Apropo de asta, linia aia roşie e autostrada Bucureşti – Ploieşti – Braşov, care cică o să fie gata în 2012, 2014, dă cineva mai mult?
Uitati-vă cum e pe la punctul terminus, aproape de Bărcăneşti. Arată bine de tot pentru o autostradă construită în secolul 21, nu? Când alţii lucrează la a 3a bandă şi/sau fac 1 km de autostradă pe zi, noi angajăm bolnavi de Parkinson să traseze şosele.
Şi apropo, de ce naiba nu s-a început cu tronsonul Ploieşti – Braşov, că drumul până la Ploieşti e drum bun, pe 2-3 benzi, problemele încep la Comarnic, unde se sugrumă pe o singură bandă şi capetele de cretă opresc traficul ca să treacă turiştii strada la Buşteni.
noi avem de investit in radare….. avem si strazi unde sa calcam acceleratia…. ce naiba ……. cand romania va avea autostrazi cu 4 benzi pe sens restul lumii se va muta pe luna….
Stii cat dureaza drumul pe autostrada din Oradea pana in Constanta? Aproximativ 70 ani…
Traseu care fereste de deranj pe nababii Snagovului si regiunii.
Se procedeaza la fel ca si cu Coridorul IV: partea de munte nu este nici macar in discutii. Adica Sibiu-Pitesti cihuaua, cand s-o coace!
@zoso – . De acord ca tronsonul Comarnic – Brasov era prioritar, dar daca-l faceau unde mai vedeam eu dobitoci conducand cu 50 kmh noaptea, pe drum liber si drept, in localitati cu limita de viteza la 70 kmh, si tinand TIR-uri in spate? Comarnic – Brasov nu e un drum, e o experienta de viata.
pa-sa-re-la! de cand astept ca in Comarnic si Busteni sa se faca pasarele pentru traversat strada… In Comarnic e una dar, evident, e in afara zonei cu vad pentru pietoni si nu o foloseste nici dracu, toata lumea se inghesuie pe trecerile alea doua de-ti vine sa iti iei campii la volan.
Proiectul este castigatorul concursului „Cel mai lung drum de la Bucuresti la Ploiesti” si se pare ca nu e consecinta Parkinsonului ci a respectului. Respectului pentru proprietatea privata. Proprietatea celor ce au cumparat la greu si ieftin in zone ce nu pareau a valora prea mult (pentru necunoscatori) dar care, nu-i asa, vor avea alta valoare cand va trece autostrada p-acolo.
Apropos de pretul benzinei si protestele asociate… Stie cineva structura pretului la km de autostrada? Stiti, acela care se bazeaza pe teoria einsteiniana a discontinuitatii spatiului (un km de autostrada romaneasa poate fi egal cu mai multi km de autostrada orinde altundeva)…
Am mai auzit chestia asta cu autostrada in linie dreapta intre Bucuresti si Ploiesti. In primul rand autostrada trebuie sa ocoleasca localitatile, deci nu se poate in linie dreapta. In al doilea rand trebuiesc ocolite terenurile neprpice constructiei cum ar fi mlastinile sau padurile rezervatii. In al treilea rand se gandeste deobicei in perspectiva astfel incat o viitoare autostrada Bucuresti-Iasi sa aiba de unde incepe astfel incat sa nu blocheze zona din apropierea Ploiestiului.
In ultimul rand, faimoasa autostrada croata pe care romanii o lauda nu corespunde definitiei autostrazii nicimacar cat corespunde asta de la noi. Autostrada croata are serpentine pe care ajungi sa urci cu 80 la ora ajungand tirurile din spate.
@lecampeur
Adevarurile pe care le prezentati (in calitate de purtator de cuvant MT) ma fac rosesc de umilinta la gandul ca as fi putut gandi altceva. Sintagma „autostrada Bucuresti-Iasi” denota faptul ca sunteti un optimist incorigibil.
Totusi, de unde v-a venit chestia cu autostrazile croate, ca 1) n-a vorbit nimeni despre ele si 2) drumurile acelea nici croatii – care le-au platit – nu le numesc autostrazi ci drumuri expres.
Bunul vostru prieten Trăienelul a spus din puţul gândirii Sale: „România nu are nevoie de autostrăzi, ci eventual de drumuri expres!” Din acest punct de vedere, era şi el un pic croat.
De asemenea, Rromânia nu are nevoie de reabilitarea căilor ferate, nu are nevoie de maşini electrice (sunt neînmatriculabile la noi, fiindcă nu există modalitatea legală de a se calcula taxa de primă înmatriculare, impozitul şi RCAul), nu are nevoie de aeroporturi moderne, nu are nevoie de reactoarele 3 şi 4, nu are nevoie de turbinele eoliene, nu are nevoie de nimic. Dacă era să credem câţiva lătrăi, nu avea nevoie nici de bănci.
Când ai toate astea, începând cu autostrăzile, economia se mişcă indiferent ce rahaturi ar face „băieţii veseli care stau la butoane”, cum ar zice coana Nuţi. E destul să te gândeşti la economiile de carburant pe care le face un singur camion, şi la câte sute de mii de camioane sunt înmatriculate la noi.
Numai că unii nu prea vor ca economia să se mişte. Ei numesc băltoceala într-o anumită materie moale şi maro „corectarea derapajelor sociale”
~Nautilus
Pai… A3 e paralela cu dn1…
@IvanG: nu sunt purtatorul de cuvant al MT singurul lucru care ma agaseaza deja este umflarea realizarilor tarilor vecine si inocularea in venele romanilor a sentimentului ca sunt cei mai prosti din curtea scolii. Croatii au o autostrada totusi ca nu trece prin orase, nu are intersectii si are banda de urgenta la doua benzi pe sens, insa in regiunea Dalmatiei, are niste serpentine destul de accentuate si tuneluri in rampa, ceea ce nu prea corespunde unei autostrazi in standarde, insa romanii ii pupa in cur ca si-au facut 1000 de km de autostrada. De asemeni datoria externa a Croatiei este de 100% din PIB iar a Romaniei undeva la 35%. Cei care ii pupa in fund pe croati pt autostrada lor ar dori oare sa avem si noi 100% din PIB datorie si o autostrada de 1000 de km?!
In concluzie, ce vreau eu sa spun este ca uitandu-te la vecini nu vezi decat florile frumoase din curte, nu si kg de ingrasamant si ierbicid folosite.
Noi n-avem feșe de bumbac în spitale iar voi visați autostrăzi? Autostrăzile sunt un lux pe care nu ni-l putem permite.
@lecampeur: am avut o datorie pe măsură. Şi „Cel-După-Care-Plâng-Pensionarii” a plătit-o
~Nautilus
Ploiesti – Brasov nu va fi gata nici in 2020.
pe bune iti spun.
doar ca idee, pentru reprezentatul elenei udre aici, datoria publica a romaniei era de fixx 88% din PIB, inainte de ultima transa de la FMI
@zoso:
Stii totusi ca-s niste motive pt care nu se fac autostrazi perfect drepte, trase cu rigla, nu ? Si nu ma refer la constringeri de diverse feluri (proprietati, rezervatii, teren impropriu gen mlastina, combinatii ale jmekerilor etc), ci la fapul ca daca drumul ar fi perfect drept ar interveni foarte repede plictiseala si ar aparea riscul de a avea zeci/sute de oameni care adorm la volan.
Nu zic ca in Ro sunt ok drumurile, insa trebuie sa fie curbe, chiar daca mai putine si mai line.
Partea de A3 dintre Buc si Ploiesti va fi pe 6 benzi si va prealua traficul din viitoarea autostrada ce va merge spre Focsani. S-a dorit a fi o alternativa la DN1 dar tot odata si un drum catre Moldova.
Conform wikipedia care reda un tabel al datoriilor externe pe tari/PIB, Romania in 1 ianuarie 2010 avea 59% din PIB. La 1 octobbrie 2009, deci practic la aceeasi data Croatia avea 94% din PIB datorie externa.
Intradevar ce stiam eu probabil era din nainte de criza insa totusi intre Croatia si Romania este o diferenta de 35 de procente din PIB, iar pe cap de locuitor in sume nete croatul are 13.000 de euro datorie, romanul 4.500.
Ca datorie publica din PIB, Croatia are 47% iar Romania 24%.
In concluzie nu poti si cu maciuca in cur si cu sufletul in rai asa ca ai de ales…vrei datorii si autostrada sau fara datorii si fara autostrada…
pt arhi: „Datoria externă totală a României va atinge anul acesta un vârf de circa 82% din PIB, marcând o creştere galopantă faţă de nivelul de 51% de la sfârşitul lui 2008, însă reluarea creşterii economice va permite reducerea acesteia la niveluri gestionabile pe termen mediu, potrivit celui mai recent raport al FMI privind situaţia economică”
deci s-a dus pe pla in sus
La noi nu desenul e nasol. Ci lipsa strazilor
@lecampeur – datorii si autostrada, de 100 de ori din 100. Stii de ce? Pentru ca autostrada va duce automat la cresterea PIB.
A, si americanii (sarmani dobitoci ce sunt) au datorie externa de 94% din PIB. Nu stiu de ce nu stinge cineva lumina si acolo… astia nu or fi auzit de Ceausescu si parerea lui stiintifica re datoriile externe?
ce-s cu intrebarile astea pe care ti le adresezi si ni le adresezi? da, n-are nici o logica de aceea nu poate fi explicat (x = 0 si gata)
@lecampeur: hai ba chiar acuma ii certam pe croati pentru datoria lor? cand noua ne sar plombele cand vedem cat e de frumos si aruncam cu banii ca ne-au prostit cu peisajul!
bine ca au ei datroii si cash in buzunar !
Da’ chiar, pe viitor ar trebui ca bloggerii sa decida pe unde trec autostrazile, ca inginerii astia sunt niste varzari…
Tocmai am făcut un tur al lumii pe Google Maps, să verific dacă nu cumva îmi aminteam greşit. Dar nu, nu m-am înşelat. Românii sunt geniile lumii. Pe bune. Australia, Ţările Arabe şi America au drumuri şi autostrăzi pe care mergi ore în şir fără să te atingi de volan. Dar noi ştim mai bine, au greşit. Trebuia să le facă sinusoide, ca să nu adoarmă la volan!
@Sakura: hai zi ca iti plac serpentinele…
eu cred ca cei care fac soselele s-au inspirat din sistemu circulator al omului, ca sunt tot felu de curbe acolo…
Zoso, din cate stiu eu tot ce tine de bucuresti-brasov s-a dus chiar si ca proiect. singura solutie e constanta-arad. doar pentru asta se mai aloca bani pentru ca ar insemna port la Marea Neagra pentru UE.
Oricum, cel mai tare tot Voiculescu e. Ale lui sunt A1, A2 si A3
@Jordan: nu toti isi permit sa tipareasca bani in prostie
@Sakura: tarile pe care le amintesti au vaste intinderi desertice sau de stepa unde nu ai ce ocoli cu autostrada.
@lecampeur: şi ce relevanţă are? Reciteşte comentariile de mai sus, care îţi explică că noi băgăm strâmbe pe autostradă şi-n locurile drepte pentru că aşa trebuie, să nu adoarmă şoferul! Adică n-o facem dreaptă nici unde se poate, că nu e bine.
lecampeur, şi italia la fel. aveau deşert, au importat niste munţi şi au făcut tunele prin ei.
@zoso: in cati ani si-au facut Francezii sau italienii autostrazile lor prin Alpi? Vrei autostrada repede sau facut la mare arta? Noi nu avem nici timp si nici bani pt arta.
Acum studiez putin Grecia sa fac un drum la vara in concediu…autostrada lor din nord care merge de la granita cu Turcia pana la marea Ionica are 650 de km si au facut-o in 20 de ani. La noi autostrada Transilvania e inceputa de 6 ani si 2 s-a stat pe loc sa se reanalizeze contractul. In concluzie daca se lucreaza ca in Grecia o sa fie gata peste 15 ani.
@sakura: sa ma explic mai bine, in Australia sau SUA cu atat mai mult in Arabia Saudita nu ai localitati ce trebuiesc ocolite, nu ai rezervatii de soricei de camp pentru care te belesc ONG-urile,nu ai paduri pentru care te belesc alte ONG-uri, nu ai situri arheologice pe care decat sa le parcurgi mai bine le ocolesti cu pretul a 10 curbe in plus.
In plus discutia e trasa de par putin…e vreo curba la 90 de grade pe autostrada sau e vorba despre bucle ce ocolesc ceva?!
N-am nici o legatura cu domeniul si nici nu-mi place sa-mi dau cu parerea aiurea, insa nush de ce am impresia ca lucrurile nu sunt asa simple in realitate cum sunt pe hartie.
Probabil ca ar fi fost loc de mai multe linii drepte, insa acum daca isi imagineaza cineva ca o sa poata fi facut un drum drept mai mult de 50% din lungimea lui … astept parerile specialistilor
Nu s-a inceput cu Comarnic – Brasov pentru ca :
1. Bucuresti – Ploiesti are trafic mult mai mare;
2. Bucuresti – Ploiesti are mult mai multe decese din accidente rutiere;
3. Bucuresti – Ploiesti e de 3 ori mai ieftina, in medie per km.
Care e problema cu nodul provizoriu de la Barcanesti? Autostrada o sa continue spre Brasov printre Barcanesti si Negoiesti.
O buna parte din ea sa aibe 3 benzi pe sens.
Nu am motive sa ma indoiesc de faptul ca acele curbe nu respecta viteza de proiectare. Pentru nespecialisti, se va putea circula cu 130km/h. Sunt facute pentru astfel pentru a evita zonele construite,cursurile de apa si alte obstacole costisitoare.
Un traseu de genul asta este studiat la greu, sunt luate in calcul toate variantele posibile, care apoi sunt comparate din toate punctele de vedere, inclusiv al pretului.