Aș vrea să stabilim cum anulăm rezervările…

Dincolo de power-trip-ul din imagine, ideea de bază e corectă: nu e normal să anulezi ceva cu 2 ore înainte. Îi produci omului o gaură în buget. Dacă nu e ceva unitate de cartier, unde vin clienți fără programare și așteaptă poate anulează cineva, omul ăla stă o oră degeaba. Pierde timpul aiurea din cauza ta și nu e normal să se întâmple asta.

Sigur, sunt și excepții. Ți se strică mașina, moare cineva, apare o urgență, dar de cele mai multe ori e vorba doar de “nu am chef fix acum, hai că anulez, dă-o dracului de proastă”. De aia prestatorii de servicii sunt supărați și, pe bună dreptate, ar trebui blocate numerele celor care fac scheme din astea, să caute în altă parte.

anulare-rezervare

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. corect. românii sunt neasumați

    dacă este ceva, orice, un eveniment, cu rezervare fără vreo obligație de plată, majoritatea rezervă și nu mai vin. că e moka. așa cum făceau jegurile de studenți cu biletele de tren gratis.. rezervau tot trenul poate poate 2% șanse să aibă chef să călătorească, încurcând pe cei care chiar aveau nevoie

    dacă în schimb pui o taxă, oricât de mică, de rezervare, oamenii respectă rez. pentru că pierd acei bani .. așa e la hoteluri, în afară, rezervi booking și cu niște zile înainte nu mai poți anula decât pierzând toți banii, sau 50% măcar

    Comentariu apreciat.14922
    • si pe la noi e asa. Am rezervat recent la Sovata, cu plata a 50% de inainte, si zice in caz de anulare sau neprezentare, se percep aia 50%.

      Comentariu apreciat.404
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 23122
    • @Red: și din 2015 până în 2023, s-a mai întâmplat ceva?…. Iti sună ceva clopoței? Sau nu te duce căpuțu?

      Indecis. Tu ce zici?2725
    • @Flat, Da si nu. La o scoala de prin SUA parintii aveau ora fixa la care sa-si ridice odraslele. Ca forma de penalizare s-a introdus o „amenda” in cazul in care parintii intarziau sa-si ia copii. Supriza! S-a inmultit numarul celor care veneau cu intarziere. De ce? Pentru ca plata acelei amenzi le dadea dreptul moral sa intarzie, chestie care nu se intampla inainte, exista un „gentleman’s agreement” care le cerea sa vina la timp. Totul depinde de valoarea taxei, frecventa interactiunii si tipul de relatie.

      Comentariu apreciat.1063
    • @Florin, da, depinde de tipul de interacțiune și valoarea pusă de client pe acel timp sau produs sau serviciu… la odrasle, oamenii tind să fie nemernici și să calce pe cadavre pt plozii lor… deci eu acolo le-aș fi dat boracii în șuturi afară la ora fixă, să se descurce.. să vezi ce veneau prompt

      Indecis. Tu ce zici?2524
    • @Flat, norocul tuturor ca tu nu lucrezi undeva unde ar trebui sa interactionezi cu copiii. Ce vina au acestia ca au niste parinti carora nu le pasa sau care poate pur si simplu nu reusesc sa plece mai devreme de la serviciu?

      Indecis. Tu ce zici?2737
    • ce vina am eu ca tu ai facut copii? cresteti-i singur, nu impovara societatea cu asta.

      omul ala are si el un program, poate are si el copiii lui de care trebuie sa aiba grija. dar cumva al tau e mai important.

      Comentariu apreciat.8023
    • @thebblack, tu nu ai nici o vina ca am facut eu copii. La fel cum eu nu am nici o vina ca tu ai ales sa iti castigi painea de zi cu zi avand grija de copiii mei.

      Tu daca vezi ca este o problema constanta si esti nevoit sa stai peste program, trebuie sa discuti cu angajatorul sau superiorul direct, nu sa arunci copiii in strada. Iar in povestea de mai sus inteleg ca s-a introdus o taxa din care scoala poate plati un ingrijitor sa stea 1-2 ore pana ajung parintii sa isi ridice odraslele.

      Indecis. Tu ce zici?2840
    • Și acum sunt la spital cu cineva, dar măcar asta o știam de ieri.

      88
    • @Florin, taxa era prea mica, crede-ma oricat ai fi de bogatan/nesimtit/aere de superioritate gratuite etc etc cand te arde odata de 2x, 3x, iti cam bagi pla, si cauti solutii ca sa nu mai platesti mizeria de taxa, gen sa vi la timp, sau sa-ti muti odrasla in altaparte. Nu stiu cat era taxa aia da era clar prea mica, sa zicem 10 lei, 20 de lei l anoi? 50 de lei? Cred ca de la 100 in sus pt romanica lucrurile conteaza.

      116
    • dacă as fi fost „supraveghetorul” și dacă banii ăia din „amendă” mă mulțumeau și intrau direct la mine în cont, mi-aș fi dorit să întârzie și 3 zile că nu era problemă 😂😂😂

      202
    • @c.daniel Dude (și toți cei care ați sărit pe el cu mânuțe roșii), omul și-a vărsat sufletul. A descris că nu-și poate planifica nimic din cauza unor probleme de sănătate ale familiei (și posibil și ale lui).

      A descris cum nu are timp de nimic (inclusiv socializare) pentru că este în postura de aparținător. Omul are o viață grea, nu a descris că face programări pe care nu le onorează. Ci din contră, că își face planurile din scrut.

      Ce e în neregulă cu voi?

      Indecis. Tu ce zici?246
    • o sa am grija de copiii tai exact atat timp cat sunt platit pentru asta. dupa aia la revedere si un praz verde.

      ma amuz insa cum isi schimba romanii ideile in functie de cum ii afecteaza pe ei.

      toata lumea se revolta pe patronasul roman care cere ore suplimentare fara plata dar cand beneficiarul acelor ore e chiar el, hai ca parca e totuși ok.

      234
    • @big… ore suplimentare fără plată…dude!!! cuvintele astea nici între prieteni să nu le pui laolaltă… never ever…

      90
    • @thebblack, de unde si pana unde ai ajuns tu la concluzia ca eu am zis ca orele alea sa fie fara plata?
      Cred ca am zis destul de clar ca ingrijitorul (sau paznicul) respectiv ar trebui sa fie platit din taxa aia de intarziere care este perceputa parintilor.

      15
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3159
    • Mi se pare si mai ok sa reprogramezi, nu sa anulezi.

      Comentariu apreciat.886
    • să reprogramezi înseamnă automat să anulezi/să nu te duci la programarea inițială.
      sau așa susțin neuronii mei.

      Comentariu apreciat.5818
    • o stii pe aia cu reprogramez peste o saptamana si apoi anulez, ca doar e cu o saptamana inainte?

      Comentariu apreciat.542
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 669
    • Poți reprograma din scurt și se percepe o mică taxă pentru acest serviciu. Dacă e foarte rar, nu ar trebui acea taxă să fie percepută ca fiind mare.

      233
    • Bineinteles ca e normal sa poti anula ocazional. Ce nu inteleg cei care apasa butonasul cu hate e ca genul asta de servicii sunt recurente de regula si oamenii cam lasa lunar niste sume. Cine vrea sa isi pastreze clientii, va intelege si urgenta, ceilalti vor folosi mesajele pentru a genera like-uri si pentru aplauze de la foci. Nu a anulat o operatie, a anulat un pensat, sa fim seriosi. Daca vor sa nu se mai intample, au la indemana solutii, pot introduce sedinte cu abonamente, pot avea sistem de rezervari cu avans, servicii cu taxa de anulare etc.

      Comentariu apreciat.4312
    • Problema apare când o faci în mod repetat.

      gândește-te la 8 ore pe zi. ai 2 anulări, deja îți faci nervi.

    • Anularea nu era parte din riscul asumat de biznis? Poti sa ii pui un pret sau o lasi gratis. Ceea ce nu poti face e sa te plangi de clienti, cand cauza e modelul tau stupid de biznis si lacomia ta de a stoarce si ultimul banuț dupe client.

      Indecis. Tu ce zici?4041
    • @Alunelu, doar vag. pt programarea anulată tot i-au futut ăluia programul.
      de unde știe că pt reprogramare vei fi serios?!

      183
    • @alunelu, la tine acoloșa unde dai cu sapa dacă vine șeful și-ți zice să nu mai faci brazda 1 azi, o amânăm pe mâine, dar azi nu primești banii, ție îți convine?

      Comentariu apreciat.364
    • @ubercool Se vede că nu ai lucrat cu clienți.

      Cum adică e ok să anuleze fără nici o consecință dacă e o urgență?

      Știi, oamenii ăștia poate au și ei la rândul lor de plătit facturi, chestii. Poți merge să plătești la electrica cu ‘urgențe’? Gen mergi la ghișeu și le zici că ai o urgență și nu poți plati luna asta curentul?

      De ce urgența unora e mai importantă decât urgența altora?

      Bine, dacă nu sunt pagube reale e mai lejer, dar dacă e un domeniu unde ratarea rezervării = neîncasare de bani, atunci n-avem ce discuta.

      Am văzut la unele restaurante plătești o sumă consistentă rezervarea dar se scade din nota de plată, deci dacă vii acolo și consumi mai mult plătești doar diferența.

      M-am enervat la început dar am înțeles ideea apoi, era un restaurant mega-căutat și oamenii abuzau de rezervările relaxate. Și are sens oarecum.

      Există ceva ce se numește ‘opportunity cost’ care la noi n-a ajuns încă dar poate peste 50 ani ajunge și aici.

      Sunt lecții costisitoare care le-am învățat din freelancing dar care ar fi prea lungi să le pun în comentariu dar sunt reale si costisitoare.

      Comentariu apreciat.312
    • @ubercool – Eu sunt de acord cu anularile in avans sau in scurt atata timp cat si tu esti de acord ca firma sa faca acelasi lucru. Gen ai programare la salon, te duci acolo si vezi ca ti-au anulat programarea sau te suna cu 1 ora inainte si iti spun ca au anulat rezervarea ca a intervenit ceva – esti de acord cu asta?

      Comentariu apreciat.340
    • @bigbear

      Fix asta am mai vrut să scriu la fix 2 secunde după ce am dat send:))

      Cum ar fi arătat dialogul ăsta invers? Vii la salon, și frizerul îți zice că are o urgență nu mai poate.

      Dintr-o dată suntem clienți cu drepturi :))

      Comentariu apreciat.271
    • Aceste lucruri se vad cel mai bine la obiectivele turistice importante din vest (muzee, grădini, tururi ghidate prin diverse vestigii), unde amărăștenii fara programare stau ore in șir la coadă în soare, frig, ploaie, in timp ce prin fața lor intră cei cu programare la orele fixe. De asemenea, aceste grupuri cu programare sunt și ele condamnate la o coadă mai mică, prin fața lor trecând oaspeții speciali care au cumpărat pachete mai exclusiviste, premium, priority, super priority, do not wait in line ticket , d-astea.

      113
    • @Bigbear & @manu144x și vreți să spuneți că, la ora actuală, e imposibil să se întâmple asta? Să ți se anuleze o rezervare în ultima clipă din cauza unei urgențe? Sau să fii compensat cumva pentru asta dacă se întâmplă?

      Mie mi s-a anulat o rezervare la medic, pentru că a plecat medicul în concediu. Am fost anunțat cu 1 zi înainte. Asta e, oricine poate avea urgențe.

      E același lucru ca și la magazine, unde poți cumpăra un produs și anula comanda, chiar dacă produsele au fost pregătite de livrare.

      43
  3. Am o cunostinta ca a zis, pana la ultima ora, ca vine la nunta si nu a mai venit. Nu a avut vreo urgenta, n-a avut el chef ziua aia probabil :)

    Indecis. Tu ce zici?3027
    • Atata l-ai imboldit ca omului i-a fost rusine sa-ti zica ca nu vine.

      Comentariu apreciat.1144
    • E „o cunostinta”. Nu ruda, nu prieten. De ce ai invita-o la nunta ta?
      E, vezi, de aia nici nu a venit.

      Sigur, e de porc sa nu anunti ca nu vii, dar unii sunt mai emotivi, altii mai nesimtiti. Probabil de aia sunt cunostinte si nu prieteni.

      Comentariu apreciat.537
    • Eu am multe nunți la care am zis clar că nu vin (gen nu am chef, nu-mi plac aceste evenimente de fel) și am trimis “dar” în ziua evenimentului. Nu aveam obligații sau ceva, eu nu am făcut niciun eveniment cu dar.

      Indecis. Tu ce zici?237
    • Nuntile sunt o formă de colectă si de a plati distractia altora. Daca asa mult va iubiti, si va luati din dragoste, luati-va fara sa stie nimeni si fara sa intindeti mana la cersit.

      Comentariu apreciat.6230
    • NOU
      #38

      @rio, mai terminati-o cu tampenia asta cu cersitul. Nu vrei sa mergi la nunti, nu te duci si gata. Ar fi culmea acum sa se justifice lumea in fata complexatilor ca tine de ce fac nunti. Unii o vad strict ca pe o petrecere. Daca iti face placere, te duci, daca nu, nu. Si daca te intalnesti separat cu prietenii si vreti sa petreceti tot bani costa, distractia costa, aia e.

      „Nuntile sunt o formă de colectă si de a plati distractia altora” – tu esti dinala care nu se distreaza la nicio nunta? Stai ca tristul in colt? Altfel nu inteleg ce vrei sa spui cu „distractia altora”.

      Faci ce vrei cu timpul si banii tai, dar ma enerveaza cand il vad pe unul ca-si da aere de superioritate, cumva el e prea bun pentru mers la nunti si s-a prins el cum sta treaba. Tin sa te anunt ca absolut, dar absolut toata lumea e constienta de partea financiara a nuntilor, dar pentru o seara, din placere sau respect pentru cei doi miri, se concentreaza pe distractie.

      La fel de ok e sa faci un eveniment de genul in cerc restrans, nu e nici mai bine, nici mai rau, fiecare face cum crede. Atat timp cat nu faci rau nimanui e ok sa faci cum poti si cum doresti. E de tot kkt-ul sa te apuci sa judeci sau sa ai impresia ca cel mai bine pentru oricine ar fi sa faca fix cum ai facut tu.

      Indecis. Tu ce zici?5028
    • @rio: si tu, tot sarac?

      187
    • au sarit prietenii lui Chirica, primar de Iasi, sa apere imbogatirea din donatii la nunti si botezuri? din respect pentru miri, botezati, fotografi, croitori, orchestră, manele care s-au cantat, furatul miresii si ingrasarea porcului imediat dupa Ignat.

      Indecis. Tu ce zici?1616
    • NOU
      #41

      Bai, rio, ma simt nevoit sa intervin iar:
      1. Pe Chirica nu l-am votat vreodată, vedea-l-as după gratii mai rapid
      2. Mai du-te in plm, nu îți plac Nunțile, nu te duci și gata. Vorbim de nunți normale de pe urma căruia nu te îmbogățești, nu de Nunțile șmecherilor din politica unde se spală bani
      3. Mai du-te iar in plm de arogant, stai ca tristul in colț in timp ce alții se distrează și îți faci sânge negru ca le-ai plătit distracția. Stai mai bine acasă.

      159
    • @Maferescdeciuma: Lads, culmea, tu ai dreptate, dar faza amuzanta e că și Rio are dreptate… Voi explica și de ce.
      În mentalul colectiv, este impregnată ideea cum că nunta trebuie să fie cu de toate și cât mai specială, unică, exclusivista față de-a altora și mirele/mireasa să-i de-a pe restul pe spate, nu alta…
      Doi la mâna, sunt de acord că fiecare își face sau nu nunta, după bunul plac și propriile nevoi, dar e de kkt să te aștepți ca X-ulescu să vină musai la nunta ta, deși abia vă vedeți, poate chiar deloc, de ani buni.
      Totuși, are și Rio dreptate și anume că nunțile au ajuns ceva banal, nu te face cu nimic mai special sau câștigat, în calitate de invitat, dpmdv, în fine. Cel puțin alea cu sute de invitați sunt un fiasco total, majoritatea nuntașilor nici nu se cunosc între ei…

      62
    • Nuntile astea romanesti sunt o pedeapsa pentru toata lumea. Mai cinstit ar fi sa nu se faca absolut nimic, cine vrea/are obligatie sa trimita o suma de bani si gata. Poate nu ai chef chiar in ziua aia sa te imbraci frumos, sa te machiezi si sa socializezi niste ore bune. Poate te doare un dinte, poate te-ai certat cu cineva, poate ai ceva de facut la serviciu. Tam-nesam ia-ti familia si mimeaza buna-dispozitie. Si nici pentru miri nu e mai placut. Au atatea lucruri de care trebuie sa tina seama /pe care sa le organizeze. Si foarte multe cheltuieli, astfel incat doar croitorii, sala, muzicantii, etc. castiga bani. Atat. Nu le vad rostul. In alte vremuri se strangea satul la casa mirilor, mirii si familiile lor faceau mancarea, furnizau bautura stransa in ani de zile special pentru eveniment, iar darurile le ramaneau mirilor, un ajutor, ca sa aiba cu ce porni in viata. Acum e doar un mare balci. Unde mai pui ca si ei la randul lor trebuie sa mearga la toti cei care au fost la ei si tot asa.

      00
  4. Eu as adauga un alt exemplu de situatie: nu anulari ale unei programări de o ora, ci anulari de evenimente de câte o zi întreaga sau câte 1, 2 sau 3 zile. Anulare care vine din scurt. Eu.lucrez intr-un domeniu în care se intampla mai des decât ati crede (interpretare de conferinta). De multe ori primim propuneri, dam tarif, e acceptat, ni se confirma câte o zi de Conferință, blocam ziua respectiva neacceptate altceva. Dupa care, cu 1-2 zile înainte clientul anulează. Si ne da peste cap tot programul. Ne alegem cu scuze, regrete și „ne auzim alta data”. Includerea clauzei de plata a co.pensatiilor în contracte în domeniul acesta încă nu e practica comuna la noi.
    Multi beneficiari nici nu ar accepta asa ceva. Prefera sa mearga la altcineva care are tarif mai.mic și „nu pune atâtea conditii”
    Alta situatie: depășirea timpului indicat în agenda da conferinței. De cele mai.multe ori organizatorul nici nu își pune problema sa discute cu interpreții dacă cumva mai pot sta peste ora indicata sau nu. Sau își da seama ca sunt în întârziere fata de program și taie pauzele fara sa tina cont ca ala e timp de odihna pentru noi și ca arunci când a cerut oferta de preț ne-a băgat la înaintare argumentul ca vor fi pauze la conferința.

    Comentariu apreciat.932
    • anul trecut am participat la o conferință internațională cu sute de delegați de pe tot globul. sistemul audio-video avea și interpretare, iar partea de subtitrare era asigurată de un colectiv de interpreți din Franța. aceștia am înțeles că au fost plătiți până la ora 18. ca urmare, sesiunea de seară la care s-au lungit ăștia nu a mai avut subtitrare traducerea. simplu, nu plătești, nu traduc. și vorbim de nivel cel mai înalt al unei conferințe, nu adunarea nevestelor singure care consumă sparanghel și se redescoperă

      Comentariu apreciat.731
    • Sincer, eu n-as rezerva ziua respectiva pentru nimeni fara un avans de rezervare. Adica estimam ca bugetul e 2000 lei sa zicem. Avansul e 500 lei, cand mi-au intrat banii in cont ti-am rezervat ziua. Primul venit, primul servit. De asemenea, daca mi-ai dat o teapa ca nu imi platesti orele suplimentare de munca, data viitoare pentru rezervare imi platesti restanta + avansul care brusc a sarit la 100%. Sita se cerne, iar teparii pot trage in piept un numar limitat de oameni. Daca in breasla voastra ati face si un blacklist in care sa va puneti clientii care nu platesc, garantat tot procesul ar fi mult mai ok.

      Comentariu apreciat.911
    • @Arthur
      Nu stiu cum sa răspund direct sub comentariu dvs.
      În breasla noastră nu se poarta plata unui avans pentru a bloca ziua. O garanție. Din păcate.
      Tot ce putem face deocamdata e sa ne servim de experienta proprie și sa refuzam clienții neserioși, care știm ca ne-au mai dat tepe înainte.
      Si daca primim alta oferta serioasa pe tru aceeași zi sa o acceptam pe aceea. Si sa anunțăm clientul neserios ca nu mai suntem disponibili. Dar abordarea aceasta e foarte nesigura și ne face pe noi sa parem neserioși. Si fata de ckie ți și între colegi.
      Cat despre depășirea timpului: recent am avut experienta în care clientul, I situație de stat, considera ca noi stam pana ca d termina el evenimentul, nu pana la cât a indicat în agenda (zicea ca agenda de doar orientativa) și ca dacă el plătește noi tb sa stam. Nu pricepea ca el plătește pentru cât a indicat în agenda. Evenimentul sau a depășit cu 3.5 ore timpul indicat în agenda. Noi am plecat la 30 mi după ora indicata în agenda, după multe discuții care nu au dus la niciun rezultat.
      Organizatorii sunt atenți cu invitații străini, ii întreabă dacă mai pot sta, sa nu piardă avionul. Dar nu își pun problema ca și noi putem fi în aceeași situație de a pierde avionul dacă mai stam peste ora indicata.
      Din păcate, plata compensațiilor și a orelor suplimentare nu e practica comuna în domeniu. E adevărat ca e în primul rand greșeală noastră a prestatorilor ca nu înțelegem ca înainte de a fi executanți suntem managerii activității noastre și dacă ne negociem prost sau deloc contractele avem apoi de tras singuri și de înghițit frustrări. Educarea clientului vine mai greu.

      Comentariu apreciat.612
    • @Anca, abordarea asta in care tu promiti clientului care in trecut a fost neserios ca te duci si apoi il anunti ca nu mai esti disponibila te face la fel de neserioasa ca si el.
      Corect ar fi ca pentru clientii care au fost neseriosi in trecut sa ceri un avans sau chiar toata suma in momentul in care se face rezervarea… nu sa te bazezi ca ii dai si tu teapa daca prinzi ceva mai bun.

      Indecis. Tu ce zici?3010
    • @Anca: totusi se poate adauga undeva vizibil in contractul care-l propui clientilor ceva de genul „ora suplimentara costa X, in diviziuni de 30 de minute plus plata transport / hotel in caz ca trebuie schimbate” si atunci stie de la inceput ce semneaza si e si obligat sa plateasca. Unde X e clar mai mare decat rata curenta. De asemenea se pot face si prevederi de genul rata orara e H cu conditia de N minute la k ore, insa devine 1.5 sau 2 * H daca e fara pauze.
      Si da, o sa pierzi niste contracte pe motiv ca unii clienti nu vor asa ceva. Depinde cati alti clienti seriosi gasesti. Alternativ faci o medie cam de cate ori sunt extra cheltuieli si cresti rata astfel incat sa acoperi exceptiile.
      Toate astea insa implica se te poti diferentia fata de concurenta si pe alt criteriu decat „pret”, ceea ce nu e deloc usor.

      170
    • @Andrei G
      Asa este. Exact asta am spus. Dacă acceptam inițial oferta unui client neserios dovedit și apoi anulam pentru ca am primit alta mai sigura părem noi neserioși. Clientul neserios a uitat ca de fapt el e neserios. Da, de aia nu ne prea permitem sa facem asta.
      Chiar și un astfel de client încercăm să ajutam recomandând un alt coleg.
      @caprui
      Propunerile dvs sunt de bun simt. Din păcate în domeniul meu de cele mai multe ori criteriul de selecție e prețul. Pui condiții suplimentare, tarife de ore suplimentare, comentezi ca nu se respecta pauzele, treci pe lista neagra. Știți cum e, în ziua de azi toată lumea știe engleza și toata lumea ar putea face ce facem noi. Ce mare scofala! În contextul acesta e clar de ce prețul e singurul criteriu de selecție. Se alege cel cu prețul cel mai mic și care nu comentează.
      Sunt foarte rari clienți care cer doar anumiți interpreti pentru ca nu vor sa riște luând doar pe criteriul prețului cel.mai mic. Foarte rari.

      242
    • @Anca, nu ar trebui sa incerci sa „ajuti” recomandand un alt coleg. Ar trebui sa iti respecti cuvantul, altfel si reputatia ta are de suferit.

      In cel mai rau caz ai putea sa il suni pe clientul care a fost neserios in trecut si sa ii spui ca vei avea nevoie de un avans pentru a rezerva ziua, deoarece ai mai multe oferte si vrei sa te asiguri ca intelegerea ramane valabila.

      115
    • @ Flat
      Asa este procedura la nivelul înalt de care vorbiți dumneavoastră. Si de altfel procedura standard în alte tari. La acest nivel echipa de interpreti are un șef care duce toate discuțiile, negocierile pe tot ce tine de munca de interpretare. Inclusiv faptul ca acum când avem și vorbitori care intervin online dacă aceștia nu au sunet de calitate (adică nu folosesc microfon aproape de gura) nu se face interpretare pentru ca sunetul este necorespunzător ca să poată interpretul auzi ce se spune în timp ce el vorbește peste.
      Insa la nivel local, nu avem o practica uniforma. Fiecare e cam de capul lui. Ar fi minunat sa avem asa condiții cum ati descris dumneavoastră în munca de zi cu zi. Insa noi avem și experiente în care la conferința despre îmbunătățirea condițiilor la locul de munca, organizatorii decisesera sa instaleze cabina de interpretare în debaraua unde se țineau maturile și mopurile. Încăpere fără ferestre. Tineam usa întredeschisa ca să avem aer, sa nu lesinam vorbind despre importanta condițiilor bune la.locul de.munca. A fost cea mai mare ironie din cariera mea, sincer :)))

      Comentariu apreciat.423
  5. Eu am un prieten frizer si e disperat din cauza anularilor si neprezentarilor.
    Si-ar dori un sistem de rezervare unde sa ti se si ia bani de pe card dc nu vii, o penalizare, macar 10 lei.

    Comentariu apreciat.531
    • De ce nu renunta la programari si sa aplice metoda primul venit primul servit. Cel mai corect

      Indecis. Tu ce zici?3316
    • Programarea e un mod de a dispune de timpul altcuiva. Dpmdv taxa/penalizarea pt neprezentare neanuntata dinainte ar trebui sa fie egala cu cuantumul celui mai ieftin item din lista de preturi. Am un prieten medic care are pus in sala de asteptare din cabinetul privat fix chestia asta. Bine-nteles ca „dificilii” n-o sa accepte initial, dar pana la urma platesc, iar nesimtitii cu adevarat nu mai vin deloc. Dar oricum mai bine te lipsesti de ei.

      Comentariu apreciat.412
    • Parca in unele zone din America e chestia asta. Ai rezervat o masa la restaurant pentru 4 persoane, aia ti-au tras costul mediu al mesei pentru 4 persoane. Veniti 2 placerea voastra sa mancati cat pentru 4. Aia dau si banii inapoi, adica nu e farmacie, dar daca nu vii ramai cu plata pentru rezervare.

      108
    • @Bogumil, daca este un frizer serios care si tunde bine, probabil ca in timp isi face un portofoliu de clienti. Apoi poate sa inceapa sa ii filtreze pe cei care de obicei anuleaza rezervarile.
      Ai anulat de 2-3 ori rezervarea fara sa ma anunti in timp util, incep si eu sa te refuz sau stabilesc o zi pe luna/saptamana cand tund fara rezervare si iti spun ca poti incerca atunci, dar vei sta la coada daca sunt multi clienti.

      230
    • Au început să mă dispere rezervările de genul ăsta. Nu m-am mai tuns la frizer de când a început pandemia (oricum nu prea mai am ce tunde), dar mă cam enerva să mă așez la coadă și apoi să intre altul în față, că avea rezervare. Prefer să mă tund acasă.

      Indecis. Tu ce zici?2028
    • @ubercool, nici mie nu imi place sistemul cu rezervari la frizer. Prefer ca atunci cand sunt liber sau trec prin zona sa intru in frizerie si sa ma tunda direct (sau sa astept 20-30 de minute pana termina cu clientii dinaintea mea).

      106
  6. Cumnata-mea, fotograf de studio: rezervarile se fac cu plata avansului in cont. Nu exista plata, nu exista rezervare. Vrei in weekend? Platesti extra, ca e weekend pentru toata lumea. Pachetul include 3 decoruri si renunti la unul? Pretul ramane la fel.

    Comentariu apreciat.703
  7. Bah dar eu cand rezerv si ma duc acolo si ala a mai programat trei deodata? Si in loc de 30 minute dureaza 2 ore? Imi plateste ala timpul?

    Comentariu apreciat.953
    • Dacă ești șomer sau influencer poți combate asta foarte simplu: te programezi la ora de deschidere. Doar să nu fii ca Alina Ceușan să te trezești obosit la ora 12.

      1610
    • pai… oare comportamentul asta nu a rezultat din neseriozitatea clientilor?

      819
    • @FLO, am vrut eu sa-mi fac programare la medic la ora de deschidere, adica la 07:00. Si a inceput asistenta sa rada de mine si sa-mi spuna ca daca vreo poate undeva pe la 09:00, ca medicul abia pe la 08:30 vine in clinica.

      @Cristi, comportamentul asta este rezultat din neseriozitatea prestatorului de servicii care vrea sa inghesuie cat mai multi clienti, uneori mai multi decat poate servi.

      Comentariu apreciat.353
    • era și în Seinfeld faza asta cu timpul medicului, sau al psihologului, nu mai știu exact.
      frustrarea lui George pt dubla măsură, dacă întârzia el era taxat, dacă întârzia medicul se accepta.. ghinion

      Comentariu apreciat.370
  8. Ceva, care poate a trecut neobservat în text, acel ”SEARA”… Nu mi se pare OK să dai mesaje după orele de program, frizerului, manichiuristei etc. Probabil de aia i-a și scris cu majuscule.

    Dar na, doamna cred că avea programare dimineața și a vrut să fie finuță și să anunțe măcar cu o seară înainte. Nu se face să anunți cu 5 minute înainte sau chiar cu neprezentarea ta, fără alte explicații.

    Comentariu apreciat.271
    • NOU
      #67

      Acel „SEARA” e de fapt (si) o bataie in obraz pt clienta care si-a inceput mesajul cu „Buna”.
      Da, am fost curioasa si m-am uitat pe Instagram si acolo am vazut 😁
      M-a interesat oarecum subiectul pt ca si eu lucrez intr-un domeniu in care se intampla mult mai des decat ar fi normal (medical).

      136
    • Una e la doctor, alta e la salon. Nu, sa nu se inteleaga ca ii sustin pe cei care anuleaza, insa as vrea sa facem totusi diferenta intre servicii medicale si servicii de pensat, epilat si altele. Noi din postare nu stim cand a anulat, nu am vazut mesajul clientei, avand in vedere ca e trimis seara, sigur nu e cu 5 minute inainte. Daca e si o clienta care lunar ii da 150-200 de lei pe 20 minute sau cat dureaza un pensat…ma rog, mie pur si simplu nu imi place exprimarea ei cu sclavet

      Comentariu apreciat.346
    • @mihail,
      sunt mai multe „flags” acolo, nu numai scalvet.
      de la cat de inaintea vremurilor e ea, la colegele care s-au mai desteptat (dar nu toate si nu prea mult), la bogatele (care par a fi ceva rau doar pt ca au bani mai multi), la atitutine pana la urma (care poate nu e de sclavet, dar sigur nu e compatibila cu respectul).
      as putea sa fiu si eu la fel daca as spune ca e in ton cu mediul (salon de par de „nebogate”), dar stiu situatii diferite si oricum nu cred in generalizari (deci nici sa raspund cu aceeasi moneda nu prea imi iese)

      162
    • Acum am văzut și eu mesajul clientei. Începutul e frumos și poate chiar a avut o urgență. Nu cred că asta ar deranjat cel mai tare, ci partea a doua, aia cu ”luni la 4:30”.

      101
    • Stai sa vezi ce misto e la medic cand ii suna receptia cu 1-2 zile inainte, zic “daaa, sigur ca vin” si te trezesti ca nu vin. Blocheaza un loc pentru un pacient care si-ar dori mai repede un consult, tu pierzi timp si, evident, bani. Ei nu pierd nimic. Ma tot gandesc sa implementez plata unui avans la programare. Macar sa isi ia si ei putina teapa, nu doar noi, in caz ca nu vin.

      100
  9. E vorba de cerere si oferta.
    Cand esti la inceput nu prea faci nazuri, orice client e bun, chiar daca 1 din 4 nu vine, tot e mai bine decat nimic.
    Cand incepi sa fii cautat, trebuie sa incepi tu sa cerni, sa iti pastrezi doar clientii seriosi si parolisti, sa le mai permiti una-alta celor care vin des, sa pui conditii clare etc

    Comentariu apreciat.320
  10. simt cum îmi bâzâie o muscă pe freză. :)
    acu’ vreo 3 luni am ratat programarea pt că am fost zănatică: e vorba de o programare periodică și în general e la ora 17.30, atunci a fost la 17.15. și m-am dus la 17.30, că așa se setase creierul meu. :)
    norocul meu că e o programare de doar 15 minute și e ultima programare a zilei, astfel că d-na a putut pleca, m-a iertat și nu m-a certat prea tare.
    are faimă de a fi foarte scrupuloasă cu privire la ora de prezentare.

    cu toate că am căzut în păcat, sunt de acord cu perceperea unei penalizări în astfel de situații. poate nu 100%, dar un 30-50% sigur.

    263
    • Eu nu stiu cum puteti merge la ea avand in vedere ce venin imprastia in pandemie si ce mesaje antivax propaga.

      Indecis. Tu ce zici?2110
    • @Madworld, de unde până unde?

      cosmeticiana mea nu este cea din postare.

      în plus, în pandemie cosmeticiana mea a fost extrem de scrupuloasă cu privire la igienă: botoși de unică folosință pt sala de așteptare, apoi papuci de unică folosință, solicita dezinfectare ca să intri în cabinet, purta mască, de asemenea clientul trebuia să poarte mască dacă nu era vorba de cosmetică facială, dacă îmi amintesc bine, s-a și vaccinat.

      141
    • @Madworld: pai se duc la ea pentru skillurile ei de coafat sau ce o face ea, nu pentru doctoratul in genetica si virusologie

      1611
    • @AB imi cer scuze, eu din comentariu am crezut ca despre ea vorbesti.
      @Lucifer pentru mine conteaza lucrurile astea, mai ales ca nu e un serviciu de 2 lei. Asa cum nu cumpar prajituri de la cofetaria lui Ponta, de exemplu, asa nu as merge nici la una care scria mesaje pline de hate pe subiectul asta, ii numea prosti sau in alte moduri pe cei care respectau regulile.

      Indecis. Tu ce zici?3010
    • @Madworld: sigur, pot sa inteleg boicotul pe baza de valori si e alegerea fiecaruia
      Dar eu personal, fac diferenta intre politicieni care ar trebui sa faca lucruri spre binele oamenilor si parieristi d-astia.

      72
    • @Madworld, eu i-am fost clientă până nu i-am mai tolerat take-urile. Aia e, penseaza bine, dar banii sunt la mine și-i dau cui am chef.

      234
  11. Nu cred ca doamna in cauza e cel mai bun expemplu de „sa taxam clientii cand anuleaza”. Doamna Plaiasu este o fiinta super inflexibila.

    Inteleg conceptul de a nu anula aiurea, dar exista si exceptii. Se poate penaliza clientul daca anuleaza cu 24h inaintea programarii, dar nu exista sa te exprimi ca doamna mai sus. Pare-se ca i s-au urcat pseudo-laudele la cap.

    Comentariu apreciat.323
    • de aia am zis să ignorăm power-trip-ul doamnei și să ne concentrăm pe idee.

    • @AC, problema aici este că pentru tine, persoană individuală, excepția este probabil una odată la ceva timp. Un prestator de diverse astfel de servicii se confruntă constant cu excepțiile clienților, e o mică diferență de perspectivă.
      Dacă aș fi un astfel de prestator de servicii (cred că) aș pune problema în felul următor: tu îmi blochezi mie slot-ul X de timp, te costă Y. Anulezi, suma Y rămâne la mine, dar dacă reușesc să umplu acel slot, ți-o returnez. Da, ar trebui să mergi pe încredere, însă personal nu-mi plac banii nemunciți, dar nici să nu-i fac pentru că mă încurci.

      134
    • pai ideea e buna, nu?
      cu mentiunea (evidenta pentru mine) ca trebuie sa imi spui regula asta atunci cand fac rezervarea.
      asta pentru a fi un contract (chiar si verbal) valabil (sa cunosc si sa fiu de acord),
      pentru a nu ma simti pacalit (atunci cand vrei sa ma taxezi pentru ceva ce nu am agreat)
      si pentru cunoste efectiv conditiile tehnice (la unii se anuleaza pana la 24h, la altii pana la o sapt inainte, la unii se plateste integral serviciul, la altii numai jumate, etc).

      cred ca un poll era de ajutor daca scopul era sa vedem cum ne raportam la idee.

      50
    • @ciuby,
      si daca eu imi umplu ora ai cu programarea de la final de zi pe care am mutat-o (de comun acord) mai devreme?
      ii returnez banii?
      cine ma plateste pentru ora libera de la final de zi?

      dar daca o umplu cu o programare inca nestabilita, dar care ar fi programat urmatoarea zi (si urmatoarea zi am un client mai putin)?
      clentul ala vine acolo pentru ca eu am facut ceva (munca de calitate, promovare cu bani sau cu timp sau cu alte resurse – ca sa afle de mine, etc).
      cum fac in cazul asta? scad din suma cheltuiala de achizitie a clientului si ii returnez doar diferenta?

      81
  12. In general problema cu rezervarile si tot ce vine pe langa reprezinta o chestie de incredere si respect. Aceste lucruri insa sunt foarte rare si foarte complicat de intretinut de majoritatea partilor implicate. Si spun complicat pentru ca in Romania nu exista o cultura reala de fidelizare a clientilor din partea celor care presteaza anumite servicii, iar cei care o fac in general cauta sa intretina relatii vechii nu sa castige ceva nou. Si asta o poti vedea la orice prestator de servicii major care nu pune pret prea mare pe clientii actuali, sau acum ceva timp la angajatori care faceau rahaturile cu marirea de salarii pentru angajatii actuali.

    72
  13. Mie mi-ar placea sa ajunga si doamna pe lista influencerilor vanati de zoso. Ar avea material mult.

    254
  14. NOU
    #87

    De curand am facut o rezervare la o pensiune pentru 3 nopti si avans 1 noapte. Cu o zi inainte de plecare, mama a fost operata (e bine acum), si bineinteles ca nu s-a mai pus problema plecarii. Am sunat la pensiune ca anulez, bineinteles cu pierderea avansului, ca asa mi s-a parut de bun simt.

    201
  15. Rezervat si platit hotel in Mamaia Nord last minute, a 2a zi, dimineata plecarii au facut ai mei accident de masina, destul de grav, SMURD.

    Hotelul (Lemon Cliff) am sunat au inteles si nu mi-au luat banii. i-am donat la SMURD.
    Mai sunt si cazuri. Nu au cerut dovezi.

    Comentariu apreciat.290
  16. Eu nu le pot intelege pe femeile care merg la tipa asta. Doar cine nu a mai vazut ce posteaza doamna care penseaza si nu stie ce aberatii debita prin pandemie si cat venin improsca va fi de acord cu ea. Solutia e simpla, daca se stiu asa bazate si ca vine lumea indiferent, sa plateasca pentru un sistem de rezervari cu avans si sa nu se mai planga in online ca e clientul rau. Cand pensa la Valcea in scara blocului pe 15 lei nu isi facea probleme din astea, la Dorobanti pe 150 de lei sau cat mai e acum, facem fitze. Din mesajul clientei nu poti deduce cand avea programarea, vezi doar ce a scris doamna, ca la ea se anuleaza cu doua zile LUCRATOARE inainte.

    Indecis. Tu ce zici?3210
    • Eu merg la ea pensat.
      Nu avem aceleasi pareri, gusturi sau vocabular. Vin la pensat, nu sa-mi dea sfaturi sau sa ii ascult parerile.
      Nici macar nu o urmaresc pe retele de socializare.
      Apreciez ca se respecta programarile si ca niciodata nu trebuie sa astept eu pentru ca au intarziat altele.
      Daca as renunta la toate serviciile pentru parerile persoanale ale celor care le presteaza, as ramane nepensata, neepilata, nevopsita, etc.

      Indecis. Tu ce zici?1913
  17. Cancel generation.
    Probabil cancel generaion are din fiecare (boomers,millenials, z), dar distributia nu e uniforma.
    Cumva si returnarea de produse face parte din aceeasi categorie. Au aparut ceva reglementari, cum ca semnezi pe propria raspundere ca nu ai folosit obiectul, ma astept sa reglementeze si comerciantii.
    Un exemplu, faci programarea pe site, platesti in avans. Apare si mai multa fiscalitate.

    52
  18. nu știu cine e doamna din screenshot sau în ce industrie lucrează, dar sunt de acord cu principiul.
    Eu le spun de la început tuturor în momentul când decidem că o să lucrăm împreună: dacă vor să reprogrameze o întâlnire cu mai puțin de o zi lucrătoare înainte, se consideră că a fost efectuată și se plătește integral. Fiindcă altfel n-am cum să umplu timpul ăla atât de din scurt. Plus că-i responsabilizează.
    Evident, există excepții, chiar apar urgențe reale și nu le facturez anulările, dar sunt rare. Am avut în schimb oameni (…adulți) care nu reușeau să se trezească la timp sau uitau să-și pună în calendar și voiau să anuleze cu câteva minute înainte. Asta nu e urgență, asta e lipsă de respect.

  19. Există o grămadă de soluții accesibile care permit programarea și chiar plata online, atât prin aplicații mobile cât și web. Desigur, nu vei reuși să migrezi și să-ți convingi toți clienții să facă asta peste noapte, dar ușor-ușor, îi poți îndruma să facă asta. Problema reală știți care este? EVAZIUNEA.
    Poate locuiesc eu într-un oraș mai pitoresc, dar nu știu câte saloane de înfrumusețare dau bon fiscal. Majoritatea nu dau (Cel puțin din cele cu care am interacționat eu).

    Toate funcționează „pe condică”, așa merg programările. Sunt foarte puține (cu excepția saloanelor mai mari), care au un sistem electronic.

    Soluții simple ar fi: Calendly, Trafft, Acuity și multe altele. Permit programari avansate, plăți, confirmări etc. Sunt foarte accesibile. Dar cât timp îți intră bani în cont, trebuie să îi mai și declari. Aici e problema.

    Nu știu dacă estimez bine, dar eu cred ca mai bine de 50% din industrie e nefiscalizată. Fără să mai luam în calcul doamnele care lucrează acasă/la privat.

    Comentariu apreciat.361
    • Probabil doamna din postare considera ca si plata taxelor si impozitelor este tot mentalitate de „SCLAVET” si nu face ea asa ceva.

      252
    • cosmeticiana mea funcționează pe condică, dar am primit absolut întotdeauna bon fiscal.

      111
  20. Hai sa iau si eu negative.

    Weekend-ul trecut am fost in Sovata, rezervare la ceva pensiune, in RULOTA, 550 lei / noapte.
    Vremea s-a facut nashpa, pensiunea nu avea nimic in interior, am zis pas si m-am cazat la hotel. Am anuntat via booking pensiunea ca nu mai vin.

    Stiu ca am fost de cacat – dar primeaza confortul meu in primul rand.

    Indecis. Tu ce zici?932
    • Daca tu faci rezervare la Turci pentru August, sa zicem, iar atunci va ploua si tu nu vei putea face plaja, ce faci? Le ceri banii inapoi si anulezi?

      Daca iti rezervi localul pentru a-ti face nunta, si comanzi 200 de meniuri, si la nunta nu iti vin 30 de insi, ce faci? Nu le mai platesti mancarea deja gatita?

      Trebuie sa fii constient si sa iti asumi ca poate interveni ceva. Cu o iertare „toti suntem datori”, si eu daca as fi un astfel de prestator de servicii, daca e vorba de clienti recurenti, as intelege, prima data se iarta. Dar nu pentru clienti noi si nici pentru cei cu „antecedente”. E simplu.

      In cazul tau, ar fi fost de bun simt sa iti asumi macar achitarea a 50% din rezervare. Nu a fost vina proprietarului pensiunii.

      174
    • @brosky: pe cazul asta ti-as da si minus si plus
      minus: stiai de la inceput ca rezervi la rulota deci accepti ca daca e vremea rea s-ar putea sa nu ai confort
      plus: n-am cum sa le plang de mila celor de la booking care sunt de atatia ani in domeniu, deci daca ti-au permis sa faci anulare fara vreo penalizare inseamna ca si-au facut si ei calculele si probabil din cauza unor astfel de anulari s-a ajuns la pret de 550/noapte/rulota

      123
    • @Caprui – Misto. Adica vrei sa zici ca din cauza unor nesimtiti, ceilalti trebuie sa suporte aceste pierderi pentru unitatea de cazare si costuri suplimentare pentru cei cu bun simt? Genial, boss!

      183
    • @alex: nu spun ca trebuie, ci spun ca da, vor suporta. Pensiunea & booking vad ca au un procent de anulari la suta de rezervari si ca ei pierd o anume suma sau nu o castiga. Deci sau vor pune cost de anulare sau lasa anulare gratis si cresc pretul pentru toata lumea. Nu zic ca trebuie sau e normal, doar ca asta e consecinta.

      64
    • @brosky, eu nu consider ca ai facut nimic gresit. Probabil ca cei care inchiriaza rulote isi asuma aceste anulari ca sa poata atrage clienti in general. Altfel ar fi pus o taxa de anulare, asa cum au o multime de pensiuni de pe Booking.

      @Alex, nu este vorba de nesimtiti, este vorba de gradul de ocupare. Sunt convins ca daca cererea pentru cazare la rulota ar fi fost atat de mare, proprietarul ar fi luat banii in avans sau ar fi pus o taxa de rezervare.

      39
    • pentru a contracara nesimțirea de genul ăsta, pensiunile vor recurge la overbooking, ca la avioane

      deci rezervi loc/cameră/whatever, dar ei iau cu 10% mai multe rezervări că poate unii căcănari anulează. și atunci cineva își va lua țeapă

      132
    • @Flat, si atunci ar trebui sa-ti plateasca ei contravaloarea sejurului, nu? Adica sa fim corecti in ambele directii.

      61
    • Cum plm sa coste 100E+ in fucking Sovata? De-aia nu merge nimeni nicaieri in RO.

      220
  21. D-aia se face overbooking, dar ce sa stie frizerii.

    83
  22. De acord cu perceperea unui cost in caz de neprezentare. Total corect. Funcție de domeniu între câteva procente și 100+%. Asta trebuie sa fie prins în contract.

    La fel și invers: neînceperea la timp, anularea întâlnirii, nepregătirea in prealabil a materialelor, sălii, etc, livrarea cu întârziere a serviciilor ar trebui la fel penalizata.

    Când nu ai bun simt, să aibă și avocații de lucru!

    190
    • Da, dar ce furnizor de servicii este dispus sa accepte asta. De exemplu crezi ca d-na cosmeticiana daca are o urgenta si este nevoita sa anuleze rezervarile dintr-o annumita zi ar fi dispusa sa le ofere tuturor clientelor urmatoarea sedinta gratuit?

      214
    • @Andrei G.
      Un contract are cel puțin 2 părți. Obligațiile și beneficiile ar trebui sa fie in oglinda.
      Problema e la „damage”. La un prestator de servicii costurile pentru neprezentarea clientului doar in puține cazuri depășesc valoarea agreată a serviciului.
      La client in schimb e mai delicata situația: nu mă intereseze să mă coafeze miercuri daca nunta a fost sâmbătă iar doamna coafeza a anulat programarea de sâmbătă dimineață. La fel în cazul (recent mediatizat) al zborurilor. E de rahat sa îmi oferi un zbor săptămâna viitoare când eu am pierdut banii pe cazare, copiii nu mai au vacanta, eu nu mai am concediu, etc. Dar da, hai sa deschidem discuția despre penalități sa vedem daca prestatorii de servicii vor „face” pe cineva. Multe probleme s-ar rezolva altfel decat cu power-trip (mărește tarif pentru clientela care are un obicei de urgente dese, explica clientului de ce este necesar un avans sau un cost de rezervare de perioada și aplica-l, etc).

      160
    • @CristiX, în principiu ai dreptate.
      în neprincipiu, în cazul unor astfel de prestatori de servicii eu am auzit extrem de rar că prestatorul a renunțat/anulat/amânat la programare și atunci a fost un motiv grav și serios.
      în schimb despre clienți auzi mult prea des și în mult prea multe cazuri motivul anulării în ultimul moment/neprezentării/întârzierii este ”n-am mai avut chef”.
      unde mai e oglinda aici?!

      41
    • @AB
      Bineînțeles că probabilitatea că un client sa nu se prezinte e mai mare decât că un prestator sa nu se prezinte. Dar „contractul” trebuie sa prevada clauze pentru ambele situații.
      Daca eram eu clientul „duamnei”, ii plăteam consultația (lipsa) și era ultima interacțiune. Și asta nu din cauza ideii (că am cauzat o pierdere ei în această circumstanță) ci din cauza limbajului.

      131
  23. Corect, pe de alta parte daca ar fi sa fim 100% corecti in cazul in care are sansa sa vina cineva fara programare in perioada aia ar putea sa iti dea bani inapoi, dar pt ca nu traim o frumoasa utopie, se da in schimb mumu!

    53
  24. Chestia asta cu rezervarea pe whatsapp / telefon e fluida… Evident ca daca e clienta fidela are credit si „loyalty points” :) daca nu, nu.
    Se regleaza natrural. Cine da teapa nu mai primeste rezervare.

    130
  25. Hai, că numai cu anulatul rezervărilor la cosmetică nu ne mai băteam capul. Din câte îmi dau seama, aia e clientă veche, deci probabil s-o fi întâmplat ceva de a anulat așa din scurt. Fiind clientă veche mi se pare cam din scurt să faci public shaming, mai ales că asta denotă și faptul că cam fluieră vântul pe la tine prin întreprindere dacă te isterizezi pentru o amărâtă de anulare. Dacă are multe anulări de acest fel, problema e la ea. Dacă se isterizează după o singură anulare de acest fel, tot la ea e problema, la mansardă.
    Să fim serioși, nu e vreun medic, să zici că depinde sănătatea oamenilor de ea, nici vreo patroană de pensiune, să îi distrugă bugetul pe o lună anularea din scurt. N-ar strica puțină rezervare în declarații, mai ales că nu a trecut mult de când chițăiau de foame și își exercitau meseria prin scări de blocuri și apartamente obscure din cauza lockdown-ului.
    Da, nu e ok să anulezi din scurt, dar dacă totuși se întâmplă, calm down și înghite, că doar saloanele de cosmetică și frizeriile întrec în număr sălile de păcănele la noi.

    Indecis. Tu ce zici?258
    • anumite intervale orare sunt mai vânate decât altele. eu personal caut să fie după terminarea programului meu de lucru, ba chiar 1- 1,5 ore după.

      dacă clienta a anulat cu maxim o oră înainte, prestatorul stă și flueiră a pagubă, mai ales dacă mai are programări după aia, că nu mai are cum să sune alți clienți ”hai, nu vreți acum, că a anulat cineva”, că și restul clienților și-au făcut programul în funcție de ”am programare la ora x, în ziua y” nu ”ora x-1 și/sau ziua y-1”.
      dacă ai 1-2 d-ăștia pe săptămână te cam apucă nervii.

      112
    • numai cu anulatul rezervărilor la cosmetică nu ne mai băteam capul

      dacă îți zic cum ai fost aici te superi pe mine.

    • @Ionuț

      Mi se pare extrem de elitist comentariul ăsta.
      Și o zic din perspectivă de aitist, deci n-am frustrări financiare sau de clasă socială.

      Mi se pare aiurea să zici dă-l în mă-sa e doar un coafor nu e ca și cum e doctor.

      Păi atunci e clar de ce suntem unde suntem ca societate, și de ce unele clase sociale se cred buricul pământului și cred că sunt deasupra tuturor și merită pensii speciale, să sară coada la permise și alte cele, iar alte clase sociale să stea așezati la locurile lor că sunt doar niște amărâți de profesori (de exemplu), să se bucure că le dăm și cât le dăm.

      Nu mă mir că unii regretă comunismul, atunci puteai și trimite băieții să le dea o bătaie să isi știe locul fiecare, era liniște și disciplină dom’le :))

      137
    • Manu, e bine ca ai mentionat de profesori

      Daca un elev primeste la ore incaseaza absenta !
      Daca lipseste de la meditatii oare parintii platesc si ora nefacuta (de obicei sunt platite inainte)!
      Eu cred ca asa este, si e normal.

      40
  26. Dar daca tu de exemplu pui unghii false la tine in sat, tanti Floarea nu poate veni la programare dar tu ii iei banii oricum si in timpul ala liber te duci si dai iarba la curci, e corect asa sau nu?

    49
  27. E simplu – plata inainte ca la sala. Daca nu te duci, banii sunt deja dati. Asa ca te gandesti de 2 ori daca zici ca n-ai chef azi sau nu.

    110
    • Asa am gandit si eu si mi-am facut abonament pe un an de zile. Cred ca in perioada aia am mers la sala de maxim 15 ori.

      70
  28. *cu doua zile lucratoare in intervalul 8-16

    30
  29. Eu am lucrat ca frizer cativa ani, pana mi-am gasit un job mai bun si am invatat limba locului. A fost mereu problema asta cu anularile de programari. Nu prea imi convenea la inceput, ca mai mult stateam , dar pe masura ce am devenit cunoscut – a durat vreun an – conta mai putin. Daca cineva anula o programare, sunam pe altcineva sa intreb si de regula se completa repede. Daca anula din scurt, nu mai puteam gasi dar la o programare anulata nu e problema ca mai sunt si oameni care asteapta un interval lipsa la o adica. Eu nu percepeam taxa de anulare, dar la unele saloane mai scumpe iti opreau bani de pe card daca nu anulai din timp sau daca nu reprogramai.
    Pe de alta parte eu cand anulez sau reprogramez alte servicii e tot asa. La unii pierd un eventual avans, la altii nimic.
    Din partea mea poate sa fie oricum ca fiecare stie cat e de ocupat si cat valoreaza timpul lui. Cu pretentia sa specifice de dinainte ca nu se permit anulari ca se opreste avans pentru rezervare sau orice.

    Daca vii pe urma sa pui problema asa cel mai probabil pierzi clientul. Daca e client nou oricum nu-i pasa, cauta pe altul, iar daca e client vechi o sa se supere ca a venit de un numar de ori la tine o data n-a putut si vrei sa-i iei bani pe un serviciu ne efectuat dar fara sa ii fi spus dinainte conditiile. Ca cel mai probabil, daca stia de dinainte facea rezervare altundeva, unde poate anula.

    131
  30. Poveste reală din Austria:
    Am semnat contractul de închiriere pentru un apartament în iulie, iar agentul ne-a zis: veți primi cheia în septembrie, pe data de…, la ora X. Va veni cineva să rezolve. Fără telefon, fără email, fără remindere. Și aproape 3 luni mai târziu, fix așa s-a întâmplat.

    Poveste reală din România:
    – Aș dori să programez și eu o revizie la aerul condiționat.
    – Sigur! Putem veni chiar mâine!
    – Perfect, îmi puteți da o oră, ca să fie cineva acasă?
    – Nu, că știți că noi suntem pe traseu, nu prea știm cât durează lucrările și mai e și traficul ăsta…
    – Ok, dar măcar un interval orar… veniți dimineața sau după-amiaza.
    – Haideți să facem altfel: vă sun eu cu jumătate de oră înainte să plec spre dumneavoastră.
    – Perfect, așa facem!
    Se face ora 18:00, îi sun să văd dacă mai vin.
    – Ah, păi nu mai ajungem azi, că plouă, și nu putem lucra la exterior.

    #facepalm

    190
    • Te-o fi mirosit băieții că ești nu ești doctor sau ceva important, au zis dă-l încolo pe fraier, rezolvăm pe alții mai importanți. Nu e mare lucru, nu e ca și cum nu poți trăi fără aer condiționat curățat.

      /s (cu aluzie la un alt comentariu aici)

      62
  31. Iar ne-a ridicat-o Vali la fileu.
    Eu sunt genul care cauta solutii. Prima data m-am gandit ca in genul acesta de servicii mergi pe castigat clientul, asa ca nu ii ceri banii in avans. Solutia mea ar fi fost, ca, dupa prima anulare (indiferent de motiv) din partea unui client, sa ceara plata in avans. Dar aparea complicatia contabila, emis factura proforma, anulat, emis definitiva.
    Si asa mi-am adus aminte, ca, in aceasta bransa, ultima data cand a fost emisa factura/bon fiscal, a fost NICIODATA. Brusc mi-a disparut empatia pt prestatoare si nevoia de a rezolva problema prezentata.

    121
  32. pentru serviciile repetitive se creaza o relatie client-prestator in timp. Daca ai programare cu un prestator si ajungi la timp si e gata de treaba, nici clientul nu v-a intarzia pe viitor sau v-a anula doar daca e urgenta.
    Si in cazul tau preferi sa muncesti cu unii care stiu de la inceput ce vreau, cand livrezi in 24 de ore platesc, nu prea ai tragere de inima sa muncesti cu uni care se tot sucesc, apoi cand trimiti factura astepti 6 luni si tot tragi de ei sa plateasca.
    Cat timp respecti timpul altora si ei vor respecta timpul tau.

    41
  33. În era social media, toate maimuțicile se plâng și dau din mâini și din picioare, postând diverse kkt-uri… Trebuie să existe respect reciproc, client-prestator de servicii. Apăi, sunt i destul clienți imbecili, dar și destui prestatori care nu emit bon fiscal ceva, te bazezi pe buna lor cuviință cum că ăla e tariful pentru serviciile X, Y, Z… Plm.

    01
  34. Normal e sa platesti sedinta in avans. Apoi se aplica ceva reguli. De ex, daca anulezi cu 5 ore inainte, primesti inapoi toata suma, daca anulezi mai tarziu primesti inapoi 50%, sau whatever.

    00
  35. Recent mi-a fost cerut si mie avans pentru vopsit. Acuma avem situatia asa:

    1. Eu, clienta de 6-7 ani, nu am intarziat niciodata, nu am anulat niciodata, mi-am facut programare mereu din timp.
    2. Mie mi-au fost anulate in anii astia programarile pentru ca stilistul pleca in concediu. De cel putin 3 ori. Bon, nu-i suparare, lasa si omul sa plece in vacanta. Putin deranjant ca dupa tot eu trebuia sa sun, sa reprogramez, stati ca nu e loc acum ca sunt altii etc. Nu-i bai, ca-s people pleaser.
    3. Inteleg ca sunt clienti care nu se prezinta, dar pe astia nu incepi sa ii refuzi dupa prima teapa? Adica daca a rezervat si nu s-a prezentat, il trec la lista neagra. Eu ca un client fidel, ce vina am si de ce daca in 6-7 ani nu am avut niciodata o intarziere/anulare, de ce trebuie sa platesc cu o luna inainte de a ma prezenta un avans de 30% din procedura? Daca chiar se intampla de data asta sa am nevoie sa mut programarea? Dar daca imi intarzie, ca de fiecare data, sau face alte 3 cliente in paralel? Timpul meu unde se contorizeaza?
    4. Crezi ca vedetele dau in general aia cu bani platesc vreodata avans? Cristina Ich, neveste de bani gata, domnite cu instagram sau cu public, sunt nevoite ca pielea p**ii ca mine sa plateasca in avans cand vor sa se tunda/vopseasca/etc?

    Cu tot respectul pe care il am pentru orice meserie, nu asa iti fidelizezi clientii pe care deja ii ai de ceva timp.

    Aici intervine cand ma enervez, ca vorbesc de un salon frecventat de publicul descris mai sus, unde “sigur iubita se poate in 30 minute, vino” e pentru bogati si vedete, “avans si programare cu 1 luna inainte” pentru neica nimeni si saracii, ca mine.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube