- Blondă . Fum . Blondă . Roșcată . Munți . Brunetă . Blondă . Lac . Roșu
- 5 variante pentru parcările din București
- Oprișan de Vrancea a murit pe limba lui
- Și marmota învelea piața imobiliară în știri…
- Afacerea Kromwell
- Amer Sports vor produce clăpari la Orăștie
- Cronica de business
- Cronica de tehnologie
Din datele oficiale, suprafața totală a străzilor din București este de 19 kmp. La 1 milion de mașini, revin 19 mp de mașină. Dacă adunăm și câteva sute de mii de mașini înmatriculate în alte județe, vom avea 12 14 mp de mașină. Dacă ar fi toate în același timp prezente în trafic am avea un puzzle întins pe toată suprafața orașului.
Am o idee, o postez aici ca sa se vada ca pana jos nu stiu cati mai dau scroll.
Cand vedeti o gioarsa/epava/masina abandonata (nu e mare minune, masina ruginita, posibil cu gauri de se vede in ea, cauciucuri desumflate, pe care puteti sa o si verificati sa vedeti daca are asigurare) o reclamati spre a fi ridicata de politia de sector. Fiecare masina abandonata scoasa de pe locurile de parcare publice inseamna un loc pentru cineva care chiar foloseste masina. Nu e mare efort. Un mail si ai ajutat un vecin, pe tine, un var etc.
In felul asta ai mutat 2-3 masini de pe strada intre blocuri, si ajuti la fluidizarea traficului.
4.e atât de veche schema asta cu vedetele care își cumpără casă în proiect nou imobiliar…mă mir că încă mai ține. Prima minciună. 3 milioane a doua minciună.
In orice rahat de apartament la vanzare, daca te duci cu un rahat de agent la vizionare, vei auzi: aici sta domnul doctor X, aici sta un procuror, aici sta o familie de profesori etc.
Niste mizerii de texte de clasa a 3-a.
Asa e si asta cu Delia.
dacă îi ai pe Delia sau Bendeac potențiali vecini, eu cred că prețul ar trebui să scadă
Si a treia minciuna: „…într-un penthouse cumpărat în urmă cu 7 ani, cu circa un milion de euro, în One Floreasca Lake și investesc regulat în majoritatea proiectelor rezidențiale realizate de One United Properties.”
a patra minciună: „priveliștea de la nivelul penthouse-ului tranzacționat”. La cum arată, garantat răsare un bloc vizavi și s-a dus pe pl toată priveliștea.
Știu pe cineva care lucrează la construcțiile celor de la One și mereu îmi spune de tot felul de persoane, care dau foarte mulți bani pe apartamentele alea cu pereți din rigips. Am auzit și de sume de peste 1-2 milioane de euro. Șefi de instituții publice care cumpără 2-3 apartamente. Tot felul…
Ubercool
E schemă veche. Sunt cazuri in care firme (consorții etc) mari au bani mulți pe care ar trebui sa plătească taxe dacă nu i reinvestesc. Ei ce fac? „Investesc” în de-astea de rigips cum spui tu. Cine face prețul? Ei între ei. Constructori, suppliers, mentenanță etc…banii se învârt și sunt mulți. Și trebuie să fie de ajuns ptr toți.
4. Astia nu sunt intamplator baietii care au primit aviz acum cateva zile si erau in stiri cum pac-pac au pus la pamant niste copacei? Si acum, abia s-au pus la pamant copacii si baga publicitate d-asta?
Aia de nu au nicio jena. Scria zoso acu vreo 3 ani de unul din șantierele lor: https://zoso.ro/politia-neputincioasa-274685/. Un fel de Sorin Ovidiu Vântu al imobiliarelor. Cumpara oameni.
Sunt foarte curios cum va aborda noul primar relația cu ei ca are în continuare procese împotriva lor.
2. Ar trebui ceva combinație între cele 5 puncte: desființat parcările de reședință iar locurile lor ocupate pe principiul primul venit, primul servit și cu o taxă de minim 10 lei pe zi, 100 pe lună. Toate locurile de parcare de la bulevarde să fie taxate pe același sistem și în funcție de zonă. Introdusă taxă de congestie și de poluare ca în Londra. Și sistem de taxare, amendare tot ca acolo. Ridicat toate mașinile abandonate pe străzi. Interzis parcatul dubelor de marfă, pasageri în oraș. Și poate așa se mai limitează numărul de mașini.
Dar sunt măsuri atât de nepopulare încât dacă nu sunt luate acum la început de mandat, se vor impune extrem de greu spre deloc după.
Toate astea în paralel cu dezvoltarea parcului ratb și a liniilor de tramvai.
În sistemul primul venit primul servit vei sfârși cu majoritatea locurilor ocupate de mașini folosite maxim o dată pe săptămână. Omul se plimbă puțin duminică, o lasă în parcare și nu o mai mută din loc. Iar cineva care chiar are nevoie de mașină se va chinui să găsească un loc liber.
in spatele blocului parintilor mei exista oarecum o curte interioare, sunt 2 blocuri in forma de L puse aproximativ in dreptunghi. masinile acolo sunt claie peste gramada, eh, acum niste ani a venit o propunere d ela primarie sa se faca o parcare pe verticala din aia automatizata, gen lift. din 2 blocuri, 4 scari adica, n-a fost nimeni de acord pe motiv ca „le ia vederea”, au preferat haos. nu lua vederea nimanui, este spatiu mare intre blocuri…. asta este
@bogdan – dupa cate minusuri ai luat deja clar e o masura nepopulara.
Ce nu inteleg eu e – daca noi romanii tot suntem buni la furat de ce dracu nu furam idei din vest – de exemplu putem fura planurile de sistematizare a transportului public si al parcarilor de la vienezi:
– 180 Eur/an dreptul de a parca in zona in care stai (nu exista parcare de resedinta, si poti parca doar o masina/locuinta). Fara permis de zona poti parca maxim 2h iar amenda e undeva pe la 1600 Eur.
– plus tariful standard al zonei ~2eur/h intre 9 si 19.
– biletul transport in comun 2eur/2h, dar abonamentul anual e 360 eur – adica 1eur/zi – ceva mai ieftin decat in Bucuresti.
Probabil va trebui sa adaptam tarifele si sa le crestem gradual timp de 5-10 ani ca sa iesim la lumina.
Si ala care o misca putin duminica are nevoie de masina @ic. Nu toti sunt lipiti de masina, asta nu inseamna, insa, ca nu au aceleasi drepturi.
Da marius, da ai vazut si ce transport public au vienezii ?!
@xxx – transportul public vienez (sau cel din Berlin sau Budapesta – ca sunt cam in aceeasi clasa cu Bucurestiul) nu a aparut prin magie de azi pe maine. E rezultatul unui plan pe termen lung si mai important a urmaririi planului.
Daca tin minte bine Baselu adusese prin anii 2000 niste japonezi sa faca un plan pentru Bucuresti – sistematizat drumurile, transportul public si ce o mai fi fost. In afara de pasajul Basarab (care trebuia sa incheie inelul median si a fost inaugurat de Oprescu) si tramvaiul 41 nu stiu sa se fi realizat alte chestii din planul ala. Daca ne tineam de plan (fie si romaneste cu intarzierile si furtul de rigoare) probabil azi Bucurestiul era la nivelul Budapestei.
@Dan – toti au aceleasi drepturi. Doar ca in Bucuresti se prezuma ca spatiul public e gratis – si ce sa vezi – pietonii si biciclistii au mai putine drepturi decat cei care isi cumpara o gioarsa de masina si nu-si permit sa plateasca cateva sute de lei lunar parcarea.
Sa iti explic ca poluarea ne afecteaza pe toti cei care locuim in oras? Indiferent de drepturi.
@bogdan
Ideile tale sunt corecte, numai ca nu exista o continuitate in ele. Ideea cu primul venit, primul servit este o idiotenie, pentru ca sunt unii care le uita pe acel loc si platesc pentru el. Oamenii, care au neaparata nevoie, vor sfarsi prin a face aceleasi rahaturi care se intampla acum. In schimb, sa stabilesti zone, unde conform unui tarif lunar(minim 100 de euro) sa poti parca, fara probleme, daca dovedesti ca ai domiciliul acolo, este mai simplu. De asemenea, daca lasi parcarea la liber pe termen scurt(maxim 2 ore) pe anumite intervale orare, poti sa faci niste bani frumosi. A doua chestie, maresti impozitele la masini, si daca esti mare barosan si detii mai mult de o masina, mi se pare foarte normal sa platesti mai mult la impozit si la locul de parcare. De asemenea, cei cu masini de firma, vor trebuie sa aiba un tratament aparte, daca au masina personala si de firma si taxati ca atare. Cu chestia asta, faci curatenie la nivel de sector si lucrurile se mai aseaza. Timp de implementare undeva la 6 luni.
Povestea cu taxa de trafic si poluare este o idiotenie pentru situatia curenta in Bucuresti. Si iti dau 2 argumente:
1. Configuratia orasului este de tip stup, si fara o centura fie treci prin centru(si platesti) fie inghesui inelul principal cu arterele secundare. Ceea ce ma duce la 2.
2. Daca ai norocul sa stai la periferia dintre unde se plateste taxa si unde nu se plateste ai cam belit-o. Muti poluarea dintr-o parte in alta. Stiu, altii au reusit, dar tu omiti sa realizezi ca traiesti in Romania si realitatile din tara nu se vor suprapune vreodata cu cele de prin alte tari din simplul motiv ca avem de recuperat niste decalaje.
Ce poti face, este ca odata dupa ce situatia la sector s-a transat sa incepi la nivel de primarie generala sa finalizezi lucrarile la soseaua de centura rutiera, alaturi de centura feroviara. Iar in zonele unde sunt valori de trafic ridicate: sa faci fie linii noi de tramvai cum este 41, ori banda dedicata autobuzelor. Autobuze, care sa fie electrice ca deh, lupti contra poluarii.
In tot acest timp, orice autorizatie de constructii pentru cladiri rezidential sau nerezidential, trebuie sa oblige pe cel/cea care construieste sa asigure un numar decent la nivel de locuri de parcare. De asemenea, mutat tot ce tine de servicii de utilitate publica in malluri si mai scapi de o particica de aglomeratie.
Si dupa, ce oferi anumite chestii in schimb si vezi ca lumea ajunge sa le aprecieze, putem vorbi sa inlocuim parcarile cu spatii verzi sau alte nebunii care le vedem prin alte tari. Cu cat intelegem, ca Bucurestiul este blocat ca gandire si planificare urbanistica la nivel de ani 80 si vom intelege ca trebuie sa recuperam rapid decalajul, cu atat mai bine ne va fi.
@Asdad2005: poate m-am exprimat gresit cu primul venit, primul servit: asta sa se aplice pentru toate parcarile din zona: fostele de resedinta si cele la bulevard sau care se mai fac. MariusCC a exprimat-o mai clar prin modelul vienez.
@Asdad2005 are niste idei bune. Dar trebuie sa avem si taxe mai mari (dupa ce se face si ce zici tu). Taxele in romania sunt niste glume care reflecta nivelul de dezvoltare al tarii (undeva pe la nivelul Senegalului, nu sunt mai mari momentan pentru ca le e frica sa nu sarim cu furcile si tortele pe ei). Ce e aia sa platesti 100 de lei pe an pentru un loc de parcare. 100 de lei pe luna mi se pare mai corect iar pentru zonele centrale 200 de lei.
Problema cu parcarile o rezolvi prima oara cu transport in comun care sa circule fara impedimente, taxe mai mari pe locurile publice – nu gluma aia de 5-10RON/ora si sa fie asa non-stop nu doar 8-16 cum e scum, iar in ultimul rand locurile de parcare rezidentiale sa fie undeva la 100-200EUR/luna (iar din banii astia pe langa profit, sa se asigure intretinerea si curatarea lor).
In 4 ani uita lumea cat de nasol a fost inceputul dupa ce n-o sa mai fie aglomeratie si poluare in oras.
Ce anume vrei sa întreții la un loc de parcare, de trebuie sa coste 100-200 euro pe lună?
Chiar sunt curios ce întreținere faci tu la 10 metri pătrați de asfalt sau beton?
Iti zic eu ce ar trebui la un loc de parcare de 100-200 de euro pe luna: PRIZAAA! Ca se vorbeste atat de mult de masini electrice/hibride dar deloc despre rezolvarea problemei incarcarii lor la bloc.
Daca as avea loc de parcare cu priza m-as gandi serios la un plug-in hybrid.
Daca vrei sa inchiriezi un apartament costa in jur de 30-50 lei mp, chiriile pentru locurile de parcare trebuie sa fie tot pe acolo. Astept sa fie lumea dispusa sa plateasca 300 lei pe luna pentru un loc de parcare. Probabil mai sunt ca mine dispusi sa transforme terenul in parcare supraetajata.
@BGDN: incalzire, aerisire, paza, curatenie
@BGDN problema e că sunt mulți care vor locul ăla.
Dacă prețul oficial e de 100 lei/an dar în zonă ai oameni care ar plăti 1000 ăia se vor duce și vor împinge 6-7-8 sute la un angajat să împingă dosarul mai în față. La final locut a costat tot 8-9 sute, primăria a pierdut în jur de 7 (bani cu care ar fi făcut altceva) care au intrat în buzunarul unor angajați la stat. Oamenii de rând vor țipa că locurile se dau doar pe șpagă, iar statul va cheltui niște bani cu investigații (care pot avea succes sau nu) asupra șpăgii.
Tragi linie și vezi că statul pierde bani dar se îmbogpțesc angajații la stat.
Servicii precum citylink și spark ajuta mult pentru cazul celor care decid să își vândă mașină, ne-avand suficient loc să o parcheze sau suficienti bani sa o tina parcată pe un loc cu plată.
Pe de altă parte, asta ar însemna ca guvernul/primăria să se împuște singuri in picior: banii aia din acciza pe combustibil de unde mai vin, daca bucureșteanul nu mai arde zilnic cate 5 litri in trafic?
5. Va dati seama, ce sume se vehiculeaza prin Romania, unde nu-i este nimanui frica de puscarie. Si aici e vorba debdoar cativa puleti, dar cati sunt la nivel national? Si voi vreti sa fie tara dezvoltata Sa speram ca pune UE presiune in continuare pe legile confiscarilor ca poate se mai domolesc nenorocitii astia.
5. Sa inceapa sa prinda curaj presa locala? sau doar inca nu au refacut negocierile si isi arata pisica unu altuia… In genere se cam stie de Kronwell, Vectra,Comprest, FinECO, Palatul Stirbey,Delcar,Urban, fosta d-na Maurer, media outdoor samd… in Brasov. Noi sa fim sanatosi si DNA Bv sa nu si doreasca apartamente noi ca se rezolva.
Delia, cu băeții cu epoleți și beizadelile/nepoții epoleților??
Am o întrebare: cât de mult rahat turcesc mănâncă Gușă?
As pune intai la punct transportul in comun + semaforizarea si apoi mi-as face griji de parcari si masini multe.
Lipsa de parcare si multitudinea de masini sunt efecte ale transportului in comun dezastruos.
S-a facut parcare la Straulesti, nu e folosita, pentru ca nu exista un tramvai usor precum 41 sa duca niste corporatisti direct in Pipera, Grozavesti, Pacii sau ce mai locatii mai vreti voi.
Stim locurile unde mergeau majoritatea, se vede ca exodul e sud-nord, dar nu a fost luate nici o masura in privinta asta. Bine ca stim sa interzicem chestii sperand ca se va rezolva de la sine.
Daca numarul masinilor ar scade cu 50%, transportul in comun ar fi chiar decent in Bucuresti. Mult prea ieftin, dar decent, pe majoritatea liniilor. Exista in sfarsit si o aplicatie care iti arata in timp real, cand ajunge autobuzul, am vazut ca poti plati cu cardul in autobuz .
Primul lucru care face transportul in comun „dezastruos” in Bucuresti este traficul. Mai putine masini pe strazi si se rezolva.
@Shack, aș adăuga o cantitate consistentă de bici. Frică. Să învețe ai noștri să facă stînga în intersecții și să nu mai intre în intersecție dacă nu pot trece de ea. La noi, efectul prevenției este =0. Hoarde de polițai de circulație care să dea amenzi, singura soluție.
Transportul in comun, in Bucuresti, este prea ieftin! Asta e prima problema. A doua problema, este impunerea platii. Sunt prea multi care refuza sa plateasca bilet pentru ca, ori merge cu 50 lei la controlor, ori pentru ca oricum scapa fara prea mare stres. Nu e ok deloc. Daca s-ar incasa bani la valoarea reala, daca ar creste preturile, am putea avea un transport in comun care sa faca oamenii sa-si lase masina acasa.
Degeaba eliberati voi traficul, mie unul mi s-a acrit de tramvaie jegoase, sine care imi zgaltaie toti dintii din gura, legaturi fara sens care te forteaza sa ocolesti si sa stai mai mult in trafic. Mai adauga si canicula de vara si poate sa fie pustiu pe strazi ca lumea tot masina va lua.
Ca sa adaug, cand ma refer la transportul in comun, includ si piste de biciclete sau benzi speciale pentru autobuz.
Am colegi de munca si nu au de ales sa vina in bucuresti cu ceva decent. Cu masina fac 20-30 minute, cu transportul in comun o ora jumate, pentru ca trebuie sa ocoleasca si sa schimbe fara sens.
Probabil singura chestie pozitiva care ar putea rezulta din amendarea parcarilor ilegale ar fi ca lumea s-ar revolta si ar protesta sa se faca un transport in comun decent.
@Alin, ce-mi plac tâmpeniile de genul ăsta.
Adică plătim ditamai aparatul de stat să toace bani la greu, apoi îmi zici subtil că noi cetățenii trebuie să luăm pas și să luăm cu asalt transportul în comun.
Păi am luat deja primul pas prin faptul că le plătim salarii unor oameni din primării ca să rezolve o problemă. Au trecut 30 de ani, problema nu e rezolvată, același transport în comun jegos, aceleași combinații cu autobuze la suprapreț, nimic nou.
Apoi îmi zici că eu ca cetățean fraier, plătitor de taxe, trebuie acuma să mă mai sacrific odată și să las bulevardul liber. Să ajungă omul la serviciu duhnind a transpirație, jeg, și a tovarăși de etnie nespălați de secole, degrab’ căutători de buzunare.
În orice țară civilizată întâi se rezolvă o alternativă viabilă, abia apoi treci la amenzi și bici, pentru că au o chestie SF numită respect față de cetățeni.
La noi văd că încă e plin de mici Ceaușești care cred că totul se rezolvă doar dând ordine cu mâna să se facă și gata, cu respect pentru cetățean fiind zero, sau chiar sub zero.
„Asta înseamnă undeva pe la 100 de euro pe lună. Desigur, există riscul ca mulți să refuze serviciul public și să „parcheze” tot unde știau ei, gratis. Așa cum se întâmplă în cazul parcărilor nou-construite de la Universitate, Unirii etc. – deci putem să-i zicem nu risc ci mai degrabă certiudine.”
Se poate rezolva simplu: ridicate toate masinile parcate neregulamentar intr-o zona in care exista parcare cu plata
Nu ai cum sa le ridici – dureaza prea mult si nu ai unde sa le depozitezi.
Viena acum vreo 15 ani – doi politai pe un scuter – unul face poza la masina parcata aiurea/fara tichet de parcare in geam, celalat pune amenda in geam. Au facut o strada in 15 minute.
le depozitezi în parcarea cu plată. Sistem gen valet :))
@MariusCC: „Viena acum vreo 15 ani..” e mult prea recent. Mai trebuie să treacă de 10 ori pe atât ca să miște și „statul român”. 🤣🤣🤣
Ar fi mișto să se facă locurile de parcare 100 de iepuri pe lună, chiar 200, pentru că știm cu toții că bucureștenii de-abia așteaptă să plătească mai mult.
Întrebare: cum va putea preveni adp ocuparea locurilor de parcare de reședință neplătite->nealocate?
Amenda de 1000 de iepuri.
Poate nu chiar de la prima, dar la a doua sigur 99% inteleg ca e mai ieftin sa parchezi legal.
Evoluam https://m.hotnews.ro/stire/24332788 ?! Ce urmeaza?! Radare fixe? Amenzi date influentzarilor pe baza pozelor/storiurilor de pe insta?!
Si daca tot am trecut în vizita, o parere mai veche a unui pesedist despre “succesul” USR https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/andrei-caramitru-rezultatele-usr-plus-sunt-dezastruoase-un-dezastru-de-proportii-epice-care-nu-poate-fi-justificat-1376762
4 – e o reclama de acum 15 ani!!! Move the fuck on!!
1. Inghesuiala din tramvaiele si autobuzele din Bucuresti ar putea fi rezolvata daca gratuitatea pensionarilor ar fi doar in afara orelor aglomerate, sa zicem intre 10 dimineata si 4 dupa-amiaza. Daca esti pensionar si ai treaba cand pleaca sau se intoarce lumea de munca nu-i nimic, platesti bilet intreg.
2. Taxe mai mari daca ai multe masini. Am vecini care au 2-3 masini la bloc si , ati ghicit, doar una e mai noua de 10 ani, restul vechituri dar le tin pentru ca nu ii costa nimic. Le parcheaza pe unde gasesc si le lasa acolo cu saptamanile si le mai misca din cand in cand sau le tin pe post de depozit.
3. Dezvoltatorii imobiliari sa fie obligati sa creeze, cel putin, locuri de parcari pentru fiecare apartament construit, dar asta e deja fantezie. Sa zicem ca chiar daca se face lucrul asta, locurile de parcare se vand separat de apartament, ceea ce e de inteles, si de cele mai multe ori, cumparatorii nu vor mai lua si loc de parcare preferand sa o lase pe trotuar. In Colentina, langa lacul Plumbuita, e complexul Poseidon, cu apartamente peste pretul zonei, blocul e full dar cu parcarile supraterane goale si cea subetarana e la jumatate din capacitate. Evident ca restul masinilor sunt cocotate pe troatuare langa bariera de intrare in complex. Aici daca ar ridica masinile parcate aiurea, dupa vreo luna cred ca s-ar muta toate in parcarile din complex.
Singura sansa sa se faca ceva impopular e sa se faca la inceput de mandat. Pana sunt din nou alegeri lumea uita.
1. Sau autobuze/tramvaie la 3-5 minute la orele de vârf, 10-15 minute înafara orelor de vârf
exista un punct unde orice strategie de fluidizare se (poate) bloca: cum incasezi fortat amenda neplatita , in timp util ? cum pregatesti cadrul legal si intre institutiile abilitate pt ca o amenda neplatita de trafic/parcare sa fie virata in contul primariei in maximum o luna prin proprirea conturilor posesorului acelei masini. Daca se pune asta la punct, atunci exista o relatie scurta intre cauza (masina care a incalcat o lege) si efect (amenda care s-a platit) si aceste cicluri duc la corectarea comportamentului nu cuantumul amenzii sau cat costa un abonament. In fine… ganditi-va la povestea aia cu amenzile de zeci de mii de lei pt nerespectarea carantinarii – statul a facut zeci de milioane de euro – DAR, chiar a facut ?
Se va ajunge la intrebarea „cat esti dispus sa plătești pe luna ca sa mai ai masina parcata in bucuresti” 100 lei? 300 lei? 500 lei?
Nu ai banii astia, o vinzi sau o lasi in parcarile periferice si o iei cand pleci la mare, la cumparaturi, cand chiar ai nevoie de ea.
Eu unul as plati mult sa am loc de parcare asigurat in jurul blocului oricand vin, mult mai mult decat 100 lei pe an cat e acum.
ironia e că, dacă se elimină mașinile moarte, care nu se mișcă cu lunile, ar avea loc ceilalți, la preturi decente.