…când vor afla că vor avea o bandă în minus pe un bulevard și vor trebuie să stea și mai mult trafic, pentru că orice altă soluție nu există și nu se poate aplica. În alte țări da, alții da, doar ei nu.
Ador. Pe toate străzile cu două benzi pe sens trebuie făcută bandă specială de autobuz. Restul, să se descurce. Că vor strânge din dinți doi ani, în trafic, în timp ce vor vedea autobuzele trecând, apoi vor păși timid, apoi vor descoperi că 100 lei pe lună e un cost bun pentru a sta relaxat în spate.
La fel, e nevoie să oprim părinții să-și mai aducă copiii la școală la oraș, și să-i ducă în localitatea de domiciliu. E școala aia nasoală? Să facă un pic de activism și să o facă mai bună.
„apoi vor descoperi că 100 lei pe lună e un cost bun pentru a sta relaxat în spate.”
eh hai sa nu exageram, ca am studentit cu 331 pe traseul ala, si numa „relaxat” nu era.
La 100 de lei nu stai relaxat pe spate, ca tre’ sa iei penicilina dupa. Nu stiu despre ce preturi vorbiti voi. Poate 100 de EUR
@Boris cu parcarea de min 2 EUR/ora daca o muti de acasa, 12 EUR/zi parca altfel suna 50 EUR/luna transportul in comun (ca atat e). Diferenta de timp: 20 min cu transportul in comun, inclusiv drumul pana la statie, fata de 45 min drumul cu masina.
Din comunicat se întelege că se introduc autobuze noi pe linie. Banda unică + autobuze mai multe înseamnă că se poate circula civilizat și repede. This is as good as it gets.
parcarea e 30 de lei pe zi, decent zic eu.
Sunt mai putine autobuze decât ar fi necesar deoarece nu e loc in trafic pentru mai multe. De aia e full. Nicăieri in țările nordice nu an văzut autobuze pline deși majoritatea oamenilor prefera transportul public sau bicicleta in oras, deși au doua mașini in garaj.
nu e loc in trafic sau stau prin autobaza ca rezerva de piese?
in tarile nordice pe un traseu ai de ales intre autobuz, tren de suprafata, metrou, Tramvai.
Pe sectoru ala ai DOAR autobuz.
@alxzen, da, nu suntem la nivelul țărilor nordice. Ceva nou? Plm, se întâmplă lucruri într-o direcție bună, dar românul tot nemulțumit e, că nu suntem la nivelul unor state cu vreo 20j de ani de dezvoltare în fața noastră…
Depinde. Sunt nenumărate rute unde autobuzul este singura opțiune. Sau e nevoie sa schimbi din tren (metrou) in autobuz pentru cateva stații. Ce pot spune este ca traficul permite un număr considerabil mai mare de autobuze/pasager decât in București. Adițional, sunt mai late si, in funcție de ruta, pot fi mult mai lungi, cu 1 sau chiar 2 burdufuri.
Abonamentul include toate mijloacele de transport si e este aproximativ 300 de lei. Si chiar si vecini mei cu Porsche, Lamborghini, sau diverse mașini exotice electrice, merg regulat la munca cu transportul public sau bicicleta cu toate ca la birou au loc de parcare si stație de încărcare moca.
Probabil ca pe lângă valori personale, este vorba si de faptul ca pt cheltuieli cu transportul la munca si înapoi, îți poti recupera banii din deducere de taxe (valabil pt toti rezidenții). Practic, transportul in comun este gratis pt ca îți recuperezi banii in fiecare an.
Si dupa cum spuneau si alții, important este ca se face ceva. Progresul e gradual. Nu exista miracole peste noapte. A fost nevoie de investiții timp de 30 de ani pt a avea un transport public ok, si încă este loc de multe îmbunătățiri.
In România nici nu se investește nimic in transport public, dar si cetățeanul e idiot di se pune de-a curmezisul împotriva pa orice alternativa la transportul cu masina personală. Pt bucureștean, masina personală este simbol social. Dementa pura.
@alexnicolae, de unde scoti tu valorile astea cu 20 de minute drumul pana in statie plus timpul petrecut in stransportul in comun vs 45 de minute drumul cu masina?
In general ai minim 5 minute pana in statia de autobuz / metrou. Apoi se mai adauga in medie 4-5 minute timpul pana ajunge in statie mijlocul de transport in comun. Si la final ai probabil tot in jur de 5 minute din statie pana la locul in care ai nevoie sa ajungi.
Deci doar timpii acestia de deplasare ajung la 14 minute si mai raman doar 6 minute de calatorie cu autobuzul / metroul… ceea ce se traduce in 2 statii. Si daca impingi masina, tot nu faci 45 de minute pentru 2 statii de autobuz.
@ioan: in principiu ai ceva dreptate, dar nu full. Eventual daca stai in vreun oras mic
Stocolm:
1. abonamentu e ~450lei. nu 300. Diferenta de doar 50%
2. Prea putini oameni cu 2 masini, ca sa ii iei in calcul. Chestie care oricum fute bucurestiu, ca toti au 2-3 masini
3. desi ai tren,autobuz, tramvai, metrou – tot se face aglomeratie dimineata/seara. Diferenta mare e sambata si in timpul muncii/dupa munca. Exista foarte multa naveta cu masina, chestie care blocheaza orasu
dar da. Sunt multi cu masini scumpe care isi vad de treaba si merg cu metroul
Banda aia va fi blocata de 3 macan, 2 x6 si un q5 de 4 ori pe minut pentru ca bulevardul ala e blocat la toatele orele de varf. O sa fie fun.
Bulevardul e blocat de toată lumea care s-a mutat în Otopeni, Corbeanca etc. și lucrează tot în oraș. Sau își aduc copiii la școală în oraș. Pentru ăștia trebuie făcut metroul + Park & Ride în Otopeni.
Asta cu STB-ul îi ajută pe cei care lucrează în zona Piața Presei. Eram și eu printre ei acum niște ani.
@neaorin Eu, cand mi-am cumparat terenul pentru casa, am avut in vedere si Otopeni/Corbeanca. Dupa 3 vizite in care ne-am dat seama ca depindem de un DN supraaglomerat si ne inghesuim inclusiv in mall, ne-am dat seama ca nu e de mutat acolo. Pe langa asta, infrastructura din Otopeni este mai rea decat in orice orasel de provincie, canalizare inexistenta si strazi de 4m. De ce cred oamenii ca li se coloreaza sangele albastru daca se muta in nord? Eu am mai pus 40% peste si am luat teren in sud, in oras, unde e aerisit si am totul aproape.
@neasorin
„Pentru ăștia trebuie făcut metroul + Park & Ride în Otopeni.”
Se va da drumul acum la statia noua de la T Arghezii ce are si o parcare de 300 de locuri cu pretul de 1 leu pe ora sau ceva de genul asta.
Pariu ca nu o sa fie prea folosita?
In Otopeni sunt toate utilitatile, tu poate ai fost in Odai…
se rezolva cu separatoare jersey sau un rand de copaci, dac afaceau si piste de biciclete ar fi fost the shit. Daca nu ele separa, da sunt degeaba
E 80 de lei aboamentul lunar la STB.
Altfel, daca nu te pun sa mergi vara la 45 de grade pe motiv de lipsa aer conditionat, nu e deloc o idee rea sa vezi orasul din autobuz
dimineața când te duci la muncă nu sunt 45 grade.
încă.
Seria „Azi am condus” a ajuns la aproape 600 de articole. Pe cand o sa avem acelasi numar de articole si la seria „Azi am mers cu transportul in comun”?
nu e așa palpitant, am tot scris că merg cu bicla, pun constant filmări de pe biclă, când merg cu trenul și e ceva interesant povestesc.
Cred ca 80% din autobuzele din flota Stb au sisteme de aer condiționat instalat/functional (folosesc zilnic transportul în comun în București ). Cei care se” plâng ” de lipsa condițiilor nu au mai circulat cu autobuzele STB din 1900 toamna.
Da este adevărat ca exista foarte multe tramvaie și troleibuze vechi fără sisteme de aer condiționat funcționale dar flota de autobuze „normale” a STB- ulului este decentă .
Si daca se ia in autobuz intreg de sofer sa dea drumul la aer o zi doua trei patru cinci la rans, pana la urma o sa cedeze.
Dureaza atat de mult sa intram in normalitate si se lasa cu atat de multe ifose.
activism sa o faca mai buna ?
Ha – incurand scolile bune o sa fie la fel de proaste ca celelalte….
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Te-ai gândit să te muți din zona aia de oraș din care nu poti ieși decât dacă te încui în mașină blindată altfel te prind toți ciorditorii și te lasa fără bani?
lol. nu cred ca stai in Bucuresti si cred ca vorbesti din filme :)))). Ciorditori nu mai sunt de minim 10 ani. Or mai fi 1-2-3, dar pe vremuri erau multi rau.
Autobuzuele nu sunt euro 0, poate troleibuzele. Autobuzele sunt chiar ok. Putine or fi, aici nu avem de unde sa stim pana nu se face banda unica peste tot astfel incat sa ai o idee de cand pleaca, cand ajunge etc.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Abia am scapat de o conjunctivita luata din troleibuz. Degeaba am dat cu gel dezinfectant.
E aproape imposibil sa mergi cu stb-ul fara sa fie unul sau doi boschetari care fac atmosfera greu respirabila.
Imi place ca Vali îi dă înainte cu jihadul lui personal si inexplicabil cu locuitorii unui oraș despre care nu prea mai știe multe. Sigur am făcut noi ceva.
Bro, unii dintre voi vorbiti de parca transportul in comun ar fi containere de leprosi… inca-i full STB-ul si metroul in Bucurestiul asta, si nu vad oamenii sa iasa din tramvai cu boli de piele, sinuzite, holere si ce alte lucruri va mai imaginati voi astia care traiti doar in masina…
Unii ati avut vreun portofel ciordit prin anii 90 si inceputul anilor 2000, si ati ramas cu impresia ca totul a ramas la fel, dar nici nu faceti vreun efort sa vedeti singuri ca treaba s-a schimbat enorm de mult in bine .
Pt asta: animalele care vorbesc pe W’app cu difuzorul extern pornit, bețivii, ciorditorii și alte atâtea alte exemple ale minunatei civilizații bucureștene.
Cate sesizari ai/ s au trimis pana acum?
Daca baga controale mai dese de la locala/jandarmi , si asa au experienta, se civilizeaza si mainutele astea
Am mers 11 ani cu RATB. Betivi rari, majoritatea dimineata, cand mergeam spre serviciu, ciorditori nu am vazut (probabil ca erau buni), boli de piele nu s-au prins de mine. Covid-ul nu mai e la moda, raceli tot o sa ai iarna. Mirosuri, nu prea.
Cald vara, autobuze fara AC – da. Dus cand ajungeam acasa. Aglomerat, cam da (50%). Timp pierdut prin statii – o multime.
Nu mai trebuie sa caut loc de parcare – priceless, vorba reclamei.
Fac pariu ca primii care au comentat nu au mai mers cu STB de mult timp. Pana la urma ai de ales. Faci 2 ore cu masina, dar esti sanatos sau risti sa faci 15 minute cu stb :)))))))
Merg zilnic cu 117 care trece prin Salaj, Ferentari si Rahova, nu am luat nimic groaznic si nu mai sunt tanar sa zici ca am sistemul imunitar bun.
E plin de mosi cu carucioare cu legume si alte tampenii de la Pucheni, de copii la toate orele la scolile de pe traseu, de toata gloata din Confort Urban care se duce spre Unirii. Circula la 5-7 minute in timpul saptamanii, avem autobuze cu aer conditionat in mare parte si, da, uneori sunt cam sardine. Dar unora dintre voi le put pana si alea noi din partea de nord al Bucurestiului. V-a nascut mama dvs in Golf-urile alea de acum 20 ani? :))
gicule, daca nici mirosuri n-ai simtit nu stiu ce sa mai zic :))))
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
BogDan, ce ai luat tu din STB, hai spune-ne si noua, poate aflam ceva nou desi mai indoiesc. Esti doar un pretios care a avut si el bani de o janghina de masina si acum se crede mai important, mai special decat restul. Nu uita sa o votezi pe Firea la urmatoarele alegeri, esti la fel de inteligent ca majoritatea votantilor ei.
@bogdan: fratemeleu, daca tu iei boli de piele si conjunctivita din stb, eu cred ca alta e problema. Spalatul pe maini e foarte util, sa stii…
@BogDan, jumatate dintre cei care comenteaza si ridica in slavi transportul in comun sunt persoane care lucreaza de acasa si care oricum in majoritatea cazurilor se deplaseaza cu masina personala.
Dar in viziunea lor, ei au o justificare cand pleaca cu masina, spre deosebire de restul „fraierilor” care nu au alta treaba decat sa ii incurce in trafic.
@punkreas @eugen – Eu nu am luat încă nimic din STB. Dar a fost un domn care a luat ceva. Citiți înainte de a comenta și încercați să pricepeți ce citiți. Mă opresc aici, nu dialoghez cu mizeriile.
Cunoașteți despre transportul bucureștean fix cât cunoașteți despre cei patru vecini din care proveniți. Nu vă întreb câte generații aveți în orașul ăsta, bănuiesc că sunt la fel de multe ca alea pe care le are Vali în Brașov…
@Andrei G – Mdeah. Cunoștințele lor despre transportul bucureștean sunt egale cu cunoștințele pe care le are Bia Khalifa despre virginitate. De aia este nasol online-ul, le-a dat tuturor avortonilor dreptul de a vorbi chiar și fără să știe despre ce este vorba. Ce doare cel mai tare este că ăștia se mai și înmulțesc. Mă rog, unii au făcut-o deja, alt bastard mucos care să distrugă România prin prostia lui…
Multă ironie involuntară, Bogdane.
@BogDan: bossule, eu am mers prin toate zonele Bucurestiului cu mijlocul de transport pentru ca asta era natura job-ului meu acum 10 ani. Am cunoscut toate tipurile de autobuze si tramvaie, de la celebrele galbioare cu scaune tapitate de pe 101 pana la tramvaiele Tatra de pe 46. Astfel, chiar pot face diferenta intre cum era atunci si cum e acum. Diferenta de acum e ca au crescut veniturile si isi poate permite o rabla oricine si de-aici si traficul. Inainte aveam autobuze vechi, dar se circula bine, acum avem autobuze noi, dar se sta in trafic.
Deci lasa-ma cu basinile astea de Vergului ca nu tine. Valabil si pentru Andrei care stie el cine si cat de des merge cu transportul in comun.
Este 140 de lei abonamentul lunar STB+Metrorex, il folosesc eu. Fac 45-50 de minute pana la serviciu. Am incercat si cu automobilul: o ora si 10 minute, m-am intors la metrou si autobuz. Circula bine ambele, singura reclamatie pe care o am e lipsa aerului conditionat vara in autobuze.
Nu stiu de ce, soferii dadeau drumul la aerul conditionat rece dimineata (cand inca era racoare afara si in autobuz) dar il opreau in restul zilei, iar seara, la ora 18,00 cand ma urcam in autobuz, era „sauna”.
si de ce nu ii atragii atentia soferului? pe urma ii faci reclamatie scrisa !!!
@Alin – Poate pentru că reclamația scrisă trebuie scrisă de unul care scrie „atragii” cu doi de I și el nu poate face asta pentru că a fost la școală
E un început bun.
E nevoie însă de bandă dedicată pentru STB și în sens invers (spre Piața Presei), altfel lumea tot o să ia mașina. Măcar pe Regele Mihai se poate face asta, tot pe zona centrală.
Eu numai pe banda aia merg. E o banda jumate, incap la limita si 2 masini
Oh noo, intai „dungile trasate pe banda intai ca locuri de parcare ” ca si contraargument la „sa ni se dea, sa ni se faca parcari supraterane si subterane pe 14 niveluri intre blocuri” din cei 300 ron impozit pe an.
Acum asta? Tragedie. Ce se vor zvarcoli pe aici cativa pomanagii, ca si data trecuta cu parcarile. Deja au aparut.
Hai sa nu fie 300 lei impozit pe an. Ci… cat e capacitatea cilindrica. In Euro. Motor de 1896 cmc? 1900 euro impozit. Faci parcarea taxabila..peste tot. 1500 ron/ora si cine nu o platit, confiscata masina definitiv. Si ai golit orasul de masini. Ce zici? Si gata pomana, nu mai e pomana.
Esti sarac? Nu ai cum sa ai masina.
Esti bogat si iti permiti sa platesti, aia e, ai masina.
/s
Fiindca se stie, benzile unice de autobuze trasate pe asfalt functioneaza in Bucuresti.
Sunt camere peste tot, politia da amenzi la greu, mor soferii de frica, nu se ating deloc de banda aia. Aham.
Fix acum o ora am vazut cum politia a tras doua masini care mergeau pe Floreasca, pe banda de autobuz (deci si pe contra-sens).
Ieri pe str. Radu Beller, unde este sens unic DOAR pentru STB si biciclete, mergeau in coloana pe interzis asa: taxi – POLITIA – taxi – un ford.
M-am oprit si i-am urmarit, am zis ca poate ii trage politia pe dreapta pe toti, dar nimic.
Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007
Art. 3
…
(3) Serviciile de transport public local de persoane cuprind:
a) transport prin curse regulate;
b) transport prin curse regulate speciale;
c) transport cu autoturisme in regim de taxi;
d) transport cu autoturisme in regim de inchiriere.
Sper ca usor usor sa se umple strazile de benzi unice pentru STB. Sa planga in pumni toti soferii carora nu vor sa le „puta mana de la bara de autobuz”, toti bombardierii si toti nesimtitii si nesimtitele (mai ales) care dau peste tine pe trecerea de pietoni ca ei/ele se grabesc (unul cu X5 mi-a arat mwe in timp ce ma ocolea pe trecere). Am o colega care face o ora jumate pana la birou cu masina, dar are metrou la 200m de casa si se plange zi de zi de aglomeratie. Poate civilizam si noi in al 12-lea ceas, orasul asta plin de infecti.
E rai oamenii in orasul asta, maica, rai de tot. Dar vad ca stiti deja. Si am inca o veste proasta: nu o sa ii schimbe in bine nici macar nenorocita asta de banda unica lunga de fix 3 km pe un drum unde oricum sunt intre 4 si 5 benzi pe sens. Si or sa fie la fel de rai si cand urca in autobuze, daca or sa urce vreodata. Cred ca ati gresit orasul.
Imi amintesc ca si Firea si-a luat aceeasi teapa pe care si-o ia acum Nicusor (nu va imaginati ca stie cineva cine e Bujduveanu). Hai sa facem revolutie in trafic, dar musai fix cu cateva luni inainte de alegeri.
La Firea a tinut o zi limbricul ala de banda de autobuz pana la Miorita (si zero zile faza cu taxa de intrat in centru). Ce plansete, ce injuraturi, ce oameni disperati ca le lua 2 ore sa intre in Bucuresti.
Si nu invata nimeni nimic. Doua dungi si niste stalpisori se puteau face si acum un an, nu costau miliarde. Pana acum erau oamenii deja convinsi ca trebuie sa ia autobuzul ala mizerabil si plin de aurolaci si de molime (cel putin asa il descriu comentatorii apocaliptici de mai sus). Acum aduceai autobuze noi, curate si electrice, oamenii ar fi fost super fericiti.
Asa o sa ai autobuze frumoase si goale, si oameni suparati.
Nicusor nu e Firea, nu o face numa asa in dorul lelii.
exact ..schema e sa iei cele mai nepopulare masuri in primul an de mandat si pana in ultimul isi dau si oamenii seama ca de fapt a fost un lucru pozitiv (daca e bine implementat).
asa, daca iei o masura nepopulara in ultimul an de mandat, oamenii nu apuca sa se obisnuiasca si le dai munitie contracandidatilor ..ca vine Firea sa faca iar revolutie in trafic
Tocmai ce au venit autobuzele. Din punctul asta de vedere timing e perfect
Stan, astea le-a zis Bolojan acu 10 ani, da cine sa se uite la ala doar nu apare la televizor, nu se intampla nimic „notabil” in oradea, despre ce vorbim?
Iar legat de banda unica, Firea a fost proasta, trebuia sa o tina 1-2-6 luni nu dupa 2 zile, ca se obisnuiau riveranii sa plece ia devreme sa ia autobuzu, sau ia teleportarea ceva, da daca dupa primele ambuteiaje te sperii unde e imbunatatirea, ca nu e ca si cum daca faci piste de biciclete prin tot orasu maine – devin toti biciclisti? nu o sa dureze 6 luni – 5 ani, da dupa os afie mai bine…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
In zonele centrale ai scoli si gradinite la 10 min de mers pe jos. Nu obliga nimeni sa va duceti la scoli din alte cartier, deci macane rau.
Nu te obliga nimeni sa nu utilizezi masina, sa stii. Poti face linistit 2 ore pe drum ca nu ii pasa nimanui :))
Eu am mers 8 ani cu tramvaiul 16 aproape zilnic si nu am murit, nu m-am infectat, nu mi-a cazut trena.
Si apoi doi ani cu microbuze de la Pandele de-alea dubioase.
Fiu-meu foloseste 3 autobuze sa ajunga zilnic de la porumb la liceu.
Mai socializezi, mai vezi o gagica misto, mai asisti la discutii interesante, te pui la curent cu ultimele manele fara sa intri pe iutub trending.
Nu te obliga absolut nimeni sa ai masina. Nici in Bucuresti, nici daca stai la porumbul de langa.
@punKreas
Cine a zis ceva de scoli si gradinite ?
Mai citeste odata comentariul.
@Rumbu
Nu e vorba „sa nu mori”, si nu e vorba de „acum 8 ani”, sau mai mult.
Asa e, Bucurestiul OBLIGA sa ai masina.
Confirm si eu, stau la Iancului si lucrez la Piata Presei. De cand a inceput anul am facut 8000 de km cu masina. Bine, 6000 au fost facuti vara asta in concediu, dar orasul m-a OBLIGAT sa fac astia 2000 km in 10 luni. Probabil daca nu aveam copil in scoala primara, as fi fost OBLIGAT sa fac 1000 km, nu 2000.
Si, contrar opiniei populare, nu cad coaiele daca mergi cu bicicleta / trotineta. Pot sa o confirm tot eu, ca merg cu trotineta si tot doua am. Nu stiu daca mai functioneaza, dar sunt tot acolo unde au fost mereu. Mai aiurea e ca fac 20 de minute pana la birou indiferent cum e traficul, cum se lucreaza, daca se lucreaza. Iar cand ploua, daca inca nu au cazut, mi le protejez cu o pelerina de ploaie si, din pacate, fac vreo 25 de minute de la Iancului la Piata Presei, nu 20. Cel mai frica mi-e de ninsoare, ca mi-aduc aminte ultima data cand a nins in Bucuresti, acum 5 ani, ca a fost aiurea.
Cumparaturile alea multe de le face toata lumea in fiecare zi, alea le fac tot de pe trotineta cu rucsac in spate sau, si aici e tot orasul care ma OBLIGA sa am masina, folosesc mijlocul ala de transport obscur in orasul asta care te OBLIGA, adica merg pe jos la magazinul de proximitate, ca sunt ani de zile de cand TNR tot o baga pe aia ca ai un Mega la fiecare pas. Sunt curios in schimb ce se intampla cu coaiele daca e sa imi iau un carucior de mosi ca sa ma duc pe jos la piata. Revin cu update dupa ce reusesc.
In vara am facut drumul Poiana BV – gara BV sa iau pe cineva intr-o vineri dupa amiaza. A fost lejer si la dus si la întors desi credeam ca o sa fie omor eu fiind obisnuit cu aglomeratia din orasul hulit. Probabil am nimerit eu ziua cand oua lebedele negre pe Tampa.
Acum ati dat-o in filozofie cu obligatia asta. Nu te obliga nimeni sa faci nimic dar si sa consideri ca sutele de mii cu masini sunt imbecili si numai tu ai descoperit sfantul Gral al mersului cu autobuzul e cam ofensator.
Eu mi-am luat masina cand ajunsesem sa petrec 3h30″ pe zi sau chiar mai mult in autobuze/tramvaie. Folosesc transportul in comun de fiecare data cand e avantajos si il evit cand fac mult mai mult decat cu masina. Acum o dau si eu ca Vasilescu: daca imi dau punKreas si Ventor orele pierdute inapoi nu ma mai dau jos din stb.
Pe un traseu de 7-8 km in Bucuresti poti sa faci 20-25 de minute daca ai statia langa locuinta si legatura directa sau 1h10″ daca nu ai norocul asta. Ala care face 20-30 de minute nu il crede pe ala cu 60-70 de minute si se ia cu el la harta pe net. Cam asa sta treaba.
alex, fără să o consideri un flex, eu am dat ~30.000€ în plus pe casa în care stau pentru că am vrut să rămân în oraș și să fiu aproape de 1-2 autobuze (aici nu avem tramvai sau metrou). am economisit timpul pe care l-aș fi petrecut într-un X3 zi de zi ducându-i pe ai mei la muncă și la școală. dar cineva avea X3?
se poate. trebuie doar să gândești un pic. nu e vorba de a avea mașină, e vorba de a gândi cum ți-e mai bine.
@Vali
Stai linistit, si eu stau destul de central aici.
Orasul a crescut prost, iar oamenii sunt obligati sa circule cam mult cu masina personala prin el – ma refer la oamenii rezonabili.
@pvladc: n-am nimic cu cei care prefera confortul masinii proprii, inclusiv eu o mai folosesc cateodata cand mi-e lene. Ba da imi asum chestia asta.
Imi asum ca platesc parcarea, imi asum ca fac 1-2 ore, imi asum ca dau de toti prostii. Nu stau sa ma plang ca prostu pe bloguri ca imi ia o banda (lol, o fi banda mea), ca a facut nicusor ditamai trotuarul in loc de parcare.
Si nu vin cu pretentii ca platesc mare impozit de 300 de lei pe an de trebuie sa-mi dea primaria si soarele de pe cer.
Asumati-va in plm chestiile astea si nu mai fiti plangaciosi covrigari.
Sa sara cu manute rosu cei care s-au mutat in porumb si o sa-si dubleze timpul de stat in trafic dupa ce se fac benzi unice de STB
Sa sara cu minute verzi toti muistii care or sa mearga pe benzile unice de RATB si sa suga pula toti politistii pe care nu ii vad in trafic
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Bogumill: mie mi se rupe de activitatea ta la fel cum si tie ti se rupe de a mea. Doar nu o sa plang acum cu hohote ca o sa ramaneti fara o banda =))))))))))))))))))))))))))))))))
Eu stau la porumb. Ma rog, stateam, ca acum s-au mai facut 2km de blocuri in loc de porumb.
Abia astept sa nu ne mai dea voie cu masina deloc in oras. Sa las masina sau bicicleta la marginea tarlalei si sa iau tramvaiul.
bogumil, ce prost ai dat-o aici.
Bogumil e baiatu’ cu „nu stiti voi cum e sa conduceti masina puternica”, nu?
Il inteleg saracu, pe langa ca e greu sa tii o masina puternica sub 160 la ora, iti dai seama ce dificil e cand statul nu iti pune la dispozitie si banda proprie.
Ia să ne pupi tu, drept în cur, de atâtea manute roșii, descălțat în Capitala!
Bogumil da … te simti sau care e problema? ca baiatu le-a dat muje alora de pe banda de autobuze, nu trebuie sa te simti jenat…. sau trebuie? sau esti garcea care nu vede pe nimeni?
Problema este ca saracul nu il crede pe bogat si invers.
Din ce in ce mai multa populatie traieste in afara Bucurestiului – Ilfov si PH.
Munca lor este adesea in oras, mai ales bugetari.
Prin urmare DN1 e full cam la orice ora.
Sa vedeti vineri, cand termina bugetarii din ministere programul la 13, ca e totul blocat la iesirea DN1.
In restul saptamanii, intre 16-19 este blocata minim zona Baneasa – Pod Centura.
Miscarea asta a incercat-o Firea de la Miorita, astia o fac de mai sus, dar efectul va fi fix acelasi.
Se va bloca tot, iar sincer, nu este alternativa pentru cei care vin in oras.
E prea mare traficul, urias!
E iar o miscare ce pune caruta inaintea calului, adica strangulezi orasul inainte de a avea macar o sosea de centura functionala.
Nicu a intrat in campanie electorala, doar ca e prost. Veti vedea ce scandal o sa iasa.
Stati sa inceapa si lucrarile milenare la planseul de la Piata Unirii si sa vedeti atunci omor.
E o greșeală culoarul ala dedicat autobuz, trebuie facut un culoar strict pentru biciclete si trotinete electrice.
Soluția pentru cei care s-au mutat în suburbii este Park & Ride, la fel ca în Viena, Amsterdam, Bruxelles și alte orașe. Pentru zona de nord trebuie făcut metroul până la aeroport și P+R în Otopeni.
Vii din Corbeanca, lași mașina la metrou și îți vezi de treabă.
E la mintea cocoșului că nu ai câte benzi de mașină să înghesui ca să ducă zeci de mii de suburbani la muncă dimineața (și înapoi acasă seara) pe același traseu.
@Nicu: ar putea sa meargă și bicicletele/trotinete pe banca aia stb, de unde naiba atâtea benzi?
@Bogumil
„Veti vedea ce scandal o sa iasa.”
Ce scandal, asa s-a zis si de podul Grant, a fost scandal 3 zile si gata.
Cu nervi sau fara nervi lumea s-a obisnuit.
Bogumil, iti inteleg problema, sper doar ca Nicusor sa o rezolve foarte rapid introducand o banda speciala pentru autobuze si pe DN1.
Din pacate DN1 tine de CNAIR, nu mai tine de PMB, dar sunt de acord cu tine.
Vis umed: banda speciala bus pana la Mall Baneasa si sa duca tramvaiul 5 pana in parcare la mall Baneasa (din pacate imposibil din cauza aeroportului, dar cica fac studii pentru traseul asta).
Parcarea de la Baneasa transformata in parcare cu plata eventual ca sa se subventioneze costul unei parcari supraetajate.
neaorin – de ce metrou? E scump, dureaza mult sa il faci si e scump. Ai deja tren care te duce la gara de nord.
„Stati sa inceapa si lucrarile milenare la planseul de la Piata Unirii si sa vedeti atunci omor.”
Sa nu o repare. Sa o repare numa cand mor oameni. Ca asa fac „oamenii de afaceri”
Am rupt STB si metroul cat am fost elev si student. Acum, sunt dispus sa platesc mai mult ca sa nu stau cu toti nespălații si, mai ales, nesimțiții.
Gand la gand cu bucurie.
Pana pe la 27 de ani am mers doar de acasa pana la liceau/facultate cu metroul in special.
Nu simteam nevoia de masina, dar tanjeam dupa comfortul oferit de ea.
Apoi nevasta, copii, mutat in afara Bucurestiului, unde pot respira si imi place sa vad cerul, la porumb.
Si a inceput calvarul care continua 20 de ani mai tarziu.
Si alerg zilnic mult.
Las copiii la scoala 8 km distanta, dar fac 40 de minute si nu e transport in comun, apoi mai fac inca o ora la munca.
De la munca mai am treaba in oras, unde pierd minim o ora pe traseu, apoi inca 30 de minute pana la scoala si inca 30-40 minute pe doar 8 km.
Acusica baiatul cel mare face 16 ani si ii iau o masina B1, deci scap, se ocupa el sa il duca si sa il ia de la scoala (sunt ina ceeasi curte) si pe fractsu!
Saptamana trecuta am avut nefericita idee sa iau metroul. M-am ingrozit ce omor a fost cand a trebuit sa schimb la Pta Victoriei.
Nue ra loc pe peron, iar per total cred ca am facut mai mult cu metroul decat as fi facut cu masina in traficul bara la bara.
Diferenta este ca am mirosit mii de basini, si m-am uitat cu temere pe sus sa nu imi cada ceva de pe tavan la metrou.
Sa moara fraierii la metrou si STB, pe mine nu ma mai prindeti de client in viata asta.
Si merg aproape gratis cu masina electrica, ceea ce ma face sa ma simt cu cel putin un coi peste ceilalti.
Da, dar faci vreo 2 ore. Noi, astia amarastenii, ajungem cu coaiele transpirate, dar macar nu sunt turtite :))
ok o sa fiu carnat dar …
Vali: sunt in pana de idei/ nu sunt stiri interesante … ce sa mai bagam azi sa starnim niste comentarii
Tot Vali: Stiu, hai sa mai zic ceva de traficul din Romania
Serios acum nu mai exista oameni intregi la cap in Romania care nu sunt constienti ca traficul in comun nu e punctual pentru ca e intarziat de berbecii din trafic. Cei care refuza sa recunoasca asta, sunt doar „comozi” care au fost nascuti de mamele lor in masina. Bani pt mai multe autobuze si tramvaie se gasesc, daca nu, se printeaza
Stai ca vine Zarax acum si zice ca nu e ok transportul in comun ca are rotile prea mici autobuzul :)))
N, ești aici de 10 ani. asta e părerea ta despre mine?
Glumesc man, nu te supara acuma
Realist vorbind s-a spus cam tot ce era de spus pe tema asta. Cine era deschis la minte, mai afla niste lucruri. De exemplu, sub comentariul asta e cineva cu „autobuzele nu sunt predictibile in Bucuresti” in conditiile in care InfoTB e o aplicatie chiar ok. Sunt unii care au linie dedicata pt tramvai la scara si tot merg cu masina la job. Asta pt mine e semn clar ca respectivii nu au mai calcat intr-un autobuz de cand era Vacaroiu premier si au ramas la ideea ca autobuzele sunt pentru saraci.
Am stat in centrul suedejiei numite bucuresti. Am renuntat la masina cvasi complet de prin 2015; doar vacante, dus/adus familie de la aeroport/gara, cumparaturi saptamanale sau foarte rar agabaritice.
In rest transport in comun, bicicleta si picior.
Viata s-a schimbat radical in bine. Nu mai pierzi timp si nervi in trafic, observi realitatea la firul ierbii, iesi din bula in care iti mirosi basinile impreuna cu altii ca tine, vezi cum traiesc, gandesc si se poarta semenii, etc.
Aveam acces direct la metrou, autobuze si tramvaie. Nu exista sa nu pot ajunge oriunde in bucuresti schimband maxim 3 mijloace de transport (cel mai des 2). In orice zi, la orice ora, exceptia fiind zilele de weekend in care transportul in comun circula mult mai rar.
Am mers si inghesuit si lejer. Niciodata, in nicio zi nu am regretat ca nu mi-am pus curu in masina sa ma duc cu ea. Masina care statea in garaj si la care doar impozitul si RCAul ma costau 1000€/an.
Sigur, mai erau situatii in care atmosfera in mijlocul de transport nu era ideala dar intotdeauna departe de a fi insuportabila sau sa ma determine sa renunt la aceasta varianta.
Parerea mea este ca cei care locuiesc oriunde in bucuresti, nu la porumb, si care zic dom’le am incercat si nu se poate din cauza ca x, y, z o cam sug artistic prin batista.
Bucurestiul nu are cum sa acomodeze numarul actual de masini d-apai vreo crestere, asa ca logica elementara ar trebui sa duca pe toti care cunosc situatia la concluzia ca masurile menite sa faca din ce in ce mai dificila si mai scumpa deplasarea cu masina proprie se vor inmulti.
In paralel vor aparea masuri menite sa favorizeze transportul in comun si cel ecologic (biciclete, vehicule electrice pe 2 sau 4 roti).
Schimbarea trebuie sa fie nu doar radicala ci si foarte accelerata pentru ca orasul este deja intr-o situatie disperata dpdv mobilitate si nocivitate pentru sanatatea locuitorilor.
Tom, abia astept sa mai citesc despre aventurile tale in lumea cea mare si rea.
Vali, eu am mai mult de zece ani aici si cred ca ai luat-o pe aratura. Blogul tau, aratura ta, nu trebuie sa ma bagi pe mine in seama. Tu ziceai despre multi ca nu au prieteni care sa îi tragă de maneca cand fac greseli. Vezi cum e treaba?
Sa facă odată benzile alea, sa vina la timp ca să fie predictibile și o sa fie ok. Loc de mai bine este doar sa se ia cu treaba primăriile.
Daca intri pe aplicatia info TB vezi unde sunt in timp real si iti faci o idee in cat timp ajung
Predictibilitate nu inseamna neaparat sa vezi unde e, ci sa sti ca o sa ajunga zilnic la aproximativ aceeasi ora.
Ca degeaba ma trezesc eu sa prind autobuzul de 7.35 daca il vad blocat in trafic si ajunge la 8.05
Poate iti zice cineva din Bucuresti cum e la noi cu benzile pentru STB sau pistele pentru biciclisti Poti sa te plimbi pe google maps pe Floreasca sa vezi si singur.
Trec zilnic pe Floreasca, e chiar civilizat acum că s-a făcut sens unic, iar spre Ștefan cel Mare au voie doar STB, taxiurile și bicicliștii.
În primele zile mai erau unii pokemoni care se făceau că nu văd semnele de interzis, dar i-a lămurit poliția cum stă treaba. Chiar dacă mai apare și azi vreun rătăcit pe oră, oricum STB-ul merge șnur.
Si eu trec des pe acolo si stiu bine cum e. Dar era doar un exemplu, vezi cu e si intre arcul de triumf si aviatorilor.
În zona Arcului de Triumf în principal se circulă mai greu și sunt blocaje frecvente din cauza monumentului în sine, a fost deschis pentru vizitare și s-a instalat semafor pt pietoni. Pentru niște mofturi de rahat suferă sute de mii de auto + Stb care tranzitează zona de acolo.
Ca să miros transpirația și jegul tuturor racordaților la RADET care nu au apă caldă? Mulțumesc dar nu. Prefer să stau în trafic pe banii munciți de mine.
bravo manash. smecher sa-ti pierzi ore din viata in masina.
Te oftici? Pierd orele din viața ta?
Nu ma oftic. Am zis „bravo”.
„Preferi” pentru ca e ieftin. Ia sa creasca taxele, amenzile, pretul benzinei, sa nu mai ai voie cu dizel in oras, sa nu mai poti parca unde vrei fara consecinte etc. Sa vedem atunci daca mai „preferi” sa-ti inghita alti poluarea pe banii muciti de tine.
Sper ca iti si platesti si parcarea din banii munctiti de tine altfel, daca parchezi pe trotuar, o sa-ti iei oglinzi si stergatoare tot din banii tai :))
Pai stai boss, ca deocamdata nu ti-a interzis nimeni sa stai in trafic. Oricum, tu ar trebui sa fii primul care sa sustina taxe cat mai mari, sa dispara cat mai multe masini de pe strada.
@Giani Mucea: exact, cei care preferă să stea în trafic „pă banii lor” sunt primii care ar trebui să se bucure că primăria face lucruri care scoate oamenii din trafic.
E un băiat pe YouTube cu un canal care se numește „Not just bikes” și care locuiește în Amsterdam. Exact asta spune – cel mai mișto oraș în care să conduci e ăla în care majoritatea oamenilor n-au nevoie să conducă.
neaorin, cu costurile de rigoare evident. Si eu prefer sa fie orasu super liber, transport in comun snur, piste de biciclete, pomi verdeata linistecat se poate, sa fie previzibil este foarte important si evident daca vreau sa ajung cu masina din pantelimon la unirea adica, efectiv 4 km sa platesc de imi iese pe nas.
La fel ca bajetu de mai sus pai de aia a murit el la revolutie i se ia dreptu de a merge cu masina ? Nu tati baga mare da dai cu cardu inainte, cat te tine, nu se supara nimeni
Am citit toate comentariile si unii ori nu stati in bucuresti, ori nu mergeti cu ratb si vorbiti din filme, ori sunt doar rau intentionati.
Stau la porumb, in Bragadiru, deci nu in Buc. Am avut bicicleta electrica, am mers 4 ani cu ea, dupa am trecut la scuter. Deci vara, toamna si primavara n-am treaba, merg ca trenu. Dar cand este urat afara, merg cu masina pana la capatul lui 32 (undeva la 3km de mine), iau tramvaiul 32, merg pana la Unirii si de acolo metrou spre Romana. (am birou pe Mihai Eminescu).
Foarte curat si civilizat, atat in 32, cat si la metrou.
La metrou intr-adevar este mai jale ca e aglomerat, dar aia e. Si de la Mc de la romana pana pe Eminescu, pe jos, 10 minute.
Asta cu ciorditorii si cu jegu din autobuze nu mai exista de mult in Bucuresti. Ciorditorii toti au plecat in UE ca de ce sa fure lei cand poa sa fure Euro. :))
Cu masina fac minim 60 de minute si o sa radeti, dar de la porumb pana pe la unirii ajung destul de repede. De la unirii la romana in schimb, jale.
Inainte am stat in Drumul Taberei si era mult mai rau cu traficul. Chiar si cu Ratb era rau pentru ca nu exista atunci niciun fel de banda de autobuz. Acum mai exista pe alocuri benzi de autobuz prin DT.
Nu mai vorbiti din filme.
Da, 100%. Am mers ieri cu RATB, traseu de 4,6 km/10 stații incluzând un segment în zona Splai/Piața Unirii/Biblioteca Națională. A fost așa:
– în timp ce mă îndreptam spre stație vedeam afișat în aplicație la ce oră sosește primul autobuz în stația dorită (inclusiv abaterea de timp, care în cazul meu a fost de +2 minute/întârziere), respectiv următorul. Aceste informații se actualizau la aprox. 1 minut.
– afișat numărul total de stații până la destinație, cu timpul total (prognozat) al călătoriei
– ajuns în stație, cumpărat bilet prin SMS (care trebuie trimis înainte de urcare în mijlocul de transport)
– după urcare, afișată stația următoare (și ora la care ajunge în acea stație), timpul total (prognozat) actualizat al călătoriei și ora la care ajunge la stația de destinație
– autobuzul a mers pe banda dedicată acolo unde ea exista, pe aprox. 70% din aceste segmente autobuzul a zburat pe lângă mașinile din coloană
– autobuz aproape gol la dus; la întoarcere a relativ aglomerat pe distanțe scurte, de 1-3 stații (pentru că ieșeau copiii de la școală); nu a fost murdar, nu a mirosit urât; la întoarcere au fost controlori care s-au comportat decent
– durata călătoriei: 16 minute la dus (ora 10 dimineața), 21 de minute la întoarcere (ora 12:40)
@Cititor: da, am impresia ca e integrata aplicatia in google maps
mulțumesc pentru apreciere
Am ramas fara permis inainte de pandemie, am considerat ca e o ocazie buna sa mai dau o sansa transportului public dupa multi ani. Am rezistat cam 2 saptamani.
1. traseul cu masina era mai scurt cu minim 10-15 minute in medie decat orice varianta de transport public. Timp pe care poate l-as putea inghiti, dar…
2. cel putin in 2 zile (din 5 lucratoare) prindeam boschetari in transportul de suprafata. Mirosul lor e groaznic, dar nu imi era rusine nici cu restul cetatenilor. Am incercat sa rezist intr-o seara, am zis „hai ca prea sunt figurant”, dar efectiv incepeam sa am reflex de voma si a trebuit sa cobor cu cateva statii inainte de casa si sa ma sui in urmatorul. Nu la figurat.
3. Metroul e rapid, dar in rest vai steaua lui. Numai variante proaste intre mine si birou, nici una in linie dreapta (Desi la suprafata exista tramvai in linie dreapta, dar care e mai incet)…
4. nu comentez de caldura/aerisire/aer conditionat…(era ianuarie)
5. controlorii o gluma proasta, intamplarea face ca fix pe cei mai suspecti ii sareau (am prins de 3 ori in 2 saptamani si chiar m-am uitat sa vad daca sunt adevaratele „legendele” despre care mai citeam)
6. Atunci cumpararea unei cartele/bilet era noaptea mintii, ba era inchis, ba nu se putea cu cardul ba plm (la Victoriei-Titulescu). Intre timp am mai citit ca e mai bine, ca poti plati si cu telefonul, deci sa zicem ca asta e macar rezolvata.
7. Nu am prins niciodata autobuz sau tamvai „mai liber”, toate super aglomerate. (dupa 10AM si dupa 6:30-7PM)
8. In weekenduri a fost groaznic sa ma misc pe unde aveam treaba (sau distractie) cu transportul in comun. Prea rare, prea ca la tara.
Pana la urma am facut car-pooling cu un coleg, strategie care a mers asa bine ca am continuat-o si dupa ce mi-am luat permisul inapoi, pana in momentul cand ne-am mutat cu munca acasa.
Una peste alta, nu am nimic impotriva si nu imi cad epoletii la transportul in comun (am locuit in tari unde asta nu e o problema), dar imi place confortul si/sau macar rapiditatea. Pe traseele mele nu a existat niciodata un mijloc de transport mai bun la macar unul din cele doua criterii, ca altfel as fi lasat masina acasa.
Nu am nimic impotriva cu benzile unice, dar nu pe implementarea „Firea” si una din dorintele mele secrete e sa fie mai multe piste de bicicleta, ar fi mai sanatos pt mine.
O sa fie niste haos, o sa fie (si mai) greu cu masina, asta e, trebuie sa inceapa de undeva.
Imi asum cand bag cheia in contact, nu se poate civilizatie fara suferinta. Platesc si parcare, si eventuala taxa ULEZ daca om ajunge la asta – cat timp imi voi permite, sau voi considera ca are sens pt mine. Si cand transportul o sa ajunga ca in alte tari in care am locuit, fuck it, nu mai scot masina din garaj decat pt extra-urban si cumparaturi.
Un comentariu pertinent.
Știi măcar să pedalezi sau? Ce te oprește și acum să pedalezi să-ți faci condiție fizică? Ah, scuze…
Da Vladutz, stiu sa pedalez si am încercat chiar o perioada în tinerețe sa fac asta cu acasa-birou pe bicicleta, era groaznic.
Acum ma uit cu placere si „invidie” pozitiva la cei de pe pistele de biciclete din zona Victoriei, când stau în trafic. DAR pana la pistele alea, eu ar trebui sa merg pe bulevarde cu 3-4 benzi care mai au si zone de 60kmh limita (adica 80 minim), unde sa mergi cu bicicleta e groaznic – si vad asta din mașină. Nu vreau sa ajung biciclist profesionist, si nici sa stau cu masca în trafic doar ca sa „pedalez” , dar na, scuze eu.
„carpooling”. Apai, in momentu asta deja esti „transport in comun” fara sa fii in comun.
e una dintre cele mai corecte variante, in loc sa ai 2 masini pe drum ai 1. Si doi oameni care stau comod
Azi cu fie-miu cel mare, pe jos spre Metrou (el la liceu, eu la job), am numarat impreuna, doar pe strada noastra, in coloana care statea, 28 masini dar cu soferul si 5 masini cu 2 persoane. Nu am pus la socoteala dube incarcate, camion, etc.
Asta la 8 dimineata, pe o strada oarecare din Sectorul 6.
Deci da, cea mai ieftina umbrela in Bucuresti este masina
nenorocești copilul că îl plimbi prin ploaie!!!!!!!!!!! HUO!!!!!!!!!!!!
Si dupa aia il mai trage si curentul in metrou. Moarte sigura
@vali, taci ca ar fi vrut tot cu motorul si azi
@Mathub hmmm…. miroase a Uverturii strada ta ;))
@zidanne , prin zona dar mai spre metrou
vreau sa va zic doar ca pana si in belgrad sunt benzi unice pt transportul in comun si sarbii sunt cu 20 de ani in urma, asa ca las-o-n sange frate, sa se faca odata ca e deja penibil.
romania a crescut enorm in ultima vreme, exista speranta aici, dar judecand dupa trafic si lipsa de civilizatie privind masinile parcate aratam ca lumea a 3a.
Stai sa le creasca nivelul de trai astfel incat sa-si permita orice coclet un cazan de masina, sa vezi ce o sa se schimbe situatia. Chiar, cum se zice „iti pute mana a bara de autobuz” in limba sarba?
Bați câmpii cu grația elefantului castrat! La Brașov o să aveți drone!
vă dați seama, alte orașe au autobuze electrice 3-5 ani, bucureștenii abia acum văd poze cu ale lor
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26635117-primele-autobuzele-electrice-din-lotul-100-cumparat-primaria-capitalei-ajuns-romania.htm
Sper sa le mai tina un an in garaj din lipsa de prize de incarcare sau ceva, sa mergem sa le vizitam ca pe moaste
@Vali, nu cumva sunt primele din lotul asta ?
Nu primele ever..
in alte orase cu autobuze electrice de 3-5 ani deja a ars 20% din flota.
Important de stiut e ca bani europeni pt autobuze electrice au primit doar regiunile mai putin dezvoltate, dintre care Bucurestiul e exclus.
Oricum nu stiu ce au pierdut ca intre combinatii si pretul cel mai mic practicat in achizitii publice se plimba oamenii prin provincie cu toate pocnitorile chinezesti.
Unii au ajus sa isi faca autobuzele electrice din fibra de carbon.
Trebuie gard acolo ca altfel nu ai facut nimic.
Da boss, dar noi am avut luminite si spectacole de Craciun de 74 de milioane de euro pe vremea lui Firea.
Urla ciuda-n tine, un pic de sinceritate, te rog.
Fun fact: cele 100 de autobuze electrice luate de Nicusor au costat 54 de milioane de euro.
luminițe meritați. autobuze nu.
https://www.facebook.com/hashtag/westsidehallofest
astia care va plangeti ca STB e nasol si faceti boli in el, sunteti cretini:
– transportul public e nasol ca nu are prioritate in trafic si nu e convenabil
– lumea nu merge cu transportul public ca nu e convenabil, ci merge cu masina
– rezulta ca transportul public devine si mai putin convenabil
– rezulta si mai multa lume cu masina personala (aka cancerul mobilitatii in oras)
ca sa iesim din toata bucla asta cu feedback pozitiv trebuie o perioada de tranzitie cand o sa fie mai nasol si pentru cei care merg cu transportul in comun si pentru cei care merg cu masina personala, pana se ajunge la situatia ideala in care o sa fie nasol doar pentru cei care merg cu masina personala. intre timp, trebuie facuta si presiune pe autoritatile locale sa mai cumpere mijloace de transport, sa le curate si sa faca transportul in comun mai civilizat.
un lucru este clar, folosirea masinii personala este cancer pentru trafic si pentru oras si daca se vrea cu adevarat o mobilitate convenabila, trebuie luptat impotriva acestui cancer. nu prin interzicere, dar prin a face cat mai putin convenabil. de aia in Bucuresti sunt cam 700 de masini la mia de locuitori si in orasele mai civilzate sunt maxim 3-400.
si tu esti cretin cand presupui: „sa le curate si sa faca transportul in comun mai civilizat”
La metrou este jeg, la CFR este INFECT DE JEG, in STB acum este jeg.
Daca este JEG in 300 de autobuze va fi jeg in 1000 de autobuze.
pentru ca nu tine de niciun feedback loop ca statul roman este un prost administrator al bunurilor.
@alxzen: Romania nu e numai Bucuresti, in alte orase se poate. Pana si la mine la tara la Suceava avem doar autobuze electrice si-s destul de curatele. Daca se vrea si puneti un pic de presiune pen autoritati, o sa se poata (normal ca Bucurestiu e de 20-30 de ori decat Sushiava si e mai complicat de facut curat, dar nu imposibil). Daca stati toti cu curul in masina si cand e de votat ii alegeti pe aia care doar schimba borduri sau pun panselute la suprapret sau se cearta cu toata lumea si nu fac mai nimic, apoi dau vina pe mafie, e problema voastra.
În București, „banda de autobuz” e pentru autobuze doar între 2 și 4 dimineața, când circulă cele de noapte și nu sunt alte mașini pe străzi. În rest e bandă pentru toată lumea, uneori autobuzele nu au loc pe ea de câte mașini merg pe acolo.
Aș pune un slap machine pe banda de autobuze care să se activeze automat când trec mașini pe acolo.
https://www.tiktok.com/@ady.655/video/7294205097129594144
Mișto cum se plâng de calitatea transportului public bucureștean, unii cu cazane din 2000 toamna… La pariu că majoritatea parcului auto de autobuze din Buc este mai nou decât ce au ei.
Minuni de genul exista deja in Bucuresti:
https://maps.app.goo.gl/7s7X4S75iwJgVPxAA
Insa problema e – ca de obicei – la bucuresteni.
+ In transport public poți și să citești o carte, și practic nu îl pui ca timp pierdut
+ dacă drumul casă – școală e deservit de vreo linie de transport public și te duce in timp util, la orele potrivite, și elevii pot sa îl foloseasca (shocker)
imi povestea o bucuresteanca mutata la iasi ca ea citea o carte si in masina, ca era ambuteiajul asa mare ca intre 2 reprize de condus cate 10 metri tinea o carte in poala si avea timp si sa citeasca
In apropierea mea, locuieste o families cu:
– el: BMW X6 + motor Suzuky Kayabusa
– ea: Mercedes ML
– odrasla: Audi S6
Toate 3 masinile sunt diesel cu motorizari de + 3 ltr, si cumparate de noi.
Daca cumulam preturile masinilor si motocicletei, obtinem de 3 sau 4 ori pretul apartamentului (care are maxim 60 mp).
Blocul in care locuiesc este de prin ani 80, cu apartamente mici si semi-decomandate.
Toti 3 parcheaza pe trotuare sau spatii verzi, cat mai aproape.de intrarea in bloc (exista o parcare cu locuri libere, dar costa 200 Ron/an, si la 30 m distanta)…
Si, fac scandal mare daca cineva parcheaza pe „locurile lor”, au scris cu vopsea pe trotuare numarul la masini.
Mai au un puradel, care inca nu are voie sa conduca o masina!
Cred ca au dat deja avansul pentru un M4 🤣
Da-mi adresa .Am o mare placere sa ma contrez cu ‘proprietari’ din astia de domeniu public
Din nefericire, si cu extrem de multă ironie neintenționată, provincialii veniți in București continua sa plângă in hohote ca se atentează la dreptul lor absolut sa dețină o rabla in capitala pe care sa o poată parca pe trotuar, si sa o folosească pe post de umbrela sau pe post de cărucior pt persoane cu handicap, pentru ca orice alt mod de locomotie le strica coafura si pedichiura.
Nu mi-as fi imaginat sa văd atâția bărbați cu vagin care se plâng neironic mai ceva ca niste muieri despre cum este intolerabil in stb pentru ca miroase a oameni săraci.
Secțiunea de comentarii concurează in prostie, penibil si aere de pițipoanca grupurile de mame de pe Facebook. Incredibil.
Bah, da voi aveti si ghinion ma. Eu de fiecare data cand vin in bucuresti si folosesc ratbul nu am nici o problema. Zgomot? NIci o problema, are baiatu casti
E transport ca peste tot. Asta are probleme mereu si in suedia si in bucuresti.
Sesizare reală, Sector 3: „Bună ziua, locuiesc pe strada X, nr 11-15, strada cu sens unic. De câteva zile si strada Y are sens unic, fapt ce ne încurcă pe toti din zona, eu nu știu cum pot duce dimineata copilul la Grădinița Z care se afla la 500 m de locuința noastră, fără sa ies in strada N unde raman blocat pentru 20 min.”
Pai de ce am masina, sa merg 500m pe jos? Ce vor zice colegii copilului meu?