Asta e poliția rutieră. Nici mai mult, nici mai puțin.

Un bărbat care a petrecut la Oktoberfest şi a plecat cu maşina spre casă, a fost prins de poliţiştii braşoveni imediat după ce s-a urcat la volan. Oamenii legii care făceau o acţiune în zonă pentru a preveni astfel de infracţiuni l-au depistat pe individul de 54 de ani cu o alcoolemie de 0,56 mg/l alcool pur. (sursa)

Polițiștii stau și îi pândesc pe ăia care pleacă de la Oktoberfest, că sigur au băut, și își fac planul de amenzi.

Și fac asta constant, pe lângă baruri sau alte locuri de distracție. Orice altceva? Nimic.

Noroc că a venit toamna și se mai opresc idioții cu pârâitori pe două roți din avânt. Ați văzut vreun comunicat pe tema asta? Că eu nu. N-au dispoziție pentru asta. N-au șapcă, aparat de măsură, carnet de amenzi sau orice altceva. Salarii pentru telefoane de 1.000€ sau ceasuri smart de 600€ însă da. Iar în Brașov e simplu. Îi auzi de la câteva străzi distanță. Înainte făceau curse pe Carpaților, apăreau la știri că unul a luat stâlpul cu 100 la oră, săptămânal, și poliția se făcea că nu înțelege despre ce e vorba, acum sunt pe Griviței. Îi auzi noaptea. Mă rog, îi aud oamenii, nu polițiștii.

 

politie-2022

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. Ce nu intelegi tu Vali este ca atunci cand dai examenul de politie ai si un test medical special prin care se asigura ca frecventa sunetului cauzata de motociclete si alte masini tunate nu este auzita de viitorul politist pentru a nu ii distrage atentia de la vocea saormarului care-l intreaba daca vrea cu „din toate”.

    00
  2. Stat 3 zile la spitalul judetean = trezit de minim 2-3 ori noaptea de gunoaie pe 2 roti. Stat apoi 3 zile la spitalul CFR = trezit de minim 4-5 ori noaptea de gunoaie pe 2 roti. Sa nu uit, inainte sa sara toti posesorii de motoare ca ” nu suntem toti la fel”, ba da sunteti!

    00
    • daca suntem toti gunoaie, sa ne-o sugi la toti.

      daca totusi crezi ca ori fi si cativa ne gunoaie, sa le-o sugi doar lor.

      acum probabil o sa aflam cat de mult iti place s-o sugi…

      00
    • Esti un dobitoc. Nu, nu sunt toti motociclistii la fel. Sunt si oameni care respecta atat legea cat si ceilalti participanti la trafic. Asta e o atitudine tipic romaneasca, la fel ca aia cu BMW-ul. E rusine sa muncesti si sa ajungi sa iti permiti un BMW (in conditiile in care iti si place respectiva marca), ca vin toti inteligentii sa te catalogheze suedej, cocalar si mai stiu eu. Anyway…primele 3 cuvinte raman valabile.

      00
    • Mircea, probabil „toti sunteti la fel” inseamna majoritatea, nu efectiv toti pana la unul.

      In alta ordine de idei, personal nu am mai auzit un claxon de motocicleta de o eternitate. Pentru ca toti tureaza motorul pe post de claxon.

      00
    • Golby,posibil sa ma fi inflamat si eu un pic prea mult. My bad. Cat despre claxon… crede-ma ca nici eu nu suport ideea aia de a tura motorul ca un cretin… eu prefer sa folosesc frana, sa evit posibila situatie si atat. Dar cum mi-a explicat un coleg.. este mult mai la indemana sa turezi motorul decat sa apesi butonul de claxon care este f rar folosit 🤷🏼‍♂️ Problema ar fi cu tobele alea de kkt pe care si le pun majoritatea.. si aici ar cam trebui sa intervina autoritatile cu niste controale.

      00
    • adrian, aveam un comentariu mult mai acid dar care aparent a depasit limitele bunului simt de aici. imi cer iertare gazdei pentru derapaj.

      in acelasi timp, mai filosofic asa… la cat de melodramatic este comentariul tau, nu pot decat sa imi imaginez magnitudinea zvarcolelilor si plansetelor atunci cand te gasesti tu de partea gresita a acelui ‘toți’.

