Cică la reuniunea miniştrilor de transport din Uniunea Europeană de la Bruxelles s-a stabilit că România va avea o nouă autostradă între Bucureşti şi Timişoara, parte din Coridorul Pan-European XI, care va trece prin Craiova şi Alexandria (unde va face joncţiunea cu o autostradă care vine din Bulgaria).
Mişto!
Teoretic ar fi mai uşor de construit, că majoritatea tronsonului este la câmpie, deşi noi românii preferăm să construim mai încet la câmpie şi deloc la munte. Sunt doar 560 de kilometri, ar trebui să fie gata până în 2030 cel târziu.
Mai ai speranta de a prinde o autostrada de >500 km in RO?? In viata asta??
Visul unei nopti de vara. N-au fost ei in stare sa faca o autostrada pe teren plat si acum vor sa taie muntele. ha!
Adica tu ai 100 km gata intre Bucuresti si Pitesti, mai trebe numai sa o lungesti pana la Craiova si s-o duci spre Timisoara (bine, ipotetic vorbind ca asta in Romania tine de domeniul SF-ului) si te apuci sa faci una nou nouta din Bucuresti pe la Alexandria (care intr-adevar e un megalopolis si mare nod rutier); si toate astea in conditiile in care in 20 de ani ai reusit sa construiesti 300 km (din care 100 sunt, trademark romanesc, cu o banda pe sens). Incredibil ce cretinitati pot sa debiteze! Cum dracu sa mai crezi ceva din ce scot pe gura astia?
intre bucuresti si pitesti e un drum judetean, nu autostrada
Gata proiectele si studiile pana in 2030, nu?
@Alex:
Nu e trademark romanesc, Hitler a facut acelasi lucru acum 100 de ani. ( Reichsautobahn Berlin–Königsberg).
Autostrada e Bucuresti Timisoara doar cu numele. Pentru ca in realitate este Bucuresti – Calafat, ( unde se va intalni cu Timisoara – Calafat ) si privit din unghiul acesta, traseul prin Alexandria/Craiova are sens.
2030 și ceva…. Hai că nu nu e mult, vreo zece – cincisprezece guverne.
Din cate stiu eu, pe Craiova-Alexandria se lucreaza deja la extinedrea drumului, si vor fi doua benzi pe sens ( nu stiu daca e in plan si banda de urgenta)
Discutia cu autostrada asta prin Alexandria e veche (prima data pusa pe tapet in 2000). Au fost facute doua studii de fezabilitate, unul Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova si unul Bucuresti – Alexandria – Craiova.
Trebuie insa sa intelegi ca autostrazile nu se fac pentru transportul civil, ci in principal pentru transportul industrial.
Primul traseu are un unic avantaj – cam jumate e deja construita.
Cea de-a doua varianta insa are avantajul de a pune in valoare Dunarea si proiectata autostrada Bucuresti – Giurgiu (exista studiu de fezabilitate si se cauta finatare pentru ea – nu degeaba vom avea aeroport la Afumati). Pe primul traseu, jonctiunea s-ar face la nivelul centurii Bucurestiului si stim toti ce inseamna asta. Chiar si in varianta in care Bucuresti Giurgiu nu se intampla, tot exista cel putin 4 drumuri europene care fac legatura in bucata Alexandria – Craiova cu porturi pe Dunare.
In plus, pe primul traseu ocolirea localitatilor este semnificativ mai dificila decat in zona Bucuresti Alexandria Craiova (unde localitatile sunt in majoritate pe camp, cu suficient spatiu pentru a le ocoli si cu costuri semnificativ mai mici de expropriere).
Bine, asta pe hartie. In practica…eu sunt mai optimista si zic 2050…
inca una (autostrada), si ma duc. singurul avantaj (pentru noi) e ca zonele trasate sunt dominate de baroni PSD (la putere) care isi permit sa cumpere terenul si apoi sa-l `exproprieze` la stat pentru autostrada (va mai amintiti de circul cu iesirea autostrazii B-BV din Bucuresti sau de motivul plecarii Mercedes din RO?).
Nu cred că-l vor termina până în 20300
De abia aștept să bântui prin 2100 pe autostrada aia…
Chiar orice autostrada trebuie sa treaca prin Bucuresti ? Sa ii anunte cineva pe cei de la conducere ca mai suntem rasfirati (destui) si prin tara.
ce vreiti bre… sunt alegeri, tre’ sa viseze romanu’ la ceva.
Eventual pe ruta: Timisoara – Caransebes – Orsova – Severin – Craiova, ca asa cum e pe harta: Timisoara – Resita – Tg. Jiu – Craiova, e cam greu spre imposibil de facut. Ala care a trasat-o pe harta, nu stiu de ce s-a mai obosit sa o traseze din mai multe segmente, si nu a trasat o singura linie dreapta, ca avea aceeasi logica.
Cand o sa vedem in Romania o autostrada care sa taie muntele, atunci putem spune ca am trecut la level 2.
Ce dragut!
In Craiova se construieste o portiune de sosea suspendata de mai bine de un an, iar eu zic ca n-are mai mult de 1 km (dupa aprecierea mea ochiometrica).
Nu stiu daca o fi gata pana acum, dar am ceva indoieli.
Timisoara – Craiova, respectiv Caransebes – Orsova, nu este cumva bucata aia de drum national care a fost in reparatii vreo 5 ani de zile?
Pentru mine ca Teleormanean ar fi parfum… dar ca si restul ma indoiesc precum lingurile lui „Gog”
Autostradă care să lege sărăcia din sudul României de București, fix aia ne lipsea, cum ne-au ghicit ieuropenii mă…
@Dorin: nu, colegu, e pentru mărfurile din bulgaria. noi suntem doar ţară de tranzit.
@adi, ei si acum reparã.. Oricum, nu cred cã o sà prindem noi autostrada de care se vorbeste…
Cum spuneai mai devreme acum cateva zile/saptamani whatever, aia peste ocean inventeaza chestia cu tuburile sa ajungi de la Los Angeles la Tokio in cateva ore si astia ai nostri…
La ce poplatie rurala/inculta/incompetenta are rromanika, cam 70%, sper sa nu gresesc, prind bine astea cu „facem autostrada”, ca doar nu tot ei au „facut” si pana acum…
@Bluehand: stai că dacă spui că satele româneşti trebuie să dispară si să incepem să lucrăm pământul cu tractorul te injură ca vrei să le omori bunicii.
in 2011 am fost in romania cu familia (locuiesc in italia),am parcurs jumatate din italia,toata slovenia,ungaria in 12ore cu 2-3opriri.(nici o problema nu ma oprit nimeni .am ajuns in ROMANIA mult iubita (DE HOTI),la 10 -15 KM cum am trecut de vama spre timisoara, ghiciti cine ma opreste (la ora 1 noaptea) ,militia(politia) ,bine inteles ca mi-am luat si amenda 60ron. timisoara-craiova 400km i-am facut in 10 ore noaptea asadar ca sa inchei discursu NU VA MAI GANDITI LA AUTOSTRADA TIMISOARA-CRAIOVA-BUCURESTI ,nu va exista niciodata cat timp la putere vor fi IUBITI NOSTRI PARLAMENTARI-DEPUTATI-PRESEDINTE