Apropo de viitoarea grevă a taximetriștilor…

…care vor să protesteze contra UBER.

Știți ce s-a întâmplat când în Brașov s-au mărit prețurile de la 1.3 la 1.7 lei/km? Au dispărut gioarsele. Toate. Șoferii nu sunt neapărat mai spălați, dar mașinile sunt mai noi. Inclusiv Logan-urile sunt de generație mai recentă, ba chiar unele de doi ani sau mai puțin. Șoferii sunt la fel, 90% decenți, 10% idioți.

Partea proastă e că, dacă crește prețul în București, nu toți castorii care acum circulă cum cu taxiul își vor mai permite asta, deci mai puține comenzi, deci mai puțini bani, deci mai mare concurența.

Și cartelul firmelor de taxi nu vrea asta.

Iar dacă ar propune cineva o limită pe mașini, gen nu mai vechi de 8 ani, că și așa Bucureștiul e poluat, de câți metri ar sări în sus taximetriștii? Dar hai că se poate.

 

fun-taxi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. am greșit site-ul. gazda de pe aici tună și fulgeră contra uber-ului. acum a ratat ocazia

    00
  2. Știți ce s-a întâmplat când în Brașov s-au mărit prețurile de la 1.3 la 1.7 lei/km? Au dispărut gioarsele. Toate. Șoferii nu sunt neapărat mai spălați, dar mașinile sunt mai noi. Inclusiv Logan-urile sunt de generație mai recentă, ba chiar unele de doi ani sau mai puțin. Șoferii sunt la fel, 90% decenți, 10% idioți.

    N-au apărut aceleași gioarse și șoferi care să conducă la negru?

    00
    • Brasovul e mic, n-ai unde sa te ascunzi cu un taxi pirat. Apoi singurii fraieri care ar lua un taxi privat sunt turistii iar pe aia ii poti lua doar din gara. Ajunge un politist sa se plimbe pe acolo din 2 in 2 ore si s-a terminat cu pirateria. Si mai e si varianta cand te reclama taximetristii cu licenta.

      00
  3. loganul pe GPL poluează mai puțin decât euro5-ul diesel. Despre ce vorbim?

    00
    • Asa o fi…. dar trebuie sa-ti marturisesc ca am o „placere deosebita” cand am in fata un taxi cu GPL si miroase de zici ca acum explodeaza totul in jur.

      00
    • Unele mananca ulei pe maine, doar un set motor e scump. Am auzit de la un taximetrist si faza cu uleiul de transformator (luat de la baieti) bagat in masina.

      00
    • In Bucuresti sunt mii de masini pe gpl si nu cred ca in ultimii ani am vazut sa miroasa de undeva, in spatele cuiva a gpl, sincer astea erau probleme pe daciile vechi cu carburatie si alte mizerii reglate prost, acuma cand ai instalatii secventiale cu calculatoare si nebunii ce dreaq sa miroase?

      00
    • Mirosul ala usor acrisor care se simte aproape in fiecare intersectie si in general de la masinile mai mari (SUV) si modele mai noi, ce e? Diesel? Ca iti ia nasul pur si simplu, e acrul ala toxic de zici ca-ti topeste plamanii. E tot mai frecvent in Bucuresti, tare mi-e ca ajungem sa purtam masti pe fata peste cativa ani.

      00
    • Mirosul ala vine de la filtrul ureic, motoarele blue motion de ex de la vag au. Dacă nu crezi încearcă să faci pipi pe țeava de eșapament la mașină sau pe galerii la moto, cum fac câinii. Când se încinge e oribil.

      00
  4. Chiar si daca maresc tariful, se baga masini noi si se civilizeaza soferii, tot Uber o sa aleg. Banii imi sunt luati de pe card, nu-mi fac griji de marunt si mai ales de bacsis, cea mai mare idiotenie. La fel ar trebui facut si intr-un restaurant. Sa-si plateasca angajatii de ajuns incat bacsisul sa fie ceva extra, nu necesar. Am tras cardul si la revedere, fara sa primesc priviri si sa fiu catalogat in toate felurile.
    User experience in pendula mea. Ne facem viata mai usoara ca sa avem timp de arta si explorat planete. 2017 si inca exista cash. Oare are o legatura faptul ca tara in care nu prea mai exista cash-ul e aia in care media IQ-ului e mai mare? Zic si eu, ce probleme avem ca umanitate, in loc sa ne axam pe chestii care chiar conteaza.

    00
    • NOU
      #11

      Deși sunt conștient că Uber nu face o concurență cinstită taxiurilor, fix pentru aceleași motive aleg Uber sau Taxify

      00
    • Banii sunt foarte buni! Poate cineva vrea sa-ti dea 50 RON sa iti exploreze urANUS, ca tot te visezi explorator. Daca ti-i da pe card, o sa platesti impozit, N-ai vrea sa fii si futut in cur si cu banii luati, nu? Banii exclusiv pe card reprezinta cea mai mare prostie si sclavie de la inceputurile umanitatii. Hai sa te vad pe unde te scobesti cu cardul cand ai o pana de curent, sau cand unii se gandesc ca n-ai ce sa faci cu mai mult de 30E/ zi, cum s-a intamplat in Cipru.

      00
    • Idioții nu inteleg ce inseamna sa fii obligat să ai banii doar pe card. Pe ei ii intereseaza doar să aibă timp de văzut arta si explorat planete. Păcat că nu se nasc sterili

      00
    • Știți care e diferența dintre un țăran nespălat care spune că bătaia e ruptă din rai și unul care apără taximetria pirat de la Uber? Niciuna! Și unul și altul consideră legea facultativă, iar încălcarea ei e doar un moft. E o chestiune de mentalitate. Nu ai cum să devii neamț sau suedez în 20 de ani, când tu ești balcanic.

      00
  5. Am vrut mai acum cativa ani sa fac un serviciu de taxi high end. Nimic SF, 2 masini de lux in leasing, o aplicatie, soferi in costum, ca in US. Cand am aflat ca NU AM VOIE sa cer mai mult de 3.5 RON/KM (tarif maximal prin lege), mi-a trecut tot cheful. Amortizarile, rata costurilor per KM, costurile de personal…ieseau, cu mult peste.

    00
  6. NOU
    #19

    O sa fie amuzant. Cred ca Uber i sa își facă planul pe careva luni. Băieții ăștia se cred companie de utilitate publica indispensabila si cu monopol sau ce?

    00
  7. Sa vii la Bacau sa vezi cum desi tariful este 1.9 lei nu au disparut gioarse, nu au disparut pirati si basca desi in lege se zice ca tb sa fie doar vro 650 de taxiuri raportat la numarul de locuitori ele sunt cam 1000 autorizate plus neautorizate

    00
    • La cat e Bacaul, nu cumva si cursele sunt mai scurte?

      00
    • Evident ca sunt mai scurte cursele in orasele mai mici. In Timisoara taxiul costa 1,9 – 2 lei/km. Fata de Bucuresti la 1,39 lei/km cand am fost eu acum cativa ani (cred ca si acum costa atat), se simte.

      00
  8. îmi place taximetristul, a pus disclaimer la sfârşit :)))

    00
  9. Mai foloseste cineva taxi ?
    Daca ai alternativa UBER nu vad de ce ai mai folosi un taxi.
    Avantaje: nu trebuie sa ai bani la tine, nu trebuie sa lasi spaga, stii dinainte sa comanzi cat costa va costa cursa respectiva etc

    00
  10. Sefu, de cele mai multe ori cand ai nevoie de un uber te costa mai mult decat un taxi (fara spaga / nu am rest).

    00
  11. Doar eu am senzatia ca uber plateste revieweri ptr comentat pe bloguri de a listeri? prea se repeta fix aceleasi idei.

    00
  12. La Sibiu e 2.49 pornirea + 2.49 / km, dar macar nu se asteapta bacsis.

    00
  13. Am mers cu taxi ultima oara acum 2 luni.
    Zice taximetristu: 12 lei(era 11 lei 30 sau ceva de genu pe aparat). Taximetristul era ceva gen 23-25 ani student la politehnica.
    Ii dau o bancnota de 10 lei si una de 5.
    „Mersi,o seara buna!”.
    Wat?
    Pai si restu ma nene ma?

    00
  14. Sunt curios care.i media de vârstă a postacilor de pe aici… UBER are tarif variabil, mai pe românește spus, adicătelea dacă e oră de trafic intens pretul/km de dublează triplează etc. Mulți maimuțoi nu știu lucrul ăsta, dar au surprize la sfârșit. Așa e când ești calic și nu lași nimic la taxi, preferi UBER, dar na, mai există și surprize.
    Legat de titlu, dacă valoarea km ar fi reală, adică undeva la 4,5lei/km (citiți fișa de calcul specific unui taxi), atunci taxiurile și șoferii ar fi mai spălați, mai sănătoși, taxiuri moderne, dar la 1,39 unii vor și cu plua in cur și cu sufletul în rai, nu se poate pentru că omul ăla a ieșit pe stradă să facă profit, atât cât poate la 1,39. Dar, stați liniștiți pentru cei ce vor condiții aveți de unde alege, BlackCab sau Speed Premium, însă nu la 1,39 clar…
    E ca la cârciumă, vrei la Pub sau la restaurantul unde fara ținută adecvata nu ești primit, cunoscătorii știu unde bat…
    Mai pe scurt, dacă sunteți fara o chiftea in burta, dar aveți pretenții, plimbați ursul de aici…
    Îmi aduc aminte de vremurile când nu găseai o masa la terasă sau club din cauza ălora care le ocupau făcând consumație cu o cafea+cola/persoană, de îi dădea în tifos pe ospătari și patroni cu vânzarea de kko, de aici și consumul minim obligatoriu…
    E, cam așa ar trebui și cu taxiu, dar primăria face politică,nu.i apolitică, mai exista oficiul concurenței, și bomboana de pe coliva, postacii care habar nu au cu ce se mănâncă o afacere, pentru că taxiul este o afacere mai băieți ci nu firma de binefacere!

    P.S. mă bate un gând, că s.ar putea să.i treacă cuiva ideea că are salariu mic,atunci să circule cu RATB ori Metrou sau să muncească mai mult ori altceva mai bine plătit, asta până nu se vor reloca firmele, mai spre Est…

    00
  15. Pierdut telefonul in masina Uber si recuperat. Cine si-a mai recuperat telefonul de la taximetristi?

    00
  16. Stiu foarte bine ca Uber sunt la limita legii dar si legea ar trebui sa se adapteze secolului 21. Si cu toate ca de multe ori e mai scump ca un taxi clasic, prefer sa platesc pentru calitate si comfort. Chiar vreau sa platesc mai mult pentru calitate dar nu am cui inafara de uber. Vreau o masina curata, fara mirosuri, cu sofer civilizat pentru care sa primeze mai mult reputatia lui si comfortul clientilor. Si platesc mai mult pentru asta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube