Accidentul care civilizează

Ieri, pe DN1, pe lângă metropola fără asfalt Făgăraș, un TIR face stânga și un motociclist care venea cu viteză se înfige în el. Momentul îl vedeți mai jos (sursă video):

Acum, unii se vor uita la clip și se vor închina. Alții vor înjura pe X și Y. Alții vor condamna site-ul care l-a publicat. Alții vor spune că motocicliștii nu sunt respectați în trafic. Alții vor înțelege că nu e ok să circuli cu viteză prea mare când nu vezi prea bine drumul și nu ai spațiu de manevră. Nu contează că te-a respectat sau nu TIR-ul sau alți participanți la trafic, e viața ta în joc, tu ar trebui să fii primul care protejează capul și corpul în care funcționezi.

Un accident ca ăsta ar trebui să civilizeze, dar nu face decât să confirme și să întărească păreri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. Vai cum s-a înfipt in camionul ăla…
    Este greu sa ne civilizăm și observ in ultima perioada ca nu ne mai pasa de cei din jur sau de noi.
    2 exemple doar de săptămâna asta de pe celebrul E85: o mașina cu stație, aproape de Iasi, suntem anuntați de camionagii ca e aglomerat in fata și el se bagă in depășire din fata venind o ambulantă cu lumini și semnale acustice. A tras șoferul ambulanței aproape sa între in șanț și aia a fost tot, idiotul ăla a continuat așa pana la intrarea in oraș. Al doilea exemplu: aglomerație pe E85 într-un sat unde se face târg, poliția stătea la ieșire din sat cu radarul… Căruțe, oameni pe strada, oameni care treceau strada pe unde vroiau, poliția avea treaba cu amenzile
    Cum dracu’ sa ne civilizăm???

    00
    • Miliția Română

      00
    • Ultimii 40km la intrarea in iasi pe e85 parca is folositi ca pista de experimente de spitalul socola.
      La orice ora pe portiunea aia se gasesc minim 10 soferi care sa nu respecte coloana de zeci de masini ce merge de obicei cu 80-90. Fac depasiri si dau flashuri de zici ca is smurdul dar au uitat girofarul acasa. Linie continua dubla, ploaie, intuneric, lucrari la drum?! Nu fratelemeu, am 100 cai si ii folosesc pe toti.

      00
    • E85 e combinatia perfecta de miserupe a autoritatilor si madoarenpenis a cetatilor ce il folosesc.

      Indata e gata centura Bacau macar.

      00
  2. @mario: cu forța ne civilizăm. Cum s-au civilizat toți care sunt bine acum. Pedepse grele, exagerate, aplicate vreo 5 ani și aia e

    00
    • Sunt de acord ca Poliția sa aplice amenzi mai mari. Dar cum morții ei de viața sa stai cu radarul când ai putea sa fluidizezi puțin traficul? De ce sa nu faci și ceva bun pt traficul asta de cacat?
      In fine, hai ca trebuie sa ajung la Adjud. Good ruck everybody :)))

      00
    • @mario: pe partea cealalta, din ce spui tu, problema e ca omul, dupa ce sta intr-o aglomeratie de 5 km si face acei 5 km in 10 min in loc de 5 min, o sa o calce ca sa recupereze cele ” 5 minute de viata pierdute „. Acum, eu zic sa privim si asta tot ca lipsa a civiziliarii. Unde ne grabim atat de tare, mai ales la un drum lung, incat 5 minute sa fie un capat de viata? Sigur, urasc zonele in care se formeaza targuri sau in care lumea se opreste pe marginea drumului sa cumpere diverse DAR asta nu justifica a merge foarte repede dupa. Repet, nu pierdem atat de multe minute incat sa merite sa ne pierdem permisul sau, in cazuri extreme, viata.

      00
    • @mario să fluidizezi ce? Dacă vin toți cu 100 la oră pe DN și trebuie să scadă la 50 în localitate sau 25-30 la sensuri giratorii o să fie întotdeauna coadă. Dacă la orele de vârf sunt mai multe mașini decât suportă drumul nu ai cum să fluidizezi.
      Iar un trafic mai fluid nu va împiedica pe unii să croșeteze printre ceilalți cu viteză mare.

      00
    • @mario, politia era interesata de amenzi si luat permise nu de fluidizat traficul

      00
    • NOU
      #10

      Cuantumul amenzilor e suficient, insa lipseste aplicarea lor:
      Am observat ca foarte multi soferi ajung cu roata stanga pe contrasens in curbele la stanga, fapt ce cred ca poate fi incadrat la „nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus”. Contraventia asta se sanctioneaza cu 6-8 puncte amenda, deci valoarea minima a amenzii este 870 RON, respectiv 435 RON daca este achitata in 15 zile. Acum sa ne imaginam ca soferul parcurge o distanta de 50km, fiecare kilometru avand cel putin o curba la stanga, deci 50 de curbe in care poate comite contraventia. Presupunand ca ar fi sanctionat in doar 10% din cazuri, asta inseamna 2175 RON. Mie imi pare destul de mult pentru un drum relativ scurt si asta doar pentru un singur tip de contraventie.

      * scenariul de mai sus presupune ca institutiile vor sa isi faca treaba

      00
    • @mario, daca era o camera acolo nu mai mergea el cu 170 ca stia ca ii vine amenda acasa (din ce am citit pe aici oricum ii vine). Si ar fi mers cu 50, la 170 cred ca amenda sare de 1000 de ROn daca nu ma insel. Asadar era in viata.

      Au si camerele alea un rost.

      00
    • curly, mario: nu mai gasesc acum studiul pe net, dar cica infractiunile nu se reduc cu cat aplici pedepse mai severe ci cu cat prinzi mai multi infractori.
      Adica degeaba dai tu inchisoare pe viata pentru depasire pe linie continua daca nu prinzi nici 1% din aia care depasesc pe linie continua. Oamenii simt ca sansa e de partea lor si o comit oricum.

      00
  3. Imi pare sincer rau de soferul de pe camion. O sa aiba probleme mult timp si va cheltui o gramada de bani pana la finalizarea cazului.
    La ce viteza avea motociclistul chiar nu avea cui sa dea prioritate. Cand s-a angajat in virajul la stanga motociclistul era la distanta mare si imposibil de observat.
    Eu nu ii pot intelege pe motociclistii astia… locuiesc in apropiere de A3, noapte de noapte pe la 2-3 urla motoarele pe portiunea aia dintre centura si soseaua Petricani de zici ca e camionatul Isle of Man. Ba va place viteza? Faceti-o in mod organizat in mediul controlat, sportiv nu punand in pericol vietile altora.
    Iti trec la 2 cm de oglinda din dreapta cu viteza lumii dar ei vor sa fie respectati.

    00
    • Nu toti sunt asa. Nu as generaliza din cauza catorva teribilisti. Politia rutiera e depasita de ani buni. Daca pui waze-ul, din ce am observat eu, toti soferii o calca pana unde sunt anuntati ca stau baietii la panda. Si asa mai prind cate unul, dar nu cred ca exagerez cand zic ca sub 1%.

      00
    • @ion
      catorva ..!?
      Esti amuzant..

      00
    • Probabil voiai sa spui ca sub 1% din motociclisti sunt civilizati si atenti la drum. Si vorbim de motociclisti aici, nu o dam in diversiuni gen „lasa ca nici soferii…”.

      00
    • @Valeriu – 1% din șoferii care merg tare până la avertizarea de pe waze. Nu-i despre motociclete

      00
    • @Valeriu, teribilisti sunt cei care pun eticheta, fie pe 2 roti fie pe 4

      00
    • sarmanu, cum a tras el de volan durandu-l in pula, sa se uite restu ca el e pe camion

      00
    • E vina amandurora si o sa sune aiurea insa eu ma bucur ca “motociclistul” nu a agatat un copil pe trecerea de pietoni.

      00
    • @animaloo omul ala a avut ghinion.. atat. Vezi ca intr-o zi ghinionul ai putea sa il ai tu. Dosar penal, ucidere din culpa, la revedere permis, in cazul de fata la revedere munca, toate astea in urma unei situatii in care tu fizic nu aveai ce sa faci, pentru ca nu aveai cum sa il vezi.

      00
    • ghinion: nu a vazut un obiect care era la 200m de el. Si venea spre el. Pe principiu „da-l spre pula mea, sa opreasca”

      00
    • @Marius, ghinion ai cand te lasa franele sau directia, nu cand nu te uiti/asiguri si te doare la basca de ceilalti participanti la trafic, a nu se intelege prin asta ca iau apararea celui de pe motocicleta, in cazul asta ghinionistul a fost el si nu a mai apucat cred sa se gandeasca la cat de ghinionist a fost, asai?

      00
    • Are dreptate animaloo. Soferii de tir sunt cea mai periculoasa categorie pentru ca pe marea majoritate dintre ei ii doare in pix si fac numai tampenii in trafic, asta fiindca sunt convinsi ca toti or sa se fereasca de tir. Pana mea,tiristii sunt niste creaturi cu iq minim si de asta e musai sa ne ferim noi de ei ca altfel or sa planga familia dupa noi. Intr-o saptamana, tiristii romani au omorat o duzina de oameni, pentru ca atat pot ei.
      Oameni buni, fiti atenti la cei care vin din sens opus si sper sa reusiti sa evitati tragedii rezultate in urma faptului ca unii cretini depasesc pe linie continua, fac manevre fara sa se asigure, etc.

      00
    • Multi tiristi si politisti pe acest articol

      00
    • Ups. Ce semne interesante avea motociclistul.
      https://www.google.ro/maps/@45.8373656,24.9968783,3a,75y,127.38h,79.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1s05MjTx9b37u7UyFFHHJyYw!2e0!7i13312!8i6656
      Asta se intimpla cateodata cand ignori semnele. Daca ala avea 70 la ora …..

      00
    • La subiectul asta ajuta mult logica invatata pe clasa a 9a… sap sep sip sop, era perfect de aplicat in comentariile astea… Pana una alta, oamenii vor observa mereu extremele, deci trasul de concluzii la general e mereu conditionat de asta… ceea ce e trist. A murit un motociclist, care a mers cu 170 km la ora pe un drum public… e vina lui? e vina celui cu TIR-ul? … sunt instante care o sa decida asta, ca o sa decida gresit sau nu, chiar nu conteaza… oricum decizia o sa se aplice.

      PS: Mi-a zis odata un pilot de curse care m-a luat la ocazie, mergea normal si in limitele de viteze… ca niciodata nu are sens sa te gandesti la tine cand conduci, tu stii ce faci… problema e sa iti dai seama mereu ce fac cei din jurul tau. La 170km pe ora cu motorul, cred ca e greu tare sa faci asta…

      00
  4. Ca de obicei, in loc sa civilizeze, un asemenea film va da maimutelor din oameni ocazia sa-si dea in cap cu gratie de cercopitec in numele propriilor „principii” si frustrari personale.

    Un om a murit. N-a mai luat pe nimeni dupa el. Eu m-ai opri aici cu „civilizatul”.

    00
  5. Multe accidente se intampla in Fagaras. Eu cred ca cupola de (h)aur are legatura. :D Lumea tot tare merge, indiferent ce le spui sau ce filme le arati, e ca si cu fumatul. Singura solutie pe termen scurt este sa pui camere cu radare in zonele sensibile si sa dai amenzi. Asa s-a civilizat lumea si in tarile cu apa calda, teribilisti sunt peste tot. Pe termen lung o sa ies la pensie si nu o sa apuc sa merg din Timisoara pana in Bucuresti pe o autostrada cap coada.

    00
    • Nu radare de viteza, ci camere care te masoara odata la 100 de km si apoi calculeaza daca ai ajuns mai repede decat aveai voie cu viteza maxima admisa.

      00
    • Minusurile le-ai luat de la 4 politisti. Daca pui camere ei ce mai fac? :)) Trebuie sa iasa la munca si nu e frumos.

      00
  6. Motociclistul: un baiat extrordinar, dadea bună ziua la toate vecinele, nu facea probleme.
    Doar ca se credea sofer bun.

    00
    • Testele alea la oftamolog pentru permis sunt la mișto, știu eu un cabinet unde ți le dă oricât de chior ai fi. Eu văd bine, indiferent de ce zic ăia, ce naiba, știu eu mai bine decât ei, chiar dacă ei au fost la școala de ochi.

      00
    • @Cabalino la acel cabinet ai trecut și tu testul?

      00
    • E demonstrat ca soferii tind sa nu vada motociclistii in trafic. Creierul nostru e „setat” sa detecteze masini, nu motociclete. Eu sunt sigur ca soferul de TIR chiar nu l-a vazut. Daca esti motociclist si nu stii/aplici asta, atunci kamikaze te cheama. Sunt sigur ca pana la TIR-ul asta, Rossi asta a mai avut destule „near-miss”.

      00
    • Nu stiu ce ziceti voi, dar eu la al 3lea replay am reusit sa vD umbra care devine o flacara la impact. Plm, in cazul aata nu putem generaliza „soferii” sau „motociclistii” sunt sau fac nush ce. Ala avea programare la cavou, end of story. Alta explicatie nu exista.

      00
  7. Nu civilizeaza mare lucru. Cercopitecii care in continuare au convingerea ca limitele de viteza sunt inventate doar sa poata da politistii amenzi vor continua sa sustina ca soferul camionului este un criminal si nu s-a asigurat. Imi pare rau de el. Astea sunt genul de accidente pe care le poti evita doar daca stai acasa.

    00
  8. Cetateaul cu tirul ar trebui sa intoarca mai des pe soselele patriei. Poate ar mai scadea numarul zmeilor pe doua roti

    00
  9. Videoul asta arata ce inseamna exact “a murit pe loc”

    00
  10. Vorba marelui Seinfeld: omenirea e atât de proasta încât a inventat casca de protecție. Adică in loc sa te ferești de acțiuni care îți pot aduce moartea tu inventezi casca se protecție. Și mai mult, s-a dat și lege ca este obligatorie!

    • bravo, ia ce zice seinfield ca un citat motivațional. Să te ferești de acțiuni ce-ți aduce moartea – fix asta face o cască de protecție, armura a făcut minuni din antichitate, chiar dacă-ți mărește șansele de supraviețuire doar cu 10-20% la riscuri repetate contează mult.

      00
    • tocmai ce ai dovedit ca Seinfeld are dreptate. :)

  11. Unul dintre motivele pentru care am decis sa cumpăr un Volvo XC 90 (vechiul model) e ca să-mi protejez familia de ceilalți participanți la trafic.

    00
  12. imi pare rau ca zic lucrul asta, dar sunt zero sanse de a ne civiliza. Problema e structurala…scoala, familie, comunitate etc. Apoi o lege permisiva.
    Pe ici pe colo, sunt bule OK, dar in mare parte, e un dezastru.
    Si tendinta generala e in jos, si i n Vest, dar aia macar pleaca de sus. Noi plecam de la minus, in mare parte.
    Iar despre condusul in Ro…am condus de cateva ori si nu am vrut sa ma expun riscului si apoi stresului de a fi tot timpul in stare de alerta la volan. Nu inteleg footaiul asta artificial facut de catre oameni. Ah uitasem, lipsa civilizatiei.

    00
    • Asa-i, e stresant, eu tot timpul sunt in alerta, nu ascult muzica, nu vb. in masina cu altii, ma concentrez la ce e pe drum (pietoni, masini, gropi, animale). Azi dimineata la 1 minut dupa ce am plecat din parcare deja era unu la 1m in spatele meu, cand a vazut ca am piscat frana (erau pietoni pe trecerea de care ma apropiam) m-a depasit prin dreapta pe banda de obligatoriu dreapat si apoi s-a infipt in frana…ca era coloana la semafor…jeeezaz

      00
  13. „Un accident ca ăsta ar trebui să civilizeze, dar nu face decât să confirme și să întărească păreri.”

    Bine zis. Am citit comentariile. QED. Motociclistii sunt naspa, merg cu viteza, cah.

    Niciunul nu se ia de TIR-ist, ca nu a acordat prioritate. Ca el a provocat in final accidentul. Da, motociclistul se vede ca avea viteza, dar nu avea totusi 300 la ora sa nu poata sa fie vazut de TIR-ist. Totusi, la ce viteza avea, nici nu iesea din vreo curba sau ceva, ci cel mai probabil era pe o linie dreapta. TIR-istul, din cabina lui, are vizibilitate mult mai buna ca dintr-un autoturism. Sunt convins ca de acolo, motociclistul se vedea. Dar soferul de TIR nu a fost atent. Si trebuia sa fie, ca e cu ditamai hardughia dupa el, lenta. Se pare ca totusi ii batea si soarele din fata. Dar de aia are parasolar.

    Amandoi soferii au gresit. Si au platit/vor plati.

    PS. Am si A si C. Stiu cum e din ambele ipostaze.
    PPS. Ochii cat cepele pe drum.

    00
    • Ai zis un lucru important acolo.
      „Am ii șoferi vor plati”
      Dar nu cu aceeași moneda și la asta trebuie sa se gândească în primul rand motocicliștii.
      În general, moneda plătită de ei se numește „ort” și se achită la Sf Petru

      00
    • Nu avea 300, avea doar 150…. cam 50m/sec; tristul a făcut manevra în 3-4 secunde, dar e devină pentru că nu a văzut în viitor (TENET). Logic

      00
    • Motociclistul fusese luat de radar cu 170km/h cu putin inainte de accident. Nu stiu cum e drumul acolo, dar o motocicleta la viteza aia se vede ca un punct sau ca o dunga de cativa cm. Da, poate ca soferul camionului putea sa fie mai atent, poate ca putea sa mai astepte 30 de secunde, dar chiar si in conditiile astea…170 sunt 170. Chiar nu pot sa-l consider vinovat pe tirist. By the way..sunt motociclist de 20 de ani.

      00
    • 170km/h inseamna aproximativ 47 m/s. Practic, daca tiristul l-a vazut ca era la 200 – 300 m, in zona in care in mod normal probabil limita e 50 km/h (14 m/s) nu avea niciun motiv sa opreasca. Acum, daca motociclistul era la 300 m, a parcus distanta aia in 5-6 secunde cu viteza lui in loc de 20 sec cat ar fi trebuit conform vitezei maxime din zona. Spune-mi, te rog, cum ar fi putut sa se asigure tiristul? Vezi pe cineva la 300 m de tine, ai tot timpul sa iti incepi manvera, daca lumea circula regulamentar, altfel o sa se intample accidente.

      00
    • Fisherman, se poate vedea pe clip ca din momentul in care TIR-ul a inceput manevra pana la impact au trecut undeva in jur de 1,5 secunde. La 150 la ora, la motociclist, asta inseamna ca motociclistul era la 60 de metri de TIR cand cel din urma a facut stanga. Nu e chiar asa departe.

      Si repet, am C-ul, stiu cum se vede din cabina de TIR. Pe clip se vede ca in imediat in fata lui nu exista alt TIR sau ceva, deci avea vizibilitate buna.

      00
    • Si chiar daca motociclistul mergea cu 50 la ora, in momentul in care TIR-istul a facut stanga, tot l-ar fi obligat pe motociclist sa franeze pana la oprire, pentru ca TIR-ul ar fi terminat manevra aia de stanga in vreo 5-10 secunde. Deci tot era caz de neacordare de prioritate.

      Da, daca ar fi mers in limitele legii motociclistul ar fi trait, ca in mare majoritate a accidentelor cu motociclisti, dar TIR nu a acordat prioritate/nu l-a vazut pe motociclist.

      00
    • Comform motociclistilor, noi ailalti n-ar trebui sa mai facem in veci stanga, ca deh, daca vine unu’ cu viteza si nu-i dam prioritate?

      Ar fi buna o prevedere gen… aveai cu 50 km/h peste viteza legala pe acea portiune de drum? Esti singurul vinovat de producerea accidentului, indiferent ca celalalt era beat, drogat, ca n-a dat prioritate. Scurt si cret.

      Tot cu motociclisti: acu ceva timp, tot aici la Vali pe blog, il intrebam pe un motociclist ca ok, soferul/tiristul greseste sau ceva, dar el motociclistul are mai mult de suferit, ca deh, e mai expus; il incalzeste cu ceva faptul soferul o sa aiba ceva probleme cu legea, in timp ce el e in groapa? Si ghici ce, il maxim incalzea aia.

      Altfel spus, ba voi astia de 2 roti, lumea greseste, ca errare humanum est, asa ca ce-ar fi sa va paziti pielea si sa n-o ardeti cu peste 30-40 km/h prin localitati, daca vreti sa fiti siguri ca mai ajungeti acasa.

      Pentru zmei ca asta din clip, care se zdrobesc de cate un tir la 170 km/h, am 0 mila. Mi-e mila de saracul sofer de tir.

      00
    • Si chiar daca motociclistul mergea cu 50 la ora, in momentul in care TIR-istul a facut stanga, tot l-ar fi obligat pe motociclist sa franeze pana la oprire, pentru ca TIR-ul ar fi terminat manevra aia de stanga in vreo 5-10 secunde. Deci tot era caz de neacordare de prioritate.

      Mai bine un caz de neacordare de prioritate si injuraturi la adresa tiristului decat un caz cu creier pe diferentialul tirului.

      00
    • @Sabotor: nu spun ca motociclistul nu era idiot si ca nu poarta mare parte din vina, dar mai exista 2 probleme in traficul din minunata noastra tara: infrastructura subdimensionata, care face viata de sofer profesionist foarte grea si stresanta (majoritatea au nervii praf si creierii terci, ala din filmulet sigur a zis ca nu mai asteapta nicio secunda, el face stanga, nu mai are rabdare) si faptul ca la noi, fie calci oamenii cu trabantul fie ii calci cu tirul, aceeasi infractiune e. Sunt convins ca tiristul ala, daca avea masina mica se uita de 2 ori pana sa faca manevra. Dar in tir el se simtea protejat, da-i dracului pe altii.

      @Andrei: nu exista prioritate absoluta in viata reala. In viata reala te confrunti cu diferite situatii unice care nu pot fi prevazute 100% de lege. Legea e doar un ghid general de comportament. In cazul motociclistului, sigur sigur viteza lui era prea mare pentru portiunea aia de sosea si pentru traficul de la ora aia.

      00
  14. Nu se vede prea clar dar mie nu mi se pare ca tirul s-a asigurat corespunzator. Accidentul s-a produs la 1 secunda dupa ce a inceput virajul.

    Sa zicem ca motocicleta avea 150km/h, asta inseamna 41m/s. Deci era cam la 100m de tir cand a tras soferul de volan.

    Timpul de reactie mediu e cam de 1.5 secunde. Daca motocicleta avea 80km/h avea nevoie cam de 50m sa se opreasca. Deci la limita ar fi avut o sansa sa scape.

    00
    • Timpul de reactie depinde de viteza pe care o ai. La 150kmh calare pe o motocicleta pe o sosea cu doua benzi un om normal neantrenat este in ”tunnel vision” Pur si simplu creierul nu mai proceseaza tot ce vede ochiul. In alta ordine de idei, motociclesc de ceva ani, dar, nu as trece cu 150 la ora prin fata unei benzinarii chiar de ar fi in mijlocul campului. Dar na, cand e sa te cheme…

      00
    • Corect, nu zic ca e ok sa mergi cu 150 la ora. La 80 poate scapa… depinde de reactie, de asfalt… Insa cati ar merge cu 80 la drum intins? (presupunand ca nu era in localitate, desigur).

      Dar cu tirul ce ne facem?!

      00
    • ” Deci era cam la 100m de tir cand a tras soferul de volan ”

      as zice ca daca ai masina/motoreta la 100m de tine ar trebui sa te abti din a trage de volan. Nu crezi?

      00
    • Exact asta am zis si eu. Soferul TIR-ului nu s-a asigurat.

      00
  15. Să ridice mâna sus cine n-a simțit cum crește morcovul când stătea oprit în mijlocul șoselei cu semnal stânga să intre pe „centura” Făgărașului și vedea tirul venind blană din spate.

    Aia e genul ăla de intersecție uitat de CNAIR, deși traficul e suficient de mare cât să justifice un giratoriu sau o bandă separată pentru stânga și o bandă de accelerare la ieșirea de pe „centură”.

    Nu l-a văzut din cauza soarelui. Cât putea să aibă, 120, 150? Și dacă avea 80, 100 tot așa intra în tir, murea după trei zile de comă. Am avut accident identic cu bicicleta la 25 km/h. Dacă nu te vede și distanța ta până în el e mai mică decât distanța ta de frânare ești plici pe el.

    00
  16. Majoritatea motociclistilor teribilisti au un prieten care a murit sau e leguma din pricina accidentelor cauzate in primul rand de viteza.
    Tu crezi ca un video ii civilizeaza? Multi si-au vazut prietenii adunati cu farasul si se urca a doua zi si procedeaza la fel.
    O fi vreun mod de viata (mai degraba de a muri), nu stiu.
    Eu sunt unul care ii respecta mereu in trafic pe motociclisti, le fac mereu loc sa ma depaseasca, nu suport sa am motociclist in spate pt ca sunt imprevizibili.
    Mai departe e treaba fiecaruia cum alege sa traiasca, sau sa moara, dar trebuie sa stie ca in cazul lor de cele mai multe ori mori cu dreptatea in mana. Asadar, daca nu ai instinctul de supravietuire atunci cand esti pe doua roti se intampla ca la o adica sa fii singurul care are de suferit in cazul unui accident. Pt ca rar spre deloc sunt cazurile in care soferii in care intrii sa aiba de suferit, decat legal.

    00
  17. De pe o simpla camera video se poate stabili cu exactitate viteza pe care a avut-o motociclistul. Daca mai sunt camere inainte de accident, se poate stabili foarte usor ca mergea cu mult peste viteza legala. Nu degeabe e pusa limita de 50 km/h.
    In momentul in care incalca aceste reguli, se expune singur. Pentru ca efectuiv nu-i da posibilitatea TIR-ului sa il vada, sa aiba timp de reactie si sa-i acorde prioritate. Vinovatul este motociclistul! Suna cinic, dar este realitatea pe care noi nu vrem s-o vedem. Cine insista pe ne-acordarea de prioritate este doar un papagal care recita din Codul Rutier.

    00
    • E 70 limita.

      00
    • Aha, deci vinovatia nu mai o da Codul Rutier, o dam noi dupa muschiul nostru ca asa vrem noi. Ca noi suntem mai inteligenti decat legea. Tipic.

      00
    • @Andrei

      Nu cred ca motociclistul avea 70 km/h .

      00
    • gigi, stii cum suna neacordarea de prioritate? „obligarea celor care au prioritate de trecere de a-şi modifica brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească”

      Nu scrie in plus „atata timp cat cei care au prioritate de trecere se incadreaza in limitele legale”. Nu, nu spune. Deci nu conteaza.

      00
    • ‘”Nu scrie in plus “atata timp cat cei care au prioritate de trecere se incadreaza in limitele legale”. Nu, nu spune. Deci nu conteaza.’

      Dar daca era o curba pe directia inainte a tirului si motociclistul ar fi venit dupa curba?

      00
    • Daca era o curba fix inainte, ar fi fost marcaj continuu si nu aveai voie sa faci stanga. Simplu. Nu gandesti?

      00
    • @Andrei: Nu fii idiot! Am scris clar, daca TU nu respecti o regula, il pui in imposibilitate pe celalalt sa respecte regula ce ii revine LUI! Intelegi flotarea asta logica, sau trebe sa-ti explic ca la prosti? Intelegi ca TU daca mergi cu 170 km/h in zona de 70 km/h, TE PUI SINGUR IN SITUATIA sa nu iti mai poata acorda nimeni prioritate (dpdv fizic, anatomic, fiziologic NU mai are timp de reactie, vizibilitate, reflexe, timp ca sa iti acorde prioritate!). Deci cand mergi cu INCA 100 km/h peste viteza legala, te condamni singur, pentru ca ceilalti nu pot sa-si respecte obligatiile care le revin lor. Intelegi?

      00
    • Daca tu nu esti in stare sa vezi pe contrasens o motocicleta la 100 de metri in fata ta care vine cu 150 de km/h si sa nu estimezi macar ca vine tare, ar trebui sa ti se ia carnetul instant, pentru ca esti un pericol in trafic.

      PS. O faza lunga la masina in principiu lumineaza la 120-200 de metri in fata. O faza scurta undeva inspre 60-70 de metri. Deci e clar ca vorbim de niste distante la care un om trebuie sa fie capabil sa vada alti participanti la trafic si sa le estimeze cat de cat viteza.

      Nu inteleg de ce trebuie sa exagerati aiurea. Cu 2000 km/h sau cu motociclete la 1 km distanta. Nu, nu e vorba de asta. E vorba de o motocicleta care daca avea 150 la ora, la momentul in care TIR-ul a initiat virajul la stanga, era la 60-70 de metri. Fie si 100 cum zici tu. Desi inregistrarea te cam contrazice. O distanta de la care, o repet, daca tu imi spui ca nu esti in stare sa o vezi sau sa ii apreciezi viteza, ar trebui sa renunti benevol la carnetul tau ca esti un pericol public.

      00
    • Dar hai sa mergem pe datele tale. Ca era la 100 de metri motocicleta. TIR-ul face o manevra care dureaza cel putin 6-7 secunde. Viraj la 90 de grade cu ditamai TIR-ul. Motocicleta aia chiar daca mergea cu 70 la ora, adica 20 de metri pe secunda, era nevoita sa franeze ca sa evite o coliziune. Asta se numeste ca TIR-ul nu a cedat prioritatea. Si repet, am folosit datele pe care tu singur le-ai dat. Daca nu ai totusi probleme cu vederea, poate nu o sa ai nici probleme cu intelegerea si o pricepi ce ti-am scris aici.

      00
    • @ Andrei: Acuma nu imi dau seama daca faci pe prostu’ sau … . Hai sa iti explic altfel, ca sa intelegei si tu: daca este noapte sau o ceata foarte deasa, si esti pe drum cu prioritate, dar nu iti aprinzi luminile, atunci il pui in imposibilitate pe ala care trebuie sa-ti acorde prioritate ca efectiv sa faca acest lucru, sa te lase sa treci. Daca nu te vede, sau nu ii dai timp de reactie, nu poate sa faca acest lucru. Inteelgi acum, ca cel care incalca PRIMUL regula, ar trebui sa fie considerat vinovat 100%? Ca sa revenim la caz, daca mergea cu 170 km/h, cand a initiat camionul virajul, adica s-a oprit, a semnalizat si a inceput sa invarta de volan, motoretardul era la 3-4 secunde distanta, adica cel putin 200 de metri de intersectie, ca sa nu zic mai mult. Perceptia in adancime a vitezei este extrem de scazuta! Poti sa estimezi cat de cat cand ai o vedere laterala, dar cand iti vine din drept din fata, perceptia vitezei este foarte greu de facut la modul obiectiv. Ei bine, daca vad ca ala e la mai mult de 200 de metri de intersectia unde fac eu dreapta, evident ca ma bag, si oricine dintre noi ar fi inceput virajul, bazanda-se pe cei 200+ de metri dintre noi (crec ca nu intelegi ce inseamna 200+ de metri). Repet, cel care nu respecta PRIMUL obligatiile care-i revin, il pune in imposibilitate pe celalalt sa-si respecte obligatiile ce-i revin! Deci din acest pdv, motociclistul e 100% vinovat.

      00
  18. Nu murea așa repede și doar el ci și ceilalți din mașină.
    La viteza aia nici volvo nu te scapă!

    00
  19. in ultimii ani a crescut foarte mult numarul celor care si-au luat motocicleta si vad, din pacate, pe grupurile romanesti de motociclisti ca multi sunt pustani teribilisti de 20-25 de ani care incep direct cu supersportive sau cu alte tipuri de 750 cc +

    Ca orice fenomen dintr-asta, scopul principal e sa-ti dai fitze, sa impresionezi cu masculinitatea si curajul tau iar asta te impinge sa te consideri un erou mitologic nemuritor.

    Din nefericire, majoritatea accidentelor de motocicleta sunt fix asa, masina din contrasens care face stanga si motociclist care se infige. Daca soseaua avea 2 benzi, condusul defensiv ar fi fost sa stea pe prima banda cand vede masini din sens opus (asa am scapat eu dintr-un accident posibil mortal pe DN1, pe langa Chitila cand un nene cu duba a facut stanga, fara semnal, peste linie continua, taind cele 2 benzi ca sa traga duba intr-un popas de pe sensul meu).

    Civilizatie ? fara cursuri de preventie, fara politie competenta, fara infrastructura, fara legislatie, fara educatie ? pur si simplu n-ai cum.

    Asta e un accident in care un om a murit, atata tot, nimeni nu invata nimic din asta si nici nu se va schimba ceva. Keep going.

    00
    • rectific, Ciolpani, Chitila e in alta gubernie:))

      00
    • @Pensionarul, corect, multi tineri pe motoare puternice dar pana la 24 de ani esti limitat in ce categorie poti lua.
      Eu d-abia la 32 am dat de A si tot nu mi-am luat sportiva. Sunt incredibil de rapide si e usor sa te lasi purtat de val. Din fericire, am fost mereu atent si la volan, pe doua roti imi ramane doar sa fiu si mai atent. Majoritatea soferilor nu sunt constienti cat de repede poate accelera o motocicleta si cat de repede poate opri.
      Dar e pielea mea in joc, asa ca nu ma bazez pe prioritate, ma bazez pe instincte. In zone aglomerate nu mergi dublu peste limita legala, la intersectii de toate tipurile ochii cat cepele, degetul pe claxon si mana pe frana.
      La final de zi, vreau sa ajung intreg acasa, indiferent cine are prioritate.

      00
  20. Dumnezeu să-l ierte, dar nu pricep unde se uita și cât se tare mergea de nu a putut să evite. Nu pare să intre din scurt camionul, iar zona e fix la ieșirea din Făgăraș spre Brașov. E o linie dreapta, ai vizibilitate până în satul următor…

    00
    • Probabil se uita la vitezometru sa se mandreasca de zeitatea lui

      00
    • @George: cand esti in masina si ai o situatie de asta, te proptesti in frane si te rogi. Daca te opresti inainte de impact ai scapat, daca nu oricum impactul va fi mai putin sever. Pe motocicleta, daca nu iti dozezi franele cum trebuie (frana pe fata e la mana, cea pe spate e la picior) iti pierzi echilibrul si te imprastii pe jos. Aia e marea problema la motociclete si scutere, accelerezi repede dar franezi greu.

      00
  21. Eu am avut motor. L-am vandut. Acum sunt fara. Mi-am facut damblaua. Cand il aveam, aveam impresia ca sunt de 5 ori mai multe cretini pe sosea. Orice bot scos din coloana, orice mic gest de volan de la cineva din trafic era un mare semn de alerta. Pentru ca da, sunt foarte multi cretini in trafic. Care schimba directia de mers fara sa se asigure. Pe linie dubla continua ei intorc. Sau din astea.

    Am mers si eu cu viteza de cateva ori, dar am zis ca nu merita riscul. Asa ca in 90% din timp am mers fix la fel de tare precum merg cu masina. Dar e mult mai periculos, decat cu masina. De asta pana la urma am si ajuns sa-l vand. Daca tare nu merg ca e super periculos si ajung sa merg tot ca si cu masina, pai ce sens mai are atunci?

    De fapt mi se pare atat de periculoasa motocicleta, incat, ca sa mentii un nivel de siguranta similar cu cel al masinii cred ca ar trebui sa mergi cu vreo 20-50% mai incet decat cu ea. La 40 la ora poti avea sanse mari sa mori pe motocicleta. La masina, te dai jos singur din ea pe propriile picioare de fiecare data.

    90% din accidentele cu motociclisti ar fi putut fi prevenite daca motociclistii ar fi mers regulamentar. Inclusiv acesta. Dar nici soferul de TIR nu e sfant. Ce face el acolo e o manevra care dureaza, la viteza mica. De cele mai multe ori soferii de TIR forteaza manevra asta, bazandu-se pe, lasa ca opreste ala de pe contrasens. Ca eu sunt cu TIR-ul, ma doare la basca.

    00
    • ” Daca tare nu merg ca e super periculos si ajung sa merg tot ca si cu masina, pai ce sens mai are atunci?”

      Decizie inspirata de a-l vinde caci clar nu aveai asteptari „sanatoase” de la mersul cu motorul daca ideea era sa mergi mai repede decat masina.

      Eu de exemplu in 90% din cazuri merg sub viteza cu care merg cu masina pentru ca vreau sa ma bucur cat mai mult de calatorie. Depinde ce asteptari ai de la motor, de aia ziceam mai sus ca unii si-l iau pentru a-si trai „mitul eroului nemuritor” iar altii o vad ca pe o metoda de a se bucura de libertate (unde libertatea inseamna sa fii expus la vant, ploaie, miros de flori si de balega, de a viraja.

      Plus ca mai e partea practica, lane filtering care m-a dus la destinatie pe drumuri altfel rosii cacanii pe google maps chiar si in 1/2 din timpul pe care l-as fi facut in masina. Nu mai zic de parcare care e mult ia usoara si fara dureri de cap.

      00
    • Simplifici un pic treaba cu TIR-ul. Da, de multe ori forteaza manevrele, dar trebuie sa te pui un pic si in pielea lui: masina e mare, are o latenta foarte mare si de cele mai multe ori nu are efectiv timp sa faca o manevra ca la carte, din cauza traficului. E foarte dificil si cere multa coordonare manevrarea unui TIR si punem peste asta si faptul ca marea majoritate a soferilor de camion nu sunt chiar cei mai instruiti din trafic.
      Din motivul asta eu ma feresc de TIR-uri ca de dracu’: sunt mari, vizibilitatea de la bord e infecta, soferii sunt de multe ori plictisiti dupa jdemii de ore la volan, ma pot omori. Nu neaparat in ordinea asta.

      00
    • AVladimir, am spus mai sus, am C-ul, am mers cu TIR-ul, sunt probabil printre putinii din cei care comenteaza care au experienta cu ambele categorii, si A si C (E). Tu pare ca nu ai, cel putin nu cu TIR-ul. Vizibilitatea de exemplu nu e de loc proasta, e foarte buna, mai ales inspre fata. Soferii profesionisti de TIR sunt buni, pentru ca fac asta zilnic. Chiar nu e probleme de indemanare. Problema e de caracter. Ajung sa fie sictiriti. Sa fie grabiti. Si atunci se pisa pe ceilalti sub protectia marimii lor. Ceea ce nu e ok deloc, mai ales pentru ceilalti participanti.

      Pensionarule, inteleg pasiunea altora pentru motor. Pe mine nu m-a prins. Si atunci mi-a ramas doar caracterul practic. Si desi castigi timp poate la parcare si la lane filtering, cand mergi mai incet in rest, ajungi practic sa nu castigi timp per total. Mai mult in sensul asta era afirmatia mea de mers tare. Adica sa pot sa castig timp.

      00
    • Ce ne lipseste noua ca natie (sau poate pentru ca suntem latini cu sangele mereu in clocot) e un pic de empatie.
      Cum dam de unul in trafic care nu se misca asa cum vrem noi, pac, mana in claxon. Face un TIR o manevra, pac, mana in claxon. Masina de scoala/lamaie in geam, claxon!
      Cand ne vom da mental un pas inapoi si vom realiza ca toti suntem in trafic de nevoie, nu toti avem aceleasi capacitati, vom vedea ca (asa ca orice in viata) nu totul este despre noi. Suntem toti interconectati si cand vom vedea asta vom inceta poate sa ne enervam din cauze stupide.
      Si vom ajunge toti mai calmi si intregi acasa.
      (Spune asta unul care acum 10 ani se dadea jos la Rectorat sa se ia la bataie in trafic pe o stupizenie, care credea ca civilizeaza soferii si face dreptate)

      00
    • @Andrei – daca tu crezi ca daca motociclistul mergea cu 70km la ora acolo si ii iesea TIRUL in fata, pe tot drumul (deci fata modalitate de evitare), inseamna ca mai bine ca ai vandut motorul. La astfel de manevre imprevizibile, nu ai ce sa faci, nu au pe unde sa ocolesti sau cand sa poti reduce viteza ca sa nu il acrosezi si sa mori. Aici Vali te inseli in privinta civilizatului. Nu vezi ca pe aici un comentariu spune ca vrea mai multe TIRuri care sa intoarca asa are un balans surprinzator la voturi? DA, ala a fost un cretin sa mearga asa repede. Nu, nici legal daca mergea nu scapa din situatie. POATE doar cu super traume, o leguma in viata..

      00
  22. Mie mi se pare foarte interesanta incapacitatea oamenilor de a veni cu o analiza complexa si un raspuns pe masura. Pentru ei toate explicatiile trebuie sa fie simple. PSD e de vina. PNL e de vina. USR Plus e de vina. Soros e de vina. Trebuie neaparat sa ne extremizam si sa aruncam totul intr-o alta parte, de preferat in extrema fata de noi.

    Nu putem accepta vina multipla. Ca in cazul de fata. Daca motociclistul mergea mai incet, putea sa traiasca. Daca TIR-istul s-ar fi asigurat si ar fi apreciat corect viteza motocicletei, nu ar mai fi initiat virajul la stanga.

    Amandoi participantii la trafic puteau evita accidentul. Amandoi au incalcat legea.

    Dar nu, cumva trebuie unul sa fie vinovat. De obicei ala care face parte din categoria pe care o uram mai tare.

    Fascinant.

    00
    • Ar trebui introdus la examenul auto test de apreciat viteza MIG-urilor. Ai crezut ca are 1200 km/h in loc de 2000 km/h. Picat.

      00
    • La cele mai multe depasiri efectuate pe drumurile cu o singura banda pe sens de la noi din tara, este nevoie sa apreciezi cat de tare vine masina de pe contrasens, de multe ori, de la 100-200 de metri. Si de multe ori, pe extern mai ales, ea vine cu 100-150 la ora. Deci exagerarea ta cu 2000 km/h e doar un argument penibil.

      00
    • Pornesti de la premisa gresita ca soferul nu a acordat prioritate.
      Daca un obiect de mici dimensiuni se deplaseaza foarte rapid si este la o distanta destul de mare 200-250 de metri este foarte greu de observat. Tocmai de asta exista regula de a nu traversa in fuga pe trecerea de pietoni sau pe bicicleta. Obiectele in miscare de mici dimensiuni sunt greu de observat.

      Din momentul in care soferul incepe virajul pana la momentul impactului trec aprox. 4-5 s. Daca motociclistul avea macar 160 km/h, inseamna o viteza de deplasare de cel putin 45 de metri pe secunda, deci aprox. 200 de metri. Eu cred ca era mai mult pentru ca si motociclistul a franat la un moment dat.

      Te rog mergi pe strada si observa un obiect de dimensiunea unei motociclete de la o departare de 200 de metri aprox. 4 stalpi de iluminat (e 50 de m. intre ei).
      Iti garantez ca trebuie sa te uiti atent sa vezi motocicleta, chiar si in conditiile in care subiectii stau pe loc.
      In cazul de fata in cele 2-3 secunde cat a avut timp sa ia decizia de a lua virajul soferul nu avea efectiv posibilitatea sa il vada si implicit sa acorde prioritate.

      Si va rog, veniti cu pareri argumentate nu cu obiectii de duzina gen ala e nenorocit, etc.

      00
    • Soferul nu a dat prioritate. Ai timecode pe camera. E fix o secunda intre manevra si accident.
      Corect, amandoi sunt vinovati.

      Poate ar trebui sa ne concentram mai putin pe cine e de vina in situatia X, pentru ca stabilirea vinovatiei nu ajuta prea mult, spre deloc in cazul asta.

      00
  23. Nu știu voi unde dreaqu va uitați, dar voi nu vedeți că, camionul de abia virase când s-a întâmplat accidentul? Adică, nu prea era asa la o prea mare distanta motociclistul. Pur și simplu pe camionagiu l-a durut în pwla. Ceea ce este condamnabil.
    Pe de alta parte, cum zice și Vali, cum plm să fii atât de prost să rulezi cu viteza aia și sa speri ca ajungi întreg la destinație?

    00
  24. „avea doar 150 km/h”
    „Vizibilitate”
    „Zona de 70”
    De-aia va uraste toata lumea in trafic. Astia care i cautati scuze si circumstante sunteti aia care trec noaptea pe roşu ca „nu e nimeni pe drum boss ce-are doar nu-s prost”
    Bine ca n-a omorât pe nimeni, pacat de tirist ca i a luat cativa ani din viata.

    00
    • Nu ne uraste lumea in trafic, asta e in mintea ta de om limitat, sunt si motociclist si sofer, si iti pot confirma ca in 99% din cazuri lumea ne respecta, adevarat, ca procentul ala de 1% cu mentalitate ca a a ta ne pune viata in pericol.

      Ce ma amuza, ca atunci cand e cate un accident/incident tocmai motociclistii sar sa ajute primii, uitati-va si la accidentul echipajului de politie de saptamana trecuta si cate si mai cate cazuri, actiuni de donare sange, ajutor in comunitati defavorizate, etc.

      Ma distreaza frustrarea asta a unora dintre soferi, in acelasi timp le multumesc tuturor celor ce nu fac tam-tam, ne lasa sa ne strecuram printre masini si nu sunt ofuscati in mod gratuit; poate sunt eu mai norocos si intalnesc foarte des soferi cumsecade?!

      00
    • Am intalnit destui motoristi civilizati, respectuosi, n am ce zice. Dar de principiu sunteti o comunitate de golani imprundenti si teribilisti, in conditiile in care e plin de soferi auto prosti, fara experienta sau reflexe care ii pot omori din prostie.

      Imi pare rau pentru cei civilizati, am apropiati care merg pe moto de 20 de ani si stiu si ei ca sunt putini dar au impresia ca sunt majoritari si ca de fapt aia care conduc ca niste cizme sunt rari pentru ca, evident, se inconjoara de soferi ok ca ei.

      00
    • Am uitat sa spun ca nu e vorba de motociclisti in trafic la ora de vf in Bucuresti, e vorba de drum intins, sau fara vizibilitate sau noaptea sau..

      00
  25. Am si eu o curiozitate legata de ce ar trebui sa faca un TIR cand trebuie sa intoarca. Am inteles ca manevra dureaza mult si trebuie sa acord prioritate, adica sa nu ii faca pe altii sa incetineasca sau sa schimbe directia de drum si este evidenta asta insa in acelasi timp ar fi de acord sa stea pe sosea 5-10 minute pentru a gasi conditii bune de intors, blocand astfel o banda de mers?
    Intreb serios, pentru ca ma gandesc ca un TIR pleaca greu de pe loc si are ceva lungime, probabil are nevoie de minim 10 secunde sa treaca peste contrasens complet iar ca sa gaseasca soseaua perfect goala pentru intervalul ala pe un drum aglomerat cu 2 benzi probabil dureaza ceva timp.

    00
    • Teoretic, trebuie sa astepte pana cand apreciaza ca poate face manevra fara a incomoda ceilalti participanti la trafic care vin de pe contrasens. Deci se poate ajunge la 5-10 minute de blocat. Teoretic. Practic, de multe ori, in cel mult un minut, se gaseste un binevoitor de pe contrasens sa-l lase sa treaca. Dar si de mai multe ori, TIR-istul forteaza intrarea. Vede ca vine cineva un pic mai departe, apreciaza ca e vazut si ca o sa franeze celalalt si se baga. Legal nu e, pentru asta se ia carnetul, pentru ca il obliga pe celalalt sa franeze, practic insa, din cauza aglomeratiei din trafic, se cam trece cu vederea. Dar e riscant, pentru ca daca celalat nu opreste si intra in tine, tu cu TIR-ul esti scos vinovat.

      Existenta unor reguli ase un sens. De aceea ele trebuie sa fie cat mai clare si mai putin intrepretabile. Ca daca intram pe calea subiectiva, e si mai nasol. Vrei sa sugerezi ca ar avea voie sa ii forteze pe ceilalalti de pe contrasens sa franeze doar ca sa nu blocheze pe cei din spatele lui? Cand ar avea voie? Dupa 2 secunde de stat? Dupa 2 minute? Dupa 20 de minute? Ne place maxim sa intrepretam sau sa fortam legea dupa propriul interes, gimnastica mentala la greu.

      Dar totusi, TIR-ul nu este obligat de exemplu sa faca acolo stanga. Poate merge mai in fata si intoarce intr-un sens giratoriu. Sau poate intoarce intr-o intersectie semaforizata. Sau prin mai multe viraje succesive pe strazi secundare. Se gasesc solutii de obicei.

      00
  26. Eu unul inclin sa cred ca viteza motociclistului A FOST MAI MARE.
    De cand camionul vireaza stanga trec cateva secunde bune pana cand motociclistul se infige in camion. Daca scadem timpul de reactie, cel mai probabil motociclistul a apucat sa reduca din viteza, chiar si asa lovindu-se de camion cu o viteza total incompatibila cu viata.

    Pentru toti cei care vorbesc de ce trebuia sa vada tiristul: la viteza pe care o avea motociclistul probabil ca parcurgea undeva la 50m/ secunda. Deci cu 3 secunde inainte era doar un punct la cateva sute de metri distanta.

    00
  27. În scop educativ, Poliția Română ar putea face publice imaginile de pe camera radar!

    00
  28. Sunt cu doi șoferi de tir si patru motocicliști la masa in acest moment si toti suntem de acord ca motociclistul a foste de vina ( cam 200 la ora din estimările noastre )

    00
  29. Ce sa civilizeze? Motociclistul a intrat in tir la nici 2 secunde dupa ce tirul a virat la stanga. Daca motociclistul avea 50 km/h statea prin spital 3 zile pana sa moara.
    Bine, stiu ca ai boala pe motociclisti deci intotdeauna ei o sa fie vinovati.

    00
  30. Noa, care e de vina? Motardul merge glont. Tiristul a fost grabit si magar cu virajul ala. Nu prea a avut chef sa stea pe loc sa se asigure. Motardul s-a izbit de roata din spate a tractorului.

    00
  31. Aici faza e fix aceeași ca și cu pietonii care nu se asigură pe trecere pe ideea că să facă bine să frâneze că doar ei au prioritate.

    Mort cu dreptatea în mână. Da, nu știm cum s-a asigurat TIR-ul ăla, trebuia să se asigure mai bine.

    Dar…nu știu celelalte circumstanțe…era vreun fel de pantă acolo? drumul era curbat și nu l-a putut observa?

    Personal am avut parte de faze din astea cu motocicliști vitezomani, și din cauza asta nu pot să nu empatizez un pic cu șoferul de TIR.

    Efectiv uneori nu îl observi pentru că e doar un punct, nu-i estimezi viteza corect la distanță, și după 2-3 secunde trece pe lângă tine. Totul se petrece foarte repede.

    00
  32. Vinovat pentru accdent, șoferul.
    Vinovat pentru mortăciune, motociclistul.
    (șofer de camion și motociclist, as we speak)

    00
  33. neacordare de prioritate.

    pentru cei de mai sus cu matematica in mana care stiu exact viteza motociclistului si distanta parcursa de acesta, e un pic mai mult de o secunda intre momentul in care camionul intra pe contrasens si impact. eu plusez si zic ca avea 200. chiar 300 la momentul in care camionul intra pe contrasens. ar fi fost la mai putin de 100 de metri de tir. daca nu il vedeti la 100 de metri….

    PS ailalti care vedeti 4 5 secunde, nici macra nu v-ati uitat la filmulet. se stie, motociclistul mergea cu viteza si e de vina.

    PPS da, mergea mult peste limita si asta ma face sa fiu indiferent fata de soarta lui. l-a mancat, s-a scarpinat. asta totusi nu schimba cu nimic vinovatul.

    00
    • ah, am uitat sa precizez ceva. am avut dreptate acum cateva zile cand am zis ca romania e tara unde cu filmul in fata si textul de lege in mana si romanii vad exact invers.

      succes la alegeri. o sa scapam de psd la sfantuasteapta.

      00
    • si mai revin cu o chestie, daca o mai citi-o cineva.

      mereu ne plangem ca in ormania legea este ambigua, interpretabila, lasa loc de discutii si tertipuri avocatesti.

      e, uite , acum avem un caz in care legea NU este ambigua. este cat se poate de concisa si clara. Acorzi prioritate celor care circula pe sens opus. nu exista exceptii, previziuni, daca-uri, dar-uri, parca-uri si alte argumente fizice sau metafizice. ACORZI PRIORITATE. si totusi lumea comenteaza. dar vrea o tara ca afara.

      00
    • ‘s. am inteles. mortul e de vina :D.

      00
  34. Am patit si eu ceva asemanator cand am iesit din curte cu masina, traversam drum cu 1 banda pe sens sa intru pe contrasens (ieseam din curte spre stanga). Am vazut pe unu cu motocicleta la 150m am crezut ca am timp sa ies, nebunu in 3 secunde era langa mine si era sa intre in mine.

    In trafic tre sa dai prioritate, dar e greu sa dai prioritate la aia care depasesc viteza regulamentara de 2…3 ori.

    Soferul de tir e nevinovat parerea mea.

    00
  35. @Andrei: cocos, atunci când te apropii cu 170 km/h de o intersecție înseamnă ca ești dobitoc și nu ai ce caută in trafic indiferent ce vehicul conduci.

    • :) cand nu vezi un vehicul la 100 de metri sau te doare in pula de toti ca tu esti cu tirul si consideri ca ai prioritate de smecher inseamna ca esti dobitoc si nu ai ce cauta in trafic indiferent ce vehicul conduci.

      cu alte cuvinte s-au intalnit doi dobitoci. si unul a murit cu dreptatea in mana.
      daca nu ma crezi, imagineaza-ti ca nu era o motocicleta ci o ambulanta. care e diferenta? exact, nici una, AVEA PRIORITATE!

      00
    • Hai să-ți răspund: ma ocup cu SSM (protecția muncii). Am văzut la viața mea zeci de accidente care mai de care mai ciudate sau mai complexe. Știi ce concluzie reiese din toate accidentele de munca? Îți spun eu: omul nu se protejează pe el dar are pretenția sa fie protejat de ceilalti.
      Atât am vrut sa zic, nu vreau sa dezbat mecanica accidentului sau partea juridică. Vreau doar sa spun ca fiecare ar trebui sa se păzească întâi pe el pentru ca degeaba ești mort cu prioritatea in mâna.

    • corect. dar e cu totul altceva decat ce ai zis in primul comentariu. motociclistul ERA un dobitoc. si in mod clar NU avea ce cauta pe o motocicleta. nu il tinea nici „skill”-ul, nici intelectul, sa conduca un asemenea agregat. a murit pe mana lui.

      pe mana lui, dar din vina soferului.

      in schimb ai ridicat o problema importanta. cel putin in romania, daca nu e vorba de tine sau de copilul tau, pula mea, pazea! gogule, nu esti singur pe strada, si poate altii sunt ceva mai vulnerabili. nu iti cere nimeni sa fii erou, dar macar nu fi dusmanul.

      00
  36. E trist sa vezi cum comentariile care aduc argumente LOGICE prin care se arata in ce fel a gresit soferul camionului primesc imediat zeci de down-votes. Trist. Moartea ratiunii….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube