Când mi-a explodat cauciucul şi m-am dus la service să îmi iau unul nou şi să mi-l pună pe jantă, am aflat că e ilegal să circuli cu anvelope de profile diferite şi profilul meu, având 4 ani, nu se mai fabrică.
– OK, oricum ăsta era ultimul an în care mai merg, daţi-mi două tot GoodYear.
– Ia uitaţi, avem acest Eagle F1, cu indice de viteză W, la 345 cu tot cu montat.
– 345 euro?
– Nu, lei!
– Nu sunt cam ieftine? Sunt second?
– Nu, ăsta e preţul lor, sunt model nou…
– Ciudat. Mă rog, puneţi-le pe maşină.
Am ajuns acasă şi am luat netul la periat. Mă informasem de acasă şi un cauciuc decent, de firmă, cu indice V, costa cam 450 lei. Nu ştiu cum de nu am văzut GoodYearul ăsta. Cert e că preţurile diferă foarte mult şi e atât de uşor să iei ţeapă.
Le am pe Fiesta, sunt bune, silentioase dar au probleme pe iarba, aluneca, pe pietris si drumuri neasfaltate nu prea au aderenta.
Dar cum am patit o singura data, pot sa spun ca 99.9% din situatii sunt ok. Ce vrei mai mult?
@BobbyRO, profilul asta e prin definitie mai putin silentios decat cel de pe Dunlop SP Sport, de exemplu. Totusi, marele avantaj e ca „arata bine”…
@Zoso, in general tre’ sa fii putin cam prost sa dai 500 lei pe o anvelopa R16. Nu vb de tine, ci asa, in general…
Vroiai neaparat modelul asta?
@Ciuby CG: dat fiind ca am luat ban acolo unde ai tu locul de muncă de la muistul de ghostu pentru că făceam mişto de alde merlin, isărescu, gunx şi compania de săraci, intrebarea ta e cam tâmpă. mai incearcă o dată.
Eu am tot Eagle F1, cu astea a venit masina. Sunt rezistente si au aderenta foarte buna, chiar si pe ploaie. Desi am inteles de la unii „experti” in anvelope ca nu mai e „la moda” profilul simetric, eu nu am ce sa le reprosez.
alea numai model nou nu sunt, sunt aparute de cativa ani si probabil la promotie ca sa scape de ele.
conteaza data fabricatiei foarte mult si binenteles cand au fost importate. e posibil sa gasesti la vanzare anvelope produse in 2009, NOI, la preturi foarte bune si anvelope produse luna trecuta la preturi mult mai mari. vorbim de acelasi model, aceeasi firma. cauta pe net cum sa verifici luna si anul fabricatiei.
pt @Ciuby GG
gaseste-mi si mie 235/60/R16 – sub 500 lei ca o sa-mi iau daca gasesti, dar sa fi auzit macar odata de firma.
inainte sa comentezi, documenteaza-te
Si un DOT ai verificat? Nu de alta, dar stiam ca nu se mai fabrica de vreo 2 ani parca, odata cu aparitia GY F1 Asymmetric.
Gumele sunt foarte misto si pe asfalt uscat cat si pe ud
@Sk1zZ, incerci sa faci pe desteptul, dar esti prea prost sa spui ca anvelopele alea nu sunt pentru turisme, nu? Ce legatura au anvelopele pe care le pui tu pe duba cu alea de le pune Zoso pe Megane? (ca doar te pricepi, ca sofer de duba ce esti in viata de zi cu zi)
@Zoso, de ce ar fi tampa intrebarea? E foarte simplu, vroiai neaparat modelul asta de anvelopa? Poate iti place cum arata, poate ai citit multe review-uri cum ca ar fi performante etc. In cazul in care faci vreo aluzie la faptul ca ar fi un subiect discutat pe aria Auto, nu am urmarit thread-ul respectiv, ca nu prea m-a interesat.
De la aia care aduc pneuri din .de am cumparat eu o bucata… ca daca ai probleme cu unu’ singur nu te apuci sa le inlocuiesti pe toate Dar oricum, greu de spus daca pot oferi preturi de .ro cu afacere in .de; poate DOT-ul ala chiar conteaza, adica pe romaneste cat au stat pneurile in depozit intre fabrica si masina ta.
@Ciuby Goodyear Turanza 225/55/16 650 lei am luat eu saptamana trecuta si nu…masina nu este o duba. F1 este cred chiar mai scump.
cred ca conteaza destul de mult anul in care sunt fabricate ca daca sunt de acum 4 ani ….din cate stiu conteaza si uzura morala
Conteaza anul fabricatiei din 2 motive:
– cauciucul imbatraneste ( dupa cativa ani devine sfaramicios, casant etc); prin urmare la un moment dat, inainte sa fie complet inutilizabile, vei dori sa le vinzj cu orice pret;
– preturile la cauciuc natural( materia prima pentru anvelope) este cel mai mare din istorie zilele astea… Prin urmate o anvelopa astazi costa mai scump decat una fabricata acum 1-2 ani;
@Radu Boncea: Mda, din pacate pentru voi, astia care aveti dimensiuni atipice, vad ca preturile se dubleaza. Multumiti-le producatorilor autoturismului, ca datorita lor dati dublu pe gume…
Ca idee, o dimensiune comuna, dar pe R17 (225/45/R17 – Eagle F1 Assym = 475 lei) e mult mai ieftina decat ai dat tu pe R16
@Ciuby dar tu vad ca mereu compari merele cu perele. La balon de 45 preturile sunt mai mici, ca ai mai putin cauciuc. Uite aici versiunea ta cu un balon de 55 840 lei
Ai zis ca trebuie sa fii prost sa dai mai mult de 500 pe R16…dar sunt dimensiuni R16 care au mult cauciuc, si oricat de incredibil ar parea, cu cat anvelopa contine mai mult cauciuc, ghici ce, cu atat costa mai mult.
Ciuby, nu stiu, am intrat pe un site şi m-am uitat la preturi pentru ce vreau eu, şi nu la matador sau fulda sau reşapate. deci da, intrebarea ta e tâmpă.
Anvelopa de 4 ani? Ale mele, Bridgestone, au doi ani si abia mai au profil. La anul va trebui sa-mi cumpar unele noi. Am facut cu ele 45k km. Sa nu vorbesc ca dupa 4-5 ani caucicul imbatrineste si isi prierde si caracteristicile. Ar trebui sa le schimbi pe toate, nu numai pe cel bubuit.
@Spock: dacă le roteşti cu alea de iarnă te ţin 4 ani.
@Radu Boncea, Esti sigur ca ti-ai luat Goodyear Turanza?
Poate vroiai sa spui Bridgestone…
pt @Ciuby
235/60/16 sunt pentru Hyundai Tucson cu sau fara 4×4 ..
foarte destept esti
ai avut noroc .. sunt niste cauciucuri foarte bune pt marimea 205/55/16. poti verifica pr tiretrack/tiretest .com … (nu mai stiu exact si scriu de pe tel acum) e cel mai mare site de reviewuri anvelope… dgs3 sunt formidabile pe ud… o sa timti diferenta cum am simtito si eu… verifica daca sunt made in germany.. am inteles ca alea facute in turcia/china sunt mai slabe calitativ… sper ca ai si un set de iarna… pe atat de bune pe cat sunt vara ud/uscat… la primu strat de 1mm de zapada te duci saniuta grav de tot… ( ma prins pe mine mini ninsoarea din 15 aprilie prin predeal si la o frana ma duceam de nu imi venea sa cred… nici macar nu se plantase zapada pe jos.. )
@Radu Boncea: n-ai inteles nimic despre pretul anvelopelor. Dupa mintea ta, acei 10% mai mult cauciuc de la talon (10% din latime, ca sa fim mai exacti) dubleaza pretul de vanzare? Asta inseamna ca anvelopele tale de 16 au de doua ori mai mult cauciuc decat cele ale lui Zoso, nu?
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca intre doua anvelope cu aceeasi latime, dar cu R mai mare, cea cu R mai mare va avea mai putin cauciuc in compozitie. Acolo de ce pretul e tocmai invers? Compar mere cu pere?
@ANV Bridgestone da
@ciuby 55 este dimensiunea balonului, adica distanta de la janta la cauciuc, poti sa-i zici grosimea. Latimea este aia cu numarul mai mare. De asta zic ca le-ai ametit rau.
Radu Boncea, esti pe langa total. 55 ala inseamna ca dimensiunea balonului e de 55% din latime. Ia de mai invata, nenea cu Goodyear Turanza…
Uite material de studiu http://www.anvelopeweb.ro/help
Lasa Radu ca si tu ai dat-o de gard. Luam exemplu o anvelopa 225 55 R16.
Dimensiunile anvelopei sunt urmatoarele:
– 225 – milimetrii, latime suprafata de rulare.
– 55 – procent, % din latimea benzii de rulare.
– R16 – inci, raza gaurii de montare a cauciucului.
Adica la 225 55 R16 aia 55 inseamna ~124 mm inaltime talon, nu 55 milimetrii.
Mi-a luat-o Ciuby GG inainte.
@ciuby @florin va doare dimineata cand va treziti?
@Ciuby GG – ar trebui sa ai macar obrazul (sau bilele) sa-ti ceri scuze fata de cei pe care i-ai facut prosti.
Ma refer la faza asta: „in general tre’ sa fii putin cam prost sa dai 500 lei pe o anvelopa R16”. Iar cateva randuri mai jos „Mda, din pacate pentru voi, astia care aveti dimensiuni atipice, vad ca preturile se dubleaza.” Ar fi fost civilizat sa continui cu „imi retrag cele spuse, vroiam doar sa ma umflu in pene” si nu cu triumfalul „multumiti-le producatorilor…”
Dar cand esti asa destept si priceput ca tine, nu iti pierzi timpul pretios vrednicindu-i pe mujici cu scuze, ci ei ar trebui sa-ti fie recunoscatori ca ti-ai pogorat privirea asupra nevredniciei lor…
PS: Nu am R16, dar am dat si peste 800 RON pe un pneu. Deci clar ca-s prost dupa mintea ta. Dar pneul ala ma va ajuta sa stau pe traiectorie atunci cand o sa am nevoie cu adevarat, in situatiile in care calitatea pneului poate face diferenta dintre incident si accident. Experienta m-a invatat ca „ieftin si bun” nu exista. Tu insa crezi ce vrei – de-aia exista selectie naturala la urma urmei.
Ciuby nu există, deci n-are de ce să îşi ceară scuze. nu mai revine vreo 3 zile şi uităm că a fost jeg.
@Patraulea, mai ai frati reisari p-acasa? Puneti-o de o liniuta si scuteste-ma cu discursuri de genul „pneul ala ma va salva de la moarte!!11oneoneone”
@Zoso, inca astept un argument rational pentru faptul ca intrebarea mea a fost tampa. Nu-l ai, dar il astept. Evident, ma refer la faptul ca exista N alte modele de pneuri in afara de Debica sau prostiile alea reciclate.
@Ciuby CG: ţi l-am spus mai sus. nu gaseşti anvelope ieftine şi decente la măsura aia. tu ai vrut să fii cocoş, uitând că aici nu eşti pe tarlaua ta, unde dreptatea se pedepseşte cu ban. comentariul #16 iti lămurea acea problemă. tu insă ai ales să fii jeg.
@Radu Boncea – Ar trebui sa fi capabil sa primesti critici atunci cand oferi o informatie incompleta sau incorecta. In schimb vad ca mergi pe dictonul „Eu sunt cel mai destept, mie mi se cuvine”
@Ciuby CG: copile, nu mi-am luat masini de aproape 2 tone ca sa dau linute cu ele :))) Nu stiu de ce te incapatanezi sa vorbesti fara sa ai habar despre ce.
Oricum, ai dovedit-o inca o data: esti un marlan desavarsit. Si fara coloana vertebrala.
Faptul ca nu iti ceri scuze nici cand ti se dovedeste ca ai jignit fara motiv niste oameni nu poate indica decat unul din doua lucruri: fie nu consideri ca e cazul (deci marlan), fie nu intelegi ce ti se spune (deci idiot). Alegerea iti apartine.
@florin Eu afirm „Portocala este portocalie”, tu vii si spui ca „nu este adevarat, portocala este un fruct”. Ti zici ca este critica. Eu zic ca suferi,
@Radu Boncea – te citez: „55 este dimensiunea balonului, adica distanta de la janta la cauciuc, poti sa-i zici grosimea”
55 ce ? 55 metrii ? 55% ? 55 milimetrii ? Ai oferit o informatie incompleta care lasa loc de interpretari. Eu doar am interpretat si am completat, nu inteleg ce legatura are asta cu suferinta mea.
PS: Sufar … de fiecare data cand vin la Bucuresti sufar, ma apuca dor instant de linistea, curatenia si racoarea din Brasov.
@florin 55% dintr-un an lumina. Ca doar vorbim despre norul lui Oort.
Ciuby CG as avea multe cuvinte sa iti spun.. dar o sa ma rezum la OMG dude!! STFU..
Multe fenomene pe lumea asta..
Ce-i, baieti, au inceput sa vi se umfle venele ca dati aiurea bani de doua ori mai multi pe anvelope?
Radu Boncea, zi sa mori tu ca stiai ca „55”-ul ala e de fapt procent din latime.
Zoso, as fi tentat sa-ti spun ca mai exista si alte marci in afara de Gudier, dar alegerea ta este evident una buna, asa ca n-am de ce s-o fac. Evident, intrebarea mea era una mai simpla decat vrei tu sa accepti – te-a atras ceva in mod deosebit la anvelopele alea? Stim amandoi ca diferentele intre ele si alte modele din aceeasi plaja de pret (fie ele de la Dunlop, Pirelli, Michelin etc.) sunt foarte mici, cu plusuri si minusuri la diverse aspecte, deci nu vad unde e partea tampa a intrebarii. Dar probabil ai dreptate, eu sunt un jeg. Bine macar ca nu sufar ca agaricii de mai sus…
Cele mai avantajoase preturi la anvelope sunt fara discutie aici:
http://www.jantesianvelope.ro.