Atunci când ceri o părere despre un SUV pe net

După două recomandări, ajungi automat la astea. Nu contează ce ceri, nu contează ce buget aici, tot la astea ajungi.

  1. Vrei SUV mic, cu ceva capabilități 4×4, pentru o femeie? LandCruiser, orice altceva n-are rost.
  2. Cauți ceva pentru că stai în oraș și ai o casă de vacanță la munte, deci 90% oraș și 10% șosea și poate forestier? Jimny, cea mai bună mașină!
  3. Decât un Duster cinstit, mai bine o Lada Niva! aia mașină, nu s-a stricat niciodată nimic la ea!

Și majoritatea oamenilor vor doar să poată ieși din noroi, daca dau vreodată de el, de obicei în zone din astea, unde încă nu e asfalt. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Filme de weekend vrem deoarece suntem prea saraci pentru SUV-uri.

    00
  2. Asta pentru că nimeni nu ascultă, nu citește ce vrea/spune altul. Contează doar opinia LUI. S-a umplut internetul de virgini care explică cum este cu punctul G la femei, de oameni fără carnet care explică doct despre mașini, oameni care n-au avut în viața lor un loc de muncă la privat îți explică funcționarea capitalismului, oameni care n-au bani de-un cico te învață cum să devii milionar… TU ești un prost (bine, o ipoteză care nu se poate exclude totdeauna :D ), dar EL este miezul.

    00
  3. Toyota Tundra cu cauciucuri de noroi si pui si niste saci de nisip in bena sa echilibreze bine.

    Imi aduc aminte de iarna dintre anii 2011 si 2012, cand aveam de la munca o Dacia Papuc, diesel, 4×4, 5 locuri si o mica bena fara acoperis, si aveam acolo 7 saci de nisip.

    Ningea de rupea, iar eu noaptea intre 22 si 3, duceam masinistii acasa si aduceam altii la utilajele imprastiate in jurul orasului, care deszapezeau. Masinisti care stateau la sate, diferite zone, iar pe alocuri faceam eu partie cu masina, zapanda ajungand uneori la faruri.

    O singura data am ramas blocat, in fata blocului, cand a intrat roata intr-o gura de canal din aia asfaltata la nivel -30 cm de sol. Si tot eu radeam cu partenera ca vai de prostul ala care va intra iarna in gaura aia nevazand-o de zapada. Ai de plm :)). Rad si acum cand ma gandesc.

    Am iesit dupa 30 de minute de transpiratie, dat la lopata toata zapada din jurul masinii, batand ca nebunu la saci de beton, ca nu mai era nisipul cum il pusesem eu, si punand pe la roti. Apoi incingand masina pe 4×4 in fata si-n spate. Am iesit pana la urma.

    Concluzia. Recomand Duster :).

    00
  4. incearca sa ceri una despre biciclete, ca sa intelegi cat esti de sarac

  5. Exista o explicatie simpla pentru mania asta cu SUV-ul, desi eu merg doar in oras cu el?

    00
    • Sa iti raspunda Vali la intrebarea asta! :)) Ce prost sunt nemancat.

      00
    • Pentru oamenii normali ar fi faptul că în românia nu se respectă nici un standard. La borduri, la guri de canale, la diferențe de nivel, la pante la diverse intrări în parcări sau curți, chiar și instituții.

      Și eu o să trec la crossover fix din cauza asta. Nu-mi trebuie 4×4, diferențiale blocabile și alte minuni. Îmi trebuie doar să nu am stresul că oare frec bara azi, sau nu.

      Dacă aș locui în Brașov fiind la munte un pic, sau Cluj unde e plin de dealuri și borduri aș lua și eu din start ceva cu gardă mai înaltă la sol.

      00
    • Masina de oras eu inteleg ceva mic usor de parcat si consum decent. Orice suv/crossover in oras mi se pare overkill.
      O intrebare simpla un matiz cu garda la sol mare nu o fi mai bun?

      00
    • Tot aud ‘bordurile’ ca argument pentru o masina mai inalta. Sper ca realizezi ca bordura separa trotuarul de sosea iar masinile trebuie sa mearga pe sosea, nu pe trotuar

      00
    • @Asdad2005 – totul e simplu. In engleza ii zice Suv adică Sport utility vehicle. In romana e „mașină de teren”. Producătorul nu îți spune că e pt off road ci doar s-a împământenit prost în limba română.
      SUV- ul are că avantaje pt oraș:
      1. Poziție înaltă la volan – vizibilitate mai buna și în același timp nu îți bat farurile de pe contrasens in ochi
      2. Acces mai ușor în și din mașină
      3. Portbagaj hatch, access mult mai ușor decât la un Sedan
      4. Garda înaltă, pentru orice denivelare

      00
    • Nu e ca să mă urc pe borduri, ci e pentru atunci când parchez în fața bordurii și tot timpul ating bordura cu bara. Sau bolovani, sau te miri ce.

      00
    • Și ce dacă o atingi? E din porțelan?

      00
    • Bah voi faceti misto sau sunteti cu capul?
      Va luati SUV doar ca sa nu ma barbieriti spoilerul de borduri?

      00
    • @Asdad2005: SUV e diferit de Off-Roader. Primul e construit pentru a merge in majoritatea timpului pe drum decent (asfaltat sau cat de cat amenajat). Diferenta dintre SUV si masina normala tine mai intai de capacitate de incarcare si de tractare si abia apoi de capabilitati off-road.

      00
    • Da, care e problema că nu vreau să îmi bărbieresc bara din 2 in 2 zile până rămân cu ea în drum?

      Full suv nu aș lua fără să stau la casă pentru că a o parcă la bloc e aproape imposibil.

      Dar un crossover cu gardă la sol mai mare nu înțeleg care e problema.

      00
  6. Sincer, Mercedesul ala e ideal pentru Bucuresti. Nu iti mai taie niciun smeker calea iar de parcat o parchezi usor unde vrei, ca e mai greu de saltat. :)

    00
  7. Dupa toate astea mai iese si clarkson cu declaratii ca „nu poti sa conduci duster si sa rămâi cu demnitatea intactă” sau „e facuta din clio reciclat, tehnologia a ramas la nivelul anului 1998 si are personalitatea unei masini de spălat, dar e mai ieftină cu 1/3 decât oricare alta marcă din clasa ei”

    00
  8. În a doua poză e Mitsubishi L300 sau dubă VW din aia veche?

    00
  9. Pentru ca multi cauta SUV insa ajung in situatii din astea:
    https://ibb.co/vXQ25WS
    https://ibb.co/9HmBnv5
    https://ibb.co/BjZC4tz

    Sinaia, zilele trecute.

    00
    • wtf? ăla o luase pe poteca pietonală?

    • Pentru ca da, „am SUV, merg pe oriunde vreau, ma scoate masina” este mentalitatea. Vad masina mare, ii mai incanta si ca „am 4ori4” si uita ca-s intr-o cutie de plastic pe un sasiu de strada :)

      P.S. Au lucrat 2 cu troliu sa-l scoata de acolo fara sa se rastoarne.

      00
  10. ce mașini urâte. cine ar conduce așa ceva?

    00
  11. ZIL 4096 Blue Bird
    Za best.

    00
  12. Cel mai ok SUV mic, de oras, cu care sa poti iesi si din noroi, care arata si foarte bine, are si un motor foarte tare de 2L benzina si vreo 250 CP, interior fain si de calitate, se conduce ca o masina sport si are si un design care va parea fresh si peste 10 ani: Porsche Macan.

    00
    • merge pus pe GPL?

    • Logic. Merge brici. Daca cauti pe google o sa vezi ca PORSCHE a scos un model exclusiv pe
      GPL…dar ce stiu inginerii aia?! Noi romanii stim mai bine

      00
    • Pai tu ai vazut video-ul ala a lui Buhnici. Ce nu spune e acel Porsche e un Audi q5 sau un Tiguan sub el. Motorul e acel 2.0 tfsi regasit pe la Audi, care dupa norocul tau poate consuma ulei in aceeasi cantitate ca si benzina.

      00
  13. Faceti misto de Lada niva, dar a fost masina de baza in insula mare a Brailei. Seara veneai acasa in oras si mergea la fel de bine. Consum decent 10-12 maxim 16 %.

    00
  14. cei cu casa fara asfalt in fatza casei ar trebui scutiti de impozitul pe proprietate. Cu fondurile astea europene primarii nu au nicio scuza.
    Alooo astia din Floresti &Co uniti-va si mergeti( impreuna cu un avocat) peste primar, nu rupeti netu-n doua in cautarea jeepului perfect.
    Nu va luati casa fara canalizare gaz si asfalt ca va faceti viata grea si sunteti in 2019 nu in 1967.

    00
    • Lasa-i sa isi ia ca mai scapam de genii in Cluj.

      00
    • Majoritatea is private din pacate. Ar trebui sa-si dezmembreze strada de pe CF si s-o de-a primariei. Bine, asta ar fi bine s-o faca constructorul dar costa si cumparatorii nu cer (stiu) astfel de lucruri.

      00
    • Serios? IT WTF? IT Dancila 2? Cum dosu’ meu cumperi o casa, iar tu habar nu ai unde merge cacatul? Cum pola mea zici ca primarul nu face, cand e teren privat? A …nu conteaza… Romanescul merge si apoi cerem ajutor „de la stat” (Primarie). E drum public? Macar 6 m? 8m?

      00
  15. Parca fiat avea ceva panda 4×4, daca iti trebuie 4×4 sunt si masini mici cu apucaturi de mers pe camp la arat nu doar jipane si tractoare

    00
  16. Cel mai bun SUV e cel care are transmisia pe sistemul acesta.Nu bate,nu troncane,forjeaja rau de tot.
    https://imgur.com/gallery/aXDnt2E

    00
  17. Acum 9 ani pe o strada din Vitan, miezul Bucureștiului evident asfalt ioc noroi pana la genunchi. Vine un nene cu o Dacie, ba băieți oare pot sa trec pe aici. La care un coleg, du-te domne linistit ca au mai trecut înaintea ta…Tiruri

    00
  18. Eu nu mă gândesc decât la o frontală nasoală.SUV-ul are șanse…

    00
  19. Pe drumul de acces la panorama rezidence, intrare din strada narciselor, sunt impotmolit in zapada cu auto personala, necesit tractare in vecinatate pana pe muzeul ape 22

    https://www.rescue4x4.ro/incident/01DE120

  20. @Vali Daca vrei boss un Subaru,il poti cumpara de aici:
    https://englishrussia.com/2019/01/11/subaru-forester-model-made-of-wood/

    00
  21. NOU
    #56

    Subaru bă, da d’ăla scump nu VX, săracilor!

    P.s. – noul Jimny e o jucărie mișto.

    00
  22. noul jimny e genial si cine zice ca nu e nu a avut jucarii in copilarie si nu are suflet.

    00
  23. E greu de condus unimog-ul (mercedesul ăla), vere!

    00
  24. Sincer cred ca strategia asta cu omorat din fasa orice proiect nou legat de cautat pe net cu tone de bani a Google-ului a dus spre involutie acest segment, daca cauti orice chestie mai nisata, pe google, primesti 90% rezultate irelevante pe primele 10 pagini. Practic ne gandim cum sa batem un campion la go, dar nu suntem in stare sa nu mai afisam evenimente de acum 10 ani pe prima pagina cand e clar ca omul nu cauta „Eveniment 2019” de prost… cu toate ca iti pune omul tot felul de combinatii sa forteze motorul de cautare si tot aia e.

    00
  25. Am vreo 3-4 prieteni care și-au luat Nive înainte de 30, că li se păreau cool. Așa de cool și de bune erau, că nu mai știau cum să scape de ele. Trei dintre ei au renunțat de tot la mașini 4×4, al patrulea a ținut Niva mult, are un Wrangler și parcă zâmbește mai des de atunci. N-a păstrat Niva nici de nostalgi. Niva e hype, e mit, dar în realitate consumă cât două Dacii și treaba cu ”lucrurile rusești, care țin până după apocalipsă” e așa: țin, dacă le demontezi de tot de când le iei, le îmbunătățești și le reasamblezi. Așa POATE țin. ;)

    Mx

    00
  26. Si eu sint pro ptr SUV mic in oras, fiindca am si SUV si masina sport. Cu SUV nu ai probleme la borduri, cu cele sport crapi spoilerul. SUV de oras ar trebuii sa fie micro, ca Simmy, sau compact.
    Am avut si eu Tucson, ca la comentariul cu Sinaia. Problema la el este ca e lat si nu are unghi de atac bun, de e un pic greoaie sa parchezi peste tot. Al meu era 4×2. Dupa ce m-ai luat gume bune nici nu-mi trebuia 4×4, dar pina atunci cu gume de 8 ani era ca si pe patinoar…
    Jimmy nu am avut dar am vrut sa cumpar ptr oras, ma deranjeaza ca nu avea numai motor extrem de slab ( 1.3 benzina) . La teren am auzit numai bune despre ea.

    Duster-ul e fain afara, cand iei o caruta de bani de la stat prin programul rabla si tii max 5 ani, pina incepe sa rugineasca, apoi dai la samsari sa o aduca inapoi. Nici puternic nu e, nici nu tine, dar e ieftin, fata de ce? – fata care e puternic si tine, frumoasa comparatie…

    Sa zicem ca castigi o suma mai mica la lotto, sau vinz o bucata de teren, si ai deva bani sa te distrezi la masini:

    Iei una „sport”, preferabil 2 locuri, tractiune pe spte si cabrio. Excelent in toate anotimpurile: si iarna, dar vei vedea dezavantajele sasiul jos, spoilerul jos oriunde il vei lovi in RO.
    Iei o masina mica de oras, gen Renault Clio, Matiz. Te bucuri de consum mic, piese ieftine, te enervez de lipsa de demaraj.
    Iei un SUV de oras: consum mai ridicat, ca nu e tot una sa cari 1600-2000kg sau 1000-1400. La reparatii vezi ca manopera este +30% – 50% la SUV -na-m inteles de ce.
    Ramin niste banuti si vrei sa iesi din tara. Ala de sport dai seama ca e incomod. SUV-ul de oras e lent, fara putere ce sa faci, mai iei un SUV, dar „de autostrada”. Pai vezi acolo costuri cand il lovesti un far sau un stop, ba o piesa mai scumpa se duce…
    inca nu ai o masina „de teren” ala de autostrada nu e „de teren” Peteren iti trebuie altceva. Te va costa destul de mult un fier vechi, care e capabil si e modificat cu troliu ect.

    Bun, ai 5 masini. Unde o parchezi?! Iarasi probleme.
    Apoi trebuie sa iei un app care tine evidenta de RCA+ITP+Rovineta+stingator+trusa medicala. 5×5=25 termene, din 52 saptamini. Deci in fiecare 2 saptamini pote unul expira…
    Eu nu am gasit niciun service auto de incredere inca, unde las masina si stiu ca o sa lucreze asa de amanuntit, cum a-si lucra eu, si nu cauta sa lucreze cit mai putin si sa-mi factureze cit mai mult. Incepe calvaria sa stau eu acolo sa-l supraveghez, in loc sa fac banuiti. Daca nu supravaechezi, ba nu fac treba cum trebuie, ba il strica si nu recunost, ba im-i factureaza ceace nici nu a fost lucrat.

    Apoi te limitezi iarasi la 1-2 masini, dar imediat simti ca nu e ceace il doresti, si mai ai dorinte nesatisfacute. Iarasi maresti numarul la flota, iarasi apar aceasi probleme…
    Apoi incepi sa te uit la mecanica, la caracteristici, la fizica.

    Iti dai seama ca daca vrei comfort iti trebuie un sasiu mare: SUV, microbus.
    Dar sasiul lor sint grele: 1600-2400kg
    Daca vrei demaraj, atunci trebuie sa iei masa maxima admisa, si nu doar masa proprie, si acolo incepi sa calculezi fortele, si sa te uiti c-am ce putere trebuie sa depasesti un camion gol la deal, care merge cu 87 km/h. Ajungi repede la calcule ca ori masa sa fie mica mica de tot: 1600 km si atunci iti ajunge 250CP, la 2200km nu ai ce face sum 300 cp ca trebuie sa cobori si sa impingi.

    Apoi vezi la preturi ca cele puternice trec de 3000cmc , si ANF-ul te taxeaza cu 1000euro/an / bucata de auto.
    Iar pretul de achizitie la aceasi masina care are un V6-V8 e considerabil mai mare decit una de L4.

    Cand sa umplut paharul de masini iei o masina de praf cu 20k euro nou( Duster ) si o faci varza in 5 ani si dai la altul cu 5k, ca nemtii, englezi. Dar renunti la demarari, viteze, fun, si ai posibilitate de unca la borduri, nu consumi extraordinal de mult, ca nu mergi mai mult decit cu 90km/h, nu ti se ia permisul de atita ori mai poti iesi si la natura, daca e 4×4… viata de pensionar.

    00
  27. Pai nu tu ne aratai acum cateva zile filmele cu rusul care testa SUV-uri de oras (CX-5, Tucson, etc) pe teren super accidentat si moale?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.