De ce atât de mult negativism despre brand?

Azi, în timp ce pedalam, am realizat de ce există atât de mult negativisim pe bloguri. De ce oamenii simt nevoia să înjure un brand sau altul.

E simplu.

Când cumpăr un produs, mă aştept ca el să funcţioneze conform reclamei. Cât net spune RDS că îmi dă? 1.83 mega pe milisecundă? Bun. Dacă a scăzut la 1.81, i-am ars! Ştiţi de ce? Pentru că ei în reclamă spun că îmi dau 1.83. E de datoria mea să le fac anti-reclamă, atunci când e cazul.

Ştiţi când fac reclama brandurilor? Când le folosesc zi de zi. Când în exiful pozelor se vede Canon sau Nokia. Când în ipul comentariilor se vede RDS. Când în clipuri se vede Vado HD.

Agenţiilor le e frică să intre în blogosferă pentru că lucrurile se întâmpla repede şi adesea necontrolabil. La ziarişti e usor, le umpli sacoşa, le dai un telefon, îi iei cu tine în 2 excursii şi i-ai îmbunat. La bloggeri, degeaba îi duci la Luliaka dacă nu vrei să înţelegi nimic.

Agenţiile trebuie să aibă oole necesare să îi spună clientului “bă, oricat de bun ar fi produsul tău, o să fie unul care o să aibă o problemă cu el, e normal, trebuie să înţelegem asta şi să trecem peste, pentru că dacă trecem peste, putem face treabă mai bună decât dacă stăm cu frica în sân şi cu gândul la drobul de sare”.

Eliza Rogalski scrie la rece. Şi scrie bine.

ps: eu nu sunt supărat pe R-G sau Nivea. Drept dovadă, am multe produse Nivea în baie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Eu nu simt nevoia sa injur brandurile pentru o defectiune minora. Da…cand produsul „moare” de tot..si nu isi indeplineste sarcina..mi se pare normal sa dau cu brandu de pamant.

    00
  2. Cred că awareness este ceva mult prea abstract pentru prea mulţi. În general sunt mulţumit de produsele pe care le folosesc pentru că am aşteptări rezonabile şi nu mă cramponez la ce spune în reclamă. De exemplu acum vreo două săptămâni am băut Timişoreana nefiltrată şi m-a uns pe suflet. Ca atare am făcut şi un video, pentru că am fost extrem de mulţumit de calitatea produsului.

    Şi eu păstrez exif-ul intact. Pentru că sunt mulţumit de aparat. :) Bine, aş fi şi mai mulţumit dacă ar avea şi un pic de zoom în timpul filmării dar no, deja cer prea mult. :))

    00
  3. Uite, eu activez in domeniul auto. Aici, lucrurile se intampla altfel.

    Ai niste masini carora producatorul le scoate in fata in campaniile de promovare elementele pozitive si superpozitive. Evident, in cele mai multe cazuri, acestea se regasesc si pe masina testata, pentru ca nu-s atat de idioti incat sa spuna ca masina are X care face Y, iar X sa fac Z.

    In acelasi timp, te lovesti de unele chestii pe care le vezi in umbra. Dar despre care nu a vorbit nimeni nimic, pentru ca e normal. Atunci cand te apuci de scris, tu redai insa in special faptul ca baietii aia chiar sunt asa cum spun ei. Pentru ca daca nu faci asta si te cramponezi in detaliile mai putin plastice, cititorii iti sar in cap pentru ca lucrurile despre care tu vorbesti nu sunt reprezentative. Fiindca ei au auzit exact despre faptul ca masina X face Y, deci vrea confirmare.

    Si atunci, internetul deranjeaza. Pentru ca noi ne permitem sa scriem despre mai multe, implicit despre maruntisurile alea negre. Avem spatiu si curaj.

    00
  4. .De cele mai multe ori, cand ceri consultanta, consultanta ce ti se cuvine (aici ma rever la prestatorii de servicii) primesti muie, nervi si timp pierdut. In 6 sau 7 ani de zile de cand folosesc RDS nu a fost o singura data cand am avut o problema majora sa nu fiu dus cu zaharelul intre o saptamana si 2 luni. Asta se intampla cam de 2-3 ori pe an. Pentru ca n-avea rost sa schimbe un rooter doar pentru un singur abonat. Pentru ca oamenii de pe teren sunt idioti. Pentru ca cei de la call center sunt idioti. Pentru ca in general daca nu le atarna ceva deasupra capului nu se misca nimeni. Romanilor in general nu le este clar conceptul de a primi ceea ce platesc. Da, daca am un contract care imi garanteza cantitatea x din produsul y pentru z% din timp ma astept sa primesc ce am cumparat. La asta se reduce discutia in opinia mea. Cred ca intr-un fel asta ai zis si tu, dar cu alte cuvinte. w/e

    00
  5. 1.83 mega pe milisecundă inseamna ca pe secunda ar fi aproximativ 1.8 giga. Esti sigur ca ai vrut sa scrii milisecunda?

    In rest sunt de acord cu articolul

    00
  6. Ii injur pe astia de la RDS de dimineata pana seara, dar cu toate acestea in reclamele si ofertele lor se spune viteza de pana la… nu e nimic garantat… ca sun cretini si habar n-au de limita bunului simt asta e alta poveste…

    00
  7. NOU
    #11

    …ce facem cand produsul e ok, isi face treaba!!!! dar services-ul acestuia este asigurat de niste cretini neseriosi care invocand niste motive aberante refuza sa-ti inlocuiasca un HDD sau alte. asus e de rahat?
    Indiferent de produs, domeniu atentia postvanzare catre client in romania este la pamant!

    00
  8. Un pic incorect este faptul ca mult mai rar se scrie despre ceva ce functioneaza bine si nu iti face nici o problema. Probabil sunt o gramada de branduri bune pe care le utilizam toata ziua dar despre care nu scriem niciodata, sau o facem foarte rar. In schimb cand te frustreaza ceva apare un text comparabil cu Fratii Jderi.

    00
  9. NOU
    #13

    agentile vor pe bloguri, crede-ma. dar convingeti voi clientul. :)

    00
  10. Tocmai la Luliaka ma ? :)) Ca e mai ieftin la vecini decat la noi.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube