Alte 3 cauze ale traficului oribil din orașe

Am făcut zilele astea niște drumuri cu mașina, mai cumpărat haine la copil, mai cărat niște saci sau niște jardiniere, din astea. Și am observat alte trei cauze ale traficului oribil din orașe, dincolo de “ieșim cu toții pe străzi la aceeași oră” sau “sunt prea multe mașini. Sau “eram cu ochii în telefon, nu am văzut că s-a pus verde, de ce nu face poliția ceva”.

Chestii de finețe sau de bun simț, cum doriți.

Punctul de încadrare

Trebuie să faci dreapta de pe o stradă cu două benzi pe o stradă cu două benzi. Faci dreapta și te oprești, că vrei să te încadrezi pe stânga, că banda din dreapta face dreapta și tu vrei să mergi înainte. Și aștepți. Și nu te uiți că în față banda este liberă și în spate e plin de mașini.

Felicitări.

Văd frecvent asta în giratorii cum e ăsta. Mașinile se opresc înainte de trecerea de pietoni, cam pe unde e doamna cu fustă mov, și așteaptă. Încă unul din spatele lui la fel, și gata, dacă în spatele lor e cineva care vrea să meargă înainte nu mai are loc.

Ies direct pe banda a doua

O altă apucătură este să ieși pe o stradă cu două benzi pe sens direct pe banda a doua, din varii motive, cel mai des fiind că vrei să faci stânga în 100m. Practic, vrei să tai două benzi, apoi să faci stânga peste alte două benzi.

Adorabil, dar egoist. Când ești a doua mașină în schema asta te enervezi că ăla din fata ta nu se mișcă, după care devii tu prima mașină și faci la fel.

Accelerezi când vezi că vrea cineva să se încadreze

Am stat la un moment dat la coadă aici. Traficul vine de sus de sub podul ăla, unde e alt pod. Întâi, ăia nu semnalizau, și doi, când vedeau că ar fi ocazia să se bage cineva, accelerau puternic.

Ați crede că e stupid sau mi se pare mie. Neah. De ce credeți că e bordura asta de beton de 1 metru? De amuzament?

Și partea amuzantă aici e că în vezi în ambele situații. Și stau la coadă și sunt nervoși că nu au timp/loc să se bage, și când coboară și accelerează ca să nu lase pe alții să se bage. Pur și simplu nu au destul creier ca să facă legătura între cele două situații, care se întâmplă peste tot, nu doar acolo. Nu las pe altul să se bage, dar alții trebuie să mă lase pe mine, că nu moare nimeni. Șoferi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. deci principala cauza, nesimtirea…

    Comentariu apreciat.871
  2. Faci stânga de pe o stradă cu sens unic. Încadrează-te frate pe partea stângă! Nope, blocăm pe toată lumea care face dreapta, pentru că de ce nu?

    Indecis. Tu ce zici?237
  3. O observație corectă:”pur și simplu nu au destul creier să facă legătura…” Dar asta nu e vina lor. Așa s-au născut. De aceea, vina majoră o au cei care ar trebui să hotărască ce și cum in legătură cu traficul, infrastructura etc. Niciunde in lume nu se lasă totul la îndemâna șoferilor, nu ne bazam pe” bun simț” trebuie sa îmbunătățim constant, dar cine sa facă? Responsabilii au alte preocupări iar societatea civilă s-a obișnuit așa.

    Comentariu apreciat.291
  4. Alte cauze sunt fix „niște drumuri cu mașina, mai cumpărat haine la copil, mai cărat niște saci sau niște jardiniere, din astea”. Uite asa foarte multi au „din astea” si iau masina ca sunt prea snobi sa mearga 500m pe jos ori cu tramvaiul. Plus gramada de nostalgici mutati la porumb care iau masina cel putin ca sa nu-i manance cainii

    Indecis. Tu ce zici?4016
  5. Din cauză că lipseau marcajele în intersecție era inutil să le explic proștilor că dacă banda 4 e obligatoriu dreapta și după intersecție rămân 3 benzi, nu mergi drept ci te decalezi spre stânga. Au refăcut marcajul, banda a 4 a, obligatoriu stânga, marcajul perfect drept..

    417
    • Aici tu gresesti. Nu se circula niciodata in functie de cum ar fi logic, se circula in functie de marcaje. Daca marcajele lipsesc este de preferat sa iti pastrezi banda, pentru ca in cazul unui accident tu ai fi cel care a schimbat banda fara sa acorde prioritate.

      162
    • Care bandă, dacă nu mai era trasată?
      Oricum, ideea era că autoritățile sunt imbecile. În loc să traseze benzile logic, pentru a fluidiza, au trasat drept o bandă care dispare, că e obligatoriu stânga…
      Da, stânga, am greșit mai sus când am scris dreapta.

      121
    • Apropos de benzi si mers drept: zilele trecute a trebuit sa traversez orasul Roman, in drum spre Iasi. Drumul ce strabate orasul are 2 benzi pe sens. La un moment dat prima banda devine banda pentru dreapta (nu inainte-si-la-dreapta). Ok, ma mut pe banda doi. Dupa nici 100 de metri, banda devine pentru stanga. WTF??? Ok, ma mut pe banda 1. Care, ghici ce, devine iar pentru dreapta.
      Ma uit pe gmaps si vad ca inainte erau trasate ok. Pentru mine a fost prima data cand am facut acest drum.

      190
    • rahaturile astea sunt făcute să le fie lor bine, local, nu ție, că tu nu votezi acolo. dar n-ar face o centură ocolitoare.

  6. Am câteva clipuri în cameră, tot zic că le urc. In Podu Roș (Iași) nu e zi lăsată de la cel de sus să nu fie un prost care vine pe banda 1, întră în sens tăind banda pe 2, apoi iese din sens tot prin banda 1……

    141
    • Podul Ros din Iasi e subiect de studiu la legislatie. Ma feresc de acel „sens giratoriu” cat de des pot.

      100
    • Eu nu am cum, circul zilnic prin el. Dar mereu vin pe banda 2 si tin banda pana ies spre Palas…cei de pe banda 1 inteleg altceva. Le-a pus si marcaje primaria, tot degeaba.

      60
    • @Alecsandru – in Bucuresti stiu doar eu cateva giratorii de genul asta.
      Probabil ca problema e deja comuna in Romania.
      E pur si simplu prostie si nesimtire din plin.

      40
  7. Apropo de punctul 2: azi am vazut marlania marlaniilor. In Bucuresti, pe Calea Grivitei in zona Carpati sunt 3 benzi pe sens+parcare. Stateam in coada la semafor si omul meu iese dintre blocuri si roaga soferii sa ii faca loc sa taie benzile, aratand “inainte, sefule, sa trec si eu”. Sii ii facem loc, eu eram pe banda doi. Si cand trece de noi, FACE DREAPTA SI SE BAGA IN FATA TUTUROR LA SEMAFORUL LA CARE STATEAM NOI.
    Baaaaai, n-ai cum nivelul asta de marlanie!!! N-ai cum!

    Comentariu apreciat.352
  8. Nu am inteles faza cu trecerea de pietoni de dupa giratoriu. Adica soferii nu ar trebui sa fie prudenti cand sunt pietoni in apropierea trecerii? Eu cred ca poate fi mutatat trecerea vreo 5 metri mai departe de giratoriu (cam cum e cea din dreapta), dar hai sa nu le imputam soferilor ca opresc „prea devreme” la trecere intr-o tara in care trecerea de pietoni inseamna mai mult „dau vina pe pieton ca nu s-a asigurat, nu ca nu am fost eu atent la trecerea de pietoni ca doar nu am facut o scoala si am dat exament tocmai pentru ca sunt la conducerea a catorva tone de fier”

    101
    • @punKreas La prima citire si eu am zis la fel, dar cred ca situatia la care se refera Vali este cea fara pietoni – cine face dreapta si vrea pe B2, dar nu poate pentru ca este trafic pe B2, poate sa mai avanseze un pic pe B1, ca sa nu blocheze pe cei din spatele lui in intersectie.

      20
    • @MihaiC: cred ca situatia de care zici tu e a doua (cea cu ies pe banda a doua) :D

      10
  9. In Galati banda 1 e parcare. In Brasov banda 1 e libera?!

    120
  10. ai uitat sa-i mentionezi pe aia care imediat dupa intersectie opresc si reusesc sa blocheze o banda de se blocheaza tt intersectia. pe aia ii urasc cei mai mult, 10m daca s-ar duce mai in fata ar fi mult mai ok.
    si taximetristii/uber care opresc in mijlocul drumului ca sa preia un client sau sa se dea jos cand la 2m e loc la bordura sau poarta unei case, ceva, orice, unde ar putea opri fara sa incurce

    111
  11. “ O altă apucătură este să ieși pe o stradă cu două benzi pe sens direct pe banda a doua, din varii motive, cel mai des fiind că vrei să faci stânga în 100m. Practic, vrei să tai două benzi, apoi să faci stânga peste alte două benzi.”
    Mare parte din mizeriile astea sunt generate de Waze. Algoritmul e tampit rau, te baga prin tot felul de stradute si te scoate la bulevard unde -surpriza! trebuie sa faci stanga in 50m

    231
  12. „Ies direct pe banda a doua” e groaza mea pe motor, darse practica in orice stat.

    60
  13. Cauza principala:
    Noi stam aici dar dam copilu la scoala din celalalt capat al orasului ca e mai buna, cu corolarul ne mutam la porumb dar dam copilul la scoala din oras.
    Aceeasi ruta acasa-birou:
    – cand e scoala 30-45 de minute
    – cand e vacanta (inclusiv aia de 1 sapt din perioada asta) 12 minute pe ceas, din garaj in garaj

    113
    • Simplu, schimbi ora sa nu coincida cu programul de dus copiii la scoala, dimineata, la intoarcere dupa amiaza tot asa, daca se poate.

      44
    • am expus niste chestii pe care le-am observat cand mergeam la birou.
      Nu mai am problema asta acum, dar o mare parte din trafic e generat de plimbatul copiilor la scoala, la afterschool apoi la pian, inot, vioara, fotbal si pictura

      81
    • E cat se poate de clar ca educația, adică lipsa ei, este cauza tuturor relelor din romania. Dacă ar fi construit cate o școală la fiecare 1000 de case, nu ne mai chinuiam să ducem copilul de la porumb la oraș. Mulți ar vrea să-l ducă pe copil la scoala de la porumb, dar nu există acea școală. In țările din vest, orice suburbie este dotată cu toată infrastructura necesară, tocmai ca țăranul să nu fie nevoit să ajungă la oraș. Dar aici, in 30 de ani de psd nu am văzut nicio școală /grădiniță construită.

      51
  14. Cat timp cu masina voi face 20 de minute in loc de 40-50 cat as face cu transportul public/mijloace alternative voi folosi masina. Asta este rationamentul principal pentru care masina este destul de folosita in oras. Daca mai vine si vreme nasoala s-ar putea sa prefer confortul masinii mele fata de transportul public.
    Stiu sunt egoist si nu sunt sustenabil, dar mi se pare ca ne aflam intr-un punct destul de simplu. Ori acceptam realitatea si ne adaptam la ea prin varii motive, ori incepem sa punem presiune pe factorii decidenti sa faca transportul public mai atragator decat masina proprie. Discutia in care aratam ca traficul oribil este din cauza unora care sunt nesimtiti sau mai stiu eu, este doar un subiect de crapat seminte la fata blocului. Nu rezolva problema creeaza multe frustrari.

    1412
    • Sunt și eu curios ce înseamnă în ochii unora „transport public mai atrăgător”? Dacă faci 20 de min cu mașina atunci transportul public să facă 10 min? Autobuzul să vină din 2 în 2 minute ca să nu astepți mult? Să aibă fiecare călător 3 scaune libere ca să nu se simtă înghesuit? Stații la maxim 10 m de unde ai tu treabă?

      Întreb fiindcă aud atât de des chestia asta cu „până nu fac transportul public mai atractiv eu merg cu mașina” încât a ajuns să mi se pară o scuză expirată.

      77
    • Esti pe langa subiect, plimbare placuta in continuare.

      22
    • Bose, te-ai uitat un pic de ce transportul in comun face 40-50 in loc de 20? Hai că-ți dau eu un spoiler – din pricina mașinilor. Aia care lasă „pe avarii cinci minute sa-mi iau țigări” și blochează o bandă, iar autobuzul nu are pe unde să depășească, aia care nu acordă prioritate la plecarea din stații, aia care parchează în stații… E problema clasica de ou și găina – nu las mașina că transportul face mult, dar transportul face mult ca nu am lasat eu mașina. Hai să vedem cine renunță primii…

      74
    • @Jollycă, să se aplice zilnic amenzi pt tot ce zici tu, da’ zilnic, pt cel puțin jumătate din șoferi, de preferabil pt toți.

      Plus bandă dedicată pt transportul în comun combinată cu amenzi zilnice pt cei care incalcă banda dedicată.
      Amenzi până când banda dedicată se va putea vedea goală câțiva km (pe drum drept) și niciun șofer nici măcar nu se va uita la ea.

      61
  15. Ziceți voi să mai las mașina in parcare si să merg pe jos? Păi și dacă-mi cade in cap fro muiere neînțeleasă?

    https://spotmedia.ro/stiri/social/o-femeie-s-a-aruncat-de-la-etajul-cinci-al-unui-bloc-din-bucuresti-si-a-cazut-peste-o-alta-care-mergea-pe-trotuar

    De unde tragi concluzia că, de deșteaptă ce e, nu doar ca nici să se sinucidă nu-i in stare, ci că tot belea pe capul altora e și atunci când se decide.

    130
  16. vezi masina la 500m oprita la 500m in fata. In loc sa te gandesti ca poate ar fi bine sa schimbi banda cat inca esti in miscare si cu o anumita viteza astepti sa ajungi in spatele ei. Te opresti si dai semnal pana isi face unul mila si opreste toata coloana ca sa te bagi. Sau daca nu isi face mila fortezi si te bagi ca sa franeze fortat toata coloana. Nu e vina ta ca e ala oprit aiurea dar poti sa anticipezi un pic ce se va intampla.

    92
  17. O manevra care poate fi fatala vreau sa expun, gest care se face din reflex cateodata anume asteptatul pentru un vitraj cu rotile deja bracate pe directia dorita.Nu demult pe stiri tv/ziare a fost expus cazul:” Sfârşit îngrozitor pentru un angajat al Institutului de Boli Cardiovasculare din Timişoara. Bărbatul a murit chiar când se pregătea să intre cu autoturismul în curtea spitalului la care lucra. Mașina lui a fost lovită, pe rând, de o maşină şi două TIR-uri.”
    Dintre toate explicatiile nu am auzit pe cineva sa spuna ca soferul decedat s-a oprit sa treaca tirurile ca apoi sa faca la stanga in curtea spitalului, cu rotile deja bracate spre stanga. Cand masina din spate l-a lovit inevitabil a fost proiectat pe contrasens direct in tir.

    62
  18. Si daca nu vrei sa blochezi intersectia, pentru ca ai un pic de creier si te uiti un pic mai departe de bara din spate a masinii din fata ta, iti iei numai claxoane, injuraturi si esti sicanat dupa aia in trafic.

    60
  19. Accelerezi când vezi că vrea cineva să se încadreze

    Man, nu stiu ce celelalte două, sunt prea subtile pentru mine, dar asta e miezu’. Bă… băăăă… e ca un făcut. Merg decent pe banda 1, dar peste unu’ mai lent, mai pe chill, și vreau să-l depășesc, văd că e unul pe banda a doua, dau semnal, atunci începe ăla de pe banda a doua să accelereze și să ma depășească! De ce plua mea să faci asta?! Unde ai fost până atunci?! FGM!

    80

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.