Pe site-ul Țiriac Auto sunt o serie de Focus-uri noi, cu sub 50.000km la bord și un an sau doi vechi, la vânzare. E ceva extrem de dubios să fie atâtea de vânzare. Da, ok, sunt de flotă, le-a luat o firmă și apoi le-a returnat. Dar de ce?
Cea mai bună explicație primește o ciocolată.
ps: știu, jurnaliștii auto n-au mirosit subiectul, au fost amețiți de pișcoturi.
Le-au schimbat cu logan!
– loganu se misca mai bine decat variantele astea de focus cu motor de 1.0 …
– pentru o masina de familie cu motor de 1.0, nici 100 de cai, 4 oameni in masina ( 2 adulti + 2 copii ) + porc, brad, sac de cartofi, bagaje, etc masina se mai misca extrem de prost la un consum destul de mare
– pentru cutiile manuale este si moartea ambreiajului
– am avut una inchiriata in Germania si am mers la ski in Austria cu ea si credeti-ma … NU ! nici nu stii in ce viteaza sa mergi pentru ca pana si cutia nu intelege ce a fost in capul lor … este un epic fail sau publicul tinta o fi batranica aia care o tine in garaj si merge doar pana la paine si atat …
– prea mare pentru oras si prea lenta pentru afara din oras
– iar 17 mii este un pret mult prea mare indiferent daca este noua sau SH
@vlad_tiran_din_vitan am ford focus 1.0 cu 125 CP şi te asigur că nu-i leşinat. :)))
Consumul în oraş (Constanţa) este 7.7.
Laufer nu ai cu cine.. stiu ei mai bine…
2.0 TDI 140CP FTW.. atata stie romanul.
Ăia care mi-au dat dislike, de ce mi-au dat? Consumă mai puţin decât s-au aşteptat ei sau că nu este aşa leşinat cum au crezut ei? :))))))))))))))
Coaie… Eu am consum de 9.2L/100 in Constanța cu motor de 2.5…
Pentru ca eu am consum de 8.1l/100 in Bucuresti cu 2.0.
Confirm ca masina este lenesa, prost dimensionata atat pt oras cat si pentru drumuri in afara orasului.
Am avut „placerea” sa merg cu una in Danemarca, inchiriata.
Observatii :
1. Iesiti din „tripul” cu motor mic = consum mic
2. Iesiti din „tripul” cu „eu la Constanta am consumat 2 %” … invidiosilor
3. Iesiti din „tripul” cu „cat baga coaie? cat i-ai dat ? Ca eu i-am dat 240 si l-am facut pe unu cu Ferarri pe autostrada”
4. Nu mai puneti botul la masini premiate sau motoare cum n-a mai vazut omenirea ( intrebati-va intotdeuna cine premieaza si cine sunt cei care decreteaza ca masina sau motorul X sunt revelatiile anului )
5. Nu toata lumea are 2.0 140 CP si chiar daca ar avea tot e mai bine decat 1.0, 3 cilindri, 100CP si prezentat ca o revelatie a tehnologiei
6. Daca ai masina de 1,4 tone si motor de 100 CP, oricum ai da-o nu mai fi ipocrit : masina poate fi cel mult CORECTA dar la cate laude aud ori nu intelegeti ca este o masina de oras gandita pentru femei ori n-ati incercat niciodata sa mergeti in vacanta cu copii, nevasta si bagaje si sa incercati sa urcati un deal ( eu am incercat si .. NU din nou … si nu e vorba ca am vrut sa fac drifturi in ac de par cu 180 km/h … e vb ca … NU )
7. nu este o rusine sa ai o astfel de masina sau orice alta masina, rusinos este sa lauzi ceva ce nu ai si crezi ca ai
8. motor 1.0, 3 cilindri, 125 CP pe fiesta e mai corect !
9. motor 1.0, 3 cilindri, 100 CP pe focus de 1,4 tone in gol = WRONG
10. e plin netul de probleme cu motorizarea asta de 100 de cai si ce sa vezi majoritatea aparute intre 50 si 70 de mii de km … oare posesorii aia sunt heitari ?
Nici Ecoboostul nu mai e ce a fost.
Sa fie oare motorul ala prea mic pentru o mașină de 1.3 tone (goala) și sa nu merite reparatii dese?
Ca au motor 1.0 la o masina de 1.3 tone. Poti sa-I faci ce vrei la motorul ala, atunci când ai un motor atât de mic, o sa dea dime si o sa consume mult. In primii 20-30k km incepi sa observi ca ai consumul duvlu
Nu conteaza ca-i motor de 1.0, ci ca are vo’ 99 de cai.
Da focusu din 2003 cu 1.4 75 cp tot vreo-o 1.3 tone cum era? 100cp zic ca e binisor si consum sub 10in oras fata de ala din 2003. Pro
am eu un focus din 2003 si il mai forjez cu turat in viteza la doua pana la 6000 rpm. merge blana. motor 1.6 si 100 cai. consum in oras vreo 10-12, dar cand ii dau in gura rupe asfaltu
Motoarele de Focus din 2003 nici macar n-au zona rosie.. se tureaza la nesfarsit si pare ca mai vor. Dar nu e 2.0 TDI 140CP.. e degeaba.
Habar n-ai ce spui! Am Focus 1.0 125hp Ecoboost, are un timp de accelerare intre 0 si 100km/h de 10 secunde (exista filmari pe Youtube chiar si cu timpi mai mici, pe drept, evident), iar la 65km/h in treapta a 5-1 la 1600rpm, consumul este constant de 3.2-3.4l/100km. Asadar, intai verificati inainte de a va da rotunzi si a va face de ras!
Toate sunt cu motor mic de 99 de cai la o masina de 1.4 tone. Probabil e lesinata de-ti vine sa-i dai foc.
Cumparati focus cu motor de 2.0,nu e obligatoriu sa cumparati de 999.
Si eu am un Ford focus de 1,4 dar al meu nu are cai , are motor și consumă între 7 și 8 litri la 100 de km gaz și între 5 și 6% benzină
Ai incercat sau esti doar roman?
Pe de alta parte caut un Focus din 2010-2013 cu 1.6 benzina turbo 150 cai si parca ma uit dupa decenta si corectitudine la PSD.
Eu am ce cauți și tu la un moment dat mă gândeam să schimb mașina. Cât să cer pe ea? Hai să intru pe autovit / olx / etc. Nu am găsit nimic (se întâmpla acum un an). Am fost la reprezentanțe și nici ăia nu au fost în stare să-mi facă o ofertă.
Nu am avut probleme foarte mari cu mașina și mă gândesc că nici ceilalți, poate de asta nu sunt la vânzare. Adevărul este că nici nu sunt foarte multe, dar dacă nu e nici una de vânzare înseamnă ceva.
Dar motorul de 1.5 150cp pe liga ce spui?
As indrazni sa zic ca motorisca e singura parte buna din masina, da corect nu trage ca un 520d dar e mai mult decat decent, vb de 0.9/125cp 6 trepte care in afara de cloncanitul specific 3 pistoane este un motor excelent. In schimb ca masina, focusul e dezastru, cea mai comuna problema fiind cu jegul de directie electrica care din motive necunoscute trage intr-o parte, mai ales in trafic predominant in oras, nu are jocuri in articulatii, unghiurile sunt perfecte pe stand dar te rupe la maini cu volanul, dac-o lasi liber te arunca in bordura sau mai rau pe contrasesn. Astia de la dealer stiu ce sa reseteze cu testerul dar dupa o perioada revine iar. Sunt si alte problemute enervante dar asta e cea mai grava.
Impresia mea e ca Fordul a mers in sens invers cu masina asta. Am condus si Focus 1, si 2 (2 conduc de fapt) si 3. In loc s-o faca mai buna de la o generatie la alta, parca au facut-o mai proasta. Daca n-ar fi numarul mai mare de airbaguri, cele 5 stele la teste etc, as schimba rabla de acum cu un Focus 1, produs dupa 2000.
Nu e o impresie, am avut focus 1, 16 benzin si era o masina mult mai inchegata si rigida si de incredere, apoi am avut c4 1.4 care in ciuda renumelui nu a facut niciodata vreo problema, in afara ca era turat 3000 la 100km/h nu am avut ce sa-i reprosez, am zis s a ma reintorc la focus si am gasit efectiv o jucarie, prost antifonata si sensibil si firava la orice besina….dar macar acum am 130 km/ la 3000 rpm
Posibil să fi fost o flotă ce nu a fost returnată din motive ce țin de fiabilitate ci să fi intrat in insolvență (vezi cazul Romsys)
Mai contează de ce din moment ce prețul cerut e cam cât pentru o mașină nouă ?
La asta m-am gândit și eu. Foarte mulți habar n-au cum se face negoț.
Sunt masini vandute unei firme de Rent a car si care au avut in spate un acord de rascumparare.
P.S. nu lucrez la firma de RAC sau Tiriac Auto. Multumesc anticipat pentru piscot
Pardon, ciocolată, nu piscot
Sa spunem o rugaciune pentru saracii ce le cumpara atunci.
+1 si pe aici pe la noi se fac astfel de acorduri, iar conditia e ca masinile sa fie returnate inainte de prima revizie majora sau inainte sa iasa din garantie. De asta toate se incadreaza la numarul de km. si nu au inca prima distributie facuta.
Mecanicii au o vorbă: Fordul nu e mașină.
Asta din ce ai auzit tu nu? Oare sa fi fost mecanic de renault sau vag?
căuta o metodă să iasă in evidență…
@Andrei M. – lasand la o parte chestia cu auzitul, iti spun ca, fiind posesor de Hyundai, am participat acum cativa ani la un panel cu utilizatori ai marcilor comercializate de mos Tiriac. Acolo am auzit de la utilizatorii de Ford ce neajunsuri intampina cu masinile lor, si ce ieftinaciuni de piese sunt montate (si) pe aceste masini.
Deci, da, cum zici tu: am „auzit”.
Fix Or Rapair Daily – F O R D
Aia nu sunt mecanici sau nu le plac fordurile deoarece nu au ce repara la ele. Am o experiență de 25 ani în domeniu și iti spun că VW sunt mai proaste ca fordul.
Am o ruda cu un job bunicel, nu a intrebat nimic pe nimeni a cumparat cu banu jos un ford de showroom cu reduceri cacalau nava spatiala geamuri fumurii beculete leduri plastice de aluminiu, o minunatie pentru o cucoana. Motor 1.0 masina are 4,3m o tona si ceva…el inca mimeaza fericirea
cel mai premiat motor al anului…de către oameni care nu au motorul ăla.
Cate reduceri si care optiuni sa tr faca sa iei un motor asa mic pe o carutza asa mare? na poate l-a dat pe spate mirosul de plastic nou
Pentru ce sa iti iei Focus cand pentru 1000€ in plus iti iei Golf, care e liderul segmentului.
Pentru ce sa-ti iei orice alta masina cand poti sa-ti iei golf, liderul segmentului.
decat VAG, mai bine un bat in cur
SEAT se consideră tot VAG? că eu n-am prea auzit lumea să-i înjure. Iar eu am avut Ibiza 9 ani fără probleme până a facut-o unu praf și Toledo de 2 ani și n-am ce să comentez.
@adyzah: Dap. Seat face parte din grupul vag.
@Alin, eram ușor ironic, știu că e din VAG (dar din VAG-ul bun se pare ).
Oricum, dacă lumea crede că nu există firmă care să aibă mașini cu defecte, se înșeală. Și probabil că dacă faci nr_users/nr_problems iese cam la fel.
Problema nu e că nimerești o mașină cu probleme, shit happens, ci ceea ce face firma în consecință (mergând de la reparații gratuite până la schimbarea mașinii cu totul).
@Mircea Balea, configurează te rog un Ford focus și un golf cu motorizări și dotări asemănătoare. Dă-ne un print screen aici și, dacă diferența e de doar 1000 de euro, iei tu ciocolata.
Configurasem eu acum un an un golf, cutie automata, nu mai știu ce motorizare, cu ceva dotări de secol 21 și sarea de 33000 de euro. Mai dă-l în morții lui de golf…
la motorizare si echipare similara, Focusul e cu PESTE 30% mai ieftin decat un Golf, dupa discounturile dealerilor. O fi bine, o fi rau…mie mi-a parut destul de bine si-am comandat unu
De ce se vând mașini mari cu motoare mici?
Motorul mic incape in masina mare.
In plus nu trebuie sa ma pricep la motoare. Tot ce vreau e o masina mare.
Bă tudore, pun și eu o întrebare că așa văd tematica de zi: mașini mari da’ cu motoare varză. Întrebai și eu de ce se vând în România mașini mari (hai „grele”) cu motoare de scuter.
E așa greu să dai un răspuns? Înțeleg că-i un șpil da’ nu l-am înțeles eu de ce încă se cumpără cu motoare mici dacă e atâta bătaie de cap.
Din cauza impozitului si pretului rca. Daca astea doua scad, se umple tara de 2.2 si 3.0d 🙂
Nu stiu daca e un raspuns elocvent pentru intrebarea asta dar, nu toti sunt sumahari, de ex nevasta-mea merge cu orice, pe ea o intereseaza sa fie suv (momentan nu are) pentru ca vrea sa fie mai inalta mai mare, mai sigura, etc. Motoru? nu stie ce e aia nu o intereseaza, ea are consum la 1.8 benzina in oras de 8-10, nu stiu cum reuseste, daca i-as da 1.0 nu ar vedea vreo diferenta intre puteri avand in vedere cum merge.
Taica-miu la fel, e cel mai calm om de pe planeta, la volan conduce relaxat din placere indiferent de trafic, 1.4 de pe kia lui e beton.
Eu era sa mor de 2 ori cu masina aia ca nu merge…
Eu am auzit ca marile companii revin la vw dupa scandalul deaselgate, cand au trecut pe Ford.
Oh dear!
haios e ca preturile alea sunt binisor peste preturile unui Focus nou
(da, dealerii Ford ofera un ~20-25% fara negocieri)
Celor din conducerea Ford (de la manager în sus) li se oferă oportunitatea ca în schimbul unei retineri salariale de aprox 150 – 300 euro (in funcție de model și dotări) sa solicite o mașină de serviciu. Aceste mașini sunt deja fabricate, dar noi, fiind livrate imediat din stoc. Majoritatea solicită astfel de mașini întrucât nu mai sunt nevoiți sa plătească alte taxe precum impozit, asigurare, casco, revizii, etc,cât și pentru ca la un anume interval de timp sau de km. mașina este schimbată obligatoriu cu una noua. Ceea veche fiind scoasă la vânzare prin dealer. Dar în mare, toți au kuga și mondeo, mai rar focus.
Cioco?
Au venit din Germania vandute la gramada, au avarie de la apa. Mai la toate au pragurile afectate de apa cu anumite urme(rugina sau afectiune). Sau interior putin afecat.
Ele au fost vandute pe la 14-17k inainte de reduceri daca imi aduc bine aminte. cine le lua pe toate avea si discount calumea.
Totul e ok….doar ca cu apa aia s-au pus niste intrebari…un dealer a fost inundat si a ramas cu ele, le poti cauta pe siteuri de wholesale gen merk andi si etc erau acolo inclusiv am primit newsletter cu ele.
in cautarea unei masini am ajuns si la dealerul Ford de langa Craiova,si vanzatorul mi-a spus circuitul acestor masini, sunt masini luati pt angajatii Ford Romania si apoi sunt scoase la licitatie doar pt dealeri Ford.
Daca sapi mai mult o sa observi ca au la fel de multe variante Premium sa le zicem asa, gen Mondeo Titanium sau Kuga Titanium si pe masura ce cresti treapta o sa observi ca apar motorizari mai mari.
Probabil Focus si Fiesta sunt pt angajatii mai putin importanti
Firmele de rent a car le iau in leasing operational. Le dau inapoi dupa o anumita perioada, dealerul mai percepe bani in plus pt orice zgarietura, km in plus fata de contract, si per total scoate ceva bani. Apoi o pune la vanzare, eventual mai baga inca 2-3000 discount si romanul e fericit ca si-a luat masina aproape noua.
Mai multe marci fac asta, Ford probabil au asa multe pentru ca sunt jalnice si oricine a condus orice altceva fuge de masinile astea mizerabile.
Si in plus, Tiriac da km inapoi la unele masini returnate. Nu zic ca or fi toate si peste tot, dar am vazut si verificat cu ochii mei un caz.
Offtopic.
Salut Zoso. Cititor vechi, lurker 😄. Nu ma pricep la masini,daca se poate ,te rog sa imi dai un sfat.
Masina noua. Cat mai fiabila si daca se poate cu un design placut. Benzina.
Minim 100 de cai sa zicem motor de maxim 1.9. Hatchback, oras cu multe dealuri. 3-4 vacante pe an max 1500km cu bagaje si inca 3 persoane.Dispun de 16k euro.
Vroiam sa iau ford dar m-am razgandit instant 😄. A doua varianta ar fi fost toyota yaris.
vezi că sunt și focusuri 1.6 benzină.
dar kkt, modelul nou e 20.000€ http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/focus-wagon-3012/versiuni/?filter_fuel=Benzina&filter_engine=&transmission=A
Leon 1.2 110CP, EUR 15000?
Sau, dacă nu te cramponezi la ideea de hatchback, Toledo 1.4 TSI, 125 CP, DSG7, EUR 16000
Să nu creadă lumea cine știe ce, nu lucrez pentru SEAT, nu iau ciocolățele. Doar am SEAT de 10 ani și fac niște recomandări. Dacă vrei și link și pot să pun aici, o să trimit. Ce ți-am zis sunt mașini pe stoc. Noi (0Km deci nu de drivetest), dar din stoc. La comandă sunt alte prețuri.
Cu rabla iti iei un i30 1.4T-GDi 140CP 5DR Exclusive.
@sabin, stiu ca i-ai cerut lui vali parerea, dar ii cer si eu parerea tot lui pe acelasi subiect:
ce ziceti de Fiat Tipo Hatchback 1.6 E-Torq 110 CP E6 AT LOUNGE (17800 eur)…deci cu 1800E peste pretul propus de tine…
Subscriu pt i30 sau daca mai faci un efort la 18000 cred ca iei pro ceed, ambele arata foarte bine. Personal am o afinitate pentru elantra, daca nu esti setat pe hatchback arunca o privire, 1.6 benzina 128 cp au preturi foarte bune si design misto.
cui mai recomandă mașini manuale în 2018 merită să i se usuce puța.
Cui mai recomandă Fiat merită să i se usuce puța
https://www.tiriacauto.ro/ro/oferte/auto-rulate/ford/focus-wagon/ford-focus-wagon-focus-16ti-vct-trend-wagon-48/5401
Peugeot 308 post 2013 sau chiar nou, diesel, minim 1.6. Este şi automat, evident.
Dieselul de 1.6 are 120cp parcă, vine şi cu automată, dar personal aş recomanda cel diesel 2.0 cu automată hidramată.
Şi automata robotizată e ok, dar e un pic enervantă când schimbă dacă nu e pusă în sport. La design e chestie de gust, dar ca fiabilitate variantele diesel sunt foarte ok.
Vali….atat e unul NOU! Un Trend cu pachet trend, SW, 1.0 125CP, + geamuri fumurii, + camera video spate, + oglinzi incalzite/pliabile, e PANA-n 13mii dupa tichet rabla + ford ecoboost + reducerea de ti-o da orice dealer ford de cand intri-n showroom.
Pe ‘testatelea’
Hyundai i30 sau mai astepti un pic, pana apare la vanzare noua Kia Ceed. Coreenele sunt sus de tot in toate topurile recente de fiabilitate. Drept dovada, si garantia pe masura (7 ani Kia, 5 ani Hyundai). Spre comparatie, VW – Das Auto – are 2 ani garantie.
coreenele sunt in topul fiabilității 7 ani, după aia trebuie să le vinzi, că încep să crape. ceea ce nu se intâmplă la fel de des cu vag sau cu japonezele.
Asta cu lesinata nu tine:
TU esti un client lesinat daca ti-ai luat masina cu 125 cai si te asteptai la 200. Tot asa si cu cuplul.
Avantajul capacitatii cilindrice reduse se observa la comparatia cu motor benzina, fara turbo, de aceleasi specificatii(tot atatia cai putere). Da, sunt peste cele fara turbo si la tinuta de drum: au cuplu mai mult de la turatii joase.
Si nu, benzinarele de capacitate redusa, cu turbo, consuma mai mult decat un diesel de aceleasi specificatii. Normal. wtf????
Da, ford a avut probleme cu cutia automata cu dublu ambreiaj power shit, dar aici nu e cazul.
Acelea sunt masini returnate de clienti care probabil au falimentat sau le-au luat pe leasing cu anumite beneficii in ideea de a le inlocui cand se satura de ele.
Masa masinii nu are nici cea mai mica legatura cu fiabilitatea motorului: Capacitatea cilindric mare nue o garantie a fiabilitatii!!
Motorul are anumite specificatii: daca e mic cu turbo si cu aceleasi specificatii precum fratele de capacitate cilindrica mai mare dar cu aceleasi caracteristici: E ACELASI CACAT! Ce dracu nu intelegeti?
Prin aceleasi caracteristici ce intelegi? Cuplu maxim si putere maxima? Sunt total irelevante la orice altceva in afara de a te lauda prietenilor.
Exista niste chestii, numite curbe de cuplu si putere. La motoarele mici turbo si turbina e mica. Ofera un plus de putere la turatii mici, apoi peste 2-3000rpm mini turbinele de pe motoarele astea nu mai au de unde sa sulfe suficient aer ca sa mentina cuplul si puterea, deci o sa vezi ca au putere si cuplu mai mic odata ce depasesc o anumita turatie.
La aspirate sau la cele turbo de capacitate mai mare valorile astea urca constant si de obicei scad usor doar spre valoarea maxima a turatiei.
Concluzia: un 1.0-1.2 turbo e fasnet prin oras, nimic de zis, taxe si emisii mai mici. Dar, in afara, faci depasiri impreuna cu cate o rugaciune. Iar la autostrazile noastre cu o banda pe sens mai ai nevoie si de depasiri.
Nu mai zic tot sistemul de supraalimentare, daca iei o astfel de masina sh sau o tii dupa garantie, e un sistem in plus care se poate strica, deci un minus si la fiabilitate.
@Geo
Masa masinii are MARE legatura cu fiabilitatea motorului. Mai ales cind ai o piticanie de 1 litru, chiar si turbo și-i dai in gușă la o depasire si te rogi de el, ca nu poate sa invinga inertia unei tone si jumate la fel ca un Golf cu 1.9TDI care zburdă… Vibrochenul si pistoanele cu segmentii si camasile (blocul, ma rog, unele nu au camasi fizice) n-o sa tina nici pe jumate cit spune constructorul. Aaaa, dac-o ții bătrinește, merge…
AlexM, ăsta e cel mai prost comentariu pe care l-am citit la articolul ăsta și nu m-ar fi deranjat, dacă nu avea 9 like și 0 dislike la momentul la care scriu. Turbinele alea au și ele wastegate sau geometrie variabilă, sunt făcute să funcționeze pe o plajă foarte largă de turații. De asemenea aș vrea să văd și eu o curbă de putere, a unui motor pe benzină, care scade după 2000-3000 rot/min.
Între timp, poți arunca un ochi aici:
https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/en/2013/Features/The%20Ecoboost%20Engine/Focus1.0-litre%20EcoBoost_TechSpecs_EU.pdf
@ubercool in linkul de la tine e graficul, se vede clar cum motorul lesina dupa 4000 rpm, sa zicem ca creste putin puterea, dar cuplul dispare.
Da, turbina functioneaza pe toata plaja de turatii, dar eficienta e probabil pe sub 50%.
E o doferenta intre a folosi o turbina pentru un motor normal de 1.6-2 litri pt a-i imbunatati randamentul si performantele, si cu totul altceva sa aduci un motor care aspirat poate scoate 60cp la performantele unui 1.6.
Da 2 litri diesel aspirat cati cai are? Iti zic eu vreo 70. Cauta golf 5 sdi.
@Adrian am avut Fabia 1.9 sdi, 6x cp.
In afara ca consuma 4l/100km o masina la fel, lesinata. Buna de mers daca nu te grabeai. Diferenta e ca un diesel are cuplu mult mai mare decat benzina, chiar si aspirat fiind, si misca masina din loc si la 1000rpm, fara sa-l fortezi. Crede-ma ca am condus sute de masini cu orice fel de motorizare posibila, mai putin wankel si electrica.
Orice motor sub 1.4 aspirat sau turbo e doar za te misti prin oras cu el, in afara pe drumuri nationale, chiar si pe autostrazi e depasit de situatie.
Valabil si la diesel, 1.2 tdi de la VAG e un motor de oras, in afara e un chin sa mergi cu asa ceva.
Posesor de ford. 3 la rand. 10 ani. 0 probleme majore, cateva minore reglate la revizii. Prima am schimbat-o din motiv de accident (dauna totala). A doua pentru ca deja avea 18oooo km. Daca vrei sa cauti probleme, gasim si la VAG, Mercedes, ce mai vrei.
A fost vre’un contract la kilogram, firma in faliment sau rascumparare de flota.
Sunt masini care vin din leasing operational… este oferta corecta.
N-au aceeasi culoare, deci nu e flota. Sunt pe echipare entry level (Trend) si pe echipare de top (Titanium). Cel mai probabil au fost masini folosite de o divizie a grupului (fiind impartite pe 2 categorii sociale (plebe si directorasi) si sunt proprietatea Tiriac, de aia sunt si vandute scump. De ce au luat EcoBoost de 99 CP? Era cel mai ieftin motor din gama Focus la vremea aia (si e si acum)…
Eu ma asteptam la probleme mari de la un motor de 999 cmc la lansare, dar pana acum s-a descurcat cat de cat onorabil. Cat despre cei care isi iau Focus cu motor de un litru si spera la consum mic sau liniute noaptea pe la casa poporului n-am ce sa zic, sunt din aceiasi categorie de prosti care cred ca Golf7 1.2 e super masina.
Cand vin la Brasov astept piscot
In conditiile in care sunt vandute unei flote de rent a car, cu acord de rascumparare in spate, este normal sa nu fie aceeasi culoare/echipare. Gandeste-te ce ar insemna sa ai la revanzare dupa o anumita perioada doar masini identice. No chocolate for you mafrend
Bre, nu-s de la Rent a car, ăia le țin mai mulți km… Eu vorbesc de aici dintre ei, tu vorbești din presupuneri.
emi, esti haios
Cacatul ala de motor e cauza!!!
Pentru ca motorul ala se descurca pe Fiesta rezonabil insa consumul in oras e 10-11,condus mai babeste. La 1,3 tone consuma si mult si nici cine stie ce performante nu ai. Daca era 1.6 motorina alta era discutia. O sa ramana acolo cu ele pana la adanci batraneti
Băi, fugi de-aici cu Focusu 1.0 pe care minți că l-ai condus prin oraș.
Tavarisci , mai citeste o data.
Eu vorbeam / am Fiesta cu 1.0 Ecoboost 100 CP. Mai citeste o data si dupa comenteaza
S-a certat cu Metro Group sau cu Auchan sau cu Allianz.
Se strica pe banda rulanta. Nu e scumpa, e una din cele mai la „oferta” masina. 28 de chemari in service pe gen 3.
Mai astia care sunteti foarte priceputi” la a critica motorul „mic”, nu cumva sunteti obisnuiti cu dieseluri mari cu cuplu imens si cand va puneti intr-un benzinar simtiti lipsa de cuplu si asta va deranjeaza? Benzina nu e diesel, dar nici problemele de pe diesel nu o sa vezi la benzina mai ales daca e condus in oras. Va tot plangeti ca e motor mic…de doar 100-125 cai dar conduceti poate 90% din timp in oras unde nu folositi nici 30 de caluti. (exceptii: cei care fac multi km extern si chiar au nevoie de motoare mari paote diesel). Motorul e ok daca nu mergi la raliu, si daca sti sa conduci o sa scoti consum decent.
probabil cei de la Ford le-au bagat pe gat unei companii administrate de stat
Oricum ar fi, grabiti-va. Pret special pana pe 31 martie. Cand probabil le vor ..ieftini.
Bai, pe cuvantul meu ca ma irita de fiecare data cand aud povestile astea romanesti cu „motor de 1l, e mic, nu poate sa traga masina de X tone”. Bai, bagati-va mintile-n cap, nu conteaza cilindreea, conteaza puterea dezvoltata si cuplul. Ca altfel, daca ai un motor simplu aspirat de 1.6 litri, ii scoti un cilindru si-l faci de 1.2, da’ ii pui o turbina ca sa bagi aceeasi cantitate de benzina (/ciclu) cat intra in cei 4 cilindrii, cu ce-l face asta mai lenes si mai prost? Ba dimpotriva, din cauza frecarilor interne mai reduse (ca ai scapat de un cilindru) iesi in castig. Asa ca scoteti-va capul din cur, ca nu conteaza ca-i de 1 litru sau 9, conteaza puterea si cuplul dezvoltate.
Si da, cu turbina e mai bine, ca ai cuplu mare de la turatii joase, iar motorul e mai eficient. Altfel, intrebati posesorii de diesel ce parere au de turbine, ca fara turbina un diesel de 1.9 scoate cam 60 si-un pic de cai. Dai hei, poate pentru voi asta ar fi un motor bun, ca-i 1.9, coaie, nu 1 litru.
daca s-ar pune un motor nuclear cu capacitate 5 cmc si 5.000 CP tot s-ar comenta ca e mic motorul…
sunt posesor de ceva timp de ford B-MAX, masina este construita pe sasiu de fiesta si e mai greu cu circa 200 KG decat fiesta. am motorul ecoboost de 998 cmc, 120 CP.
nu e chiar lesinata masina, pot spune ca e fasneata in anumite plaje de turatii (mai am si a doua masina de 150 cp 1800 cmc benzina si pot face o comparatie).
consumul in oras (daca mergi la consum, adica calm si neagitat) este intre 7 si 8 litri. daca mergi ca prostu’ (unii ii zic condus sportiv, adica accelerata intre semafoare si frane bruste) te duci cu consumul la 10-11 si chiar 12. mentionez ca masina are sistem start-stop.
@eddy
iti dai seama ca treaba cu cat de fasneata e masina e o treaba extrem de subiectiva. Ca na, unii conduc mai batraneste si nu-i intereseaza, altii vor ceva mai multa putere…
Trend, 125CP, nou-nout, 13.000E. Bineinteles, nu la Tiriac, ala are 1000-2000 peste restul dealerilor Ford. Cat de bizon sa fii ca sa cumperi un SH de 100CP?
Masinile au fost folosite pentru inchiriat, iar acum au iesit din garantie (3 ani). Degeaba va plangeti de motorul de 1.0 de pe focus, ca si pe golf/megane e la fel. Problema motoarelor mici e din cauza normelor UE, sa interzicem aia, sa taxam aia, deasta avem cea mai scumpa benzina din lume.
La versiunea trend gasesti plastice mai bune pe logan(laureate)
si explicatie e: ?
Salutare,
Masinile sunt de la o firma rent a car….contracte cu limita 100 KM constant atunci se poate ridica aceasta problema pana atunci inchideti subiectul ca nu ai unde sa mergi mai tare in conditii normale in Romania.
Am vazut un coment ca mai puii 1000 de EUR si iei golf…nu e chiar asa diferenta, este mult mai mare. Pe Gold benzina nu ai optiuni , parerea mea, bune 1.0 nu este la fel cu cel de la Ford iar 1.2 cam zgomotos, cel mai frumos este 1.5 dar momentan nu este disponibil la noi dupa te face sa te uiti dupa motorina.
Acum trebuie fiecare sa fie sincer cu el si sa se intrebe la ce ii trebuie masina si unde o foloseste cel mai mult. Daca ai nevoie stric pentru oras mai ales un oras „minunat” ca B (strict orase fara diferenta de nivel foarte mare) nu merita o masina noua, cauta ceva SH benzina , servo si AC si gata. Masina 2in1 nu exista , nu poti avea masina ok pentru oras mica si consum bun si ok pentru concedii/drum lung, spatioasa si sa traga…boss oricat ai cauta nu gasesti, undeva faci compromis.
Eu am optat pentru Gold 1.6 TDI strict datorita unei oportunitati si aici ma refer la pret 17K…din pacate manuala. Acum nu va ganditi ca un Diesel in oras consuma 5 si 3-4 in afara…poate la Harap Alb dar la mine am avut si 10 in oras iar in afara 7.
Drept urmare in oras folosesc vechea masina o Fiesta mai veche pe benzina si pentru concediu sau drumuri mai lungi Golf.
Masinile au fost folosite vara trecuta de klasswagen, am lucrat acolo.
Au fost subinchiriate pentru perioade de 6 si 9 luni.
Masinile sunt foarte bune.
Salutare.
Detin un ford Focus break cu motor de 1.5 ecoboost titanium 150CP 50000km.Probleme pana acum ?Nici una.Ce pot sa reprosez..calitatea mai slava a ansamblarii si a tapiteriei.Asta poate fi si din cauza mea din cauza stilului de a ma urca in masina,Daca stii sa negociezi poti sa obtii discounturi frumoase de la ford.Am avut multe masini din clasa mica si medie,inclusiv Golf 7 .A fost un vis urat..la 10000km mi s-a aprins becul ca nu mai am ulei.Ne-au chemat la 13000 de km sa completeze „doar” 1.5 litri de ulei .Noi aveam doar 5 masini luate toate in acelasi timp.Motorul era 1.2l benzina.Nu vreau sa mai comentez.Trageti voi concluziile.
Buna seara!
Dețin un Ford focus 1.6 Benzina-2017 achiziționat de la Tiriac Rulate.
Numai persoane care sunt răutăcioase comentează aiurea sincer.
Am luat mașina in Martie 2018 tot de la flota Tiriac RULATE cu 16000km cu scopul de a
O bagă la
Taxi .De 6 luni o folosesc la Taxi și pot spune ca merge super bine pana acum când am 53000 km.
Lăsați comentariile aiurea mai ales ca mașinile vin cu garanție din bara in bara.!
Detin ford focus din martie 2018, varianta trend reconfigurat cu anumite dotari(parbriz incalzit,clima,etc),motor 1.5 ecoboost(4 cilindri) 150CP.Pentru golf 7(140CP) la aceiasi configurare diferenta mare de bani (6000-7000eur).Va spun eu ca se merita un focus daca mai ai si ceva discount.De laudat inca ”nu” a trecut decat 6 luni;-pana in prezent nici o problema.
Salutare. Am intrat din întâmplare pe blogul ăsta și am observat cu parere de rău câtă dezinformare aduceți oamenilor interesați să achiziționeze o mașină cinstită.
Personal am condus in ultimii 11 ani 4 masini Ford Focus break benzina sute de mii de km fără nici cea mai mica problemă( mașinile companiei pt care lucrez). Ultima pe care o conduc de mai bine de 3 ani si jumatate , Focus 1.0 ecoboost varianta 2015 are deja 109 000 km și din punctul meu de vedere este o mașină extraordinară și cu mult peste competitie-vb ca unul care a mai condus și multe alte modele. Evident ca nu poate fi comparată cu nu stiu ce TDI 2.0 sau 2.5 dar am testat mașina în toate condițiile de încărcare și trafic și s-a descurcat admirabil. La capitolul fiabilitate intr-adevar am avut colegi care au întâmpinat probleme-unele mai serioase altele minore. Trebuie avut in vedere însă că sunt mașini pentru flote muncite serios. Imaginea proastă pe care o are Ford la noi este dată de incompetența anumitor service-uri agreate care fie nu au oameni pregătiți fie cu rea intenție nu aduc o rezolvare rapidă situațiilor mai puțin grave și mai mult dezinformeaza.Au fost cazuri când pt o simplă resoftare sau schimbare a curelei au solicitat înlocuirea motorului- sau dovedit ulterior niște minciuni grosolane. Pe de altă parte și celelalte marci de mașini au avut tot felul de probleme-modele VAG( Jeta, Pasat și Skoda) dar și Honda.
În concluzie, pentru familiști liniști fara pretentii de mari Shumakeri, interesați de o mașină frumoasa ,manevrabila și economică recomand masina cu toată increderea.Pt ceilalți, variantele de 1,5 litri sau mai sus.
Salut!
Am si eu un Ford Focus din 2016 cu motorul de 1.5 tdci 120 cp care are 75.000 km, in acesti 75.000 am schimbat urmatoarele:
– 2 casete de servodirectie, una pe la 30.000 km si una pe la 60.000 km.
– ambele faruri care sunt cu xenon unul pe la 35.000 km si unul de curand, pe cel de-al doilea voi fi nevoit sa-l platesc deoarece masina a iesit din garantia de baza( cost-3800.00 lei )
– Distributia
– Pompa de ambreiaj
– Lampa de la numarul de inmatriculare care vine cu tot cu butonul portbagajului, asta m-a costat in jur de 250 de lei.
In rest e o masina extraordinara
– se tine foarte bine pe sosea
– are o directie buna in ciuda faptului ca am schimbat 2 casete de servo pana acuma
– sunt foarte multumit de resursele motorului
– consum foarte mic 4 la drum lung si 5,8 in oras
– e incapatoare, confortabila.
Tind sa cred ca am avut ghinionul de a prinde o masina cu probeme, alta explicatie nu gasesc .
Eu ce am condus de generatie mai noua, skoda ocatvia 3 si un seat leon (tot aceeasi masina de fapt) in cele din urma mi am luat un focus 2017.
La stabilitate nu se compara cu ce am condus eu de la grupul vw, fordul avand mare castig aici.
La calitatea asamblarii in interior e mai buna decat la Honda de exemplu. Ma enerveaza butonul de la blocul de lumini,ma tot lovesc cu genunchiul cand intru in masina. Parca si cotiera e cam incomoda. Aici cotiera de la skoda era de vis. Ergonomia / asablmblarea la vw este superioara
In ceea ce priveste reprizele sunt destul de rapide , ai garantia ca daca apesi prea tare acceleratia, iti risti permisul de fiecare data. Are 182 cai.
La condus frumos la 2000 ture consumul este cam 6.0 extraurban. Eu sunt multumit. Vom.vedea cum sta cu fiabilitatea. Daca tine 100kkm e ok, si a scos banii
Am citit cu interes toate comentariile si vreau sa ma ajutati putin (mai mult). Vreau sa imi schimb masina cat d curand, acum detin un MCV 1.6 16v,(primul model cu 7locuri vandut in Bv.in 2006) sant multumit de el in totalitate, cred ca putine masini de categoria ei treceau testele la care am supus-o. De exemplu am carat cu ea 1.2 tone (niste borduri),altadata pe autostrada spre Paris 12h nu am ridicat piciorul de pe acc. La max( trecuse de 200 si o liniuta) si testul suprem in 12 ani nu am avut nici o probl !!nu a vazut service-ul decat consumabile. Acum a inceput rugina sa apara si vreau sa o schimb, intrebarea este ce imi recomandati in buget de 12k, poate sa fie si sh , nu ma deranjeaza. Imi plac masinile d familie in care bagi si mult si putin, consumul este pe locul 2. Multumesc !
simplu. nu vei mai gasi astazi „atat de multa” masina si cu motorul aspirat fiabil si cu mecanica simpla in 12000. Asa ceva nu mai exista astazi.
Pt ceva cat de cat asemenator trebuie sa scoti cam 16000. Ti as recomanda un duster 1.33 tce 2wd.
Mai e cineva pe aici?
De un ford focus, break, 1.6 diesel, 2013-2014 ce ziceti? Mai e voie cu diesel pe aci? Sau ni se usuca puta?
Salutare ,am în folosință o Skoda Rapid 1.6 tdi 105 cp ,super multumit de ea ,dar urmează sa ne despărțim (4 ani 235k km)si sa vină la rand un Ford Turneo Courier 1.5 tdci 75 cp🤤 echipare Trend + (mai are câte ceva in plus față de Trend) ,întrebarea este,știe cineva ceva de motorul asta?
Salut, . Am un ford transit courier 1.5 diesel euro 6.2, 100 cp o conduc de 6 luni, masina are 14.000 km si urmeaza sa merg a patra oara in service din cauza regenerarilor ratate ale filtrului de particole. In bord se aprinde martorul de la ulei si cheita de defectiune. Din cauza ratarii regenerarii (in momentul regenerarii nu se aprinde nici un martor in bord care sa ma anunte sa nu opresc motorul) iar in momentul ala combustibilul intra in ulei. Constatare la service (debit ulei marit). Dealerul mi a propus sa le dau masina la retur si au evaluat o la 9000€ vb euro, achizitionata cu 12.800€ si sa mai pun diferenta 3000€ ca sa imi dea alta noua pe benzina. Iar masina mea urmand sa ajunga la vanzare la auto rulate tiriac. Sper ca nu ai luat o inca, sau macar sa nu ai aceleasi probleme
O fi rau sau bine cu motor mic,rapunsul va fi intotdeauna subiectiv.Fiecare isi cumpara o masina din puncte de vedere diferite.
Acum sa ai 1.9 si sa mergi la consum iar e chestie ciudata.Sa te plingi ca stai numai prin service e si mai ,,de oaie,,
Inalta ordine de idei,Fordul nu e chiar o masina asa de rea,fie ia si cu motor mic.
Am un Focus 1.4 16 v 2004 si se descurca mai mult decit onorabil de la consum si pina la tinuta de drum.Service nu prea vede ca nu are de ce.Pe spate are toate bucsile originale,distributia costa cam cit frinele la o bicicleta si se schimba in juma de ora daca stii ce faci.Pompa de apa are atit de multi ani ca i.am si uitat.Probabil ca VAG A SCHIMBAT ATIT DE MULTE POMPE CA ….
IDEIA ESTE ASA:
1.Vrei masina sa fuga..2.0 benzina si e suficient.
2.Vrei masina sa faci treba cu ea…1.4 e mai mult decit suficient.
3.Vrei cuplu,consum bun si bani cheltuiti la greu…..1.9 si 2.0 tdi…este,garantat cel mai potrivit.O sa schimbi la debitmetre,injectoare,pompe de inalta,egr.uri de o sa iti sara capacele in sus.Nu e rau,dar sa nu mai crezi in viata ta vreodata ca daca nu faci 20.000 pe an,vei fi mai bogat ca ala de are benzina,ca e doar o impresie.
Da,si distributia la astea va fi cit 2 biciclete intregi!!!!!!!!
Salut!Va rog vreau si eu o părere dacă se poate despre un ford focus trend motor 1000 ..100 de cai si motor 1000 …125 de cai benzină.motoarele respective au ceva probleme?Si care credeti ca ar fi mai ok sa il achizitionez.mutumesc!
Claudyu,
Sunt posesorul unui Focus 3 1.0 125 Cai fabricatie 2013 sh.
Masina excelenta pentru ce o folosesc eu.
Probleme in garantie destule dar cu toate ma declar multumit nu „foarte multumit”
Probleme:
vas lichid racire fisurat – inlocuit
furtun racire turbo fisurat – inlocuit
furtun racire motor fisurat – inlocuit cu unul din cauciuc – primul era din plastic
chiuloasa si garnitura de chiuloasa – inlocuite ( pierdea lichidul de racire din vas si il elimina pe esapament)
corp termostat fisurat – inlocuit
brat inferior dr. fata – inlocuit
Toate reparatiile s-au facut la RMB Ford Cluj
Sunt posesorul unui ford focus 1.5tdci 120 cai 2018 model nou cumparat de nou acum are 20.000km cu cateva probleme pe care la garantie nu le pot rezolva ca nau personal calificat(Nu recomand tiriac auto CT).Un zurnait se aude din partea dreapta a motorului la rece cam de la inceput iar acum sa aprins motorasul portocaliu cu toate ca la punerea contactului arata ca full accessory power active iar in continuare ramane aprins mentionez ca masina trage si merge foarte bine si inca o problema luminile de zi cand semnalizez pulseaza sau se sting .Daca stie cineva sau daca sa lovit de probleme la motorizarea asta care este mai noua sau ce probleme sau inregistrat la 1.5 tdci la ford
Salutare. Vreau sa.mi cumpar un Ford Kuga nivel de echipare trend si nu stiu ce sa aleg 2000 150 CP diesel, sau 1500 150 CP benzina. Din punct de vedere a fiabilitatii care este mai ok
Focus EcoBlue 2.0 Diesel 2019, pareri?
as dori sa aflu si eu dac e bun un ford focus cu motor 998cm si 125 cai putere din 2014 astept pareri
e bun ca mașină de oraș.
Gandeste-te cat de obosit e un motor de 1L comparativ cu unul de 1.5 la aceasi vechime si aceasi km (aproximativ). Care ar ceda mai repede?
Sunt posesor de 10k km al unui focus mk3 2013 1.0 ecoboost 125hp cu 55k km in bord, cumpărată lovită fata si reparată de mine. Cost total 6000 de euro.
– i am facut chiptuning la 150cai (si varianta de 100cai se tuneaza la fel cu 150cai). Acum e peste audi 2.0 140cai, si cam la fel cu bmw e90 177hp până pe la 180km/k, apoi rămâne în urma. Vit max 207km/h pe gps.
– cuplu se simte cam la fel ca la audi a4 140hp, intra de jos, teoretic de la 1400ture, practic de pe la 1700.
– direcția super ușoară în oraș, dar fără feedback in mersul sportiv.
– este subviratoare, arunca botul mașinii în afara curbei,
– suspensia spate se comporta cam ciudat, nu este foarte ok la viteze mari.
– la plecarea de pe loc în forță nu se poate menține direcția până pe la 80km/h. Se simte ca si cum ar comuta tractiunea de pe stanga pe dreapta.
– destul de închegată pt clasa ei.
– destul de confortabilă cu jante pe 17
– frana este ok, chiar pe serpentine in mers la limita
– interiorul cam înghesuit, mai ales pt cei din spate.
– consum in oras mers normal 8l, mers super econom cu startstop 6.1, mers sportiv turat pana la 6500rpm 10-11l
– consum in afara: până în 100km/h 5.3, mers normal pana in 130 7l, sportiv 9-11l.
Per total sunt mulțumit de masina la banii care i-am dat pe ea, sunt curios daca va pocni motorul(cam 1000euro altul in dezmembrari). Mi se pare ca focusul si a pierdut din tinuta de drum, devenind mai mult o masina de dame(nevestemii ii place la nebunie). Bărbații ar trebui să cumpere mondeo 2.0 ecoboost.
Salut,
Nu crezi ca un motor de 1 litru cu 125 e cam fortat, dar cand ii mai faci si chiptuning ? Cam cat crezi ca o sa te tina motorul ala daca ii dai „blana” ? Sau ai 150 cp si mergi „batraneste”? Intreb pentru un prieten
Am avut f sierra, am focus 2 si pana nu revin cei de la ford la 4 borcane si cel putin 1.5 cc. le spun PA! Mai ramane 2.0 cc dar pretul actual pare momentan un pic cam mare.
la un ford focus 1,6 tdci se apind in mers martorii de la ABS, drum alunecos si ceva ce seamana cu un volan si bine inteles ca volanu se blocheaza .. ce poate fi
Salutare, am urmarit toate discutiile voastre, si am ajuns la concluzia ca nu numai Ford, deci nu va mai legati de brandul asta ca a fost si este reusit, doar ca piata actuala este de consum, multa electronica, design nou si nu atat de fiabile ca in trecut, am Ford Focus Mk1 1.6 16v 2002 Facelift, ei au fost primii care au venit cu suspensie independenta, pe partea de focus daca chiar vreti motoare fiabile, tanc este prima generatia si a doua, oricum diesel-urile nu imi plac, le vad inutile in traficul din tara noastra, numai zic Bucuresti ca oras unde e jale.. se bucura astia cu diesel de consum redus fata de benzinari si cand le pica un injector sau egr sau altceva important, baga in masina cat au economisit ei combustibil. O masina tanc pe partea de focus a fost Ford Focus MK2 ST (si RS) motor 2.5 litrii 5 cilindrii turbo Volvo, motorul ala suna ca un V8 cu simple modificari, desigur ca eu vorbesc de segmentul sportiv, pt masini de oras, numai comentati fratilor de brandul asta, Ford are traditie mare si au fost masini bune, intradevar pe Ford diesel-urile sunt cam dezastru, dar nu toate; in alta ordine de idei, Ford se cam cacă si pe Opel si pe Volkswagen, or fii mai bine facute Volkswagen la interior, dar in rest mari mancatoare de ulei, voi chiar n-ati inteles ca platiti mult firma ? Mentalitate invechita asta cu nemtii fac masini trainice … faceau poate ! Si au fost cateva legendare dar vorbind de actual, platesti firma sunt problematice si scumpe la intretinere, deci dragi romani ipocriti, numai generalizati in legatura cu brandul Ford, puteti arunca cu căcat spre marcile astea premium, care dupa ce ca au cost de achizitie de strigi la cer, mai se si defecteaza dupa 20000km , treziti-va la realitate, sunt multi care vor sa se orienteze catre Ford si ii aburiti voi manipulatori care nu au condus o masina cu adevarat buna de la ei, astia cu diesel-uri veniti sa generalizati voi si de benzinare. Ford este foarte bun , dar logic ca daca este ieftin au si ergonomie proasta, plastice infecte trebuie spusa si asta, dar cel putin motoarele pe benzina, tancuri, duc 200000-300000 km garantat.Sper sa nu primesc hate si nu am vrut sa jignesc pe nimeni, este pur si simplu parerea mea, multa sanatate
Sunt detinator de Ford Focus 3.5, motor 1.5 Tdci 120 cp din 2016
Probleme in 100.000 km.
– 2 casete de servo directie
– 2 pompe de ambreiaj
– distributia la 70.000 km, au gasit cureaua slabita
– 3 faruri(varianta cu xenon) se arde motorasul de la cornering
Salut!Am ford focus an 2009 1.6 tdci 109hp,o am de 2 ani si are aproape 220000km,nu am avut nici-o problema cu ea,motorul merge super si trage bine,nu consuma pic de ulei iar de consumul de carburant nu mai vorbesc,daca ii dai ce-i trebuie nu apar probleme. Am luato la170000km,singura piesa schimbata la ea a fost lantul de la axele cu came pt ca facea putin zgomot 350 lei chitul. Totul depinde de starea in care o cumperi si de intretinere. Am si prieteni care au acelasi motor dar din cauza ca au mers cu ele subturate au avut unele probleme,deci conteaza si de felul in care o folosesti,lucru care este valabil la toate motoarele pe motorina.
Orice masina este buna daca o intretii.
Eu de exemplu am un ford focus mk1 2004 1.8 tdci 115cp 85kw un motor common rail cu mult potential nu se compara niciodata cu un pompe diuze de pe un Volkswagen .Common rail este un motor rafinat,silentios si cu o putere imensa ,la mine de exemlu prinde 100 la ora in 11 secunde la fel ca un motorizare din ziua de astazi de pe ford focus mk4 1.5 120 cp sau mai bine 182 cp,dupa parerea mea la acesti cai ai o putere mare si nu ai nevoie de un motor mai mare daca a putut sa dezvolte atatia cai intr-o capacitate cilindrica atat de mica.Dupa parerea mea Ford are mare potential eu sunt mare fan si la motoriazare si la caroserie care are un dizain foare reusit si agresiv,inca de la prima generatia a stiu sa faca masini fiabile si mai ales cu sisteme bune de multimedia inca de la prima generatie ford a colaborat cu sony unde a pus niste boxe geniale care se aud foarte bine cu inalte si bass,nu mai vorbesc ca eu am cumparat masina cu tava de esapament de inox ,acea tava nu rugineste si nici acuma nu am avut probleme cu ea dupa 16 ani ca eu am luat-o de noua in 2004 si am intretinut-o bine si arata ca noua ,trage ca in prima zi si pe viitor vrea sa imi iau tot un ford focus mk4 1.5 182 cp si sunt sigur ca nici acea masina nu ma va dezamagi.Mi-am dat doar cu parerea si sper sa intelegeti ca nu este cazul sa tot injositi aceasta marca ca pana la urma nu toata masini sunt perfecte fiecare masina are defectul lui.
Eu am un 1.5 Ecoboost 150 cp. E destul de fasneata si are un cuple decent. 1.0 Ecoboost niciodata. 1.6 Au belele mari. TDCI sunt ok, optimizate bine, dar zgomotoase pentru pretentiile mele. Am consum la 1.5 8.2 doar oras viteza si dinamism decent. Mers mai sportiv ( adica asa cum conduc tot timpul) ajung la 9.3-9.8 in functie de trafic. Fiind Constanta nu e trafic mult. Sunt multumit de ea. O belea are… cand misc de volan scoate un zgomot metalic ca is cum ar juca ceva. Mecanicii zic ca e caseta de directie.. insa suspect cand o duci la mecanici care repara si casete de directie :)) Era vorba de un surub slabit de la drumurile noastre proaste.
Toata lumea vorbeste, dar nimeni nu arata concret care sunt problemele motorului de 999 ecobost. Din cate cunosc, nu trec de 100.000 km fara reparatii majore. Am mers in probe cu asa ceva, are sprint, dar mari probleme cu schimbatul des al vitezelor pentru a obtine consum optim: in oras, tot timpul schimbi treapta de viteza. Pe autostrada se lanseaza bine, dar la 130 km/h arata deja consum intre 7,0 si 7,5l/100 km. In oras arata undeva la 7%, dar ma durea mana de la schimbat vitezele, Asa ma sfatuia cel de la de la Ford care se afla cu mine in masina. Am facut de fapt un drive test complet. In spate, abia a incaput fata mea de 15 ani. Puti spatiu si fara confort, desi masina este uriasa.
In 100k km ai ocazia sa schimbi 2 ambreiaje , cu cat greutatea este mai mare , cu atat presiunea pe ambreiaj este mai mare la plecarea dupa loc si includem si mersul „la consum” pentru ca si acela aduce presiuni mari asupra ambreiajului. cred ca o factura de 6000 de lei la an este un motiv destul de bun cat sa te convinga sa scapi de masina , cu 2 facturi de genul asta pe an deja traim un cosmar nu ?
Confirm, am Ford Fiesta motor 1.0 ecoboost, 100 cp, an 2015. La 103.000 km s-a stricat motorul.
Am vrut sa spun ca in spate este putin spatiu pentru picioare iar spatarul pernelor din spate este aproape la 90 de grade, adica trebuie sa stai cu spatele drept. Vorbesc de Focus berlina, 1000 Ecobost.
Nu stiu ce explicatii cautati voi , sa fie fiabil , sa fie ieftin , sa fie ce nu este si totusi la un pret ales de mine . Cine cauta un chilipir la pret de nimic , va face economie si in intretinerea automobilului , este exact asa cum pare. Am preluat cazane de la soferii astia romani , foarte experimentati…cu mii de euro investiti in reabilitarea partilor mecanice am obtinut cateva masini ce nu au mai cerut ani de zile decat apa , ulei si combustibil . Deci avem motoare performante alimentate cu bidonul , antigelul si uleiul din cutie nu se inlocuiesc mai devreme de 5 ani si oricum daca schimba uleiul din cutie de ce ar spala cutia inainte sa introduca uleiul nou ? Da , eu cumpar sh si am prea multe pretentii. Sunt sigur ca aveti dreptatea de partea carpacilor , asta este natura omului …sa sfideze orice lege scrisa si nescrisa . Restul discutiilor , din perspectiva mea au fost doar praf in ochi , poate citesc si cei care au spus ca nu are treaba motorul mic cu o caroserie grea…motorul duce dar ambreiajul nu prea si costa indeajuns cat sa ajunga carpit prin curtea cuiva