Să nu mai stea să se joace! Mai multe cursuri, mai multe activități, mai multă treabă!
87% dintre părinți consideră că un curs de educație antreprenorială în școală ar fi de interes pentru copii, în timp ce 67% declară că fiii sau fiicele lor își doresc propria afacere
Gestiunea banilor, dorința de învățare și stima de sine sănătoasă, printre beneficiile unui modul de educație antreprenorială în școli, ideal predat prin intermediul jocurilor, taberelor și conținutului video
Beneficii pentru România: creșterea nivelului profesional al angajaților (63%), modernizarea și digitalizarea accelerată (61%) și îmbunătățirea condițiilor de muncă (46%)
Am mai discutat asta. Managementul banilor se predă la școală, dar copilul învață teoria care se bate cap în cap cu ce fac părinții. Și normal că nu se lipește nimic de el, că acasă vede și simte pe pielea lui practica.
Iar educația antreprenorială ar trebui să cuprindă automat capitole despre cum să faci afaceri cu statul, cum să tragi țepe partenerilor și furnizorilor și cum să “te descurci”. Că altfel e degeaba.
Dar da, niște cursuri în plus nu strică niciodată. Să fie ăla mic ocupat cu ceva, că părinții nu au timp de el. Să îl educe statul și apoi să ne mirăm de ce ni l-a educat așa cum e statul, corupt, prost și infect.
+ 1 curs de istorie a evreilor, doar în timpul Holocaustului
sau
+ 1 curs de istorie al Holocaustului, doar cu evrei
sau
temă la istorie: o analiză a istoriei Ucraina-Rusia: Holodomor
sau
toate trei și un curs de antreprenoriat.
Uitasem ceva: cu mască.
Hai tată afară, zici că n-ai tema din cauza crizei internaționale a lanțurilor de distribuție a mărfurilor.
Să nu cumva să predea istoria evreilor după 1945 încoace. Că e cu ocupare abuzivă a teritoriului altui stat (Palestina), deportări, crime de război împotriva civililor, mai ales că se întâmplă încă….
@Fisherman
Subiectul este: încă un curs în plus și relevanța acestuia.
Ce fac doi vecini cu nisip(PM100/0) în fund 2500km mai la sud sau cu glod(PM10000) între degetele de la picioare 1500km mai la nord nu ne pasionează. Noi o ardem fin(PM2.5) cu filozofie fără să ne întrebăm care este cantitatea de timp și atenție disponibilă copilului.
Ignorăm 200k de copii care se culcă nemâncați. 750k care sunt în pericol de abandon școlar și o ardem elitist antreprenorial în loc să facem curs de supraviețuire gen cum să te ferești de milițieni pe trecerea de pietoni.
Problema o s-o rezolvăm natural: nu o să mai avem copii.
@Pixel: ai dus de mâncare unuia din cei 250k copii? Un caiet? Creioane? Shhhhh
Păi pare că îți răspunzi singur. Unii fac copii chiar dacă nu-și permit să aibă grijă de ei și așa că rămân nemâncați. Deci da, soluția e ca unii să nu mai facă copii.
Ca tot vad ca bagi holocaustul in fata, am o curiozitate… poti sa-mi zici de unde provine ura asta impotriva lor, antisemitismul in general, pentru ca e clar ca ce s-a intamplat in WW2 e mai mult un efect, iar cauza mi se pare ca simplificata maxim in toate discutiile. Gen „Hitler a vrut sa scape de ei”.
`Nu c-ar justifica in vreun fel ororile impotriva evreilor si a suedejilor, dar pur si simplu nu inteleg aceasta ura dusa la maxim si nu pot sa cred ca un singur om a putut sa dezumanizeze mase atat de mari de oameni… si chiar n-am auzit niciodata mai multe argumente, in afara de cel de mai sus si cel cu „evreii faceau comert si invarteli”…
Mersi.
Antisemitismul este extrem de vechi în Europa.
Orașele mai răsărite ale Evului Mediu și Renașterii aveau propriul ghetou și din când în când, mai ales prin evul mediu, se mai găsea câte un rege care alunga evreii din regat, că așa dorea p… măriei sale.
De asemenea, vorbele despre evrei îți făceau părul măciucă „de sabat, beau sânge de copil/fecioară” fiind un palid exemplu.
Unii zic ca tot circul ar fi pornit de la popi „evreii l-au ucis pe Cristos” spusă unei omeniri în majoritar analfabe și abrutizate de muncă.
interesul mamicilor in umplerea timpului copiilor ‘cu chestii’ este invers proportional cu munca si activitatea utila a mamicilor: cu cat o ard mai aiurea pe la cafele, shopping sau gym cu atat mai mult vor sa ii umple capul si timpul la ala micu cu traznai
Io-s nițel misogin dar nu mi-e rușine nici cu frații mei, bărbații adevărați! Tin copiii pe post de trofeu – uite la asta micu’ ce știe să facă!! Gata ma, du-te la joacă, tati are de discutat lucruri importante cu nenea!!
Măcar mamicile alea fac ceva… Prost de multe ori, dar e ceva!!
Din păcate bagam copiilor pe gât, ceea ce ne-a lipsit nouă în copilărie. Ceea ce credem noi ca ne-ar fi trebuit și la care, în imaginația noastră, credem că am fi și excelat!
Și așa… Frustrarea merge mai departe, din generație în generație…
Probabil pentru că ne-au lipsit multe în copilărie, ne strălucesc ochii la toate chestiile care sună de viitor, despre care credem că ar putea asigura mai ușor un loc de muncă: cursuri de antreprenoriat, programare la 5-6 ani, neuroștiințe. Că uite ce bine se descurcă ăla micu’ cu telefonu’. Sigur asta înseamnă că se va descurca mai bine ca mine în zona tehnică. Dar un limbaj de programare se poate învăța ușor în liceu dacă ai baze bune de matematică, logică. Mi se pare că încercăm să ardem etape și încercăm să îi învățăm pe copii concepte prea complexe, fancy. La vârste mici cred că e mai util pentru copii să fie expuși la sporturi și artă, limbi străine, lucruri mai potrivite pentru vârsta lor, pe care le înțeleg și integrează ușor. Nu îi încolonați de mici în câmpul muncii. Și nu puneți în cârca școlii educația pe care trebuie să o faceți acasă.
ar fi fost bine daca mergeau „la gym”.
Bun, ca fosta mamica traita la noi pe meleaguri, unde se asteapta ca tu, femeia, sa fii 150% alaturi de copil, ca e bai altfel, nu pot sa rumeg pozitiv faza cu arsul aiurea la cafele, pentru ca un procent serios de romance nu au timp nici sa se pise ca lumea.
Pentru ca inca se merge pe ideea ca ea, mama, trebuie sa fie non-stop la dispozitie, barbatul, crescut ca un print, in general nu stie nici sa-si spele chilotii, asa ca, daca mai scapa dama la o cafea, bravo ei. Pentru ca eu, in 5 ani petrecuti in Romania, numar pe degete ORELE in care am fost fara copil dupa mine. Se scot cele din ultimele zile ale bunicii mele, care murea de cancer, si nu dorea atunci sa o vada un copil de 3 ani cum ajunge la finish. Ah, si la inmormantare am avut 2 ore de stat singura, apoi am preluat copilul si am stat la pomana cu ea. Moarta nu mai era, deci nicio problema de speriat fata, careia i s-a spus ca Mama Ana a plecat intr-o calatorie lunga.
De cate ori mai ieseam la discutii cu clienti (deci sa fac bani, nu sa stau cu cracii sa ma relaxez), dadea soacra-mea ochii peste cap ca nu mai vin acasa, ca sta copilul fara mine.
Am avut o singura iesire EFECTIVA cu gagicile (cele mai bune prietene), la cofetarie, cand am implinit 40 de ani. Fata era la gradinita, deci nu am deranjat pe nimeni cu libertinajul meu, iar noi, cele trei gratii, ne-am indulcit la niste prajitura.
Chiar si acum, la 3 ani de cand am incheiat viata in purgatoriul respectiv, ma simt vinovata, daca imi iau niste minute in care sa-mi vad de ale mele, pentru ca inca ma astept sa mi se strambe din nas, ca, vezi doamne, nu-s 100% implicata.
Si ma uit la americancele astea cum se distreaza si fara copii, pentru ca nu e job non-stop. Cu toate ca inteleg ca asta este normalitatea, pentru ca in general sunt 2 parinti, nu doar o tampita care nu mai are viata personala, tot mi se pare ciudat si ma coplesesc senzatiile de vinovatie.
Avantajul este ca barbata-miu nu e ma-sa, iar fie-mea e o persoana absolut senzationala si o iubesc pana la cer si inapoi. Ador sa-i fiu alaturi, mi se face dor, cand nu e langa mine, desi imi ocupa toata viata, ma face fericita. Daca ar fi fost un copil mai cu nervi si dificil, probabil ma aruncam de la etajul 4 demult.
Da, cursuri peste cursuri.
Cred in scoala, in specializare serioasa, pentru ca totul merge spre complex. ce am invatat eu acum 20 de ani e irelevant acum, la cat merge stiinta de departe.
Problema Romaniei nu este de lipsa de materie, ca slava domnului, este. Ci de profesori care sa predea OK, de parinti care sa faca invatatul placut, sa se implice cu adevarat (nu doar sa inscrie copilul la cursuri). Plus ca, mai ales in acest caz, exemplul personal e cel mai important.
Nu poti creste un copil responsabil financiar, daca nu ii arati un comportament decent si (alta meteahna romaneasca) nu discuti cu el chestii de bani. Am multi prieteni romani care erau socati ca ii arat lu’ fie-mea cum scriu o factura, cum gandesc un serviciu pentru clienti, cum fac taxele etc. Stie cat castigam, cat costa ora de lucru a lu ta-su, cat fac eu pe ora de lucru, a fost prezenta in fiecare moment, cand am cumparat casa, de la vizionari, discutii, planuri, acte pentru ipoteca etc.
Bai, as putea sa iti scriu o poveste lunga aici, dar o sa incerc sa o rezum simplu: imediat dupa revolutie, când eu aveam 15 ani, tatăl meu a avut un spirit antreprenorial ieșit din comun. În trei săptămâni avea un chioșc la coltul străzii făcut din resturi furate de pe șantierele de atunci.
Ani de zile mi-a fost rușine ca tata devenise „chioscar” si „bisnitar” din dit-a-mai seful comercial la Romvared. Asta în ciuda faptului ca era evident ca acel chioșc ne-a asigurat bunăstarea familiei în vremurile alea tulburi când 1 leu putea valora 50 de bani pana seara. Din păcate sănătatea nu a ținut cu tatăl meu, asa ca visele lui de antreprenoriat s-au stins.
Deci 14 ani de zile au fost suficienți sa ma spele comuniștii pe creier ca „afaceri” = „rau”, conditionand negativ orice reflex antreprenorial în mine. Subiect pt. Coloja.
Sechele au rămas și azi, asa ca eu am rămas un etern angajat, fără geografie pe cartea de munca, fiindcă asa mi s-a părut „corect”. Urăsc din tot sufletul magazinele care nu au prețul afișat, și, spre deosebire de soție, ma stresează enorm o vizita la bazarul din Istanbul, de exemplu. Aproape ca îmi tremura picioarele numai la ideea ca trebuie sa negociez prețul.
În final am ajuns sa am propria firma, dar mai mult împins de la spate și de împrejurări.
Unde vreau sa ajung: și fiu-meu se visează antreprenor dar nu am cum sa îl ajut, nu am nicio experienta, sunt risk adverse, nu am ce sa il învăț, sunt un fel de anti-model în domeniu.
De aceea, eu consider bine-venita orice forma prin care copilul meu ar putea fi educat in sensul asta.
Ceva imi spune ca te descurci f bine in antreprenoriat
Sunt mulți comentatori pe care ii citesc cu drag, ești unul dintre ei. @Rumbu
O virgula in titlu, dupa Copiilor… e binevenita:) De acord cu tot. Si niste cursuri de educatie vizuala ar fi necesare. In sensul cel mai larg.
Sau poate e la dativ, intenţionat.
Și un i în plus… da’ asta pe bune.
Eram pe litoral acum niste ani cu inca o familie. La restaurant la un moment dat a aparut subiectul muncii. Le-am spus ca al nostru va lucra vara si pe litoral daca are nevoie de bani, pentru ca asa invata ce-i aia munca si care e valoarea banilor. Vai ce ofuscata a fost mama fetitei care ne insotea, ca nu e normal sa se injoseasca in halul asta copilul ei, ca nu o sa o lase, ca fata ei face dansuri si pian si nu se poate asa ceva.
Ofuscata, neofuscata… Să stea liniștită! Și fiică sa va „lucra” Pe litoral la adolescentă, iar dansurile alea vor fi ajutat! Din păcate, fiul tau va duce roaba de șampanie la masa la care ea dansează…
De ce „din pacate”, Misu? In felul asta invata ca nu e ok sa-ti iei iphoane in rate cand lucrezi pe salariul minim. Tot in modul asta va invata ca un chelner sau ospatar nu e o persoana din categorie inferioara si trebuie sa respecti oamenii indiferent de meserie.
@Andrei, te rog, nu ma înțelege greșit! Făcând parte cam din primele generatii care au preluat modelul văzut prin filme privind munca de vacanță, n-as putea vreodată să ma iau de cineva care muncește.
Spun, din păcate, pentru ca fata doamnei va primi o anumită educație iar aversiunea mamei, fata de ceea ce va face fiul tau, se va transfera către fiică. Inzecit poate. Și în timp ce el își vede liniștit de treabă lui, vine câte o fufa ce sta cu darlaii ce n-au nevoie de muncă de vacanță (ei cred ca ăsta-i făcută pentru ca n-are saracu bani) și vor face misto pe seama alora care nu-s ca ei!
Iar noi le spunem copiilor (fete sau băieți, ca toți au parte de astfel de kituri) să nu bage în seamă răutățile astea, ca va fi bine și iese soarele… Dar tot generează frustrare, chiar și dacă iese soarele…
Lol Misu, nici nu stiu de ce dar ti-am dat like la ce ai scris. Probabil si pentru ca ai, oarecum, dreptate.
Sau la masa PE care dansează…
N-am destule deshte’n sus pt Mishu.
Prostia cu „sa invete valoarea muncii” e irelevanta ca greaca veche in societatea de azi, in care conteaza de un milion de ori mai mult cu cine te cunosti.
E fix prostia pe care am preluat-o pe nemancatelea din vest, uitand ca la ei slujbele astea sunt pentru copiii aia un fel de safari printre saraci, sa le invete valorile si sa poata profita de ele mai tarziu.
Dupa vacanta in care a lucrat la „Mec”, are grija tati sa-si trimita puiul la scoala care trebuie in grupul care trebuie. Doar ca noi tinem minte doar lucratul al „mec” ca ala e accesibil.
E ca si cum ti-ai trimite fiica pe centura sa invete valoarea pixdii, ca baletul e pentru fitosi.
Daca cineva ar avea ideea nemaipomenită sa adapteze programa la prezent, tăind ce-i prea mult, eliminând ce e depășit și oferind în schimb ce-i necesar și actual…
Petrece mai mult timp cu copilul, mai iartă-ne și pe noi.
Dacă cineva ar face așa ceva, ar dispărea instant cam trei sferturi din corpul profesoral și 80% din personalul din inspectorate. Ei s-au împiedicat când a fost nevoie să intre oleacă în online. Să ne închipuim cum ar fi să trebuiască să predea chestii necesare și actuale… Mă refer inclusiv la ăia care predau prin școli pedagogice, module de pedagogie, cursuri, pe la universități, toți ăia care scot acum profesorii tineri, dar după chipul și asemănarea lor, adică învechiți, depașiți, cu apucături de logofeți pe moșie, proști și analfabeți.
Cuuum? Pai si ce facem cu profesorii aia de religie, chimie de gimnaziu (sa fim seriosi, chimia in gimnaziu se face fie la misto, fie e un cosmar, iar materia cu siguranta e mult peste ce ai nevoie ca si cultura generala), de latina, si altii??
elemente obligatorii ale „educației antreprenoriale”: 1) tu ești obligat (măcar moral), să respecți legea penală, nu să.i porți de grijă partenerului de afaceri; dacă.i prost sau neatent, nu.i treaba ta să fi deștept în locul lui. 2) nu e nimic rău ca tu să câștigi și partenerul tău să piardă; la sfârșitul zilei preferi să fi cel cu bani și cu mustrări de conștiință, nu cel cu experiență de viață. 3) să faci lucruri ilegale sau să mergi în răspăr cu normele general umane (corectitudine, sinceritate, și celelalte) este mult mai greu și mai complicat decât pare la prima vedere; dacă nu ai un talent anume pentru așa ceva, stai departe de scurtături.
Daca partenerul de afaceri nu-ti este cumva și furnizor e cam greu sa piardă in timp ce tu câștigi fără a fi implicate probleme penale.
Iar legea penală ar trebui să fie obligatorie de respectat din punct de vedere… penal. Dacă ești dispus sa-ți furi pe față partenerii de afaceri în momentele lor de „neatenție”, de ce ai fi dispus să respecți moral legea penală care oricum la noi se aplică la discreția organelor legislative?
Tot legat de educatie dar un pic mai specific. Exista un trend de electrificare in auto care nu poate fi negat. ICE nu vor disparea imediat insa in 10-12 ani raportul EV-ICE va fi undeva la aproximativ 50%-50% pentru Europa, conform estimarilor.
Orice om din sistemul universitar (profesor, decan) s-ar gandi sa-si adapteze programa educationala, ma refer aici in special la „Transporturi” (Politehnica) sau orice alta universitate de acelasi profil, poate in stransa legatura cu „Electronica” ca vorbim de EV.
In momentul de fata am dubii serioase ca mediul universitar din inginerie se gandeste vreo secunda la asa ceva. Presupun, pentru ca am pierdut contactul, ca in continuare se invata aceleasi mizerii care nu vor mai folosi la nimic studentilor atunci vor absolvi. Sigur pot gasi joburi dar in loc de dezvoltare vor face mentenanta.
De unde acest „brain fart”, lucrez intr-o companie din auto, cu sedii, centre de dezvoltare si productie peste tot in lume. Sunt joburi pe partea de R&D in EV poate 200 si deloc surprinzator nu angajeaza in Romania. Nu angajeaza pentru ca nu gasesc specialisti in domeniu sau studenti pe care sa-i ia din facultati deja formati partial.
Sper sa ma insel si perceptia mea sa fie gresita …
Ceva studenti pe aici sa ma contrazica?
In 2010-2011 la poli la laboratoare foloseam osciloscoape digitale iar la cursu de masurari am invatat juma de semestru cum functioneaza osciloscopul cu tub catodic.
La materia de televiziune un an mai tarziu juma de semestru despre tubu catodic.
O sa avem teleportoare si astia o sa predea tot motoare cu combustie interna.
N-ai vazut ca si in Star Treck, cand nu mai merge motorul cu dilitiu, baga o manivela si pleaca ala de rezerva, cu motorina!
VladM,
Eu am terminat Mecanica in 2008, am învățat prelucrarea materialelor pe masini din anii ’50-’60. Ce CNC sau roboți
@Adrian si acum am in minte un citat din cartea de microprocesoare parca
„Microprocesoarele moderne pot atinge viteze de pana la 100MHz”.
Asta in timp ca intel arunca cu gigahertzii ca interlopii cu euro la lautari.
@VladM macar de s-ar invata sa lucrezi cu osciloscopul ala calumea. Daca ai stii sa-l folosesti la 100% din ce stie el sa faca ai fi sef la Adrian la fabrica. Nu zic de tine, zic la modul general.
La nu mai stiu ce laborator pe prima pagina la fituica aia de ne-o dadea zicea asa „Osciloscopul este cel mai bun prieten al electronistului”
La noi in învățământ se insista destul de mult pe Legea lui Om – „Ești Om cu mine, sunt Om cu tine”.
@maxp osciloscopul poate fi foarte util in multe situatii in electronica & conexe.
Eu mi-am bagat picioarele in ea politehnica prin anu 4 si mi-am vazut de o cariera in IT.
Am fost in destule situatii, la munca sau in viata, in care chestii de care m-am lovit in facultate m-au ajutat. Nu neaparat mi-au oferit solutia dar am situt cam in ce directie sa merg.
Mi-ar fi placut sa invat mai multe inginerie (aplicarea directa a principiilor si rezolvat situatii) nu cum sa demonstrez formule descoperite de unii mult mai destepti ca mine si la examen sa vomit aceleasi demonstratii. Aia e…
Noi n-avem nevoie de osciloscop, noi simțim schema.
Amic poli: MEE2 – ce ar trebui să arate osciloscopul pentru schema alăturată?
67% vor o afacere dinaia in care esti „patron” si toata ziua o arzi la cafele si combinatii prin oras.
Iar 67% dintre ei nu s-ar descurca cu o afacere ca aia. Ca sa ajungi in punctul in care „toata ziua o arzi la cafele si combinații” trebuie sa faci networking serios. Ori asta înseamnă sa ai niște schelete la dulap și/sau o nepăsare de fier. Alternativa este să fii persoana de PR iar altcineva (tati, mami, parteneri de afaceri) să se ocupe de partea „murdară”.
Nu îți dă nimeni nici o carte de vizită, cu atât mai puțin bani, doar pentru că ai venit cu o idee. Sunt oameni care vin cu planuri la sigur și sunt refuzați – după cum a scris și autorul pe blog în repetate rânduri.
Daca mai taie din cursurile actuale are loc si educatie antreprenoriala. Sau la „civica” le prezinta cum e cu dobanzile si creditele. Nu musai diriginta, poate un parinte, cineva de la o banca, un student economist care sa faca turul scolilor/liceelor. Si din nou corect, daca ce i se prezinta la scoala nu „se pupa” cu ce vede in familie, e cam degeaba. De fapt, si daca vede ca varu’ aduce lunar 3 masini din Germania, vinde 2, poate 3, e mereu in pana cu banii, il mai cauta garda, tot un fel de”antreprenoriala” e!
Avem si cursuri de programare pt 6-7 ani. Ideea e cu cat il duci la mai multe activitati si cacaturi cu atat ai TU mai mult timp liber si nu-ti toci nervii ca vine juniorul obosit si fara chef de viata si ai scapat. Nu mai trebuie sa-l tragi cu sania ca vine praf dupa cursul de antreprenoriat.
Vor sa fie cat mai inclusive cu putință, cat mai multe. Nu e destul că stă săracul copil in bancă atâtea ore și înghite informații inutile pe bandă rulantă.
Să nu mai zic de cărți, același cărți trebuie sa fie citite de aceeași generație de la aceeași autori care au avut norocul sa fie auziți, și după ne miram că nu citesc românii.
Ba, nu stiu cum reusesc aia din Finlanda sa faca scoala cu 4 ore pe zi si fara teme pentru acasa si sa fie pe primul loc la invatatura. Si noi suntem ciuca batailor. In afara de albanezi sarbi si bulgari noi suntem cei mai prosti.
Ca la orice chestie, la noi „productivitatea” se masoara in ore. Sa fie cat mai multe ore.
Finlanda nu mai e de mult exemplu si incet incet tipul ala de invatamant si a aratat ineficacitatea.Nu mai sunt de mult pe locul 1.
Ar trebui sa ne inspiram din alta parte dar ceva clar trebuie facut deoarece avem un invatamant invechit cu aplicabilitate spre zero.
„87% dintre părinți consideră că un curs de educație antreprenorială în școală ar fi de interes pentru copii” -> valutist il fac!
Auzi ma, da’ in scoala aia se mai studiaza microeconomie, sau o scoate si face varza asta cu carne numita ‘educatie antreprenoriala’, in care fiecare prof pune ce il taie capu’?
Pana una-alta, copiilor le-ar trebui mai multa romana, mate si limbi straine, ca suntem cam praf: https://jakubmarian.com/map-of-the-results-of-pisa-student-assessment-studies-in-mathematics-reading-and-science-in-europe/
Daca te-ar interesa, ai putea sa afli din 3 click-uri ca se face si Educatie Antreprenoriala si Economie. Fiecare materie intr-un an diferit.
Aha. Uite am dat alea 3 clickuri: http://programe.ise.ro/Actuale.aspx
Numai ca in afara de Educatia lu’ peste nu am dat peste materia denumita Economie. Bine, am gasit-o la liceul cu profil economic, dar .. atat.
Tin minte ca la Economie am invatat despre cerere, oferta, pret, rata dobanzii si altele.
Rogu-te arata-mi unde apare in programa unui liceu ne-economic.
Nu știu cum arată acum programa, dar în a doua parte a anilor ’90 am avut o oră de economie pe săptămână, la liceu teoretic, profil matematică-fizică.
Clasa ix- logică, clasa a x-a – psihologie (cred), a xi-a- economie și a xii-a – filozofie.
Materii de la profilul socio-uman.
Meanwhile în Romania:
„Dragi parinti,
Va reamintim ca elevii de Gimnaziu pot participa online saptamana aceasta, joi, in intervalul orar 16:15-17:15 la Clubul de religie sustinut de domnul profesor ****
La acest optional participarea se face fara a achita o contributie.”
Și care ar fi problema?
Clubul de religie? De ce nu clubul de povesti nemuritoare? Si mai ales faptul ca e specificat ca nu se achita contributie… ca probabil parintii aia atit de fani ai crucilor-viteza de la scoala marcau si banul din oficiu, ca doar „asa se cuvine” conform datinilor, nu?
Din punctul meu de vedere, dacă religia a ajuns la stadiul „clubul opțional” și „copiii pot participa” e fabulos.
Bufnici face live cu Cadar :))
Copiii cu dizabilităţi au dreptul de a învăţa în orice şcoală specială.
Educație antreprenorială la școală și acasă copiii oscilează între „ii cumpăr ziua ce-a visat noaptea” și „se duce flămând la culcare”.
Nimeni nu vrea sa faci educatie financiara, nimeni nu vrea sa devii minimalist… nimeni nu vrea sa iei decizii logice, bazate pe analiza in general… astea sunt chestii care nu ajuta stilul acesta de economie de acum…
Nu stiu ce faceti voi cu copiii, dar toti parinti care isi duc copii la multe cursuri nu au timp de cafele si relaxare. Un curs dinala tine o ora maxim 2, baga un mers prin trafic intr-un oras mare si sa vedem ce naiba poti face in timpul cursului (sau cum spun multi pe aici, cat timp a scapat de copilul accesoriu). Eu una fix din motivul asta nu pot duce copilul la cursuri extra in mod regulat, din lipsa de timp. Apoi mai aud treaba sa te ocupi mereu de el, in sensul de a sta zilnic sa faceti teme etc, dar intrebarea logica ar fi cand o sa fie copilul ala independent si cu stima de sine daca mereu e ajutat fie de parinti, fie de meditatori.