Digi24, Adevărul și Mediafax vând o mașină electrică din Baia Mare

Nu-mi dau seama dacă e prostie sau advertorial nesemnalizat, dar Bogdan Băcilă de la Digi24, Ștefan Lică de la Adevărul și Vasile Măgrădean de la Mediafax scriu zilele astea articole despre o mașină electrică minune produsă la Baia  Mare.

 

Partea proastă pentru jurnaliști și pentru producătorii mașinii GTG Oxigen e Google Images, cu ajutorul căruia cineva a descoperit că mașina lor minune, pe care ei vor să o vândă cu 13.000€, costă 5.000€ în China. Și e fix la fel.

Ai naibii chinezi cum au furat ei prototipul românesc, designul, emblema, tot, și acum o vând mai ieftin! Niște nenorociți!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Au inceput sa abereze si pe digi24 cu super-masina din Baia Mare. Singura diferenta fiind ca pe Digi24 articolul a fost scris probabil de maimute…

    00
    • … articolul a fost scris probabil de maimute

      La digi mai e si autorul/editor web: Adrian Labos (Digi24 Oradea)

      00
  2. Zic de 2000 de masini, deci vor sa vanda cam 1000, la 5000$ profit per jucarie.
    Au calculat in ordinea importantei: Casa pentru cei 2 proprietari+ cate 2 X5 pentru fiecare proprietar&sotie + traducerea software-ului din Chineza in Romana + 3 mecanici la service + 2 angajati in port sa asigure ca e fluent importul = 5 mil$.
    Avem business case!

    00
  3. Am vazut minunea de automobil la ceva expozitie in BM, prin luna mai cred. Aveau si materiale promotionale, cataloage etc. Am discutat cu domnisoarele care prezentau produsul dar au spus clar ca e fabricat in China si importat. De aici pana la a-l „produce” e cale lunga; unii oameni chiar nu inteleg ce inseamna alibaba.

    00
  4. Pun pariu ca acum o dau la intors. Aaaa, stai ca noi suntem importatori si bla bla bla.. ciordeala clasica.

    00
  5. Ce chitros ești și tu. Le-ai stricat acum afacerea…:) De parcă ar cumpăra cineva cutiile alea de chibrituri…

    00
  6. Asa e cand descoperi ‘Ternetu’ la 45/58 de ani…crezi ca nu mai poate intra nimeni din Romania pe aceeasi pagina pe care ai vazut o tu pe site urile chinezesti :)))). penibil!

    00
  7. Merge 100 de km „chinezesti”. Aia inseamna probabil 50 km reali. Cred ca mai bine te risti cu o trotineta, bicicleta si alta tiriplisca experimentala. Macar iei teapa de maxim 2000 de lei.

    00
  8. e un advertorial scris de prosti. ma doare neuronul cand aud ca masina electrica e produsa la baia mare. te astepti ca urmatoarea fraza sa fie „proiectata la vaslui”

    00
  9. Cum plm sa dai 13K pe o „masina” ce prinde maxim 50km/h la vale? Unde o folosesti? pe pista de biciclete?

    00
  10. Roaba aia pe 4 roti costa cat o jumatate de garsoniera in provincie. Vai de capu lor.

    00
  11. ai treispe mii de coco si vrei ceva nou:
    – logan cinstit;
    – hyundai i20 ca esti mai hipster;
    – orice alta micro benzinara cu un troller pe post de portbagaj;
    -….
    -….
    -Masina electrica cat un carucior de cumparaturi asamblata in china.

    de ce le strici la oameni combinatia? aia dispusi sa dea banii isi merita soarta.

    daca avea baterii pe litiu ii puteam spune pe buna dreptate pocnitoare.

    00
  12. Mie mi se pare că ce a prezentat Digi nu are treabă cu pozele publicate de tine. Se vede clar că mașina are caroserie de Peugeot 107 / Citroen C1 / Toyota Aygo.

    https://imgur.com/a/Dg7QqU1

    00
  13. NOU
    #24

    S-a vorbit mereu de masina asamblata la Baia Mare . Niciodata nu s-a pomenit fabricata. Daca asa a aparut in presa este contributia reporterilor care sunt foarte entuziasti cand e vb de o stire cat mai sunatoare.
    Bineinteles ca oricine poate cumpara orice de oriunde. Dar cine isi asuma o astfel de asamblare are in spate mult mai mult decat o simpla tranzactie/achizitie online. Are in vedere un sistem intreg de distributie, service asigurare cu piese de schimb, importuri, omologari, promovare etc, care inseamna mult mai mult decat o comanda pe Alibaba sau alte saituri care la prima vedere par deosebit de atractive si genereaza discutii rautacioase. Ideea de afaceri nu este de a furniza autovehicule chinezesti sau de alt nat cide a furniza un concept demn de incredere astfel incat necesitatea asta de a te transporta din A in B sa fie satisfacuta in modul optim si cf planului de marketing , adica cu cel mai mic cost achizitie operare.
    Reporterii au mai uitat sa precizeze ca de fapt pretul este 1/2 din cel afisat cu TVA cu tot sau este un amanunt ce scapa unora doar din dorinta de caterinca si diversiune ca mod de exercitare/afirmare a personalitatii.
    Bineinteles ca acesti antreprenori nu afirma ca au gasit cheia succesului si nici macar nu se asteapta sa faca acest business singuri pe o piata goala. Presa in cautare de noutati a aflat despre acest subiect si il dezvolta cu mare pasiune facandu-l cat mai suculent asociind priectul cu Elon Musk si influenta Tesla. Bine ca nu au atasat atributele : exploziv, stire soc, ncredibil si altele.

    00
    • awww. ai naibii reporteri, cum au greșit ei știrea…

    • Domnu Muresan, alooo, se aude acolo la Baia Mare? Sunteti pe linie? Dati mai incet radio-ul sa ne auzim. Pocnitorile chinezesti sunt pocnitori. Baterii cu plumb? In 2018? Sa mori dumneata ca bateria cu plumb e viitorul? Cate cicluri de incarcare-descarcare adanci suporta? Maxim 100. Dupa care ne uitam la ea si cautam baterii ieftine. Am auzit ca exista firme care-ti livreaza bateria acasa… sau unde ramai in drum, deci e ok.

      00
    • Pai daca e aia de pe Alibaba, ce pacatul meu asambleaza antreprenorii aia de Baia Mare? Cutia? Polistirenul din cutie? Ca, la cat e de mica, o duce curierul la etajul 4.

    • Bineinteles ca acesti antreprenori nu afirma..

      De ce vorbiti la persoana a treia? Sau e doar coincidenta de nume cu unul dintre „producatori?

      M-ar interesa care este autonomia „masinii” – In km, kw cum vreti, dar nu ceva de genul „o zi in oras” – ce plm e aia?

      Cum ati calculat pretul final? De ce as lua o masina de la voi in loc sa iau un second hand de ex (bmw i3, kia soul ev) sau la mai putin de juma’ de pret un nissan leaf sau renault zoe?

      00
    • „Reporterii au mai uitat sa precizeze ca de fapt pretul este 1/2 din cel afisat cu TVA cu tot sau este un amanunt ce scapa unora doar din dorinta de caterinca si diversiune ca mod de exercitare/afirmare a personalitatii.”
      Ok… Si? A facut cineva de la la „producator” un efort de a clarifica situatia? Sa puna la dispozitia publicului datele corecte?

      00
    • Ok… Si? A facut cineva de la la “producator” un efort de a clarifica situatia?

      Patroni scapati pe internet, ce vrei ?

      00
    • Probabil ca asamblarea inseamna sa bagi cheia in contact.

      Si, pana la urma cat costa?
      Adica are de fapt pretul la jumatate din cel anuntat de presa, dar nimeni din firma nu face precizari?
      Aaaa, scuze, m-am nascut ieri! Sunt mic si fraier si pun boticul la tot. :D

      00
  14. Dl. Muresan, hai ca esti amuzant. Absolut toate ziarele au inteleg gresit?

    Tu le-ai declarat ca esti PRODUCATOR, nu importator de chinezarii la suprapret.

    Ma amuza faptul cum se schimba declaratiile in functie pe masura ce trece timpul…

    00
  15. Si pe mine m-a inspirat Musk dar pe partea de rachete, space x, etc. Am un proiect cu o sticla de plastic, 20% apa si carbid, nu pot sa spun cat ca vreau sa fac omologare sau gen. Am reusit sa ridic sticla la vreo 10 m acum caut sticle imense de plastic ca sa pot sa ajung pe luna.. pt inceput!

    00
  16. NOU
    #36

    presupun ca cei ce dau cu pietre cu mare sarg sunt si fara de prihana si cunoscatori ai pietei mondiale de sourcing, cu o vasta experienta in spate , exemple demne de urmat astfel incat sunt capabili sa emita judecati de valoare inclusiv tehnice.

    Trebuie sa va dezamagesc si sa va spun ca nu voi mai da replici pe acest blog de scandal, bravo proprietarului ca obtine astfel de audiente demne de o cauza mai buna.

    00
    • NU, dar nici nu incercam sa vindem chinezisme la suprapret.

      00
    • Vedeti donu’ @Muresan Gheorghe daca nu ati impins unde trebuie!? :)))
      Mai intai trebuia sa impingeti niste cascaval la Vali aka Zoso.ro (liderul mondial al blogurilor de scandal).

      Vai ce duma buna am dat! „Ce imi plac glumele mele”.

      00
  17. Si pana la urma de unde vine finantarea ? Fond de investitii sau proiect cu finantare UE?

    https://ziarmm.ro/made-in-baia-mare-aici-se-produc-cele-mai-ieftine-masini-electrice-si-costa-13-mii-euro/

    #antreprenoriat de succes

    00
  18. presupun ca cei ce dau cu pietre cu mare sarg sunt si fara de prihana si cunoscatori ai pietei mondiale de sourcing, cu o vasta experienta in spate , exemple demne de urmat astfel incat sunt capabili sa emita judecati de valoare inclusiv tehnice.

    Chiar nu exista nicio sansa ca cel putin unul de pe aici sa se priceapa la ceea ce spune?
    Mai bine ramaneati la fabricat chiloti, sau ce croitorie de succes mondial aveati…

    00
  19. NOU
    #41

    Alti „producatori” gen Allview (mai tineti minte? primul producator romanesc de telefoane bla bla ?)

    00
  20. Stati bre, da astia o folosit fonduri europene sa importe rahaturi de China?

    00
  21. Dacă sunt alergat de un câine mare,cinstit si determinat bat lejer la autonomie si viteză pocnitoarea asta.Si nici măcar nu sare garduri.

    00
    • As zice mai degrabã hotárât, nu determinat. (Grammar troll)

      Pe de altã parte, dupa 4000 de kilometeri de navetā ( sau telecomutare cumva ?) , media orarã calculata de masina mea este de 38km/h, in conditiile in care stau la 15km in afara orasului.

      O pocnitoare din asta te scoate usurel mai ieftin pe termen lung daca e folosita ca a doua masina a familiei – kaufland, gradinita, coafor si apoi sala de sport.

      00
  22. aici nu știu dacă e suprapreț sau nu până nu vedem structura costurilor – ar fi interesant de văzut planul de afaceri.

    Ca o analiză sumară, 5000 USD poate costă mașina asta per bucată dar prețul ăla nu este pentru consumatori ci pentru importatori persoane juridice.

    Chiar în screenshot-ul lui Zoso de pe alibaba scrie:
    – 4 units = cantitate minimă cumpărată 4 bucăți. (=un container de 20′) deci 5000×4 = 20.000, pentru cantități mai mici (LCL = less than container load) au prețuri de livrare diferite.

    – FOB Qingdao harbor = Freight on Board – adică îți aduce mașinile până în port dar mai departe trebuie să plătești singur transportul.
    Transportul unui container de 20′ din Qingdao către Europa costă cam 1500…2000 USD, la asta trebuiesc adăugate aprox. 500 USD cheltuieli de manevră în porturi, deci să zicem 2500 USD costă doar transportul , fără alte taxe.

    – de asemenea, în caz că nu se observă, pe Aliexpress NU SCRIE ABSOLUT NIMIC DE GARANȚIE, deci produsele alea din China se vând fără garanție.
    Chestia asta este absolut LEGALĂ în China, deci trebuie ca importatorul să plătească atât serviciul de inspecție Quality Assurance (ITP) în China când recepționează marfa cât și să asigure garanția europeană, toate din prețul final cerut.
    a) trebuie să plătească oameni pentru testarea de QA în China – asta de obicei se face în zona liberă acolo, înainte de îmbarcare
    b) trebuie să asigure garanția legală în Europa, fiindcă producătorul din China nu mai asigură NIMIC după ce a livrat marfa.

    – la toate costurile alea de mai sus trebuie adăugate:
    a) taxă vamală de 10% pe valoarea la intrarea în vamă (cost FOB+QA + transport)
    b) TVA 19%

    Deci, sumar estimativ:
    – cost brut 5000 USD
    – costuri echipamente, chirii, QA China și salarii personal delegat în China, etc = 400 USD per mașină (estimat)
    – transport 2500 / 4 = 625 USD per mașină

    – costuri de asigurare a pieselor de schimb de la început = 3000 USD per mașină (astea depind foarte mult de failure rate și de eficiența QA la recepție în China, dacă rata de defectare este mică, se pot reduce costurile astea)

    => total valoare în vamă = 5000 + 625 + 400 + 3000 = 9025 per bucată
    + taxe vamale 10% (este import non-EU)…. 9025 x 1,10 = 9927,5 USD
    + TVA la valoarea finală din vamă: 9927,5 x 1,19 = 11813,725 USD

    de aici până la cât cer ei, din diferența rămasă trebuie să își acopere TOATE cheltuielile de funcționare a firmei, să plătească salarii la oameni, să plătească impozite la stat, ș.a.m.d. D-asta zic că trebuie analizat bine planul de afaceri fiindcă diferența de preț nu spune întotdeauna totul.

    00
    • În sfârșit cineva care știence vorbește, nu părerologi ca alți bloggeri.

      00
    • Ceva de genul putea raspunde si „producatorul” – poate nu era nevoie sa fie asa detaliat.

      Totusi, de ce ai calculat taxele vamale si la transport si la costurile cu salarii si chirii?

      00
    • @Iugas – pentru că salariile și chiriile alea sunt plătite în China, pentru personalul care face serviciul de QA în China, deci sunt o componentă a costului de obținere al bunului la intrarea în vamă.
      Este posibil să fie contractate și separat, dar în acest caz trebuiesc declarate la ANAF ca import separat de servicii (prestare de servicii non-EU).

      00
    • p.s. iar transportul se include în calculul taxelor vamale fiindcă așa scrie în codul fiscal

      ART. 289 – Baza de impozitare pentru import

      (1) Baza de impozitare pentru importul de bunuri este valoarea în vamă a bunurilor, stabilită conform legislației vamale în vigoare, la care se adaugă orice taxe, impozite, comisioane și alte taxe datorate în afara României, precum și cele datorate ca urmare a importului bunurilor în România, cu excepția taxei pe valoarea adăugată care urmează a fi percepută. Norme metodologice

      (2) Baza de impozitare cuprinde cheltuielile accesorii, precum comisioanele, cheltuieli de ambalare, transport și asigurare, care intervin până la primul loc de destinație a bunurilor în România, în măsura în care aceste cheltuieli nu au fost cuprinse în baza de impozitare stabilită conform alin. (1), precum și cele care decurg din transportul către alt loc de destinație din Uniunea Europeană, în cazul în care locul respectiv este cunoscut la momentul la care intervine faptul generator. Primul loc de destinație a bunurilor îl reprezintă destinația indicată în documentul de transport sau în orice alt document în baza căruia bunurile sunt importate în România ori, în absența unei astfel de mențiuni, primul loc de descărcare a bunurilor în România.

      00
    • Unii se amuza de lăbăreala exagerata a „producătorului” nu de cost. Producător care e de fapt un târâie hârtii ce speră să se îmbogățească din sponsorizări de fapt, că din bicicleta aia la viață de tesla sh nu are cum.

      00
    • *preț, autocorectul vieții.

      00
    • @Anduweb

      Nu știu ce fel de „asamblare” făc ăștia la Baia Mare, poate folosesc aceeași procedură standard de „asamblare” pe care și Maguay / Allview / Myria / Serioux / etc. o folosesc… mașina probabil vine ca un kit, ca să ocupe un volum mai mic în container și să încapă mai multe într-un singur container iar ei o asamblează ca mobila de la IKEA.

      Cât privește procedura de import descrisă mai sus, este standard și chiar am simplificat-o puțin – QA testing pentru produse complexe se practică în etape multiple, unele dintre ele se fac direct în curtea producătorului, dar de echipe de testare trimise de client.
      https://www.chinalawblog.com/ are articole foarte bune de citit pe tema asta, a sourcing-ului din China.

      Articolul ăsta din 2016 abordează treaba cu garanțiile fabricilor din China
      https://www.chinalawblog.com/2016/02/25683.html
      pe scurt, dacă nu găsești o problemă cu produsul la momentul inspecției de calitate sau în cel mult 30 de zile, după aceea fabrica nu îți mai asumă nici o răspundere.

      00
    • Este frumos ca ti-ai luat din timp sa dai toate aceste detalii.
      Vad o singura problemuță cu ramificatii: Cum ramane cu asamblarea masinii in Romania, parca asa era vorba nu?
      Daca se asambleaza masina la Baia Mare atunci de venit vin piesele. Bagi mai multe masini in container si la acele piese nu faci QA acolo ci aici si te asiguri ca lucrurile functioneaza aici. Asadar tai multe cheltuieli din ce ai mentionat tu acolo.

      Apoi, mai am doua comentarii:
      1. Nu stiu cati dintre voi cumpara de pe ALibaba dar ma indoiesc ca acela este pretul final. nu neaparat ca postul acela e pus de un intermediar (cum e in 99% din cazuri). Aici se discuta de mii de masini nu? Sigur toate vor fi cumparate la pretul acela si nu va fi nici o reducere de cantitate O_o (sunt ironic).
      2. Garantia. Sa fii tu linistit, ca au auzit si Chinezii de garantie. Orice producator care se respecta (cred ca ar trebuie sa fie un criteriu cand se alege furnizorul nu?) accepta ca daca sunt probleme sa compenseze, ori cu schimbat piese la urmatorul transport or cu credit note de bani din urmatoarea factura. Uneori da, vor piesele inapoi (caz in care DA le trimiti un container inapoi) sau alteori pur si simplu le inlocuiesc si tu te debarasezi de ele.

      Din nou, e apreciat efortul dar nu da tanda cu manda.
      Nu vorbim de romanisme ci e regula costul de productie x 3 = pretul de vanzare. o parte piesele, o parte marketing si potential service sau asigurare si ultima parte profitul. E sistemul Steve Jobs.
      Aici e cusuta cu ata alba toata treaba. E recomandat sa si aduci o valoare lucrurilor pe care le importi, nu doar samsareala.

      00
    • Sincer ma gandesc ca poti face o asamblare smart si eficienta in care nu are sens sa iei cauciucuri din China sau jante. La fel si cu alte cateva componente mai voluminoase si care le poti face sourcing local sau din UE fara taxe.

      Ce incercam sa spun este ca nu, nu cred ca totalul calculat de tine este cel platit de ei si care justifica acel pret de vanzare. Pe QA nu cred ca pretul e asa de mare tinand cont ca discutam de cantitati mari si verificarea se face la fabrica de catre QA din China, mai mult nu vad ce.

      00
    • da, nici eu nu cred că ce am calculat mai sus este ce au plătit ei de fapt… acolo doar prezentam o posibilă cauză a diferenței de preț China vs. ce cer ei.

      Trebuie văzută neapărat structura costurilor și abia apoi se poate spune dacă se justifică sau nu prețul cerut.

      Există și posibilitatea ca ei meargă la risc, să importe doar mașinile fără absolut nici o verificare de QA în China sau piese pentru asigurarea garanției legale și să începem să auzim reclamații pe tema asta.
      Nu cred că au fost chiar așa de hapsâni încât să fi ales varianta asta fiindcă nici o bancă nu ar fi fost de acord să îi finanțeze, riscul este prea mare așa.

      00
    • pe bune, doar sunt consateni cu quickmobile, si tu zici ca nu ar merge la risc?

      00
  23. amuzanta observatia cu pegas de mai sus.

    imi permit sa o fac pe oracolul si sa zic ca peste 2-3 ani antreprenorul de mare angajament ne va prezenta o solutie revolutionara de ridesharing (gen pegas) in parteneriat cu vreo primarie dornica, sau masini verzi pentru vreo politie locala.

    ce o sa facem cu stocul nevandut?

    00
    • @alxzen

      ce o sa facem cu stocul nevandut?

      Remat.

      O chestie pe care xenofilii conducători de gioarse nu prea gândesc cu capul și, din nefericire, inclusiv cei care calculează cu statisticile lor despre vehicule, costuri, prețuri și alte frecții asemănătoare.

      În primul rând, recitește comentariile scrise de @Baliverne (#3), @Sitting duck(#6), @corcodusul(#7) și @Adi (#45).

      Nu sunt „executiv” sau „CEO”, așa că o scriu cu numere mici să înțelegi (incluzi costurile descrise de antevorbitori deja în preț, ca să nu fie problemă).

      1. Firma care produce mașina o vinde pentru 15¤. — 5¤ este mașina(+adaosul/markup inclus deja); 10¤ sunt salariile(toate, de la muncitor la executive manager), resursele folosite (de la curent electric la metale & cauciuc) + profitul. (aș folosi alt cuvând pentru profit dar lăsăm așa) Deci 15¤/per mașină înmulțit cu 2000 (sau 1000). Nu mai vorbesc de trimestre, de perioade de producție, că ne complicăm.

      2. Dealerii cumpără mașina pe 15¤ (poate mai cumpără și altceva, costul să zicem că se fae 17¤). Aceștia vând o mașină pe 19¤ sau 20¤.

      3. Proprietarul inițial o folosește. În timp ce-o folosește, în mod evident, plătește pentru mentenanță & piese de schimb și alte chestii de care s-ar putea să nu știu eu (aceste costuri intră în contabilitatea, bilanțul, firmei care a făcut mașina; deci, mai intră niște bani în perioada asta la ei).

      4. În timp ce proprietarul se folosește de mașină, dealerii (de unde a cumpărat mașina proprietarul) plătesc și ei o redevență, o „rată” „rentă” la firma auto. Alți bani. (excepțiile fiind dacă firma auto își are proprii dealeri deși n-ar trebui să fie diferență)

      5. După ce proprietarul inițial se plictisește de mașină din vari motive (că e veche, că e uzată, că e un alt model pe piață și vrea să cumpere pe acela ș.a.m.d.), proprietarul caută xenofili (cum ar fi românii) care caută să cumpere gioarse supraglorificate (de exemplu, „fiindcă sunt nemțești”) și-și vinde mașina pe 8¤ (poate un pic mai mult). Românii xenofili cumpără autovehiculul uzat (denumit gioarsă) și o importă în România – second hand.

      5. În România, gioarsa e cumpărată de xenofili pe +8¤. De ce +8¤? Pentru că și importatorul trebuie să mânce o pâine, nu-i așa? Deci să zicem că la second hand se vine pe 10¤ (o diferență de 2¤).

      6. Al doilea proprietar, și acesta, va trebui să plătească pentru mentenanță și schimb de piese. Alți bani pentru firma auto (chiar și pentru piese la second hand, tot firma auto câștigă pe termen lung).

      7. După ce gioarsa devine intolerabilă, al doilea proprietar o vine la remat pentru… ghici cât… pentru 1¤.

      8. Oamenii de la remat conteactează firma auto, le spun că au o gioarsă de-a lor. Firma auto se bucură și-și recumpără (buyback) mașina pentru 2¤ sau 3¤. O distruge și refolosește materialele (metalul, cauciucul, ș.a.) pentru următoare producție de mașini nou-nouțe, pentru prețuri la fel sau și mai mari decât 15¤.

      Ai priceput acum?

      Dacă faci un calcul la prima vedere, firma auto transformă din acei 15¤/per mașină în 55¤-60¤ la final (repet, dintr-o singură mașină; dacă nu cumva mai mult de 60¤ dar să nu exagerez eu). Înmulțește tu 55¤-60¤ cu 1000-2000 de mașini. Cu cât o mașină de-a lor e pe drum, statistic vorbind, firma auto se îmbogățește (treptat).

      Scăzând costurile, salariile, taxele din toată perioada, de la primul la proprietar până la al doilea care o vinde la remat, rămân cu 40¤ (hai 35) strânși deoparte. Din acei 35¤, își recumpăra mașina pentru 1¤-2¤, maxim3¤ (fie că sunt din România sau din alte țări), și refolosesc materialele pentru un alt model nou de mașină pe o altă producție nouă (sau aceeași).

      Asta ca un alt motiv de ce am patimă împotriva xenofiliei și xenofililor; toooooot să-i facem pe alții bogați.

      Legendă: ¤ = capital

      00
  24. „oare cât au dat UNTOLD pentru publicitatea nesemnalizată pe protv?” cam cat au dat si aia cu videochatul pentru reclama de pe digi24

    00
  25. Ce faci tu face si PSD, si multi altii in tara asta.
    Ce arati in poza nu are legatura cu articolul prezentat, nici macar nu seama masina.
    Dar plm… sa manance si zoso un kkornulet

    00
  26. Dar dacă se supără investitoru și mută linia de asamblare în Ungaria ? Nu rămân câteva mii de daci fără locuri de muncă ? Ce răi sunteți.

    00
  27. N-am citit toate articolele acum din lipsa de timp dar zice ceva si ca vor face statii de incarcare? Daca tot ne vrem Elon, sa fie Tesla pana la capat nu?
    Altfel ramanem cu cele de la Kaufland si Carrefour parca. Faci pana prostului imediat.

    00
    • Face pula statii de incarcat. Nu ai vazut ca-n poze era incarcata cu prelungitorul pe geam? Lol
      Eventual face o combinatie cu primarul puscarias, sa-i faca ala statii de incarcare. Pentru toate 4 masinile electrice din oras…

      00
  28. Pai daca importi pe componente din China nu platesti taxe vamale sau platesti mult mai putin decat pe produsul finit. Am vrut sa import la un moment dat ceva masini de inghetata si sa fac un businrss gen ce fac astia cu espresoarele de cafea. Chinezii se ofereau sa imi trimita masinile deazamblate dar cu instructiuni. Erau pregatiti exact pentru a evita taxele.

    00
  29. Masina alba ce seamana cu matiz costa 1500 de dolari… profitul linistit 7-10k pe masina, ce nu intelge eu este cum de finanteaza UE o asa porcarie?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube