De ce să nu alegi niciodată 3 euro/zi sau firme mici de închirieri auto

Provin dintr-o familie cu o îndelungată istorie în nișa de închirieri auto, primele referințe ale mărcii principale pe care am operăm apărând în 1942. Inițial acționam ca și companie tradițională de închirieri auto, însă acum circa 13 ani am făcut pasul de la operator de închirieri auto tradițional la broker.

La vremea respectivă avea loc o explozie de concurenți. Operatori mici și foarte mici, extrem de competitivi , judecând doar după tarife, pentru că deseori nu fiscalizau și nu respectau normele legate de asigurări, revizii, anvelope și ignorau standarde minime de siguranță (mașini cu probleme, neîntreținute, fără RCA de rent-a-car, fără plăcuțe de frână, revizii sărite, cu prezoane lipsă, anvelope uzate șamd). Genul asta de firme se chemau mereu altfel, aveau zeci de siteuri gen ionrent, supercars, alexrent – și implicit feedbackul nu conta.

În plus, multe firme de acest tip aveau centrul de profit ascuns, în sensul că, în ciuda unui preț per zi extrem de mic, clientul ajungea să cheltuiască mult mai mult. Când vine vorba de un serviciu atât de intangibil, deseori doar un profesionist poate percepe valoarea adăugată și implicit plăti pentru revizii la 6 luni, mașini mereu noi, prețuri cu toate taxele incluse și chestii de genul asta. Pentru ochiul neavizat însă, un Logan e un Logan, toate sunt la fel, și atunci decizia de cumpărare se face deseori exclusiv pe baza prețului pentru că mașinile sunt percepute ca fiind substituibile. Nimic mai fals.

În ultima vreme însă, în piață se perpetuează un model de business extrem de periculos pentru client, importat din tarile mediteraneene și din sudul Europei, bazat pe prețuri ireale și garanții foarte mari de daună (franșize). De exemplu, poți închiria o Dacia Logan să spunem, la prețul magic de 0.8 euro per zi TVA inclus, furnizorul încasând undeva la 18 euro pe lună (pe gradul tipic de acoperire), în condițiile în care rata sa de leasing operațional este de 372 euro/lună.

Care e logica? De ce ai închiria cu 18 euro o mașină care te costă 372 + multe alte costuri operaționale / oameni + logistică + marketing + costuri de livrare și returnare și așa mai departe? Catchul? Garanția (sau excesul) e > 1.200 de euro + TVA.

Ce înseamnă în practică asta? Că dacă agentul la returnare se sprijină cu genunchiul de mașină, ai pierdut +1.200 de euro. Că dacă cineva îți atinge mașina în parcare, ai pierdut +1.200 euro.  Că dacă ai atins cu bara față puțin de tot bordura la parcare, ai pierdut +1.200 euro. Că dacă ți-a sărit o piatră în parbriz ….ați prins ideea.  Unele din firmele care adoptă modelul ăsta de business sunt firme mari și serioase, și o fac pentru că în direcția asta se duce piața, însă printre ele există și firme care o fac pentru că mută centrul de profit din chirie în zona de reținere aiurea de garanții și suplimente de asigurare.

Pe unele siteuri, poți plăti o sumă (protecție exces) care de regulă e de 2-3 ori mai mare decât chiria mașinii pentru a asigura garanția. Rețineți însă modul în care am formulat lucrurile. Pentru a asigura garanția, nu mașina. Produsul ăsta e un produs 3rd party, prin care o parte numită asigurator se obligă față de client să îi returneze o porțiune din garanție în condițiile în care furnizorul i-o reține, dacă clientul îndeplinește niște condiții – condiții pe care din experiența mea practică clientul le îndeplinește rareori spre niciodată. Treaba asta nu are nici o conexiune cu furnizorul mașinii, și clientul plătește în continuare garanție la fața locului.

Cum funcționează dacă nu ești atent la ce închiriezi și te arunci pe preturi de genul 2-3 euro/zi? Ajungi în aeroport la ora 2 dimineața:

  • Nu vă merge cardul, ne pare rău, nu puteți ridica mașina, spuse agentul în timp ce împingea cardul în POS cât să nu facă chip-ul sau banda magnetică contact.
  • Nu este un card de debit acceptat, ne pare rău, nu ați citit pagina 12 din Termeni și Condiții? Scria acolo că acceptam doar carduri cu BIN de minim 11 cifre.
  • Ah, ați zgâriat mașina, ne pare rău, trebuie să vă reținem cei 1.200 euro.
  • Ne pare rău, ați întârziat și rezervarea nu mai este valabilă. Noul preț este X, unde X e de trei ori mai mare.
  • Ați cumpărat asigurare totală, dar tot blocați garanția, pentru ca e un produs 3rd party

In relatia cu un broker insa, agentul sau furnizorul local nu isi poate permite niciodata sa faca asta, pentru ca un client pacalit inseamna 10.000 de clienti viitori pierduti, pentru ca brokerul il ocoleste. El compara sute de oferte live, beneficiaza de tarife negociate cu furnizorii, si cand lucrurile o iau razna, daca e nevoie intervine. Si credeti-ma interventia asta, implica deoseori ani de experienta si eforturi supraomenesti. Sunt in piata cazuri unde brokerul si furnizorul au mers in instanta pe garantii retinute abuziv, sau pentru diferite probleme au exclus multipli furnizori.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. sincer, cred că era de apreciat dacă erau și niște sfaturi pentru evitarea unor asemenea firme (și nu, nu doar de genul „nu merge unde e ieftin”, „citește cu atenție contractul” etc., etc)

    00
    • de acord. principiul l-am inteles.
      un post cu sfaturi concrete, recomandari palpabile ar ajuta multa lume.
      sa ne educam impreuna, zic

      00
    • Mă scuzați, dar de ce să nu citești contractul?!

      00
    • @A, citesti contractul, insa toate firmele au avocati care au scris contractul, si au clauze care mai de care mai obscur formulate, si care mai de care mai abuzive. Si firmele serioase, si firmele abuzive au acele clauze din termene si conditii universal acoperitoare in instanta. Zgarieturile reale vs zgarieturile vechi vs zgarieturile imaginare arata identic in contract.
      Important este ce va impune compania in operatiunile de zi cu zi.
      De unde si nevoia de informatie ceruta de @berenger si @nicu .

      00
    • pentru evitarea unor asemenea firme folosesti bunul simt
      -vezi sa fie o firma cat de cat mare, nu Gicu inchirieri gmbh. eventual cu acoperire in mai multe tari
      -cauti niste review-uri
      -iti faci rezervarea dinainte si plata online, civilizat

      00
  2. Ok, care sunt preturile „corecte” azi? Punem aici o lista orientativa? Sau zicem „CosticaSRL” e o firma de incredere, orientati-va dupa preturile lor?

    00
  3. Mda..extrem de subiectiv
    Greu de convins cu abordarea asta. Pare mai rau ca un advertorial, destul de disperat. Dar in rest, corect punctat.

    00
    • „un serviciu atât de intangibil”…what?

      „La vremea respectivă avea loc o explozie de concurenți”

      „prețuri ireale”

      ok. materialul ăsta trebuia corectat, reformulat in destule locuri pt k se vede k e scris o singură dată

      00
    • omul e român dar a stat mult pe afară, nu mai vorbește corect românește.

    • Nu stiu daca un om care scrie cu „k” in loc de „ca” poate sa isi dea cu parerea in ceea ce priveste eventualele corecturi.

    • EV. Adevertorial?

      E foarte interesant următorul efect. Ăștia care de regulă tipa „reclama” la orice (deși aici e clar că nu e… că nu ai link, telefon, oferta, nume firma și intenționat nu ai nici macar numele autorului) sunt frecvent cei care nu pot să recunoască publicitatea reală nici invers. În sensul că percep reclamele ca fiind adevărate.

      Intenționat nu ai nimic de genul asta pentru că e un post educativ. La modul – citește bine înainte sa…

      00
    • @Iulia

      o grijă ai :))

      00
  4. NOU
    #13

    * sunt in baza de date Hertz si EuropeCar ca „bun sofer” si nu am avut niciodata vreo problema in retinere de bani in plus fata de cat era de platit … intotdeuna am platit asigurare full la masina inchiriata si chiar daca am dat intre 100 si 300 de euro pe asigurare am evitat plata aceea „nesimtita” la final pentru o pietricica in parbriz … paza buna trece primejdia rea …
    * e de datoria clientului sa se asigure de toti termenii si conditiile inainte de inchiriere nu in momentul in care ajunge la ghiseu
    * intotdeuna inchiriaza masina pe un termen mai mare decat cel real ( ai avion marti la ora 17 inchirieaza masina pana marti la ora 23:59 … nu stii niciodata ce s epoate intampla )
    * anunta intotdeuna daca ai patit ceva cu masina
    * verifica si tu masina cand o iei in primire ( nu-i lasa numai pe ei sa bifeze la repezeala in „chestionar” )
    * fa poze la primirea masinii si sesizeaza din start eventualele nereguli
    * plinul se face cu maximum 50 de km inainte de predare
    * compara intotdeuna termenii si conditiile de pe sait cu ceea ce gasesti la fata locului
    * oricat de stupid suna, noi romanii suntem cetateni europeeni si avem aceleasi drepturi ca oricare alt cetatean europeean … din pacate nu de putine ori, la ghiseu, la primirea masinii, „functionarii” fac mutre si figuri ca nu „esti de-al lor” si vor sda te taxeze
    * ti se incalca drepturile specificate pe sait ? fa scandal … cere sa vorbesti cu un superior si sa ti se explice clar care e faza ?
    * ai rezervat un tip de masina si ti se da altceva, specifica acest lucru si renegocieaza pretul
    * pune pe cardul de debit ( cu acces la plati internationale si in euro ) cu care inchiriezi masina fix suma pe care o ai de platit catre operator specificand ca alt card nu ai

    00
    • @aliasjojo

      da-i un premiu ceva omului vlad, că aici a băgat gratis informatii foarte apreciate de populație

      00
    • E absurd sa dai 300 de euro pe asigurare. Uite aici https://www.worldwideinsure.com Exista o multime de firme similare.

      00
    • @Radu – nu e chiar absurd.

      se poate si cum zici tu, sa iti faci asigurare la 3rd party, iar in caz de ceva ei vor acoperi totul – sau ma rog, in functie de ce asigurare iti faci la ei.
      problema este ca firma de rental iti va opri garantia masinii de pe card.

      daca tu ai chef si timp sa jonglezi cu d-astea, treaba ta.

      eu unul prefer sa platesc asigurarea full si aia e. nu ma intereseaza de nimic si nici nu imi blocheaza vreun ban de pe card. consider ca 200 euro (cam atat este valoarea asigurarii full, cam indiferent de perioada inchirierii pentru o masina din clasa mica si medie) nu merita bataia de cap. posibil ca asigurarea 3rd party sa fie chiar sub 100 euro, dar stresul pe care il ai mereu… chiar nu justifica.

      00
    • Adica vrei sa spui ca nu ai bani de garantie. Si preferi sa dai 200EUR cash decat 2000EUR garantie. Misto randament. In cateva zile faci 10%.

      00
    • Vlad are dpmdv dreptate – 100%.

      Faza cu pozele mi-a salvat portofelul… Coclarii italieni ma jepuiau altfel ….

      @Radu… Da a incepi sa-ti calculezi dobanzile si randamentul la 200 de Euro Nu mai zi de alti oameni ca Nu Au bani. Plate Vlad castiga 200 pe ora sau munceste asa de mult ca Nu are chef si timp de pierdut cu „3rd party”.

      Eu am alergat 3 luni dupa o asigurare 3rd party si de atunci inchiriez doar full si numai de la sixt, Hertz, Europcar si Maggiore.

      00
    • Alex: daca tu crezi că ai bani suficienti, nu iti mai faci deloc asigurare. Asiguarea e pentru cei care nu își permit să piarda suma respectiva.

      Iar 200 pe ora nu e chiar asa e mult.

      00
    • @radu – nu, nu ma ofenseaza faptul ca tu consideri ca daca platesti asigurarea full esti un #sarac.
      Din pacate, tu umblii cu tot felul de tertipuri d-astea gen asigurare la 3rd party. Apoi o dai ca vai, ai platit asigurare full, esti un terminat. Mai si calculezi randamente. Esti meschin.

      Ce trebuia sa intelegi este faptul ca pe mine nu ma deranjeaza ca platesc asigurarea full si primesc in schimb lipsa de grija fata de orice se poate intampla din vina mea sau a altora cu masina inchiriata.

      Daca tie iti place sa te suedejesti cu firma de inchiriat pentru orice zgarietura, orice julitura mai mare de 2 cm… si sa stai sa faci poze la masina pe toate partile… este fix treaba ta. Fa-o pe timpul tau si pe nervii tai. Poate chiar iti plac treburile astea. Te fac sa te simti intr-un fel, nu?

      00
    • @Vlad: saracia nu e un pacat, pot exista motive intemeiate. In schimb snobia este.

      Nu am facut poze niciodata, in principiu nu am avut probleme si chiar daca as avea nu m-ar afecta. As plati si gata.

      Eu am facut un calcul simplu. Asiguarea oferita de firma de inchirieri este o escrocherie si am aratat cum o poti evita. Pe baze practicii, nu a teoriei. Desigur, fiecare e liber sa faca ce vrea, dar poate uniii ar vrea sa reconsidere, cine stie.

      00
    • @Radu – am inteles, te-ai sucit. acum cine plateste asigurarea full oferita de firma de inchiriere este snob. nu mai e sarac.

      nu stiu pe ce se bazeaza experienta ta cand zici ca este o escrocherie. Eu iti spun, care chiar am inchiriat ani de zile masini, ca nu este o escrocherie si ca nu ai batai de cap cu asigurarea full. Dar insisti ca nu te intereseaza banii, apoi vii cu solutii prin care platesti mai putin… in fine, nu cred ca mai are rost discutia.

      pana la urma, fiecare face fix cum doreste si crede/considera ca ii este mai bine.

      00
  5. Am folosit o singura data in viata Hertz in Romania (pe perfoana fizica), si de mai multe ori afara (prin firma). Zero probleme.

    Prin comparatie, Autonom, care are birou la mine in oras, are preturi mult mai mari. Atat de mari incat am preferat sa iau micorbuzul pana la Otopeni, si sa inchiriez de la Hertz. In mintea mea, Autonom sunt niste gigei srl pe langa Hertz, dar poate ma insel.

    Acum hai sa privim d.p.d.v. matematic, una din bazaconiile debitate de acest guest author: cate mizerii din alea de 1200 de euro trebuie sa faci pe an, ca sa acoperi rata de leasing a intregii flote de Loganuri, celelalte costuri, si sa mai ai si profit?

    00
    • La o rata de 300 euro/luna ai nevoie de doar 3 astfel de mizerii. Daca masina este inchiriata in medie o saptamana, inseamna 52 de clienti. Adica sa faci astfel de mizerii la 6% dintre clienti.

      00
    • Hertz e o mizerie peste tot, au incercat o data sa ma insele. Au gasit o zgarietura pe masina si au vrut sa-mi ia 2k. In cele din urma s-a dovedit ca zgarietura era mai veche. Nici macar nu si-au cerut scuze.

      00
    • O firma care se ocupa numai cu mizerii, intra destul de repede in faliment. Cu exceptia celor care si-au construit un brand si inca traiesc din el. Referitor la preturile mici, multi prefera sa inchirieze in afara sezonului (care o fi el) la preturi mai mici, pentru ca o masina aduce pierdere maxima atunci cand sta pe loc.

      00
    • @Florin: pana acum ai acoperit ratele pentru 1 (o) masina. Inmulteste cu cate sunt in parcul auto, si apoi adauga celelalte cheltuieli (adica 90%) din cat are de platit o astfel de firma.

      00
  6. Am scris si la cetin un comentariu la articolul cu firma de rent-a-car insa acesta nu a fost publicat.

    Educarea clientilor este importanta insa noi, cei de aici sau de la cetin nu reprezentam majoritatea (cu exceptii evident). Pentru clientul de rand aceste aspecte enumerate de tine si ulterior de Vlad din Titan sunt irelevante. Pretul este doar o componenta a unui serviciu de inchiriere insa reprezinta singurul aspect luat in considerare de clienti. Informatiile prezentate de tine vin in urma experientei dupa ce inchiriezi de cel putin 5 ori.

    Chiar acum sunt intr-o perioada de inchiriere de 14 zile printr-o firma pe care am folosit-o de cel putin 10 ori. Am primit un upgrade la o Skoda Rapid DSG iar pentru cele 14 zile am platit…19.5 EUR. Da, mi se intampla sa platesc atat pentru 2-3 zile cand era weekend si intelegeam de ce dar acum nu am inteles de ce. Insa mi-am dat seama instant cand am vazut cum s-a completat raportul de primire a masinii. Ajunsesem sa ne uitam cu microscopul la masina ceea ce nu a facut procesul foarte placut pentru ca este clar ca se doreste sa fie oprita acea garantie.

    Ce am facut eu ca sa ma acopar este sa imi achizitionez pe un an intreg o asigurare CDW (Collision Damage Waiver) care imi va returna garantia in cazul in care aceasta este oprita. Platesc undeva la 60 de EUR pe an pentru acest confort. Pana acum nu am folosit-o in peste 30 de inchirieri efectuate.

    00
    • De unde ai cumparat asigurarea? Se poate lua si ‘de pe net’?
      E valabila doar in EU sau si in US?

      Merci,

      00
    • Poti merge pe orice site cautand pe google CDW insurance (Collision Damage Waiver) sau Car Hire Excess. Daca inchiriezi de cel putin 5 ori pe an, iti recomand sa iei o polita anuala deoarece costul se amortizeaza.

      Am vazut mai sus o recomanda: https://www.worldwideinsure.com/car-hire-excess-insurance.php

      Acolo am vazut ca iti poti alege tara de rezidenta, ceea ce este important si zona de acoperire (EU sau Globala).

      00
    • Nu prea ați înțeles cu asigurarea asta 3rd party facuta separate de rezervare observ :))) Sincer sa fiu statistic +99% oameni nu înțeleg pentru că sunt făcute super intenționat să nu fie înțelese din păcate.

      Citiți termenii din PDF-ul asigurării.
      Precum
      – asigurarea nu acoperă daca contractul nu e respectat sau daca se încalcă legea (adică inclusiv dacă e vina voastră în accident)
      Și muuulte altele

      Pe românește. Faci o polița d-asta. Te lovești. Riști să iei 0 asigurare că nu ai respectat legea (codul rutier e o lege).

      Și sunt sute de portițe legale.

      Daca cineva a recuperat vreodată 1€ cu asigurări d-astea îl rog sa posteze public fisa de decont. Că eu in 12 ani nu am văzut niciuna. Am văzut doar refuzuri la plata.

      00
    • Emil, ai dreptate insa cel putin eu nu ma astept sa fiu acoperit pentru orice/tot. Nu exista o astfel de polita.

      Daca provoc un accident sau pagube masinii inchiriate incalcand regulile de circulatie (trecut pe rosu, depasind viteza legala etc) este si normal sa nu fiu acoperit. Aici este vorba de responsabilitatea mea si a actiunilor mele, insa aceasta asigurare ma acopera de ceilalti participanti la trafic si de acele aspecte pe care eu nu le pot controla.

      00
    • Legat de worldwideinsure:
      Inchiriat in toamna lui 2014 o masina de la Blue Car Rental in Islanda. Fransiza 1000 de euro (ar fi costat inca 250 de euro pt a o elimina).
      Luat reasigurare pt fransiza de la WWI cu 17 euro.
      Returnat masina cu o portiera infundata si zgariata (chiar nu stiu cum s-a intamplat…)
      Devizul de reparatie a fost 780 de euro.
      Intrat pe site la WWI, uploadat copie dupa permis, contract de inchiriere, constatare si devizul de plata al reparatiei.
      Dupa o saptamana ma suna sa confirm contul in care se va face plata.
      Dupa inca 3 zile aveam banii.

      Timp total de interactiune: 20 de minute. Economisit ~200 de euro (vs costul altor firme de inchiriere sau costul de inchiriere fara fransiza).

      In rest, da, tonul usor panicard al articolului il face sa puta a advertorial…

      00
    • In rest, da, tonul usor panicard al articolului il face sa puta a advertorial…

      advertorial fără nume și fără link? pe bune?

    • @Vali:
      Nu am zis ca e advertorial, doar ca e scris cam in acelasi stil.
      Dar daca nu iti place cuvantul, hai sa ii zicem altfel…
      Fox news? Articol de tip ‘the sky is falling!’?

      Alege-o pe care te coafeaza mai bine.

      P.S: ce e ala broker de inchirieri auto? E ca brokerul de inchireri apartamente?

      00
    • ce e ala broker de inchirieri auto? E ca brokerul de inchireri apartamente?

      nu zic, să nu fac reclamă!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Cateva chestii practice, pe care nu le-am regasit in articol:
    – Masina se ia numai prin portaluri gen rentalcars, arguscarhire, niciodata direct de la agentie. In caz de probleme, astia pot sa puna presiune pe firma care inchiriaza masina. In plus, exista riscul unui review negativ.
    – Firmele de gen Hertz, Avis, EuropCar trebuie evitate. Preturi mari, masini proaste, servicii proaste. Firmele mai putin cunoscute sunt sensibil mai bune.
    – Asigurari – pentru cei care inchiriaza des – si vor neaparat sa fie asigurati. Exista asigurare pe un an (gen worldwideinsure) pe la 40-50 de Euro.
    – La ghiseu, cand inchriati masina, nu cedati la presiune, indiferent ce zice agentul. Ca sa evit discutii inutile, eu scot cardul de credit pentru depozit de la inceput. Cand zice ceva de asigurare, imping cardul. Mai zice ceva, mai imping putin cardul. Ati priceput ideea…

    00
    • „Firmele de gen Hertz, Avis, EuropCar trebuie evitate. Preturi mari, masini proaste, servicii proaste. Firmele mai putin cunoscute sunt sensibil mai bune.”

      De 10 ani folosesc Hertz, Avis si Europcar (plus Sixt) cand am nevoie sa inchiriez masini (pentru munca de obicei). Da, sunt mai scumpe, dar masinile au fost intotdeauna perfecte (o exceptie in US cand Avis mi-a dat o mizerie de Nissan; functional, dar modelul era o mizerie) iar procesul de predare/primire a mers fara nici un fel de problema, absolut de fiecare data. Nici nu mai tin minte de cate ori am predat masina in afara orelor de program, lasand cheia intr-o cutie.

      00
    • Fiecare cu standardele lui. Pentru mine calitatea e importanta si de aia evit firmele mentionate de tine.

      00
    • Pai tocmai asta zic si eu. Pretul e mai mare, dar si calitatea serviciilor si a masinilor.

      00
  8. Pățit asta cu un AVIS din Barcelona. Plătit chiria înainte de a ajunge în oraș, iar când m-am dus să ridic mașina și să achit garanția mi s-a spus că nu-mi acceptă cardul de debit, numai pe cel de credit. Cum nu aveam așa ceva pe atunci, m-am oferit să le achit și cash, fără succes. „Știți, haideți că vă caut un alt serviciu de închiriere care acceptă carduri de debit. Garanția e de 3 ori mai mare.”

    Știți ce transport public fain are Barcelona?

    00
    • Atata tot ca pe Costa Brava nu ajungi dupa un anumit punct decat cu masina.

      Avis Barcelona, 80 de euro masina pe 1 zi (pret normal), am inchiriat masina direct de la ei, mi-au spart niste hoti cauciucul spate dreapta intr-o intersectie.

      250 EUR m-a costat un cauciuc, asigurare pe garantie nu aveam, asigurarea pe masina nu acopera cauciucurile.

      Nu mai inchiriez niciodata direct de la companie si niciodata de la Avis.

      00
    • Avis e o mizerie. La fel ca si alte firme mari gen Hertz, Sixt. Din fericire, exista alternative.

      00
    • Trebuie sa te gandesti si la faptul ca masina sta imobilizata nu stiu cate zile pentru cauciucul asta. Constatare, om care o duce la service, service propriu zis (poate nu e modelul de cauciuc pe stoc) si asa mai departe

      00
  9. NOU
    #45

    punctul ala cu ‘fa poze la primirea masinii’ zic eu ca e cel mai important. eventual intreaba-i si de o adresa de email unde sa le trimiti imediat pozele, sa nu mai poata sa comenteze la urma ca le-ai facut tu mai tarziu

    + cateodata, in functie de cardul de credit pe care il ai, s-ar putea sa ai si o asigurare inclusa. in cazul asta, ai grija sa nu platesti de doua ori acelasi lucru

    00
    • pozele valoreaza fix pix, nu ai nici o dovada ca ceea ce pozezi este masina cu seria de sasiu x etc

      singura regula este:
      inchiriezi de la Hertz, Sixt, astea consacrate nu ai probleme
      inchiriezi de la dubiosi, iti meriti soarta

      00
    • https://de.trustpilot.com/review/www.sixt.de

      Ia uita-te cum arata review-urile de la Sixt.

    • Flat. Corect.

      Ioan. Asigurarea aia e de fapt un chargeback mai spălat. Nu asigură nimic.

      00
    • @Flat
      GRESESTI
      iti spun din propria experienta ca pozele de la primirea masinii m au salvat de bani dupa returnarea masinii.
      cand faci pozele activezi la „privacy” sa apara locatia la poze…
      in poze se vede clar ca ai facut pozele in parcarea de unde ai primit masina iar cineva cu minim de cunostinte se poate uita in metadate ora si locatia unde s-au facut pozele….iar dupa se vede cine are dreptate

      00
    • NOU
      #50

      Iulia, problema cu review-urile de genul asta e ca sunt lasate doar de cei nemultumiti.

      Am inchiriat de 3 ori de la sixt si mi se par cei mai tari din toate firmele mari. In legatura cu ce ne intereseaza pe noi, garantia nu a fost mai mare de cateva sute de euro. Nu am luat niciodata full coverage, dar am luat o asigurare de 5-6 euro pe zi pentru geamuri si roti. Au cele mai bine echipate si curate masini dintre toti furnizorii. Am inchiriat in Londra, Cipru si Bruxelles.

      00
    • Am închiriat de peste 35 de ori de la Sixt fără absolut nici o problemă. Pe de altă parte am închiriat și de la firme de apartament (mai ales în Italia / Grecia) și am fost perfect mulțumit. Cred că este ceva ce ține de noroc dar și de așteptări.

      00
  10. Daca esti saracie si nu iti permite ia autobuzu.

    00
  11. Genul de sfaturi date de oameni care nu înțeleg nișa, sunt periculoase (gen Vlad).

    O sa va demontez câteva dintre ele.

    Afirmatia
    * e de datoria clientului sa se asigure de toti termenii si conditiile inainte de inchiriere nu in momentul in care ajunge la ghiseu

    Realitatea: deseori un contract poate sa fie scris intr-un limbaj destul de opac juridic și e greu in momentul rezervării să înțelegi + compari intre ele firmele pe baza contractului. Sunt firme care au contracte de +20 de pagini.

    Afirmatia
    * intotdeuna inchiriaza masina pe un termen mai mare decat cel real ( ai avion marti la ora 17 inchirieaza masina pana marti la ora 23:59 … nu stii niciodata ce s epoate intampla )

    Realitatea
    In funcție de firma te vei trezi cu taxă de returnare anticipată dacă faci asta, cu flag pentru posibil furt dacă agenția are partener acreditat IATA și îți verifica zborul în spate. Daca Dorel are că returnează mașină la 23.00 și îmi apare cu zbor la 17.00 de plecare din tara s-ar putea să ajungă direct in blacklistul firmelor. In plus ar fi o prostie să faci asta și să plătești mai mult + ore nocturne pentru…nimic.

    Afirmatia
    * anunta intotdeuna daca ai patit ceva cu masina

    Realitatea
    – corect

    Afirmatia:
    * verifica si tu masina cand o iei in primire ( nu-i lasa numai pe ei sa bifeze la repezeala in “chestionar” )
    * fa poze la primirea masinii si sesizeaza din start eventualele nereguli

    Realitatea
    Corect, cu mențiunea că juridic chestionarul e cel care contează. E recomandat sa faci poze însă deseori clienții schimba exifuri samd, deci nimeni nu se va baza pe acele poze. Mergi pe fisa de inspecție completată corect

    Afirmatia
    * plinul se face cu maximum 50 de km inainte de predare

    Realitatea
    Fals. La unele mașini în funcție de cum ai umplut fie îți pica o liniuță fie se vede. E benzinărie in fața oricărui aeroport, e banal de rezolvat. Aș adăuga aici evitarea politicii full-empty

    Afirmatia
    * compara intotdeuna termenii si conditiile de pe sait cu ceea ce gasesti la fata locului

    Realitatea: e imposibil. In plus 90% din contracte au ceva gen…se aplica condițiile de pe alabala.ro/condiții direct in contract și nu e nevoie

    Afirmatia
    * oricat de stupid suna, noi romanii suntem cetateni europeeni si avem aceleasi drepturi ca oricare alt cetatean europeean … din pacate nu de putine ori, la ghiseu, la primirea masinii, “functionarii” fac mutre si figuri ca nu “esti de-al lor” si vor sda te taxeze

    Realitatea: românii prin afara sunt clienți problematici cu daunalitate mult mai mare (orientativ sunt cazuri de +100% pe unele țări precum Grecia sau Italia). Daca adopta pozitia „lasă frate că sa vezi ce te reclam” te asigur că nu ridica mașină de la ghișeu.

    Afirmatia
    * ti se incalca drepturile specificate pe sait ? fa scandal … cere sa vorbesti cu un superior si sa ti se explice clar care e faza ?

    Realitatea:
    La orice firma din UE (lucrez cu +42) dacă faci scandal și teatru nu vei ridica mașină + ajungi instant în blacklist. Nimeni nu da o cutie de 15-35.000€ unui scandalagiu. Daca faci scandal la livrare oare cum faci la returnare dacă lovești mașina? Daca faci scandal în aeroport firma mai are clienți în spatele tau și nu va risca o poziție slabă de negociere pentru că altfel ar face și aceia scandal.

    Afirmatia

    * ai rezervat un tip de masina si ti se da altceva, specifica acest lucru si renegocieaza pretul

    Realitatea
    Fals. Toate mașinile sunt grupate pe clase și firma îți poate da upgrade. Nici nu depinde de firma. Daca tu ai Logan și clientul de dinainte nu anunță și o șifonează, sau refuza sa o returneze sau (alte 82929 motive de forță majoră) poate da upgrade suportând diferența. De exemplu poți primi Jetta, Rapid etc. Centrul european pentru protectia consumatorilor a aprobat clasificarea ACRISS deci atâta timp cât firma respecta ACRISS faci scandal degeaba.

    Afirmatia
    * pune pe cardul de debit ( cu acces la plati internationale si in euro ) cu care inchiriezi masina fix suma pe care o ai de platit catre operator specificand ca alt card nu ai

    Realitatea
    Fals rău de tot. 99% firme vor refuza carduri de debit.

    00
    • De ce sunt refuzate cardurile de debit, fiind acceptate doar cele de credit?

      10
    • NOU
      #55

      Ma bag si eu in seama la faza cu cardurile.

      Pana anul trecut in decembrie, la toate masinile pe care le-am inchiriat in mai mult de 10 ani, sa fie vreo 15 spre 20, mi s-a pus depozit cu un card Taifun de debit de la Bancpost. De la firme mari pana la no name-uri, nicio problema. Anul trecut in decembrie, la Firefly din Catania, afiliat la Herz, surpriza: imi baga primele numere ale cardului intr-o aplicatie si imi spune ca e card de debit si nu e acceptat. Noroc ca aveam un card wizz de credit care a fost acceptat. Nu stiu daca s-a schimbat ceva sau e doar politica Firefly, dar de acum ma duc cu mai multe carduri la inchirieri.

      00
    • pentru ca un card de debit ti-l poti face mult mai usor fata de un card de credit.
      pt card de debit doar un buletin e suficient pe cand card de credit nu-ti poti face fara hartie cu unde lucrezi ce venituri ai etc
      procedeaza asa pt ca au avut n cazuri cand pe acte false au inchiriat oamenii masini si au „uitat” sa le returneze …

      00
  12. NOU
    #57

    Un top al furnizorilor din experienta proprie:

    Cei mai buni: Sixt. Masini foarte bine echipate, vechi de max 1-3 ani, kilometri putini, garantii rezonabile. Preturile sunt medii spre mari, dar poti gasi preturi bune cu ceva planificare. Ce imi place este ca iti returneaza garantia dupa cateva zile, nu astepti o luna sa expire.

    Urmatorii sunt Europcar, Avis/Budget. Garantii relativ mici, 2-300 de euro, dar cu diferente intre tari, masini ok dar ceva mai slab echipate, mai putini flexibili la optiuni de asigurare. O surpriza placuta, Centauro din Spania: masini chele si relativ neingrijite, dar iti returneaza garantia chiar in momentul predarii masinii.

    Cei mai de rahat: Goldcar. Aveau o taxa de 40 de euro daca voiai sa iei masina cu 30 min. inainte de ora declarata, plus o garantie foarte mare. Cei mai oribili ever, Solmar din Barcelona: aveam un Seat Leon cu roti dezechilibrate si fiecare de alta marca, care incepea sa vibreze la 100 si se oprea la 160. Dar a fost bine pentru ca am facut Barcelona-Madrid in mai putin de 5 ore. Am curatat turbina… Dupa ce am predat masina, am aflat ca garantia a fost transformata in tranzactie si debitat de pe card. Am sunat de vreo 3 ori din Ro sa ii rog sa returneze tranzactia. Pana la urma au facut-o, dar greu.

    00
  13. @M risc de furt.
    @Sitting, e treaba internationala acum verifica direct BIN-ul cardului si stiu daca credit, debit samd. Inainte agentii incercau sa se prinda dupa card, acum e implementare software cam peste tot.

    00
    • Risc de furt? Adica firma care inchiriaza nu are asigurare pentru furtul masinilor si imobilizer? Asta e chiar buna.

      De fapt nici nu as inchira cu card de debit ci cu credit pentru ca daca firma face timpenii. ii reclami la visa sau mastercard si au ei grija de tot procesul.

      00
    • Mihai007 nicio mașină de închiriat la nivel european nu este asigurabila împotriva furtului chiar de către client. Pentru că legal conform CJUE încadrarea juridică nu e furt ci abuz de încredere.

      00
  14. Carti de credit care au CDW inclus sint acceptate la inchirierea masinii in Romania?

    De ce inchirierea unei masini in Romania costa ca si in Franta ca doar nu au aceleasi costuri de operare?

    Prefer la inchirere firmele mari pentru ca au contracte standard si nu au tot felul de smecherii in contractul de inchiriere.

    00
    • Mihai, da, CC-Urile Emise in North America, au CDW inclus. De obicei, plătesc doar prețul închirierii, restul (asigurarea) e acoperit de CC-ul meu. Am avut un incident minor anul trecut si CC-ul meu a plătit deductible-ul (cred ca asta e excesul in Europa). Visa, MasterCard si Amex oferă CDW. :)

      P.S. Cei mai jegosi sunt Payless București. Eu inchiriez mașini de pe Economy Car Rentals punct com.

      00
  15. M-au distrat foarte tare cei care au comentat la articolul asta spunand ca ei nu inchiriaza de la EuropCar, Avis, Hertz etc pentru ca sunt jeguri si ca firmele de inchiriat masini ar face orice ca sa incaseze banii pe depozite.

    Ei ar vrea sa inchirieze masini de peste 6000 de euro cu doar 5-10 euro pe zi si daca se intampla ceva cu masina, sa nu plateasca nimic. Firma care inchiriaza ce garantie are de la client ca acesta va avea grija de masina sau cum isi acopera pierderea in caz de dauna totala? Punand blocaj in contul bancar al clientului pentru 1000, 500 sau 200 de euro, in functie de varianta de excess aleasa.

    Dupa aia sa vorbim despre T&C: in UK spre exemplu, BVRLA (British Vehicle Rental and Leasing Association) are o polita pentru wear & tear.
    Nicio firma de rent a car nu taxeaza clientii pentru zgarieturi sau alte defecte estetice de pana la 2.5 cm, chiar daca clientul e de vina. Dupa fiecare rental se completeaza un raport tehnic si estetic (vehicle condition report) al masinii care va fi folosit atat pentru clientul care preda masina acum, cat si pentru cel care o va prelua mai tarziu. Sunt notate defectele majore impreuna cu poze care sunt datate. Deci povestile cu “au incercat sa ma incarce pentru o zgarietura veche” nu tin.

    Ai optiunea de a cumpara asigurare de la firma de inchiriat doar pentru caroserie sau doar pentru parbriz sau poti sa iei pachetul full si sanatate. E de la £10-15 in sus pe zi, in functie de marimea masinii. Cel mai scump pachet complet fiind cam £35/zi cu asistenta tehnica la marginea drumului inclusa.
    Daca iei asigurare 3rd party, firma de inchiriat te incarca pe tine si dupa aia tu deschizi un claim case cu asiguratorul ta pentru a-ti recupera banii. Succes cu asta!

    Ultimul punct, pentru ca era Dan Pandrea ofuscat ca i s-a cerut cardul de credit cand a colectat masina: pe cel de debit jonglezi tu cu banii si daca nu ai chef sa platesti, pentru ca esti roman, retragi banii si firma de inchiriat sta dupa tine (dar tot isi recupereaza banii, garantat 100%). Pe cand la cel de credit, daca esti viteaz, firma poate sa te incarce peste limita soldului tau, pentru ca intri in overdraft si mai departe poti sa fii viteaz cu banca. Obligativitatea de a avea un card de credit in numele tau atunci cand preiei masina e stipulata in T&C, valabil la orice firma mare.

    In concluzie, daca esti un om decent si un sofer bun, nu vei avea probleme cu nicio firma.
    Citeste termenii si conditiile inainte, inspecteaza masina inainte sa o conduci, intreaba un angajat al firmei daca ai nelamuri.

    00
    • Treaba asta cu wear & tear functioneaza doar in UK. Aceeasi firma de inchirieri in Spania are alte clauze.

      00
  16. Era sa ma pacalesc si eu cam la fel. Gasisem de inchiriat o Mazda CX7 extrem de ieftin (in aceiasi bani am inchiriat Alfa Romeo Mito) si m-am gandit sa caut putin pe net despre firma respectiva. 95% dintre review-uri spuneau ca le-au oprit garantia fara motiv, care era destul de mare (600-700 euro pentru 14 zile).

    La firma de unde am inchiriat Alfa am platit garantie 30 euro (parca) pentru benzina, pe care mi i-au returnat pentru ca am adus-o cu rezervorul peste jumate. In pretul platit era inclus si casco (puteam sa le aduc masina praf sau sa o las intr-o prapastie).

    00
  17. Am patit si eu anul trecut o problema cu o firma de inchirieri din sibiu(aeroport).Mi-au fost retinuti ca si garantie o gramada de bani(1200 euro), bani pe care nu i-am primit inapoi decat dupa aproape 6 luni si la interventia opc sibiu.si nici macar nu a fost vorba de vreo avarie sau accident.pur si simplu la predarea masinii persoana care trebuia sa deblocheze garantia nu avea pos-ul la el, insa asigurandu-ma ca de indata ce ajunge la birou o v-a face.firma se cheama car4rent sau ceva asemanator.evitati-o

    00
  18. Salut,
    Un link cu saitul omului se poate?
    Mulțumesc.

    00
  19. Te rog să mă scuzi că insist, măcar un email cu linkul la adresa cu care mă autentific ca să comentez.
    Dacă se poate, dacă nu, asta e.
    Mulțumesc.

    00
  20. Daca nu cumperi asigurarea full orice firma de inchirieri iti ofera aceleasi capcane (inclusiv Hertz sau mai stiu eu ce). Am inchiriat masini in diferite tari din Europa si peste tot sunt fix aceleasi practici. De curiozitate puteti verifica review-urile firmelor de inchirieri de pe insule, cum ar fi Mallorca si o sa aveti parte de niste povesti mai rau decat in Ro.

    00
  21. Mihai007

    Carti de credit care au CDW inclus sint acceptate la inchirierea masinii in Romania?
    – ce carte de credit ai e irelevant pentru firma. Ea dacă îi lovești mașina îți retine depozitul. Asigurarea de pe cardul tau e o „înțelegere între tine și banca ta”.

    De ce inchirierea unei masini in Romania costa ca si in Franta ca doar nu au aceleasi costuri de operare?
    – păi nu costa că în Franța deloc. Daca compari varianta cu depozit 1400 si varianta cu depozit 250 in Romania e incorect. In Romania am Logan cu depozit 0 la 12 euro iar ultima oară în CDG in Franta am avut Logan inchiriat cu 38-40 pe zi cu depozit 0. Cel mai mare cost pentru o firma de rent sunt mașinile și asigurările. Iar astea sunt puțin mai mari in Romania deseori.

    00
  22. Cam SF expunerea asta de motive si mi-e tare greu sa cred ca se aplica in sudul Europei, dar in fine.
    Apropo de treaba asta, am inchiriat de la o firma Mediteraneeana, low-cost, o masina la aproximativ 10 euro pe zi si am ales sa platesc si asigurarea respectiva, alti 10 euro/zi. Au mai fost vreo 2 taxe, nu mai tin minte exact pentru ce, dar suma totala a ajuns la 150 de euro/zi. Am platit online cu un card de debit pe care ulterior doar l-am aratat agentului la preluarea masinii. Nu mi s-a oprit nicio garantie, nu mi s-a impus nimic suplimentar, iar la returnare nici macar nu a fost analizata masina in detaliu ci mi s-a dat foaia sa semnez de retur si mi s-a urat o zi placuta.
    Asa ca o presupusa sarlatanie cu garantia in cazul in care platesti asigurarea respectiva mi se pare cam deplasata, cel putin pe aici pentru ca si aici in Spania tot sudul Europei e si tot de tara Mediteraneeana vorbim.
    Nu exclud ca astfel de sarlatanii s-ar putea face in Romania unde nu prea exista norme si reglementari in domeniu, sau daca exista nu sunt respectate. Totusi, sa spui ca e vorba de un model importat si ca il aplica si marile companii e destul de discutabil.

    00
  23. da pana la urma eu tot nu am inteles ce companie se recomanda in romania la inchiriat auto :)
    un ford focus gen, mondeo, hatchback ideal, pentru 2 adulti si 2 copii cu scaunele proprii, plus „toata casa” in portbagaj :) o saptamana din bucuresti

    00
    • Uita-te si tu dupa recenzii. Eu asa fac. Nu iau prima firma care imi apare pe google, caut locale.
      Si daca vrei o recomandare, in Sibiu iti recomand vabova speed – http://www.vabovaspeed.ro. Cred ca au si in Cluj, Bucuresti si Craiova.
      Baiatul e de treaba . Am platit 100 de euro garantie si banii i-am vazut inapoi. Altfel era belea. :)

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube