RAR amenință motocicliștii zgomotoși cu chestii

Niște abureală sinistră, cu cumpărat echipamente, cu instalat senzori și alte minuni:

Planul pe termen scurt al CGMB este ca RAR si Politia Rutiera sa organizeze controale in trafic incepand de anul acesta, urmand ca din 2022 Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) sa aiba o echipa de tehnicieni care sa fie instruita pentru a putea face aceste verificari cu Politia Locala in vederea aplicarii sanctiunilor corespunzatoare. (sursa)

Ce trebuie să știți e asta: conform propriului raport de activitate, RAR a verificat 64.000 mașini anul trecut.

64.000 pe an.
41 județe.
12 luni.
130 mașini pe lună.
25 zile lucrătoare
5 mașini pe zi.

Echipament de verificare au. Oameni au. Dorința de a ieși pe teren zi de zi le lipsește. Ies o dată pe lună, își fac norma de 130 mașini, după care restul lunii se odihnesc. Și încasează salariu!

CINCI MAȘINI PE ZI!!!!! Așadar, orice spune RAR că va face ar trebuit privit cu suspiciune, că până acum au o istorie de a sta pe cur și a nu face mare lucru.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Mai RAR asa ceva!

    00
  2. La un moment dat am stat la un hotel pe la Unirii. La 9-10 când s-a eliberat traficul, a început demența! O seară, 2h, și ar fi eliberat traficul de 20 de sinucigași cu tobe modificate.

    00
  3. „…RAR a verificat 64.000 mașini anul trecut”.

    …ai căror posesori n-au mișcat din urechi…niște nesimțiți.

    00
  4. Tu ai crede că RAR nu muncește, dar directorul RAR își construiește 5 vile as we speak. Crezi că e ușor?

    00
  5. Terminologia corecta, inventata pe acest blog, este „minipuțări”. Incompetentii impotenti de la RAR ameninta minipuțării cu ceva.

    00
  6. Astia cu masini care se descompun in mers, cu becuri arse, fumaraie de zici ca merg pe carbuni si restul ghiolbanilor pot sa rasufle usurati. Nu ca ar fi avut vreo grija pana acum.. Si eu ca prostul, cand mi-a aparut in bord eroare de bec ars am oprit la primul supermarket mai mare sa iau becuri. Norocul meu ca nu m-au oprit pana sa ajung, probabil am fost a 6-a masina 😂.

    00
  7. Nu se doreste. Majoritatea romanilor umbla cu gunoaie casabile. Daca te-ai apuca sa le iei la purecat te sinucizi politic. Mai e si factorul social la mijloc: niet tren, niet autocare, niet transport comun, niet infrastructura… multi de pe sate nu ar mai avea cu ce sa vina la lucru daca le-ai aresta gioarsa.

    00
    • Se mai poate mult asta cu niet transport in comun? Daca romanul nu si-ar pune curul majoritar doar in tigaia 1.9/2.0 TDI cu fiecare ocazie, inclusiv pana la coltul strazii sa isi ia tigari si ar folosi mai mult acele niet-uri, atunci pe pariu ca nu am avea probleme cu transportul in comun? Dar fix mentalitatea clasica de roman scarbos, vrea schimbare, dar doamne fereste sa fie romanul cel ce face schimbarea.

      00
  8. Am auzit de o categorie de oameni care nu respectă motocicliștii și spun că motocicletele extrem de zgomotoase nu trebuie să urle zi și noapte pe lângă creșe, școli, grădinițe, case de copii, cămine de bătrâni!

    00
  9. E plin Clujul de afumatori pe motorina ca daca mergi in spatele lor tre’ sa opresti aerul conditionat sa nu te sufoci. Si vorbesc de masini mai noi decat cazanul meu, mult mai noi unele chiar dupa 2010 care fumega. Cum pui mei isi intretin unii masinile habar n-am. Cum n-am habar nici de cum inca circula cu nori negri de noxe dupa ei de nici nu li se vede numarul de înmatriculare si nu-i trage nimeni la raspundere. De ITP nu intreb ca stiu cum se ia, cu 50-100 de lei in talon e o simpla formalitate.

    00
    • Se numește „chip tuning level 2”, se scoate filtrul de particule de tot, se resofteaza ECU pentru puterea maxima acceptata de motor fara sa crape imediat și … boierie.

      00
    • Stai să îți zic una, Anno Domini 2019. Îi cumpăr la soția mea o mașină, nimic extraordinar, un Nissan care îl știam uitat într-un garaj de cel puțin 5 ani, cu foarte puțini km. Uitată de Dzeu și om în garaj după ce proprietarul, căpșunar bătrân, s-a mutat direct la Domnu. Na, dat la mecanic, făcut tot ce trebuie, omul confirmă că scula e una corectă, bucurie mare. Mă prezint cu ea la RAR în Gilău pentru carte, verificare, toate cele.

      La rând se pune și un cetățean cu două mașini. Un suv și ceva decapotabilă mică, ambele fumegau de Greta făcea apoplexie de le vedea. Știi unde a pus domnul inspector sonda ? Pe jos, lângă eșapament :D Cum a fost convins să facă asta, te las pe tine să apreciezi.

      Cu altă ocazie, eram cu o motocicletă pentru carte, în fața mea un scooter din Dej, dar praf în ultimul hal. Nici măcar frâne nu avea, cel puțin pe spate sigur nu. Să îți zic că a luat verificarea tehnică fără nici o jenă?

      00
  10. O sa amendeze niste fraieri in primele saptamani, o sa apara si la stiri dupa care viata merge mai departe.

    00
  11. RAR mananca rahat. Uneori cu lingura, alteori cu polonicul

    00
  12. Art. 108. Litera d, alin 1.

    Constituie contravenție și se sancționează cu 6 puncte de penalizare și amendă refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia;

    Deci conform codului rutier e permis sa refuzi controlul.

    Iei vreo 1300 lei amenda dar nu mai umbli pe la RAR, sa recuperezi talonul și să plătești amenda (mai mica ce-i drept).

    Mie mi se pare că merită

    00
    • Nu dude, refuzi, te obligam si te si sanctionam ca ai refuzat, asa se interpreteaza. Daca textul de lege suna “neoprirea la semnalul agentului de politie se sanctioneaza cu (..)” tu in inteligenta ta consideri ca legea iti da optiunea sa nu opresti si gata e treaba buna, poti merge mai departe ca ea vine in cutia postala?!

      00
    • @Fanu: Nu sunt avocat, nici judecător. Dar dacă eu opresc motorul și înghit cheia, sunt curios cum măsoară decibelii sau noxele. Cam așa interpretez eu refuzul.

      00
    • E greu cu legislația rutieră. N-ar fi mai simplu să nu fii țăran și să nu dai găuri ca să pârâie mai tare?!

      00
    • @Andrei, fă asta, filmează și dă-ne link-ul.

      00
  13. Mar RAR-uț, că-i mai drăguț. :)

    00
  14. Videle. Echipă mixtă poliție+RAR pentru control tehnic plasată strategic la marea răscruce de drumuri a urbei. În fața mea un localnic suedez cu un BMW maaare, serie 7, negru și tot felul de bling-bling cromate pe el. Când îl vede, polițistul rotofei de la rutieră ia poziție de drepți în mijlocul intersecției și îl salută șmecherește cu două dește. Mândru de onorurile primite, suedezul calcă beamveul pe coadă de se ridică un zid de fum negru în urma lui. Polițistul, vesel, se întoarce la decalotat împreună cu specialiștii de la RAR.
    După o juma’ de oră mă întorc tot pe acolo.
    Poliția și RAR-ul își făceau datoria la sânge. Opriseră o fătuță cu lămâia în geam care stătea amețită în soare uitându-se la „profesioniștii” de la RAR cum scărmănau Astra ei bătrână și cenușie.

    00
  15. Mai bine și-ar amenința angajații.

    00
  16. Salutare, vis-a-vis de treaba cu zgomotul, am o intrebare: are voie politia romana sa iti ia talonul pe motiv de zgomot?
    E cineva patit sau cunoate cineva exact care e situatia in cazul asta?
    Multam fain!

    00
    • Nu ți ia talonul pentru sunet. Chiar și cu „sonometru performant” ce pwla poate măsura în centrul orașului? Valorile de sunet sunt date de producător la un anumit număr de ture, în condiții specifice. Lângă Casa Presei sau în Victoriei n ai condițiile specifice și ei știu asta.
      Așa că…cum îți ia talonul? Fiindcă se ia.
      Îți depistează modificările. Găuri, bafflere lipsă, tobă neomologată.
      M au oprit în Ardeal, au mirosit juma’ de ceas, s au uitat pe tobe, dupa ce s au uitat pe tobe s au mai uitat odată, s au uitat să vadă dacă am intermediara s.a.m.d.
      Discuția s a incheiat cu „domnu, la dvs sună mai tare muzica decât motorul”.
      Lângă mine, un copil cu găuri în tobă la un En500. Talon.

      00
    • Meliția doar te oprește, inspecția o face cel de la RAR. Uneori mai este și ISCTR-ul, de aia îi spune grupului ”capra cu trei iezi”, printre profesioniști.

      00
    • Garcea te opreste si solicita echipa RAR sa vina pentru verificari.

      Eu i-as baga 30 de zile la puscarie pe aia de isi pun pops and bags si 1 an pe aia care executa asa ceva.

      00
  17. Bag si eu bațu prin gard ca bula: intr-o luna sunt cam 21-22 de zile lucratoare si astfel ies cam 6 masini pe zi. Nu ca ar fi cine stie ce diferenta dar asa, ca fapt divers.

    00
    • Da, se stie ca aia cu masina tunata si motoarele pe kerosen merge doar Lu-Vi
      Duminica doar la biserica si piata, cine sa mai faca 8-uri pe strazi

      00
  18. a pus unu de la USR treaba asta acum o luna (tipul de la PMB). l-am intrebat de ce toata lumea stie ca pe grigorescu se fac curse noaptea, in afara de politie. mi-a raspuns ca mai au de lucrat la politia locala. cursele se tin in fiecare seara, asa ca lenea e mare.

    00
  19. Unde-i fum e și putere!

  20. Pai se numește RAR…..dooooh!

    00
  21. RAR-ul l-a oprit pe tata langa Mogosoaia(mai stau pe acolo din cand in cand) sa-i verifice masina care abia facuse 2 ani(un opel astra). S-au uitat pe acte ,serie motor, au verificat noxele si cauciucurile si i-au dat evident drumul.
    Nu numai ca „RAR” dar si pe langa subiectul activitatii lor. Din asta rezulta ca ei opresc aproape doar masini noi si zic…uite domne noi am oprit dar erau bune.Probabil ca doar atunci cand sunt camerele de filmat cu ei isi fac treaba.

    00
  22. Rezultatele unui filtru recent pe Aviatorilor in Bucuresti. Sursa digi 24, stirile protv
    „Bilanț îngrijorător, după ce polițiștii și inspectorii de la Registrul Auto Român au verificat zeci de mașini și motociclete care au circulat azi-noapte pe străzile Capitalei. Peste 80% la sută dintre autovehiculele trase pe dreapta au avut probleme tehnice. Sisteme de semnalizare care nu funcționau, anvelope neconforme ori modificări neomologate
    Bonus:
    În timpul verificării, un sofer care ambala motorul la semafor a reușit să-l amuze pe inspectorul RAR cu sinceritatea sa.
    “N-am catalizator, n-am… N-am nimic, am scos tot după el”, a spus el. Formularea „dupa el” apartine gibonului sofer.
    Se impun câteva precizari 😂
    1. 5 masini pe zi e un numar ridicol, de acord cu Vali. Daca ar verifica macar 100 cred ca am vedea situatia reala care e f grava.
    2. Mi se intareste convingerea ca peste jumatate dintre ligheanele din trafic nu au ce cauta pe strada. Si nu MA refer la anvelope din 2005. Vorbim de lipsa France, lumini, directie.
    3. Nu s a aplicat o taxa de access in oras / centru pentru masini poluante. Sa nu deranjam electoratul fin cu Golf 5 TDI. Dar se umbla cu masini fara dpf si motoare fara final, surse dovedite de particule cangerigene. Si „fraierii” (ironic pt prosti) cumpara masini hibride si plug in sau mai rau electrice si guvernul ii ajuta. Trec doua rable fara dpf si ne am pisat pe hibride si electric ca se anuleaza tot efectul. Success total
    Bine ca a luat Nicusor Dan masuri.. Oh wait..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube