Cum se ajunge la accidente

Hai să nu ne legăm de faptul că nenea de la Cargus are luminile alea penale pe mașină, făcute special pentru a orbi idioți. O să spună că le-a pus ca să vadă seara când livrează colete.

Uitați-vă un pic la situație: Audi an 1992, mergând lipit de banda a doua, că i-a luat-o mă-sa, nu se dă de pe ea decât atunci când trebuie să facă dreapta. Pentru că? Exact. Și retorica lui o știți: eu circulam liniștit și a venit nenorocitul ăsta și mi-a băgat lumini în ochi, dar eu sunt nevinovat, să mor io, n-am greșit cu nimic! Cum adică să circul pe banda unu? Păi nu, aia e pentru TIR-uri, n-am eu treabă cu ea, eu intru și ies pe autostradă direct pe banda a doua, așa știu eu. Cum adică nu așa se face? Păi mă înveți tu pe mine să conduc, bă? Tu știi câți ani am eu, mucosule?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Uitase sa incaseze ramburusu dupa ce i-a dat coletul si il alerga pentru 7 lei cincizeci.

    00
  2. Acolo s-au ambitionat amandoi, ca prostii. Curierii conduc foarte aiurea, inclusiv in oras era sa ma faca terci, au intrat cu 80 pe cedeqza trecerea, ca ei au de livrat! Iar celalalt, idiot care probabil a zis ca nu se da, a accelerat si apoi in ceea ce pare o curbs usoara i-a fugit masina inspre exterior. E ok, amandoi sunt idioti

    00
  3. accidentul nu e cauzat de Audi ca nu se da de pe banda 2, e cauza de soferul dubei ca e agresiv si face diverse manevre aiurea, nu pastreaza distanta. Aaaa, ca ala cu Audi e un porc, aia da, dar atat. Eu as zice oficial ” comportament neadaptat la conditiile de trafic.”

    Aia e, agresivitatea si graba excesiva pe alocuri combinata cu starea proasta a masinii.

    00
    • Legea zice alceva. Mai verifica codul rutier, s-ar putea sa descoperi tot felul de lucruri noi si uimitoare.

      00
    • Nu veniti ca nu e legal, dupa ce incalca toata lumea 90% din legislatia rutiera, vin justitiarii si zic ca nu e legal sa mergi pe banda 2 trebuie in 1 nanosecunda sa te dai pe 1…du-te ma in cacat. Sa mergi cu 100 in sate e ok, sa mergi pe banda 2 nu e ok . Ma trimiti pe mine la lege cum iti convine.

      Audi nu a respectat un paragraf de lege, dar ala cu duba e agresiv si nici el nu respecta legea. Sa stai la 100 kmh la 2 metri in spate….parca trebuia sa stai la 1-2 secunde, adica 25-50 metri. Cum era cu legea aia, sa pastrezi o distanta astfel incat sa poti opri in siguranta ? Adica 25-50 metri in cazu asta ?? Vad ca ala cu duba nu respecta.

      00
    • @sfatuitoru: omule, cretinul ala cu Audi te forteaza pe tine sa incalci legea, intelegi?

      Daca ar fi fost drum cu o singura banda de mers cu limita de viteza 90 si el ar fi rulat cu 40 km pe ora, ar fi fost ok, ca asa vrea el sa mearga, si toata lumea trebuia sa circule la 50 de metri fata de el sa fim in siguranta.

      Daca cineva ma obliga sa incalc legea doar pentru ca asa vrea el, scuze, dar nu accept.

      Ala de la Cargus a reactionat agresiv…si nu se justifica sa te pui in pericol doar pentru ca nu a vrut cineva sa se dea de pe banda 2. Poti sa il aranjez cu faza lunga si farurile ridcate la maxim sau sa il depasesti prin dreapta si sa iti vezi de drum.

      00
    • @Vlad. Deci cel din Audi sta în duba cu un pistol la tâmpla șoferului de duba și îl obliga sa încalce legea. Căci dacă nu, îl va împușca.

      00
    • @Alx: nu ma intereseaza ce face un participant la trafic, ideea este ca pe mine ma incurca in a merge regulamentar din punctul A in punctul B.

      Nu trebuie sa astept eu dupa tine ca tu ai de dat 3 mesaje pe Whatsapp la gagica si mergi cu 50.

      Nu e legal sa circuli pe banda 2 si nici de bun simt sa blochezi pe cineva care vrea sa foloseasca banda aceea.

      Poti folosi banda 2 cand e liber si nu incurci pe nimeni, dar cand vezi ca cineva vine tu ce faci? Te ambitionezi ca prostul familiei si nu te dai? jet

      00
    • Vlad, accidentele de genul se produc in primul rand din cauza oamenilor ca tine, instabili psihic, care, saracii de voi, sunteti fortati sa incalcati legea. Cand, de fapt, nu va forteaza nimeni nimic. Voi alegeti sa va comportati ca niste smintiti, si prin asta nu faceti decat sa agravati o situatie si-asa periculoasa.

      Tot timpul cand ma intorc in Romania sunt uimit de cat de disperati sunt soferii romani. Bine, chestia asta dureaza doar cateva zile, pana ma obisnuiesc, dar ca idee. Chiar glumeam cu tata ca, dupa ce va intra Romania in Schengen si nu va mai fi granita fizica cu Ungaria, nici nu va fi nevoie de un semn ca sa stiu ca am intrat in Romania, ca in maxim 50km ma va anunta un tembel care sta lipit de mine si-mi da flash-uri non-stop, desi eu depasesc TIRuri cu 140-150km/h.

      00
    • @Stefan: intr-o lume normala, trebuie sa respectam regulile, nu? Ca tu mergi pe banda 2, incalci codul rutier si regulile bunului simt.

      Aici vorbim de o faza in care un participant nu a vrut sa se dea de pe banda 2, pe banda 1, incalcand voit codul rutier.

      Aveti tendinta sa duceti discutia unde va convine, cu exemple complet stupide, de exemplu ca iti da cineva tie flashuri ca depasesti pe banda 2 cu 150 km/h.

      Eu, spre deosebire de tine, sunt constient cand fac un lucru. Sunt constient cand merg pe banda 1 si sunt constient cand merg pe banda 2 dar se pare ca tu, ca restul, mergeti pe banda 2 inconstienti, pentru ca in mod constient ar insemna ca ai probleme psihice, stiind ca banda 2 se foloseste pentru devansare.

      Intr-o lume perfecta, inteleg de la tine, ca fiecare sa circule cum vrea, intr-o armonie totala.

      Trezeste-te vesticule, cel putin cand esti in Romania.

      Puteam sa imi expun parerea intr-un mod placut publicului, dar hei, nu am de ce.
      Adevarul deranjeaza mereu.

      00
    • Intr-o lume perfecta ai fi inteles din prima ca n-am sustinut vreun moment ca e normal ce face tipul cu Audi, sau alti adormiti care nu se dau la o parte. Sau ca ar fi normal sa faca fiecare cum il duce capul.

      Ce vreau eu sa spun e ca, daca un individ incalca codul rutier, reactia normala nu e sa-i arati ca tu esti si mai prost si sa incalci la randul tau legea, dar intr-un mod mult mai periculos. Si aici ma refer la mers la aspiratie, flash-uri ca disperatul, depasit prin dreapta, depasit pe banda de urgenta, brake check, samd.

      Exemplul cu tembelii cu flash-urile ar fi unul stupid daca nu s-ar intampla regulat. L-am folosit doar pentru a ilustra impresia mea generala ca multi soferi din romania conduc ca niste disperati.

      00
  4. Ăla pe banda 2 cu bolidul de lux e bou.

    Dar și curierul e un muist special cu reflectorul ăla cu flashuri.

    00
  5. Da’ pe aia cu „pe banda 1 circula mai multe masini, e mai uzat asfaltul si atunci mi se tocesc cauciucurile mai repede” o cunosti ? Citatul ii apartine lui taica-meu……..din pacate.

    00
    • Nu ca n-ar sti ce vorbeste. Drumurile din Romania nu sunt lapte si miere.
      DN1 intrarea in Bucuresti -> sunt capace de canale naspa pe banda 1, fix pe unde treci cu roata. Ramai pe ea si tot ce auzi e „bong, bong, bong”. Nu multumesc.
      Alte sosele cu 2 benzi pe sens, inclusiv in Bucuresti au banda 1 facuta valuri valuri de catre autobuze si TIR-uri, de ti-e si frica se mergi pea. Din nou, nu multumesc.
      Nu e o situatie generala, nu peste tot e asa, dar si taica-tu are partial dreptate.

      00
    • As vrea sa cred ca nu e adevarat dar sunt zone pe centura Bucuresti (intre DN1 si A3) unde banda 1 este foarte denivelata si la 90-100 cu cat se merge pe acolo ai senzatii tari. Din fericire inca nu sunt gropi in zona aia de centura.

      00
    • @Zarax 9 canale (+2 pe trotuar) unul langa celalalt https://www.google.com/maps/@44.5387818,26.0687014,3a,75y,15.96h,57.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSVnfgyPIFKrqTlOsU8s6CQ!2e0!7i13312!8i6656

      Pe partea cealalta sunt inca 10 (+1 pe trotuar) care ajung pana pe banda 2.

      00
    • A1, Bucuresti – Pitesti, prima banda e plina de gropi, peste tot. Efectiv nu ai cum sa mergi pe ea, la fiecare 200-300 de metri exista gropi periculoase.

      00
    • Incearca in Bucuresti sa mergi pe prima banda…

      00
    • @punKreas – sa stii ca in am incercat in ultimul timp. Multi nu merg pe ea de teama ca raman blocati din cauza celor „pe avarii”, dar nu e chiar asa, cu putin noroc te misti mai repede ca restul.
      Bine, esti un pic inghesuit si risti oricand sa iasa unul de pe o straduta sau din parcare si sa te juleasca, dar am masina atat de veche incat nu ma mai afecteaza.

      00
    • @etk si pe mine ma scot din minti capacele alea si desigur si celelalte din Otopeni pina in Bucuresti amplasate aleator.

      Alta chestie legata de capace care pentru mine pare o prostie este spargerea asfaltului proaspat turnat in jurul canalelor intr-o forma rectangulara si apoi turnarea altui asfalt mai prost in loc – nu pot sa inteleg „avantajele” acestei proceduri.

      Poate ar trebui un ghid de bune practici pentru amplasarea/construirea gurilor/capacelor de canal – se pare ca in Romania are fiecare ideea lui si majoritatea sint proaste.

      Cateva idei pe care le am eu ar fi:

      – amplasarea gurilor de canal sa se faca pe mijlocul benzii cu o toleranta de 5cm; daca benzile se schimba (desi asta nu ar trebui sa se intample mai des de cativa ani) se muta si gura de canal)

      – distanta minima intre doua guri de canal consecutie sa fie 50m; (nu vad de ce ai nevoie de x guri de canal una linga alta – poate un specialist ne poate lamuri)

      – nu se sparge asfaltul proaspat turnat in jurul gurilor de canal;

      00
    • @ionescu: Alta idee ar fi sa dispara gurile de canal de pe drum. Sa le puna pe marginea drumului, si daca se lateste drumul sa le mute iar.

      00
  6. De ce s-au oprit amandoi?
    Au vrut sa discute un pic amical?
    N-am vazut sa se fi atins masinile lor.

    00
    • De ce s-au oprit?
      Ai doi proști pe autostradă. Pînă acum nimic special. Cu cît se apropie mai mult unul de altul, cu atît cresc șansele să se întîmple ceva acțiune. Cînd s-au apropiat îndeajuns de mult încît prostia unuia poate să comunice cu prostia celuilalt, sîntem în momentul în care cei doi trebuie să oprească să vadă dacă sînt la același nivel și dacă există chimie între ei.
      Dacă prostia din căpățînile celor 2 se potrivește una cu cealaltă, se face match, moment în care începe schimbul pumni, picioare, flegme, mame, familii și morți.

      00
  7. Amandoi sunt castigatori si ar trebui sa ramana fara permis.
    Faze din astea sunt clasice pe autostrazi la noi. Autostrazile alea putine pe care le avem.

    00
  8. Nu e cazul aici, dar sa ridice mana cine a patit sa depaseasca coloana de tiruri pe autostrada si sa primeasca flash-uri de la kilometri departare, ca vine boss cu torpila si nu are loc de tine. Sa mori tu? Ce ar trebui sa fac, sa franez de la 140 la 90, sa ma strecor intre 2 vehicule ca sa treci tu si apoi sa ma bag inapoi cand o fi liber?

    00
    • In aceste minunate situatii ar trebui incetinit (a se citit luat picioru de pe acc. nu pus frana) pana la 91 km/h si depasit TIR-urile asa incet, doar asa de fun, dar pentru ca unii suntem oameni civilizati nu ca bulangii aia care dau flashuri cand faci depasiri chiar daca ai cu 20km/h peste viteza legala, nu facem asa.

      00
    • @Basti, da, si cu prima ocazie se pune in fata ta si se infige in frana :(

      00
    • Că bossu dă fleșuri nu mă deranjează, că vine băiatu lansat din spate.
      Pe mine mă enervează că depășind coloana de tiruri, având 130-140 km/h, văzând și bosu că nu dorm pe asfalt, stă in spatele meu la 1 metru, insistând pă fleșuri, de parcă ar trebui să mă bag sub tir.
      Brake-checking nu e soluție, că se poate muri din asta.
      Am făcut-o odată unui țărănete cu un Range-Rover, că tot insista în spatele meu, deși pe banda 2 era coloană în fața să depășim. Și după un schimb frumos de înjurături și argumente prin stație, mi-am dat seama că se putea termina grav. Recunosc vina, fusei idiot.
      Soluția pentru mamuți din ăștia, depășit coloana de pe banda 1 cu viteza legală, apoi dat frumos pe dreapta să se ducă boșii.
      Nu se urcă nimeni pe tine din spate.

      00
    • @Basti: si pe urma sa se ajunga la situatia din videoclip?

      00
    • @Basti: in cartea lui Godina exista un paragraf despre ce propui tu. Care cu aproximatie zice ca, o data ce ai stabilit ca cel din spatele tau este prost, ai doar doua variante: a) iti vezi de ale tale, caci scopul tau e sa ajungi intreg acasa, sau b) iti pui mintea cu prostul, ceea ce te face si mai prost decat el

      00
    • Sunt constient de tot ce ziceti si total deacord. Cum am spus, nu se face asa ceva („pentru ca unii suntem civilizati”). Incerc sa nu evit pe cat posibil orice conflict si sa ma gandesc ca na poate omu o avut o zi grea, in timp am devenit imun.

      00
    • cu prima ocazie se pune in fata ta si se infige in frana

      Pai cand se pune in fata reducem din viteza preventiv ca sa pastram distanta si eventual sa il evitam daca pune frana brusc … se acorda puncte bonus daca reusim sa lasam tir-ul sa testeze franarea de urgenta pe boul care franeaza brusc pe autostrada in fata noastra dar n-am vazut sa se intample asta, deobicei pleaca daca sunt mai mult de 10m distanta

      00
    • Mi se pare ca legislatia zice ca pentru depasiri ai voie maxim 10km/h peste viteza legala pe acel sector de drum.

      Daca iti da cineva flash-uri lasa-l sa dea.

      00
    • Boss cu torpila e carnat, dar la fel de carnat e și gigel care depateste cu 95km/h si se baga din scurt in fata ta când ai 140km/h. Idioti sunt de ambele părți.

      00
    • „Ce ar trebui sa fac, sa franez de la 140 la 90, sa ma strecor intre 2 vehicule ca sa treci tu si apoi sa ma bag inapoi cand o fi liber?”

      Consensul aici pe blog este exact asta, da :(

      00
  9. Printre toate reglementarile legate de masini ar fi utila si una care ss zica ca farurile nu pot fi la o distanta mai mare de 50-70cm de sol indiferent de vehicul si nu au voie sa “bata” in sus.

    00
  10. Ieri dimineata era ceatza deasa in Bartolomeu. In conditiile in care nu vedeai la 20 de metri erau destui destepti fara NIMIC pe masina, sau doar cu DRL-urile.

    00
    • Ar trebui ca aprinderea automată a fazei scurte imediat după ce-a pornit motoru să devină obligatorie prin construcția mașinii.

      00
    • De asta s-a inventat DRL, insa implementarea difera de la producator la producator – de la niste lumini gen pozitii la lumini gen faza scurta.

      00
    • Ar trebui sa fie dracu’ politie pe strazi! Sa mai angajam politie rutiera si sa le punem la salariu procent din amenzi si luat carnete, cum au agentii de vanzari!

      00
    • Daca e ceatza si tu mergi doar cu DRL-urile, ‘garaj’ scrie pe tine.

      00
  11. sfat gratis: in trafic trebuie sa aplici principiul „distantarii sociale”, adica nu ai treaba/comunicare/flashuri etc cu nimeni. Daca iti arata pumnul, bata, isterie, etc le faci o cruce gen binecuvantare a la popa – functioneaza 100%, nu e cocalar isteric care sa nu se teama de Doamne-Doamne! :)

    00
  12. Din ce se vede, șoferul român e special.

    Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulţi români ajung pe contrasens perfect conştient, nu din neatenţie, după ce au intrat pe autostradă legal, dar nu în direcţia în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situaţie întorc pur şi simplu vehiculul şi pornesc în sens opus.
    Pericolul de ciocnire frontală cu consecinţe fatale e cu atât mai mare cu cât, după întoarcere, mulţi dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obişnuiţi să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect! Şi asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situaţie, circulă cu viteză mare!

    Românul intră pe autostradă în direcția greșită, după care, în perfectă cunoștință de cauză, întoarce și îi dă talpă pe banda a doua pe contra sens.
    Boala asta trebuie să aibă un nume. Ai mers pe autostradă, știi că pe banda a doua circulă mașini cu viteză mare.
    Aveți mai jos clipul cu unul din retarzii care a facut așa ceva. Primul șofer care circula regulamentar reușește să îl evite la limită, al doilea nu.
    https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/la-pas-dezastru-autostrada-intrat-contrasens-luat-permisul-viata-omoara-oameni-nevinovati-video-1_6002a80a5163ec427100da0c/index.html
    Zilele trecute erau unii care spuneau că ar fi ok să dai voie la români să bea și ei o țuică și să conducă. Adică să facem și noi ca în tările alea civilizate. Aham.

    00
    • Eu nu ii inteleg p-astia care intra pe contrasens. Ok, esti prost si ai comis-o, dar de ce nu mergi pe banda de urgenta? Mergi ca prostu pe banda unde cei de pe sensul regulamentar au cea mai mare viteza.

      00
    • In ceea ce priveste condusul pe contrasens pe autostrada, romanii nu-s deloc speciali. Chestia se intampla peste in Europa. Totusi, trebuie avut in vedere ca pentru fiecare dement care intra pe contrasens pe autostrada, exista zeci, daca nu sute, care depasesc fara vizibilitate pe DN.

      00
    • La noi sunt si marcajele proaste. Pe autostrada in afara ai marcaj „5km pana la iesire”, 4km, 3… deja ai marcaj si pe banda, ai indicator sageata si deasupra benzii ca acolo e iesirea, cand esti la 1km deja stii clar prin toate semnalizarile posibile ca urmeaza iesire, ai eventual banda dedicata de lungime considerabila…
      La noi, pac un apendic de 50m, aia e iesirea.
      Normal ca o ratezi daca nu stii drumul.
      Nu zic ca e ok sa intorci pe austrada, dar daca il faci pe prost sa NU mai rateze iesirea lui, nici nu mai are motiv sa intoarca.

      00
    • Băi eu jur că nu înțeleg, nu mai deunăzi se dezbătea pacilea că poliția nu poate folosi imaginile video din camerele video de bord ale diverșilor dorei participanți la trafic din cauză că nu-s omologate and shit???â

      Atunci cum mama naibii în cazul acesta poliția i-a dat amendă plus i-au reținut permisul ???

      Se poate ori nu se poate stimabililor?

      00
    • @mobutu … daca o camera inregistreaza pe unul ca fura acea inregistrare n-ar mai fi valida daca nu e camera omologata?! La fel si cu infractiunile din trafic, cele de viteza sa spunem ca e nevoie de omologare dar cand franeaza in fata ta sau trece pe contrasens nu cred ca mai e nevoie de omologare, ce omologare sa oferi?!

      00
  13. Se tot discuta, parca si pe aici, ca motivul numarului mare de accidente este lipsa autostrazilor.

    Norocul nostru e ca nu o sa le avem prea curand ca sa vedem ca nu asta e problema, chiar deloc :)))

    00
    • Probabil că vor fi mai puține, dar, având în vedere vitezele de circulație pe autostradă și comportamentul șoferilor români, consecințele vor fi mult mai grave.

      00
    • In momentul in care cele mai aglomerate rute vor fi deservite de autostrazi, numarul de accidente grave va scadea considerabil si implicit si numarul deceselor.

      In primul rand, accidentele sunt cauzate de indisciplina. Totusi, cand ai separator median, cu toata indisciplina din lume, e mult, mult mai dificil sa cauzezi un impact frontal. Da, stiu de idiotii care intra pe contrasens pe autostrada, dar incidenta e extrem de mica daca ne raportam la traficul total de pe autostrazi.

      anukoi, de unde ai tras concluzia ca vor fi consecinte mult mai grave? Da, viteza medie de deplasare e clar mai mare, dar in cazul unul accident, diferenta de viteza va fi, in 99,9% din cazuri, mult mai mica decat in cazul unui impact pe DN.

      00
    • @Ștefan Nu e o concluzie științifică, mai mult o presimțire. M-aș bucura să mă înșel.

      00
  14. Nu e cazul aici dar in Bucuresti nu se poate circula pe banda 1 din diverse motive. Din 10 in 10 m gasesti un taxi oprit, un curier, o piti care a coborat la farmacie sau melteanul le „avari”.

    Sa nu mai zic ca ai toate sansele sa te trozneasca vreun bizon care iese de pe stradute.

    00
  15. Motivul accidentelor e prostia. Azi dimineață, când se crapa de ziua, la un moment dat în fata mea circula un van alb de la o firma de instalatii. Cara deasupra lui o țeavă de vreo 6m. Și s-a gândit ala s-o semnalizeze în spate cu o cârpă legata de capătul tevii. Bineînțeles că cârpa era alba, ca și mașina. Nu se distingea deloc din spate. Dar atâta l-a dus capu pe ala. Sa pună o cârpa la fel ca mașina.

    00
  16. Specimenul acela cargus ar trebui institutionalizat intr-un spital penitenciar cu specializarea psihiatrie,mentinut pe tratament pana da semne de vindecare,iar cei ce l-au ajutat sa instaleze lumini neomologate ar trebui sa raspunda penal pentru modificari aduse autoturismelor ce pun in pericol siguranta traficului rutier.si toata povestea cu deznodamantul distribuita im buletinele de stiri si retele sociale.
    Cel ce circula pe banda 2 era poate neatent,obosit,dar nu poate justifica comportamentul animalic al celui de la cargus.dar poate data viitoare face figuri unuia mai tembel ca el,si ajunge la spital cu fracturi craniene si maxilar fisurat….plus dinti lipsa pe care nu isi va permite sa ii inlocuiasca prin implantare.

    00
  17. Și?
    Proștii s-a lovit?

    00
  18. In caz ca faceau accident si se lasa cu victime… selectie naturala. Societatea nu cred ca pierdea ceva.

    00
  19. uau. eu ma uit la filmul asta si vad un bou care doarme pe banda a doua pe o sosea noua, goala si un alt bou agresiv.
    Si citesc si ce vad altii: pe banda intai e mai uzat asfaltul… capace de canal pe banda intai bong bong… zona pe centura bucuresti denivelata…. ca pe A1 e gropi, ca pe A3 a vazut el ceva… ca in bucuresti e taxi pe avarii… ca 9 canale Da-vanplm. AICI E LIBER!! BAGA-TE IN DREAPTA!! uau

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube