OK, autostrada Ploiești – Brașov costă mult, dar…

Citesc două articole sforăitoare despre cum autostrada Ploiești Brașov costă mult, primarii din zonă se plâng de ministru în timp ce se pun cu fundul în potecă la orice, ministrul transporturilor Grindeanu e mai ocupat cu angajarea pipițelor decât cu munca și tot așa, aruncându-se insistent suma de 8 miliarde, care nu se găsește pe nicăieri.

Bun. OK. Hai să folosim o urmă de creier, ceea ce, să fim serioși, le lipsește multor jurnaliști, cât și oamenilor din CNAIR. Partea cu traversarea munților e complicată și grea, da? E mult de muncă, nu vrea nimeni, bla bla bla. Bun. Fă bucata aia de după.

Fă bucata de până în Comarnic și după Predeal. Atât de ușor e să folosești urma de creier pe care se presupune că o ai. Împarte-o pe bucăți, să nu mai fie cifra aia monstruoasă mereu aruncată de presă, după care apucă-te de telefoane. Nea Walter, vii să sapi un tunel de 12KM? Hai că dau o bere, nu sunt scârțar. Bre nea Giovanni, tu cum ai făcut tunelurile alea? Hai pe la noi, te cinstesc, pe cuvânt. Mai ai prin curte mașina aia cu care ai săpat în anii 70 autostrăzile tale? A plouat pe ea și nu prea mai merge? Hai că o luăm un pic la pilă și îi dăm cu vaselină, și o sudăm dacă se strică, și ne facem treaba, să nu mai dăm banii pe una nouă.

Altceva: văd că ruta propusă este prin Parcul Natural Bucegi. Pentru că de ce să nu-ți dai cu ciocanul în deget și apoi să te plângi că te doare? De ce să nu încerci altă alternativă, cu mai puține dureri de cap? Că pe partea ailaltă sunt vilele securiștilor?

Dacă stăm să ne gândim, pe ruta Comarnic – Brașov nu s-a făcut nimic de 20 de ani. Nimic. Niște pasarele care nu se folosesc, în rest nimic. Nici măcar două nenorocite de giratorii la Sinaia, ca să nu se mai facă coadă. Nimic.

sosele-autostrazi-65

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Pentru că n-am nimic altceva de zis:

    „De ce să nu încerci altă alternativă, cu mai puține dureri de cap?”
    „Altă alternativă” e pleonasm de tautologie, de ele care este…

    B. Caly

    00
    • Una dintre variantele de autostrada era prin albia raului Prahova dar ce sa vezi toti smecherii si au facut vile in zona Busteni -> Zamora deci zona s-a inchis pentru autostrada.
      *nu vorbim daca exista sau nu autorizatii de constructie pe acolo
      Alta varianta era pe “sus” pe la Comarnic, Valea Doftanei, Secaria, Varful Baiului,etc si sa iasa undeva inainte de Sacele dar ce sa vezi muntii si dealurile alea au fost cumparate de niste baieti destepti care fac foarte multi bani din
      1. Taiatul padurilor
      2. Incasare de bani de la UE pentru ca padurile detinute produc oxigen.
      *da exista fonduri europeene pentru asa ceva numai ca UE uita sa si verifice daca mai sunt copaci pe acolo
      **se vorbise inclusiv de un drum expres: Comarnic, Campina, Valea Doftanei, Baraj Paltinu, apoi pe drumul forestier pana aproape de Sacele
      ***unul dintre detinatori se zvonea ca ar fi chiar ala cu Fular de a incercat sa si zboare creierii
      Varianta cu Parcul National Bucegi este cea mai “avantajoasa” pentru smecheri pentru ca se doreste de mult crearea unei statiuni montante undeva pe la Piatra Arsa si pe la Pestera unde BTW se astfalteaza si se betoneaza in draci
      ***din pacate pe acolo este aproape imposibil sa legi prin bretele si statiunile montane clasice

      Si Autoistrada asta nu este pentru oameni ci pentru aia care pot trage foloasele.
      8 miliarde este un nimic raportat la importanta unei asemnea constructii.

      00
    • Ai fost la fel de util ca guvernu’ cu comentariul asta. Iti statea pe limba „tautologie” ala, sa ne arati ca esti destept (desteapta).

      00
    • @Radu
      Am încercat și o aroganță…

      Van Gh. Lie

      00
  2. Bă, eu tot cred că nu se vrea și atât. Acum ceva ani credeam că nu se vrea+prostie. Am rămas la „nu se vrea”. Da’ să mor dacă înțeleg de ce…
    ☹️
    Ăia cu banii e fâs. Bani sunt căcălău.

    00
    • Cand eram junior programator aveam prostul obicei sa ma duc la seniori cu propuneri. Hai sa trecem de pe postgres pe mysql, de pe perl pe php, etc .

      Pana cand la o bere mi-a zis unu’ : „Cristiene..tu chiar n-ai ce face ? Nu vezi ca astia ne platesc si asa ? Nu te mai zbate ! NE PLATESC SI ASA !” .

      De ce sa se apuce sa construiasca ceva cand sunt platitit la fel de bine si daca construiesc, si daca nu. La administratie/ministri ma refer.

      00
    • E simplu de ce: daca vin rusii, sa le ingreunam avansarea in front. Strategie.

      00
    • @cd acum ești și tu senior și nu îți mai bați capul?

      00
    • @cd de ce ai trece de pe postgres pe mysql? credeam ca diferentele sunt evidente si pentru juniori

      00
    • @cd
      In Romania, treaba asta cu autostrada Buc-Bv a ajuns la o anvergura atat de mare incat orice partit se apuca sa o faca, are scaunul asigurat mult timp.

      00
    • Eu cred ca nu vor sa munceasca si au destul furat si fara proiecte ca asta. E mai simplu asa, fura fara bataie de cap.

      00
    • @cd

      Sunt de-acord cu ce zici în principiu, dar ca programator exemplul tău nu e prea bun.

      Cât timp soluția care e în producție funcționează și e stabilă, de ce ți-ai asuma riscul unei necunoscute totale?

      Dacă vrei să înveți tehnologii, ai proiecte personale, eventual poți reface tu singur proiectul de la zero. Ăia aveau dreptate dar nu ai înțeles bine. Ăia te plătesc nu ca să nu faci nimic, ăia te plătesc că sistemul să funcționeze și să ai o soluție stabilă. Te plătesc pentru alea 5 minute când totul explodează și reușești să repari în 5 minute totul înapoi.

      Iar strict dpdv tehnic, să treci de la postgresql la mysql…no comment.

      00
    • Unii mai fac și asta, mai trec de la postrgres la mysql

      https://www.uber.com/en-RO/blog/postgres-to-mysql-migration/

      00
  3. @cd – cred ca te iubeau seniorii cand le ziceai sa schimbe tehnologia pe un proiect de 10000+ ore de implementare doar ca te-ai jucat tu cu 3 scripturi si ti s-a parut noua tehnologia mai cool.

    00
  4. Eu zic că autostrada aia ar trebui să prioritizeze traficul peste Carpați, și prin urmare n-ar fi rău să se revină la ideea inițială din anii ’70, adică la ruta Câmpina – Valea Doftanei – Pasul Predeluș – Săcele.

    Ai rezolvat traficul care n-are treabă cu stațiunile de pe Valea Prahovei, inclusiv pe turiștii care se duc în Poiana Brașov. Și ar fi mult mai ieftin de construit decât orice altă rută.

    00
  5. Grija mare cu ce va doriti. O autostrada de la Brasov la Bucuresti va muta traficul de pe Valea Prahovei in orasele turistice, in special in Brasov.
    Va rog sa imi explice cineva de ce bucurestenilor le place asa de mult pietonala aia din Brasov?
    Ok, mergi o data mergi de 5 ori dar de ce ai merge de 25 de ori?

    00
    • man, nu mai fi lovit la cap pls. pune binele comun deasupra binelui personal. vai, vor fi in weekend cu 20% turiști în zonele turistice ale orașului? TRAGEDIE!!! fix nu o să mai ies in weekend pe acolo, că fix in weekend aveam de mers peste tot și eu.

    • Brasovul va deveni Venetia carpatilor, locuitorii se vor plange ca is multi turisti, ca fac galagie si mizerie si vor cere primariei sa puna taxa de intrare in oras. Aeroportul va aduce alte sute de turisti zilnic. Nicicum nu e bine.

      00
  6. https://www.libertatea.ro/stiri/cum-se-negocia-la-restaurant-deblocarea-finantarii-magistralei-de-metrou-din-drumul-taberei-contra-unei-mite-de-750-de-mii-de-euro-4327980

    Cel mai probabil nu sar constructorii cu sumele care trebuie…ati observat ca pe lângă suedejii ‘antreprenori’ , cele mai misto masini le au bugetarii ? Nici nu se feresc de ‘ochii lumii ‘, dimpotrivă….

    00
  7. Ca si cu gazele la sate, mai bine sa se incalzeasca romanul cu vreascuri ca gazele polueaza si alea pe care le avem trebuie exportate catre stapanii nostri din Vest.

    00
  8. Din punctul meu de vedere, autostrada Ploiesti Brasov NU e o prioritate. Toate fondurile si eforturile ar trebui acum sa mearga spre:
    1. Sibiu – Pitesti
    2. Tg Neamt – Tg Mures
    Abia dupa ce astea sunt aproape gata putem face noi studii de trafic, sa vedem daca si pe unde ar mai trebui traversati Carpatii.

    00
  9. Ca sa faci o autostrada, iti trebuie un plan. Din acel plan trebuie sa iasa traseul final, ce fel de terasamente trebuie, pe unde faci tuneluri si prin ce le vei face samd.

    O autostrada trebuie gandita in avans si un traseu se stabileste acum, in faza de studii. Nu poti sa faci studiile pe bucatele, traseul trebuie stabilit intr-un context mai mare. Faptul ca se (re)stabileste traseul acum nu e un lucru deloc rau, din contra. Constructia efectiva se va face cu siguranta pe bucati, n-ai cum sa o faci pe toata.

    Iar vis-a-vis de ce zice Grindeanu, bate campii. Nu zic ca 8 miliarde sunt bani putini, din contra. Dar sa sugerezi sa faci acest drum de mare viteza la nivel de drum express, e o prostie cat el de mare.

    00
  10. „Fă bucata de până în Comarnic și după Predeal”

    Pai fix zona asta este aglomerata. Pana la Comarnic si dupa Predeal se merge bine. Ok, nu mai mergi cu 110, mergi cu 130. Apoi dai tot in aglomeratie. Dar ajungi mai devreme cu 20 de minute in aglomeratie :))

    00
  11. Nu va fi nicio autostrada intre Ploiesti si Brasov in urmatorii 20 de ani, sau niciodata.

    Se vor face niste giratorii, niste centuri, niste variante de ocolire a statiunilor.

    In rest, nimic.

    00
  12. Acum ca aproape am terminat Sibiu-Boita dupa 20 de ani de munca intensa, cel mai bine ar fi sa ne apucam de un alt proiect de anvergura cum ar fi Campina-Posada
    Asta va rezolva toate problemele de trafic si ne va ajuta sa trecem muntii cat ai zice Umbrarescu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube