Jurnaliştii, onlinerii şi “accesul la oameni”

Un jurnalist ar trebui analizat din mai multe puncte de vedere, inclusiv cât de rapid are acces la anumiţi oameni din piaţă despre care scrie sau ce exclusivităţi obţine. Sece a dat primul ştirea despre Orange şi intrarea lor pe piaţa de servicii tv, asta ca să-ţi dau doar ultima lui exclusivitate.

spune Orlando Nicoară, director Mediafax Group. Şi are dreptate. Pe jumătate.

Un jurnalist sau un om de companie îşi clădeşte reputaţia cu ajutorul umbrelei sub care acţionează. De aceea Cristi Pârvan spune că este de la IAB când merge la piaţă, de aceea Gabriel Miştodie scrie pe LinkedIn că lucrează la Adevărul deşi doar colaborează cu ziarul, de aceea Giani Popescu este tot timpul Social Manager BCR. Oamenii ăştia, şi alte sute ca ei, ar fi trataţi cu uşa dacă s-ar duce undeva doar pe ce sunt şi ce ştiu ei face. Îl scoţi pe Seceleanu de sub umbrela ZF şi devine un gog care nu poate trece de secretara de la Vodafone, d-apăi să arate că are valoare pozându-se cu diverşi de acolo.

Şi eu ştiu bine asta, pentru că m-am lovit de multe ori de problemă, neavând decât umbrela proprie la îndemână.

Asta ar fi una.

A doua: jurnalişti din ăştia de doi lei sunt buni la casa omului sau a companiei, pentru că nu ştiu/vor să pună întrebările dificile şi nu ştiu/vor să facă nişte conexiuni logice. Dacă Seceleanu s-ar duce la Orange şi ar întreba câte milioane de cartele nefolosite au n-ar mai primi nici o exclusivitate. Dar aşa, e bun la casa omului, îi pui zgardă, îi arunci un codru de pâine sau o exclusivitate, el dă din coadă fericit. De aceea jurnalişti cu mulţi ani vechime dau cu bâta în baltă odată lăsaţi din braţe şi se apucă de lucrat cu metode bineştiute de toată lumea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Sa nu imi zici ca tu daca ai lucra ca Social Manager la o firma mare te-ai prezenta Vali Petcu de la zoso.ro si nu „Social Manager la firma….”.

    Fiecare incearca sa profite de functia pe care o are cat mai mult.

    In legatura cu ce zici tu cu zgarda, codru de paine – mare dreptate ai, dar sa stii ca nu toti cei care ne prezentam „Social Manager la firma…” facem parte si din categoria aia cu codru de paine si zgarda.

    00
  2. Si in presa si in politica si in multe alte zone e nevoie de trompete.
    Dar intotdeauna trompetele nu realizeaza sau nu vor sa recunoasca ca sunt trompete.

    00
  3. Eu cred ca in romania jurnalism-ul este un accesoriu, ori politic, ori de business. Foamea sau dorinta de mai bine poate fi uneori o bariera in calea unui jurnalist, din acest motiv nu avem asa multi jurnalisti de calitate.

    00
  4. Nu ma pot abtine :)

    @Stefan M
    Vad ca ai intarit spusele mele, mai ales finalul

    00
  5. Mai exista locuri unde este nevoie sa te prezinti? Toata lumea il stie pe zoso/vali petcu :))

    00
  6. Unul dintre actionarii de la Orange este (sau a fost) MediaPro. Te astepti sa scrie ceva de rau despre firma lor? Sau te miri ca au exclusivitati de la firma lor? De aia ZF e „primul la stire” sau are „exclusivitate” :)

    00
  7. @Zoso -si de ce te prezentai asa?

    @Jerome – este o diferenta mare intre cei care nu sunt „trompete” si cei care nu recunosc.

    sa ma prezint: sunt Sotul lu’ patroana, ma faci trompeta?

    00
    • @StefanM: pe vremea când lucram acolo, mă puteam folosi de numele companiei să imi deschid nişte uşi, dacă voiam asta cu adevărat.

  8. Hai ma taci in pla mea ca tu nu ai demonstrat niciodata ca ai face fata la un ritm de ziar serios. E de bun simt sa comentezi cand tu ai facut ceva vreodata in viata ta intr-o industrie iar sa vii cu stiri cum vine Seceleanu in fiecare zi nici nu mai vorbim. Sictirele mele domnule Petcu.

    00
  9. Urmează să ne dai voie să ne prezentăm: „Ion de la zoso.ro”

    00
  10. @vali petcu. Ce ai raspuns tu arata ca esti total oligofren. Ce legatura are ce scrii tu cu ce produce ZF?! Asta odata, si in al doilea rand cand ai produs tu „industry news”??! Ia asa de test o pagina goala in fata si incearca sa o umpli cu 3-4 stiri din ce industrie vrei tu in fiecare zi. Succes.

    00
    • @Gogu: nu trebuie să faci conservatorul ca să îţi dai seama că o piesă muzicală e proastă. dar mai caută pe aici, prietenul tău seceleanu a fost prost şi cu alte ocazii, deci nu vorbesc aiurea.

  11. problema reala este una foarte simpla. online-ul este tratat in prezent de presa (chiar si de multe media premium din strainatate) ca un fel de sub-domeniu al asa-numitei categorii telecomunicatii. seceleanu este un jurnalist care scrie despre telecomunicatii si eu nu am vazut prostii scrise de el in materiale despre acest domeniu (ca sunt servite sau mai putin servite e un alt aspect care poate fi mult discutat, inclusiv cu departamentele de vanzari). el nu se pricepe insa la online, este evident ca nu crapa de placere sa scrie despre online, sa traduca materiale din presa straina despre google, bing sau mai stiu eu ce, dar nu are ce face. trebuie sa se alinieze „tendintelor”, pentru ca asa i s-a spus, pentru ca asta este trendul, pentru ca mfax grup este condus de un om de online. insa dincolo de cazul punctual al zf, conducerile ziarelor, revistelor, site-urilor etc nu au angajat jurnalisti specializati in online si nici nu au investit deloc in instruirea ziaristilor pe care ii au. asta duce la faptul ca atunci cand mai apare „ceva despre online” in presa straina, un jurnalist disponibil in momentul ala (sa zicem unul de lifestyle) sa fie cel solicitat sa „rezolve” problema, ca doar toata lumea se pricepe la politica, fotbal si mai nou la online. asa ca eu inteleg ca atunci cand tu il critici pe seceleanu, critici de fapt conducerea companiei care nu face ce trebuie. dar „pulitul” asta al tau ricoseaza intr-o punere a poalelor in cap, care atrage din partea mintilor mai putin mobilate ura, acuzatii, injuraturi etc.

    00
    • @mimo: era solicitat să scrie despre online dinainte ca mfax group sa fie condus de orlando. plus, dacă ţi se cere, fie refuzi, fie inveţi domeniul.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube