De ce nu se dă drumul la arme la noi #561

– Domnu Popescu, dim ce înțeleg, în prima zi în care s-a dat voie la arme, dvs. ați avut un dialog cu un alt șofer și apoi l-ați împușcat?
– Corect.
– Și pledați nevinovat?
– Absolut
– Ce aveți de spus în apărarea dvs.?
– Atașez conversația de mai jos.
– ACHITAT!!!

Ciudat cum poliția nu îi vede niciodată pe ăștia, dar mă vede pe mine că circulam cu 72 în zonă de 50 și cu număr de B.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Si sa ai voie mai multe gloante pentru aia care merg noaptea cu luminile stinse. Nu inteleg cum naiba nu isi dau seama ca nu vad si eu ceasurile de bord.

    00
    • Pai crezi ca le functioneaza ceasurile de bord?

      00
    • Pe Subaru, ceasurile de bord au lumină mai puternică ziua decât noaptea. Când aprinzi farurile se diminuează lumina (pentru că presupune că e noapte și să nu te distragă). Nu cred că e singura mașină.

      00
    • Pe Toyota ceasurile de bord raman la fel si noaptea si ziua

      00
    • Fiti atenti aici… la prima generatie de C4, display-urile (sunt mai multe) sunt mai luminoase cu luminile stinse (deci ziua) ca sa fie mai vizibile in lumina naturala. In oras mi se intampla frecvent sa nu-mi dau seama ca am farurile stinse.

      00
    • Sau pe ceata…

      00
    • Aiurea, in primul rand trebuie impuscati aia de merg noaptea cu proiectoarele de ceata pornite (evident, fara a fi ceata). Saptamana trecuta am vazut cocalarul maxim – Renault Zoe cu proiectoarele de ceata pornite.

      00
    • @Boarex: Lasa-le pornite si ziua si noaptea. Chiar si ziua ajuta sa fie pornite.

      00
    • Aia ce merg in oras cu stopurile (de pe spate) in oras, indiferent ca e ceata sau nu, merita o mentiune speciala, mai ales in aglomeratie.

      Plm te vad ca esti la 5m in fata mea, iti vad stopurile normale, nu trebuie sa mi le bagi si alea de ceata. Poate aprind si eu faza lunga sa vada cum e sa te doara ochii.

      00
  2. Mie imi plac mai mult astia care merg noaptea fara faruri aprinse

    00
  3. Î: De ce nu se dă drumul la arme la noi?
    R: Pentru că ăia din tribunale, cu ăia care se ocupă de permise, respectiv asociație/asociații, și-au făcut o schemă de luat bani (mită) & de ce să renunțe la șmecheria asta când poți da la infinit cu „aoleu, dar dacă se dă drumul, ne omorâm între noi”.

    00
    • De cate ori ai avut nevoie de o arma de foc pana acum? Si cum ai reusit sa te descurci fara?

      00
    • De multe ori.

      00
    • Nu ai spus cum ai reusit sa rezolvi „problemele”. I-ai transat cu toporul? Ai folosit arcul compozit pe care toata lumea il tine in masina?

      00
    • A trecut multă vreme de când am fost cu copilul in parc in București: ar fi mers un pistol!
      Cu toporul e nașpa, șanse mari să te umpli de sânge!
      Sfaturile alea primite in parc…nu că ar fi cerut cineva vreun sfat vreodată în parc…

      00
    • Va place tutror sa militati pentru liberalizarea dreptului de a cumpara arme de foc, dar niciunul nu se gandeste ca primii care si le vor cumpara vor fi exact aia de care spuneti ca vreti sa va feriti. Si tot ei vor fi mai bine pregatiti si mai dispusi sa le foloseasca.

      Chiar daca voi va considerati zmei si sunteti convinsi ca veti avea stapanirea de sine necesara pentru a scoate arma si a trage in infractor mai repede decat o va face el, cu siguranta sotiile, copii, parintii vostri cu siguranta nu vor fi la fel de pregatiti.

      00
  4. Aia care merg noaptea fara faruri aprinse.

    00
  5. Acum, fie vorba intre noi, intre ala cu un stop si ala care merge cu 70+ in zona de 50, parca e mai amendabil ala cu 70. Zic si eu

    00
    • Problema e ca limitele de viteza sunt impuse arbitrar: un cineva a hotarat ca aia e limita, fara sa tina cont neaparat de limita de viteza pe care drumul respectiv o permite. In general politistii cunosc locurile unde limita permisa de viteza e mai mica decat cea pe care drumul o permite, si pe-acolo stau cu radarul. Daca vrei o anumita limita de viteza sa fie respectata, exista metode de „calmare a traficului” si metode care OBLIGA soferii sa nu depaseasca o anumita viteza, datorita modului in care e construit drumul(benzi mai inguste, bumpere, etc.). Faptul ca noi punem o viteza arbitrara dar pe-acolo chiar si unu’ linistit o depaseste (vezi cazul pasaj Fartec Brasov, unde sta de obicei politia cu radarul) nu rezolva problema.

      00
    • Pentru astia cu manutele rosii, un studiu despre cum sa limitezi viteza din orase prin design si nu prin semne. Lucrurile astea sunt deja aplicate in orasele din Olanda si au inceput si orasele din Germania sa le aplice, cred ca putem sa le luam si noi in calcul. https://globaldesigningcities.org/publication/global-street-design-guide/design-controls/design-speed/

      00
    • @heto, limita de viteza nu e impusa arbitrar. ma rog poate asa o fi in rom. in tarile cu apa calda sunt studii care se fac pentru restrictionarea vitezei. si intra in calcul o serie intreaga de parametri: distanta de franare, distanta de vizibilitate, profilul rutei, latimea benzilor, pietonii… nu o impune nimeni ca asa a visat el azi-noapte.

      00
    • @Mishu: in Austria viteza pe autostrada e 130 km/h, in Elvetia 120 km/h, in germania e no-limit. Toate trei tari cu apa calda, cu granita comuna si cu infrastructura de calitate. Difera asa mult studiile si parerile expertilor in cele trei tari vecine?

      00
    • @heto, în Germania e no limit că așa ți-a spus ție un prieten sau ai văzut într-un film.

      00
    • @Paco: tu esti ala care a inventat apa calda? Nu sunt mega sofer, si nu am condus peste media „soferului roman”, dar am ajuns pe autostrada in Germania, si in calitate de sofer, si in calitate de pasager, cred ca stiu ce vorbesc. Veti si tu ce mi-au spus doi dintre prietenii mei, unu reporter la morgenpost si altu’ reporter la spiegel despre cat de misto ar fi daca s-ar introduce limite pe „autobahn” si la ei.

      https://www.morgenpost.de/politik/article226158407/Umfrage-Grossteil-der-Deutschen-wuenscht-sich-ein-Tempolimit.html

      https://www.spiegel.de/politik/deutschland/tempolimit-auf-autobahnen-nur-ein-drittel-laut-umfrage-dagegen-a-1302905.html

      00
    • @heto, știi exact o pulă. Ești alt membru în clubul habarniștilor care bagă niște link-uri, două minciuni și merge fericit la culcare. De limite temporare, permanente sau viteze recomandate au auzit ,,reporterii,, tăi ?

      00
    • @Paco: Si doctorul recomanda consumul de alcool cu moderatie, dar pentru ca nu exista nicio repercursiune din punct de vedere legal, ti-ai bagat p*%a in ea de recomandare si in loc sa te duci sa te culci, vii si scrii aberatii pe blog la zoso.

      00
    • @paco @heto : Manute rosii pentru amandoi, ca v-ati certat ca doi… romani in loc sa recunoasteti ca fiecare detine o parte de adevar, dar nu pe tot.

      00
    • Bossulanilor, aia care îi dati downvote lui Paco.procentul de autostrazi fara limita de viteza a scazut sub 50% in Germania, cred ca e un pic peste 40%. Pentru ca Germanii au tot pus limite de viteza pe tronsoanele unde nu aveau, in ultimii ani.
      Si eu nu vb de auzite de la prietenul unui prieten. Hai cu downvote-urile ai la mine, vitezomanilor…….

      00
    • *din auzite, *si la mine. No edit button……

      00
  6. La arme e un hack la cele de colectie. Sunt ieftine si n-ai nevoie de mare lucru sa cumperi un revolver cu pulbere neagra. https://youtu.be/djPYwwuERN8

    00
    • Mai bine o halebarda, mai barbateste

      00
    • @ Claudiu
      Unde boss? Ca la noi armele de colectie/panoplie sau armele letale produse inainte de 1877 pot fi detinute doar de colectionari si nu ai voie sa ai munitie pentru ele.
      Poti tine ceva de genul 10 cartuse pentru o arma lunga si doar acolo unde ai colectia.

      Daca era cum zici tu, crede-ma ca-mi luam revolver „pepperbox” ca Margelatu’ si-i curatam tevile cu anason in curte la Hanu’ lu’ Manuc.

      00
    • @Habarnam Esti incremenit in proiect.

      00
  7. ironia sortii, era masina de la distribuitor de piese auto.

    00
  8. „Baiatu'”are deptate… Ce ai vrea sa faca el, daca asa i s-a dat masina de la firma? Da; ar putea sa-i spuna sefului ca-i pune viata in pericol si sa-i puna bec nou, dar sigur o sa-l ia cu „Daca nu vrei sa lucrezi, asta e, asteapta inca 10(0) la poarta.” Ca asa-i la noi; ne pasa de angajati cat sunt umili, fac suplimentare, nu comenteaza si stau in pozitia ghiocelului.

    00
    • Cât e un bec de stop? 2 lei? 5 lei?

      00
    • @Fisherman, e vorba de principiu, nu e masina lui, nu e datoria lui sa cumpere becuri. 5 lei un bec, 15 lei un bidon de stropgel, 100 un set de stergatoare… unde tragem linie?

      00
    • Să nu schimbi un bec de 5 lei, pe care îl poți cere la un service auto, unde livrezi, denotă nepăsare față de propria viață

      00
    • @Zarax: nu e asa, chiar daca e masina firmei, raspunderea este a soferului. Ori refuza s-o foloseasca daca n-o considera sigura (stopuri, frane, anvelope, directie samd) ori o duce la reparat si deconteaza cheltuielile. Iar doua becuri costa mai putin decat un scaun cu rotile (daca te loveste un adormit din spate ca n-a vazut ca ai franat).

      00
    • @Zarax: My point exactly! Poate daca s-ar da amenzi celor cu masini de firma pentru chestii minore poate ar avea o grija mai mare de ele. Nu le-ar fi indiferent faptul ca ar lua o amenda de 2-300 de lei pentru un bec de 5. Si nu o data ci de fiecare data cand e vazuta in trafic si nu are remediat defectul.

      @Vlad: Tocmai am zis ce se poate intampla daca refuza s-o foloseasca – sa fie amenintat cu concedierea. Nu mi se pare normal faptul ca e amendat soferul pentru o „defectiune” la o masina care nu e a lui. Ce te faci in momentul in care masina ia foc si la expertiza e vorba de o problema la partea electrica? Oare cine e de vina ca a adus „modificari” si a intervenit neautorizat asupra masinii? Cu atat mai mult ca nu e a lui.

      00
    • @Radu-Mihai: am zis „o duce la reparat”. La un service autorizat, daca e nevoie. Responsabilitatea se poate imparti (vezi https://adevarul.ro/international/europa/amenda-record-primita-doi-soferi-romani-tir-autostrada-danemarca-1_5ff173f35163ec4271875fd5/index.html) dar un om cu capul pe umeri nu merge cu buna stiinta cu defectiuni periculoase la masina. Nici la a lui, nici la a firmei.

      00
    • @Radu-Mihai, s-a fumat treaba cu „asteapta inca 10(0) la poarta”, sunt convins că o firmă de distribuție care găsește un șofer bun și serios nu-l dă afară pentru că vine și cere un bec.

      00
    • @Ciuby: Zici tu ca s-a dus?! Stiu cateva cazuri in diferite firme unde seful vrea sa readuca fizic oamenii la birou desi majoritatea nu-s vaccinati si cei care au zis ca nu vor (vaccinatii, evident) sa faca asta au fost amenintati exact cu motivul asta. Iti spun sigur ca timp de aproape 2 ani firmele respective au facut pe profit (stiu ca nu e treaba angajatului) deoarece in timpul asta productivitatea a crescut. Plus alte si alte cazuri – sa stii ca vorba: „Lupul isi schimba parul, dar nu si naravul.” inca e adevarata in multe firme. Daca nu ti intampla tie, nu inseamna ca nu e adevarat; bucura-te. Sigur nu-l da afara pentru un bec, dar e vorba de mentalitate – „Merge si asa!”.

      In comentariul anterior, ideea era ca amenda sa fie data firmei nu soferului ca doar nu e proprietatea lui.

      00
    • @Radu-Mihai
      Și firma spune că nu știe ce face șoferul, că el trebuie să aibă mașina în grijă și e responsabilitatea șoferului să verifice că are tot în regulă, când pleacă la drum cu atelajul. Oricum ar da-o tot pe șofer pică măgaru. Apoi eu zic că totul pleacă de la șofer, pentru că e un ignorant. Dacă îi dă amendă, șoferu o plătește, dacă îi ia talonul, tot el aleargă pe la RAR să îl recupereze.
      Îmi pun semne de întrebare și în privința patronului, că dacă se caca pe el la un bec, când vine vorba de ceva mai grav, ce-o să se întâmple? Nfine. Ori șofer idiot, ori patron idiot, ori patron ok și șoferul dobitoc.
      Personal nu as pleca cu mașina așa. Și am condus și eu ceva mașini de firmă, iar când plecam cu ele, mai ales în afară, patronul ne pasa nouă responsabilitatea ca mașina sa fie in regulă dpdv tehnic, să avem ce trebuie în ea, să ne luăm toate actele. Și atunci nu ne permiteam să plecăm cu schimbul de ulei de făcut în 2000 de km și aveam 2700 până în Franța, să plecăm cu anvelope de vară iarna, să fie nevoie de ceva reparație și să plecăm cu mașinile așa.
      Vedeam evidența intervalului de mentenanță, vedeam starea vremii și ce anvelope, vedeam actele să fie în regulă și să nu aibă ceva expirat. La fel amenzile: băbăeț, voi sunteți la volan, voi răspundeți. Aveți RCA și Casco, aveți toate procurile de la firma de leasing, dar integritatea și sănătatea voi v-o păstrați.

      00
  9. masina de la firma de distributie piese auto nu are stopuri pe frana.
    masina de la firma de distributie piese auto nu are stopuri pe frana.
    masina de la firma de distributie piese auto nu are stopuri pe frana.

    00
  10. Sa vezi ce frumos fac când le dai respingere la ITP pentru un bec, da hai șefu numai pentru un bec chiar îmi dai respingere.

    00
    • (hahahaha) Chiar crezi ca se da respingere pentru un bec?!? (hahaha) Tu vezi ce harburi sunt pe drumuri?!? Unele stau sa cada si/sau scot fum cat pentru un furnal din Copsa Mica (in vremurile de glorie) si au ITP-ul luat. Oare cum?! Asadar, masina respinsa pentru un bec… (hahaha)

      00
    • II da sa treaca dar cu atentionare ca are defecte minore – becuri de schimbat. Asta scrie pe foaia de la itp si cred ca apare si prin baza de date informatia.
      Am avut cateva sh-uri si le-am cam schimbat becurile. Acum la o firma poate se mai rotesc soferii si sa te apuci sa le schimbi la toate tu personal …

      00
  11. ”Să se dea liber la arme și să fie $500 glonțul.” am pesedit citatul de la un comediant.

    00
  12. Este o diferenta semnificativa a distantei de franare atunci cnd rulam cu 70 kmh versus 50 j=kmh, deci vad sanctiunea absolut normala…vorba aia , vrem o tara ca afara.
    Cat despre facut pe justitiarul in trafic, poate nimeresti peste vreun clan ce te fugaresc prin oras, si atunci te vei potoli….ce vina are tilicarul ala ca firma nu da bani pe masina si intretinere, lasa politia sa se ocupe.

    00
    • prefer sa-mi spuna un coleg de trafic: vezi tata ca nu-ti merge stopu’ pe stanga, decat sa merg cu el ars. Teoretic trebuie sa le verifici, macar din cand in cand. La pozitii/semnalizare le mai verific cand spal masina(de multe ori nici atunci), da’ stopurile de frana… ultima oara le-am verificat la revizie si cine stie daca pana la urmatoarea revizie ma mai uit la ele. Becuri si sigurante am tot timpul in masina (obisnuit cu golful 3 unde tot timpul se ardea ba un bec, ba o siguranta… da’ la vitara au pus japonezii sigurantele fix de-ampulea, asa ca le cam am degeaba). La fel, prefer sa-mi spuna colegu’ si daca am usa deschisa(la aia veche n-aveam „martori” sa ma anunte si nici nu se facea bordul brad de craciun). Chestii de-astea simple, spuse pe ton frumos, ajuta nu incurca.

      00
  13. Eu as mentiona si soferul care blocheaza banda unu ca sa discute ceva cu un sofer de duba. Pt ei este un loc special in iad. Sigur a primit un cosulet frumos cu Drambuie. Fara b.

    00
    • Dacă înțeleg bine, asta sună cam ca “blestemarea” omului pe blogul lui, dar poate mă înșel.

      00
    • știi cum e, las genul ăsta de comentarii să vadă și alții cum să nu fii. la modul „bă, eu sunt prost și jeg, dar nu ca Ted”.

    • @Vali: chiar asa, nu e ca si cum l-ai fi ajutat cu ceva, stia deja! 😄 Si apoi, ce problema ai tu, esti politist sau ceva? 😄 Iti trecem cu vederea acum dar… sa nu se mai intample!

      00
  14. Pai fix astia ca tine care cred ca le stiu pe toate ar pica testul pentru arma, daca s-ar da pe bune.

    Te-ai filmat de nu stiu cate ori conducand mai mult decat agresiv, atragand atentia oamenilor pe strada, etc. Desi pare normal, nu prea e :))))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.