Am făcut eu studiul de trafic pe care îl cerea primarul…

După îmbulzeala asta, primarul Brașovului a scris un post pe fb în care se declara mirat că e trafic în oraș și promitea…un studiu care să vadă care e problema și care sunt soluțiile.

Ca să economisim timp și bani, l-am făcut eu.

Prima soluție e cea mai greu de făcut, de aia am pus-o prima, să aibă timp să o pună în practică, să găsească soluția tehnică și banii pentru ea: găsit o metodă pentru ca turiștii să nu mai tranziteze Brașovul când merg în Poiană. Neplăcut. Munte. Dar jumătate din traficul de weekend din oraș e făcut de turiștii care urcă în Poiană. Elimini problema, traficul se eliberează, scade poluarea.

A doua e mai simplă. Pe lângă Centru și Strada Sforii, care sunt marile atracții ale Brașovului? Unde se duce lumea? Wikipedia nu e de ajutor, e cu muzee și alte prostii, turismul român nu vine pentru așa ceva. Canionul 7 Scări, Parc Aventura, Pietrele lui Solomon, Paradisul Acvatic. 3 din 4 nu au locuri de parcare suficiente pentru traficul de weekend. Soluția evidentă și simplă: fă parcări acolo sau oprește traficul către ele când e plină parcarea.

Bonus: pus niște camere video și tăiat amenzi jegoșilor care se urcă cu picioarele pe strada Sforii, și folosit banii ăia pentru renovat strada.

Ce ziceți, merge să cer 10.000€ pe studiul ăsta? Eventual iau un student să scrie pe lung ce am scris eu aici în 4 paragrafe.

Altfel, studiul ăsta e bun pentru toate orașele României. Pui un isteț de la primărie să se uite la trafic câteva zile. Ce fac cele mai multe mașini, Costele? Păi, intră și ies, nu se opresc. 80% din trafic e tranzit. Ce concluzie tragem de aici? Că trebuie o nenorocită de centură!!! De unde furăm mai mult, Costele, de la un studiu care costă 10.000€ sau de la șosea care costă 2-3 milioane euro?

brasov-05

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Cu studiul ăsta trebuia să vină deja la primărie. El a venit cu mâinile în buzunare (ca orice politician) și cu discursul electoral de „să fie bine să nu fie rău”

    00
    • cei mai amuzanti sunt aia de la dezvoltare urbana din primaria BV. pe vremea lui Scripcaru, cand ii intreba reporterul cum de s-a construit fara sa se respecte distanta pt strazi/trotuare si fara spatii verzi, se prefaceau din cale-afara de mirati, de parca aterizasera atunci acolo si nu miroseau a spaga de la o posta.

      00
    • Stai linistita, aceeasi problema e si la Bucuresti. Functionari si consilieri locali care nu cunosc orasul, dar care aproba/voteaza orice le dicteaza primarul

      00
    • Eu as recomanda ca primarul sa „viziteze” toate strazile din Brasov si sa faca un inventar al gurilor de canal – alea care nu sunt la nivelul asfaltului. Sa vezi ce frumos e sa dai cu masina in toate „gropile” alea. Trebuie sa faci slalom pe banda ca sa scapi de ele.
      Bonus: cand ploua sa fie pieton pe trotuar sau la o intersectie cu trecere. Sa vedem cat de ud ajunge acasa sau la birou.

      00
  2. Pe strada sforii i-am atras acum vreo 2 ani unui imbecil atentia ca n-are voie sa scrie pe pereti. Daca nu aveam fizicul pe care il am, probabil ar fi incercat sa-mi traga una ca el chiar credea ca are voie sa scrie acolo (serios).

    Ulterior, a aparut o masina a politiei locale, politist la care l-am reclamat pe „creativ” si i-am aratat o poza cu el. Politistul mi-a spus ca venise acolo chiar pentru ca il vazusera pe camere (deci exista camere).

    Cat despre drumul de Poiana, daca majoritatea vin dinspre Bucuresti, de ce nu fac stanga inainte de Predeal? Iti economiseste cam 20 de minute.

    P.S. unde exista zona turistica in lume fara trafic in weekend? Cand pleci sambata de la ski din Austria (and se face schimbul de tura) e super jale male peste tot.

    00
    • Cati stiu ca in Poiana se poate ajunge si de la Rasnov? Semnalizare rutiera inainte de Predeal, ceva?

      In plus, exista garantia ca drumul e curat? Ca nu il gasesti troienit si trebuie sa te intorci din drum?

      Daca se rezolva astea doua probleme si se popularizeaza un pic solutia alternativa de a ajunge in Poiana s-ar putea vedea o diferenta in trafic.

      00
    • @Teo
      Există hărți, internet, aplicații GPS
      Google Maps oferă ca primă alternativă București – Poiana BV prin Râșnov.

      00
  3. Studiul ăla costa de la 100k în sus, că doar e oraș mare, potent, cu multe variabile!

    00
  4. O parcare la intrarea în oraș și transport public pentru punctele de atracție principale. Limitarea mașinilor turiștilor în weekend în oraș, să nu mai parcheze ca animalele.

    00
    • Nu cred ca functioneaza. Tu crezi ca si-a luat omul bolid ca sa il lase in parcare?

      00
    • ai fost la Viscri? e o parcare pentru turisti si un semn mare la intrare care te anunta ca intri intr-un sit UNESCO, unde parcarea este interzisa, si te roaga respectuos sa parchezi GRATUIT in parcarea satului. unde crezi ca parcheaza lumea?

      00
    • La Viscri se rezolva simplu: faci parcarea 5 lei/zi si din banii colectati platesti un om sa stea la intrarea in sat sa taie bilete si sa directioneze masinile spre parcare. Macar in weekend.
      Asa cum e acum, romanu se uita in fata, vede 50 de masini deja parcate pe ulita principala, vede si semnul de parcare gratis spre dreapta, decide ca „ce, el e mai prost ca aia?” si ii da inainte pana in deal la biserica.
      Nu trebuie politie sau bariera, marea majoritate a oamenilor reactioneaza la indicatii politicoase.
      Ma rog, alta chestie ar fi sa oblige toate pensiunile sa lase locuri de parcare in curte, dar asta nu ar rezolva si vizitatorii in trecere

      00
    • E o parcare in Poiana Mica. Era goala (pentru ca e cu plata, banuiesc).

      In schimb in Poiana masini parcate alandala.

      Trebuie bâtă, morcovul nu functioneaza.

      00
    • Ha, ha, la Viscri e GRATIS parcarea și aproape, dar le este lene meltenilor sa faca 20 de pași pe jos. De aia au toți curul mare și obrazul gros.

      00
    • @cristi Zici bine. Totusi, daca incepi sa dai amenzi de cateva sute de lei celor care nu stiu sa citeasca semnul ala, rezolvi problema.

      00
    • @hash parcarea aia din poiana mica e cretina la modul ca lasi masina acolo contra cost si astepti un autobuz … ca sa te intorci la masina astepti alt autobuz si tot asa, si cauti si statie si cauti si tot

      @hash mai nou in parcarea aia standard din poiana se poate plati la fel ca in brasov prin SMS (parca si card) sau prin Tpark (prin sms/card) si s-a schimbat un pic regula, daca inainte trebuia sa lasi la loc vizibil biletul acum la parcometru cand bagi fise/card te pune sa scrii si nr masinii si se duce direct in sistemul asta (nu stiam de modificare ajung in parcare, il vad pe gigel ma duc cu 2 ron in mana omul ma intreaba care e masina ii arat si imi zice ca trebuie sa merg la parcometru de obicei gigeii de acolo faceau bani buni la modul in care luau malaiul si ziceau „lasa ca punem noi in parbriz” si surpriza era ca plateai 2 ore si vedeai ca doar ultima ora e trecuta pe hartie (rupt biletul) sau voiai sa platesti 1 ora si zicea ca nu are bilete decat pe 3 ore dar lasa acolo pt. 1 ora la el – m-am certat de cateva ori cu ei)

      la modul ideal parcarea din poiana mica nu trebuia sa existe, in schimb trebuia facut pe locul actualei parcari de langa alpin un super mall cu 4-5 etaje subterane cu parcare publica si in felul asta se impuscau mai multi iepuri:

      1 locuri de parcare eficiente exact unde trebuie
      2 turistii aveau mall unde sa se distreze direct in poiana, majoritatea vin in poiana urca cu telecabina merg la un vin, coboara in afi / coresi la mall, urmatoarele 5 zile sar peste telecabina si merg la mall zilnic deci fac trafic sus jos oras sus iar

      00
    • Liniște ca a găsit @raul soluția : mall in poiana și parcare gratis. Nu vi se pare genial ? Eventual și spălare inclusă la parcare.
      Pai boss, Poiana e cea mai scumpă stațiune din țara. Și e stațiune de ski. Nu mai bine ar face o parcare foarte mare și acoperită dar CU PLATA? Gen 100 lei / zi ? Și poliție care sa ridice mașinile parcate aiurea ? Sau d-aia au murit romani la revoluție ? Sa mergem ieftin la ski ?

      00
  5. Ete poznă, e suficient să te uiți ce se face în orașele cu adevărat turistice. Desființezi locurile de parcare (inclusiv alea pentru angajații primăriei/prefecturii, srlsy, jumătate sunt bugetari în centru) și reduci viteza maximă de deplasare la 15 km/h în centru.

    Domnii și doamnele în mașini îl vor evita de bună voie (în Poiană se poate ajunge și din Râșnov.)

    • aia cu bugetarii la parcare s-a rezolvat, de când s-a făcut 3 lei și-au găsit soluții.

    • Știu ce zici, eu mă refer exact la locurile rezervate pentru primărie, alea din jurul primăriei. Nu văd de ce ar avea loc de parcare rezervat altcineva în afară de primar. Valabil și în fața prefecturii. Aș desființa toate alea de-acolo, până repară acoperișul ăla.

      Și-apropo din Răcădău plin de AirBNB până în capătul Șcheiului iubit al domnului primar faci 40 de minute cu autobuzul. Din Avantagden, care e cel mai mare spațiu hotelier din oraș, 30 de minute. Din Coresi, care e folosit tot pentru AirBNB faci 30 de minute. Autobuzele sunt ok, sunt noi, costă doi lei jumate ora de transport. Poți să fii turist și așa.

    • cred ca asta va fi solutia pe termen lung – din Bucuresti-> prima parcare Timisul de Jos->soseaua de centura Brasov 270 grade, inconjurat tot orasul-> te dai jos daca vrei la parc acvativ sau in centru (parcare 2,3,4)->Rasnov (parcare5) + telescaun ->Poiana (parcare 6, inainte de statiune) si blocat masinile pt non residenti sa urce direct din Brasov.

      00
    • @eftimie stai ca se rezolva traficul din schei, saptamana asta sau viitoare e ceva intalnire cu rat-ul la primarie si o sa fie suplimentat tot, mai mult ca sigur ca pana la finalul mandatului vine si oferta de tunel spre racadau, in ritmul asta la fiecare 8 ani trebuie ales primar din alt cartier sa faca treaba (pt. cei care nu sunt din brasov, noul primar usr sta intrun cartier vechi unde accesul auto este cretin iar locurile de parcare pentru vizitatori sunt inexistente)

      00
  6. deci ati ales un primar care habar nu avea ca brasovul e traficat! :)

    00
  7. Prin 2012 era vorba că va fi gata în 2018 centura de sud a Timișoarei, Lugojului-Șagului, pentru a elimina traficul greu.
    Prin 2019 s-a aprobat centura aceasta cu o bandă pe sens, inițial au fost 2 benzi, dar no, psd-ul de unde să fure?!
    8 ani trecuți și nu este gata dar toți se laudă zi de zi cu realizările mărețe pe care le vor înfăptui dacă îi lăsăm să fure mult timp.
    Fostul primar Robu a stat 8 ani și nu a rezolvat un amărît de drum vechi pentru a lega Timișoara de Moșnița, pentru a fluidiza traficul.
    Tot el, văd că și acest primar nou instalat, nu au fost capabili să rezolve o trecere de cale ferată industrială pe care se circulă o dată la 3 luni:

    https://sly080976.imgur.com/all

    00
  8. La stiudiu nu trebuie sa muncesti, cum ai zis tu pui un student sa ti-l impacheteze frumos ii dai 2 milioane si ii spui multumesc, in schimb la o centura e de munca.

    00
  9. Daca termina soseaua ca facultatea, nu e a buna :)))))

    00
  10. Ai venit tu repede sa le iei painea de la gura unor oameni amarati si muncitori de altfel, daca nu ar fi de-astia ca tine :))))

    00
  11. La puncul 1 nu cred ca stau lucrurile chiar asa. Multi vor sa treaca prin centru spre Poiana ca sa poate admira din masina un preafrumos oras.

    00
  12. Avem la Brasov facutate de Automobile Rutiere care pregateste specialisti si pentru care un studiu din asta e material didactic. Ti l-ar face pe bune si cu bani mai putini, daca nu-l au deja facut. In rest cam ai dreptate. Poate cu ceva limitari de a mai lasa masini catre Poiana odata ce parcarile de sus sunt pline si mai ales no trafic catre dincolo de parcarea mare daca nu esti cazat. O bariera automata cu card RFID primit de la hotel nu e nici scumpa nici greu de implementat. Combini asta cu niste microbuze electrice si se schimba masiv aspectul.

    00
    • Dacă mă făceam acum 2 ani student la Universitatea Transilvania, acum eram coleg de sat cu Vali.
      Dar m-am amorezat de oltenii de la Prazbourg și mă dusei la Craiova. :(

      00
  13. Eu cred ca ar trebui prima data angajat un City Manager care sa faca o licitatie care va fi contestata cativa ani in instanta pt un studiu de fezabilitate a traficului de turisti.

    00
  14. Cate variante numai bune de pus in practica, dar din pacate nu are cine sa le ia in considerare. Sunt mult prea multe probleme in tara asta care ar trebui urgent rezolvate. Din nefericire, singura grija a incapabililor de la conducere este de unde sa mai fure si ce sa mai vanda la straini. Era o vorba: CA LA NOI LA NIMENI; chiar cred ca e pe bune..

    00
  15. Ce mă surprinde pe mine e câți bucureșteni insistă să urce în Poiană prin Brașov și nu prin Pârâul Rece – Râșnov, deși a doua variantă e cu vreo 20 de minute mai scurtă și nu mai e bombardată de câțiva ani.

    00
    • Pai intai te opresti in centru. Iti iei o cafea, un meniu KFC de la o coada monstruoasa, mergi pana la Biserica Neagra, casti gura pe acolo ca e lume multa si e frumos. :D Apoi o iei spre munte si acum se intampla magia: pui poze pe facebook sa vada fraierii ca esti intr-un loc magic si aglomerat unde merge toata lumea buna iarna.

      00
    • In Brașov te duci să rămâi în Brașov, nu să te înghesui apoi în Poiana Peesdeei, la grămadă cu restul de berbeci care se duc acolo pentru a face grătar și a bea. Ai maaaaaaaaaaa…
      Serios să te duci in weekend la munte și să stai de grătare? Să stai de gătit în loc să te bucuri de ce îți poate oferi? Mno, tristuț grav.
      Să repetăm în cor: dacă vrem turism mergem și ne cazăm in Brașov. Poiana Brașov e un gunoi. În Poiana Brașov avem preturi de Austria și condiții de evul mediu timpuriu.

      00
    • Sincer, nu stiam ca s-a reparat

      00
    • io habar n-aveam, serios
      întotdeauna am venit prin brașov. pentru că AVEAM CAZARE acolo doh

      00
  16. Vali, sunt curios de părerea ta. Tu crezi că Allen va face super treabă la final de 4 ani sau doar va fi oleacă mai bun ca fostul?

    00
  17. Poate sa faca sute de studii, adevarul e ca orasele astea nu au fost proiectate sa sustina volumul de trafic din 2020, iar locurile de parcare nu preau au unde sa le faca.

    Solutie ? Interzis accesul cu masina in zona metropolitana.

    Cine are deja masini, sa le vanda, sa le mute la tara, treaba lor. Daca nu, amenda lunara pana dispare cotetul, sau confiscare.

    Sa mearga pe jos, ca face piciorul frumos, sau cu transportul in comun.

    00
    • Tu ai uitat că orașul e făcut din oameni și pentru oameni. Dacă s-ar conforma toți ideii tale ar trebui să părăsească toți orașul, să rămîna pustiu. Fantomă ca-n vestul sălbatic. Iar primarul să devină curatorul muzeului Brașov City…
      Numai hipsteri…

      00
    • Din oameni si pentru oameni, corect.

      Nu din masini si pentru masini.

      00
  18. face furori parcarea aia cu 10 lei ora, aia de langa beserica neagra. au un contor cu nr de locuri libere… apare 1 loc liber…. stau 5 masini sa faca stanga in parcare, inca 2 se inghesuie in bariera…..
    parcarea de la spitalul militar e miiiica….

    00
    • Ar trebui sa o faca 100 de lei ora, sau 1000 de lei ora, la ce masini de masini intra acolo, n-ar trebui sa fie o problema.

      00
  19. @lichu ce usor e sa vorbesti fara sa cunosti zona si mai ales cea centrala… Stau pe Republicii colt M.Weisse si de cele mai multe ori gasesc loc de parcare la pe Olimpia sau chiar mai departe. Evident ca folosesc si transportul in comun dar si bicicleta… tosusi am nevoie si de masina CFR-ul e praf… Si pana la urma ce crezi ca va urma daca in vreo 5 ani mare parte din brasoveni renunta la masina? Crez ca vor efiecticiza transportul in comun? Eu nu cred asta. Si pana la urma cum spunea si autorul…tranzitul face orasul aglomerat! Ce usor este sa spui sa nu mai vina turistii sa stea la ei acasa…pai o sa se duca in Bulgaria, Austria sau Ungaria, variante au. si cu siguranta o vor face daca se continua cu atitudinea asta! Bv fiind monoindustial. Vazi in centru cate spatii goale sunt si poate iti dai seama. Municipalitatea trebuie sa faca locuri de parcare, la intrare, iesire in oras, nu conteaza, asta e treaba ei , daia ne iau taxe si impozite! Stii ce coole ste sa te cari cu ”papornitele” de cumparaturi de la Olimpia?

    00
  20. Exista o solutie simpla, legala ignorata de toti. ITP cinstit, corect. Ateliere mobile RAR in orase. Undeva la 30% din parcul auto ramane pe dreapta. Si asta repede pana sa ne construiasca domnii politicieni centuri ocolitoare in urmatorii 20 de ani.Dar cum sa iti deranjezi alegatorul cerandu-i sa respecte legea? Pai nu mai bine o rabla care ii confera frustratului putin prestigiu decat o masina ieftina dar noua?
    (Realizez ca nu e omenos sa-i iei romanului singura lui bucurie din viata asta saraca. Singura mandrie si implinire : tomberonul cu 4 roti. Dar altfel cum? )

    00
    • Nu toți s-au căcat în scăldătoare ca tine, mai sînt și opincari, nu numai IT-isti, iar țara are nevoie de toți acești OAMENI, că nu te duci tu să cari roaba de rahat sau să descarci tomberoanele…

      00
    • Nu-i nimic, n-ai bani sa intretii o masina premium, umbli cu Dacia, nu e nici o rusine.

      00
    • Marinel, sa inteleg ca opincarii (des intalniti in secolul nostru) au si ei voie sa umble cu DPF ul anulat, cu tons Sparta si anvelope de 10 ani sau placut de frana disturse si faruri matuite ca deh. Daca nu au si ei bani saracii, sa omoare pe cineva cu rabla lor ca la Sandero si Logan stramba din nas. Bai imbecililor, masina nu e ajutor social. Daca nu ti permiti intretinerea si sa poti trece pe bune un ITP ca intr o tara civilizata (nu cu spaga) nu are trebui sa ai masina. Nu e de tine si nici de opincarii tai cu BMW seria 3 din 2000 cu anvelope originale tot de atunci.

      00
  21. Wow… plina lumea de datatori cu parerea, toti stiti de toate… si la final cand e sa te apuci de facut ceva, contesta 10 firme licitatia pentru ca n-ai studiu x sau y pe care Eftimie ca un drojdier de la crasma din sat l-a facut in 4 paragrafe.

    Se vine dupa 30 de ani in care coruptia s-a blindat cu legi si acte… chestia asta cu „tace si face” o sa fie ok dupa 10-20 de ani de „Allen Coliban”-i in toata Romania… in rest ca de obicei: daca omul nu face nimic, chiar face rau…toti cu capul in alta directie … cum vine unul mai deschis la dialog, care vrea sa faca si probabil o sa faca… toti prind glas. Tara de 2 lei.

    00
  22. poate vrei sa zici 10 000 de mii de euro, nu trebuie doar studentul sa mânânce ceva ci si cei de la primarie

    00
  23. Studiu? Păi să ia statistica Constanței, că de cînd a făcut Boc breteaua A4 s-a aerisit orașul bine, nu se mai stă de 4-5 ori la un semafor. Și ce puhoi de turiști veneau, de 10 ori mai mult ca-n Brașov (tot de tranzit vorbesc)…
    Mulțumim Boc.

    00
  24. Pui bariere si iei taxa.
    Salutari din Constanta :)

    00
  25. In 2-3 ani o să dăm peste mesaje pe garduri ca-n Barcelona “Tourists go home” :)

    00
  26. „Să găsească soluția tehnică și banii pentru ea: găsit o metodă pentru ca turiștii să nu mai tranziteze Brașovul când merg în Poiană” – Exista deja un studiu pentru un drum direct spre Poiana dinspre Bartolomeu.

    O alta idee ar fi sa interzica accesul rutier in centru. Simplu. Avem RATBV cu autobuze noi, unele electrice.

    00
    • O idee si mai faina ar fi sa interzica accesul auto tuturor celor care nu au loc propriu unde sa-si tina masina. Si ce fain ar arata Scheiul (stil Sighisoara). Da’ si ce bataie si-ar lua primarul!

      00
  27. N-ai ce sa ceri de la politician. Locul lui acolo e sa fure si sa dea mai departe la partid pe linie ierarhica.

    Bineinteles ca din punctele subliniate de tine s-ar putea face macar ceva in 4 ani de mandat. Dar cone mai roade la ciolan?

    Asa? Mai punem niste borduri, mai asfaltam o strada si stam frumos pe spate. Timpul trece, banul merge.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile