
    Tara lui Robin Hood.

    00
    • la impozitul pe proprietati, nu ai dreptate.
      impozitele pe imobilele persoanelor fizice, cu exceptia celor de domiciliu, trebuie aliniate cu cele de la juridice.

      00
  17. Ce crezi ca se va intampla cu banii stransi din impozite si taxe de parcare? In Ro taxarea si impozitarea este lose-lose.

    00
  18. Am detectat un „n” in plus. „Vecinii se ceartă cu vecinii pe locurile de parcare, oamenii pierd mai mult timp în trafic, aerul devine mai poluant.” Legat de topic, intru totul de acord. Intrebarea e ce guvernare isi asuma aducerea impozitelor auto la un nivel decent SAU eliminarea lor si introducerea in costul benzinei. Fara impozite auto, fara taxe de drum si alte bazaconii, dar benzina si motorina la pret dublu. Plus pedepse drastice pentru contrabanda.

    00
  19. Soluții ar exista, dar sunt nepopulare. Și, ca să înțelegeți cum stau, eu conduc un Opel din 2004 (euro 4, diesel) pe care l-am cumpărat nou și care acum are 100k km. Nu sunt de acord cu impozitul pentru a doua/a treia mașină pentru că poate, din diverse motive, sunt toate înmatriculate pe numele aceluiași proprietar. Eu de exemplu sunt proprietarul în acte și al mașinii soției pentru că soția nu știe unde e benzinăria, darămite RAR/ANAF și alte instituții administrative ce țin de zona de auto.
    Revenind la soluții:
    1) Mașinile cu numere bulgărești. În Olanda există o lege care spune că cetățenii olandezi cu rezidența fiscală și domiciliară în Olanda nu au voie să conducă pe teritoriul Olandei autovehicule înmatriculate în alte state.
    2) Mentalitate. Românul trebuie să înțeleagă că achiziția și deținerea unui autovehicul este un drept care vine și cu niște obligații. Ar trebui să faci dovada unui loc de parcare la înmatricularea/achiziția unui autovehicul. Asta cu „lasă boss că le trag una în fața celeilalte” sau „e un boșorog senil în bloc și când îl prind că pleacă o trag eu în locul lui și dacă comentează îi trag și două bucăți” nu ar trebui să existe.
    3) Sărăcia. Ăsta nu ar trebui să existe ca argument niciodată. Pe principiul ăsta eu, care stau la casă, aș putea să-mi iau un cal pentru că am unde să-l țin și am ce să-i dau de mâncare și nu am bani de mașină? Ar fi nasol dacă aș merge prin oraș călare că aș avea nevoie de „horsie bag” și lopată…
    4) Diferențierea la impozite. Ne întâlnim la taxe și impozite amândoi? Avem aceeași mașină dar a mea e euro1 și a ta euro15? Tu impozit 150 de lei, eu impozit 2000. Cred că până la anu’ mă mai gândesc dacă o mai țin…
    5) Curățarea domeniului public de mașini. O lege care să spună că pe domeniul public nu au voie să staționeze autovehicule care nu au toată documentația legală pentru a circula (ITP/Asigurare/Impozite/Numere de înmatriculare). Ești pasionat și-ți plac mașinile clasice, ești colecționar sau ce vrei tu, ai voie să aduni/păstrezi câte fiare/gioarse vrei pe proprietatea ta PRIVATĂ. Aici îmi amintesc de situația tâmpită în care, dacă-ți este lovită mașina în parcare și nu are asigurare, nu ești despăgubit pentru că așa vrea pla noastră, deși tu nu nu erai în mișcare, în trafic, nici măcar la volan.

    00
  20. oricat de mari sunt taxele, daca nu sunt folosite pentru a face infrastructura de transport in comun mai buna si pentru a face cacaturile alea de sosele de centura e fix pix. sau ca sa reformulez e fix pix.

    00
  21. Multe comentarii aberante, aiurea!! Comparati totusi si taxele din unele tari din vestul Europei, si veti vedea ca nu sunt chiar mici in Romania. Sa detii un motor de peste 3000cm3 este mai ieftin in Belgia decat in Romania. Corect este sa impozitezi puterea masinii in anul 2019 si nu capacitatea cilindrica.

    00
  22. La cum (nu) platesc unii impozitele degeaba. N-au conturi, venituri, fac 500-1000e de o gioarsa si bafta, nu prea mai ai ce sa le faci. Daca s-ar conditiona acordarea ITP de plata impozitului, daca persoanele fara permis n-ar avea voie sa detina masini inscrise in circulatie, daca nevazatorii n-ar mai avea permise, daca…
    Toate astea s-ar putea rezolva cu o baza de date comuna a tuturor institutiilor. Ai masina dar nu permis? Stegulet rosu, inmatriculare suspendata si asa mai departe.
    Eu am ales cand am timp sa merg pe jos la munca, 25-35 de minute fata de 5-15 cu masina in functie de aglomeratie. Nasol e ca inspir mult mai tare gazele de esapament, asta e marea problema.
    Ca emisii daca studiati emisiile euro 6 benzina e mai poluanta ca diesel. Problema la diesel e ca inca nu s-au dezvoltat tehnologii suficient de ieftine si fiabile pentru oprirea particulelor, dar sperca dieselul sa nu moara. Astept hibridele plug in diesel accesibile, parca Peugeot bagase pe 508. Sa mergi electric prin oras si diesel in afara sigur poluezi mai putin ca orice benzinara, si nici nu mai infunzi filtrul de particule.
    Aaa, si ce ma dispera pe mine, idiotii care stau pe loc cu motorul pornit in parcare. Hai ca mai inteleg iarna, sa nu degeri, vara sa nu lesini de cald, dar daca si la 15-20 grade stam pe dreapta cu motorul pornit, suntem chiar idioti.

    00
  23. Oricum la noi impozitele e mici. Și apă și taxa pe gunoi.

    00
  24. Problema e că dacă se măresc impozitele auto lumea o să înceapă să ceară locuri de parcare.
    Și succes cu asta în București.

    00
  25. Locuiesc in Bucuresti si ma deplasez doar cu circuit de aer inchis, am observat ca foarte multe masini din trafic scot fum negru.

    00
  26. Cam pe langa subiect,dar am zis sa incerc. Maine vreau sa cumpar o masina second, diesel(puteti sa dati in mine, vreau masina mare ai relativ puternica, E6) si de benzinare cu 10500 nu ma ating. Ideea e ca acum am realizat ca nu stiu cum imi face firma de la care iau masina dovada platii ca eu am euro cash. Intr_o incercare precedenta de cumarare a unei masini, persoana fizica peoprietara masini mi_a cerut euro cash. Acum am batut palma pentru o masina luata de la licitatie si stiu ca la licitații pot participa doar firmele. Vanzatorul mi_a spus ca nu e o problema, dar nu vreau sa anulez tranzactia daca imi da doar factură. Stiu ca PF catre PJ poti plati maxim 5000 lei cash. A trecut cineva prin situatia asta. Ce dovada de plata imi face vanzatorul. Aflu maine, dar o idee pana atunci nu strică. Mulțam

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.