      00
    • @Mircea „este mult mai la indemana sa turezi motorul decat sa apesi butonul de claxon”
      Pe principiul asta este la fel de la indemana lasi masina in fata pe avarii 5 minute” in loc sa cauti locuri de parcare

      00
    • dny, daca decibelii sunt aceiasi, conteaza ca e claxon sau esapament?

      00
    • Am o motocicletă de 1500 cmc, model din 1999. Cu tobă intermediară, cu bafflere la locul lor, cu ștanță și tot ce vrei. Totul stock, un Logan sună ceva mai tare decât V2 ul meu.

      Sunt absolut sigur că mânuțele ălea roșii sau verzi nu mi plătesc facturile așa că ia d’aci: rămâne cum zice thebblack.

      Golby: probabil n ai gafat în fața mea. Am două claxoane omologate, 107dB/bucată. Nu, tobele nu mi le auzi.

      00
    • Fix asa se lauda un coleg ca si-a luat motor nou mai zgomotos si se simte mai in siguranta in trafic ca de acum o sa fie auzit de „neatentii cu masini”. Il intreb: ok, dar eu ca pieton ce vina am, ca siguranta ta pe spatele timpanelor mele se face? El: da, la asta nu m-am gandit. Speram sa nu aplice aceeasi logica si biciclistii si trotinetistii daca tot sunt obligati sa foloseasca carosabilul, sa concureze intre ei care leaga troace si badoage mai zgomotoase ca sa se simta in siguranta…

      00
    • Se simte mai in siguranta ca vine ca o pula din spate, crosetand tot ce misca, printre masini, cu viteza dubla decat traficul, si la semafor e in paralel cu tine si baga un „brrrrr” ca sa-l vezi, cica, ca el a aparut de nicaieri. Intre 2 priviri in oglinda e ca hopa mitica, acu’ nu e, acu’ e.

      Asta e toata stiinta cu „vazutul”.

      Cu scuze motociclistilor care circula ca oamenii, pe mijlocul benzii, isi tin randul in trafic si tin distanta fata de masina din fata.

      00
    • Toti frustratii din Romania isi cumpara motoare cand ajung adulți, ca sa compenseze frustrarea/faptul ca de mici nu au avut jucarii, iar cand vad ca nu primesc validare de la ceilalti participanti la trafic isi tureaza baraitoarele in speranta ca asa vor fi bagati si ei in seama de catre cineva. Se valideaza intre ei participand la parade penibile, imbracati cu vestuțe din alea de piele cu younameit mc pe ele, unde ating apogeul penibilului. Se plimba in haita la aceste parade prin oras unde ce sa vezi, din nou tureaza baraitoarele iar restul lumii rade de ei cat sunt de penali in timp ce ei percep asta ca un semn de apreciere.

      00
    • Nu cred ca sunt frustrati, chestia e ca atatia Nm la o apasare/rasucire iti ia mintile, coduc ceva de genul masina a carei acceleratie te baga in scaun si uneori conduc ca o cizma, mult mai des decat ar trebui, iti trebuie multa minte ca sa nu te lasi sedus de ‘betia’ asta. Trebuie sa-ti iasa niste par carunt ca sa intelegi pericolul la care te expui / ii expui pe altii.

      00
    • Pățit și eu la județean în 2019, făcut sesizare la poliție pe site-ul lor, n-am primit nici un răspuns.

      00
    • @thebblack, la cum pui problema, cel mai probabil ești unul dintre motocicliștii cretini. ;)

      00
  3. La pandit soferi bauti pot sa stea cat vor. E o diferenta intre pandit in boscheti la iesirea din localitate si pandit in fata clubului soferi bauti. In primul caz e doar ciupeala, in al doilea, scot posibili criminali de pe drum.

    00
  4. “Asta e tot ce putem face”

    00
    • A fost cineva în comentarii (nu pot eu să caut acum) care, într-un articol anterior tot legat de polițiști, a spus cum că ei lucrează după o fișă sau „plan”. Ei aud pe ăia dar zic ei, cum ai scris și tu, că nu pot sa facă nimic pe bază de reacție.

      Mă amuză…

      00
    • eu nu am vazut niciodata, din partea politie, PROACTIVITATE sau PREVENTIE. sa ne explice domni de la europul(a)-n batz in ce context isi manifesta ei aceste caracteristici…

      ps: statul in boscheti nu e preventie.

      00
    • Noname, ce de muite ni-am luat acum niste ani cand am fost subiectul unei acțiuni asemanatoare, nu era oktoberfefst ci doar un concert, si desi bausem un pahar cu bere d-aia de concert pe la deschidere, cand am iesit la final, am suflat zero. si pe aici si prin alte locuri am propus o chestie… exact acelasi lucru, dar ii pui sa sufle INAINTE sa se urce.

      „buna seara, am observat ca tocmai ati iesit de la concert/festival/club/meci si va îndreptați spre parcare. noi avem in seara asta o acțiune de conștientizare a pericolului alcoolului la volan. ati consumat bauturi alcoolice? aveti de gand sa va urcati la volan? doriti sa suflati in fiola inainte, fara nici un pericol legal? sunteti liber sa refuzati dar va anuntam ca la toate iesirile si in toate directiile in care v-ati putea deplasa sunt colegii nostri care va vor opri in conformitate cu legea, va vor pune sa suflati in aceeasi fiola, si vor exista consecinte legale in caz ca depasiti limitele acesteia.

      deasemenea va mai comunicam ca actiunea noastra din aceasta seara este facuta in colaborare cu companiile de taxi, care sunt prezenti in numar mare in zona, si in acelasi timp monitorizati pentru a preveni orice abuz din partea lor.

      doriti sa va testati inainte sa va urcati la volan?”

      ..drepturi, cetățeni europeni, nascuti vii, toate lighioanele pamantului ca așa ceva este ilegal si abuziv.

      plm… pana ii loveste ala iesit de oktoberfest… dupa aia ca de ce politia nu face nimic.

      00
    • Ba e si statul in boscheti preventie. In sezonul estival era politie in Bulgaria, in Grecia, numa’n Romania nu era politie nici macar in boscheti.

      Pana la urma urmei, din amenzi de viteza n-a murit nime’, numa’ io am luat doua anu’ asta, mi-a prins bine, zau asa.

      00
    • @hash, tu ocolesti Giurgiu cand vii din Bulgaria? Ca boschetareala mai mare nu am vazut, ascunsa masina dupa un TIR sa te ia din spate.
      Acolo am ramas fara permis acum ceva ani, pe un camp despre care am aflat ca, in pofida faptului ca nu vedeai case cat duceau ochii, facea parte dintr-un sat.

      Bulgarii s-au potolit, inainte bugetam 5-6 opriri x 5 EUR ca sa traversez. De cativa ani nimic, asa cresti turismul (mai ales ca toti erau la vanatoare pe campurile alea unde aparea fara scop un indicator de 60 dupa vreo curba)

      Sunt de acord sa platesti cand gresesti, nu comentez. Poate cand ne vom civiliza noi ca soferi (ca regula, nu exceptie) vom avea si politie mai civilizata (mai putina boschetareala).

      Off topic: in ultima vreme am tot vazut la rutiera tineri, fara burta, limbaj articulat, atitudine OK. E doar in Bucuresti, sau s-a schimbat ceva?

      00
  5. eu stiam ca avem ziare serioase care stiu sa ceara statistici de la administratia publica si fac analize care raspund la intrebarile astea: cate amenzi s-au dat, ce masuri s-au luat pentru problemele astea, ce rezultate au avut masurile. Ce evolutie a fost in ultimii 10-5 ani, care e corelatia cu partidele la putere, conducatorii politiei, etc..

    00
    • Când îl vezi pe comisar că e la birt cu ăia pe care ar trebui să-i elimine de pe străzi sau pe chestorul șef întâlnindu-se la miez de noapte, într-o biserică, cu nu știu ce interlop, amândoi cu retard specific, ambii crezând că joacă într-un film sau teatru – ce dracului să ceri mai mult decât te-ai aștepta de la ‘bobor’ să ia la torțe?

      00
  6. Ai uitat să precizezi o altă acțiune importantă:
    Stau și la podul de pe Griviței, la coborâre desigur, doar, doar să te prindă cu un 61, 62.
    Între timp, pe același pod, cetățenii minori de etnie se amuză teribil aruncând trotinete de la Bolt sau Lime, probabil să verifice dacă accelerația gravitațională este într-adevăr de 9.81 m/s.

    00
    • Daca acceleratia gravitationala e intr-adevar 9,81 m/s, e nevoie ca trotinetele sa cada de la cel putin 14,2m inaltime ca sa depaseasca 60 km/h.
      Deci in functie de cat de inalt e podul, chiar e posibil sa-i prinda radarul.

      00
    • Sorin, dar nu avem omologare la aparatul radar pentru trotinete. Ce ne facem?

      00
    • Cetatenii minoritari calculeaza acceleratia gravitationala in fier/manea si nu-i intereseaza de formule teoretice.

      00
    • Mai umblați la unități de măsură, monşerilor. În m/s se măsoară viteza. Iohannis ştieeeeee.

      00
    • Stau și la podul de pe Griviței, la coborâre desigur, doar, doar să te prindă cu un 61, 62.

      stau ziua și amendează vitezomani octogenari cu Clio și Fabia.

  7. un gabor isi face treaba.

    zoso „De ce isi fac treaba numa in punctu ala”.

    00
    • Politia isi face „treaba” in sensul ca isi face planul de amenzi.

      Treaba lor nu ar trebui sa fie planul de amenzi.
      Treaba lor ar trebui sa fie siguranta cetatenilor.

      Siguranta cetatenilor ar trebui sa fie prima prioritate, si amenzile sa fie doar un instrument prin care isi indeplinesc obiectivul.

      Ce explica zoso este ca de fapt prima lor prioritate este planul de amenzi. Si siguranta cetatenilor este asa… optionala de fapt in capul lor. Daca cresc siguranta cetatenilor bine, daca nu, iara bine. Important e sa isi faca cota de amenzi.

      00
    • pai daca stau la panda la restaurante si baruri si dau amenzi la aia beti, inseamna ca isi indeplinesc un obiectiv de siguranta a cetatenilor, multi din cretinii care se zgarcesc sa nu dea bani pe taxi cand pleaca la baut au sanse mari sa faca un accident

      00
  8. De 2 ori i-am intrebat la ora 18, in timpul saptamanii, de ce stau cu radarul cand orasul e blocat. Nu mai bine ar ajuta la fluidizare si dupa ora 20 sa stea pana adorm?
    „Pentru siguranta dvs… circulati!”

    00
    • Timpu` trece , leafa merge, pensia vine devreme.

      00
    • @Stanciu: razi tu, razi, dar daca esti de-ala fara coloana vertebrala, lingi unde trebuie, pe la 45-50 de ani stai la birou si nu faci nimic, te pensionezi cu o pensie faina, apoi daca ai chef de lucru te angajezi iar pe undeva, consultant sau frecator de hartii, si tot nu faci nimic, dar pe pensie si salariu. Ca la stat se poate, pwlimea n-are voie.

      00
    • După aproape 25 de ani de lucrat doar in privat in romanica, mi s-a cam îndoit coloana vertebrală, cam sunt invidios pe astia de la stat, as cam vrea și eu ca ei…

      00
  9. O gramada de accidente pe Mihail Kogalniceanu. Taranii nefiind invatati sa vada atatea benzi, merg ca dementii cu 100 km/h crezand ca e autstrada sau ceva, nici ei nu stiu, pentru ca nu au vazut asa ceva pe ulita din satul de provenienta. Numai zic de retarzii care vin de pe Victoriei si taie toate benzile unde intra la Finante, desi e obligatoriu dreapta. Politia doarme, asteapta o Romanie mai buna.

    00
    • „Țăranii” ăia dau același examen de permis ca tine, orășean cu jeg sub unghii. Așa că mai ușor cu discriminarea pe scări.

      00
    • Haideti sa ne râdem. Ia un incepător ce tocmai a luat permisul intr-un oraș de provincie si du-l pe un bulevard aglomerat in principalele orașe din țară. Trage pe dreapta și o ia la picior. Permisele or fi la fel dar nu sunt luate în aceleași condiții (scolarizare, examen).

      00
    • se cheama tarusi.
      Eu le zic coibita cand vorbesc cu ei, combinatia intre coita (buhnici) si bobitza (azorel).
      Avem suficiente poze cu ei si mai ales in traficu bucurestean. Pot sa fi dat acelasi examen cu ceilalti da toti tarusi sunt cum se comporta/cum parcheaza/cum „vorbeste” asa ca mai usor cu ofuscarea pe scari ca aici nu suntem politically correct.

      00
    • Vinituri, nu?

      00
    • „tarani” in sensul de comportament mai mult, nu neaparat de zona. Prosti sunt peste tot indiferent de provenienta, asta nu e exclus. Doar ca unii nu vor sa se adapteze, nu vor sa invete, aici e problema.

      00
    • …zicea un orășean cu gîtul ros de traistă…

      00
  10. Am mai spus si o repet: principala cauza a marlaniei din trafic este fix lipsa caschetelor de pe strazi. Adica ii auzi/vezi pe la ceva stiri ca in data de 15 august a dat dracu’ si au iesit pe drumuri nush cate sute de caschetari, intr-o actiune nationala de sa moara cikicean. Rezultatul: a plouat cu amenzi pentru cazane, pentru marlani, pentru bauti/drogati/etc. Adica chiar au gasit multe nereguli. Eu, in mintea din capul meu, as fi decis sa repet figura si a 2a zi, jsi a 3a, si a 29a… pana nu mai aveam de ce. Judecand dupa numarul de „clienti”, precum si dupa numarul de abateri. Pentru ca una e „da, pe nush ce tronson alearga gigel cu 300 la ora, dar in rest toti sunt ok”, si alta e cand ai o paleta atat de variata de nereguli si un numar mare de soferi care le bifeaza. Adica pe 15 august realizam ca e plin de gigei care nu au voie sa fie in trafic, si pe 16 august ce zicem? „Lasa, mai vedem la iarna.” Refuz sa cred ca nu e nimeni in stare sa uneasca 2 puncte ca sa inteleaga niste chestii atat de evidente. Adica ok, ministrul doarme pe bancheta, dar restul? Chiar sunt doar loaze, si ne „salveaza” crescatorul de lama din Brasov?

    00
  11. Wild solution, crescut planul de amenzi, ii scoate putin din comfort si sunt nevoiti sa mai sape si dupa alceva fata de viteza.

    00
    • wild idea: mergem toti legal si trebuie sa caute altele. mergem toti fara sa bem si sa ne drogam si degeaba stau langa baruri, mergem toti cu ITP si masina in regula, etc.

      00
    • @venom, n-ai fost niciodata oprit de politie pentru un motiv inventat de ei?

      00
  12. „apăreau la știri că unul a luat stâlpul cu 100 la oră, săptămânal, și poliția se făcea că nu înțelege despre ce e vorba” … Donarea de organe e o activitate laudabila si donatorii de organe ar trebui respectati, nu impiedicati… :)

    00
  13. „Mă rog, îi aud oamenii, nu polițiștii.” Oau, cum a fost asta…

    00
  14. la mine in comuna e program la politie pana pe la 16, am fost la politie in timpul programului si era usa incuiata, sun la un nr de telefon de pe usa si ma intreaba unde sunt si zice sa astept ca vine sa deschida, am reclamat ceva si a trecut un an si nu am vazut cap de politist sa puna vreo intrebare, nu vreau sa mai aud de politie
    as avea ceva de zis despre motociclisti dar nu gasesc cuvintele potrivite

    00
  15. Polițiștii nu au tolerat așa ceva #1.
    O nouă serie de articole despre cum Poliția se face că muncește și noi ne facem că îi respectăm.

    00
  16. 1. Mai bine sa ii pandeasca pe bețivi sa ii scoată din joc, decât sa se suie pe tine bețivii aia pe trecerea de pietoni și nu numai.
    2. La doctor când te duci, tot de boneta îl întrebi? Nu își poate face meseria fără ea?
    3. Telefoane în rate la abonament pe 24 luni… La fel și pt ceasul ala „jmecher”.
    No hate intended.

    00
    • @ TehnoCop:
      1. Mai bine faci prevenție, îl oprești înainte să se suie la volan. Siguranța cetățenilor prima, planul de amenzi mai la coadă.
      2. Da, îl întreb. Pentru că nu vreau să aud după o intervenție chirurgicală: „Trebuie să vă mai facem o operație că nu îmi găsesc peruca”.
      3. În rate costă mai puțin? Sau e gratis?

      00
  17. Și polițiștii români sunt tot români…așa că..
    Ce să mai spunem de tanti asta :

    https://presshub.ro/o-femeie-ofiter-din-penitenciarul-margineni-si-a-dat-demisia-dupa-ce-s-a-indragostit-de-detinutul-proxenet-marian-bejan-235137/

    Să aibă o relație,poate sa întemeieze o familie cu unul de varsta ei, care are serviciu 9 to 5 ? No, hop să suga paula la un de asta, ca are mașini bengoase, bani, o duce in excursii…

    00
  18. Azi la tamponari, fix langa Oktoberfest au venit unii sa-i intrebe ce-i cu accidentul raportat acum 70!!! de zile – aparent un vietnamez le-a distrus masina, n-avea asigurare deci pl reparatii iar Politia nu stie de unde sa-l ia si ca e doar contraventie asa ca nu se grabesc. Au zis oamenii aia ca ei stiu unde sta ala si-l vad zi de zi cum umbla in trafic nestingherit iar politistii le-au intors-o ca nu merge asa treaba, ca legea-i lege.

    00
  19. Poate te citeste si Godina si se autosesizeaza.

    00
  20. App de traficul din Bv, as vrea sa imi iau cazare prin centru si am o dilema: hotel cu parcare proprie sau merge si un air bnb sau booking ca gasesc unde parca in zona (parca zicea Vali ceva de o parcare mai mare si mers pe jos 2 min-ish).

    00
    • nu te baza pe „găsești”.

    • nu iti bate capul cu centru. Brasovul e mic. te costa 8 lei uberul pana in centru.
      iti recomand Bulevard Victoria Hotel. 4*, parcare, spa, sala de sport, mic dejun. din scurt ajunge cam la 70 eur camera superioara. din timp iesi mult mai bine. acum depinde si de bugetul tau.
      rezerva direct pe site-ul lor ca pe booking e mai scump (evident).

      00
    • My man, transportul public in BV merge la minut, un bilet te tine o ora, poți sa schimbi câte mijloace vrei in timpul asta, străbați orașul in lung și-n lat, lasă centrul și stai comod. De banii pe care ii dai pe parcare in centru te plimbi boier cu autobuzul, bei și bere..

      00
  21. Eu stau și mă întreb dacă polițiștii de la rutieră și șefii lor, pe județ, ori ăsta baștani de la nivel național, MAI etc. nu au și ei familii, ceva, și nu ar dori ca șoselele patriei să fie mai în siguranță. Ok, face soția, fiica, soacra vreunui șef al poliției accident, din vina lor, și păgubitul nevinovat suferă costurile și diverse, prin mjsamalizarea cazului, dar dacă se întâmplă fix invers și în ceilalti, intra unul beat? Worst case scenario, multe despăgubiri, dar în urma unei eventuale tragedii, ăia nu mai pot fi aduși înapoi…

    00
    • ie cost of doing business

      00
    • Păi de asta eu i-aș suspecta de rea intenție, rău voință, decât de faptul că nu sunt câteva capete mai luminate, prin Politia Română, care să pună biciul pe vitezomani, băuți, drogați și alții care încalcă legea, fragrant. Dacă e așa, e grav. Înseamnă că alte interese sunt în spate și nu doar de cârdășia cu interlopi, traficanți etc.

      00
    • Typo: *flagrant în loc de fragrant. Al doilea termen are legătură cu parfumirile. :)

      00
  22. Astia sunt exact ca si politicienii. Daca maine dispar toti, nimeni nu isi da seama… Ok, cineva va manca mai putin rahat, dar efectul in viata de zi cu zi va fi exact acelasi.

    00
  23. „Mă rog, îi aud oamenii, nu polițiștii.”….asta pentru ca polițiștii nu sunt oameni…ei sunt organe.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.