Un articol foarte bun de citit despre Amazon. Citatul care ne interesează e ăsta:
Behind the scenes, Amazon has established a wellspring of private label brands; over 100 of them to be precise. These brands, some of which are in the market now, and many that are not, span a range of categories from apparel to food and cosmetics to furniture, to name only a few.
So, why on one hand is Amazon inviting brands into the kingdom but on the other hand creating its own brands to compete with them? The answer lies in two simple questions; when something gets sold on Amazon who owns the data? And secondly, who ultimately owns the customer relationship? If you answered “Amazon” to both questions you’re right.
Amazon are 100 de branduri proprii, copiate după alte branduri mai mari sau mai mici și, mare atenție aici, după cele mai populare produse. Pentru că ei știu ce se vinde și când.
Bun. Schema cu Europa e așa: cauți un produs destul de specific, pe amazon.de sau amazon.fr, pentru că ai văzut că îi face reclamă un youtuber sau un site. Produsul e american și nu se vinde încă în Europa. Sigur, Amazon US ți-l trimite, dar cu taxe și transport ajunge să fie scump. Amazon atunci îți recomandă produsul lor, copiat destul de mult după cel original, la un preț asemănător. Și îl are în Europa, și vine la tine în câteva zile.
Am pățit asta de două ori deja, anul ăsta.
Și mai e un efect aici: omoară produsele chinezești noname, oferind o calitate cu puțin mai ridicată.
spune-ne și nouă ce chestii mai ieftine dar asemănătoare ai luat de pe amazon
Topoare.
Sosete ?
lubrifiant industrial?!
Șuturi în cur. Mai ieftine dar asemanatoare in sensul ca nu toate nimeresc exact curul…
Cauta produse Amazon Basics. Eu mi-am luat un trepied care calitativ e excelent pentru ce am eu nevoie la un preț foarte mic.
si nu asta face deja emag si altex?
Da, pentru ca o companie care tocmai a trecut de 1 trilion $ capitalizare se poate compara cu ce face emag sau altex. Bravo ma, bun raspuns. Mama lor de apple, face alview telefoane? face. apple pamant romanesc!
m-am referit ca au produse propii nu cat valoreaza
nu a inventat amazon roata, Aldi, Metro si altii au produse „white label” sau „private label”, produsele sunt facute in exact aceeasi fabrica, aceleasi specificatii de cele mai multe ori, diferenta e doar de pret deoarece costurile cu marketingul si vanzarile sunt mai mici.
Amazon merge dupa cei care cumpara din china si vand pe amazon, asa ca au mers direct la producator.
@Arhi si Carrefour ce ofera? Fasole la conserva brand propriu la raft cu cea a altora, dar mai ieftina. Ei nu isi folosesc datele din vanzari pentru a afla ce merita sa branduiasca?
realizezi ca aici e vorba de faptul ca amazon copiaza brandurile care vand in marketul lor si nu despre brandurile proprii metro sau carrefour?
Corect, nu e o inventie chiar noua. Fenomenul este deosebit de complex si are strategii elaborate. Aici am gasit cateva indicii despre practicile consecvente ale retailerilor: https://www.brandprivat.ro/
Copiaza chinezisme si strica „afacerea” alora care cumpara ieftin din china ca sa vanda scump pe amazon. Nici o problema, ba din contra.
Pentru ca nu pot sa ii dau minus lui Arhi, acest atoatestiutor al bloggingului romanesc, voi scrie comentariul asta: „Arhi, te inseli iar toate prostiile pe care le debitezi, le spui cu o siguranta de poti sa convingi cativa naivi. Sper ca stii ce se zice de cei care au certitudini si cei care au dubii”.
Deci,vinde tot chinezarii,” dar putin mai scumpe”pentru ca nu sint „no name”… si asta numesti tu ceva nemaivazut?
Cam tot asta vroiam sa zic si eu. Un fel de (tot) telefoane chinezesti dar pe care nu mai scrie Allview ci Amazon…
cum sunt sau erau o dată telefoanele de la vdf sau alți, alcateluri sau zte-uri de care nu a auzit nimeni badge engineered de vdf
Are si eMag câteva. Și sub unele branduri vinde de la grătare la lenjerii de pat și scaune de birou. Trebuie să fie ceva puternic în spate pentru așa pricepere la atâtea feluri de produse. Sau sunt produse random din China cu brandul lor. Alegeți
https://www.trademarkia.com/ctm/ctm-company-sc-dante-international-sa-488736-page-1-2
Asta am observat de mult in supermarketurile/hypermarketurile din romania – auchan, carrefour, lidl, profi – toti copiaza produsele unor branduri si isi pune pe raft acelasi lucru sub denumiri proprii. Si le pun in locuri mult mai accesibile pe raft, le aseaza mult mai la indemana, sunt mai ieftine si nu de putine ori fac cumva ca din sortimentul ala nu mai gasesti decat brandul lor. Subit se termina de la raft orice alt brand din produsul respectiv. Mi se pare o practica ce ar trebui obligatoriu interzisa sau limitata prin legi clare si controale clare – e o concurenta total neloiala.
Am observat asta, spre exemplu, cu sucurile provenite din stoarcerea directa a diverselor fructe (alea in cutii de 3 litri, gen) – facute initial de niste producatori mici din tara. Au venit imediat marketurile cu aceleasi sucuri sub brand propriu si i-au falimentat pe producatorii romani, pentru ca nu le mai cumpara nimeni produsul lor.
De ce sa isi bata capul sa faca concurenta produselor pe care tot ei le vand? Nu crezi ca e mai simplu sa nu mai cumpere de la producatorii respectivi?
Lanturile de magazine nu au fabrici, cumpara tot de la producatori.
Producatorii romani in general se falimenteaza singuri fiindca nu sunt capabili sa produca acelasi produs doi ani la rand si in acelasi timp sa creasca cantitatea.
Am cumpărat lapte „marca Kaufland”. E lapte Lactag, scrie pe cutie: producător, Lactag SA. Firmă din Ploiești, dacă nu mă înșel.
Acum… exact cum falimenteaza Kaufland firma Lactag, DACĂ TOT DE LA EI CUMPĂRĂ?
Cunosc producători de roșii și zmeură care abia așteaptă să semne cu supermarketuri. Chiar se laudă cu asta, ca „s-a scos”, vinde toată producția, garantat.
Citez: „N-am eu hectare de pământ sa produc, cât ar vrea supermarketul să cumpere!
So, lanțurile de supermarketuri nu falimenteaza pe nimeni. Poate doar pe samsari, ma gândesc, pe suedejii „producători” care vând prin piețe.
Producătorii români se mai falimentează singuri și pentru că nu vor să nu audă de asociere, iar apoi scheaună de ce zboară de pe piață. Deoarece pentru prețul la care vrei să vinzi tu, deșteptule, eu iau poate de 2-3 ori mai multe.
Trebuie să fii bătut în cap să crezi că ai vreo șansă, ca mic producător, și să trăiești „decent”, și să concurezi cu chestii produse în străinătate cu sclavi.
Guys, pot fi 5 sau 10 producatori care fac un sortiment de produs. Daca hypermarketul X face un deal cu unul din cei 10…inseamna ca restul de 9 falimenteaza. Nu e asa greu de inteles. Si ala cu care s-a facut deal-ul devine un simplu instrument prin care un hypermarket isi face profit. Una e sa faci un produs pe care sa ai libertatea de a-l vinde oricui in conditii de profitabilitate pe care tu ti le stabilesti si cu totul altceva e sa devii captiv unui singur hypermarket caruia ii produci cw are el chef.
Dar asta nu e ceva nou. Mega image iti vinde franciza si monitorizeaza vanzarile. Daca iti merge bine cu Shop and Go-ul tau fac si ei un Mega peste drum…
O sa fiu avocatul diavolului si o sa arunc teoria ca taman acele branduri despre care spui ca Amazon le „copiaza” produc acel obiecte cu logoul Amazon/Amazon Basics.
Exemplu. Acumulatorii si bateriile AmazonBasics:
https://www.amazon.co.uk/AmazonBasics-Pre-Charged-Rechargeable-Batteries-minimum/dp/B00CWNMR5Y
Ce scrie la codul lor de produs? HR-3UTG-AMZN
Ia sa aruncam un ochi pe un model Sanyo Eneloop din prima generatie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop
„The part number for this generation of Eneloop is HR-3UTG (AA)”
Mai sa fie! Au copiat astia de la Amazon bunatate de Eneloop pana la codul de produs? Fara sa fie dati in judecata?
Sau sunt produse de catre Fujitsu la fabrica FDK din Japonia si au pus doar stickerul Amazon pe ele?
https://eneloop101.com/batteries/rewrapped-batteries/
In aceeasi idee vad si aceste branduri „copiate”. Daca Amazon au facut contract cu ei ca sa le produca acel obiect dar cu logoul AmazonBasics scris pe el atunci totul e gucci.
Un exemplu de pe piata alimentara romaneasca. Urda de la Solomonescu. Cateodata gasesti in Carrefour Urda „Drag de romania”. Cu brandul Carrefour pe el da? Ce scrie pe eticheta? „Produs de Solomonescu.”
Au copiat astia de la Carrefour reteta alora de la Solomonescu sau Solomonesco insisi produc acea urda dar pe eticheta e pus brandul de la Carrefour?
Omul zice ceva, restul „paiiiii da, dar Metro, Flanco, Mega, Emag uite ce fac”. E fix ca la politica cand ii zici ca PSD fura de rupe si el vine ti-o baga pe aia cu Soros, cu casele alea paradite a lui Iohanis desi ii zici de palatul lui Dragnea, cu nevasta lui Ciolos si serpilienii, etc.
Pur si simplu Amazon joaca agresiv pentru ca stiu ca momentan nu ai unde sa mergi ca third party seller. Te lasa sa gasesti produsul castigator, le day 15% fee pentru accesul la clienti, FBA fees, storage fee, long storage fee, PPC si ce dracu mai vor, nu iti dau voie sa contactezi si sa tragi clientul in afara sistemului lor pt ca te baneaza, dupa care iau produsele castigatoare si le fac sub brandul lor si normal ca nu ai avantaj competitiv fata de ei, pot simplu sa isi puna amazon choice, scada pret, ppc moaca, recomandari si alte chestii. Si nu prea ai unde sa mergi, ebay, walmart, poshmark, etsy au alt tip de business
omoară produsele chinezești noname, oferind o calitate cu puțin mai ridicată. – pai cele branduite de amazon tot niste chinezarii sunt, cu sigla amazon
dap. dar una e când cumperi YZYYTYT și alta e când cumperi AmazonBasics.
hihihi… vali a descoperit apa calda si roata in acelasi timp.
chestia asta se practica dr muuuuulti ani. mai bine de 20. la mijlocul anilor 90 maica-mea lucra la o fabrica romaneasca de ceva… un fel de condimente d-alea de ciorba combinate. in alimentare nu prea aveau loc ca nu stia lumea cine sunt asa ca mare parte din productie ajungea in metro. sub 2 forme, o mica parte sub brand propriu si restul cu ambalaj facut tot de ei pentru metro. ala metro se vindea mai bine desi era cu putin mai scump :D.
nu te-ai putut abține să nu fi tâmp, insultând din prima gazda. bravo.
:)))mda… probabil ca e prima oara cand comentez pe aici si nu stiai ca nu prea am jena sa fiu acid cu oricine, inclusiv cu gazda, si nici eu nu stiam ca gazda tine la tavaleala desi aparent a inceput sa cedeze pe la colturi
vedeti ca amazon basics tot in china se face…
lucrez la firma asta mareata, in spatele gardului sta o alta industrie.
Amazon are 2 afaceri in retail.
Prima consta in vinderea unui produs de catre o alta companie prin filtru amazon, unde amazonul tine marfa respectivului in depozitele sale, este afisata pe website dar ia doar un procent din vanzarea lui, cat si un procent de livrare de la client (asta este o sub-afacere care faci muuulti bani).
A doua este depozitarea marfurilor din China, o masiva industrie unde atentie, pe langa faptul ca odata intrata marfa in depozitele lor, amazonul are optiunea sa o cumpere ca marfa proprie (FBA=fullfiled by amazon) si o revinde in numele propriu, sau doar o primeste bulk, sau doar depozitare unde taxeaza doar pt acest lucru, restul este partea clientului.
In oricare din cazuri, amazonul este vazut ca prost platitor, sunt miliarde de review uri unde clientii asteapta si 3 luni pana sunt platiti.
Pe scurt, amazonul ia bani din 2 parti, producator pt receptia marfii in depozitele lor, si transportul catre client care atentie, desi ae presupune ca de multe ori e gratis, chiar si cu prime si amazonul tot taxeaza clientul dar mai departe nu pot spune prin contract.
Mai sunt multe substraturi ale afacerii dar sincer, nu e atat de complicat sau imposibil de copiat sau inventiva.
Amazon Basics nu inventeaza absolut nimic. Capitalizeaza pe imaginea Amazon, asa cum au facut toti marii retaileri la un moment dat. Dupa ce au intrat adânc in ADN-ul consumatorului, acesta a inceput sa asocieze numele retailer-ului cu ideea de calitate. Daca el continua sa isi faca cumparaturile acolo, inseamna ca are incredere in acel retailer. Iar daca retailer-ul scoate un produs cu numele lui, musai trebuie sa fie bun. Mai mult, daca am o problema cu acel produs, stiu unde sa ma duc, nu caut producatorul printre fonturile minuscule de pe eticheta si apoi ma lupt cu un numar de telefon.
Pe de alta parte, având costuri inexistente pentru marketing si publicitate, retailer-ul poate oferi un pret mai bun pentru un produs identic, chiar produs de aceeasi firma care vinde mai scump. Si, contrar aparentelor, firma respectiva nu va da faliment. Pentru ca in magazin sunt toate tipurile de clienti, cu „status” diferit in societate. Sau, macar asa cred ei. Cei cu standarde mai mari, nu se vor apleca sa ia marca retailer-ului, nu e de „standing”-ul lor social. Deci, in final, brand-ul care produce si pentru retailer nu va pierde nimic. Dimpotriva, poate chiar sa-si echilibreze cumva productia si sa-si vânda marfa cam tot timpul anului. Sau sa scape de un surplus momentan.
Am avut o ruda care la un moment dat era sofer pe o camioneta, angajat la o firma, si alerga in toata tara dupa oua. Vorbim de România. Milioane de oua. Mi-a spus ca patronul lui vindea in aproape toate supermarket-urile din România in felul urmator: vindea o parte retailer-ului la cel mai bun pret de pe piata, adica cel mai jos posibil. Câteodata, le vindea la pret de achizitie (si ala negociat la sânge cu producatorul), doar ca sa fie retailer-ul supermultumit si sa nu caute alt furnizor. Tot el le ambala pentru retailer, cu logo-ul acestuia. Restul de oua le vindea cu brandul lui, mai scump, fix pe acelasi raft cu oualele retailer-ului. Avea marja suficient de mare incât putea sa vând oualele retailerului sub pretul de achizitie (când voia sa faca promotii) si tot era pe plus.
PS. Citind comentariile am observat iar cum oamenii isi dau cu parerea fara sa stie absolut nimic despre subiect. Dar ei sunt siguri ca stiu. Sper sa-mi reamintesc asta când voi citi comentariile la posturile mele