Nu vor olandezii să ne lase să facem autostrăzi? Lasă că au chinezii idei noi
blogoAutor:
valivineri, 16 iulie 2021, 17:39 37488 31
Un canal navigabil din Salonic până la Dunăre? Pare imposibil, dar China are bani, Grecia are foame, Germania la fel, așa că trăim vremuri interesante.
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
31 comentarii
NOU
#1
Undertaker
Never gonna happen, ‘cause: UE n-o sa lase in veci China sa duca la bun sfarsit asa un megaproiect. Turcii vor fi mega de acord, pentru ca au inceput deja Bosfor v2.0 (si cu taxe :D).
00
NOU
#2
Sly
Cu proiectul acesta turcii vor fi faultați în ceea ce priveste noul Bosfor.
00
NOU
#3
Undertaker
Corect. Daca se face.
00
NOU
#4
Robert
Un posibil plan strategic de destramare UE. China venind cu banuti sa faca investitii in tari mai putini dezvoltate din uniune (grecia, bg, maybe noi), ue se opune, tarile ameninta ca li se ingradesc drepturile si ies din alianta si papa dulce Ue. Nicio alianta nu a tinut la nesfarsit, la un moment dat se duce, iar uniunea noastra deja sfaraie prin multe locuri. Mi-ar placea sa nu am dreptate.
00
NOU
#5
Americanu
Nici o treaba.. Ei vor sa refacă drumul mătăsii problema e ca unele state au cam luat țeapă sunt datori vânduți…vezi Muntenegru, Kenya.. Era un articol azi prin presă pe tema asta.
00
NOU
#6
xxx
Las ca UE nu se opune conductei rusesti care se termina in Germania
00
NOU
#7
silicon_v
Și tu crezi că noi,bulgarii sau grecii sunt gata să iasă din UE de dragul mărețelor investiții chinezești?
Nu mai te baza pe sputnik pentru informare.
00
NOU
#8
Bugsy
Investițiile cele mai mari ale China sunt in „the big three’, adică UK, Germania și Franța. Cele mai sărace, nu-i așa?
00
NOU
#9
Kilroy
Posibil și să fie o strategie de negociere a chinezilor
00
NOU
#10
Marcian
Sincer, nu mi se pare sustenabil. Chiar și o autostradă e greu de făcut pe Valea Strumei, dar-mi-te un canal – cu ecluzările aferente, că trebuie urcată nava în munți. Prețul pe tonă ar fi prea sus. Cred că e propagandă chineză iar Muntenegru suferă destul ca i-a crezut pe chinezi….
Nu stiu cum sa iti zic, dar la cum am vazut ca se construiesc lucrurile in China, nu e nimic imposibil pentru ei.
00
NOU
#12
Marcian
De făcut se poate face, dar va fi mereu o gaură neagră de absorbit bani mulți.
00
NOU
#13
DanC
Am urmarit totul, interesant ca nici nu e mentionata Romania, adica li se rupe chinezilor ca nu o sa mai fie apa pe Dunare. Pt ca daca intr-adevar au sa faca asa ceva, se termina cu Dunarea. Pt ca tot canalul ala o sa trebuiasca sa fie umplut + mentinut la un anumit nivel cu apa si apa din Morava nu e suficienta. Iar apa din Mediterana nu e ok pt ca apa sarata corodeaza instalatiile.
00
NOU
#14
Marcian
Intr-adevar! Iar Dunăre mică înseamnă nu doar distrugerea Deltei ci chiar pericol extrem pentru reactoarele de la Cernavodă. Au învățat și chinezii golănii de-ale rușilor, dar le trece repede. Au fost prea lacomi și este deja vizibil cum au adus Muntenegru în faliment.
00
NOU
#15
Trecator
Apa din Dunare o sa urce si ea Alpii, sau cum?
Ca nu inteleg cum o sa sece Dunarea?
00
NOU
#16
Dan
Nu mai bine investesc in largirea canalului Dunare Marea Neagra?
00
NOU
#17
soldatul
Nu mai sunt taranisti sau liberali autentici pentru asta.
00
NOU
#18
Goldy
Comunistii vor sa bage batul prin gard… atat. Nimic ce vine din partea comunistilor din China nu are finalitate sau bun simt, asa ca tarile care o sa permita catusi de putina influneta chinezeasca la ei… rand pe rand o sa ajunga la pierire.
Sunt ca lacustele astia din Taiwanul de Vest, nu-i satura nimic…
00
NOU
#19
Catalin
Ceva ce are legătură cu subiectul: THE NEW AEGEAN – BALTIC TEN-T Corridor. Nu știu dacă e voie sa dau link către alt blog, dar puteți cauta pe google „Bunul simț versus caiet de sarcini …”
00
NOU
#20
thebblack
sa-l faca. din ce n-a vandut basescu s-o mai gasi vreun rostock.
00
NOU
#21
Concursoman
reallifelore e un canal Youtube educativ… de foarte slabă calitate.
00
NOU
#22
nd
Fantezii comuniste
00
NOU
#23
Alex
Voi sunteti constienti ca aia e doar un vis chinezesc? Aia vor sa faca canal navigabil prin ALPI?
00
NOU
#24
SD
Daca ma stofoc un pic lr schimb murull in 113 114 115 116 etc
00
NOU
#25
Dan
E cam penibil filmuletul, miroase a propaganda. Noi astia care am purtat cravata de pionieri peste cheia de la gat avem un nas special pentru mizeriile astea.
00
NOU
#26
Trecator
Nimic nou sub soare. Si nemtii au studiat problema.
Voiau sa plece de langa Doni Milanovat.
Din perspectiva mea de inginer in domeniul naval există două probleme majore:
1. Perspectiva poluării în zone populate
2. Dunărea maritimă este doar până la Brăila.
Ce însemnă asta?
1. Creșterea traficului naval descentralizat, eventual cu nave vechi (lucru pe care UE probabil îl va sancționa)
2. Descentralizarea conduce la costuri mari de manipulare, combustibil, taxe de ecluzare, de tractare/împingere, etc.
Posibil sa fie mai ieftin sa duci din A in B nave de 400×60 m. Decât să duci din A in B prin C, unde intervin ( logistica va fi afectata cel mai mult existând șanse mai mari de a rătăci containere, mai multe nave, mai mulți factori de creștere a prețului serviciilor de transport, o eficiență energetică a navei mai mica, etc.)
00
NOU
#28
Perkele
Chiar, dacă tot ești în domeniu, explică un pic care e treabă cu Constanța și teoria conspirației că dacă intrăm în Schengen le futem meciul la olandezi. Adică nu e mai eficient că mărfurile alea să fie descărcate prin Grecia sau Italia și de acolo duse prin toată Europa că tot e infrastructura cum trebuie decât duse la Constanța și apoi plimbate cu viteza melcului până în prima țară cu infrastructură ok, adică Ungaria?
Am fost de vreo 3 ori în Rotterdam, nu se compara cu portul Constanța. în primul rând că dimensiuni, am fost la un terminal de oil and gas și am mers aproape o ora in regim de autostradă prin zona portuară :).
Constanta poate reprezenta ceva in condițiile in care Europa ar penaliza cursele camioanelor care fac distante lungi să zicem mai mult de 600 km. Și să redirecționeze acele transporturi către transportul pe fluvii, râuri și canale sau pe calea ferată. O navă poluează mult că și concentrație dar comparativ cu cât ar polua un sistem clasic de camioane este net mai mic chiar și cu ce implică euro 7. Altfel oricum pentru zona clasica probabil cel mai eficient este zona Trieste( Italia), Pula(Croația), Koper (Slovenia) fiindcă ele sunt mai în inima continentului de la ieșire din Suez.
00
NOU
#30
Ioan
Tâmpenia asta ar muta cantitati semnificative din debitul Dunării, si putem spune fără niciun dubuiu ca Delta Dunării va fi pa.
Never gonna happen, ‘cause: UE n-o sa lase in veci China sa duca la bun sfarsit asa un megaproiect. Turcii vor fi mega de acord, pentru ca au inceput deja Bosfor v2.0 (si cu taxe :D).
Cu proiectul acesta turcii vor fi faultați în ceea ce priveste noul Bosfor.
Corect. Daca se face.
Un posibil plan strategic de destramare UE. China venind cu banuti sa faca investitii in tari mai putini dezvoltate din uniune (grecia, bg, maybe noi), ue se opune, tarile ameninta ca li se ingradesc drepturile si ies din alianta si papa dulce Ue. Nicio alianta nu a tinut la nesfarsit, la un moment dat se duce, iar uniunea noastra deja sfaraie prin multe locuri. Mi-ar placea sa nu am dreptate.
Nici o treaba.. Ei vor sa refacă drumul mătăsii problema e ca unele state au cam luat țeapă sunt datori vânduți…vezi Muntenegru, Kenya.. Era un articol azi prin presă pe tema asta.
Las ca UE nu se opune conductei rusesti care se termina in Germania
Și tu crezi că noi,bulgarii sau grecii sunt gata să iasă din UE de dragul mărețelor investiții chinezești?
Nu mai te baza pe sputnik pentru informare.
Investițiile cele mai mari ale China sunt in „the big three’, adică UK, Germania și Franța. Cele mai sărace, nu-i așa?
Posibil și să fie o strategie de negociere a chinezilor
Sincer, nu mi se pare sustenabil. Chiar și o autostradă e greu de făcut pe Valea Strumei, dar-mi-te un canal – cu ecluzările aferente, că trebuie urcată nava în munți. Prețul pe tonă ar fi prea sus. Cred că e propagandă chineză iar Muntenegru suferă destul ca i-a crezut pe chinezi….
Nu stiu cum sa iti zic, dar la cum am vazut ca se construiesc lucrurile in China, nu e nimic imposibil pentru ei.
De făcut se poate face, dar va fi mereu o gaură neagră de absorbit bani mulți.
Am urmarit totul, interesant ca nici nu e mentionata Romania, adica li se rupe chinezilor ca nu o sa mai fie apa pe Dunare. Pt ca daca intr-adevar au sa faca asa ceva, se termina cu Dunarea. Pt ca tot canalul ala o sa trebuiasca sa fie umplut + mentinut la un anumit nivel cu apa si apa din Morava nu e suficienta. Iar apa din Mediterana nu e ok pt ca apa sarata corodeaza instalatiile.
Intr-adevar! Iar Dunăre mică înseamnă nu doar distrugerea Deltei ci chiar pericol extrem pentru reactoarele de la Cernavodă. Au învățat și chinezii golănii de-ale rușilor, dar le trece repede. Au fost prea lacomi și este deja vizibil cum au adus Muntenegru în faliment.
Apa din Dunare o sa urce si ea Alpii, sau cum?
Ca nu inteleg cum o sa sece Dunarea?
Nu mai bine investesc in largirea canalului Dunare Marea Neagra?
Nu mai sunt taranisti sau liberali autentici pentru asta.
Comunistii vor sa bage batul prin gard… atat. Nimic ce vine din partea comunistilor din China nu are finalitate sau bun simt, asa ca tarile care o sa permita catusi de putina influneta chinezeasca la ei… rand pe rand o sa ajunga la pierire.
Sunt ca lacustele astia din Taiwanul de Vest, nu-i satura nimic…
Ceva ce are legătură cu subiectul: THE NEW AEGEAN – BALTIC TEN-T Corridor. Nu știu dacă e voie sa dau link către alt blog, dar puteți cauta pe google „Bunul simț versus caiet de sarcini …”
sa-l faca. din ce n-a vandut basescu s-o mai gasi vreun rostock.
reallifelore e un canal Youtube educativ… de foarte slabă calitate.
Fantezii comuniste
Voi sunteti constienti ca aia e doar un vis chinezesc? Aia vor sa faca canal navigabil prin ALPI?
Daca ma stofoc un pic lr schimb murull in 113 114 115 116 etc
E cam penibil filmuletul, miroase a propaganda. Noi astia care am purtat cravata de pionieri peste cheia de la gat avem un nas special pentru mizeriile astea.
Nimic nou sub soare. Si nemtii au studiat problema.
Voiau sa plece de langa Doni Milanovat.
Din perspectiva mea de inginer in domeniul naval există două probleme majore:
1. Perspectiva poluării în zone populate
2. Dunărea maritimă este doar până la Brăila.
Ce însemnă asta?
1. Creșterea traficului naval descentralizat, eventual cu nave vechi (lucru pe care UE probabil îl va sancționa)
2. Descentralizarea conduce la costuri mari de manipulare, combustibil, taxe de ecluzare, de tractare/împingere, etc.
Posibil sa fie mai ieftin sa duci din A in B nave de 400×60 m. Decât să duci din A in B prin C, unde intervin ( logistica va fi afectata cel mai mult existând șanse mai mari de a rătăci containere, mai multe nave, mai mulți factori de creștere a prețului serviciilor de transport, o eficiență energetică a navei mai mica, etc.)
Chiar, dacă tot ești în domeniu, explică un pic care e treabă cu Constanța și teoria conspirației că dacă intrăm în Schengen le futem meciul la olandezi. Adică nu e mai eficient că mărfurile alea să fie descărcate prin Grecia sau Italia și de acolo duse prin toată Europa că tot e infrastructura cum trebuie decât duse la Constanța și apoi plimbate cu viteza melcului până în prima țară cu infrastructură ok, adică Ungaria?
Am fost de vreo 3 ori în Rotterdam, nu se compara cu portul Constanța. în primul rând că dimensiuni, am fost la un terminal de oil and gas și am mers aproape o ora in regim de autostradă prin zona portuară :).
Constanta poate reprezenta ceva in condițiile in care Europa ar penaliza cursele camioanelor care fac distante lungi să zicem mai mult de 600 km. Și să redirecționeze acele transporturi către transportul pe fluvii, râuri și canale sau pe calea ferată. O navă poluează mult că și concentrație dar comparativ cu cât ar polua un sistem clasic de camioane este net mai mic chiar și cu ce implică euro 7. Altfel oricum pentru zona clasica probabil cel mai eficient este zona Trieste( Italia), Pula(Croația), Koper (Slovenia) fiindcă ele sunt mai în inima continentului de la ieșire din Suez.
Tâmpenia asta ar muta cantitati semnificative din debitul Dunării, si putem spune fără niciun dubuiu ca Delta Dunării va fi pa.
Era mai simplu Serbia-Albania