Ca sa nu vă înghesuiți azi la cumpărături pentru Moș Nicolae, am o idee care să vă economisească timp.
Funcția Self Scan din aplicația Carrefour e probabil una dintre cele mai mișto chestii inventate în ultima vreme. Iei produsul de pe raft, deschizi aplicația, scanezi, pui în coș. La final, te duci la casele de self checkout, generezi un cod, îl scanezi, plătești și pleci.
Simplu. Și rapid. Foarte rapid, că asta e scopul lor, să nu mai stai la coadă la casele normale, să pui produsele pe bandă, să le scaneze casiera și tot așa. O faci tu când le pui în coș, ai și evidența costurilor în timp real.
(articol sponsorizat)
aplicatia lor inca refuza sa functioneze pe telefoane root? daca da, asta e, sa plateasca casiere.
Și de ce ai avea nevoie de telefon rootat? Doar întreb, că la o utilizare normala nu simt nevoia sa îl bălăresc. Spre exemplu aplicațiile bancare nu accepta telefoane cu root.
Mersi de explicație.
oh nu, o sa piarda 0,00001% din clienti.
@Ionut M – simplu: pentru că producătorii de telefoane își bagă picioarele și de obicei după 1..maxim 2 ani nu mai publică nici o actualizare de Android.
Dacă telefonul merge ok, tu cumperi altul nou la fiecare 1..2 ani?
Din punctul de vedere al producătorilor tu nu ai cumpărat un dispozitiv IT, ci o cărămidă. Dacă vrei modificarea funcțiilor cărămizii, trebuie să cumperi altă cărămidă.
e.g. Motorola E 2015 LTE (XT1524)
– lansat în februarie 2015 la Mobile World Congress în Barcelona
– cumpăr și eu unul prin septembrie 2015, de la PCGarage, crezând că Moto este companie serioasă și măcar 2 ani de actualizări tot va avea.
– în noiembrie 2015 deja era anunțat oficial de Moto că NU va mai avea actualizări mai noi de Android 6… deci eu am picat de fraier. Motorola mi-a vândut o cărămidă cu garanție de 2 ani dar la care nu aveau de gând să mai publice actualizări.
Practic i-au declarat decesul oficial din punct de vedere al actualizărilor de sistem la mai puțin de un an de la data lansării, chiar dacă continuau să îl vândă cu garanție de 2 ani… garanția este doar pentru funcțiile de cărămidă.
https://www.gsmarena.com/motorola_moto_e_(2nd_gen)-6986.php
L-am rootat, am Android 10 pe el, cel mai recent update de Android 10 pentru el este din 27 noiembrie 2020. Merge acceptabil ca telefon de back-up.
eu am un telefon din 1900 toamana
nici pe al meu nu merge aplicatia
si nu e root-at
Hai sa n-o mai dam de gard. In principiu, toti producatorii suporta cu update-uri telefoanele pentru aproximativ 3 ani (din momentul lansarii telefonului). Bun, aia care isi cumpara un anume model de telefon dupa ce a fost scos din productie, la super mega oferta, s-ar putea sa aiba o surpriza ca mai primeste update doar pentru un singur an. La fel si aia care cumpara de la AllView.
Si e o logica in toata treaba asta (pe langa faptul ca toti vor sa te forteze sa cumperi telefon nou) – dupa 2-3 ani bateria telefonului e praf, asa ca majoritatea oamenilor isi cumpara oricum un nou telefon dupa 2 ani. Aia care tin telefoanele mai mult de 2 ani sunt pur si simplu neinteresanti pentru producatorii de telefoane.
tu ai linux acasa ca sa controlezi totul, asa e?
Dar ruleaza Crysis pe casele lor de marcat? Altfel nu ma intereseaza.
@Ionut M: Sa zicem ca ai un telefon aparut acum 1 an. Google Play Music nu se poate dezinstala fara root, iar Google tocmai a omorat serviciul. De ce ai mai tine aplicatia pe telefon?
1. Daca ai telefon root-at, știi bine că ai făcut-o pe barba ta, așadar de ce te plângi că nu îți merg chestii?
2. Ce te oprește să ții telefonul cu o versiune mai veche de Android? Te mănâncă așa tare in cur să ai ultima versiune, dar fara să plătești pentru asta?
3. Ăștia cu telefoane root-ate sunt o piață irelevantă, nu contezi pentru nimeni. Și personal sper sa nu se schimbe asta.
@alunelu sa inteleg ca tu treci prin tot procesul ala de root, cu bune si cu rele, ca sa poti sterge 10MB din telefon si sa scapi de o iconita dintre celelalte 100? Ori doar ca sa stergi acei 10MB, ca probabil poti da disable aplicatiei si dispare din lista.
@ Adi
băi spamm-ere, tu mergi cu telefonul de back-up la cumpărături? cu cel default, ce faci? te filmezi live?
raspunsurile la comentariul asta sunt un pic de plans, cautati pe yutube „you will own nothing and you will be happy” …un fel de comunism de rit nou dar broastele se simt bine merci doar sa nu dai repede drumul la foc mare
pe rand,
ionut, ca activez functionalitati perfect legale si pe care producatorul incearca pana la limita incalcarii legii sa ti le blocheze. una dintre cele mai importante pentru mine este blocarea reclamelor. alta ti-o explica mai jos cineva, update-uri peste perioada de „viata” a dispozitivului, abandonat desi este in continuare perfect functional… stii, nu mia facem vindem becuri de logan 2, ghinion, i-ati logan 3. diverse aplicatii, la fel de legale pe care insa google nu le accepta in ruptul capului.
raul, nu, am incercat, ma pis pe el de linux. ultimul update i-a dat black screen. singura varianta sa il bootez a fost sa reinstalez de la zero. update impins de ei si facut automat. pe windows mai dai un recovery, umbli la optiuni de boot, il scoti. aici ioc. ecran negru, se bloca inainte de grub.
bgdn, ti-ai facut buletin de bucuresti sau tot din pozitia de lepra vorbesti. nu de alta dar cand o lepra te intreaba chestiile alea, e foarte probabil ca fix opusul sa fie adevarat. oricum, 1. unde m-am plans? doar am pus o intrebare. 2. si o versiune mai veche de android trebuie root-ata pentru a obtine niste performante decente pentru blocajele sunt exact aceleasi. si oricum aceeasi aplicatie carrefour e foarte probabil sa nu porneasca nici pe versiuni mai vechi de x. cu exact acelasi pretext.
per total, e clar ca nici unul dintre cei care au raspuns negativ nu a folosit in viata lui un telefon root-at dar au auzit ei ca e periculos.
doar faceam misto, pe telefonul meu root-at aplicatia carrefour merge brici daca stii ce sa-i faci.
in rest pace. il asteptam pe primul care va scana 2 chifle si va iesi cu sticla de whisky.
@NIX
Fratele meu capitalist si iluminat fan Al Gore, as dori sa se termina odata cu povestea asta cu broasca.
Este o fabula, un mit. A fost adusa in prim plan de Al Gore, dar este o poveste. Storytelling. Pe romaneste v-a vrajit!
Primul care a facut un experiment din asta pe la 1800 si ceva (parca 1890) a facut un experiment pe o broasca careia ii scosese creierul. In plus faptul ca o broasca sta in apa nu spune nimic valid despre oameni. Metaforele din regnul animal sunt un fals logic in 99% din cazuri.
Deci gata cu asta cu broasca. Este in inventie. Keep walking!
ah, uitasem.
contul de administrator (sau root) exista pe TOATE telefoanele smart si calculatoarele, inclusiv windows, apple, blackberry sau ce ma vreti voi. root-are inseamna a castiga controlul asupra acestuia cu toate beneficiile si responsabilitatile care decurg de aici. iar faptul ca voi nu aveti controlul asupra lui nu inseamna decat ca IL ARE ALTCINEVA.
ps de aici ar rezulta o discutie destul de ampla pe care mi-ar face placere sa o port, dar evident ca nu acest articol este locul. imi cer scuze oricum ca am deturnat un pic subiectul.
Câtă logică văd în comentariile astea. Băieți, telefonul este astăzi ca un PC/laptop. Dacă un PC îl poți face din orice piese vrei tu, poți instala orice sistem de operare vrei tu, orice aplicații vrei tu, poate să fie și virusat și îl poți folosi pentru orice, inclusiv operațiuni bancare și plăți online, de ce nu ai putea și pe un telefon root-at?
Mah da tars va mai atacati… astep cu nerabdare sa-mi dea notificare aplicatia ca nu are rost sa-mi iau prezervative ca e iubita la ciclu… plm, s-a ajuns la tot felyl de penibilitati de solutii, cand de fapt solutia era sa angajezi oameni. Azi maine o sa fiti fericiti ca va cheama la mall sa puneti haine pe raft, ca aveti onoarea sa fiti primii care le vad… s-a ajuns incat, asa cum zicea cineva aici, nu mai detii nimic ce cumperi… ba mai rau, cu cat cumperi ceva mai complex cu atst mai tare te urmaresc si mai bine baietii.
@alunelu: …eu am Nokia 6.2 cu android one. Pt că m-ai făcut curios, tocmai ce am dezinstalat Google play music fara nici o problemă. Adică am apăsat uninstall. Nu e nevoie de root sau basme. E Android curat.
Cât despre actualizări…încă am acasă vechiul Nokia 6 care a primit ultima actualizare de securitate în iunie cred. Adică la 3 ani și jumătate aproape de la lansare.
O intrebare ( nu e hate ): mai vine un angajat dupa sa verifice bonul si ce ai in punga ?? Doar doar sa nu fi “uitat” sa scanzezi ceva….
Eu folosesc la carrefour casele alea self pt card si absolut sunt filat un angajat care e cu ochii pe mine ca poate poate ciordesc ceva….
Daca tot vor sa imi faca viata mai usoara sa nu ma puna pe mine sa scot telefonul, sa scanez… sa foloseasca si ei ca la magazinele alea Amazon (parca), inteligenta artificiala sa detecteze cand iau salamul de la raft. Pana atunci au ales doar cea mai ieftina metoda sa mute efortul de la angajat la cumparator ca sa mai dea afara niste angajati si sa-si creasca marja. Sa faca asta pe spinarea clientului si sa se mai si laude … astia ne cred prosti?
Deci nu, eu nu o sa folosesc asa ceva.
Esti prost.
@Zoso, daca nu se aproba comentariul scrie-i tu pls.
D4n: trebuie sa pui in balanta efortul pe care il faci sa stai la casa (aglomerata) la coada cu faptul ca iti scanezi tu produsele. Daca asta mai vine si cu o ieftinire la raft (hahaha…nu cred, dar asta nu inseamna ca nu trebuie bagata in ecuatie), cu atat mai bine.
Deci da, efortul celor de la casa se muta la tine dar costurile cu ei ar trebui sa ti se bage in buzunar. Apoi, timpul petrecut la casa minus cat iti ia sa scanezi acel produs ar trebui sa ti se adauge la cel petrecut comentand pe zoso.ro
Cata minte iti trebuie sa compari Carrefour cu Amazon?
Plus, vrei sa stii ceva? Nu te pune nimeni sa faci nimic. Ai doar o optiune in plus, optiune pe care foarte multi o vor prefera. Tu nu? Nicio problema, du-te la casa la fel ca pana acum, nu te afecteaza cu nimic.
Nimic nu-ti scapa…
Sunt unul dintre cei care foloseste acest serviciu de fiecare data si chiar am schimbat supermarketulo datorita acestuia.
Principala mea problema cu acest serviciu este ca e folosit eronat chiar de un segment al populatiei la care nu te-ai astepta – tinerii informati si cu acces la tehnologie.
Practic vin cu carutul plin la aceste case si trec fiecare produs prinscaner, astfel incat dureaza mai mult decat la casele cu angajat.
Ma bucur sa vad ca tin seama de feedback-ul dat la suport clienti si au demarat o campanie de informare pe canale dedicate publicului tinta.
Sper sa aplice si partea a 2-a a feedback-ului, si anume case self service express cu app only.
Te-ai gandit putin ca poate aleg casele astea ca sa nu mai puna mana pe fiecare produs un angajat care toata ziua a pus mana pe bani si pe alte produse?
GeorgeC n-ai inteles nimic. Mai citeste odata.
Daca ar conta asta, nu le-ar pune pe aceleasi suprafete pe care a pus toata lumea alte produse.
La fel, daca pentru cineva conteaza asta, ar duce procesul pana la capat si nu le-ar mai scoate din cos/carut din nou la casa self-scan.
Pai e gresita si conceptia ta, Dan.
Vii la hipermarket ca sa faci cumparaturi multe, pentru 2 saptamani, nu sa iei 3 lulele.
D-asta sunt 2 case pentru cosuri de mana si 88 pentru carucioare
@punKreas, ce este gresit?
Si nu o spun pe ton de cearta.
Eu fac cumparaturi cu carutu plin la aceste case.
Da, angajatul este atent la mine si imi cere bonul la verificat in 5 din 10 cazuri, dar mi se pare normal.
Da, incerc sa pun lucrurile (mai valoroase cel putin) cat mai vizibil in cos ca sa-i fie usor sa vada ce am cumparat si sa nu fie nevoie sa imi bage mana prin carut.
La inceput cand le ziceam sa nu atinga produsele cand vor sa vada ceva se uitau ciudat la mine, am dat feedback si lucrurile s-au imbunatatit.
Le arat eu daca vor sa vada un anumit produs si sunt ok angajatii de acolo.
GeorgeC, ce a zis Dan nu are nici o legatura cu virusii. Se intampla asta si in 2019. Unii sunt pur si simplu prosti si/sau nesimtiti.
Am incercat o data. Avea atat de multe probleme de UX incat m-a umplut de spume. Asta fiind acum vreun an jumate. Sper sa fi rezolvat problemele intre timp.
Si daca tot vorbim de UX, in aplicatia Bringo ma enerveaza cautarea care tot aduce categorii si de n ori mi s-a intamplat sa dau click pe o categorie si fix in acel moment sa o scroleze si sa ajung in alta categorie…
In primavara cand am inceput eu sa o folosesc avea inca probleme mari, preturi care nu se afisau corect (dar totalul iesea ok), produse care nu mai puteau fi scoase din lista daca te razgandeai, o data mi-a pierdut pur si simplu un cos de vreo 500 de lei si a trebuit sa ma duc la casa.
Acum par sa fi rezolvat majoirtatea problemelor.
*o data
Problema e ca probabil s-a furat mult cu aplicatia, ca de vreo 2 luni au inceput sa controleze cosurile.
Degeaba stau eu sa scanez cu aplicatia in magazin si sa le asez frumos in plase, la casa imi ia 30 de secunde sa mi se imprime bonul si sa platesc, si apoi 5 minute stau si astept sa termine tanti de la securitate de buchisit bonul. Nici nu cred ca are cum sa se prinda daca am pus ceva in plus in cos fara sa scanez, fac cumparaturile o data pe saptamana si am de fiecare data zeci de produse pe bon.
Le verifica doar pe alea scumpe, produsele vedeta care se fura.
Folosesc de cateva luni bune aplicatia de self scan si de fiecare data ma amuz teribil cand paznicii fac ochii mari cand iau produsele din cos si le pun direct in plasa, fara sa le scanez. Chestia este ca in prima luna am fost verificat de fiecare data, iar la final m-au intrebat cum am facut de am platit totul fara sa scanez produsele.
Deloc exploatabil, astept sa vad cine cum e mai inventiv
E deja calculat in „the big picture”, si daca au dat drumul sistemului inseamna ca potentiale_pagube <<< potential_castig. E atat de simplu.
Plus ca traim intr-o tara in care inca nu esti facut nazi pentru un profiling de minim bun simt. O sa fie ok, cu exceptiile de rigoare.
Ok ma duc sa tirez un PS5 si i pun eticheta de la cartofi sau cum a facut ala din UK.. sa l treaca la pierderile alea calculate 🤓
Am ajuns la casă cu un coș relativ nu foarte plin, dar nici chiar gol, am scanat codul de bare și mi-a apărut să chem casiera (că luasem bere, tre’ să te valideze că ai peste 18 ani). Vine casiera și zice:
– Ați scanat cu aplicația, nu?
– Da, zic eu, care nici nu mai scosesem produsele din coș.
– E periculoasă aplicația aia, zice ea.
– De ce? mă mir eu
– Unii nu scanează tot.
Deci e periculoasă pentru ei, nu pentru mine.
Pe sistemul asta e periculos si sa ai magazin, ca unii nu platesc tot ce iau de pe raft. Mai bine inchizi totul, sa nu te expui la pericol
Lasa ca au la Selgros scanere profesionale: arata ca niste mosi de 60 de ani si scrie „Security” pe ei. Te scaneaza la iesire si iti stampileaza si bonul.
Dupa ce iti scanezi singur produsele, aplicatia nu poate genera ea automat procesul de plata cu un card legat in aplicatie, pentru a putea iesi prin simpla scanare cu ecranul telefonului a unui cod care atesta efectuarea platii?
Parca au avut la inceput asta, dar au scos-o ca fraudau prea multi sistemul. Bine, si acum poti dar din ce vad verifica mai intens pe cei ce folosesc aplicatia.
Adaug aici un alt avantaj: Nu pui produsul in carut, ci direct in sacosa/ghizdan/whatever.
Astfel nu mai stai sa impachetezi produsele la final.
inca un avantaj, poti sa-ti prepari macarea acolo, pleci cu salata de boeuf direct. bine, o poti si manca acolo
Si nici nu-l mai scanez…
Și apoi te duci la budă și scanezi acolo 🤣
Si eu o folosesc de ceva timp, n-am avut probleme pana acum cu aplicatia. De obicei vin direct cu o plasa mare de Carrefour, ce rost are sa mai pun intai produsele in cos.
Nu mai pui ca ala a mai fost folosit si de altii inainte si multe sunt murdare…
casa self, nu de alta dar nu era coada, bag produsele, ajung la alcool, astept vreo 5 min pana apare tanti care era undeva, nu stiu, toaleta. Termin, bag totu in cos, ies, bang, un nene de la securitate, pare sa fie o problema, sa mergem undeva.. imi zice pe drum ca nu s au scanat toate produsele. Gata zic, am furat din carfur. Intram intr o camera, ia la rand produsele si confrunta cu bonul, intr un final ajung la ciocolata, pe bon 1 buc, in cos 3 buc. Coae, zic, nu stiai exact unde e buba sa nu pierd 10 min sa vars un cos plin de chestii? Asta e procedura. Oamenii finuti, ca se mai intampla, e accident, nu m au tratat de sus sau urat, dar totusi am pierdut 15 min la casa self. Never again, e clar ca nu am talent de casier.
Deci scanezi un produs din trei si le pui bine la fundul cosului…Clar e periculoasa aplicatia.
deci, asa ceva?! practic ai furat 2 batoane de ciocolata si problema e ca nu si-a dat ala seama mai repede? doamne fereste de asemenea specimene, eu nu stiu cum au avut aia de la careffour curaj sa implementeze asa ceva in rromania, probabil vor sa faca ceva experiment care sa confirme ca „ai nostri” sunt cei mai furaciosi din europa
eu nu fac cumparaturi la careffour, dar din ce zice zoso („ai evidenta costurilor in timp real”) era greu sa nu-ti dai seama ca s-a scanat o singura data
pana dai de unu care o sa stea la scanat o jumatate de ora ca nu stie cum merge cacatul ala.
Eu am încercat prin 2019 să folosesc aplicația de două ori. N-am ajuns să scanez efectiv produsele pentru că nici prima nici a doua dată nu le mergea procesul de onboarding. Că altfel mi se pare mișto ideea.
asta de la Carrefour e cel mai bun, de departe.
Incomparabil mai bun ca mizeria aia de la kaufland.
DAAAR tot am o problema cu scanatul daca iau alcool si tre sa vina fata sa imi dea voie sa iau alcool. Idem prezervative.
Inteleg de ce, da tot nu e comod pentru mine.
„Inteleg de ce”
Eu nu. Poate imi explici si mie de ce trebuie sa vina tanti daca am cumparat prezervative. (La alcool inteleg si eu de ce)
Ca sa nu cumpere minorii prezervative si, doamne ferește, sa se futa.
Minorii trebuie să nu o facă protejat și trebuie descurajați să nu folosească prezervative.
@Andrei, în a doua frază ai o dublă negație de nu mai știu ce să cred despre ce vrei să zici.
A doua fraza din una.
Astept si case didicate pentru cei care platesc cu aplicatia 1-2 sunt suficiente. Degeaba folosesc aplicatia daca eu cand ajung la casels self stau pentru cei cu cosuri mega pline care abia scaneaza si eventual aseaza la linie toate produsele.
In rest au mai rezolvat 2-3 chestii la aplicatie dar tot mai au de imbunatatit… As vrea sa nu imi ceara asa des sa ma loghez in aplicatie, cand scanez pentru plata sa nu ma mai intrebe se pungile bio sau daca am peste 18 ani cand am in cos bauturi alcoolice.
Ce frumos ar fi dacă ai putea să îți creezi cont în aplicație și să nu primești „Error Not found”
Mai urmeaza sa punem marfa pe raft, sa etichetam produsele si gata, serviciu complet.
L-am folosit si eu de prin 2019. A mers bine pana acum, n-am de ce sa ma plang.
Folosesc aplicatia sa verific preturile, cand mai sunt produse amestecate la raioane. Am avut doua tentative de a scana produsele si a plati la casa pe baza codului generat in aplicatie, ambele fail. Intr-o situatie, aplicatia a „uitat” produsele scanate, asa ca a trebuit sa le scanez din nou la casa. Cu alta ocazie, casa se bloca la citirea codului generat de aplicatie. E drept ca s-a intamplat acum vreun an si ceva, probabil intre timp au mai reparat din buguri. Un lucru bun, in Carrefourul din Targoviste sunt vreo 10 case self service, intotdeauna gasesc una libera si trec foarte repede.
Pe mine in Iasi nu m-a controlat niciodata ( de vreo 20 de ori am scos bonul direct la self ).
E cea mai misto aplicatie, vezi in timp real cat valoreaza cosul…
Misto. Pe unde ziceai ca-i magazinu’ ala ?
Tesco are niste scannere care fac același lucru în țările cu apa calda. Îl activezi din aplicatie și ți-ai făcut treabă fara sa vina vreun burtos sau acritura la tine sa îți dea validare daca iei o bere
Folosesc aplicatia de fiecare data cand merg la cumparaturi in Carrefour. Imi place ca nu au limitat-o doar la Carrefour Hypermarket ceea ce e un plus. Se misca rapid si te scuteste de o gramada de timp pierdut la casa.
Cand eram copil si au aparut primele magazine generaliste cu autoservire. Mai toti erau: pfa, sa vezi ca le inchid imediat ca vor fura toti. Cum sa vinzi fara vanzator care sa-ti dea produsele de la raft?
Apoi au aparut cantarele self. Toti erau: cum sa-ti cantaresti singur produsele? Pai esti prost sa nu tragi de punga sau sa pui 2,3 produse, sa iei eticheta si apoi sa adaugi altele in punga?
Apoi casele self unde iti plateai produsele singur, fara casier.
Apoi aplicatiile self.
Ar trebui sa faca in fata fiecarui hypermarket statuia Utilizatorului Beta ,lumea nu ar fi progresat fara ei iar managerii nu ar fi avur prime babane pentru reducerea cheltuielilor cu salarii entry level
@Bogdann, şi încă nu eşti mort! să vezi ce se mai întâmplă de acum încolo!
De ce Romania reinventeaza mereu self checkout-ul? Ba modelul prezentat in articol, ba modelul Auchan.
Modelul ce functioneaza si pentru client si pentru companie este scanatul produselor la self checkout, cantar pentru detectat produsul si platit la terminal.
Baietii stau pe camere si lumea este fericita.
Intrebare pentru Carrefour: daca scanez o bere, ma verifica cineva sa nu o fi cumparat pentru un minor? Pff, stiu, vorbesc chestii SF de se aplica in vest.
Nu te verifică dacă ai cumpărat-o pentru un minor, ci te verifică să nu cumva tu să fii minorul. Dacă nu știai, magazinele nu au voie să vândă alcool minorilor. Dacă se întâmplă să vândă unui minor și îi prinde careva pe cei de la magazin, ghici cine plătește amenda, conform legii.
Mă distrează specialii ăștia care sunt ofuscați că trebuie să îi verifice cineva dacă au voie să ia alcool. Ei au impresia că toți sunt adulți și nici un minor nu a încercat niciodată să cumpere alcool.
Sau, uite idee revoluționară: când ți-ai făcut cont în aplicație nu ai bifat că ai peste 18 ani? Pe site-urile alea pe care știu că nu intrați niciunul dintre voi/noi, nu bifezi că ai peste 18 ani? Pe acele site-uri iese vreo d-șoară din monitor să vă ceară buletinul sau să vă verifice la moacă? Ăștia de la carrefour cred că sunt mai speciali și au soft de analiză facială implementată doamnelor pe care trebuie să le chemi să se uite la fățăul tău să te lase să-ți iei o bere/vin/uischi, aplicația presupune implicit că ai fost corect și nu ai furat/uitat nimic, dar n-are încredere, de exemplu, în bifa pe care o dai tu când introduci în coș și aplicație alcoolu’……Alcoolu’ este viața și viața e alcool….
Dacă la casele self ar merge doar ăia care ai folosit aplicația, da, ar merge. Dar cum acolo merg foarte mulți care NU folosesc aplicația, cineva trebuie să verifice.
Folosita cu succes (aplicatia) la Iasi in ultimele 4 luni. Nu am fost verificat niciodata.
E bine de verificat insa cumparaturile din cos inainte de generarea codului final.
Nu de alta, dar mi s-a intamplat sa uit sa scanez un iaurt. E drept ca la urmatoarea sesiune de shopping am scanat (deci si platit) un cascaval de 2 ori.
Per total: cea mai utila aplicatie din ultimul timp si cele mai ok sesiuni de cumparaturi ever. Poate pierzi ceva timp in magazin cu scanatul fiecarui produs, dar asta te face sa fii si mai atent la ce cumperi. In schimb castigi mult timp la case. Pentru mine e perfecta.
Recomand cu incredere!
Am facut cont in carrefor online cu google cont. In app mi-au zis ca am cont cu numar de telefon, nu ma puteam loga cu telefonul ca nu era aceiasi parola, nu imi trimteau sms de resetare parola. Si nici nu mergea sa ma loghez cu cel de gugal, ca imi zicea ca am cont cu telefon si o luam de la capat. Pana la urma s-a rezolvat cumva, habar nu am cum.
Am avut intentia sa adaug produse in app ca sa nu mai scanez la casa. O gramada de produse inexistente la scanare cand mergeam lunar sa imi fac cumparaturile.
Bringo ftw, in emulator. Ca de pe telefon iti mancanca zilele daca nu cunosti exact ce vrei sa cumperi, desi parca de la o vreme e mai intuitiv.
nu mai e nevoie de emulator
https://www.bringo.ro
Multam, nu stiam :))
Alta viata.
De vreo doi ani lucrez la aplicații de self scanning pentru retaileri din vest, atât pentru telefonul mobil dar ai pentru dispozitivele disponibile in magazine.(printre care și Waitrose, Asda).
In general, e foarte mișto conceptul, dar la noi mulți se gândesc cum sa fure sistemul. Bine nu e doar la noi asta, avem raportate multe tentative de frauda și în Rusia.
Legat de validarea vârstei, am inceput de anul acesta sa folosim prezicerea vârstei pe baza recunoașterii faciale, dar si asa sunt altfel de plângeri.
In domeniu, cei mai tari sunt cei de la Amazon, dar costul implementării unei astfel de soluții la scara larga înca nu e rentabil.
Revenind la România, e foarte posibil că acest sistem sa fie introdus sin alte magazine in viitorul nu foarte îndepărtat.
Self checkout-ul de la Decathlon mi se pare genial (nu stiu daca l-au introdus si in Romania, dar cred ca da, eu l-am folosit in Germania), iei toate produsele la gramada, le pui in cutie, se scaneaza in cateva secunde toate, platesti cu cardul si gata. Dar pentru chestia asta ai nevoie de tag-uri RFID pe fiecare produs, probabil prea costisitor pentru supermarket.
inventia nu e chiar noua. next level este desigur japonia, unde cosul in sine iti face totalul, fara aplicatie (nu chiar in orice magazin, dar exista). pui in cos, se calculeaza suma pe un display IN COS, faci checkout. si da, stiu ce veti spune dar japonia e tara aia fara prea multi migranti (inca), in care nimeni nu fura nimic, pentru ca asa sunt crescuti (in fine, fura omul doar daca e bolnav psihic, dar oamenii normali nu concep aceasta idee), si nu exista gardieni care sa verifice ce ai cumparat
ISUS S-A POGORAT DIN CERURI SI A DAT CREIER LUI CARREFOUR
Azi, efectiv imi venea sa bat pe cineva din cauza self check-out-ului de la Kaufland.
Da in mrm de sistem idiot am pus PE CANTAR cele 4 chifle, 1 cutie de carne tocata si cele 2 vinuri.
Nu. Nu le-ai pus, cheama un operator.
Fmm, daca vroiam sa va fur, nu va furam la 4 chifle, o cutie de carne tocata si 2 sticle de vin.
La Kaufland cred ca softul cat si sistemul este gandit de niste oameni care fac voluntariat pe la casele de copii speciali.
Ha ha! Te-am facut. Stiam de fapt ca le-ai pus, dar nu mai bine chemi tu un operator?
Ha ha! Te-am facut. Stiam de fapt ca le-ai pus, dar nu mai bine chemi tu un operator?
Nu e gandit prost, e slab calibrat. Cine l-a facut nu s-a gandit la diferenta de greutate in timp.
Cand produsul cade in cos, sau daca te apleci tu sa-l pui in punga, cantarul va inregistra intre 5-25g in plus, care dispar cand te ridici.
Practic, cantarul ar trebui sa astepte un timp, semnalizat pe ecran, pentru stabilizarea greutatii totale.
PLM daca vrea cineva sa fure baga in buzunar pana la urma.
E super oferta la jucarii la Carrefour btw, pana maine (5 dec.). Primesti 50% inapoi sub forma unui bon de cumparaturi valabil pentru toata gama de produse.
Am incercat „self checkout” la kaufland si la carrefour cand au fost introduse cantarele si apoi la fiecare 3-4 luni. Varza totala, la fiecare 2-3 produse se blocheaza si trebuie sa chem securistu’ de serviciu sa deblocheze cantarul.
Ce e asa de important la 5g? O guma, un ban de ciocolata? Am venit sa decartez 500 RON pe un cos de cumparaturi si crezi ca vreau sa te fentez la o guma turbo bagata adanc in cos?
Mișto cu aplicațiile astea self-nu știu ce este ca marfa reala ești chiar tu, utilizatorul. Deja o prima faza e aia cu promoțiile valabile doar pentru cei „cu cont” (valabil și la lidl, kaufland etc).
Am folosit aplicatia in scopul asta acum 1 luna, fain, rapid. Apoi am avut 2 incercari eșuate in magazin. Efectiv aplicatia nu reusea sa identifice vreun cod de bare. Am dat inclusiv restart la telefon, aceeasi eroare. M-am lasat pagubas.
Carf Brașov
Am incercat si eu aplicatia asta. Totul frumos pana dai de implementare. Daca scanezi cu telefonul produsele si la casa doar platesti te opreste casiera/paznicul ca ei trebuie sa vada tot ce e in punga ca nu au vazut ei cum le-am scanat…
Obisnuiam sa o folosesc si eu pana cand am avut un cos cu varf de 600 de lei, am scanat, am platit si nenisorul de la casa s-a gandit ca vreau sa fur si mi-a cerut sa luam la mana fiecare articol comparand cu bonul. Cand era haosul de dinainte de lockdown. Am stat nas in nas cu el.
Inteleg ca sunt oameni care fura, dar tu Carrefour iti asumi asta daca ai asa serviciu, nu ma pui sa iau articol cu articol la mana ca ti-e frica ca o sa iti fure cineva cateva oua, cand eu folosesc serviciul cum trebuie fix ca sa am cat mai putin contact cu alti oameni.
trebuia ca după ce a terminat de verificat bonul să chemi paza și să faci retur la toate produsele cumpărate. pe motiv de posibilă contaminare ale produselor.
știu pe cineva care le-a făcut figura asta la Bringo, când au adus câteva pachete de carne cu ambalajul deja spintecat. Retur la toată comanda Bringo.
Fun fact: azi la Kaufland in Brăila am mers la casa rapidă că și așa aveam 2 kg de portocale, 2 de banane si o sita din aia mică, pasăm doua linguri de mâncare :))
La casa rapidă doar cu cardul era o familie, el și ea, care erau cu niste baxuri, cu codul de cumpărături din ăla cu roți pe jumătate plin… Au dat cantarul peste cap :)). Firește nu stau dupa ei, mă duc la casa de plăți cash sau card. Vine doamna angajat mă întreabă dacă sigur am două kg de banane ca i se păreau cam multe o asigur că da și că mă descurc dar insistă să mă ajute ii zic că vreau plata cu cardul și la sfârșit îmi atrage atenția că data viitoare sa merg la casele only card.
Dar doamnei și domnului care au trebuit să își plătească cumpărăturile impartindu-le în două sau trei tranșe nu le-a zis nimic.
Și dacă e „cash or card”? Ce mă interesează pe mine recomandarea, să le facă only cash.
La Galați din 6 case din astea au rămas doar 4.
Fuck!
Ma iau dupa tine, bag aplicatia lui peste si astfel ajung acasa cu tot cu sistemul antifurt pe sticla de rom. Ce fac acum? O sa zica prietenii ca am ajuns sa fur alcool prin magazine.
https://imgur.com/4v2ceF6
Trist!
Amanunte: sticla era in pachet de carton, nu am vazut ca are un sistem montat. La casa self am asteptat cateva secunde sa vina o angajata sa-mi valideze varsta, dar nu a intrebat nimic, nu a verificat nimic. La iesire s-a declansat alarma, dar nu ma oprit nimeni, eu am stiut ca e de la sticla de bautura si am crezut ca e cu fir ascuns pe sub eticheta. Apropo de aceste fire antifurt ascunse pe sub etichete sau mascate sub forma unui cod de bare fals: ce cine dracu pacaleste? Daca ai tupeu sa palmezi o sticla chiar nu ai suficient creier sa jupesti inainte prostiile astea ca sa nu declansezi alarma?
Si totusi ce facem cu aplicatia daca cumparam alcool cu astfel de sistem montat? Sau haine? Atunci ne ducem la o casa obisnuita si ni se inlatura doar antifurtul si facem plata? Sau se scaneaza tot? Si asta in conditiile in care la casele normale cozile ieri erau imense.
se dă jos cu un magnet puternic.
https://www.youtube.com/watch?v=pji33MoJ5Z4
Dacă ai prin casă un HDD defect deja ai magnetul, trebuie doar să îl scoți din interiorul HDD-ului.