Altex pregăteşte un sistem de afiliere propriu – renunţarea la 2Parale e iminentă

O informaţie în premieră: din două surse am aflat că Altex, unul dintre cei mai mari retaileri de electronice şi electrocasnice din România, îşi pregăteşte un sistem propriu de affiliate marketing, pe care îl va lansa curând.

Altex a avut pe 2010 o cifră de afaceri de peste 200 milioane euro, puţin mai mult decât eMag, liderul absolut pe online (145 milioane euro), cu menţiunea că Altex are peste 90 de magazine fizice, în timp ce emag are sub 10.  altex

Momentan, Altex.ro este pe locul doi în top advertiserilor 2Parale, după Groupon, iar vânzările pe care le fac prin aceştia sunt, aparent, destul mari încât să justifice ruperea de 2Parale. Dezvoltatorul sistemului de afiliere este Netbridge.

Un fapt interesant: în 2Parale Altex.ro avea cea mai mică rată de respingere a comisioanelor/comenzilor, în jur de 4%, o premieră pe zona IT a afiliaţilor din sistem, unde rata de respingere a comisioanelor era de +30%.

Dorin Boerescu, şeful 2Parale, nu a dorit să comenteze informaţia.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

16 comentarii

  1. Sunt doua probleme mari la altex, in afiliere, care odata cu ruperea de 2parale i-ar putea afecta foarte mult..pentru ca vorbim de o alta categorie de afiliati.. vezi ceata de denigratori de la profitshare.

    1. Foarte des site-ul pica, de-a totul sau doar anumite categorii
    2. Produsele care nu mai sunt pe stoc => 404 error. Cateodata nici macar nu intra pagina de eroare, astfel ca pentru afiliat nici cookie-ul nu va fi luat.

    In ceea ce priveste rata de respingere, altex mai aproba si anumite comisioane anulate, pentru ca nu au implementat tracking-ul de exemplu si pe butonul “rezerva in magazin”, dar care am inteles ca e in atentia lor. Probabil oarecum compenseaza. Un 4% e ireal ca rata de anulare.
    De altfel rata de conversie este mult mai mica decat la emag. Probabil pe moment.

    Parerea mea e ca pe online altex mai au multe de invatat. DAr nu strica ceva concurenta mai serioasa pt. emag; unde ce e drept in ultimele luni relatia cu cei de la profitshare e mult mai buna..iar sistemul pare bine facut, cu imbunatiri semnificative in ultima vreme in ceea ce priveste transparenta comisioanelor.

    00
  2. Siteul Altex se misca greu acum, efectiv, nu mai zic ca pe anumite categorii de produse is departe de eMag, dar speram la mai bine.

    00
  3. Este o iniţiativă bună, sper că nu o vor implementa la fel de prost ca de exemplu cei de la Elanko, unde afilierea se rezumă la un baner static, generic, neactualizat de aproape un an de zile. La întrebarea unui afiliat de ce nu permit linkuri de afiliere, răspunsul lor este halucinant de retard. Sau mă rog, de persoană care habar nu are nici de afiliere, nici de usability, şi bineînţeles n-a auzit niciodată de marele A, compania care a cucerit piaţa online pe segmentul muzicii digitale doar pentru că unul din fixurile fondatorului a fost ca pe playerul lor să poţi ajunge la melodia dorită din maxim 3 clicuri, indiferent câte mii de piese ai.

    00
  4. @Claudiu nu inteleg de ce crezi tu ca i-ar afecta foarte mult pe altex, in sensul negativ, inteleg…

    E o prostie sa crezi ca un magazin te plateste degeaba daca nu a facut vanzarea, iar cand esti numarul 1 chiar nu ai nevoie de artificii de gen. Sa intelegem ca si celelalte magazine IT, au descoperit apa calda, de au scazut de la “normalul” 30% rata de respingere la 10? Sau consideri ca toate platesc aiurea din buzunar comisioanele chiar daca sunt vanzarile anulate?

    Minusul altexului este butonul ala cu rezerva in magazin, ca nu faci conversie, dar in schimb nu promoveaza agresiv ideea de comenzi telefonice, nu au support prin mess sau chat, etc. E mai decent ca multii altii. Afilierea proprie va depinde de solutia tehnica, daca vor fi mai aproape de regulamentul si solutiile 2 parale vor inghitii multi afiliati emag, nu stiu ce ii duce mintea pe netbridge, dar daca altex a hotarat sa faca pasul asta, inseamna ca se justifica efortul.

    00
  5. Interesant de urmarit evolutia din momentul lansarii si ce vor spune primii afiliati despre sistemul de afiliere. Problema cea mai importanta este data de transparenta. Daca in 2parale ai oarecum cui sa te plangi, cand esti in relatie directa cu advertiser-ul e mai dificil de solutionat o problema sau alta. Oricum, daca vor urma modelul celor de la eMag sau daca vor incerca ceva mai “inedit” care sa aibe succes si sa fie apreciat, afiliatii si marketing-ul afiliat in general vor avea numai de castigat. Concurenta e buna, ba chiar foarte buna in contextul actual al pietei.

    00
  6. Stie Dan Ostahie ce face !!!

    00
  7. “Netbridge” nu sunt aia care au Okazii.ro?. Daca sunt aia, vai si amar va iesi din softul ala.

    00
  8. Poate cu ocazia asta fac si un redesign la mizeria aia de site.

    00
  9. Inseamna ca au angajat un affiliate manager in sfarsit :D. Trebuie facute multe schimbari facute – de la site, nr. de produse in plus adaugate pe site si mai important sa vedem cat de eficienta va fi comunicarea. Si daca pornesc cu stangul sau nepregatiti vor avea mult de suferit. Oricum se anunta o toamna interesanta pe affiliere. Un competitor la profitshare..sa vedem daca se va ridica la nivelul acestuia.

    00
  10. NOU
    #11

    @Claudiu – Siteul le pica pentru ca au ales din punctul meu de vedere o platforma necompetitiva la nivelul spre care tinde Altex si anume Magento.

    @Dragos Bunea nu trebuie sa faca nimic inedit. Trebuie sa castige doar increderea afiliatilor si asta e tot. Pentru asta trebuie sa-si faca cum trebuie calculele. Comision acordat , durata cookie si sa pastreze acea rata de 4% ( a se intelege rata reala ).

    Din pacate 99,99% din magazinele ce adera la un sistem de afiliere sau isi creeaza singure un program nu fac nici la inceput si nici dupa un asemenea calcul. Habar nu au daca acorda corect comisionul potrivit posibilitatilor lor si nici daca perioada cookiurilor este cea corecta. Sper ca Altex va face o asemenea analiza si nu trebuie sa supere pe nimeni daca vor ajunge la concluzia ca perioada de 14 zile e perioada optima a cookiurilor astfel incat sa castige atat ei cat si afiliatul.

    Apoi e impetuos necesar sa angajeze cel putin un om ca suport pentru afiliati. Si nu unul oarecare. Nu unul cu nasul pe sus vorbind superior cum se intampla pe la alte case mai mari din online-ul autohton. Trebuie unul care stie cu ce se mananca afilierea si sa intelega pe deplin modul de gandire al unui afiliat .Daca cei de la Amazon reusesc sa-mi raspunda la cererile de asistenta prin email in 4-6 ore de ce nu am reusi si noi acest lucru in Romania unde lucrurile sunt muuult mai simple decat acolo.

    @Zoso … , cu acest exemplu pozitiv Altex si al lor 4% cred ca usor usor incepi sa intelegi problemele de fond ale Marketingului Afiliat din Romania si de asemenea care sunt de fapt motivele disputelor atat de numeroase din trecut si din prezent. Inca 2-3 magazine precum Altex si se va cerne definitiv bobul de neghina.

    00
    • @Costel Bordea: “Apoi e impetuos necesar sa angajeze cel putin un om ca suport pentru afiliati. Si nu unul oarecare. Nu unul cu nasul pe sus vorbind superior cum se intampla pe la alte case mai mari din online-ul autohton. ”

      aici nu te referi la krumel, nu?:)

  11. NOU
    #13

    Rabdarea este amara, dar fructele ei sunt dulci.

    00
  12. Zoso, nu stie krumel afiliere, ti a scris raspicat ca nu erau siteurile lui, doar ale unui fost angajat, devenit prieten, care le a inregistrat el domeniile si a ala a facut siteurile si a uitat sa ii transfere domeniile si ca sa se recompenseze le a facut putina optimizare, dar per total, a fost o neintelegere bai nene, ti a explicat omu. carcotasule. huo.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.