Urcam la Susai. La 500m de cabană, un Caynne în zăpadă. Se trăsese dreapta să facă loc altei mașini și intrase într-un șanț de 30cm și nu mai putea ieși. Eram 8 mașini acolo, din care a mea era second cheapest (noroc cu un coleg cu A4 B8). Mașină de 2 tone, ce să împingi la ea? Ne-am opintit și n-am reușit nici să o urnim din loc. Anvelopele cam slick, dar în parametri.
Din 8 mașini, eu aveam o lopată de fier și un alt coleg avea un cablu de tractare civilizat (eu aveam o porcărie din aia elastică, care nu e bună de nimic). Mașini care să tragă destule, dar jumătate nu aveau cu ce, alții nu aveau de ce agăța. Da, unii nu știu unde e șurubul ăla, unde se montează cârligul, și tot așa. Colegul din șanț avea o scuză, luase mașina de câteva zile, restul eram în offsaid.
La final, un băiat cu un ATV avea un troliu, s-a legat de un alt coleg și l-a tras. Am învățat că, chiar dacă nu pot trage pe nimeni cu mașina, un cablu nu strică să ai.
Pentru mașinile cu cutie de viteze CVT (curea) nu este recomandată tractarea remorcilor sau a altor automobile. Nu vreau să te indispun, dar curelele de la CVT se mai rup.
eu: …chiar dacă nu pot trage pe nimeni cu mașina
tu: nu este recomandată tractarea.
eu: i got nothing.
Toate curelele se rup.
nu îl încuraja.
Legat de CVT, ce am descoperit si m-a impresionat atat de mult incat scriu aici: cureaua cvt e facuta din niste zale si transmite puterea impingand cureaua, nu tragand de ea.
A venit, a comentat, a plecat:)). Sigur se simte mandru ca a fost destept si azi.
Vali, trebuie sa ai grija ca la CVT e problema cu tractarea. Mare grija! Nu te lasa dus de val.
Dar nu zice nimeni că nu poți să împingi o altă mașină.
Probabil ca de asta in carte la XV ul meu cu CVT sunt 5 pagini despre cum îți reglezi rulota, Cât poți tracta și cum…
@AlexB Pentru ca Subaru folosește lanț la CVT? Mai sunt alții? Parca auzisem ceva la Nissan
Ce vroiam sa zic zoso.. ai grija cu tractarea la cutia CVT. Nu e recomandata.
ești primul care-mi zice asta, pe ce te bazezi?
Eu nu stiam treaba asta. Am invatat ceva
Nu cred ca ajunge sa se rupa curea, din ce am mai citit in cel mai rau caz va patina pe acele conuri si se va uza. Nu stiu daca toyota rav hibrid are un CVT clasic sau un e-CVT care nu are curea.
Pentru cei care pasează informatii false. Cvt-urile de pe hibridele Toyota nu au deloc curele sau lanțuri.
https://youtu.be/O61WihMRdjM
ai grija la CVT, nu prea poti tracta
Daca nu ma insel la cvt nu prea poti tracta =)))))))
Nu poți tracta cu CVT.
Au zis ei că poți tracta o remorcă, dar de fapt i-a obligat Bill Gates, că are una și vrea să care cipurile 5G la punctele de vaccinare!
Gasite pe net despre towing capacity „all-wheel drive RAV4 has a 1,650kg capacity”.
Doi la mana, „Toyota describes HSD-equipped vehicles as having an e-CVT when required to classify the transmission type for standards specification lists or regulatory purposes” de pe wikipedia. Adica nu are curea, ci doar gears (rotite) si doua motorase electrice.
nu stiu nici ce masina ai (cred ca ai scris de cateva ori dar eu nu ma pricep la masini), nu stiu nici ce cutie de viteze are masina, dar e neaparat necesar sa-ti zic ca daca cumva e CVT, nu e recomandat sa tractezi cu ea. adica poti tracta, dar sunt unii care nu recomanda.
also, nu am idee ce e aia CVT. stiu vag ce e aia cutie de viteze
pentru ca ma simt glumet azi: https://bfy.tw/QDc4
Noroc ca nu ai cvt, ca nu puteai tracta
Funie groasa, clasica cu doua carabine la capete.
Testata de cateva ori si e ce trebuie. E indeajuns de elastica si rezistenta. Testata pe masini de 1,5t si tractari prin Bucuresti dintr-un capat in altul.
Sta in roata de rezerva. Alaturi de statie.
Asa are si iubitul meu. Numai ca el nu o pune la carlig, are bretele.
Recomandate sint slingurile de ridicat paleti, nu parîme/funii elastice din porcăria aia de polipropilenă.
Era marea ceață pe acolo…
mare*
Sufa cinetica ii cea mai buna. Gen https://www.bestride.ro/sufe-tractare/sufa-cinetica-20-11t-9m-x-100mm.html (nu-i reclama, primul link din google)
Nu uita sa pui o gheaca/haina pe ea cand ii folosita la tractat, altfel pot aparea surprize.
Pentru masinile cu e-CVT (fara curea), este recomandata tractarea? Intreb pt un prieten.
Pune si un set dinasta in portbagaj: https://targetdeal.ro/set-2-benzi-auto-tip-senile-antiderapante/3804
Ii doar un exemplu, sunt mai multe modele si dimensiuni. Eu am unele de vreo 40 cm lugine si 20 latime.
Nu ocupa mult spatiu si daca nu o sa le folosesti tu, o sa-ti multumeasca altii.
ce cablu ar trebui sa fie? multumesc
din ce zic oamenii care se pricep, cablurile nu sunt bune. cele mai bune sunt, în ordine, lanțul, chinga și funia.
eu mă uitam la asta, dar nu stiu cât de bună e la prețul ăla https://www.emag.ro/chinga-remorcare-auto-4-2-m-3-tone-latime-5-cm-nsc774/pd/D24Y2BMBM/
mi s-a recomandat astea
https://www.bestride.ro/sufe-tractare/sufa-tractare-10cm-x-1-5m-13t-ro-ro.html?sort=p.price&order=ASC
https://www.bestride.ro/sufe-tractare/sufa-tractare-auto-10t-cu-2-carlige.html?sort=p.price&order=ASC
Aia de 3 tone nu e buna, se rupe din prima. 10 sau 12 in schimb… 👍🏻
Fix acum cateva zile mi-a amintit ca daca tot o sa plec la munte, ar fi bine sa scot la iveala chinga si cablurile electrice, ca erau ingropate pe langa roata de rezerva, si nu e fun sa golesti portbagajul pe coclauri, ca sa ajung la ele. Le-am luat acum 1 an pe principiul „sa fie acolo”, si am folosit chinga aia deja sa scot pe cineva din impas. Chinga cica tine pana la 3 tone, are carabine la ambele capete, fara alte brizbrizuri. Am si lopata, mai iau niste nisip cu mine si zic ca sunt ok.
@Vali: pana ai oprit tu, cati oprisera sa intrebe daca e nevoie de ajutor?
Nu stiu modelul asta de Cayenne daca are din dotarea standard diferential blocabil si reductor. Eu am un model mai vechi si le am am ambele. Nu le avea sau a incercat sa le activeze si chiar si cu ele activate nu a reusit sa iasa?
Ma tu ai Vitara de ala vechi :)))
Nu fi prost, model vechi = model vechi de Cayenne. Si luat nou.
Doamne ferește să spui ceva chiar și în glumă de mașina românului
@ion, de Cayenne-ul romanului, ca masina are tot prostu’…
daca era pe burta ce faci cu toate diferentialele din lume? te uiti cum se invart rotile?
Vali, ti-am trimis un email zilele trecute cu un review la o Skoda O3, l-ai primit?
primit, dar zilele astea sunt pe drumuri, le dau drumul de luni, că mai am câteva.
Am in mașină o chingă de 6-7 tone, că e bună acolo. Cablu ăla e periculos. Nu de proști folosesc aia pe offroad chingi.
Eu am văzut la mulți că nu își verifică roțile de rezervă, nu știu în ce stare sunt, nu știu unde își au cricul, cât de bine sunt cheile de desfăcut roți, nu au în mașină o șurubelniță sau o cheie reglabila, o bandă izolatoare, un patent, absolut nimic, nu au ieșit dintr-un șanț, nu au habar cum de folosește un cui de remorcare.
Eu de exemplu n-am, deci e mai simplu.
Eu am, că-i și mai simplu. Pe minunatele drumuri românești, iarna chiar e obligatoriu să ai la tine: lopată mică pentru spart gheața lopată mare de zăpadă de metal, nisip+sare, șufă de tractat 5-7 tone că-i ieftină și e bună la scos dube, cabluri de pornire bune.
Mă refeream la roată de rezervă.
Stai! Cum? 8 români s-au oprit să ajute? Cum vine asta? Nu scrie pe toate blogurile că poți muri la colțul străzii și nu te băga nimeni in seamă?
In altă ordine de idei o șufă de tractare de 3m si 5tone e până in 50 de Lei cu tot cu cârlige. Va rog eu nu mai umblați cu improvizații!
la aia de pe emag mă uit și eu.
Lanțurile și cablurile sunt periculoase, deoarecere există riscul de rupere și dacă ceva din oțel s-a rupt, din cauza forței la care a fost supus, dacă cineva e în zona lui, îl poate omorî pe loc sau efectiv spinteca.Sunt niște clipuri urâte rău cu intâmplări din ăstea.
N-ai înțeles ii incomoda :)), le era frica sa nu derapeze in el :)) de aia au oprit. Plus că românilor „ne” place circul :). După atâta izolare e mișto orice „live”.
Slinguri de paleti, uneori dublate. Carabine mari/groase. Iarna asta neutilizate, asta-vara scos 7-9 insi din nisipuri la Vadu. Pe unul de doua ori intr-o zi. Si pe unul cu A6 4×4 cu garda de o palma, dar cu salam in boxe. La Susai e periculos rau santul ala cu zapada, imediat la coborare, nu iesi nici cu GAZ-ul netractat fara lanturi sau benzi deszapezire serioase. Take care!
Daca nici acum nu-mi fac curaj sa pun o intrebare, atunci niciodata. Eu sunt cam inapoiat mintal, probabil. Am alta viziune asupra lumii, nu pricep trendul general. Dar, cu „hate”-ul de rigoare, ce parere aveti despre Land Rover Discovery TDV6 HSE ?
vei dezvolta o prietenie de durata cu mecanicul auto, vei invata toate componentele unei masini de la claxon la piston iar banii se vor epuiza ca si cum ai fi vizitat de hoti zilnic.
in general o parere buna. Recomand nou si cu garantie nu il tine prea mult deoarece te poate baga la cheltuieli masive usor.Nu stiu daca nu cumva trebuie sa iei in considerare Brexit-ul daca au aparut ceva taxe.
Toate piesele tocmai au devenit mai scumpe datorită brexit.
Pe de altă parte, se anunță că Land Rover se mută în Franța, deci probabil e ceva temporar.
E o mașină bună, capabilă de multe, dar cu care trebuie să te comporți ca și cu un bibelou dacă nu vrei să te năpădească facturile de service, un fel de teatru absurd.
Dacă nu o forjezi pe off-road, lumea zice că e ok, se mai strică una alta dar practic e o loterie, nu se poate zice exact ce și când.
e un dulap mare și urât, pe care și-l iau puțoii ca să se dea prin bucurești. ia-l dacă ieși cu el serios pe forestier/off road.
Depinde de care Discovery vorbesti, sunt 5 generatii aparute pana acum.
@ionut: asta e valabil pt orice masina (in special daca vorbim de una premium) daca nu a fost ingrijita. Multe probleme sunt deja cunoscute asa daca urmareste ceva SH poate verifca daca au fost remediate sau nu.
@Alexandru: se poate si SH cu garantie si iesi mai bine. Brexit-ul nu afecteaza cu nimic piesele.
@manu: nu se muta nimeni in Franta, confunzi JLR cu Bombardier. JLR are fabrica in Slovacia + productie in Austria, la Magna.
@vali: „beauty is in the eye of the beholder”. E o masina de lux, practica si confortabila pe care ti-o iei daca iti permiti sa o intreti
Degeaba aveți 4×4 dacă nu știți să le folosiți :). Cu Corsa îi dai un șut o ia la vale singură :))
sau o bagi în ghiozdan când nu mai poate înainta.
Cand aveam Oltcit si erau ierni adevarate in Bucuresti, ieseam din masina si ma impingeam singur
Asta îmi aduce aminte de păturile din mașină. Să dezvolt. Prin anii 90, cînd mașinile erau Dacia sau Cielo, zăpada rămînea pe șosele și anvelopele de iarnă erau ceva exotic, un tip cu BV la număr, care m-a ajutat să ies de pe o alee devenită patinoar din București, se mira că nu am o pătură în portbagaj. Că nu găsești brașovean fără o pătură în mașină. Normal, nevoia te învață!
Pentru cei tineri, pătura se punea sub roțile motoare ca să prinzi ceva aderență.
Soluția de avarie erau preșurile din mașină, dar nu prea ajutau, fiind mici, erau repede lansate la cîțiva metri de roata care dădea în gol.
Evident, ca tînăr șofer, am băgat la cap și am avut de atunci mulți ani o pătură în portbagaj. Care pînă la urmă a fost folosită mai mult pentru diverse picnicuri spontane.
Surasul fetei din tramvai
M-a fermecat definitiv,
Am inc-o drama la activ,
Exact ca domnul Ion Susai
In Ro nu exista companii de tractari? sa dai un telefon si sa vina sa te scoata? sunt profesionisti, au echipament, si mai important, stiu ce trebuie facut…chestiile astea cu apelatul la aprimul care trece mi se pare ca atunci cand apelezi la Dorel sa vina sa-ti construiasca casa. no, intreb si io, ca nu-s acolo, dar mi se pare ca e ca-n vechea meteahna romaneasca ”lasa, bah, ca mere si-asa”
Dacă chemi unul din ăla deja dublezi valoarea mașinii… mai ales pe munte.
Mi-aduc aminte cand am trecut acu 2 ani pe Transalpina, ca erau la fiecare 3 curbe numere de telefon de la tractari pe parapet. Ma intreb daca suna cineva…
Eu am din 2009 o sufa elastica de 12 lei din Auchan. Am zis ca o schimb prima care cand imi demonstreaza ca e o mizerie. Inca nu a fost nevoie. Am remorcat de mai multe ori si am fost remorcat o data cu mare succes. Doar in Oras si masini intre 1 si 2 tone. Nu zic ca ar fi de recomandat, dar nu am nimic sa ii reprosez momentan.
Si da, orice masina ar trebui sa aiba in portbagaj cabluri de curent, ceva de remorcare, carligul de remorcare, un compresor etc
Stiu ca dupa 1-2 zile nu mai citeste nici naiba comentariile, insa las scris sa fie totusi:
1. Sufa elastica ieftina din piata sau benzinarii = inutila si foarte periculoasa. Ok, te incanta ca poate tragi o data pe careva, insa de cele mai multe ori plezneste de la socul maxim de elongatie si se duce in cel mai fericit caz prin tabla/parbriz/luneta si cel mai nefericit prin(tre) picioarele unuia.
Vrei sufa cinetica – de la 250 lei in sus + ochetii de prindere foarte importanti !
Apropos de cinetica, cuiul de remorcare prin insurubare la auto uzuale, cel din bara, de principiu e slab si e posibil sa se rupa, asa ca feriti-va sa faceti soc in el, faceti dauna mai mare decat e cazul
2. O chinga de tractare simpla (fixa, fara elongatie) si eficienta am de cativa ani in tanc, cu rezultate foarte ok pentru banii dati , este aceasta -> https://www.hornbach.ro/shop/Sufa-chinga-pentru-tractari-auto-Mamutec-4-5m-max-2500kg/5142930/produs.html
Si cand ramaneti nasol, apelati http://www.rescue4x4.ro
le citește, stai liniștit.
bună recomandarea aia cu chinga de la hornbach. ieftină și la îndemână.