Vom circula pe autostrada A3 pe 20 iulie!

Dacă ne ajută cel de sus şi nu ninge până atunci, autostrada Bucureşti – Ploieşti va fi deschisă circulaţiei pe 20 iulie 2012. Toţi cei 68 de kilometri, da?

Dar până atunci, hai să ne uităm un pic la treaba asta românească, construcţia unei nenorocite de şosele de 68 de kilometri la câmpie:

autostrada-a3-01 autostrada-a3-02 autostrada-a3-03 autostrada-a3-04 autostrada-a3-05

Pozele le-am luat de pe forumul SSC. Rahaturi şi cârpeli româneşti:

  • autostrada are aproximativ 120 ieşiri, unele puse chiar una la 10m de alta, să nu cumva să existe râcă între săteni că nu are fiecare intrarea lui pe autostradă, direct din fundul curţii. de ce naiba ai nevoie de mai mult de două ieşiri pentru ciotul ăsta de autostradă? ce, vor fi tâmpiţi care vor rămâne fără benzină pe ea?
  • în poza 1 vedeţi una dintre intrări pe autostradă, care începe de la camionul maro din plan apropiat şi se termină la camionul din plan îndepărtat. întrevăd o problemă complicată aici şi o sursă de accidente, pentru că românul nu ştie ce e aia “accelerez să prind viteza cu care circulă ăia de pe banda 1. şoferul român nu e în stare să accelereze până la 50km/h la oră prin oraş, d-apăi până la 90, cu cât circulă tirurile.
  • pe cât punem pariu că vor fi români care vor încerca să intre direct pe banda a doua, că ei nu au treabă cu TIRurile?
  • a două problemă nasoală, ilustrată în poza 5, este opera unui geniu în autostrăzi. peste tot în lume banda care se închide este 3, că ăia care circulă pe ea se pot integra mai uşor printre cei care circulă pe banda a doua, numai la noi tirurile vor fi nevoite să se înghesuie peste meseriaşii de pe banda a doua.

 

Altfel, repetaţi după mine: 68 de kilometri! 68 de kilometri! 68 de kilometri!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

55 comentarii

  1. Da-le incolo de iesiri si de intrari, bine ca se da drumu pana la urma …

    00
  2. bine, bine… dar unde sunt pistele pentru biciclete? :))

    00
  3. Foarte ciudate si iesirile din pozele 2 si 4 (similar cu ce ziceai despre poza 5). De ce sa facem banda de decelerare? Daca e trafic intens iar cocalarul de pe banda 2 nu iti face loc, trebuie sa iesi.
    Iar de la 100m te pandeste nenea militianul, sa-ti ia permisul pentru incalcarea liniei continue.
    Love it or die!

    00
  4. Da.. o sa fie un calvar cu toti carutasii ce ies din sate…
    Felicitari pt remarca din poza 5… am batut toata europa si o parte mica din Asia, dar nu am vazut asa ceva, exceptand drumuri in constructie!
    Sunt curios cate toalete antivandalism o sa fie instalate… sper sa depaseasca macar la nr pe cele de pe autostrada soarelui 😉

    00
  5. Stai ba, nu ne știrbi orgoliu’ –

    Cica pe 20 Iulie avem si autostrada completa pana la mare! Sa vezi acolo inovatie!

  6. La Romani, orice ulita nenorocita e autostrada. Bine ca nu i-au zis autobahn 🙂

    00
  7. Da, poza 5 ilustrează măiestria mioritică.

    00
  8. Ceea ce e in ultima poza nu e o regula. Deseori se inchide banda din stanga pe autostrazile din US. Poate ca nu asa de mult ca si cea din dreapta dar nu e chiar o exceptie. Asa cum sunt si iesiri pe stanga uneori…

    00
  9. Si 450 milioane de euro. 450 de milioane!!

    00
  10. Suntem prosti si deaia vom fi (con)dusi de nas de altii. Nu vrem sa gandim pentru noi, in folosul nostru. Autostrada si tot ce facem arata acest lucru. Daca tot au facut autostrada aia ca un sarpe cu parkinson, sa treaca neaparat pe terenurile „care trebuie” astfel indeplinindu-si menirea, puteau sa o faca mai mai bine si mai repede. Dar buni si astia 68 km amarati si vai de ei. Daca era A3 in stanga DN1 sau facuta mai drept, cred ca era de max 40 km, nu 68.

    00
  11. Chiar am vazut ca pe DN1, de pe centura Bucuresti pana la Centura Ploiesti sunt 39,6 km. Dar sa nu fluieram in biserica, buni si astia 68 km.

    00
  12. tu zici ca nu sunt in stare sa accelereze sa intre pe banda 1….eu zic ca problema o sa fie cu franele….sa vezi cati vor frana pe banda 2 sa nu cumva sa rateze iesirea de la ei din curte ca nu stiu sa se mute pe banda 1 din timp…nu de alta dar patesc asta aproape zilnic pe CB la iesirea spre Chitila. Presimt ca DN1 o sa devina mai sigur si mai rapid

    00
  13. Trebuiau sa o deschida, se apropie campaniile electorale, de acum se fac atat de multe lucruri cat nu s-au facut in 3 ani.

    00
  14. Nu vor fi probleme cu iesirile pentru ca nu vor fi finalizate niciodata. Spre norocul nostru !

    00
  15. Noroc cu noul guvern, ca autostrada asta nu se mai dadea vreodata in folosinta.

    00
  16. Multe din iesiri sunt catre spatii de servicii sau intrari de intretinere aceasta fiind inchise cu bariere. Astea sunt pe langa iesirile din noduri. Punctul 2 si 3 din argumentatia ta sunt supozitii, iar punctul 4 a tinut autostrada inchisa pt remedierea problemei. Se mai si greseste fie la proiectare fie la marcare…atat timp cat nu s-a deschis circulatiei asa nu e nimic rau.

    00
  17. La un moment dat, s-au suplimentat fondurile pentru a se construi inca o banda, adica autostrada sa aiba 3 benzi pe sens pe toata lungimea ei. Din poze nu prea se vede acest lucru…

    00
  18. Nu am înțeles ce-i greșit în 5. 🙁

    00
    • @Robintel: tu mergi pe 2 cu 130. tirul de pe 1 cu 90 va intra in faţa ta, că lui i se termină banda.

  19. Va rog sa-mi dati contul de facebook al geniului care a proiectat cacatul din poza 5, am nevoie sa imi fac alee in spatele blocului si pare omul potrivit.

    00
  20. da, dar altfel suna cand spui „un accident pe autobanda”. sa intram si noi in randul lumii…

    00
  21. In afara de greselile semanlizate de tine, si semnalizate prost de ei, eu tot nu cred ca va fi gata in 20 iulie..Prin 1 august vreau sa plec la mare, si risc un pariu, nu va fi gata nici atunci 🙂

    00
  22. Andrei, ce crezi ca se intampla in China daca nu dai la timp lucrarea ? :-D…. am auzit ca apoi iti trimit factura ptr glont la familie sau la rude ….

    00
  23. @Andrei – poze cu autostrazile alea dupa prima ploaie gasesti? 😉 poze cu autostrada construita de chineji in Polonia gasesti (singura din Europa, de altfel)?

    00
  24. NOU
    #26

    Bine macar ca inaugureaza 68 de km si nu cate 5-10 km de centura cum inaugura Boc. :))

    Cat despre problemele sesizate, la cate autostrazi avem noi, ma multumesc si cu simplul fapt ca pot merge cu masina pe ea (asta e chiar o minune) . Oricum, cei ce au proiectat-o, probabil ca sunt toti doctori in autostrazi.

    00
  25. Sunt curios daca o sa primeasca aprobare televiziunile sa-si puna camere pe autostrada, ca o sa fie ca la prosti. Macar o sa poata sa dea la stiri direct accidentele, fara sa se mai screama sa trimita in fiecare zi echipe pe teren 🙂

    00
  26. comentariul 30 mi-a binedispus dimineata :))

    00
  27. De dat ii dau drumu’, dar oare cand vor aparea primele gropi?

    00
  28. poza 1: de ce ar face cineva banda de acceleratie cu linie continua? Se presupune ca vei face stanga ca sa intri pe banda 1, dupa cum arata si sagetile. Cat de handicapat trebuie sa fii sa nu iti dai seama de asa ceva?

    pozele 2 si 4. Nu vi se pare ca iesirea face cam brusc la 90 de grade? daca nu franezi cum trebuie, ai probleme chiar si cu o masina moderna. Cum se va comporta un cazan de dacie 1300 care vine cu 80 la ora?

    O problema generala: autostrada are 3 benzi si vor fi multi zmei care vor merge foarte repede. Cum romanii nu stiu sa mearga pe autostrada, vor fi probleme la dopurile astea de la iesiri, cand parca vad soferi care vor schimba benzile fara sa se asigure, zmei care nu vor incetini, care vor trece peste scuar etc. Am fost pe A3, era minunata, Bucuresti-Ploiesti mi se pare o carpeala, desi mai bine asa decat nimic.

    00
  29. Zoso, nu sunt decat cateva iesiri.
    De exemplu sunt locuri in care drumuri judetene circulate traverseaza autostrada peste pod si NU exista iesire. Asta e aiurea Vezi intersectia cu drumul Gruiu-Lipia.

    00
  30. @velu stai relax ca multe indicatoare sint gresite. Pe dn,1 siny cam 60 km pe bune.
    Si la stinga de dn1 stau io. Si nu mi -Ar fi placut sa am autosrada in fundul curtii.

    00
  31. Bine ca ii dau rumul, desi este scumpa si este o miniautostrada de fapt 🙂

    00
  32. Poza 5 a tot circulat pe forumuri, bloguri, site-uri in ultimele zile de nu cred ca se mai stie cine e autorul.

    Chestiunea e intr-adevar o problema dar nu e nici pe departe tragedia nationala care este sugerata mai peste tot, incepand cu gogu ala de la skyscrapercity. In linii mari situatia este asemanatoare cu intratul pe autostrada de pe o sosea secundara, prin bretea. Adica nu vad in asta un motiv ca sa se amane inaugurarea inca o data.

    Teoretic e autostrada, deci melcii cu 80 la ora nu au ce cauta acolo.

    00
  33. @Cristian.B…asta e autostrada construita 90% de Boc. Ponta a venit sa ii puna parapetii si marcajele

    00
  34. hai si cu o taxa de autostrada!platita cu fise de 10 bani

    00
  35. Intrarile si iesirile sunt atat de multe din obisnuinta ciclului baga-scoate, dezbracate-imbracate. E o chestie „made in Romania” si tinem la ea 🙂

    00
  36. Io sunt curios cum sunt trecerile la nivel cu calea ferata. Se poate trece printre bariere daca te grabesti ?

    00
  37. @jules: de pe centura Bucuresti (stefanesti) pana pe centura Ploiesti (Barcanesti) sunt 40 de km. Pe A3 sunt 68, daca zice Zoso. Puteau sa o faca mai dreapta, respectiv mai scurta. Dar probabil ca „a trebuit” sa treaca pe acolo. Ce mai conteaza 10-20 de km in plus?

    00
  38. de dragul numarului mai trebuia facut un km .

    00
  39. @Velu – ca sa fiu un pic rau:
    1. cumperi mai mult combustibil = bani mai multi in buzunar la benzinari
    2. faci mai repede km cu masina = cumperi alta mai repede = bani in buzunarul lu’ Reno, VW, etc. = bani mai multi la stat (taxe) = bani mai multi in buzunarul „baietilor destepti” 😉

    00
  40. @c3: cred ca glumesti…care cale ferata? Aceea de pe centura Bucurestiului? Se face supra-traversare din cate am vazut, momentan e un mare giratoriu, la fel la la jonctiunea cu centura Ploiesti.

    00
  41. badea pregateste penele!!!

    00
  42. Ironie maxima:
    Distanta DN1 (de la Soseaua de Centura) – Barcanesti -> 42 km
    https://www.google.ro/maps/dir/44.53522,26.06849/44.87992,26.041461/@44.75356,26.135101,10z/data=?dg=dbrw&newdg=1!4m5!4m4!1m1!4e1!1m1!4e1?hl=ro&dg=dbrw&newdg=1

    Distanta Austostrada Bucuresti-Ploiesti -> 68 km

    Ca sa nu mai spun de treaba cu mersul pe centura pana la intrarea in autostrada.

    00
  43. Toate cele 5 poze sunt realizate de mine si publicate initial pe forumul Skyscrapercity.

    @Leo, ti-am raspuns si pe Capital, dar te incapatanezi sa sustii aceeasi prostie. Situatia nu are absolut nici o legatura cu intratul de pe banda de acceleratie in banda I din autostrada, din foarte multe motive pe care ti le-am dat si pe Capital. Apropo, parca acolo faceai apel la politete. Sa inteleg ca „gogu ala de la skyscrapercity” e formula de politete?!

    N-a zis nimeni sa se amane autostrada pentru refacerea marcajului. Din contra, am spus in mod repetat ca amanarea deschiderii A3 dupa 30 iunie este nejustificata. Iar amanarea nu s-a facut din motiv de marcaj, ci din pretinse alte probleme.

    Eu am zis doar ca daca tot ne doare siguranta rutiera, atunci sa punem mana pe pasta aia de marcaj si sa refacem in 2 zile marcajul. Ca si-asa nu folosim autostrada pana pe 20 iulie!

    Iar afirmatia „teoretic e autostrada, deci melcii cu 80 la ora nu au ce cauta acolo.” este de noaptea mintii! Citeste codul rutier si pricepe ca autostrada nu-i numai sa te dai tu cu masina mica pe ea. Autoturismele cu remorca au viteza maxima pe autostrada 80 km/h. Camioanele, in functie de categoria de marfa transportata, au viteza maxima legala intre 70 si 90 km/h. Autocarele si autobuzele, in functie de categorie, au viteza maxima legala intre 80 si 100 km/h. Iar viteza minima obligatorie pe autostrada este 60 km/h!

    Deci nu toata lumea are voie sau este obligata sa mearga cu 130 km/h sau macar 100 km/h.

    @Thomas, distanta intre Centura Bucuresti si Centura Ploiesti pe DN1 este de 41 km, iar pe A3 este de 55.5 km (de la Km 13 pana la Km 68+500). Diferenta este de 14.5 km traseu mai lung pe A3. Dar calitatea rulajului si frumusetea peisajului, plus lipsa localitatilor de pe traseu, merita cei ~15 km in plus.

    Restul de A3 pana in Bucuresti are termen de finalizare 5 octombrie 2012.

    00
  44. NOU
    #48

    Nu ca ar fi o realizare…

    00
  45. Off-topic: am găsit undeva această trimitere spre un video mişto, recent. Legat tot de o autostradă. Foloseste tu materialul cum doreşti, aici sau pe trafictube (n-am cont acolo). Şi şterge acest comentariul.

    About 70 miles or so east of me comes this video. The road was so hot it buckled creating a ramp. Highway patrol put out signs but one driver didn’t pay attention to them, nor saw the ramp. See what happens next

    Sounds like all were ok after this. The driver probably had to empty the pants. Someone doesn’t need a drivers license either.

    00
  46. @Baiazid – daca vii cu tonul asta, discutia se incheie aici. Nu vad nimic nepoliticos in „gogu”. N-am de unde sa stiu numele tau real, iar Baiazid nu prea ma „coafeaza”. U mad?

    Am intrat pe forumul tau – e haos, in sensul ca e al naibii de greu de a urmari topicurile. De la font care e foarte user unfriendly si pana la incoerenta posturilor (se vede ca sufera la capitolul moderare). Si nu inteleg de ce le-ai dat nume in engleza daca inauntru se posteaza in romaneste. Anyway, e forumul tau, faci ce vrei cu el.

    Last but not least – invata sa respecti parerile altora, indiferent daca tie ti se par prostii sau nu. Altfel … talk to the hand!

    00
  47. @leo se vede ca habar nu ai ce este skyscrapercity. Forumul SSC nu este al lui Baiazid. Este un forum specializat pe infrastructura (urbana, de transport, etc) unde se strang oameni din absolut toata lumea care discuta despre proiectele de infrastructura din tarile lor. Pe ssc nu se comenteaza doar in romaneste. Se comenteaza in toate limbile de pe planeta, de la engleza la chineza. Nu te grabi sa arunci cu pietre aiurea. Probabil ca nu ai auzit in viata ta de skyscrapercity. Nu e nimic. Nici eu nu am auzit din prima zi de viata. Dar, vorba lui uzzy: nu vorbi fara sa stii…

    00
  48. @Vali – ma refer strict la sub-forumul Romania&Moldova, asa ca nu vorbi tu fara sa stii.

    00
  49. @Leo, dupa cum ti-a spus si @Vali, forumul nu-i al meu, nici macar sectiunea romaneasca. Sunt un simplu utilizator ca toti ceilalti. Iar denumirile de topicuri sunt cu predilectie in engleza, chiar si pe sectiunile nationale, tocmai pentru ca forumul este international si fiecare dintre cititori este interesat si de situatia din alte tari, nu doar din a sa. De exemplu, chiar daca nu stiu sa citesc discutiile de pe sectiunea in bulgareste – mint, stiu :), dar ziceam ca nu stiu – macar ma orientez dupa titlul in engleza al topicului si ma uit la poze. Iar la nevoie cu un Google Translate aflu si ce se discuta, daca ma intereseaza.

    Insa noi vorbeam de A3. N-am cum sa-ti respect parerea, daca n-ai argumente sa o sustii. In plus nu ai contrazis cu nimic nici un argument de-al meu. Doar ai facut afirmatii halucinante, care denota ca nu intelegi traficul de pe autostrada, precum aceea ca „Teoretic e autostrada, deci melcii cu 80 la ora nu au ce cauta acolo.” Asta in conditiile in care pe autostrada se circula legal de la 60 km/h in sus. Deci cum te astepti sa respect asemenea opinie?!

    00
  50. „N-am cum sa-ti respect parerea”
    Pai atunci ramai la nivelul la care esti acum: cel de votant USL. Astia sunt urmasii membrilor unui partid care impuneau ca toata lumea sa fie de acord cu ei.

    „In plus nu ai contrazis cu nimic nici un argument de-al meu.”
    Am contrazis doar ce era de contrazis – faptul ca tu consideri tragedie nationala marcarea defectoasa a portiunii respective de autostrada.

    „Doar ai facut afirmatii halucinante”
    Halucinante? Lucrezi la Libertatea sau la Antena3?

    „Care denota ca nu intelegi traficul de pe autostrada”
    N-ai fire de par in cap cati km am condus eu pe autostrazile din Vest.

    „Deci cum te astepti sa respect asemenea opinie?!”
    Ummmm … pentru ca asa e CIVILIZAT?

    00
  51. Nu vreau să par că caut (ştiu, e o cacofonie frumoasă) greşeli pe blogul tău, dar cei 68 de km sunt de fapt 56. 12 km vor fi daţi în folosinţă hăăăăăăăăăăăăt – după vreo doi ani, asta dacă se fac la timp exproprierile şi dacă nu ninge iarna. 🙂

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube