Aduci o mașină din afară, și nu aduci, ca fraierii ceilalți, exemplare din triada coca, ci te orientezi ca un isteț către mașini care nu bat atât de tare la ochi. Îi pui un preț comparativ cu cele din afară și o dai pe net.
Nu îți dai seama însă că ai făcut poze bordului înainte să dai kilometrajul înapoi, așa că odometrul îți arată 203.000km, deși tu în anunț spui că mașina are 83.000km.
Și mai ciudat, pe mobile.de nu se găsesc mașini cu aceiași kilometri și același preț. Anunțul e aici. Vânzătorul este PLANET MOTORS, din Bragadiru.
chilipir…am drum prin bragadiru azi si poate nu a fost fraierit nimeni momentan
Another morning, another victim
Si iti dai seama cati si-au luat teapa de la teparii de PLANET MOTORS, din Bragadiru. Nu avem noi autostrazi, drumuri expres si nationale cati km au dat astia in spate.
Bai, nu stiu exact cum e la toate marcile, asa ca nu sariti cu bolovani, dar la modelele mai noi nu este mai usor de aflat nr real de km functie de viata DPF (filtrului de particule) cand o pui pe tester (pe acea interfata)? Ma gandesc ca nu e asa profitabil pt cel care vinde sa inlocuiasca si DPF (pret minim > 1500 E) pt a pacali interfata. Sau poate nu la toate marcile apare acest lucru.
La Focus se poate anula DPF si cum pe peugeot e cam acelasi motor ….
La toate cred ca se poate anula DPF, sunt multi care mai nou recurg la acest lucru datorita costului foarte mare atunci cand acesta se colmateaza. Problemele apar in momentul in care trebuie facut ITP-ul sa nu mai zic ca o masina euro 5 de exemplu, cu DPF anulat nicidecum nu mai poate trece de omologarea RAR.
Deci nelamurirea mea consta in altceva, daca la Ford de exemplu interfata iti spune cand si-a inceput ciclul de regenerari acest DPF, acest inceput fiind de fapt calculat de la KM0 al masinii.
Nu știu cum e la Peugeot dar în ultima vreme petrec destul de mult timp făcând diagnoză pe mașini.
Pe multe modele kilometrajul este înscris pe multe componente – ECU al motorului, ECU al cutiei de viteze (dacă este automată), pe bord, la unele e și pe cheie (cheia „ține” minte care a fost ultima cifră a kilometrajului cand a fost scoasă din contact, și nu „știe” să se dea înapoi). La naiba, la unele modele au kilometrajul înscris și pe blocul de lumini (care, binențeles, are și el softul lui și „calculatorul” lui).
Deci nu știu cum de mai încearcă unii să dea kilometrajul înapoi… e ridicol de stupid.
Pai unii nu mai vin la tine Znuff pentru diagnoza daca „nu bate, nu troncane” si uite asa iau si kilometrii de buni….
Si culoarea „Cri metalizata” e faina, dar asta cu bordul e faina rau :)))
si
cri sobolan
Radem, glumim dar analfabetii astia fac o gramada de bani de pe urma clinentilor tepuiti. Oricum, nu imi dau seama de profilul cumparatorului, de ce nu ai cauta o masina direct de la proprietar, care e beneficiul sa cumperi de la samsari?
Principalul motiv este:nu e rulata in romania… hai sa fim seriosi,drumurile in romania arata mult mai bine decat acum ceva ani…singura asemanare a ramas latimea,dar nu mai sunt chiar atat de multe hartoape.
In Romania, problema drumurilor care influenteaza uzura masinii va disparea cand vom avea autostrazi de tranzit. Pt ca o masina care ruleaza in ciclu de trafic urban plus regim autostrada constant este mult mai putin uzata decat o masina care ruleaza pe urban + DN+DJ.
SI ar mai fi problema prafului si al calitatii carburantilor folositi in romania, ca sa nu mai amintesc de „profesionalismul” din service-urile auto.
Per ansamblu da, o masina venita din afara mai mult ca sigur va prezenta o uzura mai mica decat una rulata in ro cu aceiasi nr de km.
In afara cele mentionate mai sus de colegu` mai adaug si un alt factor foarte important: ultimul proprietar. Daca e din Romania si a fost a unui idiot iti dai seama ce frecus i-a tras.
„in every game and con there is always an opponent and there is always a victim. the trick is to know when you’re the latter, so you can become the former.”
Uite eu am pus o intrebare la ajutor@autovit.ro.
Textul este asa:
Buna ziua.
Aveti pe site un anunt de vanzare pentru un peugeot 508 vandut de S.C. Planet Motors S.R.L. cu adresa in Bragadiru, str. Maracineni nr. 28D.
In anunt masina apare cu un rulaj de 83.000 km. Din pacate pentru dealer, pozele atasate anuntului le-a facut inainte sa dea kilometrajul inapoi, asa ca din poza se vede un rulaj de 203.203 km.
In acest caz, dupa cunostintele mele limitate, fapta savarsita de Planet Motors se numeste inselaciune si se pedepseste prin art. 251 cod penal.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, societatea dumneavoastra va lua in acest caz vreo masura asupra acestei societati comerciale?
Sau macar aveti in vedere ca in viitor, pentru cei care posteaza anunturi pe site-ul dumneavoastra sa ii supuneti unui test de inteligenta?
Am primit reply, imi multumesc ca le-am adresat o intrebare si ma asigura ca in 24 de ore o sa primesc si un raspuns.
Va tin la curent.
Mda… acum la rulaj apare 1KM. Au rezolvat.
deja masina a ajuns la 1km pe autovit si poza cu bordul a disparut, mai bine nu scria Vali postul ca sigur salva cativa drept-credinciosi care vedeau poza…
da, o sa il anunte pe ala si o sa stearga anuntul…
Raspunsul autovit a venit destul de repede, la ora 9.45, aproximativ la o ora jumate de cand le-am dat mail-ul.
Suna asa:
Buna dimineata,
Iti multumesc mult pentru sesizare, te asigur ca este extrem de importanta pentru noi avand in vedere ca suntem intr-un proces continuu de perfectionare.
Am corecat eu numarul de km in 203203, vom lua legatura cu acest Dealer si te asigur ca situatia va fi solutionata urgent.
O zi superba iti doresc si multumesc mult pentru sesizare!
………….
Specialist Relatii Clienti
Una peste alta eu ma declar multumit de reactia site-ului.
Bai, numaru’ de km e absolut real.
Atata avea cand o dat-o jos de pe trailer in curte.
Diferenta este cat a mai facut prin curte pe-acolo, inainte si-napoi!
Mai ales inapoi, in „marşarier” fim intelesi!
Eu stiam ca se zice „marsalier”, da?
Domnul Goe flashbacks
@sitting duck: https://en.wiktionary.org/wiki/marche_arri%C3%A8re
Asta nu-i cumva inselaciune?
„nu e boss, e alta masina, aia am vandut-o.”
Da’ ce mai cauti pe autov? Mai vrei o masina?
Acum si in anunt apar tot 203.000
Intre timp poza cu km a disparut si la rulaj apare 1 km
Explicatia e ca ea initial avea 80.000 km, dar nimeni nu credea. Toti potentialii cumparatori sugerau ca ar fi fost dat km inapoi. Astfel omul s-a sacrificat si a dat km inainte.
Nu cred ca e bleg. Cred ca e doar incepator… Dar are potential baiatul!
Asta-i Christine din romanul lui Stephen King. Io nu m-as baga….
Data primei inmatriculari 12/2011 VS fabricatie 2012
Eu stiu ca diferenta nu e chiar atat de mare dar totusi …
Faza cu anul inmatricularii si anul productiei e foarte relativa pe Autovit…
daca masina e fabricata in ultimul trimestru din an, se trece anul urmator ca anul fabricatiei.
incepand cu luna 09 a anului in xxxx se considera an de fabricatie xxxx + 1
ce nu este clar? incepand cu luna 09 din an autoturismele sunt fabricate dupa ce au fost inmatriculate
Nu stiti voi dar 203.000km sunt km ramasi pana la prima revizie.
cand am luat eu masina in 2006, avea 84k pe bord. mi-am dat seama pe urma cum e cu datul inapoi la kilometraj (avea probabil dublu). se pare ca tina de dat inapoi e in jur de 85k km. ceva prag psihologic.
Te vad eu de-acum cand mai intri cu XT-ul prin Bragadiru’
Oare in acest caz se poate sesiza OPC/Politia ?
Eu m-am chinuit 4 luni să vând o skoda octava care avea 275000, carte service afară și în țară, ireproșabilă.
După ce am „pierdut” cartea service și am pus 165000km am reușit sa o vând în zece zile. Și cu un preț mai bun decât am dorit eu inițial.
Deci…
Sunt in perspectiva de a-mi cumpara fie un Opel, Ford ori un VW Golf 2008-2009. Si as vrea sa va intreb, daca stiti, cum as putea evita sa cad in plasa samsarilor care dau kilometrajul inapoi. E indeajuns sa le cer VIN-ul si sa sun la reprezentanta? Vor accepta cei de la reprezentanta sa-mi ofere informatii pe baza VIN-ului. In acelasi timp, m-am uitat si pe mobile. de, si-am gasit cateva masini interesante, dar cum am auzit ca mai nou si cele din germania vin cu kilometrajul gata dat inapoi, m-ar interesa daca as putea sa le cer si celor din germania vin-ul pentru a-l verifica la reprezentanta Ford, Opel sau VW Romania.
Multumesc.
da, și prin germania au apărut geambașii de mașini. scriu un ghid al feritului de samsari, dacă sunt doritori.
Vali, te rog, ca nu cred ca sunt singurul interesat. Si stiu ca atunci cand iti cautai masina, la tine am citit ca ai discutat c-un vanzator la telefon si i-ai cerut vin-ul pentru a o verifica la reprezentanta. Pana atunci nu stiam ca e posibil asta. Si daca e posibil asta, nu prea pricep ce curaj au samsarii sa mai dea kilometrajul inapoi, din moment ce c-un singur telefon la reprezentanta pot afla adevarul.
Vali, chiar te rog.
Poti verifica in primul rand istoricul service al masinii. Asta il poti face la orice reprezentanta pe baza VIN-ului (contra-cost cred). O masina pe perioada garantiei a trebuit obligatoriu sa aibe vizite in service, unde cei de acolo noteaza printre altele si nr de km. O masina care a avut acum 2 ani 130k km are slabe sanse sa se vanda anul asta cu 140k reali. Apoi ar mai fi verificarea la propriu a masinii in service pe tester, unde sunt cativa parametrii care nu pot fi modificati doar din datul km inapoi, ei continuand sa inregistreze km reali.
Eu am luat un Ford la începutul anului si am tot căutat masina vreo 2 luni. Băietii din reprezentante mi-au zis ca le e imposibil sa-mi spună daca km sunt reali, cu exceptia cazului in care apare masina cu o revizie făcută la reprezentanta, caz in care au fost înregistrati km la momentul respectiv. Si asta nu s-ar întâmplă doar la Ford, ci la mai toate mărcile.
Cu o masina chiar ajunsesem la reprezentanta si avea 110000 km, iar cu 3 ani inainte avea inregistrati 103000
Vali, te rog – ar ajuta pe multi un astfel de ghid.
in germania sunt de ani de zile polonezi. rusi si alte natii care dau km inapoi, chiar si pentru dealerul neamt fac serviciul asta. era 80 de „oiro” ultima oara…
A, si inca ceva. Exista vreo metoda prin care se pot maslui pana si cartile service? Adica mai exista vreun element cu care vine masina in care poti sa ai incredere? Ca auzisem pe undeva, ceva mai demult ce-i drept, ca nici macar in cartile service cu care vine masina nu mai poti avea incredere, ele fiind niste falsuri ordinare menite a te insela sa crezi acel kilometraj dat inapoi.
„COLOARE GRI SOBOLAN/IMPECABILA”
:)) lb. bragadireasca
Faza e simpla. Cumparatorii se uita numai la kilometraj si stau cu capu in traista pe banii lor. Am amic care are un mic parc auto cu preturi peste media pulimii generale. Aduce numai masini intretinute care uneori se face sa ai aiba si kilometrii ceva mai multi dar absolut toate au carte de service si sunt foarte bine intretinute. Daca lasa kilometrajul real pur si simplu masinile nu se vand si gata. Odata modificat kilometrajul masina se vinde imediat si devine atractiva. De multe ori pentru a nu se simti vinovat pune alt numar de kilometrii in anunt. Vine omul ii place masina, e super multumit, dupa care sare ca ars de numarul de kilometri. Unii cumpara constatand ca masina este ok si intretinuta altii pleaca suparati ca au fost mintiti, cumparand de la altul cu kilometrii smenuiti.
Asta e cumparatorul roman.
Baaa, tu vrei de fapt sa vinzi o masina cu foarte multi km(250.000-300.000) cu acelasi pret cu care o vinde unul cu 100.000km doar ca ai „intretinut-o” bine?!?!
Mars ma! Nu o cumpara nimeni din cauza pretului, nu din cauza numarului mare de km. Daca masina a rulat mult, o vinzi mult mai ieftin nu dai kilometrajul inapoi ba jigodie!!! Stiu ca pt tine e ca noua, dar pt mine „300.000km” suna ca „300.000km” nu ca „150.000km intretinuta exceptional”.
Vand lantisor(15gr) de metal poleit cu aur, 15 milioane. Offf, nu se vinde, reformulez.
Vand lantisor(15gr) de aur, 15 milioane.
Aha! era formularea de vina, niste tarani cu prag psihologic….
„kilometrii” ăştia sunt mai altfel decât ăia standard conform sistemului metric, internaţional adoprat ?
Daca masina nu se vinde, reduci din pret, nu din kilometraj, altfel e inselatorie si infractiune.
Pt că la stabilirea preţului amicul tău nu ţine cont de numărul real de kilometri, preţul e prea mare, de aceea nu se cumpără, nu pt că acele maşini au un nr foarte mare de kilometri parcurşi.
Numărul de kilometri mai mare = uzură mai avansată, logic, ceea ce se traduce într-un preţ de vânzare mai mic.
Maşinile amicului tău nu se cumpără pt că nu corelează preţul cu uzura (chiar dacă maşinile sunt ok). Chiar tu spui că preţurile sunt peste medie, însă la fel (peste medie) sunt şi nr de kilometri parcurşi ale acelor maşini.
Aşadar comportamentul cumpărătorului român e cât se poate de firesc, evită să dea 10 euro pe o maşină cu 300.000 de km când pot da 9 euro pe aceeaşi maşină cu un pretins rulaj de 150.000 km.
@hyper
Bineinteles. Sunt mai lungi cu un „i”
Sa explic mai detaliat. Mașinile nu sar pragul de 200k km. Mașinile sunt doar cu istoric verificabil. Nu are timp de reparat/cârpit/cosmetizat. Mașinile sunt ca preț peste 10k euro, 99% euro5 pentru o taxa cat mai mica si in stare foarte buna, dotate peste medie si nu full fara piele (dar fara trapa, fara senzori de parcare, fara blind spot detention….fara etc).
Eu personal prefer oricând o masina cu istoric verificabil la care stiu la ce sa ma aștept(cel puțin statistic) si sa stiu riscurile care mi le asum. Spuneti de infractiune datul km înapoi? Corect. Dar atunci 95% dintre vânzătorii de second-uri(inclusiv firmele) ar trebui sa intre la pușcărie atunci.
80% își cumpăra mașini pe care nu si le permit cu bani care nu ii au după care se dau virgini ca ei nu știau ca passat b6 de 5 ani(luat cu 6k euro)nu poate sa aibă 400k km ci doar 150k km, cat erau la bord.
Oricum ai da-o e inselatorie amice. Sa pui un anunt fals si sa ti se para normal sa faci asta din cauza cumparatorului e prostie, amicul tau ar trebui sa vanda ridichi la piata , nu masini .
Ca posesor de mașină sh (și având în vedere că încep să mă gândesc s-o înlocuiesc) mă întreb cum naiba funcționează chestia cu datul kilometrajului înapoi. Fără să se vadă cumva. Toată lumea bănuiește treaba asta, toată lumea încearcă să verifice și nu văd cum ai putea să umbli cu minciuna foarte mult.
Eu mi-am luat Polo de la un nene de încredere și sunt 99% convins că nu a umblat la kilometraj. Pentru că mașina a venit cu cartea de service ștampilată la zi cu numărul de kilometri înscriși acolo la fiecare revizie. Pe carte e seria șasiului pusă, nu o văd falsificabilă atât de ușor.
Deși la asta nu era așa complicat să-i dea kilometrajul mai jos, n-a făcut-o și eventual să nu-mi dea cartea aia, nu a făcut-o.
Am luat-o la 100k km în 2007. Acum e la 185k deci sună plauzibil ca o mașină din 2001 să aibă în 2007 ~100k km .
Cunosc pe cineva la VW care îti pune pe carnetul de întretinere câte stampile vrei tu.
Nu de pus e problema, de scos ar fi fost. Cartea mașinii din IT (de unde fusese adusă aia) are lipită foaia cu seria de caroserie și alte info plus ștampilele și toate schimburile efectuate. Cu număr de km și tot.
În ziua de azi e și mai greu de falsificat chestia asta. N-are carte de service, are nereguli prin computerul de bord, n-o iei.
Kilometrii la masinile sh,sunt cum era varsta fotbalistilor africani….23 ani in acte,da lui nu-i mai ridica jucaria de batranete…
Bine,bine au modificat anuntul la 203.203. Dar au modificat (din nou) si kilometrajul de bord? :-))))))
Cel mai usor iti poti da seama daca este dat kilometrajul inapoi daca te uiti la:
1. Discurile de frana (nu placutele de frana). Daca sunt tocite, masina are peste 200k km.
2. Cureaua de distributie. Daca e uzata, masina are peste 120k km.
Si cum te uiti tu la cureaua de distributie in targ?
Eu mi-am schimbat discurile de frână la 90.000 km, iar acum la 160.000 pare că trebuie să le schimb din nou. Deci dacă ar fi ca potenţialul cumpărător să se ia după uzura discurilor, înseamnă că o pot vinde liniştit de nouă..
Sorine, stii ca discurile de frana si cureaua de distributie se pot schimba, nu? Intreb si eu, ca m-ai derutat.
Loool, alea sunt consumabile b0$$.
I-am dat report, cu link catre articolul asta.
Iti multumim! Echipa de suport va analiza sesizarea ta in scurt timp.
Cum ajuns masinile mai ieftine in ro decat in europa ? doar se umbla la km si apoi se vopseste masina. Romanii se uita la masina la fiecare linie, ciobitura , nu conteaza ca isi cumpara masina de 8-10 ani , masina trebuie sa arate impecabil exterior, apoi la interior daca e curata e ok, la interior o masina se vede daca are multi km, scaunul soferului are unele deformari, apoi in functie de uzura masinii iti dai seama daca are multi km sau nu.
Discurile de frana sunt consumabile si de obicei le schimbi cu placutele de frana in fuctie de uzura, cureaua de distributie( unele au lant) e greu de verificat pentru ca trebuie sa scoti pompa de apa si un mecanic bun ii ia vreo 6 ore sa desfaca si sa puna la loc.
Daca vrei sa cumperi o masina care are km reali, cumpara direct de la proprietar care are facturi, chitante cum a facut mentenanta la masina .
Daca vrei sa moara dusmanu cumpara de la samsari cu km putini sa arate bine la exterior si asta e.
Baxt cred ca si tu esti un coclet care vinde masini… esti cumva vreun bo$$ de pe targul vitan?
Baxt are dreptate, rareori o masina din Romania se poate compara cu una adusa din Germania. Am Focus 2003 cumparat de nou din RO, al doilea proprietar din 2010 – masina e varza, rugina la baza usilor, rugina pe sasiu, zgarieturi peste tot, etc.
Spune-mi tu te rog cum poti face o masina cu vopsea originala sa rugineasca la baza usii. Nu? Iti spun eu, o plimbi 11 ierni pe drumurile romanesti deszapezite cu sare.
Apoi mai sunt unii producatori care in vest vand una, in est vand alta, vezi Megane B92 si replica low-cost B32 – aceeasi masina, alta tehnologie de sudura, alta suspensie, alta calitate, alt pret.
Hahahaha, a modificat km, ia trecut pe cei reali :))
„i-a”? i-a de aici, mane!
Da, sorry. Modifica tu te rog.
Sa depistezi km reali e foarte greu. Peugeout-ul ala in niciun caz nu face banii aia, eu personal mai bine imi iau un logan nou decat acel peugeout. Filtrul de particule nu are treaba cu noxele, se subintelege din numele lui, particule, adica retine acea funingine, pe care o vedeti la multe vw tdi. O masina cu dpf emite mai mult co2 din cauza regenerarilor. Motorul PSA 1.6 hdi, prezent pe citroen, peugeot, ford, volvo, are dpf ce e considerat consumabila, si functioneaza cu aditiv, de aceea multi il scot. Eu la astra h, am dpf normal ce merge si la 180 000 km ca in prima zi.
Specimenul care a postat anuntul clar e amator. Mai e si treaba ca romanul nu prea intelege ca un neamt isi cumpara masina sa mearga cu ea (si asta nu inseamna 15000 km pe an).
cat despre identificarea masinilor cu km modificati (exceptand aberatii precum Golf 1.9 tdi,vechi de 10 ani,cu 130000 km), cea mai buna solutie ramane diagnoza auto. La majoritatea masinilor fabricate dupa anul 2000 nr. Real de km ramane stocat in ECU iar de acolo pot fi cu greu modificati. Presupunand ca samsarul e mai talentat sau are un soft mai „rasarit”, o diagnoza ulterioara va specifica daca au existat intrari in modulul de km.
La modelele din grupul VAG fabricate intre 1998 si 2008 stiu sigur ca se aplica cele mentionate mai sus.
Specimenul, nu e amator. E chiar dobitoc.
L-am sunat acum, zice ca are mai multe masini si a incurcat pozele