blogoAutor:
valiluni, 17 august 2009, 12:35 2075 48
Un clip primit de la un cititor (sunt sigur că în 41,2 secunde de la publicarea lui aici cineva îl va trimite şi la realitatea) în care se vede ce mare e diferenţa dintre preţul de la raft şi cel de la casă.
Marketing de guerilla, de rusina majoritatea romanilor platesc la casa…
00
NOU
#5
Marele Han
pai nu asa se face bişnis? termenii englezesti sunt complicati, iar business il intelegem tot in romaneste
00
NOU
#6
Law
Ii dau dreptate lui @blak cred ca e un angajat care stia despre asta.
Oricum, nu ai cum sa demonstrezi nimic. In instanta proba video nu este valabila.
Daca faci sesizare la OPC din nou pana ajung ei sa cerceteze schimba la loc preturile.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci tu ca client este sa-l „bannezi” ca magazin.
PS: eu asa am facut cu Metro care e campion la reclama falsa.
„Marlania” nu e prezenta numai in Romania.
Dar trebuie sa stiti ca smecheria nu e din etichete ci din pozitionarea produselor in rafturi.
Sigur exista acolo un kk freshmatic de 10 RONI, o fi vreun tub ceva, scula de 28 RON atat costa pe bune, numai ca nu era asezata pe raft unde trebuia.
Repet: e o marlanie clasica in toate supermarketurile.
Lemnul de 150 RON de care spunea nenea de mai sus era de tradafir sau mahon, ala de 10 RON era de brad sau ceva… cred.
Am un intreg set de poze cu detergenti care costau la fel, acceasi firma, dar unul era ambalaj de 3 kile altul de 8 kile.
La intrebarea mea: pai de ce asa?, raspunsul a fost: „au uitat sa schimbe etichetele.”
So, uitati-va LA CODURILE DE BARE – ele sunt prezente si pe etichete de raft, si pe produse.
In plus, exista cititor de coduri din loc in loc – poti ajunge la casa stiind exact ce produse ai in cos.
Astia-s oamenii cu astia trebuie sa defilam…
–-
Analogie cu lemnul „nuante diferite”: un patent Stanley costa cam 60 de roni (pret valabil peste tot in EU), unul chinezesc, colorat „in nuante diferite” de galben costa 5 RON.
Exact cum zice Alter Ego, se bazeaza ca majoritatii le e rusine sa intoarca produsu’ sau sa faca scandal. Si filmulete ca astea n-or sa schimbe mai nimic.
00
NOU
#9
Maddy
cand faci cumparaturi la gramada in hypermarketuri de obicei iei de peste 150-200 lei si e foarte greu sa mai poti estima valoarea cumparaturilor sau sa sti exact cat costa fiecare articol.
00
NOU
#10
alx
O solutie (de prost gust din partea supermarketului, ce-i drept), ar fi sa verifici pretul la cititoarele de coduri de bare din magazin (sunt din loc in loc) insa cum de obicei romanul are prea multe produse nu face asta cu fiecare…
Totusi, cand sunt dubii e recomandat sa faci asta, mai ales la sume mai mari.
Si mai este recomandata verificarea bonului la casa. Atunci, pe loc.
In rest e o problema de atitudine a cumparatorului:
– v-am prins odata cu furtu, e o greseala, imi dati bani inapoi, treca mearga, dar a 2-a oara v-am „taxat” si-mi fac cumparaturile in alta parte…
– reclamatii la greu… pt orice neregula.
– toti sa aiba atitudinea asta.
Atunci putem spera sa se schimbe ceva.
00
NOU
#11
Piticu21
nope, n-a venit
n-au astia timp de asa ceva. si exista „binevoitori” d`astia care stiu ce e ala internet si se dau rotunzi
ca sa citez dintr-un meserias de la un magazin de bricolaj, de unde am luat doua bucati de lemn cu aceeasi dimensiune, dar nuante diferite a caror pret diferea de 15 ori: „lasa dom’le, ca strainii astia plateste, nu se uita la pret”. Prima bucata lemn era 10 lei, a doua 150 lei si am vazut ca omul a constatat ca etichetele erau puse aiurea si le-a pus din nou in raft, graind cele mai de sus :))
Am mai vazut eu un caz tot in Auchan. Erau 2 produse identice, aceeasi marca, dar aveau preturi diferite…de ce? Pentru ca erau de la furnizori diferiti
00
NOU
#15
claus
Cand s-a deschis real,- „fara egal” Vitan, foarte multe produse n-aveau afisat niciun pret. M-am certat cu o vaca de-acolo pe tema asta, iar raspunsul ei a fost: „Domnule, va vad om serios, nu stiti de ce nu punem preturi? Ca sa nu le vada concurenta!” Culmea e ca vorbea serios.
Asta cu un pret afisat la raft si altul platit la casa e boala grea prin toate hypermarkacaturile si din pacate fara leac, din moment ce nu se vindeca de atatia ani. Poate un flashmob, ceva, sa rezolve problema :))
Ei draci! E piticu acolo la realitatea face treaba sa fie buna! El nu fura.
Sau piticu e o victima a sistemului care asista deznadajduit cum porcii din jurul lui fura stiri de pe iutub?
00
NOU
#17
andnobody
am patit si eu o chestie dinasta la kaufland constanta. am constatat diferenta abia cand am ajuns acasa si am citit bonul. ma uitam in cos la cate chestii am si am crezut ca nu depasesc suma de 100de lei, dar la casa surpriza-era mai mult desi ma uit la pret inainte sa cumpar si calculam. specific romanesc! si app, dupa faza cu pisicile din kaufland mi-am schimbat supermarketul de unde fac piata pana la urmatoarele pisici…prinse
00
NOU
#18
brutalistu
Am un prieten care a cumparat de la Cora un pui de 38 de kg. Cel putin asa aparea pe tichet cand s-a uitat omul acasa nedumerit pe ce a dat atatia bani.
si uite asa ajungi la casa, faci scandal ca exista diferenta de pret, si cand creatura de pe raionul respectiv este chemat, iti tranteste o replica de genul „A exista o actualizare de pret, si nu am fost anuntati de catre colegii din sediu”.
00
NOU
#23
Gala
Exact chestia asta am patit-o azi la Mega Image, unde-am platit 10 lei in plus pt. un produs. Acolo nu au dracovenie de verificat pretul real.
00
NOU
#24
bogdan
auchan mizeaza pe cei care nu fac diferenta intre 10 si 28!
Fiti siguri ca cineva de pe raion is va lua niste suturi in gura pt. asta. Ma enerveaza generalizarile astea. Nu ne fura nimeni, sunt greseli umane, in magazine cu mii si mii de articole. Seful de raion pune in mana cuiva scannerul de preturi, ala rateaza un pret-doua din 2000, si rezultatul e dusul rece de la casa… Am patit-o si in Germania odata, la raft era 14,99, iar la casa 19.99. Si-au cerut scuze, si atat. Nu mi-a dat nimeni produsul gratuit sau alte basme de genul asta. Poate daca ma suedejeam plecam cu el asa…dar ma consider peste atitudinea asta balcanica.
inca o chestie, voi ati observat ca aceste diferente de pret sunt intotdeauna in avantajul lor!!
00
NOU
#28
micutzu
poate sa fie greseala din sistem de la ei. lucratori comerciali nu au nici o vina dar tot in capul lor se sparg toate
00
NOU
#29
Cristina
Desi se stie si s-a facut atata zarva la tv pe aceasta tema, romanul e prost si nu verifica, iar de cele mai multe ori cand vrei sa verifici, nu merge dracia de aparat. Daca au de unde fura, astia tot or sa fure, ca de, Romania e tara in care se fura tot, iar cei mai multi dintre noi nu fac altceva decat sa se vaite in loc sa ia atitudine.
Romani, cand mergeti la cumparaturi nu uitati sa va folositi si capul, nu numai cardul!
00
NOU
#30
Sakura
Ieri am trimis pe email la OPC o reclamaţie privind dierenţe de preţ la Carrefour Reşiţa. Încă nici un răspuns, dar nici nu mă aştept, nici la precedentele sesizări n-am primit vreun semn de viaţă de la ei. Presupun că nici nu-şi citesc mailul (adresa de pe anpc.ro)
Îmi amintesc vag că există o prevedere legislativă care spune că în asemenea cazuri sunt obligaţi să-şi vândă produsul la preţul de pe raft. Nu-mi amintesc mai mult, iar pe siteul ANPC structurarea informaţiei este oribilă iar funcţia de căutare nefuncţională, deci imposibil să găşesti ceva util. Şi-au făcut site doar să bifeze o realizare, nu să ie de ajutor cuiva.
Altă practică destul de des întâlnită este înlocuirea etichetelor pe produsele expirate, chiar şi dacă ele sunt deja alterate. Nici nu îndrăznesc să-mi imaginez ce se întâmplă cu produsele preparate de ei. Povesteau pe la comentarii la ziare unii care cunosc situaţia de dincolo de pult nişte poveşti horor pe tema aceasta.
Din păcate este imposibil să-i ocoleşti pe cei care fac măgării pentru că cel puţin deocamdată absolut fiecare lanţ de supermarketuri procedează la fel. Am mai multă încredere în producătorii agricoli de la piaţă decât în ăştia.
am patit acelasi lucru la selgros, am cumparat un fotoliu puf si la casa era diferenta de vreo 20 lei. am facut scandal, am zis ca vreau sa il cumpar la pretul de pe raft, moment in care instant a disparut pretul de pe raft (colegii casieritei s-au sesizat automat). am vorbit cu seful de raion, a zis ” ne pare rau, colega a gresit”, eu am zis „colega a gresit, colega sa plateasca diferenta, eu incerc sa am incredere in magazinul vostru, imi ziceti cumva sa nu am incredere in preturile ce le vad?”. apoi am ajuns la sefa de departament care a zis direct, fara sa stea nici o secunda pe ganduri „raionul a gresit, raionul plateste diferenta”.
am platit suma intreaga si am primit dupa 10 minute diferenta de bani inapoi. Deci se poate si sa isi asume responsabilitatea pentru greselile care le fac!
ce e 10 lei , ce e 28 ? tot una
daca astia din auchan mizeaza pe faptul ca romanului ii e rusine sa spune ca faceti ceva fratilor! luati atitudine. altfel traim degeaba! traim pentru altii! pentru cei care ne fura.
00
NOU
#33
babalau
ce usor este sa vorbesti cand int-un magazin auchan sunt cateva zeci de mii de produse si preturile se schimba cateva mii pe zi. cine sa le schimbe si cand ca mai este si de bagat marfa si de verificat expirate. eu ii inteleg se da banii inapoi i gata. crezi ca seful de raion sa cu cine vrei tu a vb din conducere a schimbat pretul sau a avut timp sa verifice.
p.s. nu lucrez in auchan da asa e peste tot. daca era pretul mai mare afisat si mai mic pe casa se mai ducea cineva sa faca reclamatie sa plateasca in plus??? nu prntru ca suntem un popor de ipocriti unde toata lumea ne fura si noi suntm niste marii tereze care nu furam nicodata
babalau esti prost de dai in gropi amice ! uita-te in oglinda si da-ti un pumn in ochi! daca nu s-a invinetit in 5 min. repeta figura.
ma crezi ca mi se rupe ca idiotii de la auchan au probleme cu logistica / angajatii etc?… eu trebuie sa platesc ce scrie la raft, restul nu ma intereseaza.
mi s-au intamplat si mie la auchan nesimtiri de genul asta anul trecut: telefon jucarie pt copii: 60 ron la raft, 72 ron la casa, acumulatori 15 ron la raft, 19 ron la casa. le-am spus cretinilor si mi-au dat diferenta de bani.
00
NOU
#35
Dorian
Adevarul e ca…daca ne trezim cu un pret mai mic la casa, linistea se asterne… „Hopa, ce noroc am!!!” Nici macar nu tinem minte episoadele astea…care EXISTA. Dar asa suntem noi…destul de rauvoitori…asta-i adevarul, trist, de altfel. „Live and let live” – e o utopie, mai ales prin Bucuresti. Ne mancam unii pe altii, si e ceva cotidian, natural, normal. „Eu sunt perfect, eu nu gresesc niciodata, iar cand altii gresesc, sa mi se aduca pe tava capurile lor!!!”
Vreau sa bagati in cap ca astea nu-s strategii si consipiratii de a va fura. E neglijenta angajatilor prea-prost platiti. ATAT. Nimic mai mult. Mii de articole. Da, mii. Imi inchipui de „placut” poate fi sa lucrezi printe nesimtitii de hypermarket, mai ales in Bucuresti(in viata mea n-am vazut mai multa nesimtire decat intr-o sambata, intr-un Carrefour bucurestean, sau whatever)…nu va mirati ca la salariile alea atentia angajatilor nu e perfecta…
00
NOU
#36
Dorian
Apropos…daca e sa fim procedurali si corecti pana la capat… Cum ar fi fost sa li se confiste frumos telefonul, pt. ca filmarea/pozatul sunt interzise prin magazine de genul asta? Evident ca Gigel facea un „scandal monstru” – cat mai balcanic, evident. Bai, ce m-am saturat…
00
NOU
#37
Laura Driha
Probabil ca diferenta de pret e ca sa asigure cheltuielile magazinului de intretinere a podelei care, in timpul deplasarii de la raft la casa de incasat a multimii de cumparatori, se uzeaza… :-)))
00
NOU
#38
GabeLBz
Lucrez intr-un hypermarket de bricolaj si s-a intamplat si la mine sa fie diferenta de pret la casa. Vina a fost a noastra pt. ca un incompetent a crezut ca e simplu sa ia un PDT sa verifice preturile de pe raion in speranta ca o sa scape de alta munca si cand a vazut ca nu e chiar simplu si ca trebuie sa fii cat de cat atent la asta. Si clientul vroia sa cheme OPC-ul. Intr-un fel ii dau dreptate in altul nu prea pt. ca toti suntem oameni si mai gresim sau nu suntem atenti si bine zicea babalau daca ar fi fost mai ieftin la casa crezi ca mai facea cineva scandal sa cheme opc-ul ca e diferenta de pret? Sa fim seriosi si sa nu uitam in ce tara traim…
00
NOU
#39
meeron
a fost iar cutremur? asa pare facuta filmarea….
multa lume zapaceste produsele pe raft, abandoneaza un produs in favoarea altuia in dreptul altei etichete etc.
airwick-urile la 10 ron sunt cele cu aroma de fresh water si lavanda, care aduc aminte de mirosul din casele batranilor care trag sa moara, insa tin inca la hainele vechi din lana de pe vremea lui carol.
tot asa, veti gasi produsele mai neatractive sau la promotie din aceeasi gama la preturi mult mai mici decat cele mai vandabile…. insa obligatoriu trebuie confruntat produsul cu ce scrie pe eticheta si cu codul de bare pentru a trage o concluzie.
Iar atunci cand ai o indoiala (prima data cand cumperi un produs, cum sunt airwick-urilee astea) poti sta geana pe display-ul casei de marcat sa vezi daca costa cat ai vazut la raft.
Pana la urma… in viata trebuie sa mai si verifici ca sa nu pierzi. cine nu e in stare sa compare doua numere intre ele, sa mai si plateasca
nu stiu de ce am impresia ca dorian si babalau fac parte din aceeasi tagma. bai cretinilor voi gasiti scuze unor jepati / nemernici pusi pe capatuiala, sau (mai plauzibil) lucrati pentru ei deci aveti tot interesul sa-i gadilati…
sa nu uitam cum au falimentat micii producatori si cum impun preturile pe piata prin taxele de raft si alte rahaturi
00
NOU
#41
mihai
Nu e de mirare ca in magazine interzic fotografierea si filmatul Le e frica ca cumparatorii sa nu cumva sa aiba dovezi concrete la faptul ca au pret diferit la raft.
00
NOU
#42
ptr boul de autogreen
pentru ca preturile in 99% din cazuri se scmpesc..nu se ieftinesc!deci pretul de la raft fiind unul mai vechi e si mai ieftin decat cel din prezent!
cat despre vina pretului…e vina vanzatorului care are in grija raionul…ori era sictirit in ziua aia..ori n-avea chef sa schimbe preturile…ori are un manager prost care nu l-a anuntat.etc.chiar nu e nici o conspiratie mondiala si strategie de bisnis sa se imbogateasca auchan prin astfel de siretlicuri.
ptr un salariu mizer cum primeste omul ala si eu mi-as baga ceva in ele de preturi(cele de hartie)!
00
NOU
#43
Nepasare
Oameni buni, e o problema de eticheta veche neschimbata la raft in acelasi timp cu schimbarea de pret pe case. Iar neschimbarea etichetei poate fi pusa in carca unui angajat sictirit sau caruia salariul mic ii induce o stare de nepasare (desi somajul e in floare)…dar poate nu le-a mers imprimata in dimineata aia cand s-a filmat…asta pentru ca eu am cumparat cu pretul de 10,75 lei saptamana trecuta de la acest magazin…sambata era alt pret fara sa fie schimbat la raft. Caz intalnit la hipermarketuri unde volumul de produse e greu de controlat 100% fara un afisaj electronic, automat.
sunt curios daca se va implementa un sistem electronic de schimbare a preturilor la raft (sa nu mai existe gresala umana) cat timp va rezista pana va fii zgariat, mazgalit cu merketul cu cheia de la masina(sunt si prosti cu carnet). ar fii corect ca boul care strica investitia sa fie pus sa plateasca??
00
NOU
#46
adoria
mie mi s-a intamplat sa fiu intr-o situatie mai nasoala o perioada de timp si se facea ca intr-o zi eram in cora la cumparaturi si pe o casoleta de carne eticheta afisa alt produs … foarte ieftin. si am luat-o!! oooppss!! stiu! sa-mi fie rusine! de obicei nu fac asa ceva …dar in afara faptului ca duseam lipsa de bani m-am bucurat si eu un pic in sinea mea …
00
NOU
#47
Sandu
Nu stiu cum e in alte locuri, da’ pe aici daca se intampla asa ceva nici nu se discuta – platesti pretul de pe raft! Nu stiu daca angajatul e penalizat sau nu, dar nu am auzit niciodata scuze de genu „ah, cineva a uitat sa actualizeze pretul pe raft…”
Un lucru foarte des intalnit in hipermarket-urile de la noi din tara, Totusi diferenta e mult prea mare ! MULT, MULT prea mare
Noi sa fim sanatosi ! Ala „fresh mantic mini„ sau cum ii zice ii nou aparut pe piata ?
cineva cred ca nu era multumit de salariul primit
Marketing de guerilla, de rusina majoritatea romanilor platesc la casa…
pai nu asa se face bişnis? termenii englezesti sunt complicati, iar business il intelegem tot in romaneste
Ii dau dreptate lui @blak cred ca e un angajat care stia despre asta.
Oricum, nu ai cum sa demonstrezi nimic. In instanta proba video nu este valabila.
Daca faci sesizare la OPC din nou pana ajung ei sa cerceteze schimba la loc preturile.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci tu ca client este sa-l „bannezi” ca magazin.
PS: eu asa am facut cu Metro care e campion la reclama falsa.
„Marlania” nu e prezenta numai in Romania.
Dar trebuie sa stiti ca smecheria nu e din etichete ci din pozitionarea produselor in rafturi.
Sigur exista acolo un kk freshmatic de 10 RONI, o fi vreun tub ceva, scula de 28 RON atat costa pe bune, numai ca nu era asezata pe raft unde trebuia.
Repet: e o marlanie clasica in toate supermarketurile.
Lemnul de 150 RON de care spunea nenea de mai sus era de tradafir sau mahon, ala de 10 RON era de brad sau ceva… cred.
Am un intreg set de poze cu detergenti care costau la fel, acceasi firma, dar unul era ambalaj de 3 kile altul de 8 kile.
La intrebarea mea: pai de ce asa?, raspunsul a fost: „au uitat sa schimbe etichetele.”
So, uitati-va LA CODURILE DE BARE – ele sunt prezente si pe etichete de raft, si pe produse.
In plus, exista cititor de coduri din loc in loc – poti ajunge la casa stiind exact ce produse ai in cos.
Astia-s oamenii cu astia trebuie sa defilam…
–-
Analogie cu lemnul „nuante diferite”: un patent Stanley costa cam 60 de roni (pret valabil peste tot in EU), unul chinezesc, colorat „in nuante diferite” de galben costa 5 RON.
Exact cum zice Alter Ego, se bazeaza ca majoritatii le e rusine sa intoarca produsu’ sau sa faca scandal. Si filmulete ca astea n-or sa schimbe mai nimic.
cand faci cumparaturi la gramada in hypermarketuri de obicei iei de peste 150-200 lei si e foarte greu sa mai poti estima valoarea cumparaturilor sau sa sti exact cat costa fiecare articol.
O solutie (de prost gust din partea supermarketului, ce-i drept), ar fi sa verifici pretul la cititoarele de coduri de bare din magazin (sunt din loc in loc) insa cum de obicei romanul are prea multe produse nu face asta cu fiecare…
Totusi, cand sunt dubii e recomandat sa faci asta, mai ales la sume mai mari.
Si mai este recomandata verificarea bonului la casa. Atunci, pe loc.
In rest e o problema de atitudine a cumparatorului:
– v-am prins odata cu furtu, e o greseala, imi dati bani inapoi, treca mearga, dar a 2-a oara v-am „taxat” si-mi fac cumparaturile in alta parte…
– reclamatii la greu… pt orice neregula.
– toti sa aiba atitudinea asta.
Atunci putem spera sa se schimbe ceva.
nope, n-a venit
n-au astia timp de asa ceva. si exista „binevoitori” d`astia care stiu ce e ala internet si se dau rotunzi
ca sa citez dintr-un meserias de la un magazin de bricolaj, de unde am luat doua bucati de lemn cu aceeasi dimensiune, dar nuante diferite a caror pret diferea de 15 ori: „lasa dom’le, ca strainii astia plateste, nu se uita la pret”. Prima bucata lemn era 10 lei, a doua 150 lei si am vazut ca omul a constatat ca etichetele erau puse aiurea si le-a pus din nou in raft, graind cele mai de sus :))
mi s-a intimpla tultima oara la o benzinarie rompetrol de unde mi-am luat o ciocolata pe care scria 4ron si la casa era 6.7.
Am mai vazut eu un caz tot in Auchan. Erau 2 produse identice, aceeasi marca, dar aveau preturi diferite…de ce? Pentru ca erau de la furnizori diferiti
Cand s-a deschis real,- „fara egal” Vitan, foarte multe produse n-aveau afisat niciun pret. M-am certat cu o vaca de-acolo pe tema asta, iar raspunsul ei a fost: „Domnule, va vad om serios, nu stiti de ce nu punem preturi? Ca sa nu le vada concurenta!” Culmea e ca vorbea serios.
Asta cu un pret afisat la raft si altul platit la casa e boala grea prin toate hypermarkacaturile si din pacate fara leac, din moment ce nu se vindeca de atatia ani. Poate un flashmob, ceva, sa rezolve problema :))
Ei draci! E piticu acolo la realitatea face treaba sa fie buna! El nu fura.
Sau piticu e o victima a sistemului care asista deznadajduit cum porcii din jurul lui fura stiri de pe iutub?
am patit si eu o chestie dinasta la kaufland constanta. am constatat diferenta abia cand am ajuns acasa si am citit bonul. ma uitam in cos la cate chestii am si am crezut ca nu depasesc suma de 100de lei, dar la casa surpriza-era mai mult desi ma uit la pret inainte sa cumpar si calculam. specific romanesc! si app, dupa faza cu pisicile din kaufland mi-am schimbat supermarketul de unde fac piata pana la urmatoarele pisici…prinse
Am un prieten care a cumparat de la Cora un pui de 38 de kg. Cel putin asa aparea pe tichet cand s-a uitat omul acasa nedumerit pe ce a dat atatia bani.
Faptul ca au gresie in magazin si poarta cravata nu inseamna ca nu sunt escroci. Astia va ard la buzunare mai rau decat suedejii din Vitan.
Du-te in Mega Image sa vezi acolo diferente de pret si sictir pe casiere (in special in ala de la Delfinului).
Preturile au caracter informativ….
si uite asa ajungi la casa, faci scandal ca exista diferenta de pret, si cand creatura de pe raionul respectiv este chemat, iti tranteste o replica de genul „A exista o actualizare de pret, si nu am fost anuntati de catre colegii din sediu”.
Exact chestia asta am patit-o azi la Mega Image, unde-am platit 10 lei in plus pt. un produs. Acolo nu au dracovenie de verificat pretul real.
auchan mizeaza pe cei care nu fac diferenta intre 10 si 28!
Hai sa ne atacam.
Fiti siguri ca cineva de pe raion is va lua niste suturi in gura pt. asta. Ma enerveaza generalizarile astea. Nu ne fura nimeni, sunt greseli umane, in magazine cu mii si mii de articole. Seful de raion pune in mana cuiva scannerul de preturi, ala rateaza un pret-doua din 2000, si rezultatul e dusul rece de la casa… Am patit-o si in Germania odata, la raft era 14,99, iar la casa 19.99. Si-au cerut scuze, si atat. Nu mi-a dat nimeni produsul gratuit sau alte basme de genul asta. Poate daca ma suedejeam plecam cu el asa…dar ma consider peste atitudinea asta balcanica.
inca o chestie, voi ati observat ca aceste diferente de pret sunt intotdeauna in avantajul lor!!
poate sa fie greseala din sistem de la ei. lucratori comerciali nu au nici o vina dar tot in capul lor se sparg toate
Desi se stie si s-a facut atata zarva la tv pe aceasta tema, romanul e prost si nu verifica, iar de cele mai multe ori cand vrei sa verifici, nu merge dracia de aparat. Daca au de unde fura, astia tot or sa fure, ca de, Romania e tara in care se fura tot, iar cei mai multi dintre noi nu fac altceva decat sa se vaite in loc sa ia atitudine.
Romani, cand mergeti la cumparaturi nu uitati sa va folositi si capul, nu numai cardul!
Ieri am trimis pe email la OPC o reclamaţie privind dierenţe de preţ la Carrefour Reşiţa. Încă nici un răspuns, dar nici nu mă aştept, nici la precedentele sesizări n-am primit vreun semn de viaţă de la ei. Presupun că nici nu-şi citesc mailul (adresa de pe anpc.ro)
Îmi amintesc vag că există o prevedere legislativă care spune că în asemenea cazuri sunt obligaţi să-şi vândă produsul la preţul de pe raft. Nu-mi amintesc mai mult, iar pe siteul ANPC structurarea informaţiei este oribilă iar funcţia de căutare nefuncţională, deci imposibil să găşesti ceva util. Şi-au făcut site doar să bifeze o realizare, nu să ie de ajutor cuiva.
Altă practică destul de des întâlnită este înlocuirea etichetelor pe produsele expirate, chiar şi dacă ele sunt deja alterate. Nici nu îndrăznesc să-mi imaginez ce se întâmplă cu produsele preparate de ei. Povesteau pe la comentarii la ziare unii care cunosc situaţia de dincolo de pult nişte poveşti horor pe tema aceasta.
Din păcate este imposibil să-i ocoleşti pe cei care fac măgării pentru că cel puţin deocamdată absolut fiecare lanţ de supermarketuri procedează la fel. Am mai multă încredere în producătorii agricoli de la piaţă decât în ăştia.
am patit acelasi lucru la selgros, am cumparat un fotoliu puf si la casa era diferenta de vreo 20 lei. am facut scandal, am zis ca vreau sa il cumpar la pretul de pe raft, moment in care instant a disparut pretul de pe raft (colegii casieritei s-au sesizat automat). am vorbit cu seful de raion, a zis ” ne pare rau, colega a gresit”, eu am zis „colega a gresit, colega sa plateasca diferenta, eu incerc sa am incredere in magazinul vostru, imi ziceti cumva sa nu am incredere in preturile ce le vad?”. apoi am ajuns la sefa de departament care a zis direct, fara sa stea nici o secunda pe ganduri „raionul a gresit, raionul plateste diferenta”.
am platit suma intreaga si am primit dupa 10 minute diferenta de bani inapoi. Deci se poate si sa isi asume responsabilitatea pentru greselile care le fac!
ce e 10 lei , ce e 28 ? tot una
daca astia din auchan mizeaza pe faptul ca romanului ii e rusine sa spune ca faceti ceva fratilor! luati atitudine. altfel traim degeaba! traim pentru altii! pentru cei care ne fura.
ce usor este sa vorbesti cand int-un magazin auchan sunt cateva zeci de mii de produse si preturile se schimba cateva mii pe zi. cine sa le schimbe si cand ca mai este si de bagat marfa si de verificat expirate. eu ii inteleg se da banii inapoi i gata. crezi ca seful de raion sa cu cine vrei tu a vb din conducere a schimbat pretul sau a avut timp sa verifice.
p.s. nu lucrez in auchan da asa e peste tot. daca era pretul mai mare afisat si mai mic pe casa se mai ducea cineva sa faca reclamatie sa plateasca in plus??? nu prntru ca suntem un popor de ipocriti unde toata lumea ne fura si noi suntm niste marii tereze care nu furam nicodata
babalau esti prost de dai in gropi amice ! uita-te in oglinda si da-ti un pumn in ochi! daca nu s-a invinetit in 5 min. repeta figura.
ma crezi ca mi se rupe ca idiotii de la auchan au probleme cu logistica / angajatii etc?… eu trebuie sa platesc ce scrie la raft, restul nu ma intereseaza.
mi s-au intamplat si mie la auchan nesimtiri de genul asta anul trecut: telefon jucarie pt copii: 60 ron la raft, 72 ron la casa, acumulatori 15 ron la raft, 19 ron la casa. le-am spus cretinilor si mi-au dat diferenta de bani.
Adevarul e ca…daca ne trezim cu un pret mai mic la casa, linistea se asterne… „Hopa, ce noroc am!!!” Nici macar nu tinem minte episoadele astea…care EXISTA. Dar asa suntem noi…destul de rauvoitori…asta-i adevarul, trist, de altfel. „Live and let live” – e o utopie, mai ales prin Bucuresti. Ne mancam unii pe altii, si e ceva cotidian, natural, normal. „Eu sunt perfect, eu nu gresesc niciodata, iar cand altii gresesc, sa mi se aduca pe tava capurile lor!!!”
Vreau sa bagati in cap ca astea nu-s strategii si consipiratii de a va fura. E neglijenta angajatilor prea-prost platiti. ATAT. Nimic mai mult. Mii de articole. Da, mii. Imi inchipui de „placut” poate fi sa lucrezi printe nesimtitii de hypermarket, mai ales in Bucuresti(in viata mea n-am vazut mai multa nesimtire decat intr-o sambata, intr-un Carrefour bucurestean, sau whatever)…nu va mirati ca la salariile alea atentia angajatilor nu e perfecta…
Apropos…daca e sa fim procedurali si corecti pana la capat… Cum ar fi fost sa li se confiste frumos telefonul, pt. ca filmarea/pozatul sunt interzise prin magazine de genul asta? Evident ca Gigel facea un „scandal monstru” – cat mai balcanic, evident. Bai, ce m-am saturat…
Probabil ca diferenta de pret e ca sa asigure cheltuielile magazinului de intretinere a podelei care, in timpul deplasarii de la raft la casa de incasat a multimii de cumparatori, se uzeaza… :-)))
Lucrez intr-un hypermarket de bricolaj si s-a intamplat si la mine sa fie diferenta de pret la casa. Vina a fost a noastra pt. ca un incompetent a crezut ca e simplu sa ia un PDT sa verifice preturile de pe raion in speranta ca o sa scape de alta munca si cand a vazut ca nu e chiar simplu si ca trebuie sa fii cat de cat atent la asta. Si clientul vroia sa cheme OPC-ul. Intr-un fel ii dau dreptate in altul nu prea pt. ca toti suntem oameni si mai gresim sau nu suntem atenti si bine zicea babalau daca ar fi fost mai ieftin la casa crezi ca mai facea cineva scandal sa cheme opc-ul ca e diferenta de pret? Sa fim seriosi si sa nu uitam in ce tara traim…
a fost iar cutremur? asa pare facuta filmarea….
multa lume zapaceste produsele pe raft, abandoneaza un produs in favoarea altuia in dreptul altei etichete etc.
airwick-urile la 10 ron sunt cele cu aroma de fresh water si lavanda, care aduc aminte de mirosul din casele batranilor care trag sa moara, insa tin inca la hainele vechi din lana de pe vremea lui carol.
tot asa, veti gasi produsele mai neatractive sau la promotie din aceeasi gama la preturi mult mai mici decat cele mai vandabile…. insa obligatoriu trebuie confruntat produsul cu ce scrie pe eticheta si cu codul de bare pentru a trage o concluzie.
Iar atunci cand ai o indoiala (prima data cand cumperi un produs, cum sunt airwick-urilee astea) poti sta geana pe display-ul casei de marcat sa vezi daca costa cat ai vazut la raft.
Pana la urma… in viata trebuie sa mai si verifici ca sa nu pierzi. cine nu e in stare sa compare doua numere intre ele, sa mai si plateasca
nu stiu de ce am impresia ca dorian si babalau fac parte din aceeasi tagma. bai cretinilor voi gasiti scuze unor jepati / nemernici pusi pe capatuiala, sau (mai plauzibil) lucrati pentru ei deci aveti tot interesul sa-i gadilati…
sa nu uitam cum au falimentat micii producatori si cum impun preturile pe piata prin taxele de raft si alte rahaturi
Nu e de mirare ca in magazine interzic fotografierea si filmatul Le e frica ca cumparatorii sa nu cumva sa aiba dovezi concrete la faptul ca au pret diferit la raft.
pentru ca preturile in 99% din cazuri se scmpesc..nu se ieftinesc!deci pretul de la raft fiind unul mai vechi e si mai ieftin decat cel din prezent!
cat despre vina pretului…e vina vanzatorului care are in grija raionul…ori era sictirit in ziua aia..ori n-avea chef sa schimbe preturile…ori are un manager prost care nu l-a anuntat.etc.chiar nu e nici o conspiratie mondiala si strategie de bisnis sa se imbogateasca auchan prin astfel de siretlicuri.
ptr un salariu mizer cum primeste omul ala si eu mi-as baga ceva in ele de preturi(cele de hartie)!
Oameni buni, e o problema de eticheta veche neschimbata la raft in acelasi timp cu schimbarea de pret pe case. Iar neschimbarea etichetei poate fi pusa in carca unui angajat sictirit sau caruia salariul mic ii induce o stare de nepasare (desi somajul e in floare)…dar poate nu le-a mers imprimata in dimineata aia cand s-a filmat…asta pentru ca eu am cumparat cu pretul de 10,75 lei saptamana trecuta de la acest magazin…sambata era alt pret fara sa fie schimbat la raft. Caz intalnit la hipermarketuri unde volumul de produse e greu de controlat 100% fara un afisaj electronic, automat.
Si cu tine acuma… De-aia e Romania misto
sunt curios daca se va implementa un sistem electronic de schimbare a preturilor la raft (sa nu mai existe gresala umana) cat timp va rezista pana va fii zgariat, mazgalit cu merketul cu cheia de la masina(sunt si prosti cu carnet). ar fii corect ca boul care strica investitia sa fie pus sa plateasca??
mie mi s-a intamplat sa fiu intr-o situatie mai nasoala o perioada de timp si se facea ca intr-o zi eram in cora la cumparaturi si pe o casoleta de carne eticheta afisa alt produs … foarte ieftin. si am luat-o!! oooppss!! stiu! sa-mi fie rusine! de obicei nu fac asa ceva …dar in afara faptului ca duseam lipsa de bani m-am bucurat si eu un pic in sinea mea …
Nu stiu cum e in alte locuri, da’ pe aici daca se intampla asa ceva nici nu se discuta – platesti pretul de pe raft! Nu stiu daca angajatul e penalizat sau nu, dar nu am auzit niciodata scuze de genu „ah, cineva a uitat sa actualizeze pretul pe raft…”
@Sandu: pe aici unde anume?