Sub egida “noi nu vrem să ni se facă bine nici cu forţa”, românii se bucură că anvelopele de iarnă vor deveni obligatorii abia de la anul. Anul ăsta au scăpat, se vor împrumuta doar pentru a pune pe masă cele necesare de Crăciun şi Revelion, nu şi pentru anvelope.
Dar pun pariu ca si la anul vom fi nepregătiţi.
Ca in fiecare an, iarna va veni pe neasteptate.
Partea faina e ca in oras nu vor fi obligatorii gumele de iarna, in plus vor fi acceptate cele all-season.
nu poti sa obligi pe cineva sa cheltuiasca pe loc echivalentul a 3-4 salarii minime pe economie, ca asa vor coaiele tale.
@Arhi: dar poti sa obligi sa plateasca taxe pentru drumuri care nu exista, pentru spitale jegoase si pentru poliţişti ineficienţi?
mane, e diferenta intre a mari impozitul cu z% si a-i cere cuiva sa scoata brusc din buzunar 12-20 de milioane.
Masina nu e un drept fundamental, e un lux. Iti permiti masina + costuri aferente, iti iei. Altfel, nu. Nu am timp sa pierd in trafic ca un bizon ca Badea nu crede ca anvelopele de iarna sunt necesare pe zapada :).
Si o anvelopa de iarna care sa coste cat salariul minim pe economie poate doar de la R17 in sus si la branduri premium, dar aici deja nu mai vorbim de masini „normale”.
Ca o astfel de lege trebuia discutata in vara nu acum, e cu totul alta poveste.
Mizeria si mai mare este ca iarna nu dureaza sase luni in Romania. Nici macar temperaturi joase nu avem vreme de 6 luni pe an. Eu am gume de iarna cumparate prin 2007 si le folosesc si acum. Pentru ca le-am pus doar iarna, ma vor mai tine ceva vreme de acum incolo. Dar daca merg 6 luni din an cu ele, pe asfalt le fac zdrente.
oare ce fac aia de`au importat 50000 de cauciuce?:D
@Emil: teoretic si practic e normal sa circuli pe strada in conditii optime ptr siguranta ta SI A CELORLALTI. Anvelopele ptr o Dacie 1310 nu fac 15 milioane nici daca le dai cu aur ptr aderenta
Si dovlecii ii transporti toamna nu cand da zapada, ca ingheata!
Zici ca nu vor fi pregatiti nici la anul ? Pai , ce crezi, ca la anul se vor marii salariile, incat fiecare o sa fie chiar bucuros ca mai poate sa scape de niste bani , care i se ingramadesc in buzunare ?
Cata, daca ai cauta putin, ai afla ca taman in lunile alea temperatura medie e sub 7 grade celsius.
Sa-mi bag piciorul, scot si incompetentii de la guvernare o lege buna si tot romanu’ scuipa pe ea. Ba ca alte tari nu au asemenea lege, ba ca la noi e cald, ba ca sunt scumpe anvelopele. Pai normal, strange la maxim cureaua, isi cumpera o masina scumpa si apoi se c*ca pe el ca-s scumpe anvelopele.
@Sabotor: daca nu stiai, ne-am mutat mai la tropice aşa. cu alunecările de teren, cu cutremurele. la iarna o sa fie minim 20 grade.
Pai era prea rapid ma, abia acum cateva saptamani au discutat-o si gata, sa o si puna in aplicare? Lasa, mai stam un an, ne mai gandim, alea alea…
@weasel: da, si la anul o sa candideze ponta la ceva si promite ca o scoate
@Arhi: exista si transport in comun, vrei masina… scoti banu! e exact ca-n faza aia in care se plangeau ca platesc prea multe taxe pentru masina cu motor mare!
Ba, eu zic ca e o idee buna. Nu stiu daca ati citit toata stirea, da’ pentru aia care sunt prinsi inzapeziti sau facind accident cu anvelope de vara in intervalu’ asta, amenda e 400-2000 RON. Adica de la un set de cauciucuri SH in sus, speranta fiind, evident, ca bizonii se vor civiliza si vor invata ce si cum.
Zoso, imbatranesti, daca am ajuns sa scriu eu de asta inaintea ta…
Ura, de abia astept sa ma dau si iarna asta printre cazane pe patine!
Probabil discutia asta poate fi intretinuta cu argumente de ambele parti. Teoretic e normal sa ai cauciucuri de iarna, sau macar all season. Practic e nasol sa ii spui unui om care are o dacie 1310 sa dea 15 milioane (adica ce ii ramane lui din 3 salarii), pe anvelope.
Manole, transport in comun? Let’s get real, traim in Romania. Ia explica-mi tu cum transporta bunicul tau la tara dovlecii in autobuz.
Sunt deacord cu legea dar nu din noiembrie pana in aprilie . Doar atunci cand sunt sub 4 grade . Sau decembrie-ianuarie-februarie . Merg acum cu cauciucuri de iarna la 20 de grade.
@Cristi: eu as vrea sa existe o nota prin care sa fie ilegal sa te controleze daca pe jos nu e zapada/gheata/sub 5 grade.
@Cata: cele 6 luni in care iti strici anvelopele de iarna, le menajezi pe cele de vara, nu?
Diferenta de pret intre anvelopele de vara si cele de iarna nu este atat de mare, asa ca pe termen mediu, e tot rahatul ala. Adica, fara legea de acum, ai fi mers 2 ani intregi cu un set de anvelope de vara, apoi ti-ai fi cumparat altul pentru urmatorii 2 ani. Acum, o sa mergi 4 ierni cu un set de iarna, si 4 veri cu un set de vara. Nu-i tot aia? Sigur, se pierd niste bani la vulcanizare, ca sa iti schimbe cauciucurile, dar nu cred ca pentru asta se plang oamenii.
Eu zic ca se plang pentru ca e la moda.
Dar 6 luni e exagerat intradevar, sunt de acord ca se duc mai repede gumele de iarna pe asfalt. Dar pe aspectul asta ar trebui sa se insiste, si nu pe faptul ca trebuie scoasa legea.
eu, ca si anul trecut, deja mi le-am comandat. prefer sa trec lejer pe langa cei care au economisit anul asta si sa fiu mai sigur.
asa e romanu…isi ia maserrati si plange ca sunt anvelopele de iarna echivalentu a 3-4 salarii minime. stati frate in zapada.
Desteptule, cand o sa fim si la salarii pe primele trei locuri in europa o sa accept si obligatia de a circula cu „gume” de iarna la 24 de grade asa cum fac 3 tari din EU.
Hotaraste-te prietene, ori esti capitalist ori esti marxist.
Legea este tampita iar cei care o doresc sint si mai si. Macar aceste trei aspecte ar trebui sa le aibe in vedere iubitorii de „facut binele cu forta”:
1. Sint anvelope „all seasons” care obtin scoruri mai bune „overall” decit anvelopele de iarna.
2. Drumurile nu sint acoperite cu zapada sau gheata pe perioade extinse. Daca chiar exista situatia asta, atunci poti sa prevezi obligativitatea lanturilor antiderapante pe respectivele portiuni.
3.Faptul ca ai anvelope de iarna nu inseama ca a poti sa te „pisi pe ea limita e viteza”, cum se lauda anumiti soferi ai iadului care au impresia ca legea gravitatiei este doar pentru fraierii cu logan.
oricum undeva se tinteste. am inteles ca nu toate anvelopele de iarna vor fi acceptate. adica daca la nemti merg, la noi s-ar putea sa nu se potriveasca cu ,,textura zapezii”. am vb cu o tipa de la vanzari continental si mi-a zis o chestie interesanta : pentru camioane/TIRURI NU EXISTA DE VANZARE ANVELOPE DE VARA SAU DE IARNA. EXISTA DOAR DE IARNA SI PE TOAT SCrIE M+S. teoretic toate sunt echipate cu astfel de anvelope
geefo, esti prost:
1. https://youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y si atat
2. Nu trebuie ca drumurile sa fie acoperite cu zapada, pentru ca gumele de vara sa alunece ca ligheanul. O temperatura de sub 7 grade e suficienta.
3. Nu te pisi, insa poti circula linistit la viteze decente.
Asa cum in fiecare an primariile, statul, automobilistii sunt cu totii nepregatiti de prima ninsoare. Ca e si greu, foarte greu: e doar una pe an si e anuntata cu cateva zile inainte la rubricile meteo. Probabil din cauza tzatzelor care dau pe afara din decolteele tipelor de la meteo nu se prinde nimeni ce zic ele.
Si apoi, e foarte greu sa te gandesti ca iarna totusi ninge, si sa te pregatesti sub acest aspect. Pentu ca iarna te astepti in mod normal sa fie soare si sa faci plaja, nu sa inoti in nameti si mocirla pe strada.
Parerea mea este ca legea nu putea fi data asa peste noapte. Deja se dublassera preturile doar pt ca se auzise ca se va da legea. Si daca pt autoturisme se dublase probabil pt tiruri se triplasera. Deci e mai normal sa dea legea acum prin ianuarie februarie cu aplicare din 1 nov 2011. Astfel e timp sa se si explice ce si cum se spune prin legea aia si sa se actioneze in consecinta. Asta pt ca de ex se adaugase in ultima versiune o mica definitie a „cauciucului pt iarna”. Si, incredibil dar adevarat, nu se refera la anvelope DOAR pt iarna cum credeti inca multi ci se pare ca se refera la anvelopele care sunt SI PENTRU iarna. Adica intra in categoria asta cele marcate cu M+S, inclusiv daca sunt all-season. Si atunci e mult mai bine sa se dea regulile de aplicare sa stie lumea ce trebuie sa faca. Te prinde 1 nov 2011 fara gume acceptate -> ghinion, platesti atunci sau stai pe margine. Dar mie nu-mi convine sa platesc pret dublu acum pt ca asa vrea Boc.
@victor b
Pt ca si tu dai judecati directe, o sa-ti spun ca prostul cam esti tu. E ca si cum ai spune ca orice PC e mai puternic decat un laptop, cand de fapt asta depinde de la caz la caz. S-ar putea sa ai surprize si sa vezi ca un cauciuc all-season de la marca X merge mai bine pe zapada decat un cauciuc de iarna de la marca Y. DAr nu e nici o problema, tu ai gasit reclama respectiva pe youtube si deja esti un mic zeu care stie totul. Cam cum face romanul de fapt, aude despre un lucru si in urmatoarele 2 minute iti explica tot el ca un expert ce a devenit intre timp (2 minute e cam timpul maxim pt transformarea din ignorant total in expert de nivel mondial).
@celui care a spus ca 1310 are cauciucurile mai ieftine
Deci s-ar putea ca pt o astfel de masina sa valoreze cauciucurile mai mult decat masina. Omul ala care nu-si permite o alta masina de aproape 20 de ani crezi ca va avea bani sa cumpere peste noapte cauciucurile alea?
@Arhi: Nu e vorba ca-l pui pe om sa scoata BRUSC 12-20 de milioane pentru ca se stia de existenta cauciucurilor de iarna din anii trecuti si de faptul ca se circula mai bine cu ele decat cu cele de vara. Putea sa-si ia cate 2 in fiecare an daca avea cap; asa daca nu-i e vai de el. De ce 2? Pentru rotile motrice si abia acum cand ii obliga statu’ puteau sa ia numai 2. Dar nu, noi suntem destepti si circulam cu gume de vara in plina iarna; si daca-s si roase cu atat mai bine. „Ce plua mea, io nu-mi permit sa aiba grija de mine ceilalti participanti la trafic.”… Asta e gandirea multora. Iar acum, ca statu’ amana obligativitatea pe anu’ viitor o sa vezi cum n-or sa gandeasca sa-si ia cate un cauciuc la 3-4 luni, ca deh! mai e pana iarna viitoare.
Se pare ca inca odata o mers.
Niste smecheri anunta iminenta unei legi ca sa faca o gramajoara de bani.
Romanu, fie el client, fie firma concurenta pune botu si se arunca.
Se marcheaza profitu de la fraieru de client privat dar si cu niste licititatii de stat si apoi si li se spune..err..ne-am mai gandit, am vazut ca lumea nu apreciaza, ‘ai c-o mai amanam.
The look on their faces…priceless.
Iar voi discutati despre utilitatea legii, de parca ar interesa pe careva de sus despre vrajeala asta.
Abia astept urmatoarea.
@underscore: ai dreptatea, legea nu e utila, e doar un mod pentru niste baieti sa faca bani. de aia iarna 3/4 din masini patinează.
Pentru maşini obişnuite se găsesc uşor anvelope SH în stare bună, la preţ foarte mic. Cu 300 lei îţi iei două bucăţi uzate care funcţionează, sunt de iarnă şi îşi fac treaba.
mai baieti si fete, cauciucurile de iarna nu sunt DOAR pentru zapada, sunt pentru acea perioada a anului cand temperatura scade sub 7 grade celsius. O fi acum ziua 20 de grade dar in multe zone din tara noapte se lasa destul de racorel. Sa nu spuneti acum ca vai (b)noi mergem doar in oras.
Daca erati soferi in adevaratul sens al cuvantului aveati deja cauciucuri de iarna inca dinainte de aparitia acestei legi (cost logan cauciucuri nexen de IARNA 4×165 lei plus 50 de lei montaj (pentru ca sunt la a doua montare) rezulta un pret decent de 710 lei ).
Sunt de acord ca sunt all season mai bune decat cele de iarna dar asta tine de marca si calitate (nu poti compara logan cu mercedes xyz clasee desi au ambele volan si patru roti).
vremea in rromalandia e destul de capricioasa se intampla deseori sa aveti parte dimineata de polei sau de mazga pe sosea asa ca inainte de ai injura pe unii si pe altii ganditi-va cat veti plati daca intrati in curul altuia ca nu ati putut frana sau ajungeti in sant cu masina.
P.S. pentru cel ce ii plange de mila celui cu dacia de 20 de ani: ala nu isi mai schimba cauciucurile sau merge cu „slick-uri”
Dar vreti sa stiti o chestie frumoasa. Eu caut de 2 saptamani 4 anvelope 185/60R15 si nu gasesc pe nicaieri. Sau gasesc doar chinezisme.
@zoso
N-am zis ca nu e utila, mie unu chiar mi se pare utila.
Cu amendamentul de care ziceai, sa nu-ti poata da amenda daca nu le ai si-s 20 de grade ca-n zilele astea.
Ziceam ca alora de la conducere li se rupe de utilitatea ei. Daca-i interesa o dadeau din timp cu norme de aplicare de bun simt. Sau nu s-o gandit nici un tampit din ministeru transporturilor vara ca iarna e iarna.
Si n-or sa introduca prea curand legea asta daca gospodaru e deranjat de ea. Asa cum nu-i pune impozit pe proprietate ca mai pe la vest, asa cum anunta da nu-i taie „surventiile”, cum nu-l costa sa tie parcate 3 dacii din 70 in fata blocului siot ata.
eu ma bucur ca pot si eu sa ma duc linistit cand o sa am primul moment liber sa imi pun anvelopele de iarna, pana acuma era nebunie cam la toate vulcanizarile de pe langa mine. si mai sper sa dea legea pana la urma, dar sa fie logica, desi s-ar putea sa cer cam mult ca pana la urma o sa fie o negociere intre transportatori si minister.
Relax, o sa se obisnuiasca romanii si cu asta. Exista si alte standarde, prima oara cand s-a introdus ITP-ul nu credeti ca au fost multi care au zis: „ce nene, e masina mea, e rabla dar merg pe riscul meu”? Dar cand s-au introdus normele Euro? Sa va spun un secret: in curand o sa fiti obligati sa platiti ESP-ul pe Logan nou, ca o sa fie obligatoriu in UE. Incepeti sa va plangeti de acum.
@costin
https://www.goodtires.de/products/Winterreifen/NORDEXX-NIVIUS-SNOW-185-60-R15-84H/
gasesti si pe ebay…pretul de livrare nu e asa de mare
VI-AM ZIS CA ANU ASTA IARNA ZICE „PAS”?!
Mi s-a parut o prostie de la inceput. Eu imi echipez masina de iarna cu cauciucuri speciale doar pe rotile din fata. Circul cel mai mult prin oras si foarte putin, asa ca nu simt nevoia de cauciucuri pe toate rotile si nici nu prea am unde sa tin 4 cauciucuri, stau la bloc. In al doilea rand, ma gandeam sa-mi iau ciorapei. I-ai prezentat si tu, Zoso, de fapt de la tine am aflat de ei. Uitandu-ma afara, ma gandesc ca nu vor fi prea multe zile cu ninsoare anul acesta, asa ca s-ar justifica achizitionarea lor. Acum, daca m-ar fi prins cu ciorapei, tot as fi luat amenda pentru ca n-am cauciucuri de iarna.
As fi de acord, dar nu in sensul in care suna proiectul de lege, sa fim obligati sa purtam din noiembrie pana in martie. Acum sunt peste 20 de grade afara, se duc naibii cauciucurile alea la temperatura asta.
@Emil – nu cred ca impune vreo tara europeana ca nu poti circula cu masina daca este mai veche de 15 ani…
Am zis ca ma abtin, dar nu merge.
Sunt pro cauciucuri de iarna; anul trecut am experimentat senzatii cu cauciucuri de vara (lipsa de finante); au fost cateva zile in care am lasat masina in parcare pentru ca nu am putut sa ies; si am avut parte si de o curba de 90 de grade pe care nu am putut sa o mai iau… (noroc ca era allea de acces intr-un hypermarket, nu era circulatie si m-am oprit intr-un morman de zapada). Mi-am promis ca a fost ultima iarna fara cauciuri dedicate.
Asa ca am facut un efort mic de 800 de lei pentru 4 cauciucuri Debica noi (pe jante de 15 inci).
Recomand sa mergeti cu masina cuiva care are cauciucuri de iarna putin; si pe zapada si pe uscat; o sa va schimbati parerea.
Textul proiectului ar putea fi putin modificat in sensul de a se cumula urmatoarele conditii: perioada x-y impreuna cu o temperatura de sub 7 grade; daca esti in perioada respectiva, dar sunt peste 7 grade nu se aplica.
Si pentru cei care se plang ca ii costa de la 1200 de lei in sus le transmit sa mai caute. Pentru o janta normala pana in 15 inci gasiti cauciucuri de la 150 la 300 de lei. Normal, daca vrei sa te lauzi ca ti-ai luat cauciucuri smechere iti iei de 300 de lei si injuri legea. Daca vrei sa fii in siguranta si sa treci iarna cu bine fara sa te lauzi pe unde poti ca ai cele mai smechere cauciuri iti iei ieftine.
Daca nu iti permiti noi, cumpara resapate; de la 100 de lei in sus.
Daca tot nu iti permiti… mai ia-ti un job.
Ciorapeii aia iti dau tractiune si pe zapada? Sau doar pe gheata?
masina nu este o necesitate, sunt atatia oameni care nu au masini si merg cu transportul in comun iar daca au nevoie sa ajunga intr-un loc repede iau un taxi
cand iti cumperi masina trebuie sa cunosti foarte bine ce costuri o sa ai pentru ca este ca o a doua casa si trebuie sa platesti taxe, impozite, rca, revizii/itp, benzina, intretinere asa ca anvelopele de iarna nu mai trebuie sa fie o surpriza.
Sper ca iarna asta nu o sa aveti o surpriza ca trebuie sa va imbracati cu pulover si geaca pentru ca e frig:P
Nu trebuie sa-ti cumperi neaparat anvelope de iarna premium, stiu pe cineva care foloseste Sava si n-a avut probleme iarna trecuta.
Probabil ca cei care sunt atat de inversunati pe anvelopele de iarna merg la ski si pe gheata in tenisi :))
Romania la capitolul trafic, e o jungla. Sunt 5% din soferi care sunt foarte buni, si conduc preventiv, chiar daca conduc mai tare/mai incet. Sunt 20% din soferi care nu ar trebui sa aiba permis, ever. Apoi sunt 40% soferi medii, care nu au cu ce. Cea mai interesanta categorie sunt cei 5% care nu au cu ce, si nici nu stiu sa conduca. Am intalnit un caz recent pe Valea Oltului. La 100KM/h in panta descendenta, cu curba masiva la stanga, iti da flashuri desi e o singura banda, pe dreapta e zid/muntele, si de pe contrasens e trafic.
Daca tot vrem sa fim europeni, si sa avem trafic safe eu propun sa:
1. scoatem tot ce e non-euro
2. scoatem tot mai vechi de 15 ani
3. fara spaga in intersectii
4. amenzi mult mai nasoale
5. fara amenzi pe contraventii inventate
6. ridicarea usoara a limitelor de viteza
7. introducerea vitezei minime obligatorii in mult mai multe zone
8. lucrarile sa se faca noaptea, si sa aiba deadlineuri la sange
9. …. inca vreo 30 de pasi.
Cei care au maşini scumpe dar se plâng că trebuie să şi plătească pt a se plimba cu ele sunt nişte căcănari.
Pt amărâţi, să nu mai aud povestea aia cu 3-4 salarii date pt cauciucuri de iarna. Ai o Dacie, un Logan, nu sărăceşti dacă dai 175 delei pe un cauciuc. Dacp n-ai 700 de RON o dată la 5-6 ani, atunci nu ai bani nici pt ITP, pentru benzină, pt reparaţii, deci stai acasă. Dar nu mai vorbeşti aiurea.
Din ce scrie in descrieri, dau si pe zapada si pe gheata. Uite aici informatii despre ei: https://autosock.com/
Domnilor eu sunt de acord cu legea, dar sunt de acord si cel care greseste sa plateasca….adica ai facut accident iarna din vina ta si ai cauciucuri de vara platesti…ca asa e normal…dar daca afara ninge de rupe si tu vrei sa pleci cu masina cu cauciucuri de vara iar trebuie sa te atinga direct la buzunar, dar nu e normal sa fii obligat sa pui cauciucuri de iarna din noiembrie direct. Vedeti ce se intampla acum…soare si frumos nu sunt sunt minus deloc….
fiecare sofer e responsabil cum isi echipeaza masina si sunt sigura ca majoritatea sunt oameni cu cap si au cauciucuri de iarna dar ideea de a da o lege in privinta asta e stupida si ma bucur ca nu se va mai pune in practica.
dupa ce am fost mulsi de bani tot anul, vine iarna cu niste facturi de toata veselia mai 1000+ lei pe cauciucuri lipsea.
in principiu e o lege buna, insa parca cineva are interese „comerciale”
Legea e stupida ca suntem in Romania, nu? Daca traiai intr-o tara in care legea e in vigoare nu mai era stupida, nu? Legea e proasta ca trebuie sa platesti ca sa fii putin mai civilizat? Daca ziceau in lege ca se dau cauciucuri gratis de la Guvern atunci le foloseati iarna, ca erau bune?
Bafta!
E uimitor cat de multa prostie se aduna la un loc pe acest sait.
da bre zoso. Ai si tu niste calcule financiare. Si te gandesti: „orcum, pe zapada nu ies cu masina, iar de alergat oricum nu o alerg”. Deci, gumele de iarna nu te ajuta cu foarte mult.
Ti se pare normal ca la mijlocul lui noiembrie sa vina lege: „de la 1 noiembrie: gume de iarna”.
Practic, nici macar pana la vulcanizare nu poti sa ajungi fara ca un gabor sa abuzeze de functie.
Masina nu e un drept ci un lux zic unii. Pai domnilor, masinile sub 10.000 de euro sunt un lux? Daca sunt atunci cele peste 30.000 cum sunt?? Masinile SH de 1500 de euro sunt un lux?? Masina nu e un drept insa nici lux nu e. E un mijloc de transport care trebuie sa fie accesibil mediei. Cand salariul mediu in Romania este de 1200 iar echiparea unei masini cu cauciucuri de iarna costa 1200 cum palaria mea vrea guvernul ca posesorul de masina de nivel mediu sa isi puna cauciucuri?? Tin sa precizez ca in Germania un set de cauciucuri transformatin lei tot 1200 ron sunt doar ca salariul mediu este 1500 euro. Cand o tara este saraca nu se poate comporta ca una bogata. La anul imi voi pune cauciucuri de iarna pt ca am timp 1 an sa imi strang bani pt ele.
p.s atunci cand o sa am metroul din Londra sau Paris o sa renunt la masina si o sa merg cu metroul sau RATB-ul. Nu am RATB-ul din Berlin dar trebuie sa am cauciucurile din Berlin. Eu merg cu masina de nevoie si nu de lux.
Dar voi asigurare RCA va faceti? si asta e o cheltuiala pana la urma daca ai masina. Dar de ce va faceti? ca e obligatorie? daca nu ar fi obligatorie nu v-ati mai face, nu? Daca intra unu in voi si nu are asigurare nu e bine, nu? daca intra unu in voi ca s-a dus ca sania cu zurgalai pe zapada nu e bine, nu? Pai asa-i romanu’, pana nu-l obliga nimeni nu ia niste masuri simple.
Cand va cumparati masina puneti pe hartie cheltuielile aferente: combustibil, revizii, spalat, cauciucuri (si alea de vara trebuie schimbate candva), asigurari etc. Si apoi vedeti ce va puteti permite.
Succes pe zapada!
@mircea: RCA pot sa imi fac pe juma de an daca nu am bani de un an intreg si stiu cu un an inainte cand se face de reinoit RCA-ul. Nu imi spune nimeni azi ca maine sa scot mort-copt 1.000ron din buzunar. In plus exista jegul ala de Carpatica unde RCA-ul pe un an e 2 milioane. fereasca D-zeu sa intru in vreunu ca si-a f**t norocul cu RCA-ul meu
Cat despre succesulpe zapada…ce sa iti zic?!…merg de 10 ani pe zapada iarna de iarna cu cauciucuri de vara si nu am avut belele pana acum. Crezi tu ca mi-am fortat norocul 10 ani??? Taicamiu merge cu masina din 1977 iarna de iarna fara caucicuri de iarna si nu a patit nimic niciodata. Crezi ca si elsi-a fortat norocul?? Cauciucurile de iarna nu iti dau un scut protector ca in Star Trek. Daca esti bou vagon mori si cu lanturi puse la cauciucurile de iarna.
@tyty – acum cateva luni mergea linistit frate-meu pe autostrada, ascultand muzica la casetofonul din masina. Nu era nou, avea 5-6 ani casetofonul ala. Blaupunkt. La un moment dat, casetofonul se plictiseste de monotonie si incepe sa scoata fum la greu. Frate-meu trage rapid pe banda de urgenta, scaote fata la casetofon sperand ca asta ii va taia alimentarea. Din fericire, i-a taiat-o, aftel ar fi stat sa se uite cum ii ia masina foc si n-are ce sa-i faca. La urmatoarea benzinarie s-a oprit si si-a luat extinctor.
Cu trusa de urgenta… nu ti-as dori sa faci un accident, sa te tai si sa n-ai cu ce sa opresti sangerarea.
Mai bine sa le ai si sa-ti fie inutile.
Legat de cauciucuri, o completare. Vad ca sunt multi care se tot plang ca acum sunt 20 de grade si vezi doamne, le uzeaza lor cauciucurile alea pretioase de iarna (plm, zici ca-s facute cu praf de aur)…. si legea e proasta tocmai din motivul asta… Mai, eu sunt convins ca daca cumva scade temperatura sub 7 grade voi o sa dati fuga la vulcanizare sa puneti cauciucuri de iarna, urmatoarea zi daca sunt 15 grade, o sa dati din nou fuga la vulcanizare sa le puneti pe alea de vara, seara se raceste si sunt din nou 5 grade, dar aveti un drum de facut, asa ca dati din nou fuga sa le puneti pe cele de iarna.
Cauciucurile de iarna sunt la fel de utile cat au fost si cele 4 milioane de extinctoare obligatorii si cele 4 milioane de truse de prim ajutor obligatorii. Imi plac talibanii astia, zmeii soselelor care lauda aiurea cauciucurile de iarna, de parca de 120 de ani tot cauciucuri de iarna a avut tot prostu`. Sunt sigur ca tot „sahistii” vor face mai multe accidente pentru ca ei considera ca daca ai 4 rahaturi de iarna nu mai e nevoie de creier iarna…
Bai!!! sa vezi faza. Ma uitam acum 5 minute la tv si ce sa vaz eu?! Reclama la cauciucuri de iarna Michelin. Ce zicea in reclama??? Ca respectivele cauciucuri de iarna scurteaza distanta de franare cu 5%…adica o frectie. Daca vezi un obstacol la 40 de metri si mergi cu 100 la ora vei frana cu 5% mai in scurt. Adica te vei opri cu 2 metri mai in scurt fata de cel cu cauciucuri de vara. Problema naspa este ca la 100 la ora te opresti in 45 de metri cu cauciucuri de vara si in 43 cu cauciucri de iarna…oricum cu 3 metri dupa ce ai facut poc.
@didi, 2 metri în distanţa de frânare e diferenţa între a aprinde lumânări la mormântul prietenei/soţiei ori a aprinde lumânări pentru o cină romantică. Fac pariu că ştiu ce preferi.
@didi, ia citeste ce scrie aici, ca se dau distante de franare.
Bai, o sa fiu mai radical si imi cer scuze de la inceput. O sa vedeti in iarna asta la stiri accidente in care vor fi implicati si soferi inconstienti care nu aveau cauciucuri de iarna, si ca urmare a lovit alta masina si asa au murit 3 oameni, etc. No acuma, in pla mea, imaginati-va ca persoanele decedate sunt mama/prietena/nevasta/matusa/bunica etc. Cum vi se pare imaginea?Elocventa? Deci mars in pizda mamii voastre aia care contesta utilitatea cauciucurilor de iarna. Baaaa, prostilor,nu e vorba ca nu poti iesi din parcare dimineata, ci ca pot sa moara oameni pe sosele, dobitocilor, si aia puteti fi voi sau persoanele dragi. Vrei sa te sinucizi sau sa-ti bagi masina intr-un stalp si sa scoti 2.000 de euro din buzunar? Ok, super ok, dar de ce sa omorati alti oameni cu prostia voastra? Ati inteles? Tara de romani prosti si plina de pleonasme.
@Arhi „prietene”, poti sa obligi pe oricine sa scoata si 7 salarii minime din buzunar, daca pui viata altora in pericol. Nu iti permiti? Atunci stai in papucii mei cu masina parcata si nu imi pune viata in pericol. Sau mersul cu masina e obligatoriu pentru toata lumea?
Daca nici legea asta nu e oportuna, atunci iti doresc sa faci un drum la munte pe DN1 si sa iti iasa unu de pe contrasens, fara cauciucuri de iarna, in fata, asa ca, poate, si pentru ca a derapat la o frana.
Mare prostie faza cu cauciucurile de iarna: romanashii vor cauta sa cumpere cauciucuri de iarna cat mai second deci cat mai uzate si cu riscuri de explozie cat mai mari ! Plus ca neexistand obligativitatea folosirii cauciucurilor de „vara” pe timp de vara, ca sa nu plateasca schimbul de cauciucuri de doua ori de ani , le vor uza si mai tare pe astea de iarna pe tot parcursul anului si sa va ganditi la asta inainte sa muriti in chinuri dupa ce-a intrat unul din asta in voi ca avea cauciucuri uzate din motivele mai sus amintite.
In caz ca nu stiati, se da amenda si pentru cauciucuri ce nu au striatiile de anumita dimensiune in adancime.
Oricum este aceeasi dezinformare care a aparut in toata presa. Nu a fost votata nici o lege in legatura cu cauciucurile nici pentru 2011 asa ca obligativitatea asta este o minciunica care a facut ca zeci de oameni sa-si echipeze masinile cu cauciucuri de iarna la 20 de grade gratie dezinformarilor de acest gen. Dar traim in romania. Normal, trebuiesc folosite cauciucuri de iarna, iarna si la deplasari intre localitati nu cand mergi la cofetarie.
Soferii gen „permis de Pitesti”care omoara oameni vara cu cauciucuri de vara credeti ca vor pune viata mai putin in pericol doar pt ca au cauciucri de iarna?? Cum explicatii miile de morti de vara omorati de cei cu caucicuri de vara? Iarna o masina cu caucicuri de iarna nu omoara oameni???
Voi priviti in directia in care vor burtosii sa priviti!
Nu noi soferii eram nepregatiti ci ei cu afacerile lor. Aici veti spune voi „pai la cati distribuitori de anvelope sunt….” …. intr-adevar sunt dar cate firme au burtosii astia de transport ?!
Inca o data: Nu noi eram nepregatiti!
Mart, nu ar trebui sa fie o lege care sa oblige soferii sa-si puna cauciuri de iarna, la fel cum nu ar trebui sa fie o lege care sa te oblige sa porti centura cand esti in masina, sa porti casca si echipament cand esti pe motocicleta. Fiind vorba de singuranta lor in primul rand, soferii ar trebui sa-si schimbe anvelopele fara a fi obligati. Dar cum romanul le stie el pe toate, e nevoie de o lege care sa-i aduca cu picioarele pe pamanat pe toti atotstiutorii astia.
didi, excluzand soferii teribilisti, care au impresia ca au ceva de demonstrat si vor face accident indiferent de conditii, anvelopele de iarna ofera mai multa aderenta la temperaturi mici. E chiar atat de greu de inteles? Ce dracu, nu-i fizica cuantica….
Mai tine cineva minte postul lui zoso din Februarie, in care politia impingea prostii iesiti la plimbare cu cauciucuri de vara? Injuram autoritatile pentru ca sunt surprinse in fiecare iarna de ninsoare si se blocheaza drumurile, dar noi nu facem nici macar ceea ce ar fi in puterile noastre pentru a evita blocajele. Plm, in orice chestie romanul asteapta sa i se dea, sa i se faca si sa fie ajutat, in timp ce el sta cu mainile-n san si se plange. Uneori am impresia ca suntem o natie de cersetori si tratam orice aspect al vietii din punctul de vedere al unui cersetor. Unul tanar, apt de munca, numai ca mai lenes/smecher decat altii. Unu’ pe care-l dispretuim cand se apropie de masina la vreun semafor. Pe ala din oglinda de ce nu-l dispretuim?
Am permis de 15 ani, tot de atunci am condus cam 10 ani zi de zi vara iarna Dacia 1310, o iarna am locuit in Azuga unde iarna nu incepe ca la Bucuresti in decembrie ianuarie, seara era uscat afara pe jos dimineata te trezeai cu zapada de juma de metru. Credeti ca in 1995 erau ca acum cauciucuri de iarna girla? Nu, nici nu aveam asa ceva, nu am derapat decit o singura data si asta de ce? Pt ca am dat de o portiune de gheata si eram in padure, era si curba , si in plus aveam viteza mult prea mare pt zapada si gheata, daca aaveam lanturi si cauciucuri de iarna la fel pateam . Acum am all season pe masina, si circul foarte mult si in afara orasului, nu am ramas inzapezit, nu am derapat, nu am avut accident. Deci concluzia este LIMITAREA VITEZEI PT CONDITIILE METEO FIE VARA-TOAMNA-IARNA-PRIMAVARA.Degeaba are un berbec cauciucuri de iarna care merge cu 100 km/h in localitate si e limita de 50 si vine si se prompteste in bara din spate, daca era vara tot la fel era. Daca se respecta codul rutier si nu se depaseste aiurea atunci cind e linie dubla continua, cind nu se depaseste viteza peste un nr de km peste limita legala( cam 30 km depasesc eu), aviz amatorilor celor cu bmw , mertan, si alte marci care se cred ca sint invincibili si merg cu 200 km /h.
@didi pai cine dracu’ a zis ca daca pui cauciucuri de iarna scapi de accidente? Hai pun in termeni simpli, sa pricepi si tu. Sunt mai potrivite cauciucurile de iarna cand temperatura scade sub 7 grade? Sunt. Atunci, le folositi. E destul de simplu?
Hai ca mi-am amintit o intamplare. Iarna 2002-2003, la intrare in Lugoj, dinspre Buzias. Drum acoperit de zapada (batatorita, aluneca destul de tare) + o cale ferata, soseaua face un S peste calea ferata. Circulam cu ~30 km/h. In fata mea, un gigel, cu aceeasi viteza, trece de calea ferata, vrea sa ia curba, dar derapeaza si intra in sant (datorita vitezei mici n-a patit nimic, din fericire – era si un copil de 10 ani cu el, fiu-su, probabil). Eu – reamintesc, la aceeasi viteza – n-am derapat si m-am oprit sa-l ajut. El avea cauciucuri de vara, eu de iarna. Trageti concluziile, daca sunteti in stare.
reiterez: daca vara se fac accidente cu cauciucuri de vara iarna se fac accidente cu caucicuri de iarna. Logic nu??? Cauciucurile de iarna nu sunt un panaceu al accidentelor. Nu este suficient sa ai cauciucuri de iarna sa te protejezi.Protejarea la volan tine in primul rand de cat creier ai in cap si daca stii sa faci frana de motor si sa nu accelerezi pe zapada pana dai de beton.
@didi – m-am oprit sa-l ajut. Asta inseamna ca m-am si dat jos, nu?
@GEI – futui, e extrem de greu sa-ti dai seama ca rulezi cu aceeasi viteza ca si cel din fata, nu? Si de unde mi-am dat seama ca sunt cauciucuri de vara? Pai e foarte simplu, o singura privire e suficienta pentru a identifica tipul de cauciuc.
Imi place ca ramanem tot romani. Niciunul dintre voi n-a fost acolo, dar stiti mai bine decat mine ce s-a intamplat. Gasiti cate scuze vreti pentru a nu folosi cauciucuri de iarna. Sper numai sa nu ma intalnesc cu voi pe sosele.
@sabotor: mananci cacat! Te-ai dat jos sa te uiti ce scria pe cauciucurile tipului???O sa faceti legende in curand…”cand aveam caucicurie de iarna i-am tras-o Pamelei Anderson, iar Tommy Lee avea de vara si nu i-a tras-o”
Sabotor a scris pe 14 Noiembrie 2010, 9:01 pm
Hai ca mi-am amintit o intamplare. Iarna 2002-2003, la intrare in Lugoj, dinspre Buzias. Drum acoperit de zapada (batatorita, aluneca destul de tare) + o cale ferata, soseaua face un S peste calea ferata. Circulam cu ~30 km/h. In fata mea, un gigel, cu aceeasi viteza, trece de calea ferata, vrea sa ia curba, dar derapeaza si intra in sant (datorita vitezei mici n-a patit nimic, din fericire – era si un copil de 10 ani cu el, fiu-su, probabil). Eu – reamintesc, la aceeasi viteza – n-am derapat si m-am oprit sa-l ajut. El avea cauciucuri de vara, eu de iarna. Trageti concluziile, daca sunteti in stare.
De unde sti ca aveati amindoi aceeasi viteza?
De unde sti ca avea cauciucuri de vara te-ai uitata tu pe ele de care sint? E de ajuns sa bruschezi un pic masina si poate el a dat de o portiune de gheata? etc, sa sti ca 2 masini nu se comporta la fel , fei ele si echipate la fel cu ce cauciucuri vrei tu, pe acelasi sector de drum daca vrei, depinde si de cel de la volan in foarte mare masura, experienta sofat, etc
In Romania s-a circulat zeci de ani fara cauciucuri de iarna, si culmea, in lunile de iarna numarul accidentelor a fost cu 15-20 % mai mic decat in lunile de vara!. Datele sint oficiale, le poate consulta oricine pe site-un Institutului National de Statistica.
Statistica cu numarul accidentelor dupa starea carosabilului arata ca in ultimii 10 ani 86% din accidente s-au produs pe carosabil uscat, doar 14% pe carosabil umed sau inghetat.
ca de obicei arhi nu pricepe nimic, da-si da cu parerea, ca deh, in democratie si prostii au dreptul sa ia cuvintul.
nu-i obliga nimeni. la bicicleta inca nu s-a introdus obligativitatea asta, si nici la pantofi.
Specialiştii Regis Ossant, inginer de Teste la Centru de Inovaţii Goodyer din Louxembourg, împreună cu Patrick Deblaize, responsabil echipă de dezvoltare Goodyear, ne spun, în 10 paşi, care sunt principalele 10 lucruri pe care trebuie să le ştim despre pneurile de iarnă.
1. Anvelopele de vară nu sunt făcute pentru a conduce la temperaturi atât de joase precum cele specifice iernilor europene. În schimb, pneurile de iarnă sunt concepute pentru a rezista temperaturilor şi condiţiilor de exploatare din anotimpul rece.
2. Pentru cei ce locuiesc şi conduc în zone cu ierni calde sau conduc puţin şi preponderent în oraşe unde carosabilul este întreţinut constant curat, singura alterantivă viabilă la un set adecvat de cauciucuri de iarnă sunt anvelopele „all season”. A uita să schimbi anvelopele de vară cu anvelopele potrivite pentru un anotimp mai rece, cu o vreme instabilă şi condiţii de drum extrem de variabile, înseamnă să te supui unor riscuri majore, dar şi să periclitezi siguranţa celorlalţi participaţi la trafic.
3. Pneurile de iarnă nu trebuie să facă faţă doar temperaturilor scăzute, ci mai ales zonelor de drum vulnerabile, precum zonele de vale, de deal şi curbele. Cauciucuri de iarnă sunt, în primul rând, pregătite să facă faţă pe poduri, la deal, în curbe, în intersecţii – toate fiind zone predispuse la îngheţ şi la formare de polei, chiar atunci când alte porţiuni de drum par în regulă.
4. Anvelopele de iarnă sunt cel mai bine pregătite să facă faţă în intervalul de temperatură de la zero la 3 grade Celsius – interval capcană, în care condiţiile de drum au o aparenţă bună, în timp ce, de fapt, sunt mai alunecoase ca oricând.
5. Pneurile de iarnă nu sunt făcute ca oamenii să conducă repede, ci ca ei să conducă relaxaţi şi în siguranţă. Echiparea maşinii cu anvelope de iarnă nu înseamnă că şoferului nu îi mai revine obligaţia de a conduce cu atenţie şi preventiv, mai ales în condiţii de asfalt cu zăpadă.
6. Cauciucurile de iarnă trebuie să aibă o performanţă deosebită pe drumuri uscate, umede, îngheţate, alunecoase sau înzăpezite, la temperaturi sub zero grade, de aceea ele sunt caracterizate printr-un profil şi un compus special al benzii de rulare, prin forma mai pronunţată a petei de contact şi printr-o reţea de caneluri bine definită.
7. În fabricarea pneurilor de iarnă sunt utilizaţi compuşii din polimeri mai moi şi astfel mai flexibili, ce permit acestora să se comporte mult mai bine la temperaturi scăzute şi pe suprafeţe de drum rece. Spre exemplu, în anvelopele de iarnă de ultimă generaţie de la Goodyear, cea mai recentă generaţie de cauciuc pe bază de siliciu al benzii de rulare rămâne flexibil, chiar şi la temperaturi foarte scăzute, furnizând o excelentă aderenţă şi distanţe scurte de frânare pe drumuri alunecoase, înzăpezite şi îngheţate, umede sau uscate – atât la vale, cât şi la deal, în timpul frânării, accelerării şi virării.
8. Un profil al benzii de rulare pentru un pneu de iarnă este optimizat pentru a dispersa mâzga şi apa, cât mai repede şi eficient posibil. Privind profilul benzii de rulare, veţi vedea o serie de elemente, precum şanţuri special desenate şi caneluri complexe tri-dimensionale. Tehnologia patentată a canelurilor 3D Vafelă, folosită în umerii şi zonele intermediare ale anvelopei de iarnă, îmbunătăţeşte capacitatea blocurilor de interblocare, maximizează densitatea canelurilor şi sporeşte manevrabilitatea şi direcţia pe drumuri de iarnă umede şi uscate, îmbunătăţind totodată performanţa frânării pe drum uscat, dar rece.
9. Când alegeţi cauciucul de iarnă, nu încercaţi să economisiţi bani, cumpărând produse no-name. Eforturile de cercetare, dezvoltare şi testare pe care le investim în anvelopele noastre sunt extrem de importante şi au un impact direct asupra performanţei maşinii dumneavoastră pe timp de iarnă. Iarna este un anotimp capricios pentru toţi conducătorii auto – prin urmare aveţi nevoie de cel mai bun echipament.
10. Anvelopa corectă pentru dumneavroastră este întotdeauna anvelopa pe care aţi ales-o ţinând cont şi de dumneavoastră înşivă: de modul în care conduceţi, de zonele în care conduceţi pe timp de iarnă, de numărul kilometrilor parcurşi şi de frecvenţa cu care conduceţi. Nu uitaţi, pneurile de iarnă sunt făcute în primul rând pentru siguranţa dumneavostră, deci trebuie să răspundă nevoilor dumneavoastră personale
Sabotor a scris pe 15 Noiembrie 2010, 9:30 am
@didi – m-am oprit sa-l ajut. Asta inseamna ca m-am si dat jos, nu?
@GEI – futui, e extrem de greu sa-ti dai seama ca rulezi cu aceeasi viteza ca si cel din fata, nu? Si de unde mi-am dat seama ca sunt cauciucuri de vara? Pai e foarte simplu, o singura privire e suficienta pentru a identifica tipul de cauciuc.
Imi place ca ramanem tot romani. Niciunul dintre voi n-a fost acolo, dar stiti mai bine decat mine ce s-a intamplat. Gasiti cate scuze vreti pentru a nu folosi cauciucuri de iarna. Sper numai sa nu ma intalnesc cu voi pe sosele.
Zici ca te-ai dat jos si te-ai uitat? Omu ranit cazut in sant si tu in loc sa formezi 112 , te-ai dus repede sa vezi pe anvelopa ia sa vedem scrie m+t? Sa sti ca am vazut profil de anvelopa de vara care zici ca era de iarna . Da. In loc sa ii dai primul ajutor omului stai sa te uiti ce cauciucuri are la masina, rusinicaaaaaaaaa. Deci nu cauciucul face toata treaba ci conducatorul auto.
5. Pneurile de iarnă nu sunt făcute ca oamenii să conducă repede, ci ca ei să conducă relaxaţi şi în siguranţă. Echiparea maşinii cu anvelope de iarnă nu înseamnă că şoferului nu îi mai revine obligaţia de a conduce cu atenţie şi preventiv, mai ales în condiţii de asfalt cu zăpadă
GEI, ori esti prost, ori esti trol. La ~30 de km/h nu zbori prin parbriz, sa ajungi in sant plin de sange. Soferul n-a parit nimic, doar tabla masinii s-a indoit putin.
Sabotor a scris pe 2 Decembrie 2010, 9:00 pm
GEI, ori esti prost, ori esti trol. La ~30 de km/h nu zbori prin parbriz, sa ajungi in sant plin de sange. Soferul n-a parit nimic, doar tabla masinii s-a indoit putin.
ESTI TU RETARDAT, asa te-ai exprimat in primul mesaj postat de tine, te-ai dat jos sa-l ajuti, acum zici ca era tabla putin indoita hotaraste-te. Mai citeste atent de 2-3-4 ori postul in care am zis sa suni la 112 in loc sa te uiti la anvelope si-ti vei da seama ca acolo e comentariul la misto, acum te-ai prins am facut mist-o de tine soferule cu permis de arges, care se da zmeu cu cauciucuri de iarna, nu uita poti avea orice fel de cauciucuri daca nu adaptezi viteza la conditiile meteo + 0 si daca incalci codul rutier. Asa ca lasa-ne
Am uitat sa-ti zic la 30 km/h daca nu ai centura si daca te lovesti frontal zbori prin parbriz. Uita-te si tu la teste, vezi ca era un test in parcul tineretului la impact frontal. numai ca aveai centura in testul ala si reglai viteza adica o regla tehnicianul care se ocupa de masinaria respectiva, mai mult de 30 km/h cu centura pusa nu regla masina, ca socul era destul de zdravan la impact frontal
Sa-l ajut sa iasa din sant!!!!! D-aia m-am dat jos… E greu de descifrat „din cauza vitezei mici n-a patit nimic” ??????????? El, soferul n-a patit nimic. E chiar atat de greu?????????
Aaaa, stai, n-am inteles eu de fapt, era comentariu la misto. Da, dupa ce dam cu mucii in fasole si venim cu explicatia cum ca am pus un comentariu la misto…
Pentru cine nu-si poate permite noi aruncati un ochi si aici:www.vanzarianvelopejante.ro
astia in romania sunt chiar tampiti cu legea lor!!!! obligatoriu 6 luni cauciucuri iarna????? in primul rand cauciucurile de iarna se recomanda cand sunt sub 4 grade altfel nu au aderenta si totodata se si tocesc degeaba. eu sunt in montreal, canada unde aici chiar e zapada si frig iar cauciucurile de iarna sunt obligatorii dupa 15 dec.
o lege corecta era sa fie obligatorii cauciucurile de iarna doar atunci cand vremea o impune,pentru ca iarna nu vine peste tot in romania intre 1 nov si 31 mar. insa multe legi sunt facute pe dos ca si impozitul pe care persoanele cu handicap il platesc daca au masina si nu e adaptata handicapului, ca si cum acealeasi persoane au si casele adaptate handicapului pentru care nu platesc impozit…
Nici macar parlamentarii nu au in buget anvelopele de iarna pentru la anul. :d