Audi a luat-o razna

Întâi, au făcut un A5 cu 4 uşi, care concurează cu A6. Apoi pregătesc un A7 care să concureze cu A5ul cu 2 uşi. Acum se gândesc să scoată şi un A3 sedan. Mă gândesc că poate nu le-a spus cineva că au deja un sedan în znoa aia, se cheamă A4!

La fel şi cu Golf Coupe. Au Jetta şi Passat, nu e de ajuns, ei scot Golf, nene!

Mă gândesc, poate faptul că sunt pe profit a fost o întâmplare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

31 comentarii

  1. Mamaaa.. mai copilasi mai, calm calm.. xanaxu e pe noptiera !
    Zoso, da-le peste bot !

    dar dacia cand o sa scoata Logan coupe ? :)) sub 10.000 !

    00
  2. Incearca si ei sa apara cu ce modele de masini inca se mai cauta

    Ati observat ca de cativa ani marea majoritate a masinilor seamana intre ele ?

    00
  3. scrie clar acolo ca e facut exclusiv pentru piata americana. Aia or fi avand alte gusturi si pretentii. Pare o masina mare, incapatoare, genul tanc care le place lor. Si probabil fiind cu motoare mai mici (cred) vor consuma mai putin si se vor vinde bine. Banuiesc ca vor fi doar benzina… ca americanii nu stiu ce e aia diesel si TDI

    00
  4. La fel ca si in articolul cu audi a6 cu motor 2.0 unde erai departe de subiect, continuii sa o faci si aici. Doar ca si informatie, viitorul audi a8 care s-a lansat oficial la Miami va avea un motor 3.0 diesel cu 41 cp mai ptin decat versiunea normala si doar cu tractiune fata – consumul mediu fiind de 6,8. Nu e un secret ca, combustibilii fosili sunt pe terminate. Cat despre ceea ce ai scris mai sus – passat CC a concurat passat? Niciodata. CC a luat nenumarate premii pentru design si desi cu aceleasi optionale si motor sub capota a costat semnificativ mai scump decat simplul passat. Ceea ce se intampla mai sus sunt efecte datorate unor simple motive – largirea gamei pentru a deveni mai atractiva in momentele de criza si lupta acerba a segmentului de nisa. Mercedes a lansat CLS primul coupe cu 4 portiere. Audi nu avea nimic, doar o platforma de a5. Exemplele sunt nenumarate – Porsche Panamera, Aston Rapide. Odata cu golirea visteriei, clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi – de ce e imposibil ca o persoana cu posibilitati financiare sa doreasca luxul unei masini de clasa medie sau mare si cu toate acestea sa prefere un motor econom – si puturos in opinia unora. Tot ce se lanseaza in industria auto este de fapt un efect direct al preferintelor clientilor – deci DA, oamenii vor Golf Coupe, A3sedan si A8 cu motor 1.4 daca se poate.

    00
    • @Sly: m-am oprit la „continuii”. expertii care nu pot scrie corect in limba materna nu pot formula nici idei sau raspunsuri coerente. stai jos.

  5. Raspunsul e chiar foarte simplu: pentru ca daca potentialii clienti ai produsului X vor sa cumpere altceva, cel mai bine e sa aiba la indemana o alternativa de la acelasi brand, nu de la concurenta.

    Gillette se concureaza singur de zeci de ani: cu 2 lame, cu 3 lame, 3 lame cu baterii, 3 lame turbo, 3 lame power, mach 3, mach 3 turbo etc. Si domina piata de profil.

    Altceva e rau: cand creezi o alternativa care „ataca” fundamentele prodsului principal. Cum ar fi o Coca Cola fara cofeina (promovata, eventual, ca o alternativa mai sanatoasa) sau un aprat de barbierit electric Gillette (market-at ca o optiune de barbierit fara iritatii). Sau ce face Kodak cu aparatele foto digitale.

    00
  6. gresesti in partea a doua..a aparut Volkswagen Jetta Coupe Hibrid NCC

    more info here :http://www.promotor.ro/hobby-concepte-auto/articol-volkswagen-jetta-coupe-hibrid-ncc-5309159

    00
  7. Senor, imi permit sa te contrazic 🙂

    O iau cu finalul: A3 Sedan o sa fie „concurent” cu A4 exact asa cum Corolla e concurent cu Avensis. Sau cum Megane Sedan (Fluence, na) e concurent cu Laguna. Sau cum Astra Sedan e concurent cu Insignia 🙂 Una e sedan de segment compact, alta e sedan de segment mediu.

    NCC va da nastere unui model care va fi numit, 95%, Jetta Coupe. Nu Golf Coupe. Stiu ca EVZ a scris asta, dar n-are-a face. De ce Jetta Coupe? Pentru ca in State nu exista Golf asa cum il stim noi, ei obinsuind sa ii zica Rabbit. In aceste conditii, solutiile Volkswagen sunt ok: au Golf hatch cu trei si cinci portiere, au Golf Variant, au Jetta (sedanul compact care completeaza familia de segment C), vor avea Jetta Coupe si apoi Golf CC. Aici exista o problema, dar n-ai observat-o: au Scirocco si Golf GTI cu trei usi. Cam tot aia, dar macar difera evident vizual.

    A5-ul cu patru usi (A5 Sportback) nu concureaza deloc A6 (dimensiunile si motorizarile sunt evident superioare, si asta mult in favoarea ultimului), ci in cel mai bun caz tocmai A4. Cum A5 este versiunea coupe a lui A4, A5 Sportback vine oarecum sa „atace” A4. Exista insa si aici diferente mari: portbagajul nu e de sedan, ci de hatch, iar A5 Sportback poate fi considerat un frate mai frumos al lui A4, din moment de Walter De’ Silva, designerul sef al VW Group, sustine ca A5 e cel mai frumos model pe care l-a desenat vreodata.

    Inca ceva: o sa ai surpriza de a vedea la BMW, in scurt timp, Seria 3 GT. O sa spui ca se bate cu Seria 5? Nu are nicio legatura. Segmentele sunt foarte bine puse la punct, trebuie doar sa compari dimensiunile exterioare ale modelelor si gama de motorizari. Si o sa vezi ca exista clienti in draci pentru toata lumea. Bani sa fie.

    00
  8. Eu vad lucrurile putin diferit. Vor de fapt sa acapareze o parte mai mare din piata oferind clientilor posibilitati de a alege.
    Ca sa fie mai simplu, exemplific. Ion, Mihai si Gheorghe vand mere. Ion si Mihai vand aceleasi tipuri de mere, fie ele bune sau proaste. Gheorghe si-a dat seama ca isi poate vinde mai bine marfa si atrage clientii daca ofera 3-4 sortimente diferite: cele perfecte tip „supermarket”, cele traditionale romanesti gustoase, mere mai vechi si putin mai stricate pe care le ofera mai ieftin si mere verzi… Acum clientii au de unde alege!

    00
  9. Hai ca asta cu Golf Coupe e tare….

    00
  10. E de la prea multe leduletze…

    00
  11. @Mircea: teoretic si practic ai dreptate. eu insa ma uit la ele si vad 2-3 modele care seamana al naibii de mult intre ele. oh, ala are 5cm in plus. ala are alt design. da-l in pizda ma-sii, spune-i facelift, nu crea un nou model doar pentru ca vrei sa faci o lansare noua.

  12. cu siguranta ca ei stiu mai bine, dar totusi, a3-u asta aduce a sw, ca sa nu zic hatchback. eu stiam ca sedanul inseamna 3 volume. cum si coupe-ul inseamna sedan in 2 usi si nu cum obisnuieste lumea sa numeasca furgonetele 206, golf si astra in 2 usi, coupe.

    00
  13. Totusi cred ca A7 o sa mearga nas la nas cu A8-ul nou, cel putin asta vad eu din poze, nu stiu dimensiuni motorizari exacte dar seamana destul de mult ( cum zice zoso, chiar conteaza 4/5 cm…).

    00
  14. @zoso: eu ma opresc la „a5ul”. si cand vrei sa dai peste bot cuiva fii sigur ca nu te lovesti singur.

    raspunsul la ce ai scris tu se numeste marketing, si da pentru noi nu are sens, si nu, nu a fost o intamplare ca au obtinut profit.

    00
  15. 1. A3 sedan. Citind articolul de pe autoblog.com, orice atehnicus cu minime cunostinte despre si cu limba engleza va intelege de ce A3 sedan. Pentru ca americanu’ e cu Golfu’ sedan (Jetta) si nu cu Golfu’ hatch ca europeanu’ cu papion iar A3=Golf cu pretentii da’ lux (ca si marketing pe ambele continente) rezulta lema teoremei demonstrata.

    2. A5 sportback nu concureaza cu A6 desi pare utopica afirmatia. A5 sportback are un pedigree sportiv, e o extensie (ieftina in comparatie cu mai scumpele Panamera si Rapide amintite de antecomentatorii mei) a unui coupe pe cand A6 e un „sedan” notchback da’ familie.

    3. A7 nu va concura nicicand cu A5-ul cu 2 usi. Afirmatia asta egaleaza afirmatia mea urmatoare, ca si consistenta: BMW-ul 5 GT concureaza cu BMW-ul 3 coupe. Deci nu. Ca si documentare/informare, recomand, tot ca antecomentatorii mei, Rapide, Panamera, CC, CLS, X6, 5 GT si alte strutocamile nishate.

    4. Golf Coupe = New Compact Coupe concept si atat, deocamdata. Si hibrid, ca se poarta. Si, ca sa raman coerent in afirmatii si sa le completez, Compact Coupe-ul poti sa-l consideri ca pe un viitor A5 al saracului (vezi punctul 1 de mai sus). Eos-ul se vinde ca dracu’, cica. Poate e un viitor inlocuitor, initial coupe, apoi coupe/cabrio, cu hardtop retractabil. Deci nici o legatura cu Jetta sau Passat-ul din fraza ta.

    Sper c-am fost concis si la obiect. Nu de alta, dar tu esti pe langa, de obicei, cand vine vorba de machinete, clase, marimi, motorase, volanase si pedale. Ca doar te citesc zilnic. Sa zicem ca multe articole cu tag-ul „masini” de pe bloaga ta sunt un fel de Gheorghe „muci” la finante 😉 Sau ?

    PS: daca-ti par modelele ca seamana intre ele, da un ochi critic la Merc si la BMW.

    00
  16. bogdan, sunt sigur ca ai citit comentariul nr 13 inainte de a-mi explica ceva ce deja stiam si a mai explicat si mircea mai sus.

  17. Imi cer scuze, nu pe de-antregul, ci pe diagonala. Oricum, puse unul langa altul, al meu + 13 se diferentiaza in detaliere/argumentare.

    PS: Ma bucura enorm afirmatia ta: …”inainte de a-mi explica ceva ce deja stiam” – repet, da, esti pe langa, de obicei, cand publici cu tag „masini”.

    00
  18. omule…ce ai scris tu aici e penibil…e o parere proasta; si mai bine o pastrezi pentru tine…e ca si cum ai zice de ce sticla de heineken are o forma, aia de ciucas alta, cea de holsten alta si skol alta!
    ai macar un gram de cunostiinte de marketing?
    as aprecia daca ai posta commentul…ce a scis sly e foarte adevarat(si nu cred ca e imposibil ca tu si oricine sa nu mai faca si greseli, mai ales tastand) si arati din nou atitudinea de bucurestean…aroganta celui mai mare sat!
    are guess who un ver foarte bun : „stiu cand sa zic ca’s de cacat si cand sa ma aplaud”…asta ar trebui sa faci…

    00
  19. Stiu ei ce fac…probabil se gandesc care ar avea mai mult succes acum si dupa criteriul asta le „aranjeaza’ .:)

    00
  20. Judeci lucrurile din perspectiva unuia pt care masina e ceva care il ajuta sa mearga de la punctul A la punctul B.
    Deci nu ai cum sa intelegi mai multe …ZOso-le

    Chiar ca la masini nu le ai …

    00
  21. In general, masinile de genul asta: Audi, MBW, Mercedes, creeaza adevarate MANII. Adica eu, gigel, am un vechi A4 de multi ani si am ramas la concluzia ca A4 este CEA MAI PIZDOASA MASINA. Ceea ce o mare porcarie. Drept urmare, cei de la Audi probabil se gandesc sa impace toate gusturile iubitorilor de A4…

    e o mare prostie sa faci doua modele din aceeasi clasa… aproape identice… da’ daca ei isi permit…

    Oricum, Dacia ii ia la vanzari anul asta :)) chiar si la ei in tara :))

    00
  22. NOU
    #24

    După ce am văzut un Audi A3 cabrio cu soft topul pus, m-am gândit că de ce p… măsii nu fac ăștia un A3 în care să transforme soft topul într-un hard top, de fapt să îl lase acolo veșnic.

    Mulți care vor un sedan dar nu au bani de A4 și nu îi încântă un hatchback cum este actualul A3, ar fi tentați de un A3 sedan.

    Nu știu cum sunt alții, dar eu aș vrea să văd mai multe cururi în genul celor practicate pe vechiul Astra sau BMW compact.

    00
  23. nu crezi ca prea te pricepi la toate?

    00
  24. BMW mai sunt un model, cu inutilitatile lor de X6 si X1.

    00
  25. Am stat ce am stat jos si imi dau seama „ptin” cate „ptin” ca de fapt nu gramatica era tema articolului – oricum ca sa „continuii” 16 din 27 au o idee despre ce se intampla, unii mai mult ca altii. Cei ce se ofenseaza din lipsa de informare sunt adevaratii „experti” – E curios ca citesc aces blog zilnic, si e prima data cand intervin. Ma asteptam la o dezbatere argumentata si nu la o acuza gramaticala. Desi brunet, inalt si „fara constiinta” esti totusi pe langa subiect – iar primul pas e sa recunosti.

    00
  26. Ba, eu nu inteleg care e problema! Din punctul meu de vedere cu cat mai multe modele cu atat mai bine! AM DE UNDE SA ALEG !! Pentru mine, client, e foarte bine sa fie o plaja cat mai larga de modele, motorizari si preturi,nu? Ca pana la urma fiecare cu mofturile lui de design si putere; si gusturile nu se discuta! Deci de ce sunteti suparati pana la urma ca se scot mai multe modele???????

    00
  27. VW este pe profit si probabil va deveni (daca nu este deja ) principalul constructor al lumii pentru ca a avut grija sa acopere toate nisele posibile si imposibile cu zeci de modele , folosind platforme comune si piese comune pt reducerea costurilor .

    00
  28. VW este pe primul loc dpdv al vinzarilor auto si este pe profit tocmai pentru ca reuseste sa umple toate nisele de piata cu modele care, din punct de vedere al dedesubturilor sunt similare – pe aceleasi platforme sunt derivate foarte multe modele. Dezvoltarea acestor modele noi este relativ ieftina, intrucit se folosesc platformele comune, si este mai bine sa te concurezi singur decit sa te concureze altii. In definitiv, tot ce conteaza este ca in final comparatorul sa ia produsul tau, fie A4, A5 Sportback, A6 etc.
    e intr-un fel ca si la sampoane – mai bine te canibalizezi singur pe raft, decit sa te manince competitorii… masina ca produs de FMCG, de folosinta temporara…
    Si altii fac asta, dar nu in aceeasi masura ca VW, si ma gindesc aici la BMW cu ale sale derivatii de genul: X6 pe platforma de X5, X3 si X1 pe platforma de Seria 3 etc.
    Fireste tot ce au scris mircea si bogdan mai sus este corect, si sunt de acord cu ei. Sunt convins ca si tu Zoso stii lucrurile astea, dar e bine sa arunci o piatra in apa din cind in cind… 🙂

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube