Adevărul despre Social Media

Clipul ăsta spune pe bune cum stă treaba de fapt cu social media. De dat pe la conferinţe unde experţii social media vorbesc cu toată gura despre Facebook, Twitter, aplicatii de FB şi alte mizerii.

via bundaru

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. meh. O prezentare pe care am citit-o pe un blog, care e postata pe youtube si care promoveaza un site destinat unei nise, site care vorbeste despre un serviciu pentru care cineva in cele din urma o sa dea niste bani, probabil mai multi decat a costat efectiv producerea si comunicarea prezentarii respective.

    00
  2. @Ligia Adam: …zise salariatul din social media. :P

    00
  3. careva’să’zică numărul experțlor soușăl-midia l’a depășit pe cel al experților seo? văd zorii lui web 3.0 mijind…

    00
  4. Nu e cam tampitel totusi?

    00
  5. Sa compari 6.2 miliarde de oameni care nu sunt pe Facebook cu cei care sunt mi se pare o idiotenie.

    Somalia are 15 milioane de locuitori vs aproape 4 milioane de romani pe Facebook -> mai bine ma duc sa vand laptop-uri si termopane in Somalia? :)

    E vorba si de puterea de cumparare, nu doar de numere, cred eu.

    Nu spun ca Social Media e tot ce conteaza, dar reprezinta, intr-o forma sau alta, directia in care ne indreptam. Iar oricine care spune diferit intr-un comentariu pe blog…well, sa se gandeasca mai bine.

    00
  6. Clipul e bun de tot, nu pot spune dacă datele sunt complet adevărate că nu sunt expert social media & shit. Pot spune insă că facebook e o mare pierdere de timp, e ca mașina comunismului unde 90% din energie e consumată de claxon.
    Twitter e ceva în genul discuțiilor la beție, vorbește toată lumea, nu ascultă nimeni, iar dimineața nu îți mai aduci aminte mare lucru. :D

    00
  7. Spui ca ca FB, Twitter etc. sunt mizerii. Folosesti Twitter si ai buton de Like pentru FB. Patetic.

    00
  8. Clipul porneste de la premisa falsa si anume ca gradul global de penetrare al Facebook, Twitter este relevant. In realitate, este absolut irelevant.

    Mie, vinzatoare de lenjerie manjabila de exemplu, mi se rupe daca masaii din Africa sunt sau nu pe facebook. Ma intereseza insa daca grupul meu tinta este pe facebook. Ma intereseaza prea putin daca utilizatorul are sau nu incredere in brand.

    Este oare increderea intr-un brand unic indicator al probabilitatii de conversie? Daca ar fi asa, 2/3 din magazine/brand-uri nu ar vinde nimic, online sau offline. Realitatea este ca increderea in brand conteaza doar in anumite nise, in general produsele de folosinta indelungata, si nici acolo nu este elementul numarul 1 in alegerea unui produs….si increderea tinde sa creasca cu cat pretul e mai interesant.

    Pe mine, ca posesor al unui magazin online, nu ma intereseaza daca Vasilica are incredere in ce spune Maricica pe facebook, ma intereseaza sa dea click pe linkul ala (si hai sa fim sinceri, de cele mai multe ori o face doar ca sa vada despre ce e vorba). Odata ce e la mine pe site, ideea este sa incerc sa ii arat in primele 2-3 minute un produs pe care sa vrea sa-l cumpere.

    Problema cu social media, ca si cu celelate modalitati de a genera trafic si in ultima instanta vinzari, este ca e vazuta/marketata ca panaceu universal. Pac, bagi o campanie de like-uri pe facebook si faci bani instant.

    De fapt, toate merg mana in mana. Nu exista o sursa de trafic sau o metoda de crestere a conversiei mai buna sau mai rea. Ideea este sa le alegi pe cele potrivite pentru nisa ta si cele care iti aduc maxim de profit pe minim de investitie.

    Cat despre expertii de social media, de cate ori trebuie sa angajez cate unul prima intrebare este „ce intelegi tu prin social media”. Dupa asta inchei cam 2/3 din interviuri pentru ca habar nu au cu ce se mananca. Probabil ca este businessul cu cei mai multi habarnisti.

    00
  9. Inca mai astept un expert in social media care sa poata face o evaluare grosiera calitativa a traficului pornind de statisticile astea primitive cu ip, browser, rezolutie de ecran. Daca pe mine ma duce capul sa realizez ca o persoana care foloseste un computer cu un monitor full-hd (sau oricum, cu rezolutie foarte mare) are mai multi bani in buzunar decat unul ramas rau in urma cu tehnologia – sau ca unul care intra de pe un device Apple are de asemenea mai multi bani pe mana decat media – ma intreb de ce expertii vand povesti in loc sa se gandeasca la lucrurile de baza.

    00
  10. Trecand peste datele din clip, insusi targetul din clip are ca referinta folosirea serviciilor de pe internet, doar ca face referire strict doar la site-ul lor care incredibil te va scoate din cacat.

    00
  11. Sa dai peste un client care iti spune: „Eu vreau o strategie bine determinata de la inceput si VANZARI” Nu ma intereseaza statistici, cirfre, cati intra de pe Firefox si cati de pe Chrome. Chiar nu-mi pasa..
    Aici sa vezi cum se retrag expertii…
    Sa generezi 2-3 PDF-uri in care prezinti nu stiu ce balarii nu inseamna ca e o strategie si ca-ti va spune incotro sa o iei. Nici pe departe.
    Dar atata timp cat esti fraier si platesti un asemenea „expert de 16 ani”, fara vreo ora de „Marketing” in spate, pot sa spun ca ti-ai facut-o cu mana ta.

    00
  12. Multumesc pentru clipul asta. Trebuie sa fiu de acord cu toti cei de deasupra (indeosebi Matei si Maria) care spun ca informatia e usor distorsionata astfel incat sa sustina ideea ca „social media is crap”.

    Totusi, am o intrebare: cum poti sa-ti dai seama daca social media merita sau nu banii? Pentru ca un lucru pare destul de clar: daca singurul tau obiectiv este sa vinzi cu Facebook, mai mult ca sigur ti-o vei fura.

    00
  13. bravo maria !

    00
  14. Oooops, pe cine a prins cu pantalonii in vine? Eu stiu de unul din online. El stie de mine. Noi stim unul de altul si cei din jur nu stiu ce naiba facem noi pe planeta asta. Social media rulz. Cand reusesti sa ai un grad de penetrare in randul poplatiei asemeni TV-ului sau radioului atunci poti zice ca SM are un impact incredibil.

    Inca nu sunt multi pe la noi care sa iti raspunda clar la urmatoarea intrebare: sefu, daca imi fac reclama la tine, cu cat imi cresc comenzile la ceapa?

    00
  15. ziceti fiecare ce vreti dar mie mi s-a parut foarte interesant si m-a pus pe ganduri.

    00
  16. Amuzant cum același adevăr poate fi privit din mai multe unghiuri și maniplat după placul fiecăruia.

    00
  17. Ar fi interesanta o statistica cu cati nu au acces la TV sau radio si cati in viata lor n-au vazut vreodata un panou publicitar. Oh, wait… asta nu putem sa masuram exact…

    00
  18. Acum fiecare alege si gandeste …in mod benefic pentru el. Fiecare are viziunea proprie. Social Media te ajuta sau nu… vinde ceapa si IT… si fa o comparatie!!!!!!!!!

    00
  19. NOU
    #21

    De ce imi aminteste clipul asta de manafu ?
    A, stai…

    00
  20. Facebook, Twitter este relevant pe tate pietele, chiar si pe .ro …
    chiar daca filmulteul nu e cine stie ce are dreptate in mare masura.

    00
  21. Salut

    Vedeti cum ideile bune sunt tarate in noroi cu un simplu clip ?! Uite in ce hal s-a ajuns..:)…..

    Cu adevarat uitam ca atunci cind vorbim de social media vorbim de cei care au calculatoare, au acces la Internet, au stiinta si educatia de a le folosi, sunt in target…etc…Cati din lumea asta sunt, 200 de milioane ? Despre ce masa de consumatori vorbim ? Am mai zis si eu asta, uneorim, dar putina lume asculta, ca suntem prea social-media-centristi. Este buricu’ pamantului, chestia asta. In realitate, cind cobori in strada, in mediul social, social media nu exista aproape de loc. A ramas acolo in infrastructura hardware si cam atat. Nu o vezi. In schimbi vezi alte instrumente de comunicare. Cu alte cuvinte, sa nu hiperbolizam social media, sa nu o diminuam, dar sa ne vedem de treaba: toate instrumentele se amesteca in proportia potrivita, cu continut potrivit, la timpul potrivit, si se serveste la frapiera. Meniu complet, nu entry menus.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube