Cum ar fi să aibă Poliția Rutieră un scanner din ăsta?

Și să facă trei verificări:

  1. ITP
  2. RCA
  3. Taxe și impozite

Câte mașini credeți că ar prinde pe zi cu un singur scanner?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. PSD și PNL n-au votat nici măcar legea folosirii camerelor de bord ca probe.

    Vicepreședinte PNL despre USR: transformați pe toată lumea în mici șoptitori

    https://www.facebook.com/pentrusatumare/videos/462366882039876/

    00
  2. Va fi tare amuzant când o să vă plângeți de „police state”, de Big Brother și cum ați ajuns să trăiți ca în China. :D

    00
    • Stii cine se va plange de asta? Aia care n-au ITP, care n-au RCA si care nu-si platesc taxele si impozitele. Adica smecherasii care se cred destepti.
      Sa planga!

      00
    • Deja se lucrează la versiunea pentru oameni, fiecare om va avea certificatul verde tatuat pe frunte iar milițianul va avea ochelari de la Google și va vedea direct prin ei ce datorii are omul la stat, unde lucrează, apartenența politică, etc

      00
    • Big brother pe motiv de ce? Oricând mergi pe strada, oriunde ești, o camera te vede, îți vede numărul de înmatriculare.

      Fie că e camera de trafic, de ATM sau de supraveghere a unui magazin.

      00
    • Eugen, iar nu ai luat rețeta de Xanax?

      00
    • Una peste alta China e pe cale de a deveni prima putere economică din lume.

      00
    • In Uk politia foloseste asa ceva de vreo 10 ani. Aici nu sunt filtre, politia te opreste doar daca mergi aiurea, nu ai faruri, etc..chestii vizibile. In rest, in trafic se tin dupa tine 5 min cat dureaza un control full. Daca nu ai itp, asigurare sau taxa de drum platita, te trag pe dreapta, cheama rampa si iti confisca masina. Poti sa fii cu copii, in drum spre servici, in concediu…nu-i intereseaza. Stiu caz concret, a avut asigurarea expirata de 2 zile si era la 2 mile de casa. L-a costat £80 amenda, £200 rampa, £150 o zi de stocare (nu primesti masina inapoi doar dupa 24 h), 2 puncte pe permis si inca £10 taxi ca avea bagaje si copii. Total £440, asigurarea pe un an era £400 ;)

      00
    • kilroy, ceva imi spune ca a luat-o. si cu supliment.

      stanciu, yeah right. nu au decat de 5 ori populatia statelor unite. cand or avea de 5.1 ori economia sua, sa ne cauti ;).

      00
    • @Stanciu cam la ce te refereri cand zici prima putere economica din lume? De unde stii ca nu e? Cine e acum pe primul loc? Pe ce loc e China? Cum se masoara cine e prima putere economica din lume? Ai vorbit fix ca un chibit din parcul Cismigiu… vorbe goale spuse-n vant

      00
    • Cum plm e bb ?
      Tu te plimbi cu masin afara ITP si asigurare si te plangi ca te ia politia ?
      Daca NU ai ITP esti un pericol pe strada !!!
      Daca NU ai asigurare in caz de ghinion cu ce platesti ? Daca dai in suedezu’ ala cu lambo ? Ai atatia rinichi sa platesti ?!
      Gandeste inainte de a da drumul la vorba!

      00
    • Atat timp cat lucrurile sunt strict pentru chestii de legalitate nu vad care e problema… da, e clar ca de acolo pana la altele e doar un mic pas, dar ala mic poate sa fie blocat prin legi si pedepse super aspre… gen ai folosit sistemul sa faci ceva ce nu era cazul, poc 10 ani+ puscarie… si i-ai cumpata si pe cei cu idei.

      De ce ti se pare nu stiu cat de grav sa ai camere de viteza pe autostrada, pe drumuri nationale… cand aproape orice satuc are camere, locuitorii au camere… tin minte la un caz de pedofilie cu ceva strain ca aveau video cu el gen de prin 20 de sate cum a trecut… deci ce vorbim?

      00
    • Se pare ca lumea pe aici nu prea înțelege. Hai sa scriu ceva scurt. Azi e ok, trăim în democrație liderul e oarecum sănătos la cap, dar mâine? Cine știe în mâinile cui va ajunge toate datele astea și ce va face cu ele. E vorba doar de placa de înmatriculare aici, dar hai sa extindem la recunoștință facială și alte minuni. Asa ca istorie, înainte de al 2lea război mondial Belgia avea obiceiul sa scrie pe certificatul de naștere apartenența religioasa, ani mai târziu când Hitler a ajuns la putere nu i-a rămas decât sa sune la ușa evreilor pentru a-i colecta. Gândiți puțin

      00
  3. Mi se pare mie sau sunt cam multe „ratări” ale softului? Şi vorbim de caractere mari, clare, negru pe alb. Ciudat.

    00
    • Nu ti se pare mai degraba ca un om a pornit si a pus la punct ceva, care inca nu e perfect, dar are mari sanse sa devina din ce in ce mai bun odata ce vor fi mai multe resurse consumate?

      00
    • Nu este ciudat. Ce a făcut el e la nivel de hobby, resurse limitate, soft imatur. Produsele comerciale deja existente pe piață fac asta la un nivel mult mai bun.

      00
    • Citește articolul.

      In primul rand videoul e de acum 2 ani, timp in care a mai făcut 2 update-uri.

      Softul face multe conversii ca sa poate procesa real time, folosind puterea de procesare de la aws totul.

      In funcție de calitatea imaginii, fpsuri, etc, ai nevoie de multa banda ca sa procesezi astea in cloud.

      Omul a tăiat 45% din imagine, a făcut greyscale, etc.

      Și e un tool făcut de el în timpul liber:)

      Îți dai seama că o soluție făcută profi poate avea rezultate mai bune.

      Mai ales cu machine learning, poate daca ai deja o bază de date cu brand/culoarea mașinii asociate unui număr de înmatriculare, astfel încât să faci identificarea mai precisă.

      E un PoC foarte bun.

      00
    • Ho, oameni, am presupus că e un soft consacrat, unde scrie că e un hobby? Şi oricum, observația mea e corectă indiferent de natura software-ului.

      00
    • nu încape în polo baza de date în dosar cu șină cu toate brandurile și culorile din bucurești

      00
    • “Am presupus” :))) mhm

      00
    • @Alex, „mhm” e de la gura plină? Da, am presupus, care-i problema?

      Cu mențiunea că întotdeauna am apreciat oamenii care încearcă chestii, hai să-mi pun masca de căcănar: dacă aş face un soft care zice că [BE3 KE] este [B 33 JKE] cu probabilitate de 99%, nu l-aş pune pe YT, aş mai aştepta puțin.

      00
    • Adyzah, oprește-te puțin. Procentele alea pe care le vezi tu spun cât la sută din număr e în chenar, nu au legătură cu simbolurile recunoscute.

      Nu vrei tu să revii cu opinii după ce termini un master în computer vision?

      00
    • @adyzah, nu, dar cu o categorie de oameni folosesc doar onomatopee ca sa nu consum energie :))

      00
    • @Serban, e ok, dacă-i cum zici tu, my bad. La masterul ăla zic pas, sunt mai aproape de pensie decât de facultate. Dar, ca o ultimă observație pe subiect, faza cu chenarul e un fel de ”nu se mai scoală dar uite ce frumos atârnă” sau ”șefu, am oprit mașina greșită, dar încadrarea în chenar a fost perfectă”. Gata, rant mode off, baftă mai departe omului.

      00
    • @matthews – nu ai nevoie de machine learning, problema din punct de vedere tehnic e foarte ușoară. Metodele actuale de ML pentru asta sunt cam scumpe dpdv computațional, iar acuratețea nu e mult mai bună – 96% vs 98% să zicem

      00
    • Proiectul e făcut de cineva care a terminat masterul de Artificial Intelligence la Universitatea din București anul trecut. El e departe de a fi un expert, iar proiectul e departe de a fi în stadiul final. Vorbim de un student peste medie care face un PoC.

      Un produs real ar avea acuratețe mai bună, mai puține cerințe computaționale (el folosește rețele neurale mari pentru o problemă banală) și inferență locală, fie pe device, fie pe un server local (deci fără legătură cu AWS)

      Rolul unui PoC e să vă imaginați produsul final, nu să îl considerați produsul final

      00
  4. Prea multa munca pentru ei ca sa faca asta in Bucuresti. Mai bine stau la pândă cu radarul in weekend ca sa faca planul de amenzi.

    00
  5. După ce va fi constrăns să fie corect si obligat să își plătească taxele, românul de rând nu va mai tolera cu atâta ușurință furăciunile politicienilor. Din acest motiv un asemenea sistem nu se va implementa în România nici în următorii 20 de ani, poate doar printr-o minune să devină obligatoriu în UE.

    00
    • Ați pus punctul pe i. De aceea nu avem baze de date unificate, digitalizare, de aceea nu se acceptă filmările de pe camerele de supraveghere stradale sau de pe bord samd.

      00
    • „După ce va fi constrăns să fie corect si obligat să își plătească taxele, românul de rând nu va mai tolera cu atâta ușurință furăciunile politicienilor.”. Nu

      00
    • unde nu se acceptă filmări de la camere video stradale/whatever?
      am lucrat într-o bancă, avea camere video la bancomate, in exteriorul și interiorul agențiilor în mai multe puncte.
      de cel puțin de 2 ori pe săptămână, printr-o agenție de undeva din țară, banca furniza poliției imagini video de la camerele băncii pt infracțiuni/situații care nu aveau legătură cu banca. (nu prin aceeași agenție, ci azi prin aia din strada x, mâine aia din strada y, săptămâna viitoare orașele z și h, etc)
      pt chestii din trafic, tâlhării, furturi, etc.
      a fost o situație când au găsit undeva un cadavru într-un portbagaj care stătuse acolo muuuulte zile, au cerut imaginile de la camerele care băteau în partea aia pe cel puțin o lună în urmă de la momentul găsirii (30 de zile era perioada maximă de păstrare a imaginilor video). probabil au cerut de la toate bancile din zona aia și orice alte magazine, chestii care aveau camere.

      00
    • Foarte buna observatia, chiar cred ca asta e faza… oamenii stiu ce au „voie” sa faca si ce nu au voie sa faca ca sa se mentina Status Quo-ul… de asta au aparut probleme majore cand a ajuns USR la unele butoane si a inceput sa blocheze chestii, unele de bun simt… s-a autoreglat mecanismul si au fost zburati, chiar daca Iohanis si PNL care erau la putere au ajuns practic zero pentru populatie… riscul pentru ei pe termen lung era mult mai periculos daca nu se facea asta, asa ca au acceptat orice compromis.

      00
  6. In Finlanda, toate masinile de politie si motocicletele au asa ceva. Scanerele au capacitatea de scanare a 1000 de numere pe minut. Cind ceva nu e in regula cu i masina, te opreste instant.

    00
    • Asa e si in Spania. Te scanează băieții din mers și te opresc in secunda doi. Verifica ITP și asigurare. Mai au și camere care scanează și dacă e unul cu mai multe bube ( gen proprietarul mașinii are permisul suspendat ) dau pe stație și la poliție locală și vin după tine in trafic. Eram odată oprit de poliție și au primit anunț prin stație de un camion care circula și suspectau ca șoferul nu are permis. Nu mai vorbesc de trainingul poliției rutiere care miroase ceva suspect de la km distanța. Am văzut niște cazuri ….

      00
    • In Italia la fel, în plus pot descărca online, direct de la firma de transport (în cazul camioanelor) orele de conducere efectuate… Astfel nu te opresc degeaba…

      00
  7. Discursul cu „să moară capra vecinului” prinde foarte bine la corporatiștii bombardieri. Până când devin ei capra targhetată intenționat și abuziv, moment în care încep să plângă despre libertățile lor individuale și cum îi asuprește statul. Le trebuie un guvern fascist, să îi trezească la realitate.

    Până una alta tipul face achiziție de date personale fără acord, într-un scop nelegitim, și exportă aceste date în clouduri din alte țări. Ar merge o plângere pe GDPR, să-l învățăm cum e cu respectarea legii.

    00
    • Boss, numarul de inmatriculare al unei masini nu e data personala. Are un scop clar, de a identifica PUBLIC un bun imobil destinat circulatiei pe drumurile publice. Trebuie sa fie la vedere, sa il poata vedea oricine. Nu e ca datele din buletin.

      00
    • Boss, nu vrem sa moară capra vecinului, vrem să nu fi fost furată.

      00
    • Ionut, nu prea îmi place mie sa mă murdăresc la gura de engleză, dar au o vorba foarte buna care zice „never go full retard”

      00
    • Robert3, momentan te murdărești la gură de altceva, pentru că temeiul LEGAL nu există.

      00
    • „pentru că temeiul LEGAL nu există.”
      What? Niciodată merge plin retard”

      00
    • Bossule, nr de înmatriculare sunt publice, iar circulatul ilegal fără RCA și ITP nu tine de libertatea proprie desi te crezi tu dac liber.
      Poate-ti trec ideile astea când da peste tine un suedez cu golf 3 fără acte.
      Dacă te referi la filmatul și colectatul de date de pe strada, vezi ca ai înțeles fix ce vrei tu din GDPR. Ai voie sa filmezi ce vrei tu,unde vrei tu dacă nu se impun alte restricții. În trafic poți sa filmezi pana ia foc camera .

      00
    • Ioane, dar nu ar fi misto ca unul care (se presupune) ti-a lovit masina sa te dea in judecata, dupa ce tu ai intrebat in stanga si dreapta de el? Vezi ca in politie nu ai nici o baza. Iar daca ai gresit o cifra, incepe circul.
      Sau sa te pocneasca unul cu nr murdare/ascunse pt ca gdpr?
      Sau de fapt tu vrei sa nu iti vada sotia masina pe la periferie pe grupurile “ai parcat ca un bou” sau sa nu iasa poza buna cand mergi cu 120 in localitate?
      Faci si tu fix ca pesedistii: nu putem face publica componenta comisiei de concurs pt postul de director la cnair pt ca gdpr! Hai sictir.

      00
    • Ionut nu-i asa ca ai card pe telefon la Lidl Kaufland si Carfur ca sa cumperi la promotii cremvusti parizer si frutifresh?

      00
    • @Alex numărul de înmatriculare nu este dată personală dar începe să fie când poti face legătura cu persoana care conduce masina sau proprietarul acesteia. Teoretic, greu să faci legatura, practic… Destul de usor în multe cazuri. Mai exact cele luate în leasing/credit, pentru ca exista AEGRM. Când accesezi baza asta de date (tot publică) în baza Nr de înmatriculare și incepi să extragi date de pe acolo… Începe distracția!!

      00
    • Ba ce v-ati facut toti mari justitiari cu GDRP-ul. Ati auzit voi ceva, vi s-a parut ca zice altceva, dar unu n-ati pune mana sa cititi ce face si cui i se adreseaza regulamentul ala.

      00
    • Misu, oricat vrei, numarul de inmatriculare nu este data cu caracter personal. Poate baza de date de care amintesti ofera prea multe informatii. Dar numarul de inmatriculare nu este.

      Daca vrei sa te duci la curve si iti este frica sa nu apara masina ta pe undeva (ca ai parcat aiurea de ex) si sa o vada nevasta, mergi cu taxiul.

      00
    • eu rămân tâmpit când văd cum brusc toți știu cum se aplică legi și cum alții sunt obligați să le respecte cu sfințenie în scopul de a nu-i prinde pe ei că nu respectă legile!

      00
    • @DBCooper si ceilalti care ati sarit in grup pe Ionut pentru referinta la GDPR – linistiti-va. In primul rand, GDPR nu se refera doar la „datele din buletin” sau alte bazaconii pe care le-ati scris. Nu sunt avocat si nici nu sunt specializat in GDRP, insa am lucrat in diferite contexte la implementari ale GDRP. Ionut a mentionat si „alte tari”, ceea ce este foarte important pentru UE :) si intotdeauna schimba datele problemei. Nici ceea ce faci pe Facebook nu sunt date personale, insa UE vrea ca Facebook sa tina toate datele in UE, nu in US, doar un exemplu.

      Extras: „First of all, it should be noted that faces and license plates are personal data within the meaning of Art. 4 GDPR, as these identify a person or make them identifiable. In the European context, the rules of the GDPR, as well as national regulations, apply.”

      Referinte:
      https://security.stackexchange.com/questions/207492/why-do-people-hide-their-license-plates-in-the-eu
      https://www.celantur.com/blog/adas-datasets-gdpr/

      Ce incerc sa zic este sa nu mai sariti la cearta si sa jigniti o persoana doar pentru ca aveti impresia ca stiti mai bine. De multe ori ne inselam :) Este posibil ca si eu ma insel in acest moment cu acest comentariu, dar incerc sa o fac intr-un mod informat si fara sa jignesc.

      00
    • Ionuț, e lumină în capul tău cam cât în cur*** unui licurici…

      00
    • @Alex: pentru tine autoturismul e bun imobil cînd e parcat, bănuiesc.🤣

      00
  8. am facut si eu ceva similar acum cativa ani cu OpenCV SIFT/FLANN/HAAR

    00
  9. Ar fi foarte bine să aibă poliția un scaner ca acesta.

    Ar prinde foarte multe mașini.

    Din păcate… ☹️. Postarea asta e din seria – Vrabia mălai visează.

    00
  10. O sa-l prinda pe unul in offside la toate verficarile si o sa-i ia 2 ore sa scrie procesul verbal. Prea multa munca.

    00
  11. Verificarea RCA/ITP ar putea fi făcută și prin intermediul camerelor pentru rovinietă

    00
  12. Ar fi prea tare un sistem d’ala ca in UK unde nu mergi fara asigurare decat pana la prima masina de politie sau de civili :)))

    Auzi la ei GDPR, ati mai gasit o smecherie sa va ascundeti jegosenia sub un motiv aparent valid.

    Cand mai cautati portite la orice fel de initiativa sa va amintiti ca voi sunteti motivul pentru care e cum e in jurul vostru, nu ceilalti oameni.

    00
  13. Vrem ACUM!!! Cate una la fiecare intrare in Bucuresti, plus doua-trei in oras. Si cate 4-5 in fiecare oras mare (Cluj, Brasov, Timisoara), cate una in fiecare localitate peste 10000 locuitori.

    00
  14. Politia ARE asa ceva de ani buni, insa cel mai probabil acum echipamentul zace dezafectat undeva, pe un raft intr-o magazie, cu numar de inventar scris cu vopsea rosie. Bine, in acest caz putem spune ca Politia „a avut”…

    00
    • Confirm. Echipamentele s-au cumpărat în mod hei-rupist prin 2015-2017. Prima problemă a fost, bineînțeles, „CINE PLĂTEȘTE CARTELELE?!”. Surprinzător pentru ei, datele alea nu vin din pistolul radar și nici nu se scriu cu pixul.

      Aici s-a rupt firul, la conexiunea mașină – endpoint date.

      Pe partea de livrat date, nu s-au înțeles diversele autorități (Poliția, CNAIR, bla) care cum să livreze ce, și-au dat seama că e de prestat muncă, așa că și-au băgat pl.

      A, și vreți date ÎN TIMP REAL?

      00
  15. In calitate de fost asociat intr-o firma care produce un soft din categoria ALPR/ANPR (asa se cheama dracovenia) , montat pe cateva sute de drumuri judetene, va pot da cateva detalii :

    Problema nu este recunoasterea numarului in sine ci integrarea cu bazele de date din spate.
    Softul are API care expune numarul de inmatriculare in orice forma ti-ai putea dori : XML,JSON+coordonate GPS, se poate integra cu sisteme de cantarire dinamica pentru depasiri de tonaj,etc.
    Cred ca din sute de instalari s-au facut..doua-trei integrari cu bazele de date care ar permite darea de amenzi, verificare, etc. Restul…detecteaza si atat. Se mai cauta cate o masina furata din cand in cand.
    Din pacate integrarea cu bazele de date se face de catre integratorul care a instalat, la comanda beneficiarului. Daca „nu se doreste”…nu se doreste.

    Softul prezentat in videoul din articol nu e rau ca si proof of foncept , dar e scump ca focul de operat (costuri aws, banda 4g, etc).
    De ce scump? Pentru ca analiza se face frame cu frame pe un stream de obicei MJPEG. Deci trimiti catre AWS minim 30 jpeguri pe secunda,de o rezolutie de minim 1024×768.

    In 2022 cam orice producator decent de camere – Hikvision, Axis,etc are integrata detectia direct in camera, ON edge cum se spune. Nu detectia e problema, ci ce faci pe urma cu dansa.

    00
    • @cd: e foarte interesant cum așa ceva-n România e „scump ca focu”, dar în restul țărilor UE, și nu numai, acest lucru e posibil de multă vreme. Foarte interesant…

      00
    • Ioane, e scump ca focul pt ca implementarea este ineficienta. Omul a explicat clar si de ce: pt ca detectia trebuie facuta pe camera, nu pe cloud. Iar apoi folosesti direct numarul detectat ca sa obtii informatiile relevante despre el dintr un api.

      Implementarea curenta e inutilizabila, nici nu poate fi numita proof of concept.

      00
    • @johntemple : e scumpa ca focul solutia prezentata de Vali, pe AWS oriunde in lume. Viabilitatea ei tehnica este minima comparata cu solutii existente direct embedate in camera care costa 7-800E one-time.
      0 costuri ulterioare, costuri de banda 0, ai un singur echipament- camera si atat.

      De ex asta pe axis https://youtu.be/53-krJyfz8c?t=5

      00
    • S-a referit la implementarea din video.

      00
    • @John Temple, mai sus a comentat un om care pare că știe despre ce e vorba și a venit un analfabet funcțional (tu!) să-i explice el mai bine. Dă-te jos de pe internet, consumi bandă degeaba…

      00
    • Normal că sufoci serverul dacă faci procesare pe AWS… Cine nu a auzit de edge computing are probleme din astea: faci inferența local (poți pe orice CMOS amărât că vorbim doar de un OCR amărât / frame, nu ai nevoie de Nvidia Jetson sau alte chestii scumpe) sau în zonă, pe un server apropiat. Nu e nevoie să sufoci totul cu fetișul de operare serverless.

      Softul care scoate text dintr-o plăcuță de înmatriculare deja există, acuratețe peste 95%. Cine vrea să îl facă de la 0 să copieze 60 de linii de cod de pe net și gata.

      00
  16. Ma amuza teribil comentariile cu baza legala,gdpr…lol,plin de juristi.
    Un asemenea sistem este absolut necesar si benefic,dupa cum ar trebui multe masini de politie sa fie dotate cu aparatura audio video,sa poate fi emise certificate de contraventie si trimise prin posta.semnalizarea a devenit optionala,agresivitate in trafic,lipsa itp,rca…da amenda pe banda rulanta ,in toata tara,cativa ani,si vezi cum se civilizeaza romanii.
    Toti vor o tara ca afara,dar fara nici o lege si regula

    00
    • Ce „câțiva ani”? După an de amenzi, să vezi ce de mielușei ar fi pe străzi. Dar, și dacă ar exista asa ceva funcțional, ar sări Avocatul Boborului, ar guița Șoșoacă și alți pulifrici că este dictatură, că ne aduc în sapă de lemn…

      00
    • @Becaly: când se scorojește tabla pe mașinile de poliție, care ITP lula, tu vrei să fie ca-n restul țărilor UE?🤣
      Să ne aducem aminte cu dragoste națională când tab-urile românești au fost oprite de poliția germană pe motivul curgerii uleiului/combustibilului pe asfalt?

      00
    • Soluția ar fi necesară dar nu și benefică, majoritatea celor cu musca pe căciulă fiind decidenții… Adică vrei să-și taie singuri craca?

      00
  17. Intr-un timp lucram la o aplicatie de OCR pentru ziare si am pasat ideea cuiva din Politie. Au ramas placut surprinsi dar au zis ca totusi asta este Romania si nu se poate :(

    00
  18. Până și camerele de viteză sunt o utopie la noi iar tu vorbești de scannere intergalactice.

    00
  19. ultima data cand am fost oprit, mi a zis politistul ca a fost numarul scanat automat de camera si le arata ca itp.ul e expirat.. intr.adevar era o problema cu itp.ul (cineva a gresit un caracter din seria masinii si aparea expirat)

    00
  20. Am făcut acum vreo doi ani ceva silimar cu un NVidia Jetson Nano și ALPR (un proiect open-source) și l-am adaptat pentru plăcuțele de înmatriculare din Ro. Clip demo aici cu plăcuță de înmatriculare din Sibiu. E făcut pe poze dar merge și real-time, și pe stream-uri video CCTV. Softul e open-source, integrarea cu AWS se face ușor, te costă doar un NVidia Jetson Nano și o cameră web mai acătării. Vreo $100-200 toată șandramaua.

    00
    • In cunostiinta de cauza, va informez ca va trebuie o camera serioasa, nu una web.

      Una care sa aiba un shutter speed de minim 1/500, in functie de viteza masinii.
      Simplist : ca sa ai imagini clare in fiecare frame, nu manjite.
      Casa nu ajungi asa https://imgur.com/PmLPnmu
      Totodata, cu un shutter speed mic (1/500 sau mai mic) imaginea devine intunecata. Deci iti trebuie o camera cu sensibilitate buna, care sa nu dea zgomot in imagine .

      Si atunci iti trebuie o camera cu IR sau un iluminator extern. Pe care NU le poti monta IN masina, pentru ca se reflecta in/din parbriz.
      Si o camera din asta te duce pe la 500-800 de euro.


      Bottom line : demoul e cel mai usor de facut. Cand il pui in productie…lucrurile devin exponential complicate.
      Mai complicat decat demoul este sa ai un sistem stabil pe care sa-l poata instala altcineva, care ce sa vezi : nu are nici un chef de rasbery pi, de nvidia jetson.
      Integratorul vrea o cutie, in care sa bage doua cabluri si sa mearga.

      De aia e plin netul de demouri, dar produse serioase sunt vreo 10-20 maxim (+ camerele care asta on-board)

      00
    • @cd: perfect de acord cu tine la partea cu camera web. Însă orașele au deja sisteme de monitorizare în uz. În Oradea avem circa 700 de camere de acest gen care supraveghează orașul. Nu știu câte dintre ele sunt îndreptate spre șosele dar presupun că acele camere deja instalate sunt mai acătării. Acum – un sistem ca cel de mai sus poate face uz de feed-ul video al acelor camere (la fel cum face cu poza).
      Ce încerc să spun e că orice oraș are un sistem video deja pus la punct și că ăla e îndeajuns de bun cât să poată face task-ul de mai sus. Ce-i drept – un singur NVidia Jetson Nano n-ar face față atâtor feed-uri video simultan pentru monitorizare cumva ”real-time”. Dar nici nu e nevoie. Ori de câte ori cineva trece pe roșu (de exemplu) un simplu senzor trimite semnal către server că acolo a avut loc o acțiune. Se iau ultimele 10 secunde de feed video, se trimit către Jetson Nano și ăla preia din imagini numărul de înmatriculare. Eu zic că ar rezista așa o cutie de-aia de 200 USD la un oraș de 500.000 de locuitori având în vedere probabiltatea ca cineva să încalce regulile de circulație. Dar și dacă greșesc – sistemul e ”la liber”. Hardware-ul se poate cumpăra din banii primăriilor și n-ar fi super-scump.
      Dar da – pentru ceva real-time în mașinile polițiștilor ar fi necesar ceva mai acătării, cu camere video mai ok. Dar dacă acele camere preiau doar feed-ul și nu îl procesează local ci procesarea se face ”la centru”, atunci e mai fezabilă chestia.

      00
  21. Ce treabă are impozitul (pe mașină)?!? Am voie legal să nu-l plătesc (la timp), dacă-mi asum că o să fiu taxat sumplimentar cu niște penalități.

    00
    • Daca toata lumea ar gandi asa, pe termen scurt ar putea intra autoritatile locale in incapacitate de plata. Dupa cum spunea cineva, taxele si impozitele sunt recunostinta /premiul statului oferit contribuabilului. O recompensa a succesului acestuia din urma. Iar fara taxe si impozite un stat nu poate functiona. Iar fara taxe si impozite platite la timp, un stat functioneaza deficitar (vezi cazul RO).

      00
    • Băi tată dar ce-au sărit toți moraliștii și sfinții cu minusuri. Eu nu ziceam să eviți plata impozitului, cum discret sugerează șeful de blog, ci doar că legal e posibil să nu-l plătești (o vreme), doar că ar trebui să fii conștient că aroganța asta costă. Sau și mai simplu pentru ăia analfabeți care sar la roșu fără să gîndească, dacă am depășit termenul în care trebuia să-mi plătesc impozitul pe mașină, asta nu-i motiv să mă oprești în trafic, pentru că LEGEA PERMITE ASTA.

      PS. Da, am mașină cu motor de 3 litri. Două chiar. Și dizăl. Și vechi de 20 de ani. Și cu impozitul plătit.

      00
  22. Abia functioneaza ghiseul.ro si cardul de sanatate, asta deja este SF.

    00
  23. Se pare că sunt câțiva bombardieri care citesc pe aici după numărul de minusuri primite de cei care propun acceptarea camerelor și sancționarea vizonilor.

    00
  24. Vai dar cum sa sanctionam bombardierii si meltenii care umbla fara ITP fara RCA? Pai orice om are dreptul la un automobil caruia sa nu-I faca revizia, sa nu-I schimbe becurile arse si pentru care sa ia ITP ul pe spaga? E un abuz. Cum sa folosesti in era digitala camere cu scannere? E nevoie de prezenta sfantului agent constatator care poate lua sfanta spaga cand se mai prinde un politician beat sau o beizadea iorgulesciana drogata la volan. Lasand la o parte ironia (disclosure pt cei care se prind mai greu) estimez ca la un astfel de control mai ales la caile de intrare in oras din IF, 60 la suta dintre masini ar avea nereguli si cel putin 30 la suta ar fi nereguli grave. Traffic solution !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube