După tragedia de la Constanța, unde tânărul despre care am aflat la două zile după cum se numește și ce sunt părinții, pentru că drepturile lui erau importante și poliției i-a fost un pic teamă să furnizeze informațiile astea, cum face de obicei, azi noapte au avut loc încă două accidente pe fondul consumului de droguri.
Cătălin Țone de la Antidrog e pe cai mari, cu declarații, se încălzește pe margine Titi Aur. Nimeni nu suflă o vorbă despre “hai să facem drogurile mai greu accesibile”, știți părerea mea, până nu moare un copil de politician din cauza asta nu se va întâmpla nimic.
Revenim la tragedia de la Constanța, unde un tânăr de 19 ani a intrat într-un grup de 8 oameni și apoi a fugit de la locul accidentului, fiind prins la Vama Veche și spunând că el a crezut că a lovit o vacă, avem niște declarații pe care aș dori să le comentez.
„A realizat ulterior ce a făcut. Îi pare rău. Nu este nici tipul de persoană care s-a vehiculat în zona online, tot ceea ce s-a scris şi s-a spus au fost informaţii de pe anumite imagini. Nu este fiu de beizadea, aşa cum s-a precizat. Părinţii nu sunt oameni cu bani care nu au ce face eu ei şi îi dau copilului să se drogheze, sub nicio formă. Sunt nişte oameni simpli, normali”, a povestit avocata.
OK. Cu ce se ocupă, dacă la 19 ani are 2 benzuri și bani de droguri? Aud? Adultul de 19 ani, nu părinții, să ne înțelegem. Unde muncește?
Ea a fost întrebată dacă a fost pentru prima oară când clientul său a consumat droguri. „Da, din câte am înţeles, nu este consumator. Le-a primit în Vama Veche”, a precizat Luminiţa Popescu.
OK. Propun să se adauge 10 ani de închisoare dacă declară că “nu mai știe” de la cine a primit drogurile.
„Am spus că sunt oameni simpli, oameni care nu au crescut un copil răsfăţat căruia i-au dat bani pentru droguri. Tatăl lui are două maşini, maşina pe care aţi văzut-o în fotografiile de pe Facebook este maşina tatălui. Maşina pe care o conducea este tot a tatălui. El nu are nimic pe numele lui. Doar ce a terminat liceul, se pregătea să intre la facultate”, a afirmat avocata.
Adică ăsta micu flexa cu mașinile lu ta-su, una fără RCA, alta cu RCAul cel mai ieftin? Doamna asta nu se gândește la reputația lui? Cum mai adună el like-uri pe Instagram dacă a aflat toată lumea că mașinile alea cu care se lăuda nu erau ale lui? Ceasurile tot ale lui ta-su, care e om modest, care l-a crescut bine și l-a învățat să primească droguri, nu să dea bani pe ele?
„Va suporta rigorile legii. Nu este uşor să ai pe conştiinţă doi copii morţi. Din partea părinţilor există această deschidere de a ajuta aceşti copii care sunt în spital şi bineînţeles de a lua legătura cu familiile celorlalţi”, a mai declarat Luminiţa Popescu.
Clasicul “hai să ne înțelegem”.
Și ajungem aici: Hotnews a pus mâna pe o statistică cu accidente și le-a ordonat după numărul de morți.
Constanța e oarecum de așteptat, din cauza litoralului, care se umple de tineri teribiliști. După care următorii clasați se împart în două categorii:
- județe cu orașe mici și puține, unde experiența de condus e redusă: Vâlcea, Neamț, Teleorman, Caraș Severin, Tulcea, Covasna, Ialomița, Călărași…
- județe unde se conduce prost: Dolj, Prahova, Arad…
Surprinzătoare sunt locurile ocupate de Galați, Mureș, Brăila, Sălaj și Arad, județe cu șoferi extrem de proști, dar care probabil merg în alte județe și fac accidente, că la ei în județ sunt ca peștele în apă.
După care apar întrebări legitime:
- sunt accidente multe că infrastructura e proastă sau sunt accidente multe pentru că infrastructura e bună și te îndeamnă să o calci?
- ce face poliția pentru a diminua numărul de accidente? concret, nu stat cu radarul în boscheți…
- câte echipaje de poliție întâlnește un șofer in 100km? dar în 300?
- cât % din amenzi sunt date șoferilor din alte județe?
Chestii din astea, de finețe, până să apară Titi Aur să ne spună că toți avem nevoie să cumpărăm ce vinde el.
Ia spuneți, cu specificarea județului, de ce credeți că se produc accidente la voi în județ.
Acel tanar mai fusese prins cu droguri dar fiind o cantitate mica 0,68 gr, a fost lasat in libertate, asa ca din punctul meu de vedere, complici la crima sunt parintii lui care la cateva luni de la luarea permisului si stiind ca au un copil care se drogheaza, i-au dat pe mana o masina si inca una f puternica
Nu mai bine ii dadeau parintii pe mână o bicicleta? Maxim lovea niste pietoni pe trecere si dupa aia putea face pe mortul cazut la datorie imediat.
plm .. o mai ardeam si eu in tinerete cu cate un joint dar sa mor daca vreodata mi-a dat prin cap sa ma urc la volan fumat.
Legi mai aspre si ani de puscarie cat cuprinde la faze astea.
asta pentru că ești prost și nu ai părinți milionari.
m-am prostit in facultate ca atat m-a dus capul atunci dar e de-ajuns sa miros alcool la masa si nu ma urc la volan. De altele nici nu m-ai zic.
Uber, Taxi, Tren, Blablacar… mai ieftin, mai comod, mai sanatos si mai responsabil
Vorbim despre copilul ăla cu tricou cu „DRUGS ARE MY LIFE”?
Vorbim de GLK-ul ăla „ieftin” cât o Dacia Spring?
Asta ma gandeam si eu cand citeam declaratia avocatei. Probabil o sa-l ajute in instata daca spune ca a fost victima drogurilor si ca el saracutul a crezut ca a primit o ciocolata, cand colo erau droguri. Aici puteti vedea cum se vor desfasura lucrurile: https://m.imdb.com/title/tt2187115/?ref_=ext_shr_lnk
Avocata trebuie acuzata de minciuna
https://www.romaniatv.net/soferul-drogat-care-a-ucis-doi-tineri-in-2-mai-la-un-pas-sa-provoace-alt-accident-cu-o-zi-inainte-de-tragedie_7705346.html
Iei in calcul ca Constanta e litoral si vin toti bombardierii, dar nu iei in calcul ca Arad e judet de granita pe unde ajung bombardierii de pe Jermania, Hanglia si altele, iar cei care vin de obicei din celalalt capat al tarii ii cam ia somnul pe la noi si ajung in sant. Circul zilnic prin Arad si vad cat de slabi sunt soferii, dar sunt multi alti factori, nu doar nivelul scazut de pregatire.
nu zici rău. ar fi o idee să spună fiecare de ce crede că la el în județ se întâmplă accidente.
Am trecut sâmbătă seara prin Arad și am avut impresia că sunt în Monte Carlo la ce mașini o ardeau prin centru.
Hai, las-o încolo. I-au prins pe polițiștii ăia cu șpaga la permise, de parcă aveam nevoie de certitudini că avem șoferi idioți în Arad. Pe gașca de sămânțari de la Biserica Roșie n-o vede nimeni. Bănuiesc că-s copii de polițiști așa-s de invizibili.
https://www.mediafax.ro/social/mita-pentru-permise-auto-patru-politisti-din-arad-sunt-urmariti-urmariti-penal-pentru-fapte-de-coruptie-22068090
Pai la Arad soferii sunt slabi pentru ca majoritatea celor cu masini 40k+ au placheta de handicap in parbriz pentru a nu plati parcarea, iar ceilalti au insigna cu sindicatul politistilor sau crucea rosie. Deci cand esti handicapat (in toate cazurile), e destul de greu sa conduci corect.
Eu am dat 50 euro sa iau permisul în Galați (acum 20 ani). Atunci circula o vorba, nu dai nu iei!
@Mandea: si vrei sa spui ca doar la noi sunt politisti spagari? Sa fim seriosi. Dupa cum spuneam, zilnic ma lovesc de idioti care nu stiu incadrarea in intersectie cand facem amandoi stanga, de cei care au obstacol pe sensul lor dar imi sar in fata ca sa franez eu sau sa ma arunc in tufe ca el se grabeste, de bombardieri care desi aveam prioritate de dreapta imi urla ca nu vad eu ca el are trailer lung si cara 1 camioneta (CLAR depasind limita de tonaj) sau altul care ducea caramizi de la demolare ca el nu poate frana, de smecherasi care fac stanga de pe b1 pe la Podgoria (minim 3-4 benzi pe sens pt cei care nu stiu), de autobuzele Pito si trans fdc care isi cara muncitorii ca mai-mai le cade roata, dar parca toti sunt pistol cu apa pe langa coloratii cu numere galbene de angliea, de bombardierii cu beeeeeemve de jermania, mai nou si de posesorii de audi cu nr de austria. Asta pe langa GL, VN, BR din caravana mortii (google it „horror caravan hungary”, ungurii folosesc des termenul pentru romanii care cara gunoaie in cele mai inventive moduri) care scapa de Ungaria si le intra remorcile in balans de mai agata cate un somnoros.
Deci da, sunt localnic, stiu problemele, dar daca judetul nu era chiar la granita erau probabil mai putine tampenii de gen.
Cand vedeti masini cu numere de MD, dati-va la o parte si lasati-i sa depaseasca. Sunt praf, dar se cred toti/toate Alonso.
Vezi si ce spun bulgarii de soferii din Romania. Incepe sa semene cu descrierea ta.
Eu nu spun ca nu sunt si la noi cam trei sferturi cretini pe sosea. Bai, dar mai gasesti si cate un ratacit care merge corect. Dar la fratii di pisti Prut…parca sunt toti in Transporter. Cine mi s-a parut ca merge corect pe la noi…ucrainenii. Sau or fi incarcati si e riscant daca ii opreste…
Voi realizati ce dujmanie este in Romania?
Daca fiecare drogat omoara 1-2 oameni normali….
Acu chiar stam sa comentam ineptiile vacii aleia? Fi-mi-ar scarba. Nu stiu cum se face ca mereu drogatii astia omoara oameni buni. Poate sunt eu prea subiectiv, ruda baiatului omorat mi-a fost coleg de facultate.
Raspunsul la intrebarea ta estes cat se poate de simplu: nu avrm infrastructura, nu pedepsim exemplar contraventiile si infractiunile.
Asta e tot. Am condus prin mai multe tari, si pe stanga, si pe dreapta, si la nord, si la sud, etc. Oamenii pot fi prosti si carnati peste tot, dar cauzele favorizante sunt mereu lipsa infrastructurii si a pedepselor/fricii dr pedeapsa.
Ce ar fi de comentat? Ca femeia isi face treaba pt care e platita? C’me on…
„Vai da’ ce oameni rai sunteti, nu lasati baiatu’ sa se descurce”
Cand a intrat in mine unu ca asta si am vazut ca se schimba locul cu prietena sa ca el era beat de nu putea sa stea pe picioare… si cand am zis asta in fata politistului numai replici din astea am primit „da’ ce am facut”, „ce rau esti omule”, „stii cine sunt eu”, samd…
Stai la volan iti asumi niste responsabilitati, cu sau fara droguri.
Doar pentru declarațiile pe care le-a dat ar trebui să facă pușcărie pe viață. Cum adică nu știi de unde ai luat drogurile? Și cum adică nu știai ce iei? Ai luat tras pe nas cocaină și tu credeai că e făină? Avea creierul atăt de distrus de la droguri încât nu mai făcea diferența între păsări, vaci și oameni.
Nici nu vreau să-mi imaginez ce viteză avea de a reușit să omoare 2 oameni și să accidenteze încă 3. Oameni care nici nu au avut timp să realizeze ce se întâmplă. Băiatul ăsta sigur n-a avut 50 la oră, ci poate 150.
Și dacă ia doar 10-15 ani cu executare, tot va fi în libertate la 30 de ani, vorba aia, floarea vârstei, tot va avea părinți plini de bani și cel mai probabil va face din nou ce a făcut.
10-15 ani ar merita avocata pentru declaratiile date. El merita pe viata
Nu vreau sa va enervez prea tare. Daca nu are dovezi certe ca era drogat (PANA ACUM NU APARE ASTA IN CAPETELE DE ACUZARE, ca sa stiti) intra la ucidere din culpa si are sanse sa nu faca deloc puscarie. Cum zice gazda des: asta e justitia pe care o aparam.
Sper sa fie un vis urât și pustiul cu „narcoticele e veața” sa ia mai mult decât cu suspendare. Am o întrebare retorică: tinerii accidentați/omorâți erau pe trotuar?
In caz ca răspunsul e Nu, pac justiția la rejudecare va spune ca se aflau într-un loc nepermis deci vina comună, deci cu suspendare ca e tânără speranță.
Absolut, mortii sunt de vina,ca erau pe carosabil (acolo se termina trotuarul).
Iar asta saracu,de gasise drogurile pe jos si si-lea bagat pe nas din greseala cand facea bilute de muci, nu avea deci discernamant. 3 ani cu suspendare.
Daca am avea justitie si presa pe bune in tara asta, in cazurile astea mediatizate s-ar da 30 de ani si toata presa ar titra mare pe primele pagini sentintele.
nu se mai poate cu suspendare datorita legii Anastasia: „șoferii băuți, drogați sau fără permis care produc accidente mortale nu mai scapă de închisoare”; „Odată cu promulgarea Legii Anastasia, astfel de fapte vor fi pedepsite cu închisoare, fără posibilitatea suspendării pedepsei sub supraveghere.”
Legea Anastasia cica s-ar aplica de la 1 ianuarie. Tinerii erau pe strada noaptea. O sa ia maxim cu suspendare. Sunt pregatit sa il vad plecand de la proces la volanul masinii
Am inteles ca nu era trotuar acolo si grupul mergea pe carosabil, dar pe celalalt sens.
Cat despre soferi, la Bucuresti te feresti de cei din PH, la Cluj de cei din MM. Niste calamitati etilice din Maramures…
Din ce spune copilul asta aici si din ce se vede in poza stanga jos, ei erau la marginea carosabilului
https://www.romaniatv.net/exclusiv-marturia-cutremuratoare-a-lui-darius-unul-dintre-tinerii-din-grupul-spulberat-de-soferul-drogat-in-2-mai-ne-a-lovit-cu-o-viteza-foarte-mare_7705111.html
DAR ( si poate mai ziceti si altora ,mari/mici , le poate salva viata)
cand nu este trotuar , te deplasezi pe marginea carosabilului, cat mai spre exterior in sir indian, PE SENSUL DIN CARE ITI VIN MASINILE DIN FATA. Ca sa vezi cum vin/circula .
Vrancea. Confirm soferii de GL. NU AU NICI O TREABA!!!
Semnalizare total pe dos, daca exista. Nu se asigura, franeaza aiurea si degeaba in mijlocul drumului. Apoi tot ei se supara cand le atrag atentia.
Din instinct deja devin mult mai alert cand vad o masina cu numere de Galati.
De braileni nu pot zice ca au iesit in vreun fel in evidenta fata de galateni.
Cele mai multe accidente au loc pe E85, dar mai sunt si prin sate, motivele principale fiind: persoane fara permis sau baute/drogate… sau all in one. Si cu cat masina e mai tigaie, cu atat sunt mai viteji.
O da… celebrele numere care incep cu VN.
@zidanne, clar avem si noi specimene destule. :))
Bucuresti. La noi accidentele sunt pe baza de tik tok si IG
https://www.libertatea.ro/stiri/sofer-accident-2-mai-matei-vlad-pascu-droguri-4639665
La afirmația ” e prima oară can ia droguri”, se poat face teste la ficat, par, unghii sa determine daca e adevărat.
De ce circula cu mașină fără RCA? sa ii dea ceva ani si lu ta-so
Bihor-Cluj – fac aproape saptamanal drumul Cluj-Oradea si/sau retur.
Puteti citi in presa locala din ambele judete/orase, nu prea se leaga 2-3zile fara un accident serios. Drumul ala are perioade cand in 5-6zile la rand in fiecare zi e minim un accident mai serios. E un drum aglomerat, in unele locuri mai greu din cauza serpentinelor, da, uneori e frustrant sa stai 30-40 de km in spatele unui tir(sau mai multe) mergand cu maxim 60 km/h.
Cauza accidentelor? Lipsa de rabdare si agresivitatea extrema(nu exagerez cu cuvantul ‘extrema’). Se depaseste foarte mult in locuri fara vizibilitate sau cu vizibilitate limitata, se depaseste la limita, (hai ca trec si de asta chiar daca ala de pe contrasens e aproape). Politia si radarele pe drumul asta sunt o gluma, extrem de rar am prins echipaj sau radar. Desi, din nou, e un drum foarte aglomerat.
Actorii? Oameni din toate judetele tarii, prin vama Bors intra cam toti cei care au treaba inspre zona MM, BN, SJ, la fel si cei din zona care vor sa iasa din tara. Din experienta mea, cei de MM si BN sunt poate mai agresivi, dar in principiu poti fi surprins de dobitoci din orice judet (am vazut la fel de multi bihoreni ca si clujeni, dar si din orice alt judet, mergand in bara ta km intregi pana gasesc portita, sau depasind pe linie continua, in curba etc).
P.S. stie cineva ceva de judetul Salaj? E vreun SIllicon Valley secret sau ceva? Am vazut la masini scumpe/de lux de Salaj mai mult decat de orice alt judet.
Nimic special, trafic la greu cu mașini SH și probabil evaziune fiscală.
Deoarece este un judet sarac, majoritatea lucreaza la stat si isi permit + “bombardierii”care lucreaza in strainatate si cand revin acasa isi cumpara masini de lux, foarte opulente.
Daca nu ma insel, in Jud. Salaj, salariu mediu este mai mare ca si in Jud. Bihor si este apropiat de cel din Jud. Cluj
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
În Prahova este DN1 cu tranzit pentru Valea Prahovei, Brasov.
Eram in Sinaia, asteptam autobuzul, si e o panta under urci la spital sens unic de iesire de pe DN si intrat in cartier acolo. Vine unu cu nr de PH pe contrasens, coboara pana jos sa iasa in DN, isi da seama ca e pe contrasens da cu spatele inapoi si dispare. Zic, okey o greseala onesta intoarce si intra in DN pe partea normala (mai jos se poate iesi in DN fara sa mergi pe contrasens). Dupa 5 minute eroul meu se intoarce hotarat:)))) ii da goarna pe contrasens si intra in DN…..Asta e romanul meu:))))ce-i aia, dau bani pe benzina ca sa ocolesc 500 de metrii(coaja de masina)
Ah, DN1 acest drum județean (comunal pe alocuri) cu limite de autostradă.
În general, eu cred că infrastructura e cea mai păguboasă:
– intrare în DN/centură în 10m, nu prea poți să accelerezi suficient și dacă ai vrea
– lipsă de ocolitoare pentru diverse sate (multe traversări, ocoliri, sărit parapet și întoarceri de către locali)
– traficul la sate în general, și în afara Bucureștiului, are alt „ritm” – diferența asta se vede când întoarce o căruță că „are timp”
– tot felul de situații unde nu ai vizibilitate, direcții clare/semne, unde infrastructura te forțează să „te bagi”
– eterna îndoială privind schimbarea direcției la stânga (e suficient unul care știe mai bine/invers)
Dar și toți ceilalți factori sociali care ne fac să credem că noi suntem mai pricepuți si ne grăbim mai tare, că putem îndoi limitele – mai ales când nu există repercusiuni/poliție.
Nu știu cât de prost conducem în general cei din Prahova, nici nu zic că nu o facem; graficul e oricum cu accidente ÎN județ, dar cred că motivele de mai sus se aplică în mare parte din țară.
Oarecum pe aceiași temă, a mai fost un accident horror săptămâna trecută, lângă Parcul Tineretului, din câte înțeleg cu un tiktoker, care a reușit să se răstoarne cu mașina aproape de stația de autobuz.
A avut noroc mult că nu a ieșit ca la mare.
Făcea drifturi în buricul capitalei, în plină zi.
Nu consumase droguri, mâncase doar o șaorma la Dristor.
https://m.facebook.com/story.php/?id=100065559731379&story_fbid=626044546257531
In Timis se merge cu viteza mult peste medie si foarte agresiv pt ca nu exista politie. In Timisoara au aparut multi motociclisti care cred ca motocicleta le da dreptul sa mearga cu 120 pe bulevarde si sa depaseasca coloane ca asa inteleg ei ca descongestioneaza traficul(multi sunt in tricou si pantaloni scurti, rar echipament). Radar in oras nu am vazut in ultimii 5 ani. Avem sistem complet de camere si radare stradale dar cica incalca legea si GDPR-ul. Pe drumurile din judet e Carmagedon: se depaseste foarte des pe linie continua si se forteaza pe cei de pe contrasens sa franeze. Asa inteleg cei ce si-au facut case la 30-40 de km de Timisoara sa castige timp, la fel si furnizorii de orice fel sau transport marfa. Prin localitati periferice mai sunt radare dar sunt repede descoperite si semnalizate pe waze sau cu blitz-uri pe contrasens.
ce vezi tu rau in lipsa de echipament la motopartari?
București/Prahova/Constanța, dar e de fapt toată țara – statul eșuat e de vină:
– Poliția care face boschetăreală, în loc să aibă acțiuni susținute de sancționare a neregulilor din trafic
– ANAF că nu are nici un control asupra veniturilor multor persoane, care au bani și influență aiurea
– Justiția care nu aplică legile și lasă să scape tot felul de scelerați
– Educația care lipsește cu desăvârșire (de la ‘nu luați droguri’ la ‘cum se circulă corect pe stradă’ și orice altceva între cele două)
– Părinții care și ei ‘beneficiează’ de cele de mai sus și freacă buha în loc să își educe copiii.
Statistica aia ar arata mai aproape de realitatea din teren daca e ponderata la polulatia din fiecare judet, gen nr accidente/1000 de locuitori.
La întrebarea aia cu echipajele întâlnite pe drum răspund eu: în 680 km, nici un echipaj de poliție, indiferent de oră, zi, perioadă, indiferent că e autostradă, drum național sau comunal. Nici unul! Au dispărut până și din locurile unde, tradițional, stăteau cu radarul în boscheți.
Asta e principala cauză pentru care se produc accidentele, inclusiv la mine, în „județul” București. Mai ales după ora 23:00 (dar și așa aiurea, în timpul zilei) pe bulevardul Iuliu Maniu se fac liniuțe, se pleacă cu zgomot, se forțează roșul, și cam o dată pe lună mai apare o cruce pe margine, ba un pieton idiot, ba un motociclist cretin, mai rar șoferi, fiindcă tabla protejează mai bine la viteze nu excesiv de mari. Nu am numărat câte secții de poliție sunt de-a lungul bulevardului, dar eu „rutieri” nu am mai văzut de vreun an (și înainte vedeam doar când trebuia făcut loc pentru coloana tovarășului preș spre Sibiu), iar localii beau cafeaua la păcănele și se trag la umbră apoi.
Cu zece camere cu radar într-o lună rezolvi bugetul poliției capitalei pe vreo doi ani doar din bulevardul ăsta. Dar ne uităm mai sus și observăm că nu e cazul, ăia care fac liniuțe drogați nu trebuie deranjați.
Nu mai e poliție, nimeni nu pățește nimic dacă omoară oameni. Aia e! Simplu!
Ne plimbăm cu avionul prin țară, iar pe marginea drumului și pe trotuare mai răruț, câte o persoană la 5 metri, ca trupele în război, ca să limităm „pagubele”.
Imaginați -va o Românie fără numere de înmatriculare care sa arate județul. Eu cred că cea mai gravă chestie care duce la dezbinarea noastră ca nație este moștenirea asta lăsată de comuniști: Nr auto pe bază de județe… Vezi in trafic un idiot cu Nr de TR că face o depășire riscantă, imediat îți spui: proști mai sunt ăia din TR …și tot așa…munteni, moldoveni, ardeleni, olteni, bănățeni…toți au ura unii pe alții doar judecand după Nr auto.
Cat despre accidentele astea, e vina statului în primul rând că nu-și face treaba și în al doilea rând e vina noastră, societatea, cetățenii că nu ne implicăm cu adevărat în a presa statul să schimbe ceva. Uite , eu la mine în oraș, (UK) eram deranjat că se crea coadă lungă la ieșirea din oraș către autostradă în jurul orei 16.00… și am văzut și de ce..PTR că pe bucata aia de drum era cedează și pe celelalte direcții din nod erau semafoare. Ăștia de pe cedează practic aveau câteva secunde între verde și roșul celorlalti să poată să treaca și coada se tot lungea…am scris la toate autoritățile le am desenat, am făcut un mic research, am mers in audiență..
Doi ani nu s a întâmplat nimic, dar macar eram in contact cu ei. Azi sunt începute lucrările să adauge un semafor inteligent in loc de cedează ala…
Ne place razboiul romano-roman. Ne injuram vecinii, rudele, originile. Ne pute tot ce roman si romanesc. Cu atitudinea asta 80% din glob ar trebui sa se sinucida in masa avand in vedere problemele reale si mult mai extinse cu care se confrunta.
Putem face pariu ca pana si in Rai romanii fac scandal si sunt nemultumiti.
un mic amendament: statistica aia vizează județele unde s-au petrecut accidentele și consecințele lor.
statistica nu vizează județele de pe plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor implicate în acele accidente.
In Timis cele mai multe sunt facute de MH si DJ, cu bijuterii euro 4. Chiar zilele trecute, s-au spart doi cu Passeratti in fata firmei unde prestez. Cel de MH nu a cedat trecerea celui de DJ, care avea prioritate. Bine, prost a fost cel de DJ, pentru ca oricine stie in Timisoara ca unul de MH, nu cedeaza niciodata in fata unuia din DJ.
Multi care au numere de TM de fapt sunt din MH. De aceea de multe ori TM=MH=TotMehedinti.
Lasa vrajeala cu judetele. 99% din soferii romani sunt soferi prosti, oriunde s-ar afla. Inclusiv eu. Inclusiv tu.
Sper sa înfunde pușcăria și să îl facă băieții posta! Gaura la borcan așa de larga de sa lase gem in urma. Iar părinții să aibă în fiecare an mașină mânjită cu căcat.
Cum pula mea nu știi ce crești la ușă? Drugs are my life? JFC
Și legat de șoferi: CT și PH conduc cel mai amboulea. Cel puțin CT…că pisatul boului
„ Nu este fiu de beizadea, aşa cum s-a precizat. Părinții ….Sunt nişte oameni simpli, normali”, a povestit avocata.”
Corect, este chiar beizadea originală, nu fiu de beizadea.
„Tatăl lui mă amenința și mă înjura pentru că am îndrăznit să nu-l las să pună mâna pe un parc. La voi în emisiune am pomenit de el acum vreo 3-4 ani într-un alt context. Este domnul Pascu cu 17 mil. euro cash încasați în fața unui notar care, după o perioadă, a fost anchetat de DNA și condamnat. Banii au fost de la niște investitori din Sicilia, din Catania, unde probabil o să-l trimită și pe fii-su după ce-l scapă”, a mai spus Monica Tatoiu.
Yep, oameni simpli, muncitori….ce, voi nu ati luat vreodată milioane de euro cash ?
2 chestii din dimineața asta. Județ: Bv. Dacă tu găsești o explicație logică și rațională, alta decât cea că oamenii sunt pur și simplu cretini, m-aș bucura să o aud. Și nu, nu fac mișto, chiar nu găsesc altă explicație.
Faza nr. 1: plec de acasă să duc copilul la grădiniță. Ies în strada principală din sat. Pe contrasens, 2 bicicliști. Din spatele lor vin 2 mașini. Care decid să depășească bicicliștii no matter what, că doar n-o să stea în curul lor.
A trebuit să trag de volan și să ies de pe drum, pentru că altfel ar fi intrat în mine. De ce? După mine nu mai venea nimeni. Ar fi durat poate 5 secunde în plus să aștepte să trec și apoi să depășească bicicliștii. Oare dacă eram un TIR mai procedau la fel?
A doua fază: mă întorc spre casă, trebuie să virez stânga într-o intersecție. De pe străduța secundară pe care urmează să intru eu, se pregătește să iasă o mașină. Semnalizam de ceva vreme și începusem să virez.
Omul se uită în ochii mei și pornește de pe loc. În timp ce eu viram prin fața lui. Frânează și apucă să se oprească la 10 centimetri de portiera mea.
Din nou – de ce? Care e explicația? 🤷♀️
În București cred că cele mai dese accidente sunt cauzate de:
– Neacordarea priorității. Sunt străzi întregi unde se parchează peste tot, ai zero vizibilitate când te intersectezi cu alta și văd zmei care ies cu jumate de mașină în prima bandă și apoi „cedează”.
– Trasul de volan aiurea pentru a schimba rapid banda și a mai depăși o mașină la semafor sau în mers. Apropo de asta, doar în București există fenomenul la semafor că pe banda 2 ai coloana, iar banda 1 e liberă?
– Intersecțiile gândite tâmpit și unde vizibilitatea este zero pentru unii participanți la trafic. Exemplu: rondul de la Pallady la ieșirea spre A2, în rond trebuie să cedezi pentru cei care vin dinspre autostradă iar vizibilitatea este foarte proastă. În loc să fie semaforizate acest tip de intersecții, sunt lăsate cum sunt ca să se mai ciocnească proștii.
– Clasicul „eu am treabă aici, ce dacă nu am voie”. Mai apare un zmeu care gândește la fel și uite cum apare accidentul.
sunt dezamagit ca discutia nu este si despre lipsa de educatie rutiera in randul pietonilor. prima regula cand mergi pe marginea drumului, mai ales noaptea, este sa o faci pe partea stanga, ca sa poti vedea din fata masinile care vin spre tine pe partea ta de mers. nu vreau in niciun fel sa acuz persoanele vatamate si sa disculp soferul vinovat, dar e datoria fiecaruia dintre noi sa luam toate masurile pentru a ne proteja, de a face tot ce este in controlul nostru pentru a evita un asemenea eveniment. daca acei copii ar fi mers pe partea stanga, nu i-ar fi lovit nimeni din spate, iar daca ala ar fi intrat pe contrasens, victimele macar ar fi avut sansa sa se fereasca. nu putem controla starea in care se afla toti soferii de pe drum, dar fiecare dintre noi putem sa respectam un minim de reguli gandite sa ne protejeze tocmai de ceea ce nu putem controla.
In completare, sunt mult mai multe accidente rutiere produse din vina pietonilor decat a soferilor aflati sub influenta diferitelor substante:
Top 10 cauze pentru producerea accidentelor rutiere grave in 2022
1. Viteza neadaptată condiţiilor de drum a cauzat producerea a 768 de accidente rutiere grave, care s-au soldat cu 281 de persoane decedate şi 651 de răniţi grav, în scădere faţă de anul 2020 cu 220 de evenimente (-22,3%).
2. Traversarea neregulamentară a pietonilor a cauzat, în anul 2021, 645 de accidente grave care, s-au soldat cu decesul a 241 de persoane și rănirea gravă a 406 persoane, în scădere faţă de anul 2020 (-113 evenimente, -14,9%).
3. Neacordarea de prioritate pietonilor a produs cu 137 mai puține accidente în anul 2021 (-22,6%) față de anul anterior, rămânând astfel pe locul trei în clasamentul principalelor cauze generatoare de accidente rutiere grave.
4. Abaterile bicicliștilor au produs cu 304 evenimente rutiere grave mai puține în anul 2021 (-41%)
5. Neacordarea de prioritate vehiculelor a produs cu 108 mai puține accidente rutiere grave decât în anul 2020 (-20,9%).
6. Pietoni pe partea carosabilă: 248 de accidente și 48 de morți
7. Alte preocupări de natură a distrage atenția: 232 accidente și 122 de morți
8. Depășire neregulamentară: 206 accidente și 96 de morți
9. Nerespectare distanță între vehicule: 203 accidente și 72 de morți
10. Conducere sub influența alcoolului: 182 de accidente și 54 de morți
Da, doar ca nu, grupruile se deplasează pe parte dreaptă a drumurilor
Deci așa interpretezi tu topul pus cu mâna ta? Interesant, eu citesc altceva…
doar prin reducere la absurd, dacă nu ar exista decât pietoni, nu ar exista accidente, nu?
Jegule asta sa o spui mamei tale in timp ce iti moare cineva apropiat.
Intre timp mai stau putin si trebuie sa merg la priveghi.
Javră,in caz ca nu intelegi tot ce ai zis e o mancare de kkt.
Hai sictir!
pt conformitate imi recunosc grava eroare:
Persoanele care se deplasează pe drumul public în grupuri organizate şi coloanele militare trebuie să circule grupate câte două sau, după caz, câte trei, pe partea stângă a părţii carosabile, în sensul lor de mers.
Alex.D asa o fi, sunt un jeg pentru ca nu ma astept sa ma protejeze altii si respect niste reguli minimale ca sa ma feresc de situatii care-mi pun viata in pericol. Instanta probabil va retine ceea ce am spus si eu, ca victimele poarta o parte din culpa deoarece mergeau pe carosabil. Asta nu inseamna ca soferul va fi vinovat, ci doar ca retinerea acestei culpe ii va scadea probabil pedeapsa. Probabil avocatul lui va incerca sa demonstreze ca drogurile nu i-au afectat capacitatea de a conduce (ca erau prezente in organism, dar intr-o cantitate mica, care nu inseamna ca era sub influenta lor) si ca accidentul ar fi fost greu de evitat si in situatia in care nu s-ar fi drogat. Si uite asa s-ar putea sa dispara si acuzatia de omor din culpa. Cauta spete similare, vei vedea ca asa se intampla. S-a intamplat chiar in cazul Anastasiei, fetita care a inspirat legea omonima. Si uite asa o sa faca puscarie vreo 3-4 ani si aia a fost, dar pe copiii aia nu ii aduce nimeni inapoi. Te inteleg, esti sub influenta emotiilor, nu gandesti limpede acum.
Ceea ce eu invat din acest caz este cat de important e sa mergi ca pieton pe partea corecta a drumului, ca altfel risti sa vina unul si sa te loveasca din spate. S-au pus singuri intr-o situatie periculoasa si pericolul a aparut. Cum am spus si in primul comentariu, nu poti controla ce fac soferii pe strada, dar poti controla pe care parte a drumului mergi astfel incat sa fii cat mai in siguranta.
*asta nu inseamna ca soferul va fi NEvinovat.
Ce am zis eu, dar explicat de un avocat: „Chiar dacă se reține o culpă pentru victime – o să se facă o expertiză și o să se înțeleagă cine a creat starea de pericol și care ar fi fost posibilitățile de evitare. Adică, trebuie să se determine, în primul rând, dacă era un loc cu vizibilitate – dacă persoana care conducea ar fi fost în deplinătatea facultăților fizice, ar fi putut să vadă în vreun fel, în caz că era vreo zonă întunecată ș.a. Simplul fapt că victimele ar fi circulat pe carosabil, și nu în sens invers, cum se circulă oriunde regulamentar, nu va conduce în mod obligatoriu la reținerea unei culpe concurente. Și, oricum, această culpă concurentă este cuantificabilă în procente. Adică se poate reține o culpă de 5% care o să prezinte importanță în principal pe latura civilă a cauzei. Adică, în cazul în care se stabilește, să zicem, o despăgubire de 10 lei și o culpă de 5% pentru victimă, se va da doar 9,5 lei”, explică avocatul.
Realitatea il contrazice, in sensul ca cel putin in cazurile mediatizate instanta a tinut cont de culpa concurenta si la stabilirea pedepsei.
Păcat de tinerii ăia morți. Mergeau liniștiți pe trotuar și i-a secerat un tip care se credea cool.
19 ani. Termini liceul, te plimbi pe stradă, te întrebi unde o să dai la facultate să începi o carieră și te rade de pe caldarâm un BMW ultimul răcnet.
nu mergeau pe trotuar, erau intre localitati si mergeau pe marginea drumului.
ăăăăă, la marginea șoselelor, între localități, există trotuare?
eu personal n-am prea văzut, dar poate n-am fost atentă.
AB, intre vama veche si 2 mai exista trotuar, si nu la limita drumului ci la vreo 2 metri si peste sant.
Ar fi frumos sa stam la o masa si sa discutam civilizat despre cum putem scadea numarul de accidente rutiere. Implicit sa crestem siguranta in traficul rutier.
In primul rand, Politia nu mai publica statistici.
Sunt placut surprins ca Hotnews a reusit sa scoata o statistica cu numarul de accidente pe judete.
Cauza accidentelor in Timis, din presa locala:
22% indisciplina pietonilor
17% neacordare de prioritate pietonilor sau autovehiculelor
14% neatentie la volan
10% nerespectarea regimului legal de viteza
Activitatea Politiei:
3% amenzi pietoni
1.2% amenzi pentru neacordare de prioritate
32% amenzi pentru nerespectarea vitezei legale
Sursa: www punct tion punct ro/eveniment/a-crescut-numarul-mortilor-in-accidente-in-timis-indisciplina-pietonilor-si-neatentia-la-volan-printre-cauzele-principale-1629744/
Am scris punct ca sa pot participa la discutie.
Pot da exemple nenumarate din traficul din Timisoara si Timis.
Doar in ultima saptamana:
– pietoni care trec prin loc nepermis, cu toate ca au la 50 de metri trecere semforizata
– taxi care vine pe verde intermitent si franeaza la limita sau intimidare(?) pe trecerea de pietoni
– prima masina la semafor, se face verde, dar are alte lucruri de facut sau masina oprita la iesirea cu bariera din parcarea din Mall dar nu s-a gandit sa o traga pe dreapta sa nu incurce
– avem radarele instalate de primarie care arata frecvent depasiri de viteza, le vad si eu si altii, mai putin Politia
A fost o disputa intre Primarie si Politie cu privire la sistemul de management al traficului, la care Politia le-a dat cu tifla si le-a zis sa isi vada dracului de treaba.
Primaria reclama ca erau intre 4000 si 5000 de treceri pe rosu pe zi in intersectiile semaforizate si supravegheate video.
Da, am avea destule lucruri despre care sa discutam si destule idei pe care sa le incercam pentru a creste siguranta traficului.
Din pacate Politia e o institutie retrograda care nu poate asimila noi tehnici de management si noi tehnologii pentru a creste siguranta traficului.
Pietonul are voie sa treaca prin loc nepermis, pe la coltul strazii, daca respecta conditiile din Regulament. Si daca nu exista trotuar pietonul are voie sa circule pe marginea carosabilului (cum se pare ca nu stiu unii antepostatori).
Orice comparatie directa intre % de amenzi si % de cauze ale accidentelor este cam inutila si nu spune mare lucru. Conteaza multe alte lucruri inclusiv tematica actiunilor Politiei rutiere.
@Trl, „pietonul are voie sa treaca prin loc nepermis”.
Contextualizez trecerea prin loc nepermis:
– calea Circumvalatiunii din Timisoara intre Kaufland si Mega Image.
– sunt 400 m intre 2 treceri de pietoni semaforizate
– sunt 2 benzi de circulatie pe sens
– e ora de varf pentru trafic
– pietonul trece strada la 50 m de trecerea de pietoni
Scrie textul de lege care permite pietonilor sa treaca prin loc nepermis.
Articolul 72 aliniatul 3 din OUG 195/2002
(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.
Articolul 167 din Regulamentul de aplicare OUG
(1) Se interzice pietonilor și persoanelor asimilate acestora:
d) să traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise;
Concluzie: habar n-ai despre ce vorbesti si nu e de mirare ca indisciplina pietonilor e o cauza majora de accidente.
Ia uimeste-ma cu tematica actiunilor Politiei Rutiere.
Iti spun frumos: au sistem de management al traficului pentru a detecta treceri pe rosu si mers cu viteza si nu il folosesc.
Ce alte actiuni intreprinde Politia Rutiera in afara de a sta cu radarul? care este eficienta acestor actiuni (de ex: am intreprins actiunea x si am redus cu y numarul de accidente) si cat costa introducerea actiunilor la nivel national?
Asa-i ca nu stii? Ca Politia nu publica astfel de statistici.
Care alte lucruri conteaza? Cu date si cifre, nu cu povesti.
Ce vreau sa spun prin juxtapunerea procentelor, este ca Politia Rutiera nu are actiuni concrete si masurabile pentru a reduce sau elimina cauzele accidentelor rutiere.
Daca era colt de strada acolo, si a respectat condițiile din Regulament, a traversat legal. Nu contează ca era o trecere la 50 sau 500 de metri, nu exista vreun criteriu de distanta în Regulament (gen dacă nu exista trecere de pietoni la mai putin de 100 de metri). Nu am specificat loc nepermis în general, ci varianta pe la colțul străzii dar unora le place sa scoată din context diverse afirmații. Ești cumva jurnalizda Necris ?
Aici la Iasi te feresti de masinile cu numere de VS si BT
Parintii vin si spun prin avocati ca sunt oameni normali. Adica educatia acestui criminal este normala. Epatare, poze cu bani si calare pe masini, consum de droguri, condus cu mare viteza, nerecunoasterea vinei, grosolanie, etc sunt atributele unui derbedeu si daca parintii la varsta lor inca nu au realizat, le zic eu: voi sunteti mai derbedei ca odrasla voastra si voi ati ucis copiii aia prin educatia „normala” pe care i-ati oferit-o.
Vrancea:
3 cauze dupa mine.
1. Se bea mult si se conduce. Inconstienta primitiva si creier atrofiat.
2. Tineri, in special masculi, de 18-19 ani, carnet abia luat, 0 experienta, dat in specatacol in oras seara. Lipsa de educatie si control parental. Varsta aia e pacatoasa rau, hormoni amestecati cu inconstienta si masini cu prea multi cai pentru experienta lor. Astia care nu apuca sa faca prostii isi mai revin pe la 25-30, cand se echilibreaza chimic. Nu toti, dupa noroc si educatie.
3. Drumuri dezastru. E85 e o ruleta ruseasca mereu. Toate drumurile din judet si de prin alea de pe langa de fapt sunt intr-o bezna medievala.
Mentiuni onorabile: statul pe telefon, tembeli noaptea pe marginea drumului cu treaba si alte primitivisme de astea.
@Arthur: toate cele trei cauze enumerate de tine au în spate lipsa miliției. Lipsa autorității naște haos. Asta e principalul motiv pt numărul de morți de pe șosele. Orice milițian din orice judet dacă își face treaba, zilnic poate ANULA (nu suspenda) dreptul de a conduce pt cel puțin 10-15 șoferi.
Partial de acord, doar pentru primele doua puncte, cu toate ca politia ar avea efect doar asupra efectelor, nu si asupra cauzelor. Avem o problema mare cu alcoolul si educatia pe acolo.
Cat despre punctul 3, va zic sincer ca e o adevarata aventura sa mergi pe e85 vreo 200km noaptea. E bezna peste tot, mergi dupa miros mai mult, e o epuizare psihica de parca ai conduce 1200km nu 200. Real e cu 50 de ani in urma drumul ala..
Să înțeleg că regretul e cheia?
De fapt stai, că o greșeală recunscută, e pe jumătate iertată.
Principalul motiv pt județul Arad este că încă se vând permise. Sigur mai sunt net prinși unii dar în general 90% dintre suedezi sau interlopi au permise și cei ce lucrează pentru ei așișderea. Având în vedere că majoritatea nu știu să scrie este strigător la cer.
Al doilea este lipsa TOTALĂ a miliției de pe șosele. In municipiu vezi locala prin intersecții dar numai la anumite ore iar în județ eternele filtre din boscheți unde dacă ești în regulă te întreabă de tot, triunghi, două veste, tot poate poate mai ciupesc ceva bănuți. Asta înțelege IPJ Arad că înseamnă poliție rutieră.
Al tre
faza e că nici să citească nu știu. că la asta e nevoie de semne de circulație.
Vara asta am mai bagat 1000km prin Ro. Indiferent de judet/ti0 de masina, oamenii sunt prosti. Si ii vezi, ca nu stiu sa stea pe banda cum trebuie:
1. ies in depasiri asigurandu-se doar din fata, ca ala din spate mai da-l in plm, ce, nu vede ca am semnalizat? (Asta daca semnalizeaza)
2. depasesc unde nu au loc, mai ales ca sunt bolizi care prind 5 km/h peste viteza celui pe care il depasesc.
3. Se sperie de viraje. La propriu, se sperie si dau in frane, chit ca e curba de luat la 70 la ora, ai limitator de 70 (!!!), ei aleg sa mearga cu 30 in viraj, ca e dreptul lor.
4. Se sperie de masini mari: defender 4 pe autostrada, zburda la 160+. Cand devansa un tir/autocar, frana si trecea cu 100 prin dreptul lor.
5. Banda a 2a e a lor. Ce, ma?? Nu e din cauza mea coloana, eu merg cu 100 pe banda a 2a, nu vezi ca in 2 km e un tir? Stau aici.
6. Politia inseamna frana! Esti in afara localitatii, vezi ca zice Waze de politie, dai in frana! Cat e limita de viteza? Plm, nush, sigur sunt ok cu 50 la ora. Ce-i drept, pe autostrada raman la 100. Pe banda a 2a.
Despre Politia Rutiera… Daca le iei radarele, i-ai nenorocit. Adica nici macar seara, cand vezi ca sunt pe drum toate cazanele care nu au lumini, nu faci nimic in afara de panda… Sau ziua, cand vezi ca vine un nor de fum spre tine, macar sa intinzi o mana pe geam si sa vezi de ce fumega ala, ca poate i-a udat careva carbunii cu care alimenteaza locomotiva… Nu, sunt ocupati sa „nu a pastrat distanta coreapunzatoare”.
Cam asta e cu traficul la noi: poti sa faci orice cacat, regulile sunt doar pentru a lua permisul, ca oricum nu e ca si cum te poate sanctiona cineva. Daca faci nasolie… Aia e. Vezi tu dupa aia.
Lipsa Politiei, sau altfel zis sa aplice legea ca reglementari sunt… mai bune sau mai proaste.
Elocvent mi se pare cum multi din astia care conduc mizer imediat ce trec granita daca limita e 30 merg cu 28, nu mai depasesc coloane, nu mai blocheaza intersectii etc. Pt ca acolo costa tati, si cand intr-o luna muncesti pt amenzi nu iti mai vine a face mizerii.
Sunt din Dolj si din cauza asta cred ca se produc atatea accidente in judet:
1. Nu mai exista Politie, cred ca au desfintat-o. Acum 10-15 ani in 40 km, gaseai cel putin 3-4 radare/masini patruland, acum 0. Nu am mai vazut o masina de politie de luni bune.
2. Lumea nu are rabdare. Toata lumea trebuie sa depaseasca in secunda 2, un tir, un tractor, orice, nu conteaza ca nu e vizibilitate sau e linie continue sau orice;
3. Vad o tendinta foarte ingrijoratoare in care soferilor le iese un cretin in fata, se blocheaza si nu apasa frana. Nimeni aici nu are tendinta macar sa ia piciorul de pe acceleratie cand vede ceva in fata la o distanta nu foarte mare. Ala de e in fata trebuie sa se dea la o parte, nu se da, intra cretinul cu 100-120 km/h in plin.
4. O parte din statistica aia (nu foarte mare, dar este) sunt soferii de Olt.
5. Se dau si se reinnoiesc permise pe ochi frumosi (a se citi mita). O gramada de bosorogi la volan + tineri care habar nu au sa conduca;
Problema in tot scandalul asta pleaca din zona de aplicare a legilor si a justitiei pe care chipurile o aparam. La nivel de ce s-a intamplat in Vama Veche, smecherasul nostru nu era la prima experienta cu drogurile(vezi articolul din libertatea), respectiv era destul de constient ca parintii il vor ajuta. Este doar Mario Iorgulescu pe repeat in Vama Veche, trebuie doar sa iasa din arest si vad o relocare in Italia.
Revenind la ce inseamna fenomenul drogurilor, lucrurile au luat-o prea mult razna pentru a mai putea fi controlate. Asa ca inaspresti pedepsele pentru tot, incepand de la consum si bagi inchisoarea pe viata(nu suntem in Malaezia totusi) pentru orice inseamna trafic de droguri. Iar pentru tinerii amatori de experiente sau curiosi, un voluntariat de 1 luna la un centru de dezintoxicare. In acelasi timp tot ce inseamna antidrog iei la puricat sa vezi pe ce au frecat menta atata timp. Asta daca vrei sa controlezi fenomenul si sa nu ajungi la livrari personalizate de droguri acasa cum se intampla prin niste state civilizate care dau lectiei Romaniei la aceste lucruri.
si de ce nu procedam la fel si cu alcoolul? numarul soferilor beti care au produs accidente cu victime este de vreo 10 ori mai mare decat al celor drogati. prin urmare, alcoolul este o problema mult mai mare decat drogurile. de ce sa nu interzicem alcoolul si sa fie condamnati toti cei care vand alcool?
@cristi
Eram curios cand o sa apara cineva sa mute discutia spre alcool. In fond argumentul este foarte atragator, doar ca se pierde un pic esenta.
In primul rand alcoolul pentru foarte multa lume este un lubrifiant social antic acceptat. Au fost experiemente de interzicerea sa prin SUA, iar efectul a fost fix pe dos. Pe langa asta alcoolul este disponibil oricarei persoane care raspunde in fata legii cel putin in UE(exceptie Suedia unde alcoolul se vinde in magazine detinute de stat cu program fix). Faptul ca ai mai multe accidente cauzate de oameni ce s-au urcat bauti la volan e undeva logic, caci alcoolul este in continuare legal, iar multi oameni sunt prosti. Faptul ca numarul de accidente cu victime cauzate de soferi ce au consumat substante interzise a crescut enorm fata de alti ani, denota o problema mai profunda.
In al doilea rand hai sa privim un pic datele cu privire la care cetatenii romani iau contact cu drogurile si mai ales varstele de la care incep acest lucru. Acum 15-20 de ani tot ce insemna droguri necesita ceva bani sau relatii. Acum ai internet si canalul de distributie este mult mai larg, iar oricine vrea sa cumpere trebuie doar sa-si bata capul. Faptul ca in anumite zone din capitala se vind droguri ziua-n amiaza mare e o problema. Una este sa ai ceva extrem de izolat gen un caz la un an si alta este sa ai cel putin pe luna un caz in care vreun geniu a luat ceva si s-a crezut sofer. Asta indirect denota o crestere a consumului si indirect a scaparea a fenomenului de sub control. Caci la trafic de droguri se mai adauga si alte povesti(proxenetism, trafic de persoane).
Cazul asta este testul societatii romanesti asupra cum vrea sa se pozitioneze pe aceasta tema. Si nu spun ca alcoolul nu ar trebui inlocuit sau nu, spun doar ca fenomenul a scapat de sub control si ca efectele sunt nasoale.
Te-ai gandit ca numarul accidentelor cauzate de soferi drogati a crescut doar pentru ca acum pot fi depistati? Pana la drugtest, ti se punea fiola si daca iesea 0, se termina povestea, nu erai trimis la analize de sange. Se intampla asta doar daca era vizibil faptul ca esti sub influenta drogurilor, de ex prezentai un comportament dubios. Fenomenul exista si inainte, doar ca nu era depistat. Iar acum drugtest nu indica faptul ca esti sub influenta drogurilor, ci faptul ca ai droguri in organism, ceea ce este cu totul altceva. Ai fost in Amsterdam in urma cu 3 luni si un week-end intreg ai fumat? Felicitari, 3-6 luni stai pe bara pana iti iese drogul marijuana din organism. Asta inseamna ca 3-6 luni esti sub influenta unui joint? Nu. Inseamna doar ca poate fi depistata substanta in corpul tau. Spre deosebire, daca sufli in etilotest si aparatul indica prezenta alcoolului, cu siguranta esti sub influenta alcoolului si reprezinti un pericol. Atitudinea generala este ipocrita: stim ca mult mai multe persoane mor din cauza alcoolului decat a drogurilor, dar cum alcool am servit si noi si ne place spritzul, dam vina pe droguri. Asta arata ca de fapt nu dorim sa rezolvam problema accidentelor rutiere, ci doar cautam un tap ispasitor.
@cristi
Problema accidentelor rutiere se rezolva foarte simplu. Te apuci si pui camere fixe de viteza in zonele cu probleme si amendezi orice rahat. Dupa asta te apuci si adaptezi infrastructura pe unde poti si cum poti, dupa care pui camere de fixe de viteza. Faci asta consistent vreo 2-3 ani o sa rezolvi o parte din probleme. In timpul asta tot ce inseamna politie stat cu radaru in boscheti se muta la actiuni de verificare a soferilor in zonele stiute cu probleme.
Te apuci si faci consistent astea ai rezolvat o parte din problema. Insa o sa ramana restul problemei numita trafic de droguri plus criminalitate organizata. Aici solutiile nu sunt foarte dragute, insa daca nu te apuci sa controlezi cat de cat fenomenul te poti trezi ca tarile din America Latina. Stiu ca pare sf, dar Ecuadorul este un studiu de caz de la cum poti ajunge ca un adevarat stat nefunctional.
Legat de discutia despre droguri si alcool si cum ambele fac victime, mi se pare doar o discutie sterila. Ambele sunt la fel de nocive pentru organism si iti pot crea reale probleme sau te pot ucide. Diferenta sta in orizontul de timp si modul in care te raportezi la ele. Cu toate acestea societatea romaneasca in ansamblul ei are o mai mare lejeritate la felul in care percepe alcoolul comparativ cu drogurile. Si nu stiu daca are legatura cu faptul ca suntem in partea asta de Europa sau gradul de conservatori in societate.
Salut Zoso,
Concret la intrebarea: Cate echipaje intalnesti in 100 de km dar in 300 iti pot raspunde.
Fac destul de des drumul Bucuresti – Craiova, mai exact langa si sunt fix 300 de km.
De multe ori acest drum este parcurs in perioadele in care exista libere legale de la stat. Si iti spun sincer, niciodata, dar niciodata nu am intalnit un echipaj de politie.
-câte echipaje de poliție întâlnește un șofer in 100km? dar în 300?
– nici unul. nu avem nici radare care sa dea amenzi cu poze frumos. asa ca fiecare bombardeaza cum vrea.
eu as aresta avocatul doar pentru „fiu de beizadea”.
Avocatul isi face treaba, si daca ar fi sa arestezi pe cineva pentru declaratii de presa poti sa incepi cu toate programele de guvernare din 90 incoace.. Pare-se ca este avocat bun, pregateste deja terenul pentru aparare.
vezi ca ai ratat esentialul.
admiterea la drept are ca proba principala limba romana.
omul nu cunoaste un cuvant destul de simplu, beizadea, adica nu stie limba romana, adica nu ar fi putut fi admis la facultatea de drept si cu atat mai putin sa o absolve, deci practica ilegal meseria de avocat, chestie care eu stiu ca e penala. adica se termina minim cu un pic de arest.
Am coborât ieri din Poiana Brașov cu autobuzul și m-am uitat tot timpul la drum. Aproape fiecare mașină din contrasens tăia curba de stânga și când vedeau autobuzul brusc păreau că se cacă umpic pe ei. Aș zice că nici nu-și dau seama ce fac. E doar normal. Se taie curbele la 20 la oră. Adică, n-au nici unul dintre beneficiile tăiatului de curbe măcar. Doar se pun în pericol singur. Mno, acum să zicem că toate astea se întâmplă la viteze de 5-6 ori mai mari și atunci avem accidente de toată frumusețea doar din cauza asta. Plin orașul de puștani care vor să se întreacă non-stop. Non-stop. Pula mia, nu i-a dus pe gabori să cumpere și niște BMW-uri necolantate și să tot dea ture prin zonele cu raceri. Ar prinde la ei cu tonele. Permis luat pe minim un an-doi și multă muie.
de origine din Bacau. cred ca se produc accidente din cauzele:
1. E85 care da impresia de autostrada dar fara separator de sensuri. a primit pana si porecla ‘drumul mortii’
2. expatii care vin vara in vizita pe la rude si flexeaza cu masini inchiriate si cu comportament amendabil in tarile de munca
3. nu sunt soferi care sa accepte feedback. din pool-ul de oameni care pot conduce legal, cam oricine cu pretentii de la sine a plecat de acolo la maximum 20 de ani. au ramas batraneii (60-80) carora n-ai ce sa le spui, ca ei cred ca varsta = intelepciune , si cei 18-20, dornici de epatare, care conduc cu hormonii si speri sa le vina mintea la cap candva
La Arad (sau Oradea) i-a explodat unui penelist mașina. De atunci, nu s-a mai spus nimic cum sau de ce…
@Phaff: ” La Arad (sau Oradea) i-a explodat unui penelist mașina. De atunci, nu s-a mai spus nimic cum sau de ce…”
Ai dreptate dar nu totală. Nu era pnlist era fostul socru al unuia. Dar…Într-adevăr în Arad o dată la 8-10 ani, cineva care se opune sistemului este omorât în stil mafiot( cazul Trifa sau mai recent Crișan )sau dispare fără urmă ( cazul Abel). Totuși nu cred că limbricii ăia de la permise care luau mită sau cârnații care conduc miliția rutieră din Arad, pot fi bănuiți de legături cu cei ce comit acele „avertismente”.
Acele avertismente sunt și pt cei care încă cred că mai avem scăpare. Nu știu la alții cum e da’ Cel puțin Aradul este căpușat până-n măduvă.
De ce ai simțit nevoia să faci precizarea asta?
Cine – nume, prenume, porecle… ?
@Phaff: „De ce ai simțit nevoia să faci precizarea asta?” De ce mă întrebi? 😂
„Cine – nume, prenume, porecle… ?” Sunt în presa locală. Pari un om care cunoaște internetul. Informațiile sunt free.
Fă niște copy+paste-uri, o fi informația free da’ e cu duzina & nu știu să fac pe arhivarul internetului.
Eu stiam ca daca ai mai mult de 0.5 grame intri la trafic de droguri , deci sub incidenta penala . Asta cum dracu’ n-a patit nimic dupa ce l-au prins cu 0,68 grame !?
Hai ca am incurcat borcanele . e vorba de 5 grame nu juma de gram . My bad.
Suceava: permise pe șpagă, bombardieri cu aere… Mulți nespălați cu 4 clase și-au luat permise și mașini de lux care sunt într-o stare precară. Știu ce se întâmplă prin service-uri pentru că săptămânal merg cu 3 mașini pe care le pregătesc de drumuri externe. Am văzut un coclit cu A6 din 2002 care a suspendat frâna spate pe motiv „că nu o să dea o căruță de bani pe doi etrieri pe care nici așa nu îi folosește la capacitate maximă”. Vreți mai mult? Asta-i țara! Când cei de la ITP sau RAR dau de așa ceva proprietarii ar trebui trimiși direct la închisoare, judecați în regim de urgență.
Galați – acordarea de prioritate e un concept necunoscut, toți instructorii auto sunt foști polițiști, tineri pensionari.
Ei acuma, nu-i discrimina pe colegii lor din jandarmerie, doi ș-un sfert & servicii. Și ei sunt „tineri”.
Asa „lenti” cum sunt ardelenii, principala cauza a accidentelor auto in Bihor pare sa fie viteza combinata cu neatentia. In fiecare sofer,mai ales incepator , zace un Schumacher latent. Apoi tot ce e posesori de peste 1.9 tdi sau echivalent benzinar, e sub demnitatea lor sa mearga in coloana sau in spatele unui Logan de exemplu. Tot ce e auto inmatriculat in SJ, multe aparute in Oradea, conduc f prost.
Da, parintii lui au bani, mult peste nivelul mediu…dar nu bogati gen ”poponet”.
Da, tac-su de vreo 3 ani incearca sa-l extraga din gasca aia de zombalai si daia s-a si mutat cu el o perioada mai lunga in NL ca sa-l tina sub supraveghere, reusise pana sa revina in Ro si sa inceapa iar ”plimbarile”la Nuba urmate de chefuri monstru acasa cu tot felul de jupuite/scurse si decibeli fara numar!
II fura din bani etc…
A incercat sa-l puna pe alta traiectorie, cochetand cu motor-sportul, masinile de epoca sau ambarcatiunile!
Cand credea ca a reusit, iata ca iedutul a comis-o grav!
Va asigur ca tac-su regreta amarnic si nu cred ca o sa faca prea mari eforturi sa-l ”scoata”, stie ca si-a primit lectia!
cum îți fură un copil din bani dacă banii sunt în cont și pe card? ținea ta-su acasă cash masiv, berceanu style?
deschide puțin aplicația de la banca sa îți arat o schema.
@Vali – am vazut ceva articol in care Monica Tatoiu (yeah, I know) il acuza pe tatic ca a primit la sacosa vreo 17 milioane de euro din Sicilia.
Asa ca probabil mai erau ceva resturi prin casa si pustiul le folosea fara jena.
George, tizule, cu tot respectul, spală-te pe dinți că ți-a rămas căcat pe gingii.
Dacă știu că am un copil drogangiu nu mă asigur că ia permisul cât de repede posibil. Dacă am un copil drongagiu nu îi dau mașinile mele pe mână.
Când căcatul se împute, vine avocatul PSD să mă scoată. Ah, a fost oprit de două ori și nu i s-a verificat dacă are RCA. A fost oprit și dus la secție că a fost prins cu droguri dar a fost lăsat să plece cu mașina.
George tată, ești jegos cu toată spălarea asta de cadavre. Un oarecare dacă era prins cu droguri în mașina era lasăt sa plece pur și simplu? Nu au fost date telefoane? Sper să nu îmi răspunzi de rușine de cât de prost ai fost.
Pai din nou ne intoarcem la alte articole de aici. Politia e degeaba si politistii sunt doar de 2 categorii: prosti sau corupti. „Nu prezenta semne spefifice consumului de substante psihoactive”. Desi conducea aiurea si au fost reclamatii in acest sens
https://ziare.com/vlad-pascu/sofer-accident-2-mai-oprit-politie-doua-ori-inainte-1821484
Din cate am vazut foarte multe accidente se intampla din cauza ca oamenii sunt foarte nehotarati… gen sa intru in depasire sau nu… hmmm, hai sa intru… dupa care a pierdut secunde bune si intra in depasire, iar cand vede ca nu poate sa depaseasca in loc de frana si sa traga inapoi pe banda accelereaza coaja si uite asa… poc
La fel si cu iesitul in intersectii… sa ies sau sa nu ies… hmmm… hai sa ies…. poc
Se fac accidente mortale pentru ca nu e infrastructura… daca ai putea merge oradea-Bucuresti pe autostrada ai avea sute de km de drum in care n-ai face accident frontal… restul sunt povesti.
In bihor e simplu. Nu ai drumuri de calitate, iar unde ai satele sunt legate intre ele doar de buruiana dintre indicatoare. Apoi primii 3 km de drum drept cu curba semnalizata necorespunzator si uite gicule, ai accidentul si mortul. Mortul e de vina.
In cate judete ai mai fost sau ce compari cand zici ca nu sunt drumuri de calitate? Nu sunt grozave, dar nu mi se par cu nimic mai rele decat cele din alte judete. Cat despre curbe si cat de bine sunt semnalizate, problema e la sofer. Daca te surprinde o curba cu viteza prea mare, e vina soferului. Nu stii drumul sau curba? Mergi putin mai incet, macar prima data pana vezi traseul, sau poti folosi un GPS unde iti cam faci o idee dinainte cat e de periculoasa fiecare curba.
In cate judete bujorule? Cam in toate judetele avand in vedere ca la noi concediul inseamna doar romania si concediul e lung, 30 de zile pe an fara zilele libere legale…
Stiu ca ai dezbarut acest subiect la un moment legat de un interlop. Am vazut in media ca ii centura fata, ca politisri l-au lasat sa isi acopere fata cu tricoul. Mai ca ii angajau bodyguard sa il protejeze. De ce? Ii este rusine, frica. Eu vreau sa il vad, sa il recunoasca toata lumea
Cam ce am observat eu mergând mai des prin județele astea
BN – tăiatul curbelor, depășiri pe linie continuă
CJ – lipsă de răbdare, se bagă să depășească bicicliști, tractoare, tiruri ând au mașini pe contrasens și forțează reintrarea pe bandă. Pe viraje merg încet și pe linie dreaptă îi dau cox.
HD – ăștia știu să ia mai bine curbele, dar dai peste adormiți care nu merg în ritm cu traficul și ocazionalul bombardier care nu are răbdare
La toate soluția ar fi să vezi milițieni care nu stau doar în boscheți cu radarul.
La mine in sat nu sunt accidente auto. Nu stiu daca are vreo legatura dar DN1 trece pe langa, nu prin.
Neamt, mai exact Tg. Neamt, Ozana, Ion Creanga, bla bla.
Rupti de beti de la nunti conduc fara stres, de la 15 ani se consuma indiferent din ce clasa sociala esti, apoi conduc ca oricum nu e nimeni sa ii ia la intrebari. Singura grija a politistilor este sa stea la panda unde au mutat limita intratii in localitate si sa salte permise. Un club de acolo a functionat 3 ani fara casa de marcat, drogurile erau pe mese weekend de weekend, baietii aia mai la inceput de drum din Politie erau in fiecare weekend acolo. In rest, nimic, ciorile zonale fura, agreseaza, tot tacamul si evident, nimeni nu are treaba cu ei.