Registrul Auto Român a lansat ieri o aplicație prin care se poate verifica istoricul unei mașini care a fost pe la ITP-uri.
Aplicația a crăpat instant, pentru că a fost gândită prost, dar trebuie menționat că a fost făcută de oamenii de la RAR și nu a costat 20 milioane euro. Că nu s-au gândit că, dacă am VIN-ul mașinii, poate nu mai e nevoie de verificarea prin email, care e doar o operație care consumă foarte multe multe resurse gratuite, asta e un exemplu pentru priceperea lor. De asta m-am trezit la ora asta, că mă gândeam că poate merge acum, că lumea doarme, dar nu sunt șanse, nu vine mailul cu codul.
Un cititor a reușit totuși să primească mailul cu codul și să vadă raportul unei mașini. Pe lângă marcă, culoare, an, singura informație importantă este numărul de kilometri înregistrat la inspecțiile ITP și RAR.
Ceea ce poate fi util celor care doresc să cumpere o mașină din România și se tem de kilometri dați înapoi. Dar, neavând o legătură cu o bază europeană a tuturor RAR-urilor europene, nu se pot verifica și mașini aduse din afară.
„Aplicație” făcută de ingineri:
…
…o iei de la capat, ceea ce inseamna:
– iar astepti dupa mail
– iar pui serverul de lucreze „inutil”
– probabil va expira iar, si o vei lua iar de la capat, deci pui mai mult stress pe serverele lor
Cum ar fi trebuit sa fie?
Asta cu un minim de resurse server-side (fara requesturi inutile).
Exact așa am pățit și eu. Nu am reușit să văd nimic. După o oră am renunțat.
Ai descris auto-records.com, singura diferență e că ei cer 5€.
Poate fi chiar mai simpla: in loc de recaptcha pui invisible captcha (ca nu are sens sa mai pui utilizatorul sa faca un click in plus daca nu este cazul) si afisezi direct rezultatul fara sa mai trimiti mail dar sa existe un buton de export in pdf sau mail pentru cine are nevoie.
Inca o bataie de joc la adresa romanilor cinstiti care vor sa vanda masina personala.
Exemplu eu am o masina 2003 cu 325.000 km care sta de 2 luni pe olx degeaba pentru ca oamenii se opresc la faza cu km. Degeaba le-am explicat la toti ca maasina merge impecabil si ca nu ii costa nimic sa o vada,ei o tineau sus pe aia cu ” e mult,masima asta se gaseste si cu 144.000″ .. pentru ca da ,eu am facut in timpul asta de 2 ori mai multi km decat un neamt. Puterea mea financiara este cel putin de 2 ori mai mare decat a unui neamt.
Recapitulare
-Samsaru vine cu masina de 700.000 km ,o da inapoi la 144.000si o duce la RAR => masina apare cu 144.000
-Omul de rand are o masina cu 2-3-400 mii si nu o vinde pentru ca „acum poti verifica cat au boss,uite aialalta are mai putin”.
Atat au inteles majoritatea celor cu care am vorbit,ca vor putea fi verificat km reali,nicidecum ca vor fi urmariti km afisati de la prima prezentare la rar/itp.
Deja am vorbit cu cativa si majoritatea credeau ca baza de date e internationala
Și e vina RAR ca oamenii ce cumpără sunt proști?
Aplicația e la prima versiunea, următoarele o sa fie mai bune. Știu ca voi ați făcut mereu lucrurile bine din prima cu aplicații ce au ținut la trafic de 100 de ori mai mare decât e estimat (estimarea nu o faci pentru ziua când lansezi produsul ce nu e ceva comercial și toate zilele au știrea pe prima pagină)
Cât despre aia cu baza de date internațională e bună de tot. Adică n-are nimeni așa ceva doar și ei local, dar lumea se aștepta ca asta de la RAR să aibă. Ceea ce arată că o ducem așa pe bună dreptate nu pentru că suntem un popor de deștepți.
Pur și simplu atâta putem.
@vax altii nu au legatura cu o baza internationala pentru ca probabil nu este nevoie. La noi este si sigur se poate face asa ceva, trebuie doar sa vrei.
Tu ai venit aici sa te plangi ca nu iti cumpara nimeni masina veche de 16 ani, cu 325k de km? Nu stiu ce masina e sau cat ceri pe ea, dar un om normal la cap nu ar cumpara-o indiferent de pret. Pt ca la vechimea si km aia, masina asta consuma bani de reparatii mai des decat motorina sau benzina. Si nu merita.
@vio, problema este ca sunt multi oameni care cumpara masini vechi de peste 10-12 ani la cifra psihologica de 120k km. Pentru ca asta isi doresc, asta le ofera samsarii.
Eu am fost in situatia lui robert, ba mai mult, masina mea avea motorul facut, totul schimbat, turbo nou, ambreiaj nou, pompe noi etc. Toti fugeau de km. Intr-un final am dat-o in familie, masina era intretitinuta (desi avea 12 ani).
Problema este la cumparator intotdeauna.
Referitor la aplicatie, nu este Dumnezeul cumpararilor de masini, dar e totusi un mic ajutor. Depinde si cat de mult te pricepi sa interpretezi acele informatii.
Tu esti exceptia, nene, conduci ca disperatul. Auzi la el, 325.000 de km in 16 ani.
Marea majoritate a masinilor sunt conduse de pensionari, maxim 9000 de kilometri pe an. A. si sunt tinute numai si numai in garaj.
Ciudatule.
Masina e atat de veche incat a trebuit sa fac diferenta pe calculator intre 2019 si anul fabricatiei!
Serios acum, nu ai cum sa vrei sa vinzi o astfel de masina, poate sa aiba si 50.000 km… in afara de rabla nu mai exista solutie!
Eu iti inteleg frustrarea, ai o masina buna, intretinuta, care merge impecabil… pai boss, de ce o vinzi? aaaa, vrei una mai noua? Ghici ce, si ceilalti oameni la fel.
Am niste vesti pentru tine… nu samsarii sunt de vina ca nu vinzi tu masina, ca nu se duce nimeni in Germania sa aduca masina din 2003 pt ca te costa mai mult drumul pana acolo decat masina! Si inca ceva: sutele alea de mii de km sunt doar un sfert din problema… principala problema e 2003 ala care ne spune tuturor ca oricand se poate strica ceva la ea, ca doar nu ai schimbat toate mufele si toti senzorii si toate pompele si toate balamalele…
@ionutz, as vrea sa te dezamagesc referitor la aceasta replica:
„ca nu se duce nimeni in Germania sa aduca masina din 2003 pt ca te costa mai mult drumul pana acolo decat masina!”
Ba da! Se duc multi oameni sa aduca masini vechi luate cu 1500-2000euro (Golfuri in general sau Audi A4). Am cunoscut cativa oameni de la Pitesti care fac asta, nu intru in detalii ca sa nu va speriati de cati km dau inapoi.
Daca te vei duce prin zona nordica a Moldovei, o sa vedeti multe Golf 4 break, Audi A4 B6 break, masini din 2002-2005… deci cumparatori pt masini vechi au existat si exista in continuare.
ionutz pe ce planeta traiesti? e plin brasovul de tineri veniti la facultate din bacau care au masini 2000-2005 cu nr rosii ,proaspat aduse. Vorbesc de cei de 18-23 ani care nu se scalda in bani
Da,imi pun si eu intrebarea „la ce mai aduceti frate rablele astea?” ,dar uite ca e plin de tineri pentru care o prima masina in jurul a 2000 euro este un vis implinit.
Cat despre masina mea (desi a fost doar un exemplu si nu avea rost mentionata mai departe) pot spune ca e o bijuterie intre rablele astea. Are toate optiunile disponibile (da,full cu piele,basca e si automata si nu o simti cand schimba) si am ingrijit-o ca un disperat in ultimii 8 ani.
Poate sa ii cada o roata pe strada la un momendat din cauza vechimii? EVIDENT CA E POSIBIL ACEST LUCRU, dar momentan e o rabla ingrijita si dotata care nu se vinde printre alte rable manarite din cauza nr de km reali
Si inca ceva important care poate a scapat printre randuri. Am primit telefoane de la astfel de oameni care ar cumpara o astfel de masina,nu iti face griji,au fost in numar de 12-15. Problema era ca dupa ce mentionam nr de km, se inmuiau ,spuneau ca revin..si dusi erau
Eu am cumparat o masina din 2006 cu 340 000 de km. N am verificat daca a dat km inapoi dar merge si acum, dupa 2 ani jumate. Nu mi a fost frica de km. A avut un pret atat de bun incat nu puteam sa refuz. Deci eu sunt un exemplu dintre cei care au luat masini vechi si nu mi pare rau.
Mai lasa si tu din pret. Ca de aia nu se vinde.. nu ca sunt oamenii rai si prosti.
Scopul acestei facilitati a fost acela de a verifica o masina pe care vrei sa o cumperi.
Desigur ca serverul s-a blocat si din cauza idiotilor care s-au grabit sa isi verifice masinile proprii desi le-au cumparat de noi ,pe sistemul ” ia sa vad si io ce arata”
și nu era de așteptat?
Cand lucrezi la stat totdeauna e surprinzator cand vin cate unii si te fut la melodie sa livrezi ceva de banii pe care ii primesti.
Plus: MS ASP – mai mult ca sigur trantit tot pe 1 server care nu scaleaza nicaieri. Ar fi mare minune sa foloseasca un pool de conexiuni pentru baza de date (nu de alta dar am vazut aplicatii dezvoltate de bugetari care deschideau cate o conexiune la db pentru fiecare request de la client)
Idioți sunt ăia care au făcut aplicația.
Poate vreau să-mi verific mașina de două ori pe zi să mă bucur că am km putini.
Robert, și cum să verifici dacă aplicația dă răspunsuri corecte, altfel decât exact pe mașina ta, căruia îi cunoști istoricul?!
Raspuns tipic de bugetar: oamenii sunt idioti ca te deranjeaza fix cand e cafeaua numai buna.
Cand au facut caietul ala de licitatii, nu au scris acolo ca cerinta sa duca aplicatia XXXX utilizatori simultan? La receptia finala, au facut un stres testing sa vada cati utilizatori duce simultan?
Eu sunt mult mai tolerant cu acesti oameni. Si eu am fost bugetar acum o mie de ani si am programat de nu am mai avut aer pentru stat, desi eram platit de doi lei si nu imi dadea nimeni nici macar 1 leu in plus pentru asta.
Cum zice si Vali, e o aplicatia facuta cu resurse interne. Alternativa era sa faca Ghita o aplicatie de jde de milioane care sa mearga cam tot asa.
Vrei sa ii ajutati pe acei oameni? Scrieti-le, frate, dar fara gargauni in cap si aere de superioritate. Or sa ajunga acele sfaturi pana la urma la „negri” aia care au scris asta. Eu tot zic ca sunt de apreciat.
P.S. MariusCC: Oamenii folosesc IIS si aspx, deci aproape sigur ADO.NET ca biblioteca de acces la date. Poolingul de conexiuni se face automat acolo de dinainte erei noastre. Si „preistoria” ADO facea pooling automat pentru conexiuni. Nu acolo e buba cu scalabilitatea acestui sistem.
Nu te astepta ca cineva sa faca un software de calitate cand salariul acelui cineva depinde de capacitattea lui de a nu face un software de calitate.
Traducere si adaptare din „It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon him not understanding it”.
E pe acelasi server cu cea de la ANAF partitiile sunt diferite…
Lasand gluma la o parte. Apreciez initiativa si intentia…rezultatul scartaie. Asteptam versiunea 2.0
@vax sa ne fereasca sfantul sa(incercam) facem ceva din prima mai bine decat altii. Tocmai pentru ca a sosit in 2019 exista surse de inspiratie si implementare nenumarate. Daca eram primii…ziceai aia e nu am stiut.
Nu stim daca a fost macar gandita pentru interconectare sau nu sau daca acest aspect a fost luat in calcul.
In momentul asta aplicatia nu rezolva problema masinilor aduse din afara (cele mai multe probleme din parcul auto romanesc) si “intinerite”. Este necesara o verificare suplimentara si isi pierde o buna parte din utilitate.
Sa nu le dam in cap din prima: e un pas inainte, ii asteptam si pe urmatorii.
Unele mașini au VIN ul în geam. deci pot să verific mașina lui Zoso de exemplu?
e a mea, îți spun eu, nu trebuie să o mai verifici.
VIN-ul e public, poti verifica orice masina vrei. Nu stiu daca il urmaresti pe VINWIKI pe youtube dar chiar asta zicea cand a lansat aplicatia de mobil. Daca VIN-ul nu era public nu il mai puneau producatorii de masini in geam.
Am interogat aplicatia ieri pe la 13.00 si am primit codul azi dimineata la 5.
Sfertul academic…
Intre timp, incercati sa vedeti si voi cum functioneaza MOT-ul britanic: https://www.gov.uk/check-mot-status
Dati apoi click si pe optiunea de aflare a istoricului.
Nu email, nu sulea, nu pulea.
A, si cautarea se face dupa numarul de inmatriculare, ca sa nu iti iasa peri albi pana cauti VIN-ul.
Am intrebat la RAR daca ma pot ajuta sa aflu daca niste rable au ITP (pentru cei care stiu povestea), daca am doar numarul de inmatriculare, si mi-au pus placa cu GDPR. Da, ma… in Marea Britanie nu exista GDPR, te pomenesti! Adica statusul unei masini are/n-are ITP intra la date personale.
In Marea Britanie nu (va mai) exista GDPR.
Nu vad ce treaba are GDPR cu numarul de km parcursi de o masina.
Aplicatia v1: bagi 15 date, vine mail-ul cu detalii, daca vine
Aplicatia v2: bagi VIN, daca vrei istoric RO iti afiseaza instant, daca vrei istoric international, platesti 10E si vine si ala.
profit
(cred ca) pot explica relatia dintre numarul de inmatriculare si GDPR:
Probabil ca in UK, numarul de inmatriculare apartine doar masinii, adica daca vinzi masina, numarul de inmatriculare ramane acelasi.
In Romania, numarul de inmatriculare apartine combinatiei masina+proprietar, la fiecare vanzare se schimba numarul, ceea ce transforma numarul de inmatriculare (oarecum) in „date personale”
@Leo, aplicatia aia e foarte utila, nu zic, ca vezi istoricul MOT si km la fiecare testare. DAR, si e un mare DAR, MOT-ul este dodgy si in UK (credeai ca doar la noi se dau atentii la statiile ITP?) https://www.mirror.co.uk/money/fears-dodgy-mots-almost-28000-14057519. Plus, cu tot MOT checker-ul si HPI tests, tot se dau tepe cu daunele totale, ceea ce poate fi de-a dreptul periculos. https://www.express.co.uk/life-style/cars/1102874/Used-car-scam-exposed-write-off-damage-secondhand
Huh? Cine își ia numărul cu el, eu am vândut cu tot cu numar
dacă ai BMW sau GEANI la număr, ți-l iei.
Fiți atenți, una și mai tare: site-ul de Bulgaria.
http://eisoukr.guaranteefund.org/
Aici bagi numărul de înmatriculare, și afli dacă are RCA bulgăresc. Dar partea mișto de-abia acum vine: îți dă și VIN-ul mașinii!!! Da? Deci lupa GDPR!
De la VIN-ul mașinii poți afla multe. Pe mine m-a interesat pentru mașinile abandonate, cu număr de Bulgaria.
Cred ca nu s-a inteles de cenma intereseaza situatia ITP: nu sa cumpar masina, ci sa vad daca se incadreaza la abandonate. Ca e facut pe naspa e alta poveste.
In plus, MOT-ul e bun pentru masinile care circula in Romania, dar cu placute de UK. Bine… “circula”. Zac abandonate si alea pe domeniul public.
Daca nu stiti: la Ploiesti s-a demarat un proiect de alocare de spatii de parcare de resedinta. Mi-as fi dorit sa fie ca la Brasov, 24/24, 7/7, dar va fi ca la Bucuresti – ziua e public.
Deja au sarit “privilegiatii”, ca sa le lasa asa, ca e mai bine “la mica intelegere”. Stiti ce inseamna azi mica intelegere? Veciniindin blocul X s-au organizat intr-o banda care pazeste locurilensa nu parcheze altcineva acolo.
La dezbaterea publica de la primarie, s-a ridicat un bosorog si a intrebat daca au voie sa inceapa ei sa deseneze locurile si sa si le aloce intre ei. ‘ai de plt!
Alto doi labagii care au dat minus. Ce e baieti, aveti vreo janghina pe patru roti lasata pe vreun trotuar, si uite vine jegosul ala de la Ploiesti sa se bage el in samsareala voastra?
Din motive de GDPR in UK nu am numele proprietarului(proprietarilor) dinainte pe cartea masinii (V5C) form. Am insa informatia cu numarul de proprietari.
De exemplu daca vreodata vreau sa-mi cumpar un Mayback la maa a treia n-ar trebui sa stiu unde a stat Gigi Becali acum 5 ani.
In general UK sunt extrem de scrupulosi cand vine vorba de protectia datelor personale.
Din istoricul de MOT (ITP-ul engezesc) vad ca masina a fost folosita de unul din Wales in ultimii 3 ani; dupa numarul de inmatriculare a ost cumparata e la o reprezentata din Manchester, dar in actele masinii nu vad nicaieri vreun alt nume decat al meu.
Si da, MOT-ul nu e infailibil nici aici gen MOT failed pe motiv de bec ars la numar de inmatriculare, si MOT trecut in aceeasi zi (dupa schimbarea becului) cu o diferenta de 1000 de mile intre ele. Adica datele alea sunt completate de oameni insa sistemul e gandit de asa natura incat sa fie pur si simplu folositor: Cu MOT-ul failed mai poti circula 10 sau 15 zile daca masina nu e pericol public. Cam totul se bazeaza aici pe asiguare de malpraxis: daca omul ala a trecut „passed” pe o giarsa si eu fac accident, asiguratorul meu se duce la asiguratorul lui profesional si cere doua carute de bani ca sa plateasca o caruta de bani nefericitului pe care l-am lovit. Drept urmare n-o sa minta/ia spaga/ ajute un prieten/de-astea pentru ca-si face rau singur, desi di cand in cand mai greseste. La mia aia de mile in plus de la MOT-ul meu lucrurile sunt destul de clare: nu pot sa cer daune ca din cauza aia nu mai pot eu sa vand masina cand o valora 500 de lire.
Aguruatorii masinii var si ei istoricul de MOT. Iar asiguarea masinii se face la un numar de mile declarati/estimati anual. Iar daca eu am estimat ca fac 5000 de mile anual si fac un claim dupa ce-am facut cam 30000 cu siguranta o sa am probleme
Baza aia de date de cautare a istoricului masinii e privata: platesti 5 lire ( sau mai outin daca esti samsar si cumperi en-gros ) si vezi daca masina a fost furata/lovita si reparata (cu un cost de reparatie mai mare decat costul masinii), si mai ales vezi daca masina mai e in leasing si o sa vina unul sa ti-o ia din curte dupa ce-o cumperi. Bineinteles vezi si datele de MOT care sunt publice. Bineinteles si acolo fuctioneaza ideea de asigurare: daca tu constati ca datele alea n-au fost corecte si ai fost pacalit baietii aia iti dau banii de vanzare inapoi (pana la o suma rezonabila gen 100.000 lire). NU cred ca au fost prea multe cazuri….
Ca nu postez de doua ori: VIN-ul manisii nu e o chestie personala: e o chestie a masinii. Devine personala cand e asociat cu o persoana – gen prorpietarul masinii, fostul prorpietar sau soferul sau pasagerul. Altfel inforatia aia poate fi facut publica.
Majoritatea masinilor au deja kilometri dati inapoi pe cand ajung la RAR. Asta e numarul de km raportat de aplicatie, nu cel real.
Acum aștept ca CNAS sa scoată o aplicație sa vad ce au decontat clinicile medicale sau farmaciile în numele meu.
Vrei să rămânem fără medici și farmaciști?
RAR fiind o companie (institutie) de stat , era de asteptat asa ceva.
Ca sa fiu si eu carcotas: imaginea de fundal e in oglinda.
Am observat si eu si am incercat sa gasesc o logica in asta. Nu am reusit.
Cateva observatii:
Este expus direct server-ul de aplicatie (pro.rarom.ro:8080), conexiunea este nesecurizata. In mod normal pui un proxy in fata care iti poate face offloading de HTTPS, load-balancing, rate-limiting. Altfel orice script-kiddie iti pune aplicatia jos cand are el chef.
Merge prost si nu e foarte utilizabil. Dureaza o gramada pana primesti codul, apoi da time-out cand il introduci si cand incerci din nou iti spune ca a expirat sau a fost deja folosit. Cred ca era mai simplu sa iti ceara VIN + email si sa-ti trimita direct un URL unic de unde poti vedea (timp de x ore) direct istoricul masinii. S-ar preta destul de bine la un caching si ar merge mult mai rapid.
N-am inteles niciodata de ce, atunci cand duci prima data la RAR o masina adusa din afara tarii, nu iti verifica si kilometrajul „pe bune” (inclusiv prin consultarea unei baze de date din alta tara, presupun ca la nivel de autoritati se pot da niste drepturi de acces intre tari). Asa stii clar cati kilometri are masina pe care ai cumparat-o (cu numere rosii sau de export), indiferent de manariile facute de vanzatori. Bine, eu as merge mai departe si as refuza sa permit inmatricularea masinilor la care au fost manariti kilometrii, anulat DPF, etc (dupa principiul ca nu stii ce altceva a fost modificat si trebuie o reomologare).
Baza de date se numește EUCARIS și durează săptămâni sau chiar luni de zile sa primească răspuns la interogare. (Am pățit cu moto din Italia)
De aceea nu le verifica decât pe cele „suspecte” și circuli cu nr roșii până vine răspunsul
@Flat EUCARIS dă răspuns instant însă numai daca ai acces (baza de date nu este publică) și este pentru uzul poliției exact ca baza de date a Serviciului de Înmatriculări din .ro
RAR-ul este posibil să aibă acces la aplicația EUCARIS dar numai pentru uz intern.
Mda, de parca este tare greu sa dai reduci kilometrajul cu o saptamana inainte de itp… chestie inutila marca romanica + ca eu oricum inca nu pricep ce e cu atata tam tam si kilometrajul unei masini. Vrei sa afli starea unei masini? O urci pe elevator, se verifica si un test de compresie ca na, poti avea 700k km si compresie de 14bar sau 70k si compresie de 11 bar…
Word.
Din păcate nu există o bază de date comună. Eu am importat o mașină din Germania în Olanda și RDW (RAR-ul olandez) nu se poate pronunța asupra kilometrajului (dacă e ok sau nu), cum poate pentru mașinile înmatriculate de la început în Olanda.
sa vezi minune la ancpi. ai un user+parola pentru aparatura folosita (care se leaga prin internet la serverele lor), un user+parola pentru interfata web si recent un user+parola pentru interfata de e-pay (au desoperit aceasta ultrmoderna metoda de plata in 2019). ei recomanda expres ca cele 3 usere sa fie identice pentru eliminare eventualelor dificultati. in momentul in care am facut cererea pe hartie (?!?) pentru user-ul pentru interfata web am primit in doua zile succesive 2 parole diferite (plain text, daca avea cineva dubii) care nu au mers niciuna, putandu-ma loga doar cu parola aparatului. dupa 2 zile nu a mai mers asa mergand a doua parola primita, iar dupa ce am incercat sa schimb din setrile contului parola in ceva digerabil, nu m-am mai putut loga decat cu PRIMA parola primita. cand am facut si contul de epay m-au asigurat ca vor face ei cross-checking (remeber, folositi acelasi username alias casuta de e-mail) ca sa stie cine ce si cat a platit. pentru cine inca nu pricepe, cross-checking didn’t work. au mai trecut 2 saptamani pana am putut folosi aparatul din nou si atunci cu userul unui coleg care aparent a fost mai norocos si i-a iesit manevra din doar a 2 incercare (sau altfel spus e el mai politicos din fire si a reusit sa rezolve prin telefon treaba).
beat that!
Inecp sa apara primele realizari ca si-au luat teapa cumparatorii cu masinile lor
https://www.reddit.com/r/Romania/comments/b4g4yd/km_dati_inapoi_masina_second_hand/
Si acum dupa 5 zile merge perfect. Poate ca nu se mai inghesuie lumea sa se verifice , poate ca si-au dat seama unde se incarca degeaba. Boala romanului e ca el trebuie sa faca orice perfect de la prima incercare , sau sa nu faca nimica.
E foarte tare, am verificat seria masinii care m-a lovit pe mine in toamna si avem asa:
in 2014: 413,000 km
in 2016: 240,000 km
in 2018: 176,000 km
In 2-3 ani cred ca o sa fie ca noua….
Salut, vreau sa cumpar in curand o masina sh, oscilez puternic intre RO si DE.
Deja aplicatia asta a intors pe dos planurile multora, dupa ce am pus ochii pe o masina de pe olx, am verificat VIN si HOPA… in 2013 surpiza. Acum proprietarul (al3-lea) sustine ca a fost o greseala de operator RAR din Galati… apoi am mai citit pe niste forumuri de masini, alti proprietari au sesizat aceleasi greseli la masinile proprii. S-au confirmat oficial acest tip de erori? sau sunt doar orori ale celor care au masini „intinerite”? Cand s-a lansat oficial aplicatia asta? (oricum e cosmarul celor care vor sa faca manareli si celor care vor sa isi vanda masinile/tepele luate deja…)
Valoare Data Loc
106484 13.12.2018 RAR
95271 12.12.2017 Staţie ITP
65300 12.12.2015 Staţie ITP
56000 14.10.2014 RAR
55077 01.08.2014 RAR
52164 09.12.2013 Staţie ITP
121542 14.01.2013 RAR
40669 30.11.2011 Staţie ITP
35850 12.04.2011 RAR
– 26.10.2009 RAR
ei, dragi mosului, uite ca un an mai tarziu, nu mai functioneaza deloc deloc
Aplicatia era Ok dar deranja foarte tare pe samsari. Samsarii vand multe masini cu origine de la reprezentantele din Romania, au carti de service contrafacute si mii de km dati inapoi. Aici nu vorbim doar de masini aduse din afara tarii. De vreo 2-3 ani a fost plin pe net cu Opel Astra H si Renault Symbol, anii 2010 – 2012, km putini si pret fff. bun – de fapt aveau dauna totala care nu aparea pe nicaieri in istoric, reparate de meseriasi prin diverse curti din Bucuresti si cu carte service precum ca masinile aveau intre 25.000 – 75.000 km, preturi intre 3.500 – 5.000 eur. Daca priveai cu atentie pozele din anunturi, observai volanul schimbat, elemente de bord inlocuite cu altele mai noi, oglinzi exterioare ieftine din an de fabricatie mai vechi, etc., dar multi nu se pricep si se bucura ca masina arata bine, ca neumblata …