Accidente: cum faci rău încercând să faci bine

După mine, ăla cu Polo e vinovatul principal. Nu legal, că Poliția o să scrie simplu „un Saab circula regulamentar pe banda 1 și un Passat i-a tăiat calea”, ci moral. Nu te apuci să faci căcaturi din astea pe banda a doua, că e groaznic de periculos și nu știi ce fac ceilalți din spate. Plus, vedeți ce senin își pune palma în fund și pleacă, ca și cum ditai accidentul nu s-ar fi petrecut din vina lui?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

192 comentarii

  1. Pe loganistu iesit mai bine de jumate de banda nu-l vede nimeni?

    00
    • Iesit sau chiar parcat, nu reusesc sa-mi dau seama din filmare.
      Pe de alta parte, nu inteleg cu ce e vinovat Polo. vad un SAAB care merge cu viteza considerabil mai mare decat media celorlalte masini si un destept cu Passat care se grabea cu siguranta sa rezolve o treaba foarte urgenta, pentru care 20 de secunde de intarziere ar fi insemnat un adevarat dezastru.

      Ce-mi place cum face Vali trafic cu trafic :)

      00
    • Pe ala cu SAAB-ul l-as baga la „Reckless driving” (cand s-o incrimina si la noi) cu suspendare permis pe minim 3 luni pe cei cu Passatul si Loganul la neacordare de prioritate iar pe cel cu Polo-ul l-as premia ptr conduita preventiva

      PS – de pe wiki :”In United States law, reckless driving is a major moving traffic violation. It is usually a more serious offense than careless driving, improper driving, or driving without due care and attention and is often punishable by fines, imprisonment, and/or driver’s license suspension or revocation.

      Reckless driving is often defined as a mental state in which the driver displays a wanton disregard for the rules of the road; the driver often misjudges common driving procedures, often causing accidents and other damages. Reckless driving has been studied by psychologists[1] who found that reckless drivers score high in risk-taking personality traits. However, no one cause can be assigned to this state.”

      00
    • @gioni: devansarea se face fara schimbarea directiei de mers. Daca prin schimbarea benzii treci direct in fata altui autovehicul, e depasire iar respectivul a facut-o prin dreapta.\ si fara semnalizare. Chiar daca nu e cauza accidentului, tot a incalcat cateva reguli ca sa nu mai vorbim de norme de conduita preventiva

      00
  2. Vina Polo-ului e ca merge incet pe banda a 2-a. E o chestie pentru care poti sa-i bati obrazul si cam atat. Vina accidentului e impartita intre conducatorii de Passat (neacordare de prioritate) si Saab (depasire prin dreapta, poate si viteza excesiva). Pentru cineva cu capul pe umeri asa cum esti tu uneori scoti niste prostii de ma uimesti.

    00
    • Și de unde știi tu că a fost depășire și nu devansare ? Scenariul meu (lafel de plauzibil ca al tău) : omul venea pe prima banda de 2 km, cu o viteză X, a trecut pe lângă aceștia doi și a tras puțin stânga de volan să îl ocolească pe ăla cu loganul ieșit în stradă, sau pur și simplu a vrut să treacă pe banda 2-a. Deci a fost depășire sau devansare ?

      00
    • Unde scrie că pe banda întîi trebuie să circuli mai încat decît pe banda a doua?

      00
    • Si daca Polo circula cu viteza regulamentara? De ce ar avea vreo vina cel cu Polo?

      00
    • eu nu văd că circula, ci că stătea oprit ca proasta pe banda 2.

    • Zoso, tati, las-o! Sunt o groaza care iti zic ca nu ai dreptate si tu o arzi aiurea. Sunt destui soferi pe-aici care au carnet de cand ai tu certificat de nastere. Gata, esti inteligent, renunta primul: Polo n-are nicio vina, Saab-ul merge inainte (evita un retardat de Logan), iar petarda aia obosita care face stânga fara sa se asigure (fara prioritate etc) plateste „consumatia”. Hai ca nu e greu!

      00
    • din comentariul celui care a inregistrat faza: „.. nu ai vazut live… Lasand la o parte ca a trecut in spatele meu pe ROSU la semafor, a accelerat maxim pt a se strecura printre masini. Mi-a atras atentia zgomotul motorului turat la maxim, intr-o zona in care se stie ca se circula naspa, ca dovada ca e al doilea accident pe care il filmez in aceeasi intersectie.”..

      Polo a mers civilizat, Saab a trecut pe rosu, linie continua, nesemnalizat benzile, viteza, etc..
      ced.

      00
    • a oprit dupa ce a vazut ca aia doi se infig unu’ in altul …

      00
    • @0lister polo circula pe banda 2 in situatia in care banda 1 era libera. Deci nu circula regulamentar. Viteza n-are nici o importanta cu selectarea benzii de mers in situatia actuala

      00
    • Saab nu a depasit prin dreapta. Se numeste devansare si e legala. Problema apare cind a schimbat banda unu cu banda doi din cauza loganului, si avea viteza neadaptata situatiei. A riscat si a pierdut.

      00
    • NOU
      #15

      @CRPL, n-ai voie sa schimbi banda cu mai putin de 50 de metri inainte de o intersectie, parca asa era; daca il deranja dacia aia iesita aiurea, trebuia sa opreasca.

      00
    • @ratza: dute-n camera ta si plangi in timp ce te gandesti de ce te-ai bagat in discutiile copiilor mai mari, fara sa stii ce vorbesti.

      1. „Art.41. – (1) Vehiculele si animalele, atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie.”

      Aici incadram ca animale pe aia care au pareri despre orice.

      2. „Art.42. – Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

      Asta-i pentru cei care sunt tentati sa dea like oricarui moromete care-si plimba trotineta pe drumurile publice rememorand clipa in care muma-sa le-a zis „za world iz yours, baby” si, implicit, drumu-i al tau sa faci ce vrea neuronu tau cu el.

      ratza, NU. bad ratza.

      00
    • Daca are vreunu’ vreo vina, ala e soferul de sifonier pe 4 roti, ca s-a bagat jumatate pe banda 1, daca statea in pizda la ma-sa, acum era toata lumea fericita.

      00
    • vina polo-ului e ca legal din codul rutier … nu are ce cauta pe banda 2 cand banda 1 e libera !!!! Prevederea asta e in codul rutier de cand a aparut el ! De ce e asa de greu de conceput ca benzile nu sunt ale noastre si au si ele niste reguli dupa care trebuie sa circulam pe ele !?!?!?

      00
    • @dandu – tot nu mi-ai zis unde scrie că e obligatoriu să merg mai încet decît cei de pe banda a doua. Am obligaţia să revin pe banda întîi de cîte ori este posibil. Atît. Acum mă duc să plîng fiindcă aşa mi-a zis un pulea de pe net.

      00
    • @mihai, nu mai vorbi prostii. Cand este posibil normal ca mergem pe b1, insa de multe ori, in orasele aglomerate si pe anumite bulevarde, este foarte dificil sa mergi pe b1 pentru ca ai multe obstacole: biciclisti, autobuze, microbuze, alte rahaturi, tampiti (ca cel din video) care ies jumatate pe banda ta, nu e chiar asa simpla treaba. Daca ai cauta mereu b1 o sa ajungi la destinatie la anul, mai ales daca pe b2 este aglomerat si nu ai cum sa te bagi sa depasesti obstacolul.

      00
    • eu merg 80% din timp pe b1 prin brașov.

    • @George Stanomir – n-ai voie sa schimbi banda VOLUNTAR cu 50m inainte de intersectie, nu e o interdictie absoluta. Cum ar fi sa nu pot evita un copil ca schimb banda, si de oprit nu pot? Cum ar fi ca toate masinile care sunt pe banda 1 cand cade un copac in fata sau opreste cineva si blocheaza banda sa fie obligate sa stea acolo pana cand e inlaturat copacul sau pleaca masina? Hai, gandim si noi putin?

      00
    • Ahaha @ this: „eu merg 80% din timp pe b1 prin brașov.”

      Si restul de 20% tricotezi benzi in curba? :-)

      00
    • NOU
      #24

      @Jordan – te autoinviti la gandire, evident ca legea e ca nu ai voie sa schimbi voluntar, dar chiar si daca te simti obligat sa schimbi directia (de exemplu ai un copac in fata), mai intai trebuie sa vezi care sunt consecintele – franezi si intri tu singur in copac, sau schimbi directia, lovesti inca vreo 2-3 masini si intrati toti in copac. evident la fata locului intervine reactia involuntara, n-apuci sa te gandesti la toate astea daca vii ca berbecu’ fara sa te uiti ce ai in cale si fara sa adaptezi viteza la conditiile date.

      00
    • Poate ca Polo-ul mergea cu 40km/h pe banda dinspre ax, dar asta nu inseamna in niciun fel ca este vinovat de un accident produs de SAAB-ul care circula cu cel putin 60km/h in localitate si care a depasit clar pe linie continua, in apropierea intersectiei. Inclusiv accidentul s-a produs cand SAAB-ul era vizibil pe linia continua.
      Oricare dintre noi am fi facut acelasi lucru pe care l-a facut tipul cu Passat-ul, intrucat fata de Polo era distanta suficient de mare sa faca stanga la timp, iar SAAB-ul si Passat-ul nu se putea vedea din cauza unghiului in care se aflau fata de Polo.
      Nu stiu in orasele din Romania cine isi poate „permite” sa circule pe banda dinspre bordura (iarna zapada + toamna frunze + vara praf mult – deci susceptibilitate la ABS in caz de franare de urgenta, caini si matze care pot sari in fata masinii, idioti care opresc masina pe banda 1 cand au chef si pentru cat timp vor, crapaturi in asfalt si gropi mai multe etc.). Oricum, din filmarea de fata reiese clar ca banda 1 era ocupata partial de Logan, iar dupa intersectie era o duba alba parcata fix pe banda 1, deci nu vad de ce ar fi circulat Polo-ul pe banda 1.

      00
  3. De vina e Passat-ul care a facut stanga fara sa se asigure. Daca s-a oprit ala cu Polo nu inseamna ca si cei de pe banda 1 se opresc.

    Iar ala cu Saab facea raliu, ce plm.

    Am impresia ca o sa iei multe comentarii negative Zoso.

    00
  4. De ce e vinovat ala cu polo? Din film reiese ca ala cu polo e incadrat pentru mersul inainte, banda 1 e pentru aia ce o iau la dreapta. Se vede si marcajul inainte de intersectie cu linie continua. Ala ce vine pe banda 1 schimba banda pe linie continua. Mai degraba e taximetristul iesit jumatate pe banda 1.

    00
  5. Wtf, Polo poate urma sa facă stânga, dar Logan ala ce pușcă mea stătea ieșit pe jumate în strada? Ăla e principalul vinovat.

    00
  6. Ce vină a avut ăla din Polo? M-am uitat de enșpe ori și tot nu-mi dau seama.

    00
  7. ok, șoferii începător se pot abține.

    • Vad ca tu nu te-ai abtinut, de ce restul?

      00
    • Accepta ma ca ai și puncte de vedere ieșite din decor. Numai un idioț are impresia ca are mereu dreptate.

      00
    • tocmai boi de genul aluia care opreste sa se asigure in mijlocul strazii te obliga sa mergi in orasele romanesti pe banda 1.

      iar pentru genul asta de idioti se gasesc tot timpul alti idioti care depasesc pe partea dreapta la o viteza dubla decat a coloanei.

      bonus, idiotii de parcheaza aiurea, pietonii ce tzasnesc de pe trotuar fara sa se asigure.

      cand dai de idioti care blocheaza banda intai, fara motiv (aici nu e cazul) cel mai bine e sa astepti frumusel in rand asteptand sa se trezeasca.

      00
  8. Acuma imi dau seama unde e. Pe acolo trec si eu in fiecare zi. Polo il vede pe ala de pe contrasens ca vrea la stanga, de aia merge incet, ca nu stii la ce sa te astepti, foarte posibil ca si voia sa il lase sa mearga, ca ala era deja intors spre stanga. Asta din cauza ca fix in locul ala e ceva chiosc/crasma si tot timpu e blocata banda 1 si se face coada pe banda 2. Toata chestia e la 20 de m de o trecere de pietoni semaforizata, nu prea ai cum sa ajungi la 50 la ora cu un Polo pana la intersectia respectiva. Decat daca vii cu viteza si treci pe galbenul de la trecere. Cum a facut celalalt.

    00
  9. Conduc de 21 de ani. Habar n-am ce nu-ti convine la Polo. A văzut un deștept cu Passat intrând în intersecție fără să acorde prioritate și a redus viteza. Ce crimă e asta?

    00
    • Pai daca nu ar fi incetinit si ar fi intrat el primul in Passat, Saab-ul nu ar mai fi avut cum sa loveasca si el Passatul care nu dadea prioritate. E logic.

      00
  10. Depasire prin dreapta si calcat linia continua. Restul sunt impresii.Este principalul vinovat
    Ala care face stanga e vinovat si el
    Nici Loganistul nu e inocent

    00
    • „Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

      00
    • si atunci … exista vreunul din actorii incidentului care respecta legea? cea a circulatiei sau a bunului simt rutier? eu zic ca nu. sa stabilim asadar caruia ii era cel mai usor sa o respecte si prin asta sa evite determinarea altora de a o incalca.

      00
  11. Cel mai probabil Polo-ul a incetinit si i-a facut semn Passatului sa se bage…

    Mda… Uite d-asta nu fac eu stanga la doua benzi pe sens daca nu vad libere ambele benzi.

    Sincer, ala cu Passatul si-o merita iar ala cu Saab-ul trebuia sa se dea jos si sa il ia la poceala pe ala(cat pariu ca e o aia?) cu Polo :P

    00
  12. Ai fumat ceva naspa? Este evident faptul ca Saab ul nu respecta codul rutier.

    00
    • si polo-ul da ?

      00
    • Cei care au dat minus, inseamna ca nu sunt de acord cu mine. Ei considera ca polo-ul respecta codul rutier, ca plm… nu conteaza ce spune codul rutier… si anume ca el trebuia sa stea in banda dreapta…. ca oricum nimeni nu respecta. De asta e haosul care este pe strazi, ca toti respectam legile aleatoriu, si alea care nu ni se par noua corecte nu le consideram parte din codul rutier . .ca plm … … continuati asa baieti , dati vina pe altii si faceti referire la codul rutier cand voi habar nu aveti de el.

      00
    • cum sa stea polo-ul pe banda dreapta, cand banda dreapta era ocupata de cel cu loganul si din spate venea acceleratul cu 100 la ora?

      00
  13. „un Saab circula regulamentar”, ne uitam la acelasi film? pe langa viteza excesiva mai si schimba banda pe linie continua. Daca ar fi pe pune politia ar trebui sa dea culpa comuna. Ala cu polo nu vad ce vina are (m-am uitat poate o fi dat flashuri sa il lase, nu ca ar fi fost asta un capat de tara, dar eu unul pe film nu vad asta)

    00
  14. Moral e vinovat autobuzul, ca daca venea mai repede, ala cu Passatul nu avea cum sa mai intre in intersectie inaintea Saab-ului. De aici si zicala ca amanarea lucrurilor nu e buna. Plus ca e si un raspuns in chestionarele de la examen : ce inseamna conduita preventiva ? O notiune pentru incepatori >:) :))

    00
  15. Da, Polo e vinovat ca nu mergea cu minim 50% peste limita de viteza !

    00
    • cat e limita in zona aia? mie imi pare ca merge cu o v. intre 30 si max 40, nu spun ca-i vinovat dar nu mi se pare ca merge cu 50% mai mult decat daca e vreo limita in zona aia

      00
  16. Vali e situatie cvasi-similara cu accidentu’ tau de aici: http://www.trafictube.ro/concurs-accident-zoso/

    Cel cu Saab-ul e in rolul tau (depasire pe linie contiua, mers tare pentru ca de ce nu), cel cu Passatul e in rolul bolovanului cu Loganul care nu se asigura si pica vinovat. Cel cu Polo are exact aceeasi vina aici ca si Matizul din clipul tau.

    Vinovat Passat, scapat de circumstante dar la fel de idiot cel cu Saab… total nevinovat si din ce se vede pe scurta filmare injurat degeaba de tine cel cu Polo… idiot bonus pe care nu il observa nimeni ca blocheaza B1: Loganul parcat pe dreapta.

    00
    • dă-mi voie să văd altfel situația. nu te oprești in drum.

      plus, depășire pe linie continuă, lol, visezi.

    • Iti dau voie sa vezi cum vrei tu situatia, nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu viziunea ta sau sa accept ca o vezi corect. Dar da-mi voie sa iti pun si eu niste intrebari:

      Mi se pare ca vad linia continua intre rotile Saab-ului? (sa zicem ca mi se pare, dar pot sa fac si un screenshot care ma confirma… e foarte putin important.)

      Dar cu opritu-n drum nu vad ce putea sa faca? Sa se duca sa dea bou’ cu Passatu’ in el? Sa il blocheze pe ala cu Saab sa il forteze sa se bage in Dacie sau in el? O franat cel cu Polo abia in momentu’ in care era iminent accidentu’ in fata lui. Sincer nu inteleg ce putea sa faca altfel… si nu imi zi sa mearga pe B1, ca B1 ii de acord toata lumea ca ii blocata, iar filmarea postata nu indica ca mergea pe B2 de kilometri.

      00
    • o vezi puțin, dar e irelevant. omul e pe banda a doua. https://imgur.com/tpm0Ezi.jpg

    • Polo a franat cand si-a dat seama ca aia 2 se vor ciocni. Nu inainte, nu sa il lase pe careva sa treaca.

      00
    • @ zoso din cate vad polo a oprit dupa accident, nu inainte de producerea lui. probabil preventiv sa nu loveasca ceva resturi imprastiate pe strada ca urmare a impactului.

      00
    • @zoso conduci ca un mitocan. cum pana mea sa mergi asa intr-o localitate, esti inconstient. Se vede si dupa cum continui in prostia cu polo, arata clipul unui politist sa vezi ce zice si ceferistul ala.

      00
  17. 1. „Nu te apuci să faci căcaturi din astea pe banda a doua…” – defineste „cacaturi” in acest caz.
    2.”… că e groaznic de periculos și nu știi ce fac ceilalți din spate.” – in spate este autoturismul cu camera, ce a fost periculos pentru soferul acestuia?
    3. Saab-ul l-a depasit si pe cel care filmeaza, cel mai probabil ca i-a insirat pe multi altii, si apoi, cand vede Logan-ul iesit mult in intersectie, intra brusc pe banda a 2-a. Ghici cine-i vinovatul?

    00
    • Cred ca a vrut sa zica „Nu te apuci sa franezi ca boul in timp ce vine cineva de pe contrasens sa-ti taie calea ca poate te loveste cineva din spate in loc sa fii sigur ca intri tu in ala din fata”. Zoso logic

      00
    • Cel cu Passat-ul e vinovatul ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers. Saab-ul si Logan-ul sunt doar idioti.

      00
  18. Ok, sa imi raspundasi mie un expert, cum putea cel cu Passatul sa vada Saab-ul? Ca din pozitie viteza etc, vezi doar Polo cum te lasa si o banda libera. Cum sa presupui ca un Pasat tocmai o jmechereste printre masini?

    00
    • NOU
      #65

      De-asta facerea de bine e f*** de mama – chiar daca Polo-ul il lasa, nu trebuia sa inceapa sa traverseze fara sa se asigure si ca de pe cealalta banda nu vine nimeni.

      00
    • Nu sunt expert, dar iti raspund. Din pozitia in care era initial, nu avea cum sa vada. Trebuia sa faca stanga si sa intre in fata celui cu Polo, iar acolo sa se opreasca din nou pt. o fractiune de secunda si sa se asigure si pentru banda 1. Daca vrei sa conduci preventiv (ceea ce sfatuiesc pe toata lumea sa faca), la faze de genul asta presupui TOT TIMPUL ca pe banda 1 vine tare cineva si nu te bagi decat la proba contrarie.

      00
  19. Când mergi tare prin oras si schimbi benzile fara sa semnalizezi o cam patești … „moral”, vinovat e cel cu saab-ul: 6. Reguli referitoare la manevre

    Art.54. – (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
    (2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.
    … dar din pacate se poate spune si despre cel cu passat ca nu a acordat prioritate celui aparut cu viteza, fara sa semnalizeze, de pe banda de langa acostament.

    00
  20. Ala cu Passatul a avut noroc ca nu era acceleratul de constanta ca praf il facea!

    00
  21. 1) Loganul era jumate bagat pe banda dreapta.
    2) Saabul a schimbat banda pe linie continua, in interectie si fara sa semnalizeze.
    3) VW trebuia sa dea prioritate celor care vin din fata si apoi sa treaca.

    In concluzie…circulatie ca in rromanica unde nimeni nu respecta regulile. Nimic nou.

    00
  22. Poti preda carnetul linistit… daca tu consideri ca ala cu Polo e vinovatul =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    00
  23. Asa-i cand faci pe smecherasul in trafic o mai si furi, la cat mai multii poate se linistesc cu rahaturile astea de b0$$ake.

    00
  24. Daca te uiți atent, Polo frânează DUPĂ ce SAAB-ul a început manevra de depășire. Mie mi se pare ca Polo n-are nici o vină, mergea regulamentar pe banda lui. Bou e ăla cu SAAB-ul.

    00
  25. Pentru toti cei care se intreaba.. ce face polo-u, care au carnet de ani si ani, si care comenteaza ca ce vina are polo-u , ce face gresit polo-ul … polo-ul merge cuminte nu are nicio vina etc… va prezint art 42 din codul rutier:

    „Art.42. – Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

    Ce cauta pe prima banda?!?! Stiu ca multi au impresia ca banda a 2-a e primita cadou de la mamicile lor si fac scandal cand li se atrage observatia ca ei merg pe ce banda vor ca daca merg cu viteza legala nu fac nimic ilegal. GRESIT ! Pe prima banda se merge daca este posibil, si din filmulet nu vad de ce nu ar fi fost posibil !

    00
    • LE : ce cauta pe a doua banda

      00
    • Si ce vroiai sa faca pe banda 1 in conditiile in care peste 50 m e blocata (tot timpul). Si daca era pe 1 ar fi trecut pe 2 din cauza loganului iesit sau a celor parcati peste continua. Cum ar fi trebuit sa procedeze atat legal cat si preventiv?

      00
    • Mihai tu ori esti prost facut gramada ori iti place sa pupi ochiul maro:
      1.Dupa cum (cred) ca vezi in clip prima banda era obstructionata de un logan iesit 1/2 pe ea
      2.Urma o intersectie unde putea foarte bine sa faca stanga(nici tu si nici ala cu SAAB-ul nu aveti de unde sa stiti asta in momentul in care incepe filmarea)
      Asa ca potoleste-ti tatele.

      00
    • 1. de aia s-a inventat volanul, să schimbi benzile, nu să mergi cu 30 la oră pe b2 că la un momentan dat s-ar putea să fie un obstacol pe b1.
      2. da, face stânga peste 12km, hai să se incadreze din timp.

    • Mihai, ai dreptate, dar e valabil doar pentru sosele/strazi unde banda 1 este curata. In orase e imposibil de gasit o asemenea „curatenie” mai lunga de cateva zeci, maxim sute de metri. Daca te bagi pe acea banda, risti sa nu mai poti intra pe banda 2 pentru a evita vreun obstacol, tocmai din cauza celor pe care ii critici, ca merg „ca prostii” doar pe banda aceea…

      00
    • @mihai
      sunt o mie de motive pentru care cineva poate sa circule pe banda a 2-a. Iar „judecandu-l” si dand un „verdict” fara a avea toate datele, te poate face sa cazi de prost, cum e si in cazul asta. Citez din autorul filmului:

      Ce scapa din vedere multa lume, si pe buna dreptate, pt ca nu mi-am montat si camera retrovizoare, este ca pe banda 1 se afla un Taxi renault Clio pe care l-am depasit atat eu cat si cel cu Polo-ul si care se afla in spatele meu la mica distanta.

      00
  26. ma bucur ca nu am ocazia sa merg cu tine in masina, bineinteles tu fiind la volan)))

    00
  27. Terminati ma astia cu a doua banda. In oras daca intersectia e dirijata, te incadrezi pe banda unde trebuie pentru directia ta.

    00
  28. Dacă Loganul nu era băgat „la intimidare”, că s-o găsi vreunu care sa-i acorde prioritate, Saabul mergea bine-mersi pe prima bandă.

    00
    • Daca loganyl nu era acolo, accidentul se producea oricum pentru ca passatul nu a acordat prioritate. Ala din pasat l.a vazut pe ala cu polo ca o freaca pe banda 2 si a intrat fara sa vada saabul mascat de adormitul cu polo. Peste tot in romania se circula pe banda doi chiar si cind banda unu e libera, si chiar si cind vrei sa faci dreapta, pentru ca se stie, e mai simplu sa faci dreapta de pe banda doi pentru ca intri mai larg. Atitia bizoni dorm in trafic ca cei mai slabi de nervi se apuca sa faca slalom printre ei .

      00
  29. De vina e ala cu madina parcata pe banda 1 langa coltul intersectiei- chiar langa semnul de optire interzisa! La sfarsitul filmului se grabeste sa onia la fuga!

    00
    • acela este passatul lovit de saab , eu asa vad , poate ne lumineaza cineva , e cel putin ciudat :) ala de fuge e soferul sau primul ajutor?…

      00
    • Ala cu masina parcata pe banda 1 langa coltul intersectiei e Passatul implicat in accident. Iar ala care vrea sa fuga e un tip care a traversat strada si verifica probabil starea soferului.

      00
  30. Am vaga impresia ca parerile despre traficul rutier ale lui Zoso sunt mai adanc infipte in istoria internetului decat Excalibur in piatra.
    N-am intalnit un om care sa aiba pareri atat de vehemente despre condus si sa n-aiba dreptate niciodata….. cred totusi ca troleaza masiv…

    00
    • E doar prost. Un prost cu trafic mare.

      00
    • Niciodata nu m-am aprins atat de mult la un articol (si nici nu am comentat) ca la acesta…. toata lumea face referire la lege si la codul rutier … CU CE NU ARE DREPTATE ZOSO , LEGAL ?!?! Polo-ul din punct de vedere LEGAL nu are ce cauta pe banda 2 (vezi Articol din lege mai sus) … atunci … ce plm a spus zoso gresit si nu are dreptate?!?!? De ce alegem noi care prevederi din codul rutier sunt mai importante ?!

      00
    • Terminati mai odata cu banda 1. E oras nu autostrada sau DN. Ai intersectii din 50 in 50 de metri. Practic tot timpul esti in preselectie. Ai doua benzi, banda 1 pentru inainte si dreapta, a doua pentru inainte si stanga. Inca ar fi de bun simt ca daca vezi un geolgau ca vrea sa intre pe drum pe banda 1, sa circuli pe banda 2 ca sa aiba si ala loc sa intre. La fel, e de bun simt sa lasi pe aia de pe contrasens sa faca stanga daca vezi ca in spatele lor se face coloana. SI chestia asta se intampla in majoritatea timpului in zona aia. Din pacate mai apare cate unu cu nivel maxim de IQ de „banda1, banda1, banda1, banda1”.

      00
  31. VInovati:
    1. SAAB – ce plm, sunt un cocalar smecher care am o masina „moarta” (preturile la SH sunt de toata „jena”) si n-am eu timp de stat dupa fraieri. Vad in fata ca un Logan blocheaza jumatate din banda 1 dar am timp sa ii fac pe eu p-astia doi de pe banda 2, ca am demaraj nene, chiar daca la reintrare pe banda 2 trec peste linie continua si, eventual, il „inghesui” si pe „saracul” ala cu Polo. Doar ca … surpriza. Din partea cealalta numarul…
    2. Nene cu Passat care n-a invatat pana acum ca manevra aia o faci doar atunci cand esti sigur ca este liber sau esti 100% convins ca esti lasat. Nu pare a fi aglomeratie, asa ca putea astepta pe banda 2 cu semnal stanga dat, fara sa forteze.
    3. Taran cu Logan, care a dat si el o mana de ajutor, fortand intrarea in intersectie cu botul pentru ca, nu-i asa, daca o „imping” un pic ii sperii pe ceilalti.
    Ala cu Polo merge:
    -pe banda 2 pentru ca a vazut, probabil, din timp taranul cu Logan si nu a vrut sa se blocheze pe banda 1
    -ceva mai incet pentru ca, probabil, in fata lui era intrat cu botul cel cu Passat.
    Pare ca a intuit ce se va intampla franand inaintea celui cu SAAB.
    Deci, ghinion de nesansa, 3 pampalai intr-o intersectie banala.

    00
  32. Un smecher cu Saab, un prost cu Logan si un timid cu Polo. Asta se vede in inregistrare.

    00
    • Eu as zice altfel: Un prost cu saab, un smecher cu logan si un baiat destept cu polo. Polo nu avea de ce sa fie pe banda 1 in oras, pentru ca nu era libera. Aici e cheia discutiei. Pe B1 mergi cand este posibil. Daca a merge pe b1 presupune a face mereu slalom intre benzi din cauza celor parcati sau a celor care ies precum loganul, mai bine nu, pt. ca e mult mai riscant. Polo a fost destept pentru ca a anticipat faptul ca saab-ul o sa intre pe b2 din cauza loganului iesit in intersectie… Nota 10 pt. condus anticipativ/preventiv. Nota 1 pt. ca nu a ajutat… Dar si aici a fost destept si-a scapat pielea de un eventual statut de martor prin tribunale.

      00
  33. O Intamplare similara am vazut acu 3 ani. Eram la semafor s-a facut verde si am continuat drumu inainte pe banda II si observ ca la cam 200 metri inainte mai era o intersectie de unde iesise o masina din stanga si intrand pe banda II,pentru mine nu era un deranj masina fiind la o distanta sigura sa faca aceasta manevra,Dar din spate venind in viteza un golf 3 prinzand si verde la semafor gandiind las ca ii fac eu, ( cred ca 60-70 in oras) pe prima banda I, a facut depasire pentru ca era o masina in fata, bagandu-se in fata mea au intrat in spate la urmatoarea masina,facand-o praf .

    Dupa parerea mea vina e a celui cu Saab.Va zic si de ce

    1.A incalcat linia continua,
    2.Schimbarea benzii de mers la mai putin de 50 m de intersectie
    3.Viteza in intersectii este cuprinsa intre 30-50.

    Daca era baiat civilizat,astepta sa treaga polo si trebuia sa sa ii dedice o coliva si sa il injure in gand pe ala cu loganul.

    00
  34. Coane in oras nu esti pe autostrada. Nu esti obligat sa meri cu 100. Depasirile nu se fac prin dreapta. Exista si frana. Bine ca nu ai zis de asta cu camera ca e vinovat.

    Azi imi dadea unu flashuri ca mergeam cu 30 spre un rosu…plm. treaba

    00
    • si pe mine ma claxona unu ca de ce merg incet, am oprit si i-am aratat semnul cu limita de 30km/ora plus o trecere de pietoni la 10 m in fata unei scoli – in oras, a fost surprins ca intr-un oras din Europa de est exista pietoni si limitari de viteza pe anumite portiuni exact ca in orice oras civilizat.

      00
  35. Nu vad vina conducatorului de polo. Ala cu saab-ul rula tare pe 1, loganul iese prea mult in intersectie, saabul nu incetineste ci intra pe doi fara semnal, pasatul nu il vede deoarece venea tare din spate de pe 1 si se ciocnesc.
    Nu cred ca polo avea sub 50km asa ca de ce ar fi de vina?

    00
  36. 1.Vina celui cu polo nu e asa mare. Desi legea te obliga sa circuli pe prima banda, poate soferul de polo,stiind ca pe banda 1 sunt parcati bizoni, a ales sa circule pe a doua pentru a evita ca pe o distanta mica sa faca manevre inutile. In conditiile in care circula cu viteza legala vina e si mai mica.

    2.Cel care facea stanga nu s-a asigurat corect, cel cu saab a devansat in mare graba iar ala cu taxi e un mare bou pentru ca a iesit la tiganeala. Cea mai mare parte din vina o are cel care a facut stanga pentru ca nu s-a asigurat ca ambele benzi de circulatie sunt libere.

    3.Nu se observa clar in film dar pare ca din directia din care venea nu avea voie sa faca stanga caz in care poarta toata vina si ala cu polo e un mare bou ca a incetinit sa ii dea voie sa treaca.

    00
  37. Alta solutie,

    Ala cu Polo i-a facut semn ca ii acorda prioritate ( fie de bun simt sau ca il cunoaste.) Pai tu cand faci stanga si intripe un drum cu minim 2 benzi si tu treci pe banda II,stai si astepti ce fac aia de pe banda I,ba ca fac ei la randu lor dreapta sau ca o iau inainte?

    ART. 107
    1. La intersectiile prevazute cu indicatoare si/sau cu marcaje pentru semnalizarea directiei de mers, conducatorii de vehicule trebuie sa se incadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite cu cel putin 50 m inainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor.

    Ba ca a avut putina viteza,ba ca a calcat putin linia,mai taie din ele ce naiba.

    Daca loganu i-a blocat drumul,trebuia sa astepte,

    00
  38. Azi cred ca te-ai trezit cu fata la cearceaf… fara suparare, dar din 5 articole publicate astazi, 4 au fost slabe. my 2 cents

    00
  39. Băi nene, eu nu văd decât că ăla cu Polo l-a văzut pe tâmpitul ălalalt cu Passat-ul că s-a înfipt să traverseze și-a încetinit.
    Și eu făceam la fel, preventiv.
    Ăla cu Saab-ul mergea ca idiotul și croșeta benzile deși nu vedea prea bine ce se întâmplă în față și spera că tăti-s bune si frumoase. Na belea…
    Să nu mai punem la socoteală că nu circula tocma’ legal pe banda I. Ci a sărit pe banda a doua fără semnal, fără nimic ca să-l ocolească pe al 3-lea idiot oprit cu botul în intersecție.
    Din toată intersecția aia mie reacția lu’ ăla cu Polo mi se pare cea mai logică. A lăsat 2 idioți să se ciocnească pentru că au mers aiurea și-a plecat mai departe liniștit.

    00
    • Si eu as fi facut exact la fel – daca vad pe unu’ care vrea sa faca stanga si care poate mai si e bagat cu botul pe banda mea, incetinesc, ca nu se stie ce-i trece prin cap.

      Si putea sa aibe o groaza de motive pentru care era pe banda a 2-a. Iar autorul filmului chiar clarifica treaba asta:

      Ce scapa din vedere multa lume, si pe buna dreptate, pt ca nu mi-am montat si camera retrovizoare, este ca pe banda 1 se afla un Taxi renault Clio pe care l-am depasit atat eu cat si cel cu Polo-ul si care se afla in spatele meu la mica distanta.

      Asa ca, am lamurit cum e treaba cu polo pe banda a 2-a?

      00
  40. Cel cu Polo nu are vreo vina in toata faza asta. Putea sa mearga el incet, in situatia de fata chiar avea o justificare tinand cont de Longanul iesit jumatate de banda in plus si de faptul ca acolo este o intersectie. Cel care a depasit prin dreapta ca un meltean alaturi de cel care a facut la stanga cu ochii inchisi (asa cum vedem de multe ori in trafic) sunt vinovati de stricaciuni.

    00
  41. Vinovatii materiali si morali sunt passatul care taie linia continua si saab-ul care, citez din regulament, nu „a adaptat viteza la conditiile de drum”. Suna tampit asta cu neadaptarea vitezei, nu? Se numeste conduita preventiva, defensiva, sau mai muuult mai bine zis, bun simt. Nu mergi ca vita cu viteza intr-asa o situatie din simplul motiv ca nu poti sa te bazezi pe corectitudinea si reflexele altora. Ma bucur ca cei doi si-au crapat masinile, ca poate asa stau o perioada pe tusa si macar nu omoara vreun nevinovat. Instant karma, cum se spune pe trafic tube.

    Nu v-ati gandit ca polo a ajuns pe banda 2 pentru ca a vazut de la distanta loganul parcat cu botul in strada? Dar se pare ca zoso are o idee fixa cu mersul pe banda a doua si nu vede padurea din cauza copacilor.

    00
  42. Saab-ul : autorul moral al accidentului. Din pacate scapat de circumstante. L-as impusca fara proces. Nu se merge asa in oras !!!
    Pasatul: tapul ispasitor, vinovat de faptul ca nu s-a asigurat. Fara carnet 30-90 de zile.
    Polo: nici o vina. Atat timp cat pe tronsonul respectiv nu se semnaleaza o viteza minima, poti sa circuli cu orice viteza sub viteza maxima admisa.

    End of story!

    00
    • lol. caută prevederea care spune că n-ai voie să circuli cu viteză mică fără motiv. am mai scris de ea pe aici.

    • Motivul pentru care circula cu viteza redusa: vazuse loganul iesit pe jumate de banda si pe cel cu pasatul ca deja se bagase sa faca stanga.

      00
    • Poate avea zeci de motive pentru care să meargă încet pe banda aia. Poate a preselectat banda și s-a încadrat din timp că urmează să facă stânga, poate a observat intenția ăluia cu Passat-ul de-a intra în intersecție si a încetinit pentru a evita un accident (ironic, nu ? ), poate l-a văzut pe ăla cu Loganul ieșit și a intuit.
      Tot prin lege există și prevederea care spune să reduci viteza în apropierea intersecțiilor nedirijate.
      Este interzisă reducerea vitezei BRUSC sau oprirea neașteptată fără motive întemeiate. Dar nu mi se pare că-i cazul aici.

      00
    • bah vali, esti cu capu. Ce inseamna viteza mica ma?
      10km sub limita maxima e mica in capu tau de reisar

      00
    • NOU
      #114

      Oricum ai interpreta situatia cel cu Polo nu are nici o vina.
      Daca tot mergem pe ideea ca nu avea ce sa caute pe banda a 2-a de ce sa nu continuam cu aberatiile si sa dam vina si pe cel care filmeaza?

      00
  43. Aici s-au aliniat planetele: asta cu polo, momaie ce nu stie sa mearga, loganul parcat pe dos si boul ce vine tare si depaseste in intersectie, slalom printre masini, not cool.

    00
  44. la volanul saabului era un tinerel cu reflexe, sigur pe el :) se vede la finalul filmului asta…
    cand faci raliu prin trafic ti-o cam cauti. mai ales cand te astepti ca toti ceilalti sa interpreteze si sa aplice codul rutier in favoarea ta.

    00
  45. 1. Polo-ul nu a redus viteza si cu siguranta nu „statea oprit pe banda 2”. Se deplasa cu aceeasi viteza ca si masina din care se filmeaza. Opreste doar dupa accident.

    2. Daca Saab-ul nu avea viteza prea mare, putea opri lejer inainte de intersectie, chiar daca nu era obligat sa o faca, dar taxi-ul si Passat-ul nu ii dadeau de ales.

    3. In situatii de genul asta, mi se pare ca trebuie sa fii la fel de atent ca si in cazurile in care masina de pe banda de langa tine opreste/incetineste la trecerea de pietoni.

    00
    • 1. nu a redus viteza, a incetinit. iar mașina care filmează e normal să meargă cu aceeași viteză, dat fiind că sunt pe aceeași bandă. :)

  46. Merg destul de mult in tara asta cu masina si sunt cateva orase unde TOATA LUMEA merge pe banda 2 si eu merg pe banda 1 cu viteza legala si ii depasesc lejer. Top 3:
    1: Targu-Mures
    2: Bacau
    3: Iasi

    00
  47. Circul zilnic in zona respectiva.

    Avand din vedere ca sunt multi comentatori „avizati” prin zona
    https://imgur.com/J0Ao2xk sau gmaps https://www.google.ro/maps/@46.7748013,23.6215175,194m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?dg=dbrw&newdg=1

    In zona respectiva se circula de obicei cu viteza redusa pentru ca sunt multe masini care se opresc ca sa faca stanga de pe ambele sensuri iar nenea cu Saab-ul sigur nu era din zona de circula cu asemenea viteza.

    Practic, pleci de la semaforul care-i cu 50m mai in spate si ai posibilitate sa dai prioritate la cineva de pe celalalt sens sa faca stanga, mai mergi 100 m si poate tu vrei sa faci stanga si atunci astepti sa-ti dea cineva voie, etc. In zona respectiva se circula de obicei pe banda 2 primele 200m si apoi pe banda 1 ca sa nu stai in coada celor care fac stanga si apoi iar ai un semafor.

    Acum, avand in vedere ca nu ai avut toate datele, Grupul Comentatorilor de pe ZosoPunctRo te saluta si-ti da o mustrare. La fund.

    00
  48. a depășit pe dreapta și a pățit-o. e un risc pe care ți-l asumi, mai ales dacă ții minte că sunt o grămadă de idioți la volan.

    00
  49. Numai eu am impresia ca ‘mihai’ e nenea cu fash visiniu care coboara din Saab la sfarsitul clipului?

    00
  50. E simplu. Mergi la noroc, viteza cat poti duce, prin orasele patriei in speranta ca poate nu intri in careva sau el in tine. Sau mergi rezonabil si ajungi mai tarziu cu 2 minute la destinatie. Cum o sa ajunga ala cu Polo. Cum nu o sa ajunga ailalti disperati. E plin Clujul de panicati care fac slalom si te intalnesti dupa juma de minut la urmatorul semafor cu dansii.

    00
    • e o concepție greșită. din experiență zic că, a trage tare la un drum de 200km poți ajunge cu o oră mai devreme.

    • @zoso: dar putem sa facem si un alt calcul: cate accidente ai facut in ultimii 10 ani, cati bani ai dat pentru a-ti repara masina, cati bani ai dat pe amenzi si cat timp ai pierdut rezolvand toate problemele ce au pornit de la asta. Pana la urma cat te costa toate orele alea adunate pentru toata perioada pe care am mentionat-o?

      00
    • ah, bun, atunci de ce se mai fac mașini care prin peste 50km/h? aud?!

    • NOU
      #131

      În același timp cresc șansele să ajungi la morgă cu sau fără vină.

      00
    • @zoso: cu unele masini e voie chiar sa iesi din localitate sau sa intri pe autostrada, moment in care devine utila optiunea de a accelera la peste 50km/h

      00
    • Nu inteleg cum inca va asteptati la sfaturi logice in privinta condusului de la zoso :)) Vicus vorbea de cum poti ajunge cu 2 min mai tarziu in oras, dar vad ca tu ai generalizat-o la 200 de km. Fix acelasi lucru.

      00
    • Mda, drumul lung poate e alta poveste, de obicei surprizele sunt mai putine. Dar in oras? Cam care sunt sansele sa iti sara un pieton de pe fiecare trotuar, dintre 2 masini, unul sa iti taie calea, altul sa iti franeze in fata nejustificat, un motociclist sa iti apara brusc intr-o parte, etc.?
      Si eu stiu zona unde s-a intamplat accidentul, nu ma duc pe acolo cu 80 pe ora din simplul motiv ca toate chestiile pe care le-am enumerat se intampla. Uneori simultan :) Poate baiatul ala se grabea sa ajunga in Floresti sau undeva. Am inteles, dar mi-e clar ca acu o sa ajunga mai tarziu. Pentru ca nu a inteles o chestie de baza, NU te bazezi pe cum conduc ailalti. Bazeaza-te pe tine.
      Am inteles, ai un melc in fata, naspa. Si ce faci acuma, te duci de nebun pe unde prinzi sperand ca toti ceilalti sunt ok? Sau te bazezi pe tine si pe limitele tale si ale masinii?

      00
  51. @Ciprianc: nu e nimeni parcat acolo, ala deschidea usa sa vada ce face soferul din Passat.
    Mare noroc a avut soferul Loganului ca a scapat fara vreo zgarietura.

    00
  52. Nu stiu de ce il consideri vinovat pe cel cu Polo dupa cum am vazut distanta dinstre stalpii de iluminat si distanta parcursa in cele 4 secunde pana franeaza , vreo 12 m.sec adica 43km/h , era in fata la ceva facultate si pe dreapta e un camin , zona e cam aglomerata si cu pietoni si cu masini. Cel cu Dacia e clasicul care trebuie sa se bage pana la mijlocul benzii asfel incat toate strazile cu 2 benzi sa fie utilizata doar o banda .

    00
  53. Stiam ca subiectul va genera polemici fara sfarsit, lucru care reflecta PERFECT haosul din circulatia romaneasca.
    Dupa unii, am ajuns sa fiu si eu „responsabil” de producerea accidentului pt ca circulam pe banda 2…
    (Culmea, lucru pe care il detest si eu maxim)
    Ce scapa din vedere multa lume, si pe buna dreptate, pt ca nu mi-am montat si camera retrovizoare, este ca pe banda 1 se afla un Taxi renault Clio pe care l-am depasit atat eu cat si cel cu Polo-ul si care se afla in spatele meu la mica distanta.
    Aceasta este masina pe care cel cu SAAB-ul o croseteaza in viteza.
    In plus, particularitatea drumului (cu un refugiu pe dreapta unde opresc masini, faptul ca urmeaza intersectia cu str Sarmisegetuza de se iese extrem de greu, iar soferii, exact ca si cel cu Loganul, ies mult in banda 1, face ca noi sa alegem sa circulam pe banda 2.
    Accidentul e produs, iar noi nu putem face altceva decat sa ne TEMPERAM in trafic.
    Nu sunt psiholog, insa mi se contureaza o concluzie: multi din cei care comenteaza sunt subiectivi si datorita stilului lor de condus se identifica cu o parte sau alta implicata in accident.
    In contextul asta, gasesc ca e f grav, cand sustii ca poti conduce cu ce viteza vrei si ca poti schimba benzile dupa bunul plac fara sa semnalizezi si ca doar ceilalti participanti la trafic (care au ghinionul sa se intersecteze cu tine) trebuie sa RESPECTE LEGEA…

    00
  54. ti-am mai zis sa te potolesti cu clipurile auto! cum pui ceva se umple de cunoscatori…e ok pentru trafic dar oamenii nu au mai citit si textul de dinaintea clipului si au inceput sa te traga in puta. e, ei sunt exact genul de conducatori ca cel/cea cu polo.

    00
  55. du-te la culcare,urmand proverbul :)

    00
  56. Ce e asa de greu ? Stiti de conduita preventiva ? Atat am avut de spus. Vinovat este ala din NFS care nu se gandeste ce se poate intampla cand face arogante pe strazi.

    00
  57. Ce bataie merita pisatu ala cu Saab.

    00
  58. sigur e filmul corect? eu vad un saab cu viteza, care depaseste pe dreapta, pe linie continua, in intersesctie, un logan „iesit” prea mult si o skoda argintie care nu cedeaza trecerea
    e treaba are polo alb in ecuatia asta??? pare ca merge incet tocmai ca vazute pe cel cu skoda care venea „hotarat” sa nu dea prioritate

    00
  59. Polo a fost de manual, atat din punct de vedere legal, cat si din punct de vedere al conducerii preventive. Probabil ca ala cu VW a ramas fara permis.

    00
  60. Polo nu are nici o vina, plus ca, asa cum bine a remarcat cineva, loganul era mult iesit in banda unu si l-ar fi fortat ori sa opreasca, ori sa-l ocoleasca (pe banda contiunua sau in intersectie). Daca citeai cu atentie despre modul cum se efectueaza depasirile (mai exact depasirea prin dreapta), postarea asta nu mai exista sau avea alt titlu.

    00
  61. Daca nu ti-as fi vazut filmele de pe trafictube si alte comentarii de-ale tale referitoare la subiecte pe teme rutiere as fi zis ca trollezi. Cum pendula mea sa zici ca „ăla cu Polo e vinovatul principal” ignorand cu totul realitatea (pardon de „pendula mea”, rar vorbesc asa urat, dar aici e cazul).
    Ai mentalitatea acelui sofer pe care nu imi doresc sa il intalnesc in trafic.

    00
  62. Daca va uitati atenti, o sa vedeti ca pentru passat, saab-ul devine vizibil de aproximativ suficient timp incat sa fie vazut. Ba mai mult, deja era pe banda cu polo, inainte ca passat-ul sa faca stanga. Pur si simplu ala din passat nu s-a asigurat.

    Este strict vina celui din passat. Posesorul loganului trebuie batut pentru ca e dobitoc.

    Iar referitor la polo, aseara pe dn1 am dat de mai multi care circulau cu 40-50 la ora pe timis dinspre predeal spre brasov. Pentru ca lumea este doar la lor.

    00
    • Alex, despre ce vorbim ? În Timiș ai limitare la 50, pe serpentine ai la 30. De abia după Timiș spre BV ai limitarea la 80. Nu-i vorba, și eu o calc prin Timiș da’ rar mă duc peste 65.

      00
    • Din cate se vede prin geamurile de la polo, PASSAT-UL FACE STANGA DE PE B1, nu de pe B2 cum era normal!!!

      saab-ul calca frana cand passatul intra pe banda banda 2(pe contrasens).

      00
    • @meekuu dupa ce cobori serpentinele, in partea de jos ai limitare la 80. Acolo din ce stiu eu e Timisul de Jos (sper sa nu ma insel) Cand limitarea este 80 si tu mergi cu 40 consider ca incurci circulatia.

      Ah, si inca o chestie, am prins intre Ploiesti si Campina care (numar de brasov, sa nu mai zica Vali ca e normal pentru bastinasi) care mergea pe banda de viteza cu 60. Flash-uri, claxoane, il durea in lebar. Am depasit prin dreapta. Omul a continuat pe aceeasi banda, cel putin pana la Campina (l-am depasit din nou cand ieseam de la treaba mea din Banesti)

      Adica, uneori il inteleg pe Vali cu astia care incurca circulatia. E si el agresiv, nu zic.

      00
  63. Individul cu Passat-ul face manevra la stânga pe baza vitezei pe care o avea individul cu VW Polo, nu a grăbitului cu SAAB-ul. De unde și pocinogul. Oricum, Zoso e prost la faza asta.

    00
    • de asta ziceam că e vina celui cu polo, dumbo, care a incetinit ca să il lase pe ăla cu passatul și nu s-a gândit că mai există și alte mașini pe stradă.

    • Ala cu polo doar mergea incet pe B2. De pe B2(contrasens) venea un logan care nu avea de gand sa schimbe directia.

      00
    • bre, mai uită-te odată. Polo calcă frâna de abia când ăla cu SAAB-ul îi taie calea. În rest da, merge mai încet. Merge preventiv pentru că știe probabil intersecția aia. Nu a lăsat pe nimeni să intre în mod special.

      00
    • Uită-te mai bine, omniscientule. Ăla cu Polo merge normal, nu frânează decât în momentul în care îl vede pe dobitocul cu SAAB-ul că se bagă ca-n Fast & Furious.

      E atât de simplu: omul cu Passat-ul și-a făcut calculele că poate face la stânga pe baza vitezei pe care o avea șoferul cu Polo, iar Polo avea o viteză suficient de mică să frâneze ușor, în cazul în care Passat-ul se câcâia cu manevra lui la stânga.

      Scoate-l pe teribilistul cu SAAB-ul din peisaj și o să vezi că incidentul ăsta n-ar fi existat. Dacă ții neapărat să împarți vina, împarte-o între vita cu SAAB-ul și omul cu Passat-ul. Dar dă-i halca (mult) mai mare „suedezului”. Dar de aici și până la a zice că ăla cu Polo e vinovatul principal e cale lungă. Și inutilă.

      00
    • ok, nu te oprește nimeni să o ții pe a ta. dar dacă polo-ul nu mergea ca ochiul mortului și, probabil, nu îl invita pe passat să facă stânga, accidentul nu avea loc. passatul a inceput trecerea când l-a văzut pe meserie că încetinea, că meserie e prost și nu realizează mai sunt și alte mașini pe stradă.

    • Coane, poate ai tu ochi de vultur și vezi invitațiile făcute de ăla cu Polo spre șoferul Passat-ului. Eu nu văd decât o mașină care circulă cu viteză regulamentară pe banda a doua și scapă nevătămată dintr-un accident de care, oricum, nu este vinovată.

      Cât despre omul cu Passat-ul, încă o dată: și-a calculat timpul în funcție de Polo, nu de SAAB-ul care vine din fundul grădinii cu viteză și schimbă banda ca un gherțoi. Și cu asta gata, că mă obosești.

      00
    • da, passatul a fost bou, dar uită-te cum merge cu ochiul mortului polo-ul. nevinovat complet, ce să mai.

      nu, te obosești singur, insistând aiurea cu tâmpenii. serios.

    • Da măh, bravo. M-ai făcut să revin, felicitări. Dar numai pentru a-ți spune că trolling-ul ăsta nu te duce nicăieri. Iar dacă nu e trolling, atunci ai o problemă și mai mare.

      00
    • ține-o tot așa.

    • NOU
      #167

      Stii care este partea frumoasa?
      Ca insisti cu aceeasi idee desi cel care a filmat a explicat deja ca cel cu Polo nu ar fi putut merge pe banda 1 pentru ca depasise o alta masina.
      Deasemenea abia plecase de la semafor si de aceea mergea cu o viteza redusa.

      00
  64. Eu nu inteleg ce e asa de complicat, cand lucrurile sunt de fapt foarte simple:
    – Polo merge ca ochiul mortului, dar asta nu inseamna ca are vreo vina, doar ca e enervant si incurca lumea. E si el cretin ca vede accidentul in fata lui si nici nu se da jos sa vada daca toata lumea e ok, dispare ca un nesimtit
    – Loganul e un cretin care ocupa jumatate de banda aiurea, blocand-o practic, astia care opresc asa merita batuti (chiar daca e posibil sa fi intrat pe jumatate de banda sa aiba vizibilitate mai buna, plm, daca prima banda e libera, vezi clar si ce e pe a doua)
    – SAAB-ul e si el cretin ca nu conduce preventiv si schimba benzi si taie calea la masini fara sa semnalizeze. A vazut ca banda 1 e blocata, de ce plm n-a oprit si s-a bagat sa schimbe banda, taind calea la Polo si dand peste celalalt
    – Passatul e neatent ca nu se asigura cum trebuie, cred ca daca era mai atent, il vedea pe boul cu SAAB venind ca un Kamikaze. Adica daca vezi ca pe banda 2 opreste cineva, nu te bagi fara sa te uiti, esti atent si ce e si pe banda cealalta.

    00
  65. Si ti se pare tie ca gonacu ala a semnalizat schimbarea inapoi, pe o distanta regulamentara de 50 de metri? Ti se pare ca se apropia de o intersectie cu strada secundara cu o viteza regulamentara ? Nu inteleg ce problema ai daca cineva nu circula cu fix 59,99 km la ora ca sa fie la limita legii. Scrie undeva ca avem benzi de viteza in oras? Asa si eu ma crizez cand vad 90% din soferii in oras vorbind la mobil, nepurtand centura. Asta nu inseamna ca ma activez ca hulk si fac cristiane printre masini.

    00
  66. Zoso – faptul ca in tine se ascunde un cocalar de trafic ne este cunoscut tuturor cititorilor fideli. Nu-i o problema, nu pentru asta te citim.

    Dar te rugam, nu mai incerca sa ne convertesti si pe noi la religia asta.
    In oras nu ai nici o obligatie sa mergi pe banda 1 ci doar sa te incadrezi corect in functie de directia in care mergi . Eu nu merg in BV pe banda 1 pentru ca e plin de „avaristi”. (vezi Muresenilor, vezi Capatilor, Iuliu Maniu, etc)

    Prin urmare, in accidentul de fata s-au intalnit doi cretini – cel cu SAAB (cel mai mare ) si cel cu Passat .
    Polo-ul a fost istet si a scapat neatins. Bravo lui.

    00
  67. Poate că cel cu Polo l-a văzut p-ăla cu Păssat-ul că se agita să facă la stânga şi a lucrat în el şi spiritul de conservare „umpic”. Pentru că-s necunoscute căile traficului din România. Putea, binemersi, să fie el implicat în accident doar pentru că ăla din cocărmobil se grăbeşte/n-are răbdare.

    Io, pă motor, când văd unul din ăsta sau unul care încearcă să iasă de pe un drum fără prioritate, întotdeauna încetinesc/frânez preventiv, pentru că, în caz de „sindrofie”, ies mult mai şifonat decât fro vită care nu ştie să aprecieze distanţe/crede că strada e a lui/e grăbită/etc.

    Când încearcă să te omoare zilnic o mână de idioţi ca ăştia, crede-mă, că priveşti altfel lucrurile. Da, ştiu, ar trebui să mişte toţi ca rachetele, pentru că, pendula mia, eşti tu un şofer care „conduce foarte tăios”. Io decât cred că ai tu nişte sechele dupe accidentele tale (care probabil puteau fi evitate uşor di tăt) şi-ţi place şi să trollezi.

    Combinate, îţi cam înceţoşează mintea.

    00
    • toate accidentele puteau fi evitate ușor. absolut toate. uite, aici, dacă vita cu polo nu incetinea și se gândea că nu face bine, pentru că vin mașini din spate, nu mai era accident. simplu :)

    • si intra el in ala cu passatu?

      si ala cu saabu ce se gandeste? Asta de pe banda doi a incetinit sa imi faca mie loc.

      Ba zoso, e un filmulet simplu. Numa tu poti sa vezi altceva. Si ti s-a si explicat ce cauta ala pe banda a doua.

      00
  68. “Art.42. – Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil …”

    Polo are voie sa circula pe banda a 2-a pentru ca intensitatea traficului facea necesara asta. Se vede ca nu era singurul care circula pe banda a 2-a, macar pentru ca mai era si cel ce filma.
    Polo circula cu viteza … nu legala, ci normala pentru un astfel de sector de drum, pentru un astfel de trafic. Oare ce carambol iesea daca si Polo si ala care filma mergeau cu aceeasi viteza ca a aluia cu Saab.
    Polo nu putea trece pe prima banda, pentru ca nu era posibil, venea un Saab in viteza.
    Iti imaginezi un bulevard pe care masinile circula toate pe banda 1 ? Gandeste-te ca poate unii vor sa vireze la stanga, ca unele orase nu prea au indicatoare si ca si GPS-urile o mai iau razna uneori si te avertizeaza prea devreme sa te incadrezi pe banda a 2-a.

    Vinovati sunt cei ce intra de pe drumurile laterale, fara a acorda prioritate. Dar, o parte din vina o are si ala cu Saab. A riscat, fara vizibilitate spre traficul din stanga, ala din stanga a intrat convins fiind ca are timp inaintea aluia cu Polo (ceea ce s-a si adeverit), n-avea insa de unde sa stie ca vine un Saab in viteza, care nu are loc de Logan :)
    Complicat, dar … nu degeaba sunt niste limite de viteza, ci pentru a avea suficient timp sa intelegi prostiile din trafic si sa le eviti.

    00
  69. Facerea de bine = futere de mama. Suflete milostive care opresc o coloana intreaga ca sa lase vreun crestin sa faca stanga sau sa se iasa de pe drum fara prioritate. Ala cu polo e un idiot.

    00
  70. Este plin de ghertoi pe strada care fac depasiri la smecherie si mai ales depasiri prin dreapta. Sunt si acestea permise – doar in anumite conditii. Probabil cel cu SAAB-ul o sa se lecuiasca de acest obicei stupid.

    00
  71. Totusi e de apreciat faptul ca dupa ce iti spun atatia ce tampenie ai scris (desi in general te duce capul), nu stergi postarea.

    00
  72. Mulți dintre voi vorbiți prostii, mai ales pentru că nu cunoașteți zona. Eu trec zilnic pe-acolo (Cluj-Napoca, intersecția dintre strada Teodor Mihali cu Sarmisegetuza), deci să vă explic :) :
    1. Ăla cu Polo n-avea ce căuta pe banda I, pentru că în zona respectivă stai pe banda I dacă faci dreapta (unde stă loganul se face dreapta). E aglomerată zona mai tot timpul, mai ales că se face stânga către străduța de care zic și de pe partea cealaltă, cum a încercat Passat-ul (cu vizbilitate slabă). Identic, stai pe banda II mai ales ca să faci stânga (sunt vreo 2-3 locuri într-o sută-două de metri unde se face des la stânga). Deci dacă stai ca boul pe banda I și tu nu faci dreapta unde stă loganul, sau chiar vrei să faci stânga peste 20-30 de metri, încurci pe toată lumea.
    2. Ăla cu Loganul e atât de ieșit în stradă din simplul motiv că altfel nu vezi nimic de-acolo, fie că vrei să faci stânga, fie dreapta și pentru că dacă nu scoți puțin botul afară nu te lasă nimeni să ieși (ce ziceam mai sus, e aglomerație mai tot timpul, ai cedează trecerea, fără semafor, ești la mila celor care vin din stânga ta). Dacă te lasă cineva, treci, dacă nu aștepți ca boul să se facă roșu la semaforul plasat cu vreo 100 în spatele celui cu Polo – nu se vede pe film).
    3. Ăla cu Polo nu mergea încet de cretin, ci a încetinit pentru că l-a văzut pe cel cu Passat-ul că vrea să facă stânga (și ăia-s tot la mila celorlalți, altfel nu poți face stânga nici acolo) și politicos l-a lăsat. Altfel stătea și ăla la nesfârșit și se făcea coadă în spatele lui.

    Chestiile astea nu-s așa de alb/negru cum se văd dintr-un filmuleț pe net.

    00
    • Chiar ma bucur ca cineva din Cluj a intervenit si a clarificat situatia.
      – 1. si 2. reies destul de clar din filmare si nu pricep de ce au existat atatea comentarii contradictorii pana acum.
      – 3. Polo avea cam 44 km/h, deci mergea incet, dar nu cat sa-ncurce circulatia. Viteza se masoara asa: sunt 30 m intre 2 stalpi adiacenti, iar timpul in care-i parcurge Polo e cam de 2,5 sec. (pe filmare), deci ies fix 44 km/h.

      00
  73. @zoso: ce fumezi in perioada asta ?

    00
  74. Ai o perioada proasta. Daca si Avionaru, Mikutzu, add si animaloo spun ca esti beat, du-te si te culca. Valabil pentru ultima saptamana, luna, whatever. :(

    *bibliografie: Piticu, Bargau si alti Alisteri din deceniul trecut.

    00
  75. Parerea mea este ca, daca cel cu Polo ar fi fost pe B1, cel cu Saab, la fel de smucit ar fi intrat in intersecite, dar probabil de pe B2, depasind printre autorul filmului si polo, si cel mult s-ar fi schimbat locul impactului. Adica l-ar fi lovit pe cel cu passat in spate lateral. De vazut cu atentie momentul in care passat-ul incepe virajul. Cel cu Saab este deja in fata celui cu polo, deci foarte vizibil de catre passat, care nu are nici o intentie de a se opri, isi continua virajul.

    00
  76. Vali, iar pozezi in sofer? :D

    00
  77. 1. viteza neadecvata pentru localitate la saab
    2. intersectie
    3. polo mascheaza masina care vine (nejustificat de) rapid din spate
    4. omul s-a asigurat prost (vezi 3)
    5. conducatorul saab (pare batran) are reflexe slabe, adica avea timp berechet sa puna frana dar o face tarziu

    amenda saab-ului pentru viteza si suspendarea carnetului pentru vw

    00
  78. Ne uitam la acelasi video? Polo vinovat?Ti-ai pierdut mintile?

    00
  79. karma, bitch!

    00
  80. Daca toti ar incerca sa faca bine si nu s-ar da jmecheri, nu ar mai iesi cu poc, militienii si-ar taia venele de plictiseala. Dar deh, unii sunt mai cu motz.
    Eu zic ca sunt prudent. Alti ca sunt prost. Cine rade mai bine , rade la urma. Cand esti cu masina in service nu-ti prea arde de râs decât daca ai tras ceva pe nas.

    Si mai e o treaba: n-ai vizibilitate, nu te bagi. Ori esti prost si ai bani de cheltuit aiurea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.