Accident frontal în Giurgiu

Două janghine de mașini, mergând pe banda a doua, pe o șosea fără despărțitoare pe mijloc. Comunicatul Poliției: mașinile au luat foc de la instalațiile de GPL. Uitați-vă la poza a doua, ăia din mașini au murit pe loc. Puteau să nu ia foc, nu mai conta, dar nah, Poliția… Și dacă știți zona, știți că se pierde ușor controlul mașinii dacă ești prost. Cu niște despărțitoare se întâmpla ca aici, poate scăpau doar cu răni, nu mureau 4 oameni instant.

accident-frontal-giurgiu-1 accident-frontal-giurgiu-2 accident-frontal-giurgiu-3

Altfel, încercați să vă uitați și la mașinile de pe contrasens, nu doar la bara mașinii din fața voastră.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Sa te c*** pe el gpl. Nu zic ca e de la gpl doar, dar daca aia in urma impactului nu murisera si au ramas blocati, gpl-ul i-a omorat garantat. Asadar fuga la instalat gpl ca si asa am observat o crestere in pretul carburantilor.

    00
    • Fix la fel ii putea omorî și benzina. Ai auzit de mașini pe benzină care iau foc în urma accidentelor? Să te caci pe ea de benzină. Tu ai zis-o.

      00
    • nu e adevărat! ferrari alea care iau foc pe autostradă sunt pe gpl!!! :D

    • dimpitriva, gpl in contact cu aerul se evapora, benzina se imbiba

    • @Arhi
      Deci cum?
      Benzina se imbiba in contact cu aerul? Se imbiba in ce? In aer?
      GPL-ul se evapora? Pai nu vaporii sunt cei care iau foc?

      Recomand cafea dimineata

      00
    • da da. apa fierbe la 100 de grade unghiul drept la 90

      00
    • Si cind te gindesti ca la un moment se vorbea de masini cu fuel cell cu hidrogen. Mult mai periculos si explozii mai intense.

      00
    • @C

      Ideea e mai simpla, si trebuia inteleasa usor: in eventualitatea unui accident care fisureaza butelia, gazul iese in atmosfera si pleaca la mama lui, nu arde. Gazul arde la o anumita concentratie. In aer liber, concentratia aia e fix pix, ca n-ai conducta de gaz, ai un rahat de butelie. Pe de alta parte, in caz de accident cu benzina si rezervor perforat, benzina – e lichid, cred ca stii – curge si intra in tot, si daca apare o scanteie acel tot – scaune, haine etc – ard considerabil mai cu spor.

      Hai ca puteai sa-ti dai si tu seama, nu trebuia sa faci pe interesantul.

      00
    • Ferrari nu se aprindeau de la benzină, ci de la cutiile de viteze, care se supraîncălzeau. Benzina nu se aprinde așa ușor în stare lichidă, ce vezi tu în filme e vrăjeală.

      00
  2. Pe mine nu inceteaza sa ma mire accidentele de genul asta, pe drum drept si cu multe benzi. Chiar nu inteleg cum poti sa fii atat de dobitoc sa faci accident in conditiile astea.

    00
  3. Ori aveau pusa instalatia aiurea, ori nu de la gpl. Politisti tampiti, cum le stiu ei pe toate.
    O butelie de gpl taie alimentarea cu gaz cand simte o problema, de genul s-a oprit motorul sau cand nu mai primeste semnal de la ecu, din diverse motive. Deci nu, nu de la gpl au murit. Dar e bine sa speriem lumea, cel putin nu vor mai fi clienti iar pretul gazului va ramane la fel :)

    00
  4. Dupa ce depasesti revin-o pe banda intai, e mai safe …

    00
  5. Ok, te uiti si la masinile de pe contrasens si ce faci? Lamureste-ma si pe mine care ar fi procedurile cand vezi ca la 100 m in fata ta masina de pe contrasens se apropie periculos de linia despartitoare a sensurilor de mers. Intra pe contrasens? Se intoarce pe banda ei? Franez trec pe banda intai etc?

    00
    • In functie de instinct, dar FACI ceva. Nu cred ca este un cod de „proceduri”, dar ce stiu sigur este ca nu iti continui drumul in aceeasi maniera ca pana atunci. Iti da creierul un ghiont „ba, vezi ca nebunu’ ala s-ar putea sa intre in tine”. Franezi, eventual daca esti rapid in miscari te asiguri si treci pe banda 1 (multi trag stanga de volan, intrand pe contrasens)… in concluzie: FACI CEVA, reactionezi.

      00
    • De 2 ori era sa fac accident cu adormiti la volan intrati pe sensul meu de mers. Prima data l-am ocolit pe contrasens si el a intrat in sant. A doua data am tras dreapta si am claxonat si s-a trezit si a redresat. Am avut noroc de fiecare data ca i-am vazut din timp. In ambele situatii oamenii chiar adormisera de tot, aveau capul cazut pe spate.

      00
    • Incerci sa sari sau sa te bagi pe sub

      00
  6. Serios, GPL-ul a fost de vina pentru foc? Daca nu aveau GPL nu ardeau? Ma gandesc ca benzina/motorina sunt si ele destul de inflamabile.

    00
    • nu, eu ziceam că nu mai contează, ăia erau deja morți.

    • Da, nici o sansa, la cat de remodelata e cea din a doua poza.

      Dar totusi, nu in cazul de fata, e asa periculos cu GPL-ul? Ca ma gandesc sa-mi pun la Focus, imi da consum mediu/100 km 12 litri de benzina.

      00
    • da, dacă îți miroase a gaz in mașină de două luni și tu continui să fumezi în interior, e periculos. a fost un accident acum câteva luni cu niște vânători fix așa: revizia anuală nefăcută, mașina mergând prin gropi multe, ei fumau…

    • @Eugen Motorina nu e inflamabila.

      00
    • @ANV, un sfat dezinteresat pentru tine… in caz ca fumezi, stai te rog departe de benzinarii. de fapt, stai departe chiar daca nu fumezi…

      00
    • și dacă fumează din aia electronică?

    • Nu e inflamabila daca arunci un chibrit intr-o balta de motorina. Dar cu o sursa constanta de foc (sau cu compresie) bag mana in foc ca arde si motorina. Daca n-ar arde, cu ce-ar mai merge tedei-urile?

      00
  7. Vali, si o intrebare extrem de foarte off-topic, poate stii. Ce vinde DX-ul de firma (gen Samsung, Lenovo etc) sunt originale sau falsuri, ai idee? „Replici”, cum am vazut scris pe okazii si pe olx :)

    00
  8. Gpl is satan. Gpl are trei litere. Ce mai e din trei? 666. Coincidenta?

    00
  9. Acest subiect magic, GPL, care starneste atatea pasiuni in mediul online mioritic.
    Din pacate, toti au o parere, pertinenta cred ei, referitor
    La acest subiect desi ei au vazut instalatii GPL, au mers cu instalatii GPL pe masina lor niciodata.
    Stimabili, stiti macar ce inseamna GPL? Ce temperatura are in butelia aia din portbagaj pe
    Care toti o blamati , cum faceau preotii in secolul 16 cu femeile care nu se futeau cu ei?
    Ia cautati voi principiul de functionare, ce metode de siguranta sunt luate cu acea instalatie (de GPL , nu alambicul de tuica a bunicii) mai cautati si la ce impact e facuta sa reziste butelia si dupa veniti sa comentati

    00
    • O mare parte din romani inca au logica si conostintele de secol 16!!! Asa ca ce vrei…

      00
    • da, gen „mămăliga e bună și hrănitoare și nu făcută din hrană pentru animale”.

    • pentru ca nu-i asa, romanii sunt o natie care respecta legea mai ceva ca pe dumnezeu. doame feri sa isi faca vreunul ceva artizanal, ca doar ce se poate intampla, merge cu geamul deschis si aia e. adauga si factorul taximetrist si deja ipoteza aia cu gpl-ul nu mai pare asa de fantezista, nu?

      00
    • Mai bine ne-ai explica cum functioneaza

      00
    • Ce mod de a scrie ai, zici ca-s versete din Biblie…

      00
    • @Marian: Marș mă de-aici! Vii tu să ne explici cu temperatura buteliei… ce relevanță are??
      INDIFERENT de combustibilul ars, un singur lucru are relevanță: vaporii (că ăia ard). Așadar, dacă e să ne cramponăm pe siguranță, ordinea de ”safety” e clară, după gradul de volatilizare: 1. motorina, 2. benzina, 3 GPL.
      Din păcate, vaporii ăștia nu se duc toți ”la mama lor” (cum zice un retard mai sus) ci unii (nu e nevoie de mulți) ajung și jur-împrejur, și au nevoie doar de-o scînteie ca să…

      00
  10. E ceva care v-a scpat la toti…o masina era TAXI..!!! E aproape imposbil sa nu fie implicat un taxi in 80% din accidentele mai nasoale…Nu stiu cum le dau licenta dar parca au un alt cod rutier dupa care conduc.

    00
  11. Mi se pare mișto că au oprit unii să încerce să îi ajute pe ăia, cică înainte să ia foc mașinile. Probabil, înainte sa se vadă flăcările, dar nu au putut deschide ușile.
    N-am citit însă nimic despre „băh, am încercat să stingem focul cu stingatoarele pe care le aveam în mașini, dar nu am putut, am consumat toate stingatoarele.”
    Nu că ar fi contat prea mult la inpactul ăla intre două Loganuri, în total 6 stele NCAP, dar așa, ca idee.

    00
    • Crezi ca la un frontal de genul asta intre 2 Clio cu 5 stele scapi? FYI testele EURONCAP frontale se fac la o viteza combinata de 64 km/h. Daca iei 2 bucatele de fier de circa 1200KG, pui in ele 2 oameni (140KG) si carburant ajungi la o greutate combinata de aproape 3 tone si la o viteza comparabila fata de ciocnire in punct fix de 120 KPH + 120 KPH = 240 KPH.

      Deci este ca si cum un Logan, la 240 KPH ar lovi un bloc de beton. Ce zici, scapi in Clio? Eu zic ca no way. La impact energia totala e constanta. E adevarat ca discutam si despre disipare prin lucru mecanic si implicit printr-o acceleratie negativa la impact mai mica, in sensul ca o parte din energia de impact devine cinetica si o parte energie plastica, de deformare (pe cand la blocul fix de beton nu exista impact cinetic rezultant) insa…tot mort esti. E=MV patrat/2. Ori o crestere de viteza are impact exponential pe energia disipata. Concret. Daca cresti viteza de 10 ori, energia nu e de 10 ori mai mare. E de 100 ori mai mare.

      00
    • Emile, înainte de a vorbi prostii, nu mai bun be mergi la școală și o iei de la zero cu fizica de clasa a 5 a? Te întreb că văd că ești pasionat, scrii de energie cinetică, chestii.

      Hai să îți explic, că și tu, la fel ca 95.4 % din popendulație ești în eroare.

      Caz 1: două mașini, fiecare de 1.5 tone se izbesc frontal fiecare având 120 kmh. Avînd masă (inerție) egale, momentul cinic rezultat din cele 3 tone se împarte în mod egal, deci pentru fiecare e ca și cum se izbeste e un zid cu 120 kmh. Totul ține de masă, dacă una dintre mașini staționa iar alta intra în ea cu 100 kmh tot la jumate se împarte, la masă egala, deci e ca și cum se loveau cu 50 la oră.

      Caz 2 : un tren de 100 tone se izbește de o mașină de 1 tonă, fiecare având 120 kmh. Avînd mase inerțiiale extrem de inegale, în acest caz mașina preia aproape întregul moment cinetic și deși avea doar 120 kmh, e ca și cum se lovește de un zid, cu 239 kmh. Ceea ce trenul și este practic, un zid. Nu chiar 240, că un sughiț simte și trenul, dar pe acolo.

      Cu plăcere, să ții minte pe viitor.

      00
    • Am fost la scoala, am facut si ceva fizica la vremea mea. Am pe acasa si un bronz international. E drept, de prin a 9-a. Apropo se numeste moment cinetic nu moment cinic :)) In alta ordine de idei nu ti-am impartit energia aia per KG. Ti-am spus doar ca energia din sistem e de 100 de ori mai mare. Cum se repartizeaza ea difera masiv, in functie de plasticitatea ciocnirii, in functie de masele celor 2 masini samd.
      –-
      Daca iei in calcul masele in EuroNCAP ajungi la asta: The test replicates a crash between two cars of the same weight, both travelling at a speed of 50km/h.
      –-
      Ia explica-mi cum e cu energia aia la 50 KPH si cum e la 120? Ah si vezi ca in testul de la Euroncap indicele de suprapunere e de 40%.

      Vezi aici la pagina 2 in diagrama care e sansa sa surpravietuiesti la un impact de genul asta https://acrs.org.au/files/papers/arsc/2015/JurewiczC%20256%20Proposed%20vehicle%20impact%20speed%20-%20severe%20injury%20probability%20relationships%20for%20selected%20crash%20types.pdf

      00
    • @ emil sa citam din textul tau de mai sus.. „Deci este ca si cum un Logan, la 240 KPH ar lovi un bloc de beton”.

      Faci aceeasi eroare ca (aproape) toata lumea, aduni vitezele ca si cum doar una dintre masini preia intreaga energie cinetica rezultata iar cealalta zero. Ce kkt o dai la intors si ma aburesti cu medaliile tale.

      Daca tu asa ai luat bronz international, pesemne ai dat olimpiada in clasa cu Ponta.

      Si lasa tu auto-correctul de pe telefon ca a transformat cinetic in cinic, ca mai sunt vreo 3 greseli in text, nu e bai.

      00
    • Emil, e evident de ce-ai luat doar bronz, ai adunat ca fraieru’ vitezele. Ma astept sa-mi spui ca daca-l lovesc din spate pe Gigel cu 190 kmh si el are 185 kmh el va lovi masina din fata lui cu o viteza de 375 kmh.

      00
    • Emil e asa de prost incat a luat bronzu ca stia ca tepele le dai cu inel de bronz. Asa ca a furat doar medalia de bronz de la olimpiada de fizica

      00
    • @Tibi (și Emil):
      ”Caz 2 : un tren de 100 tone se izbește de o mașină de 1 tonă, fiecare având 120 kmh. Avînd mase inerțiiale extrem de inegale, în acest caz mașina preia aproape întregul moment cinetic și deși avea doar 120 kmh, e ca și cum se lovește de un zid, cu 239 kmh.”
      Tibi, dumneata ești între cei 95,4% și 99,(9)% din popendulație care cred că raționamentul tău este corect. Dar nu e. În ipoteza propusă, mașina cu masă mai mică va ”experimenta” de fapt un impact similar celui lovivirii unui zid dacă ar avea o viteză apropiată de 360 km/h! Nu stau acum să fac calcule precise, dar dacă presupunem că mașina are masă f mică iar trenul masă f mare, cifra corectă este 3 x 120km/h!
      Desigur, era de așteptat ca Emil (premiat pt fizică) să amendeze imediat această scăpare. E, totuși, un fel de-a o spune, căci el a greșit în primul rînd prin neglijarea ”elementelor elastice” (tot ce se află în fața șoferului are un ceva grad de elasticitate care te ajută în caz de impact).

      00
  12. Te uiți degeaba la mașinile de pe contrasens când ai doar 10 m ca să mai poți face ceva. Eu merg cu 80-90 pe DN și din sens opus îmi vine un băiat cu 170. Cam ce fel de super erou trebuie să fiu să evit? Soluția e un SUV mare – intră sub tine și aia e, asta dacă nu e camion sau ceva mai mare decât tine.

    00
  13. Cum arata loganurile alea… Da ce viteza aveau frate? 40?

    00
  14. i-a dat de l-a julit.

    00
  15. Am patit si eu acum 2 saptamani in Brasov o faza deasta. Un tip intr-un logan (masina inlocuitoare de la un service BV 51 GAN) mergea pe contrasens si la un momendat ne-am intalnit. L-am ocolit in ultimul moment dupa care am intors sa ma duc sa vad ce e cu el . Dupa 100 m ,oprise intr-o statie de autobuz, privea in gol .. ori era drogat ,ori statuse pe telefon si si-a dat seama ce a facut.

    00
  16. NOU
    #61

    Am vazut un diesel care a luat foc din mers, nici macar nu s-a busit de ceva. La cum arata masinile alea probabil ca ardeau oricum…

    00
  17. Poti sa pierzi controlul unei masini foarte usor. Stiu ca e cool sa facem pe Batman, insa realitatea asta e. Ai nevoie de doar o fractiune de secunda. Exemplu: esti in masina pe autostrada, 140, iti suna telefonul, te uiti la ecran iei o groapa, faci explozie, si te roll-uiesti. Restul e fizica.

    00
    • Scenariul ala e final destination nu fizica. Dar se întâmplă. Mai adaugi si un camion cu bușteni și o muscă în ochi la momentul cheie si gata.

      00
  18. Drumul spre Giurgiu dinspre Bucuresti este chiar foarte ok, am fost asta-vara pe el si te imbie la viteza. Daca pe traseu’ asta s-au ciocnit chiar nu ma mir.

    00
  19. Parerea mea e ca: Unul a facut o prostie si s-a lovit de altul. Masinile erau cum erau, pt ca Romania. Nu aveau oamenii bani de mai mult si pace. Cum si-au dat seama politisti ca au luat foc de la instalatia GPL nu reusesc sa inteleg? Dar nici nu am argumente sa-i contrazic. Nu ma pricep la masini si nici la GPL.Ma gandesc ca desi aveau instalatii GPL poate ca aveau si ceva benzina in rezervoare.Faptul ca ai o masina cu instalatie GPL nu inseamna ca nu poti merge si pe benzina. Poate ca benzina e de vina. E doar o ipoteza nu o concluzie.
    Mi se pare ca dl Vali a exagerat un pic cu concluziile. De ce spun asta? Ai spus ca erau 2 janghine de masini? Cum ai ajuns la concluzia asta? Pt ca erau o marca ce produce masini mai „de buget”? Pt ca actiunea se petrecea in Giurgiu? Eu in poze nu reusesc sa-mi dau seama de starea tehnica a autoturismelor inainte de accident. E adevarat am si un monitor mai vechi. Cum spuneam la inceput: Parerea mea e ca atat domnii de la rutiera cat si autorul acestui articol au tras concluzii pripite. E doar parerea mea si nu-mi pasa de ce cred spiridusii.

    00
  20. oamenii ăștia zic că benzina face bum mai frumos ca gpl-ul. pe de altă parte, da, există presupunerea că instalația era improvizată, caz în care polițiștii ar fi trebuit să formuleze corect: „de la instalația gpl improvizată”
    https://www.youtube.com/watch?v=AG4JwbK3-q0

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.