Sunt curios de o treabă. Ați observat că toate mașinile scoase la vânzare sunt limitate la 180km/h? Chiar dacă ele pot mai mult.
Mă uitam la ceva 2.5, la specs viteza maximă 180km/h. Dau pe YT, acceleration model, mașina se duce în 190km/h și stă acolo în timp ce turația era pe la jumătate. Deci mașina mai putea.
Anyway, știe cineva de ce se întâmplă asta? Google nu mă ajută.
Ca să-i plictisească pe cei care fac live-uri cu cât duce mașina.
E vorba de directiva 54392/04.2019 a Uniunii Europene cu privire la Siguranța Circulației Transfrontaliere, din 2021 toate vor fi limitate.
Sa intelegem, prin deducerea prostului, ca mai bine iti iei o masina veche si puternica daca vrei sa zbori pe asfalt?
D-asta îmi place mie blogul ăsta…. Am pus o tâmpenie și am 50 de like-uri…
@Teodor: ești zeu dar să știi că dacă repeți experimentul în alte medii, același rezultat îl vei avea – minciuna cu spoială de competență prinde negreșit
@Teodor chiar eram curios ce pisici de directiva e asta, incercam sa o gasesc pe net si gugu gasea doar blogul, apoi am citit al doilea comment. Esti tare.
Si eu m-am mirat ca au data astia cinizecisipatrudemii de directive…
Link or didn’t happen.
like and share then check the facts…
@Teodor, am cautat si eu vreo 30 de secunde directiva respectiva.
Ma gandeam ca este putin probabil sa existe asa ceva. Stiu ca unii producator limitau viteza la 250 km/h, dar 180 km/h mi se pare putin exagerat.
Inainte sa ma injurati… eu personal nu merg cu viteze mai mari de 180 km/h indiferent de situatie fiindca nu ma simt in siguranta. Dar cand faci o depasire este posibil sa ajungi si la astfel de viteze.
Te uitai cumva la Volvo?
Ca Superbul 2.0 272 nu se oprește la 180 https://youtu.be/LbeNh4g9OTU
In rest poate ca cineva tine la libertate.
Pardon era asta https://youtu.be/rOEbCxhXmmU
„Their seems to be a lot of people under the delusion that the reason is a gentleman agreement which is not true.
If you look at those restricted vs those not you will see the super expensive cars like Ferrari and Lamborghini are unrestricted where as BMW, Mercedes, Audi are on the whole restricted to 155mph… but why? Simple its cost.
I bought a Audi R8 a year ago, a lovely car capable of taking on most ferraris but yet restricted to 155mph Except it’s not. For an extra £14,000 Audi will raise that to 189 which is about as fast as it can go. Why £14k? well a lot of it is pure profit but a sizable chunk is upgraded parts. For example, a tyre for a standard R8 is about £600 but that will only go up to 160mph so you need the updrated ZR which are anything up to £2000 a pop!
Unlike Italian super cars, German cars tend to start a lot cheaper, an R8 use to be achievable for £80/90k their is also a lot of competition so basically forcing a £14k upgrade as standard would not make good business sence especially as even in the R8 you are unlikely to ever go above 155 even on a track day. As for the m5, sq7… I think 99% of people even on an auto bahn bottle it before hitting the 155 limit.”
Sursa: https://www.quora.com/Why-are-many-cars-limited-to-155mph-What-is-significant-about-that-speed
Acolo se vorbeste despre limita de 250km/h, nu are legatura.
Si in plus, e pe langa, in general masinile germane sunt limitate la 250 din alta cauza:
„three of the most important German car manufacturers reached a gentlemen’s agreement to limit the maximum speed of all their cars to 250 km/h (155 mph)”
Asa ca nu costul e motivul limitei de 155mph
ar trebui ca, la intrarea în românia, cei 3mari nemți ar trebui să limiteze viteza la 150, că românii pun pe ele anvelope de mâna a patra.
Apropo, sa dai citate din quora e chiar stupid.
Eu credeam că doar Volvo face asta. S-au apucat și alții?
Tu acum vrei să vezi câți idioți ai printre foloweri?
A văzut asta la articolul cu traversarea.
@Radu. Nu știe, acum află.
Doar face ajustări pentru specs, viteza maximă și acceleration la șters și moderat comentarii.
Care toate? Am mers in ultimii 3 ani cu 40-50 de masini noi, mai toate automate, audi, vw, opel, toyota, nissan, ford, citroen, etc. cu motoare din cele mai variate, de la ecobost-uri la audi s cu 240cai. Mai toate ajungeau lejer la 200 si cred ca puteau mai mult, am riscat pana la 235 o octavia, 220 cu un s1, peste 200 cu audi a5..
Pana si vechiul meu ford focus 1.6 tci a ajuns in tinerete la 199km/h, daca batea vantul din spate sigur depaseam 200
Viteza afisata la bord la toate masinile de mai sus, dar din masuratorile facute cu g.maps diferentele erau de 5-15km.
Banuiesc ca ai si baut ceva inainte, ca mie mi-ar fi frica treaz.
Volvo Cars announced the plan to limit the top speed on all its new cars last year as part of its Vision 2020 programme. Last year, Swedish carmaker Volvo Cars announced its pledge to limit the to speed on all its new cars to 180 km/h by 2020.
La fel le limiteaza si japonezii pentru piata asiatica
In Japonia sunt limitate, parcă, la 190. Prin lege;))
De vre-o juma’ de an bălesc la o Camry 2,5 hibrid 212 cai. Dar când văd că e limitata la 180, mă mulțumesc cu Avensis-ul actual la care ii setez pilotul automat la 200 și nu mai am treaba. P.S. Înainte să dați cu pietre: conduc majoritar în Germania.
da Alex, ia-ti germania si bagati-o in cur!
Pentru cei care au volvo. D5t5 + Dice original sau clonă rezolvă problema cu limitarea. Încă din septembrie au adăugat opțiunea în soft
Avand in vedere că se poate scoate cu sculele de mai sus, cred că poți cere același lucru și la reprezentată, sigur au opțiunea în Vida să-ți scoată limitarea..
@Irod
esti prost. Omul mentiona ca conduce in Germania ca sa nu sara de cur in sus toti aia care-i zic, coaile, da’ limita de viteza e 130 km/h/
daca e suv cu cx baban si aria frontala cat 2 vaci e posibil sa nici nu fie limitata.
Nu e ‘mai nou’, e chiar foarte vechi și cred că moda a pornit de la nemți. Neavând limită de viteză pe (unele) autostrăzi unii producători au început încă demult să limiteze mașinile la o viteză rezonabilă pentru modelul respectiv (probabil după ceva teste). Am o Bora din 2003 limitată electronic la 190 km/h, încă are stickerul pe plexiglasul de la ceasurile de bord.
Stickerul a fost pus cind s-au pus rotile de iarna cre probabil erau cu speed index T(max. 190 Km/H. In vest este obligatoriu sa te atentioneze daca rotile duc mai putin decit duce masina. Nu o sa vezi sticker pus in bord de producator.
elektronischer Bregenzer (sau ceva gen) bei 190 km/h sigur înseamnă că e de la cauciucuri. Și ptobabil tot cauciucurile îți iau zvâcu’ la 189 pe ceas…
Masinile germane parca aveau limita la 250km/h. Are dreptate cine a scris mai sus, sticker-ul este pentru anvelope de iarna.
Ca tot vorbiti pe aici de indice de viteza. As vrea sa imi spuneti, daca stiti, ce se intampla in urmatoarul caz. Cotetul meu actual, conform cartii de indentitate/talonului auto are viteza maxima constructiva de 185 km/h. Si la viteza aia as ajunge oricum greu, cu vant din spate, la vale, etc.
Acum, in talon, am trecute ca anvelope cu indice de viteza H (210 km/h) banuiesc pentru ca exista diverse motorizari au zis sa puna direct acel indice. Eu mi-am luat anvelope de iarna cu indice de viteza T(190 km/h) pentru ca, conti ts860 T erau cu 30-40 de lei mai ieftine fata de cele cu indice H si, pentru ca stiind masina nu duce atat si mai ales iarna nu are rost.
Daca un politist ma opreste pe mine iarna si se uita la anvelope si observa indicele T iar conform talonului ar trebui sa am H, el imi poate da amenda si/sau sa imi ia talonul pe motivul asta?
Intreb pentru ca avem articolul acesta din codul rutier:
„Art 100, Alin 6. Conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisa; Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în cartea de identitate a vehiculului, prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisă;”
@lrpx – strict legal, da, asa cred.
Dar sunt doua chestii aici.
1. Nu cred ca se uita nici naiba la indicele ala si nu e nici mereu mentionat in talon.
2. Moral si din punct de vedere al sigurantei nu ai de ce sa iti faci griji, viteza maxima a masinii e 185, cauciucurile suporta 190, deci e ok.
Daca vrei sa fii tu impacat, poti merge la RAR si vezi cum faci sa-ti treaca si acel tip de caucicuri. Avand in vedere ca viteza suportata e mai mare ca viteza masima a masinii nu vad de ce nu s-ar putea.
@Zarax, asta zic si eu, legal, daca politistu vrea sa mi-o traga o poate face lejer pe chestia asta.
In fine, cu asta nu mai ma duc la RAR ca o trag pe linie moarta. Dar o sa fiu atent cu noua masina ca la RAR sa imi treaca toate marimile de anvelope, ca sa ii pot pune roti de 17 iarna si 18/19 vara.
@lrpx sau patesti ca subsemnatu’: gaseste 205/55/R16 91V de iarna…
Din câte am înțeles de la cei de la Volvo, peste 180 km/h, oricâtă tehnologie de siguranță ai avea pe mașină, nu îți mai poate garanta firma producătoare că ai șanse să scapi cu viață dintr-un accident. Evită viitoare procese colective.
Poate ai sanse. Dar ala cu Loganul de pe banda opusa sigur n-are. Zic si eu.
Niciodata nu a fost producatorul de vina ca i-ai dat talpa ca te-ai crezut in F&F.
Depinde de masina,marca…..dar probabil e legat de emisii,ecologie,etc.in alta ordine de idei,majoritatea masinilor de piata acum au navigatie,gps,sunt conectate,iar producatorii au conectat suficiente date sa isi dea seama ca asemenea viteze nu se ating decat fff rar,iar sectoarele de drum pe care aceste viteze sunt autorizate sunt foarte rare.
Ca sa fie soselele mai sigure.
WLTP
Iar vrei sa ma iau de mâță?
Între timp s-a dus la cele sfinte.
A rămas doar avatarul de ea…
Nu-i nimic, Halloween-ul e pe vine.
Dacă e hibrida.. e pentru protecția sistemului.
Cu Tesla nu o sa ai problema asta, ba chiar dupa un update posibil sa mai crească.
Ca sa ii pot eu depăși cu astra J… Hahaha
Am o Skoda Superb 2.0 2019 150 cai. Cand am cumparat masina din reprezentanta mi s-a spus ca este limitata la 180 km/h. La cateva zile am mers pe autostrada si am trecut lejer de acea limita ajungand la 210. Nu inteleg de ce mi-au zis ca e limitata la 180.
Ca a vazut cum te cheama si a zis ca ai apucaturi specifice.Au avut dreptate
Eu am un logan superb… 😁
Cică siguranță, protecția mediului, gretathunbergisme.
Bineînțeles ca în practica viteze de peste 150km/h sunt sigure numai pe autostrada, sa mergi pe drum județean sau în oraș precum Mario Iorgulescu e foarte foarte riscant.
Probabil ca sunt ceva „studii” ca de la viteza aia în sus riscul de a produce accidente atinge o valoare critica. Și asta se refera la piețele mature nu la maneliști. Ce nu îmi e clar dacă limitarea e abrupta adică mașina pare ca mai vrea sa tragă sau mai lina, adică de la 170 la 180 accelerează ca matizul.
Of course, 150 e sigur pe autostradă…
@eugen 150 e mai sigur decât 130. Cel puțin pe A1 București Pitești
Pentru siguranța celorlalți, daca tu nu te gândești macar la a ta?
Vrei sa decolezi? Ce îți trebuie mai mult? În Romania nici autostrăzi nu prea sunt, la noi în est.. doar bucata aia spre mare.
Pentru ca nu mai sunt construite sa duca peste. Peste 180 ai nevoie de alte anvelope, suspensii, frane si cine stie ce. Doar motorul pare ca duce mai mult, dar cine stie ce alte componente au folosit ca sa ramana in rangeul de pret. Si apoi dau vina pe mediu si acorduri, de parca ar fi toti ar fi Suzuki cu limitarea de 299 pe Hayabusa din 2000.
Eu doar imi dau cu presupusul, ca o singura data am mers cu 205 prin 2003.
https://www.autobild.de/artikel/tempolimit-ab-werk-umfrage-14635187.html
Cu google translate, să pricepem și noi ceva.
Vreau sa aflu si eu raspunsul la aceasta intrebare.
Singurul lucru pe care il stiu este ca in Japonia masinile si motocicletele (pentru piata interna) sunt limitate la 180Km/h
Am uitat sa mentionez, sunt limitate din 1988
Sandero meu nu este limitat la 180, cred ca pe la 120.
Corect, TCe65 de la serviciu, nu poate 90 cu AC pornit
Golful meu din 2018 luat de nou merge 220 fara stres. In Germania bineinteles, ca la noi nu e voie atat 😁
Stiu ca o sa imi iau multe minusuri, dar cineva trebuie sa o spuna: de ce ai avea nevoie sa mergi mai tare?
Stau in Austria, langa granita cu Germania. Inainte de covid mergam lunar in Germania atata cu masina mea cat si cu masina de firma. Pe autostrazile nelimitate de la ei de obicei o pun pe tempomat pe la 150-160 km/h si aia e.
Stiu ca aici pe blog jumatate sunt mici Schumacheri si cealalta jumatate prieteni cu Hamilton, dar cu viteza mai mare de 160 km/h nu e confortabil de condus, nu e nici economic si nici sigur, iar in afara de Germania nici legal.
Eu nu as avea nici o problema sa cumpar o masina limitata la 180 km/h.
Bravo ție! Și io stau în Austria și-mi place să mă dau pe Autobahn-ul nemțesc la 250km/h. Mă relaxează.
Dacă tu ai un căcat de mașină care tremură ca diareea la 170km/h să fii sănătos.
Așa aș putea zice și eu că toți oamenii care nu-și permit BMW cel puțin din 2017 sau mai nou, ar trebui să n-aibă permis.
Stau să mă întreb de unde pula mea veniți cu inepții d-astea???
cateodata ai nevoie sa mergi mai tare, de la brasov la gunoiesti.
@John Temple : Si tot relaxat esti cand franezi la maxim de la 250 la 130 daca intra cineva pe banda ta sa depaseasca un TIR ?
De ce sunt limitate? Ca să mai ai șanse să cauți răspunsul lucid la întrebarea: La ce-ți trebuie peste 180 km/h pe drumurile publice?
Eu nu înțeleg de ce faci mașini care sa meargă cu 250 pe drumuri cu max 130
Ca sa îți gâdile orgoliul că „și tu poți mai mult”.
E o explicatie destul de simpla: daca gafai dupa ce ridici o galeata de apa, singurul mod sa te mai simti barbat adevarat e cand fierul de sub tine te poate duce la 250 km/h. Realizare frate!
Toyota a dat startul cu limitarea, urmează Volvo. Totul pentru reducerea accidentelor
eu nu inteleg de ce se intampla deabia acum. si de ce 180 si nu 150. si de ce nu e si o lege (sau poate asta o fi) ca atunci cand te surprinde peste sa iti confiste definitv obiectul si tie caz penal pentru ciruclatia cu un vehicul neconform si punerea in pericol a celorlalti participanti la trafic.
Io vreau să le limiteze la 50. Ba nu, la 30.
Plm, să trecem la cai și căruțe.
Cand am luat masina anul trecut, pe lista scurta au rămas Toyota Camry și Mazda 6. Faptul ca Toyota avea limitare la 180 km/h a cantarit in decizia de a lua Mazda 6. Stiu ca rar voi avea nevoie sa depasesc aceasta viteza, insa mi se pare frustrant sa ai motor de 2500 cmc si sa ai o astfel de limita.
Cand eram mic si prost am mers de vreo 3 ori 240 la ora in interval de 2 zile. Am scapat cu viata obviously din ceea ce a urmat (nu mai dau detalii dar chiar se poate numi noroc chior). M-a calmat indiferent cat de mult imi placea viteza si never ever nu am mai trecut de 170 chiar daca masina poate bine peste si o ajuta si caii. 180 e chiar viteza de decolare pentru unele avioane usoare asa ca ganditi-va la asta cand apasati pedala de acceleratie, ganditi-va la acvaplanare, la o denivelare mai mare, la cauciucuri nefacute pentru viteze mari, o pisica/caine pe drum etc.
In schimb cand am atins de 3 ori 170 la ora s-a intamplat exclusiv datorita unor mega idioti care pe autostrada iti mergeau franat in fata ta iar cand incercai sa depasesti pe cealalta banda accelerau ca ultimii nemernici.
Pentru ca accidente si poluare. Urmeaza reducerea limitelor si pe autostrazi. UK testeaza reducerea la 100 kmh (acum e 110) sa vada efectul asupra trasnportului. Daca e ok, baga 100 peste tot….motivul e reducerea poluarii. (viteza mai mare inseamna consum mai mare x mii masini / ora/ sectiune de drum => un cacalau de litri de benzina economisita/perioada de timp)
sincer pentru mine nu ar fi un motiv sa evit o asemenea masina. este un subiect care ma lasa rece, daca poate sau nu peste 180.
Nu am incercat niciodata sa conduc mai sus de 170km/h cu masina mea. Cind am facut asta, am luat si o amenda, era pe A1 spre Pitesti un politist cu pistolul si l-am vazut, am frinat, aveam 151 cind a inregistrat.
Am mers ca pasager cu niste prieteni cu un BMW Seria5 prin Italia, masina inchiriata, iar cel de la volan a dat blana pe o portiune pe care nu erau masini, s-a oprit la 240km/h, dar eram toti terifiati ca nu mai vedeam nimic fix, decit firul asfaltului la 400m in fata. Pina la 200km/h era ok, statea lipita de asfalt, dupa … wow, never-never-never.
Cu 180km/h am mers cu un Audi A2 prin Jermania, 1.4TDI in 3 pistoane, cam sarea pe suspensie, dar era ok, nu foarte sigura viteza pe masina aia, m-am limitat la 150km/h.
Acu ceva ani, prin 2004 parca, era vorba ca UE intentiona sa reglementeze montarea de gps pe masini care sa limiteze automat viteza din ECU conform limitei de pe acel tronson. Acuma va imaginati la ce probleme s-ar fi ajuns, daca sa zicem gps-ul nu e receptionat, care e limita default? 90, 100, 130? Ce faci daca ECU decide ca nu ai voie decit cu 90 pe autostrada, din cauza receptiei proaste, care te plaseaza pe breteaua laterala, unde viteza e 90? Nu la noi, dar prin alte tari cam asa e, exista bretea laterala cu regim de sosea, pentru a nu mai intra pe autostrada pentru cei 5km pe care ii faci de colo-colo. Cu totii stim ca nu s-a materializat chestia asta.
Ai uitat de o chestie pentru care treaba cu limitarea din ECU e o prostie: depasirile pe drumurile cu o banda/sens. Ai un camion cu 80km/h undeva unde limita e 90. Da, stiu, viteza maxima 90, da’ pula mea, in depasire nu stai sa dormi, ci o faci cat mai repede posibil. Altfel, ce misto ar fi o depasire in care accelerezi mai tare si in hodoronc-tronc, masina te limiteaza la 90.
Nimic nu e mai plictisitor / periculos în același timp decât să stai în spatele unui tir în depășire care nu e lăsat. Ăla merge cu 90, și ăstalalt încearcă să-l depășească cu 91.
Stai și te uiți ca boul care va ceda primul.
A mea era limitata la 299 KM/h.
GSX1300R din 2005.
Si ma scotea din sarite, asa ca am conectat-o la un laptop si i-am scos limitarea.
Acum, in viteza a 5-a, la aproape 10000 turatii depaseste 300.
La 11K intra rosu pana la 13K, pe la 12K schimb intr-a sasea.
Nu vreau sa aduc vreun real aport la aceasta conversatie, doar ma laud.
am un sv650. nu stiu cat poate ca bordul se opreste la 299. stii cum face pelerina pe superman cand zboara? asa fac eu pe sv la 299….
E interesant sa vad cati se inflameaza la postul de mai sus.
„stă acolo în timp ce turația era pe la jumătate. Deci mașina mai putea.”
Nu zic că nu mai putea, însă vreau să atrag atenția asupra acestei false impresei pe care o au mulți șoferi. De când s-a introdus drive-by-wire și clapeta de accelerație/pompa de injecția nu mai e legată mecanic de pedala de accelerație, nu mai există o corelație directă între ceea ce cere șoferul prin pedală și ceea ce răspunde motorul.
Există o cartogramă (viteză vehicul vs % apăsare pedală) din care reiese cuplul cerut. La viteze mici ajungi în plină sarcină (cuplu maxim) de la apăsări foarte mici (10%-20%), ceea ce poate fi foarte înșelător. La viteze mai mari, de pe la 50%-70% apăsare cam ai cuplu maxim.
Se face așa pentru a da impresia șoferului de sportivitate. E o falsă impresie și nu mi-a plăcut niciodată să fac asta, însă se regăsește cam pe la toți constructorii.
Ce ma mir eu este de ce nu sunt limitate la 130?
Ce rost are sa permiti utilizatorului sa incalce legea?
nici macar u ar mai trebui sa impui legea miliardelor de cetateni ci doar celor cativa producatori.
Imi pare rau ca nu am comentat mai devreme, dar tot vad ca s-au gasit 3 votanti PSD care ar face orice numai sa nu respecte ei legea.
Si alea vandute in Nemtia vor fi limitate?
Top Gear S4Ep.7: to keep the Green Party happy, all the main German car companies have an agreement that none of them will make a car that goes faster than 155 mph.
Și prezintă un Mercedes 12V biturbo.
Sunt multe firme de tuning, chiar si pe la noi, care scot din ECU limitarea la 250km/h pentru motoarele foarte puternice.
Va fi si asta o paine de mancat pentru ei daca toate for fi limitate la 180km/h din simplul motiv ca 99% dintre noi nu depaseam oricum 200 km/h..
Asa, la 180km/h eu ma voi prezenta sa rescriu softul clar.