Afaceri și parcări: aș vrea să salut acest business

Am apreciat ceva la business-ul ăsta, deschis aici și cu un Taycan și un Spring în curte: oamenii au avut parcări din prima. Știu cine vine la ei la afacere, știu că nu merge cu „dar vă găsiți dvs. pe stradă sau veniți cu taxiul”, așa că au investit corect: parcări din prima. Azi am văzut că au dărâmat și casa de pe colț, probabil acum le-a ieșit autorizația să o facă.

Așadar, proprietari de afaceri, luați notițe: dacă peste 50% din clienții voștri vin cu mașina, găsiți soluții. De pildă, Happy Cake comentau că e poziția bună, de aia nu se mută de acolo, clienții comentau că ei nu vin să ridice torturi la suprapreț pe jos, după care s-au mutat în altă locație, în spatele unui bloc, locuri de parcare berechet, nu cred că le merge rău.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. Chiar daca se tipa continuu anti masini, cred ca usor orasele noastre cheie devin un fel de orase pe sistem american, cu zone metropolitane foarte mari, de unde se vine cu masina spre oras.
    Tot tanjim dupa traficul nordic, cu piste de biciclete si transport in comun excelent, dar noi mergem direct in sensul opus, ceea ce nu e neaparat rau daca intelegem si ne adaptam. In iasi, miroslava a trecut de 50k locuitori, majoritatea cu joburi (si elevi) in iasi. Mai adaugi si restul comunelor de langa si mai scoti un iasi.

    O bacanie merge sa se adreseze catorva strazi, unde nu vii cu masina, dar o clinica, cabinete de avocatura si restul de 80% din businessuri au nevoie de parcari.

    00
    • Ce inseamna „sa ne adaptam” in contextul asta, demolam jumatate din cladirile din orasele astea cheie ca sa facem locuri de parcare? Doar ca sa nu ne chinuim cu construit legaturi ferate de doamnele-ajuta, extins tramvaie/troleibuze prin satele „metropolitane”, sau orice altceva nu inseamna omul si masina in trafic, presupun. Buna treaba, nu degeaba avem multi concetateni care se lauda ca merg si dupa tigari cu masina.

      00
    • „demolam jumatate din cladirile din orasele astea cheie ca sa facem locuri de parcare?”

      Da

      00
    • Sper să fiți doar o minoritate zgomotoasă, altfel nu sună bine viitorul.

      00
    • După aia vă dați mari ecologiști, apărători ai naturii, vă rupeați hainele și laringele pentru Roșia Montană (cu „ă” la urmă, da?), dar aveți câte 2-3 mașini și vă mutați din orașe ca să respirați curat, de unde faceți naveta și umpleți aerul de noxe. Vă dau pe mâna lu’ Greta (pe mâna Gretei, desigur).

      00
    • @unsirb Ce inseamna „sa ne adaptam” in contextul asta?

      Facem parcări pe spațiile verzi și obligăm oamenii să își cumpere și loc de parcare, când își cumpără apartament, în loc să îi obligăm să aibe loc de parcare, înainte să își cumpere mașină.

      00
    • @Sorin: multe presupuneri acolo, daca esti convins ca sunt adevarate, da-i inainte!

      Adevarul e ca de ce sa nu facem si noi aceleasi greseli ca americanii, ar fi pacat sa le evitam. Oricum, parcarile supraetajate si subterane sunt scumpe, mult mai la indemana e sa betonam unele la nivel cu solul, dupa ce demolam cladirile vechi care ne stau in cale. O sa fie o splendoare, afacerile vor inflori.

      00
  2. uite aici un exemplu Asa da, doar ca nu e de la noi.:(
    Omult a vazut ca in zona nu ai unde parca ca is inguste strazile a construit locatia cu parcare subterana.

    00
  3. Am fost invitat la masa la un restaurant pe bulevard. Am „negociat” locatia, pt un restaurant din cartier. N-am unde sa parchez. Poate ca e moft, dar merg cu bebelusul, e mai comod in partea cealalta. Moft-nemoft, 50 de euro directionati la alt local, fiindca parcare.

    00
  4. Bine ca a demolat casa aia, cred ca numai eu am auzit de trei accidente in care camioane , masini mici au intrat in casa …

    00
  5. Între timp, la București, Autonom ocupă trotuarele unei străzi de câteva sute de metri lungime cu mașini din flotă… a devenit între timp un fel de tarla proprie.

    Raportat… nimeni nu face nimic. Probabil autoritățile ncsf, cum se zice.

    00
    • sună la poliția locală. iar și iar. du-te și filmează agresiv, să comenteze paznicul că filmezi pe domeniul public. dă poze încoa, pune poze pe fb, nu sta și aștepta să se rezolve cu un telefon

    • Am făcut în ultimii doi ani opt sesizări după ce de două ori am fost la centimetri de a fi lovit de o mașină pentru că trebuia să circul pe carosabil, trotuarele fiind inaccesibile din cauza mașinilor parcate ilegal.

      Poliția Locală a dat amenzi, 1-2 săpt. mașinile au dispărut de pe un trotuar, ulterior au apărut din nou.

      Am făcut sesizări la Primaria S1, ADP, Administrația Străzilor si situația rămâne în continuare neschimbată.

      Nu au paznici care să comenteze..

      00
    • Foarte bine boss, ceea ce imi aminteste sa mai sun odata la locala sa ridice o masina parcata langa gradinita unde imi duc copii. E un harb de Opel rupt zgariat cu toate cauciucurile taiate si nu il ridica locala de un an de zile.

      Tot depun reclamatii si fac reveniri. Nu stiu ce asteapta. De obicei se miscau mai cu talent. Cred ca asteapta anul cu alegerile.

      00
    • @Vali, la un moment dat, după câteva luni cu 2-3 reclamații pe spatamana la locală, scris la sediul local al firmei, scris la sediul central al firmei din Germania, scris la rutieră, scandal la fata locului, incepi sa te întrebi dacă nu te pui in pericol pentru că cel mai probabil ai de a face cu niște „protejați” care nu trebuie sa fie deranjați. Reclam de anul trecut o situație similară, un dezvoltator imobiliar care blochează zilnic trotuarul cu dube, mașini, utilaje, fara culoar de siguranță pentru pietoni, fara nimic.

      00
  6. Lucrez la o clinica privata intr-un oras mediu de provincie. Locatia centrala, sa stie si sa o gaseasca toata lumea, cu 3-4 stradute in vecinatate unde sunt la orice ora din zi si noapte locuri disponibile de parcare, la maxim 3 minute de mers pe jos de clinica. Comentarii de la pacienti: de ce nu ati facut parcare cu 20 locuri? Unde sa o facem? Asta insemna sa mai cumperi inca un teren mai mare decat cel destinat clinicii, care nu e ieftin si nici disponibil in zone centrale sa ingropam niste bani intr-o parcare inutila cand ai la alegere unde parca in zona. Mi se pare ca i-au invatat supermarketurile prost, sincer.

    00
    • lol, nu. voi sunteți de vină.

    • De ce? Avem 4 locuri de parcare. Asa s-a gasit teren.

      00
    • Dar locuitorii de pe ”strudutele din vecintate” de ce sa suporte masinile parcate sub nasul lor?
      Dar daca si locuitorii aceia isi cumpără masini si ocupă acele ”locuri disponibile la parcare”, ce te faci?

      00
    • Basilicus, daca locurile alea sunt pe strada, locuitorii nu prea au de ce sa comenteze, nu e treaba lor. In teorie. In practica se știe că terenul din fata gardului e ca apele teritoriale, îți aparține și faci ce vrei cu el.

      00
    • Voi visati utopii: ca fiecare afacere sa aiba parcare suficienta pentru fluxul mediu-maxim de clienti din fiecare zi. Unde gasiti in orasele romanesti (in oras, nu la 20 km de centura) terenuri atat de mari pentru cladiri si parcari cu suprafata de 2-3 ori mai mare decat amprenta la sol a cladirii? Si cat ar costa? Eu as zice ca as fi sacrificat poate peste jumatatea din dotarea de ultima ora a clinicii daca era sa cautam (nu ca gaseam) teren pt cladire si parcare de minim 10 locuri. Om fi noi mai pragmatici, who knows? Pe noi ne intereseaza ca locatia sa fie usor accesibila si centrala, nu in serparie sau in satele de la 30 km de oras…
      @basilicus: vecinii au garaje si locuri de parcare in curte si isi tin masinile preponderent in curte, sunt mereu locuri libere FARA sa deranjezi pe cineva.

      00
    • vecinii au garaje si locuri de parcare in curte si isi tin masinile preponderent in curte, sunt mereu locuri libere FARA sa deranjezi pe cineva.

      ți-ai făcut afacerea bazându-te pe ceva ce nu e al tău. nu plângi când lucrurile se vor schimba, da?

  7. BlackAngel: voi fi rau.
    Tu zici: „Pe noi ne intereseaza ca locatia sa fie usor accesibila si centrala, nu in serparie sau in satele de la 30 km de oras…”
    Pe mine ca fictiv locuitor al orasului unde-ti desfasori tu activitatea ma intereseaza sa nu fiu incurcat de „consecintele” afacerii tale care-ti aduce tie profit. De ce sa fiu eu fortat sa „investesc” in afacerea ta?
    Nu am nici o problema sa-ti desfasori afacerea cum doresti tu atata vreme cat nu generezi probleme celorlalti locuitori.
    Faptul ca tu nu ai locuri de parcare pentru fluxul asteptat de clienti genereaza evident probleme pe stradutele vecine- stradutele sunt pentru a circula masinile nu pentru a parca clientii tai.

    End of rant.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube