Discutam pe tema accidentului ăstuia și cică e nasol că a murit un copil de 5 ani. Mai uitați-vă o dată la accident. Nu e coliziune între două mașini, nu e vreo nasoleală, e un nene care a pierdut controlul mașinii și a intrat în șanț. Nu e o tragedie. E doar un nene care a tras prea mult de mașină. Știa bine ce conduce, știa în ce stare sunt anvelopele, frânele, discurile și mașina în general. Și a ales să tragă de mașină în continuare. Cu scuze, că acum nu are bani de reparații, că îl costă mult țigările, că merge și așa, că era ud pe jos, că era marți, că bla bla bla. Cu împins de la spate de nevastă, iar bagi bani în mașină, hai mai repede acasă…
La final, decizia aparține unui singur om.
„Cică e nasol” ? Să inteleg ca tu nu esti de aceeasi parere?
nu mi se pare. un nene și-a jucat șansa și a pierdut. trebuia să gândească un pic mai mult.
Nasol era daca murea cineva dintr-o alta masina care conducea regulamentar. Nimic nu e mai oribil decat sa iti vezi linistit de viata si sa mori din cauza unui tampit care merge pe principiul lasa ca stiu eu mai bine.
In cazul de fata soselele au devenit putin mai sigure.
Păi tocmai asta e problema, un nene și-a jucat șansa și a pierdut, nu atât el, ci unul care nu avea nicio vina…
Primul responsabil pentru siguranta familiei e barbatul, ca d-aia zicem ca e stalpul casei. Fix d-aia ca femeie nu trebuie sa iti iei orice dobitoc de sot, doar de dragul de a te vedea nevasta si mama.
Si mai gandeste-te la o chestie: Daca omul asta nici siguranta propriului copil nu a pus-o pe primul plan, cat ii pasa atunci de altul…
bipbip, cum zice adi, omul era responsabil pentru viața copilului în două situații, o data că e al lui, a doua că era șoferul. a uitat asta când a ales să tragă de mașină.
Da mai baieti, dar pana la urma ce vina avea copilul ala ca tac’su este/era un dobitoc?
@Andrei G
Dude, grow the fuck up, de cand se moare doar daca esti vinovat? Ba din contra, vezi Iliescu, Huidu etc.
Andrei, selectie naturala se cheama. da’ exact asa.
copilul ala il vedea pe tasu ce rapciuga de masina are, il vede cum conduce, lasa ba ca merge asa. oh well…
linia genetica a unui idiot s-a terminat.
a nu se intelege ca ma bucur de moartea unui copil. dar permiteti-mi sa nu fiu corect politic si sa nu ma intereseze.
Șoferul nu a fost atent sau a ațipit, dacă vă uitați atent vedeți în spate ditamai busul care intră cu aceiași viteză în curbă, deci este exclus derapajul, viteza „neadaptată”, etc.
Omul nu a tras prea mult de mașină, a tras prea mult de el, din câte am citit veneau de departe (din Italia parcă) și mai aveau foarte puțin până acasă, motiv pentru care șoferul a decis (prost) să nu mai ia pauză.
f1, si asta schimba realitatea faptului ca e un dobitoc sinistru cum?
@f1
Ce zici tu e pentru accident. Faptul ca toti au supravietuit mai putin cel mic ma face sa cred ca nu avea centura pusa (lasa scaun special, ala e din alta lume).
Si revenim de unde am plecat, parinti tampiti care daca le atragi atentia spun hai domne lasa-ma, stiu eu mai bine.
As mai adaiga aici decizia de a nu securiza copilul in scaun.
Nu mai folosi termeni al caror sens nu il cunosti
@theblack nu mai folosi termeni al caror sens nu il cunosti
Pe Firefox nu merge video:
Media error: Format(s) not supported or source(s) not found
Download File: https://cdn.zoso.ro/img/2021/06/accident-dolj-copil.mp4?_=1
Pe Chrome merge ok
Subscriu.
ce e ala fire-fox?
Cauza accidentului e simpla: soferul a pierdut controlul autoturismului pentru ca nu adaptat viteza la conditiile de drum.
Curbă destul de lejeră, uscat pe jos, temperatură rezonabilă, că pare a fi făcută filmarea în perioada asta, deci nu e frig. Cam ce viteză trebuia să aibă nenea ăla ca să „n-o adapteze” la condițiile de drum? Curba aia o iei cu 90-100km/h lejer cam în orice mașină și din filmare nu pare că avea atât.
Nu, nenea ala a pierdut controlul autoturismului pentru ca nu a adaptat viteza la starea tehnica a masinii/cauciucurilor sau a priceperii lui in arta condusului. Evident ca e vina lui. Tindem sa mistificam asa „a pierdut controlul” de parca i l-a luat Dumnezeu si el l-a pierdut pe cale de consecinta.
La cum trec secundele pe filmare se poate deduce simplu că viteza reală era mult mai mică, filmarea e pe repede înainte, busul din spate intră cu aceiași viteză în curbă și nu are nici o problemă.
”Cauza accidentului e simpla: șoferul a pierdut controlul autoturismului pentru ca”.. a adormit.
Asta era pe telefon…
5 persoane s-au dat jos din mașini ca să privească cu atenție și îngrijorare.
5 persoane s-au dat jos din masini ca sa incerce sa ajute. Din pacate nu erau salvatori profesionisti care sa stie sa intervina din prima secunda.
Alin, nu uita ca te invata si la scoala de soferi si in general nu e bine sa misti victima. Daca se misca singura e una, dar daca e inconstient si/sau nu se poate misca mai bine astepti. Nu sti ce vertrebre are rupte si o simpla miscare poate ucide victima pe loc.
acum cateva saptamani comentam pe aici ca-s criminale santurile alea facute asa (adanci, aproape de carosabil si fara parapet); si am fost criticat .. dar am dreptate: santurile alea omoara oameni.
Șanțurile alea au omorât în cazul de față un șofer care a ales să conducă așa.
Wait, am citit cu c*rul, n-a murit șoferul.
Ce sar cu minisuri puii de hitler de pe aici. Bai astia, vi se poate intampla si voua sa luati in plin un sant din ala, la o evitare, la un derapat pe polei, orice. Nu stii niciodata cum ajungi sa pupi santul ala. Dar voi va simtiti bine acum gandind „Buna idee cu santurile alea, mai curata din prostii de pe drum!”. Pana vi se intampla voua…
@Eugen, dar ce faci când vrei să eviți un prost de pe contra-sens și iei șanțul ăla în bot? Indiferent ce argumente crezi că aduci și sunt valide, faptul că ai o gaură care te poate omorî pe marginea drumului nu are cum să fie OK…
Criminal este cât de neatenți, prost pregătiți și agresivi sunt șoferii români. Nici nu mai pun faptul că 50% (deci 4.5 milioane) conduc niște cotețe pe roți.
N-o să ne salveze nici mama autostrăzilor, doar o să reducă puțin numărul de accidente.
La fel ziceam si eu aici. Toti zic ca sunt bune pana cand li se intampla lor…
Chiar daca aici este numai vina soferului pentru modul in care a condus/modul in care si-a intretinut masina. Dar rolul autoritatilor este de a gasi solutii pentru a evita accidentele sau, daca asta nu se poate, pentru a limita gravitatea acestora.
Iar aici existenta unui parapet ar fi fost foarte utila.
Voi nu sunteti aia care plangeati acum 2-3 ani de mila copacilor taiati de pe marginea drumurilor?
@Bancosul
Daaaamn, @Vlad…
Unpopular opinion:
Cand aud ca a facut accident cate un vitezoman baut la volan sau cu scheme de reiser prin centrele oraselor, mereu ma rog sa citesc ca soferul a murit sau ca a ramas paralizat cumva.
Pentru ca sunt sigur ca acel om va mai repeta ce a facut. Si cu siguranta a mai facut si inainte doar ca a scapat de soarta.
E si mai mare bucuria cand aud ca a murit doar soferul si nu a fost implicata vreo alta masina de nevinovati ce mergeau in treaba lor.
Aici din pacate a murit un copil ce nu avea vreo vina (nu poti spune ca ar fi ales copilul sa urce in masina cu un tip baut sau reiser) in loc sa moara doar soferul si restul sa-si traiasca linistiti vietile.
In stirea de la televizor se aruncase ipoteza c-ar fi adormit la volan.
Eu ma intreb cu de-a murit cel mic?
Adica impactul major a fost pe dreapta fata si sotia n-a murit in schimb cel mic din spate („aflat in scaun de copil”wink wink) a murit. Si aici merg pe mana lui Vali: a riscat si a pierdut (am avut reactia asta: e vinovat pentru ca…).
Dincolo de tragedia evidenta incerc sa invat ceva de aici. Poate sa opresc mai des la drumuri lungi, sa verific mai bine copilul in scaun…
Daca se confirma si restul ipotezelor lui Vali (cauciucuri, stare tehnica) atunci omul ala n-are nicio scuza.
Daca avea cauciucuri bune si starea masinii era perfecta, nu mai adormea? Oricum nu are nicio scuza pentru ca a fortat sa conduca chiar daca era obosit.
Daca a adormit poate avea apnee de somn, cine stie? In Romania orium tratamentul apneei de somn e o gluma. In Germania toti soferii profesionisti sunt obligati sa si faca Screening si sa si trateze eventuala afectiune altfel isi pierd carnetul. Adormitul la volan, „Sekundenschlaf” cum zic ei, e principala cauza de accidente mortale pe autostrazile bavareze.
Daca va aflati cumva intr-o situatie din asta, incercati sa va aduceti aminte ca masina nu poate sa franeze si sa ia curba in acelasi timp, e fizic imposibil. Ridicati piciorul de pe frana si virati, apoi continuati franarea. E posibil ca nenea sa fi intrat in curba mai tare decat credea si a intepenit cu piciorul pe frana de la jumatatea curbei.
Din film pare ca tocmai terminase de depasit o dubita. Daca asa a fost, s-a nimerit o combinatie nasoala de viteza, repliere spre dreapta si curba la stanga.
Cred ca tehnologia de ultima ora numita ABS se ocupa fix de chestia asta de care zici tu acolo.
Nu ma refer neaparat la blocarea rotilor, tine doar de modul in care e distribuita masa masinii pe roti si fortele implicate. Cand esti in franare si iei de volan, masina subvireaza, pentru ca ai ajuns la limita acelor cauciucuri si incep sa piarda din tractiune, nu se mai duc in directia in care vrei tu. Viteza prea mare in curba deja pune stres pe ele, daca le mai pui in carca si toata greutatea masinii, chiar si cu ABS, ele tot la limita sunt. Cum e prea tarziu sa mai incetinesti in momentul ala sau sa cobori sa schimbi cauciucurile cu unele mai bune, ridici putin piciorul de pe frana pana iei curba si apoi continui franarea.
Fizic imposibil? Mai treci pe la orele de fizică. Sau nu știu, urcă-te la volan și încearcă să frânezi în curbă să vezi că nu se deschide vreun wormhole către altă dimensiune.
Nu se deschide un wormhole, dar te duci in sant pentru ca pierzi aderenta. Am trecut pe la mai multe ore de fizica decat ai trecut tu, dupa 3 ani de facultate si licenta luata in fizica. Si am incercat si in masina treaba asta, cu ABS cu tot, daca nu realizam situatia si nu ridicam piciorul de pe frana nu reuseam sa mentin masina pe banda.
Acum na, eu am zis sa va spun si voua ce recomanda expertii, dar nu e nevoie sa si faceti asa, fiecare e liber sa moara cum vrea. Si centura de siguranta e doar o recomandare, pana la urma.
Pare că a adormit, fie era pe telefon.
Poate a vorbit urat copilul, o fi injurat mai stii..
Prost esti ba baiatule!
ar fi interesant sa aflam si cum stateau copii in spate? aveau centuri? copilul de 4 ani care a murit statea in scaun pentru copii sau era si el pe acolo?
astea sunt detaliile care ar trebui sa apara in presa.
apropo, ce se mai stie de stimabila doamna cu accidentul din andronache? am uitat cum o cheama…
o singura chestie tre inteleasa de aici: SCAUN DE COPIL
bine, citeam pe fb de la unii ca ar fi avut cauciucuri noi, d-alea de inca nu se vad bine sarmele.
Nu e de la starea masinii. Scrie in stire ca tipul se intorcea cu sotia si cei 3 copii din Italia. Mai mult ca sigur a tras tare sa ajunga acasa fara sa opreasca sa se odihneasca, si a adormit la volan. Ca la cum arata curba aia cu orice jaf de masina treci lejer, el pare sa nici nu fi tras deloc de volan in curba ci a mers drept.
Cunosc si eu persoane din astea care vin/pleaca spre Italia fara oprire, ca ei pot. Pana intr-o zi. Eu imi stiu limita la 6-8 ore de condus (cu opriri), asa ca pentru orice drum mai lung dorm o noapte undeva (i.e. cand merg la mare).
A economisit banii de cazare si si-a asumat riscul asta. Asta fac toti cei care nu se cazeaza. Daca faci un calcul, pentru familia aia ar fi costat cazarea cateva sute de lei. Daca pui dus-intors iti ies vreo 1000 de lei poate, avand in vedere ca erau 5 in masina. Cam asta a fost pretul pe care ar fi trebuit sa il plateasca, daca e adevarat ca a adormit. Depinde si de unde venea. Din Roma pana unde a facut el accident sunt vreo 1600 de km pe cea mai scurta ruta.
@Claudiu Very fucking correct. Tot timpul îmi rezerv cazare intermediară în Bulgaria când merg spre Grecia.
Apropo de accidente nasoale:
1. https://www.tecuceni.ro/2021/06/16/video-doi-pietoni-accidentati-grav-pe-marcajul-pietonal/
2. https://www.tecuceni.ro/2021/06/09/video-incident-rutier-grav-pe-strada-1-decembrie-1918/
Pare sa fi inceput sa vireze prea tarziu, a adormit sau nu a fost atent.
De cand am copil sunt mult mai atent, inclusiv la ce fac altii in jurul meu. Bag picioarele, lasa sa fiu eu ala fraieru care ajunge cu 10m mai tarziu, macar ajung intreg.
Accidentul e tare nasol, viteza destul de mare, intra oarecum frontal in capul de pod care il arunca si il intoarce cu rotile in sus.
Copilul „aflat in scaun de copil”…
Majoritatea cunostintelor mele circula cu copiii in masina fara scaun sau, daca au scaun, copilul sta fara centuri. Scaunul e „ca sa nu ia amenda”, nicidecum pentru siguranta copilului.
Referitor la scaun – ce fel de scaun de copil? era corespunzator varstei copilului, era instalat corect in masina, copilul era prins corect in centuri? Era un scaun front facing sau rear facing? era un scaun de calitate sau era unul ordinar de 200 de lei, eventual luat sh? Chiar era scaun pe bune sau era o mizerie de inaltator sau high back booster care nu ofera nicio protectie unui copil de 5 ani?
La cinci ani rear facing? 🤦♀️
Prin masini, Copilul sta de regula pe bancheta din spate, cumva in picioare cu mainile pe scaunele din fatza, „ca sa vada”, si balaureste liber. In caz de oprire brusca, devine proiectil si iese prin parbriz.
@Ionut Staicu – sunt scaune care permit rear facing pana pe la 7-8 ani, in functie si de statura copilului.
Fi-mea (6 ani) inca mai sta RF, intr-un scaun Britax TwoWay Elite.
https://imgur.com/w9YudGD
Dar nu e vorba de rear facing vs front facing, ci de a merge in siguranta.
Iar pt asta, scaunul trebuie sa fie unul de calitate, de la un producator de incredere, potrivit varstei, instalat corect in masina si copilul asigurat corect in scaun.
Dupa cum se vede asa zisele scaune de copil sunt niste hipstereli obosite care in caz de ceva serios nu prea conteaza. Sa fim seriosi pana la 6 luni copilul nici nu isi poate sustine propriul cap in conditii statice, deci despre ce vorbim.
@vio ” Scaunul e “ca sa nu ia amenda”, nicidecum pentru siguranta copilului.” ce ai scris este chiar foarte aproape de adevar
Cred ca este clar ce scrie mai jos:
„head circumference of a 4-year-old is 90% of its adult value while the neck circumference, for example does not approach 90% of adult until age 14”
http://ibrc.osu.edu/wp-content/uploads/2014/11/Vincent-et-al.pdf
Astept contraexemple (aici nu vorbim de trafic urban ci de viteze in principiu >100kph).
Daca erau 3 copii, ma indoiesc ca toti erau in scaune in masina aia.
Din pacate si eu vad o gramada de inconstienti ai caror plozi se plimba liber prin masina, stau in picioare in spate intre scaune. Cred ca n-au pus de mult timp o frana brusca, sa vada cum li se misca toate prin masina, inclusiv copilul daca e acolo, musca din bord.
Pare localitate, doar mie mi se pare că se merge cam repejor? Şi, apropo de ce zicea cineva mai sus, dă-mi acelaşi drum, oră, condiții meteo, când sunt cu copilul merg mai încet decât când sunt singur (şi e automatism, o fac din instinct)
Am citit ieri ceva groaznic despre automatisme, recomand:
https://www.washingtonpost.com/lifestyle/magazine/fatal-distraction-forgetting-a-child-in-thebackseat-of-a-car-is-a-horrifying-mistake-is-it-a-crime/2014/06/16/8ae0fe3a-f580-11e3-a3a5-42be35962a52_story.html
A castigat premiul Pulitzer in 2010 articolul asta, daca aveti timp si rabdare, merita citit.
Stai așa, că și tu ești prost (o să-mi dai dreptate).
La o adică, nu „te riști” când ești cu junior în mașină dar, pe de altă parte, nu te deranjează riscul asumat de a-l lăsa fără taică-su din cauza instinctului vraiște, de prost.
Zi bogdaproste și fii neprost până la capăt, o să-ți mulțumească ăl’ mic fără să fie nevoie.
Eh, gata, te-ai descărcat? Ești mai bine acum?
N-am zis că singur sunt Șumahăr (din contră, merg tot timpul aproape de limita de viteză – ca un prost ce sunt). Dar cu copilul se mai activează și alte chestii în plus.
Și, la o adică, poate că ăla micu are deja conturi cu $, nevastă-mea arată încă bine, copilul se descurcă și cu un tată vitreg.
De unde convingerea că va fi bine?
N-are cum să-l bată mai mult ca mine…
Vina principala e a ARR-ului. Daca ar fi filtre peste tot, s-ar face curat. Asa, circula toate epavele pe soselele patriei. Ordinea se face doar cu batul. Pentru ca marlanii, daca vad ca merge si asa, nu isi bat capul cu reparatiile la masina.
nu prea ajuta ca filmarea e accelerata la 2x si masina pare ca are mult mai multa viteza decat in realitate, dar cred ca estimativ se poate calcula o viteza.
iar drumul ala pare destul de dusmanos facut, o data ce te-a furat ca esti prea pe margine, nu prea mai ai sanse sa scapi, ar fi trebuit pusa marcar o bordura ceva
Nu stiu masina in ce stare tehnica era, dar nenea ala sigur nu era atent. Uitati-va pe filmare la viteza 0.1x:
– drumul „fecut” la stinga, el „fecut” inainte
– incearca sa corecteze cind era deja in sant. Probabil inclinarea laterala era suficient de mare ca sa il trezeasca din visare.
– „relieful” nu ii permite sa corecteze: el vroia sa faca la stinga in conditii de inclinare laterala puternica spre dreapta. Probabil ca nu ar fi reusit nici cu un 4×4 cu Torsen si ESP.
Dumnezeu sa il odihneasca pe copil, cu siguranta la 5 ani nu a gresit cu nimic si contrar comentarilor de aici, nu cred ca un copil de 5 ani, chiar si genial poate sesiza deficiente tehnice, altele decit unele flagrante gen roti patrate.
Later edit: pe digi scrie ca soferul a adormit la volan, se intorceau din Italia, ceea ce explica oboseala cronica.
Ipotezele mele:
1. Copilul de 4 era in scaun, dar scaunul nu era asigurat cu centura.
2. Ceilalti copii care nu erau in scaun nu aveau centurile puse.
In ambele situatii atunci cand se rastoarna masina e de rau. Asa ca oriunde ati merge, cu oricine, puneti-va centura aia de siguranta cand sunteti in spate. Iar masinile se pot rasturna foarte usor, a dat Vali doua exemple in ultima saptamana.
Asta nu-l disculpa pe sofer ca a condus obosit fiind. Desigur, exista posibilitatea ca toti copiii sa fi avut centurile puse si din dinamica accidentului a rezultat decesul celui mic.
Subscriu la ideea ca santurile acelea sunt criminale.
Nu, drumul public nu este o serie de capcane mortale prin care noi sa avem bafta sa scapam atunci cand pierdem controlul masinii, sau suntem nevoiti sa evitam coliziuni. Intre sant si cap de pod si frontala cu un idiot alegerea este sant…Dar parca n-as vrea sa dau coltul incercand sa-mi salvez viata mea sau a altora.
Moartea unui copil e o tragedie. A avea empatie 0 fata de o tragedie DPMDV e de-a dreptul obscen. Iar explicatiile nu schimba cu nimic faptul ca acel copil ramane tot mort. Sa va fie rusine.