De ce nu poți cumpăra mașini sh din România

Un amic vinde acum doi ani o mașină deosebită. Genul de care nu sunt mai mult de 10 pe net de vânzare. Omul a iubit și a întreținut-o cum trebuie, dar voia ceva mai nou, îi mergea bine, o vinde și ia alta.

Trec, din nou, doi ani. Mașina apare din nou la vânzare. Un prieten al proprietarului original sună și se duce să vadă mașina, fără să știe a cui a fost. Dar îi pică ochii pe o factură de anvelope cu numele prietenului, că pe act era ceva, pe mașină era altceva. Pe scurt, vânzătorul nu mai trecuse pe la întreținere deloc cu ea și încerca să îl aburească pe cumpărător că mașina e întreținută perfect. Și ăsta întreabă, bosulică, facturile și devizele astea sunt pe alt nume, unde sunt reviziile și chestiile făcute de tine? Ăla a început să dea din colț, că el e proprietar de bună credință, că nu ar face prostii, că sigur sigur a făcut revizii și distribuții, doar că n-are acte pe nimic din ce a făcut. Pe nimic.

Ăsta a pleca râzând. Acum, proprietarul original se gândește să se ducă și el la o vizionare, că sigur nu îl mai ține minte.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

144 comentarii

  1. Legat de masini sh – ce parere aveti de masinile sh care vin cu garantie de la dealer?
    Ma gandesc ca ar trebui sa fie mai ok.

    Am vazut ca sunt mai multi pe autovit – le aduc din afara si ofera garantie:

    https://www.autovit.ro/autoturisme/?search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=4000&search%5Bfilter_enum_damaged%5D=0&search%5Bfilter_float_vendors_warranty_valid_until_date%3Afrom%5D=3&search%5Border%5D=created_at%3Adesc&search%5Bcountry%5D=

    00
    • Samsari cu acte.

      00
    • NOU
      #3

      Am impresia ca pe comerciantii persoane juridice le obliga legea sa ofere ceva garantie.
      Daca iti aduci masina noua sau 1-2 ani din vest primesti garantie. Ma refer la auto cumparate din retelele oficiale ale producatorilor si cu istoric cert.

      00
    • E fix ca frigiderele care au 10 ani garantie…la compresor :))

      00
    • S-a discutat de garanții în România:

      1. Ce e consumabil nu intră la garanție.
      2. Ce nu e consumabil, dacă se strică, e exploatare necorespunzătoare.

      10
    • acum vreo 2 ani voiam să iau o mașină de asta cu garanție de la un dealer.
      Garanția era doar la cutie și la motor și acoperea 60% din reparație și erai obligat să o faci la ei în service. Adică, își scoteau ei banii din manoperă. Dealerul se cheamă Open Auto Skoda Iași – sunt povești cu ei pe forumuri cum au dat țeapă cu acte acum câțiva ani.
      Apoi, am căutat mașina pe net, era adusă din Italia după o daună serioasă și reparată la ei în atelier.
      Cum s-a zis mai sus, samsari cu acte.
      Experiența mea poate e singulară și sunt și povești frumoase cu oameni faini. Eu nu am dat de ei.

      00
    • Am avut eu Megane luat asa, nu am avut probleme cu el pana a ajuns la remat.

      Mi-a crapat alternatorul dupa o luna si l-au schimbat oamenii fara sa zica nimic si fara nici un cost.

      10
    • E acelasi tip de samsareala, deobicei ai garantie la cutie si motor, iar pentru o extra-suma primesti chipurile garantie la orice componenta mecanica si electrica.
      Nu inseamna ca masinile au fost alese pe spranceana sau mai bine decat ar face-o orice alt samsar la negru. Doar ca la dealeri costa cu vreo cateva mii in plus fiindca vezi doamne garantie. Nu te baza pe aia, de cele mai multe ori te certi cu ei cand revii in service fiindca vor gasi motive pentru care defectiunea ta nu e acoperita. Iar daca faci orice reparatie in alta parte, pierzi garantia aia.
      Singurul motiv pentru care ar merita, oarecum, sa cumperi de la astia, e ca daca nu ai bani cash, au posibilitatea sa iti faca leasing, spre deosebire de suedejul din autovit.

      00
    • Singurii dealeri de la care am luat mereu masini SH bune, cu garantie, au fost Brady. Ai garantie 1 an. De acolo am luat si noi, au luat si alti prieteni. Poti sa iei si in leasing.
      Acum 6 ani, am luat de la Neste Automotive (o Mazda, tot SH). Si ei au fost ok.

      Brady sunt dealer Skoda, iar Neste sunt dealer Ford, asa ca majoritatea SH-urilor, sunt marcile astea, dar mai gasesti si altceva.

      Niciodata nu am sa iau masini SH direct de la propietar, daca e sa cumpar din Romania.

      Eu doar de firmele astea doua pot sa zic de bine, in rest, nu stiu.

      00
    • Eu am luat acum aprox. 5 ani un Peugeot 308 prin Das Welt Auto, chiar de la dealerul Audi din Cluj. Am spus ca o asemenea retea si un asemenea dealer va face operatiunea mai sigura. Mi s-a prezentat masina ca fiind un pic atinsa in cateva locuri si ca a avut o usoara tamponare, avand o usa vopsita usor alta nuanta.

      Anul trecut cand sa o vand, i-am facut o diagnoza completa la Peugeot in Timisoara si am aflat cu stupoare ca masina a avut un accident nasol la 800 de km, chiar rasturnata, cu reparatii de 11.000 de euro. Reparatiile au avut loc chiar la reprezentata din Timisoara si baietii mi-au si scos o copie a dosarului. Deci da, nu mai cumpar SH cat traiesc

      00
  2. De data asta sa verifici fermoarul la șliț sa nu aibă un deja-cu. 😜

    00
    • Și dacă am un junghi de mașină, de 10 ani, pentru ce mă duc la dealer sau service autorizat, să mă jumule de bani, in loc să mă duc la nea Gogu, care face treabă bună? Plăcuțe, lichide, filtre, discuri, consumabile le face cam oricine. Suntem săraci, ne uităm după bani.

      00
    • Am un Renault Fluence din 2011, si se auzea un zgomot la franare pe spate. M-am dus la 2 service-uri mai de cartier: primul lucra doar cu Volkswagen(o fi alt tip de franare), la al doilea mi-a ridicat masina pe elevator si a zis ca trebuie schimbate discurile si placutele. Mie nu mi se pareau ca trebuie schimbata, i-am spus sa curete un pic poate a intrat ceva mizerie, dar a zis ca isi face de treaba. Cost 30 RON. Nu prea mi-a placut abordarea, am zis ca ma duc in reprezentanta sa le schimb. Fac programare, ma prezint la ora stabilita, le explic problema, verifica, sunt in parametri. Referitor la zgomot, au curatat etrierul, au uns pistonasul, merge perfect. Cost 70RON. Se poate si la reprezentanta, dar depinde foarte mult de cei de la service.

      00
  3. Ma gandesc sa pun si eu masina la vanzare, urmand sa primesc masina de la firma. Masina are toate reviziile la timp, uneori chiar in avans. dar sunt realist si stiu ca nu voi obtine pretul corect pentru ca piata e invadata de harburi avariate si proaspat reparate, masini cu defecte ascunse etc. BTW, daca vrei un review pe audi a4 b8 quattro, il fac eu.

    00
    • Cine stabileste pretul corect? Vanzatorul sau piata?

      00
    • Cum poate sa dicteze piata un pret corect cat timp i se prezinta masini lovite, km dati inapoi, etc ca masini noi la pret mic? Tu cu masina intretinuta si km reali la ce te raportezi? (nu am de vandut)

      Da, stiu, prost e cel care cumpara. Traditional, in Romania, cel care pacaleste nu are absolut nicio vina.

      00
    • Piata, clar, dar e frustrant cand piata este determinata de standardul impus de masinile de 10 ani cu 121.000 km, visul tuturor romanilor.

      00
    • Cine stabileste pretul pt salam? Sunt de la 15 lei pana la 100 lei kg. Exista clienti pt fiecare pret…

      00
    • V-ati legat de pretul pietei. Cat de greu este sa te uiti pe 3-4 site-uri la acelasi model, cu dotari similare / nr de km si sa faci o medie?

      00
    • Trebuie o legislație ca în vest pentru așa ceva.

      Orice vânzător, în special juridic, să declare pe factură km, dacă a avut accidente. Dacă se dovedește neadevărat, să se încadreze la fraudă și fals în acte, chestie care există deja și se poate pedepsi fără nici o problemă.

      Atunci piața va deveni cea reală. Până atunci e doar joacă.

      00
    • Razvan, un A4 quattro caut eu, mai multe detalii? :)

      00
    • Salut, sunt interesat de detalii despre masina, daca chiar o vinzi. Tot caut de ceva timp si mi s-a cam luat de toti samsarii si toti dealerii cu masini care mai de care…

      00
    • Uite aici idee de business pentru Vali: carsandbids.com de Romania.

      00
    • @Razvan cat ceri pe masina, ce caroserie si din ce an e masina?

      @punKreas, normal ca piata, mai ales la Audi care e printre cele mai populare marci in RO, pe locul 3 sau 4 ca nr de masini pe autovit. Problema e ca la un Audi cu quattro si alte dotari, gen s-tronic, pretul „corect” nu e cel dictat de piata, din simplul motiv ca cei care stiu ce cumpara sunt in minoritate, adica pentru un necunoscator un Audi fara quattro e tot Audi, sau nu conteaza daca e manuala sau automata. Asa cum pentru unii 2.0 TDI de 143 cp e tot aia cu un 2.0 TDI de 190 cp, ca e tot 2.0. Pana la urma, asta devine problema celor care se frustreaza din cauza ca nu este recunoscuta valoarea masinii.

      00
    • @Sandu
      Este A4 B8, sedan, quattro, S-tronic, an de inmatriculare 2014, 120k km (reviziile la motor si cutie facute la timp, dovedite cu acte), 177 CP, dotarile fiind cele „standard” (Acc, alcantara, xenon etc). Pretul de vanzare este 13.000 eur, cu factura.

      00
  4. Fostul proprietar: stiu sigur ca acu’ doi ani masina avea 185000 km la bord, cum dracu are acuma 110000?
    Samsar: am mers mult cu spatele, sa moara mama!
    Fp: ii caraia putin ventilatorul si acum face ca toti dracii, nu l-ai schimbat?
    S: ba da , da nu stii hotii astia de la servisuri ce treaba face?
    FP: Am vazut in portbagaj un bidonas de ulei..
    S: Nu pui mult, la 100 de km pui 100 da ulei, la toate masinile germane se pune ulei toata lumea care se pricepe , stie. Si pana la urma la banii astia vrei una noua?
    Fp: pai o dai mai scump decat ai luat-o . Si e vai mama ei
    S: Da tu cine esti de stii cu cat am luat-o? Esti de la militie?
    Fp: Nu! Sunt ala care ti-a vandut-o. Boule!

    00
    • FP: mașina asta are 300cp, cum plm circuli cu ea cu anvelope de 150 lei?
      S: trage mai bine așa
      FP: urma aia de țigară de pe bord de unde e?
      S: primul propietar, bos, un nenorocit, n-a avut deloc grijă de ea, am băgat o groază de bani ca să o repar.

    • S: Numai poate oamenii cinstiti sa-si vanda masina, ca apare tot felul de.. care cauta nod in papura. Pai io merg de doi ani cu beculetul ala aprins in bord si nu s-a intamplat nimica

      00
    • Cumparator neutru: ce treaba mai are fostul proprietar cu masina?

      00
    • A iubit-o, ma! E un fel de fostul sot, a divortat de ea ca se incurcase cu alta mai tanara, dar acum isi aminteste cu nostalgie de ciorba ei radauteana.

      00
    • Ah, trăbănțelu’ meu, pe unde o fi? (loved that car!)

      00
    • @Fisherman
      nu pot sa va urez decat ca Trabantelul dvs. sa nu fi ajuns sa joace in filmul Pisica alba, pisica neagra. :)

      00
  5. Despre ce masina e vorba, totusi?

    00
  6. @Louis asa si bancile sunt camatari cu acte.

    00
  7. Piese turcesti, reparatii mecanice facute in spatele blocului la tot felul de service-uri de cartier la negru. Nu mai zic ce carpaceli dubioase se fac pe partea electrica. Nu se mai deschide porbagajul ? A, nu mai are curent, rezolvam boss: tragem fire de la faruri. Clima s-a oprit, inca un fir de la etc. Apoi te miri ca iau foc. In România vârsta medie a parcului auto este de 15,4 ani. In 10-20 de ani o sa fim ca si in Cuba, numai masini vintage.

    00
    • asta cu „spatele blocului” e asa & asa cind locuiesti mai „la tara” si esti si praf la mecanica – de exemplu je
      vechea masina (vag) a fost plimbata pe la toate serviceurile mai de deuz-ajuta pt ca papa ulei (teoretic) cam mult. am schimbat 2 seturi de segmenti , ceva injectoare, etc. acelasi lucru. aflu de un prieten din copilarie ce s-a intors din Spania unde a lucrat in repezentanta vag vreo 10 ani. si-a facut service in garaj. duc masina si gaseste buba – capacul de la motor nu se inchidea bine si scapa ulei. restul reviziilor si interventiilor le-am facut tot la el – dar fara factura. imi arata ce a cumparat, ambalajele de la piesele noi si piesele vechi schimbate. om serios si de cuvint, lucru confirmat si de alte persoane ce si-au dus masina la el.
      noua masina tot de la vag – oare ce sa fac? o plimb pe la mizeriile de serviceuri ce au dat chix cu vechea masina, sa fac naveta vreo 100 km dus-intors pt orice maruntis la alte serviceuri (ce pot fi la fel de mari gunoaie dar mai de la oras)sau sa merg in continuare pe mina omului deja verificat, insa, care nu da factura?
      si asta cred ca este situatia in multe orase medii/mici. mecanicii buni au plecat din tara sau si-au facut afacerea lor in garanj

      00
    • Unde mananci cei mai buni mici, la vreun local de fite? Nu, tot la o spelunca din cartier :D

      00
    • @nkm, problema e ca ti-ai luat VAG.

      00
    • Cam același lucru l-am făcut și eu.
      Am găsit un tip aproape de Mioveni, care a lucrat la Dacia și acum repară mașini pe PFA.
      Foarte ok tipul. Mi-a arătat niște chestii pe care nu le băgam de seamă, plus alte lucruri pe care alți mecanici nu mi le-au zis. Și vorbesc despre reprezentanță, service partener.

      00
    • @alex ai dreptate. Dacă nu găsesc mecanic bun de vag, sigur găseam de altele

      01
    • @nkm: de ce nu dă factură? Așa sunt românii, își fac service-uri în spatele blocului și nu vor sa plătească taxe?

      00
    • @nkm: ok, nu da factura pe manopera (nici eu nu iau de peste tot unde merg), dar păstrez facturile pieselor…

      În vechea mașină, deși nu aveam nici o intenție sa o vând, aveam un plic cu toate chestiile cumpărate/schimbate în ultimii 3 ani – de la lamele ștergătoarele la ulei, anvelope, discuri de frână etc

    • @ alex. data viitoare cind o sa-mi schimbe uleiul o sa-l iau la perpules si o sa chem anafu`. problema in gasirea unui mecanic decent pentru masina mea o sa fie in acest fel rezolvata. definitiv.
      Explica Zoso il alte articole – viata la tara/orase medii/mici este diferita fata de orasele mari. eu am probleme cu gasirea unui mecanic bun, un instalator, un dentinst bun, gasit loc pentru copil la singura scoala cu (citiva) profesori decenti, etc. in cazul tau (probabil) una din probleme este daca barista de la cafenaua ta preferata se mai intoarce la lucru sau nu.

      @znuff. am mai dat si eu un www dupa piesele pe care le comanda. erau diferente minore fata de ce am gasit si citeodata erau chiar mai ieftine la el. pe linga manopera presupun ca are ceva cistig si la capitolul piese insa nu ma deranjeaza deloc acest lucu.
      dar inca odata – sint mai mult decit multumit – costul este mult mai mic fata de restul serviceurilor, (cit de cit) am garantia ca nu imi pune piese second, o relativa relatie de amicitie din copilarie ce-l face sa-mi ia masina cu prioritate, etc. dar fara facturi:)

      01
    • primul raspuns era pt Ray, nu pt alex

      00
  8. Acu intreb si eu, na: am o Skoda Octavia care a iesit din garantie. Inainte tot o Skoda am avut careia ii faceam reviziile la niste mecanici de la Cardinal Motors care isi facusera un atelier super dotat acasa la care lucrau dupa orele de program de la Cardinal. Intrebarea pe care vreau sa o pun este: ce ar trebui sa aleg? Sa ma duc la Skoda in continuare sa fac o revizie cu 1300 – 1400 lei (atat mi-a ofertat ultima data) sau sa fac revizia cu aceiasi mecanici si aceleasi materiale la mai putin de o treime din pretul asta?

    00
    • Daca au aceleasi conditii ca in service, atunci as merge direct la mecanic.

      00
    • Pai e simplu, vrei sa vinzi vreodata masina?
      Daca raspunsul e da, atunci te duci si faci reviziile la skoda/service, in general la unii care-ti pot taia factura si deviz
      Daca raspunsul e nu atunci mergi la dorei in spatele blocului dar cand iti crapa ceva la masina taci si inghiti.

      00
    • Daca e vb. de schimb de ulei si filtre, fa oriunde, sa-ti dea macar un bon. Chestii serioase, mergi la service bun / reprezentatna.

      Chiar crede cineva ca daca facturi cu ce ai facut sidaca ai intretinut-o, ii pasa cuiva ? Asa si eu, am un teanc de facturi, intretinuta cum zice la manual, daca o vand nu-i pasa nimanui

      00
    • @VladM, nu ti-o vinde tie, dar gaseste om caruia sa o vanda. O masina intretinuta se vede si cu ochiul liber si la o ridicare de capota.
      In plus, macar pentru piese/consumabile tot ai facturi, bonuri etc. Ca nu iti cumperi placute, ulei, filtre, ca sa te afli in treaba. Sunt suficiente si alea iar majoritatea oamenilor sunt de acord ca dupa ce masina iese din garantie nu te mai duci la service-ul de marca.

      00
    • Revizie cu 450 de lei? Esti sigur?

      00
    • @Giani: Da, sunt sigur!
      @VladM: nu se pune problema daca vreau sa o vand sau nu. Si „vreodata” e relativ. Dar cu siguranta nu ma refeream la Dorel din spatele blocului. Mai citeste o data: exact acelasi mecanic de la service de reprezentanta. Cu exact consumabilele recomandate de producator. Si nu doar la Skoda/Volkswagen se intampla asta. Si cand am avut Renault si am interactionat cu oamenii de la dealer, am aflat ca la fel procedau: te indrumau spre atelierele lor personale, cu aceiasi mecanici calificati de Renault.

      00
    • Mergi la mecanici, treci tu in cartea masinii reviziile si tii facturile sau poze dupa bonuri, sa ai un istoric pentru cine va fi interesat, si chiar si pentru tine.

      00
    • Hoooohoooo sfătuitorule… Nici nu-ți poți imagina ce se poate întâmpla la schimbatul uleiului.

      La ATU (lanț mare de reparaturi): filtru de ulei la clasa E pus strâmb, picura ulei pe lângă. Discuții interminabile ca nu ei, că mama mea, că căcat.

      La firmă mică se fițe, supraspecializati în Smart: prea mult ulei. Ieșit F zu m pe eșapament după câteva sute de metri. Iarăși discuții că nu se poate, că cum, nu ei… Până la urmă a ieșit că se schimbaseră doi mecanici la mașină mea iar cel de-al doilea din tura nouă credea că primul aspirase deja uleiul.

      Eu de câțiva ani (decând am Audiuri): cumpăr uleiul singur și îl schimb la reprezentantă. Ce mă uimește este ca un litru de Castrol la Audi costă 50 de euro și la magazin (ATU) 15…dar au mai multe lămpi la Audi, cafea este mai bună și ma gâdilă 5 inși până-mi schimbă uleiul.

      00
    • @Giani: Da, sunt sigur! Cat crezi tu ca ar costa consumabilele alea pe care ti le pune Skoda, care e adaosul lor? Si manopera e jumatate din pretul ala.
      @VladM: Daca citeai cu atentie, intelegeai ca nu ma refer la Dorel din spatele blocului. E vorba de exact acelasi mecanic si aceleasi consumabile de la service-ul autorizat al reprezentantei de unde am cumparat masina. Doar ca asta, la atelierul lui de acasa, nu are adaosurile alea nesimtite, nu are pretul ala de neam prost la manopera. Si la Renault, de exemplu, cand am avut masina din gama lor, am descoperit ca si aia faceau la fel: discret te indrumau spre atelierele lor particulare, „ca astia iau pielea de pe tine”.

      00
    • @Florian intrebarea e simpla. „Atelierul de acasa” e firma, taie bon si deviz? Daca raspunsul e nu e fix ca dorel din spatele blocului + evaziune fiscala.
      Tot vrem civilizatie dar nu scapam de metehnele aste.

      00
    • Florian, păi uită-te și tu la sediul firmei/reprezentanței (ce suprafață construită, pe ce suprafață de teren, cât e factura de electricitate, gaze, telefon, ce utilaje au, cât au dat pe licențele softurilor de diagnoză, câți angajați sunt, cât costă taxele și impozitele…) după care uită-te și la atelierul încropit în vreun garaj de colțul străzii, și pune-ți din nou întrebarea: la aceleași materiale (în prima situație aduse de firmă, în a doua cumpărate de tine personal) și manoperă (la negru vs. oficial) tu vrei să fie aceleași prețuri?

      00
    • Dan, chiar crezi ca pretul cerut de Skoda reflecta toate chestiile astea? Si, in plus, singurul lucru pe care il platesc la negru este manopera. Uleiul, filtrele, etc sunt cumparate cu bon/factura de la magazin specializat, la pret cu cel putin 50% mai mic decat de la Skoda (cel putin in Constanta, la Avia Motors). Nu ma intelege gresit, sunt genul care are grija de masina si care-si cumpara numai accesorii originale, nu ma incurc cu chinezisme pe principiul ca „lasa ca merge si asa”. Dar diferenta asta de pret nici macar mecanicii lor nu o inteleg si nu o pot justifica, motiv pentru care mi-au oferit posibilitatea asta.
      P.S. Vali, te rog sa elimini, daca poti, comentariul duplicat. Multumesc.

      00
    • la reprezentanta imi cereau triplu fata de cat ma costa la un service normal pt un schimb ulei+filtru. 450 de lei in loc de 150. aceeasi situatie si la masina urmatoare, alta marca(premium). acelasi ulei la ei cu 150 de lei pe litru.
      acuma nu stiu daca la reprezentante au placat cu aur biroul directorului, dar stiu ca lumea fuge de ei tocmai pt ca au preturi mari si te jecmanesc. nu degeaba termenul folosit pe forumuri straine este de ‘stealership’.

      daca nu ar fi asa lacomi ar avea mai multi clienti si si-ar scoate profitul ala prin asta.

      totusi la unele reprezentante au inceput sa fie mai oameni si incepe sa merite sa mergi, chiar mecanicul meu mi-a recomandat sa merg la o reprezentanta pt o schimbare de kit ambreiaj, a zis ca tot cam acelasi pret ar fi iesit si la ei si trebuia sa astept, ca erau ocupati.

      00
  9. Poti cumpara o masina sh in Ro – daca eu ca femeie am facut asta de 3 ori fara sa am pb, banuiesc ca e un pic mai simplu pt un barbat, cu atat mai mult pt unul care cunoaste mai bine domeniul. Ah, ca treaba asta nu e lipsita de riscuri, corect, dar prefer sa fac verificarile necesare pt una de 1-2 ani (care da, nu pot acoperi 100% din probleme), decat sa imi asum pierderea procentuala de la iesirea pe usa producatorului la una noua. Stiu, asta va fi intotdeauna o optiune personala si sunt o gramada de smecherasi, dar de aici pana la „nu poti cumpara masini sh in Ro” pare un pic cam mult.

    00
    • una de 1-2 ani inca are garantia producatorului. nu prea risti ceva, pentru ca orice s-ar strica, repari pe garantie. astea nu intra in calcul. aici se discuta de masini mai vechi de 4 ani, care au iesit din garantie.

      00
  10. Mizerabil ! Astia ar trebui batuti cu urzica . Am vandut o masina anul trecut, am platit pentru mentinerea numerelor , dar i le-am lasat de comun acord noului proprietar, 1 luna sa aiba timp sa o inmatriculeze pe numele lui .

    Cu toate ca este lege (OUG de anul trecut) ,care radiaza automat masina daca nu este inmatriculata dupa 30 zile si se sanctioneaza cu amenda si ridicarea talon / numere si permis (cel putin in teorie) , nu se face .

    Dupa 1 luna cand l-am sunat , noul proprietar voia sa faca si el o gainarie , sa o vanda mai departe . I-am zis (l-am rugat) sa platim vigneta 50/50 pe un an , ca toate amenzile pe numar si in acte vor veni la ultimul proprietar .

    Nu a vrut , dar m-a ajutat Politia si oamenii de la DRPCIV cand am inmatriculat-o pe cea noua , au radiat-o fortat pe cea veche conform actelor mele , si data in urmarire (la controale uzuale).

    3 luni mai tarziu masina are numere de IF ale unui proprietar mai sarac cu 1700lei (cel putin).

    SH de la dealer e la fel ca de la samsari , doar ca ai mai multe acte . Nu-si asuma nimic . La Weltauto militari , a picat rama unui Passat la deschiderea usii spate :))) , dar masina avea 2 ani si in stare impecabila :))))

    00
    • Care este procedura pentru pastrarea numerelor? As vrea si eu sa schimb masina si sa pastrez numerele preferentiale. Multumesc.

      00
    • cum era mai bine sa faci? am mai citit de situatii din astea, poate tot pe aici, cu oameni care primeau amenzi pt ca noul proprietar nu a trecut-o pe numele lui si se chinuiau cu contestatii. din ce citisem probabil cel mai bine e cand vinzi sa scoti si numerele de pe masina si noul proprietar sa ii scoata direct numere rosii.
      poti sa dai un link legat de oug asta cu radierea?

      00
  11. caut eu sa cumpar o masina. de o saptamana am rupt anunturile si telefoanele. am zis sa iau de la das welt auto, chiar daca e mai scumpa putin, macar are garantie. ce vorbesti, garantia respectiva inseamna o reducere de 40% la manopera, in caz ca se intampla ceva. altii care ofera garantii se refera doar la blocul motor si cutia de viteze. aham, ok, nu merci. bun, ne reorientam spre proprietari privati. masini praf, lovite, reparate prost, masini cu jante pe 17 si anvelope tigar la 170 de lei. foarte, foarte, foarte greu gasesti o masina care sa fi fost intretinuta si cu istoric service. marea majoritate isi bat joc de ele.

    00
    • Am eu masina fiabila, benzinara, 2014, 53.000 km, 155 cai, xenon, piele, trapa, scaune cu memorie, navigatie, service numai la reprezentanta, anvelope Michelin Primacy luate anul asta, pentru vara, anvelope Nokian de iarna, tot asa , noi, bateria schimbata de o saptamana. Am facturi la tot, de la geometrie pana la monjat roti.
      Nu o vand, doar o laud.

      00
    • e mai jos la un raspuns la comentariul meu care iti explica de ce oferta corespunde cererii, citez: „Poti sa vinzi masini, dar nimanui nu ii pasa ca tu ai luat-o de noua si ai ingrijit-o”

      si cam aia a fost

      00
    • autohus.de

      00
  12. Unii umbla cu facturi pe numele lor la piese, ceea ce mi se pare penibil daca nu e masina de epoca sau ceva de genul, iar multora le e jena sa depuna plângeri pentru tzepe date de dealeri

    00
  13. Eu fac parte din fraierii ăia care au dus mașina în service la revizie completă și ulterior au schimbat și parbrizul pentru o crăpătură dintr-un colț înainte să pună mașina la vânzare.

    La cealaltă mașină vândută, am băgat aproximativ 2000€ în cutie de viteze nouă, timonierie și alte căcaturi ca s-o vând în final cu 1500€ la nici juma’ de an distanță.

    Și iubesc maxim românașii care sună să propună schimburi gen „iți dau o mașină de spălat, soacra + diferență la schimb”…

    00
  14. sunt multi care chiar cauta sa fie pacaliti . Eu am pus recent o masina la vanzare, masina cumparata de noua in Romania, folosita ca masina a doua a familiei, tinuta in garaj , 50 mii km in 4 ani, revizii la service autorizat, detailing profesional interior exterior facut la 2 ani . Am multe vizualizari la masina, nici un telefon in 2 saptamani .OK, poate o fi pretul cerut mare sau ceva, dar nu a intrebat nimeni nimic despre masina, in 2 saptamani . Nu tin neaparat sa o vand, am zis sa vad care e piata . Probabil cand expira cele 30 zile platite ale anuntului il voi anula, dar parerea mea asta e – sunt multi care cumpara, desi stiu ca sunt sanse mari sa isi ia teapa . Se gandesc ca o dau si ei mai departe si le va creste moralul .

    00
    • Pune anuntul aici, ca Vali e ok la faze din astea. Cel mai probabil iti vei dubla numarul de vizualizari.

      00
    • NOU
      #75

      „nu tin neaparat sa o vand”
      ar fi interesant sa se prezinte 100 de clienti care „doar se uita”

      cine dracu’ v-a invatat abordarile astea in scarba ?
      in final, ti-ai irosit banii si timpul

      00
  15. Situatia descrisa e trista si amuzanta in acelasi timp, dar generalizarea la nivel de tara pe care o faci de acolo e primitiva.

    00
  16. Schimbarea masinii la romani, e boala grea.
    Pe de alta parte, exista o piata de oameni naivi si needucati civic (sa nu zic juridic) care nu fac nimic dupa ce iau tepe. Nu verifica inainte, nu isi cunosc drepturile, nu apeleaza la autoritati , nu fac scandal la presa. Si e o piata mare de oameni care ,cumva, au ceva bani dar au zero educatie, normal ca e bataie pe piata asta. Samsari, suedeji, firme, reprezentante, toti se bat pe gusterii care tac molcom dupa ce iau teapa.

    00
  17. De ce nu poți vinde mașini secăn-hen în România, fără ca, cel puțin, să-ți sară muștarul serios de tot de câteva ori: ai facturi, ai tot ce-ți trebuie să dovedești că totul e în regulă, moment în care nu te mai cred, ”n-are cum, bos, știu eu mai bine”, se duce ia un cazan, după care plânge pe net că nu se pot cumpăra mașini secăn-hen din România…

    00
  18. De-aia masinile bune si intretinute se tin in familie. Eu “i-am dat” masina sora-mii acum cativa ani, i-am zis ce are de facut ca s-o tina cum am tinut-o eu, si-o are si acum. E-adevarat ca e trecuta de 10 primaveri dar se tine tare.

    00
  19. Intrebarea e poti vinde masini SH in romania daca iti permiti si vrei sa faci un upgrade normal la un interval de bun simt?

    Ex. meu:
    masina luata de noua in 2016, 1.4 benzina – de oras, garantie 5 ani, o tin cu casco pana o dau si am istoric complet la service cu ea.

    daca vreau sa fac upgrade la ceva mai de autostrada trebuie sa trec prin masina de tocat a pietei SH de la noi, sau sa iau un buyback jenant.

    00
    • Poti sa vinzi masini, dar nimanui nu ii pasa ca tu ai luat-o de noua si ai ingrijit-o , o sa pierzi 70% din pretul de achizitie. Cu asta trebuie sa te impaci. Daca nu ai NEVOIE sa o vinzi, pastreaz-o. Daca AI NEVOIE, atunci consoleaza-te ca o dai pe nimic.

      00
    • de unde ai scos tu 70% dupa 4 ani? din ce scrie pe net deprecierea la a mea e undeva la 50% (sub medie pentru coreene si japoneze).

      tu vrei sa iei dupa 4 ani o masina cu 30% din pretul de achizitie? gasesti, din alea facute acordeon si reparate in curte.

      00
    • Nelu: peste 5 ani, caută mă să-ți dau Kia mea luată de nouă cu 30% din prețul de achiziție. Atunci iese din garanția de producător. 7000 banii jos, ți-o pun deoparte?

      00
  20. Hai să-ți spun o poveste reală.
    Acum o lună un prieten cumpără o Skoda Yeti de la un samsar pj din Alba.
    Mașină 70.000 km, din 2011, verificat kilometrajul în reprezentanță.
    Cele câteva gâfâieli inițiale ale mașinii au fost puse de samsar pe seama faptului că a staționat mult și pe bujia proaspăt schimbată.
    Masina s-a cumpărat.
    La câteva zile, după ce cumpărătorul a constatat că la fiecare deplasare apa fierbea, a dus-o la service. Rezultatul: bloc motor crăpat, lipit cu silicon.
    După un dialog cu samsarul pj, acesta face o ofertă de 1.000 de euro pentru reparație. A fost refuzat, bineinteles.
    În cele din urmă accepta să-i fie returnata masina, cu restituirea banilor.
    Ce să vezi.. A doua zi masina pe autovit, cu descrierea ”Stare tehnica si estetica foarte buna ” . Au mai plusat un pic și la preț. Firma se numește ”Auto Marco”.

    00
    • Si politia ? cand ne spui despre politie ?

      00
    • Ori amicul tau e ceva luptator prin trupele speciale si are deci putere mare de convingere, ori e cea mai norocoasa persoana din lume de a reusit sa returneze masina + primeasca banii inapoi.

      00
    • @Nelu, în curând
      @ion, a convins cu mintea, nu cu mușchii și nici vorbă de noroc. Dacă era vorba de noroc, se alegea din start cu o masina decentă. Oricum omul a rămas cu niscaiva pagubă, dată de : transport pana la Ms, înmatriculare, asigurare, retur la samsar, kit distribuție comandat și platit, constatare service etc. Dar s-a bucurat că și-a recuperat partea însemnată din pagubă și mergem înainte.

      00
    • una dintre chestiile carre la oi nu sunt intelese este ca un produs sh se vine „as is” concept de afara. E datoria ta de cumparator sa te asiguri ca bunu ala corespunde cat mai aproape de ce iti doresti tu sa fie.
      Sigur cand o firma vinde bunu de „bun” si are probleme atunci da, da cand iau masina de la nea Gicu de pe oleics imi asum ca tb sa o verific si in gaura curului dc e cum zicea Gigel. Si daca nu e asta e iti asumi ca ai „scapat”ceva

      00
  21. De-asta odata cumparata o masina buna, tragi de ea pana nu mai merita reparata si abia apoi cumperi alta. Tata a cautat 2 ani masina pana a gasit ce voia dar o era de 10 ani si inca merge fara probleme.
    Eu am cautat aproape un an, am gasit, si inca merge fara probleme si acum. Nu as da-o pentru ca nu iau prea mult pe ea, asa cel mai probabil va fi folosita pana crapa.

    00
    • Incep sa cred din ce in ce mai mult ca aceasta e cea mai buna abordare cel putin pentru Romania. La cat de nefiabile sunt masinile facute mai recent, un second hand este o loterie extrem de mare. Practic ajungi sa cumperi o masina (oare cati o vand de buna ce este?) in momentul in care incep sa pice toate de pe ea. Si la cat de norocos sunt eu de obicei, nope, am experienta vasta in bagat banii in masina second hand

      Dacia pe care am avut-o timp de 14 ani nu am cumparat-o de noua dar am bagat o gramada de bani (vreo 2 segmentari si seturi motor), reparatie zdravana la tablarie (praguri, pod pedalier, fete usi, reizolata si vopsita integral) etc. (Dar la vremea aia piesele erau ieftine si mi-am permis si pana la un punct nu prea aveam alternative).

      Masina pe care o am acum (are 12 ani) am luat-o de noua, nu are nu stiu ce dotari (comparativ cu ce se cere in ziua de azi de catre unii, e de-a dreptul cheala), la fiecare ITP din ultimii 4 ani ma intreabau baietii daca nu o vand. Totusi nu as primi prea multi bani pe ea asa ca va ramane la mine pana crapa (ea sau eu)

      Cel mai probabil voi astepta pana voi putea sa imi iau o alta masina noua. Documentarea am inceput-o.

      00
    • Poate de aceea e si parcul auto asa invechit. Eu la fel am luat masina, SH, am luat-o bine si am intretinut-o bine. Numai anul trecut am refacut puntea spate si tot ce tinea de articulatii pe fata.
      Piesele sunt ieftine si am un amic mecanic. Vorbim de o masina de 18 ani vechime, nu mai iau nimic pe ea iar buget de alta mai noua nu prea am, nu m-as risca la ceva pana in 5000 de euro, asa ca mai bine astept.

      00
  22. sunt singurul care remarca ca toti comentatorii de aici si-au intretinut masina tipla si cel caruia i-au dat-o o vinde acum tot asa? si totusi piata sh e plina de harburi?

    00
    • si totusi piata sh e plina de harburi?

      nu. dacă sortezi după cel mai mic preț e plină de hârburi.
      uite, am un prieten care vinde un focus. care dintre ele crezi că e? https://bit.ly/3h3IpmA

    • Pai asta e simplu, e ala de are camera Vico Marcus 3 cu GPS pe masina.

      00
    • Baws, când îți dezvolți o cultură a autoturismului și ce implică el: piese schimbate la timp, revizii la zi, acte în regulă, anvelope bune, grijă față de atelajul propriu, înțelegi că o mașină implică costuri și nu ești un rupt în cur sau un zgârcit, ajungi sa întreții o mașină țiplă.
      Problema e că mașinile bune nu sunt vândute la preț mic. La chilipir prinzi numa gioarse obosite și rupte în două.
      O mașină bună oricum costă.
      Și mai e un aspect: respectând mașina, te respecți pe tine, pentru că nu îți pui viața în pericol și circuli într-o cocină.
      Îți dau eu remblăru meu de 10 ani, să mergi cu el și să nu îmi zici dacă-i găsești ceva. Și asta pentru că o reparație de 300 de lei acuma, mă scutește de una de 3000 de lei pe viitor. Sunt mulți care au grijă de mașini. Cei mai mulți sunt ok, doar că nu sunt văzuți, nu ies evidenta cu nimic.
      Ok, mașina veche,dar dacă tehnic e ok, nu văd o problema.
      Amin

      00
    • Daca e Focusul cu camera in parbriz, pretul mi se pare bun si corect. Se vede (sau pare) revopsita portiera fata sofer, aripa fata si bara spate?
      Oricum daca sunt doar daune usoare, eu as lua asa ceva. Pacat ca n-am gasit-o anul trecut :)).

      00
    • Si Zoso, daca aia e masina prietenului tau, am bagat de curiozitate VIN-ul in aplicatia celor de la RAR si acolo mi-a intors ca masina ar avea daune.

      Daca tot a facut o prezentare detaliata cu tot ce a facut la masina, nu putea mentiona si ce dauna a avut masina? Ca ma gandesc in felu urmator, vad masina, vad ca omu o prezinta foarte detaliat, apoi la verificarea VINului vad ca ar fi avut daune, deja imi ridica semne de intrebare.

      00
    • nu ma bag sa aleg. nu ma pricep la autoturisme decat la cateva chestii generaliste, mai mult teoretice.

      faceam doar o observatie sociologica. unu nu ar zice, „ba, io am cam dat cu ea in gropi.”

      00
    • @lrpx,
      Uite, mi-am făcut mea culpa și am postat direct screenshot cu istoricul de daune cerut de la RAR (bașca că la a doua daună cineva a fost leneș și nu a completat nimic pe acolo).

      00
    • Și tot @lrpx, am dat reply aiurea și s-a dus la coadă,

      Daunele sunt 2 fender-bender, unul în care mașina a fost lovita parcată fiind, cu aripa față stânga ușor zgâriată și oglindă stânga smulsă, a doua în mers, de data asta proiector dreapta și bară față, ambele reparate la service de marcă. Nu se vede diferența de vopsea, e doar din cauza umbrei/luminii. Nu ascund daunele, doar că nu cred că se așteaptă cineva ca o mașină de 8 ani să nu fi avut nici o problema de genul ăsta.

      00
  23. Problema e si la service-urile autorizate care sunt niste jepcari la bani si servicii. Umfla preturile nesimtit, baga ore in plus de manopera….

    00
  24. citind comentariile incep sa cred ca varianta unui leasing operational e chiar avantajoasa. 260 euro/luna cu casco si tva inclus pentru un golf 7 1.0 TSI comfortline cu tot ce vrei pe el si nu te doare capul cu asbsolut nimic, nici cu service, nici cu anvelope. tot ce trebuie sa faci e sa platesti rata lunara, sa pui benzina si lichid de parbriz si te bucuri de o masina noua la fiecare 2 ani. mda, cred ca am luat o decizie.

    00
    • un link?

      00
    • @xxx Aici https://oferte.volkswagen.ro/oferte-leasing

      Îl numesc abonament și vor 267€/luna fără avans. Asta la Porsche Finance am mai auzit-o când m-a uitam la o Skoda. Avans 0% dar prima rata majorată 15% din valoarea mașinii. Aniston dacă asta este cazul și la VW cu acest abonament, nu am întrebat.

      00
    • Are acuma VW un “abonament” lunar pentru Golf 267€ și T-Rog ~350€ cu avans 0%. Caută Abonament Golf, nu pot pune link-îl aici pentru muștii ce motiv. Oricum chestia cu 0% avans la Porsche Finance am pățit-o eu. După ce am cerut o oferta pentru Skoda mi-au spus ca avansul este 0% dar prima rata este de 15% din valoarea mașinii.

      00
    • motoru ala de 1.0 e exceptional, pana trebe sa mergi mai departe de piata cu el.

      00
    • @VladM Nu cred ca ai condus 1.0 TSI vreodată, doar o opinie fără cunoștința de cauză. Pentru un Golf de oraș acel motor e perfect, mult n-ai bun decât 1.5 Diesel sau ce motoare mici diesel se mai fac acuma. Am avut ocazia să conduc și 1.0 TSI 3 Cilindri și 2.5 (Benzină) și între. Pot să spun ca nu am avut nici o problema cu 1.0, nici în oraș, nici la drum mai lung. Atâta timp cât așteptările tale sunt reale legate de acceleratie, consum și turația cu care ar trebui sa mergi și cum sa o conduci ca sa depășești (treci intr-o treapta inferioară) motorul este foarte bun. In oraș conduceam foarte “sport”, ținând mereu mașina in 3-4mii și avem ub consum de 11l/100km.

      00
    • @Robert tocmai, bun cat sa mergi cu el la piata si la mall.
      Am golf, 1.4TSI, 122CP. E decent motorul pt oras, cat timp esti ok ca vara, in trafic sa consumi 14 la suta.
      In exterior scoti consum mai decent dar e puturos rau in depasiri.
      Nici nu vreau sa ma gandesc cum e 1.0 ala cu 100 cai pe aceeasi masina

      00
    • @VladM 1.0 3 Cilindri 110HP avea. Eu am scos 11l/100km in oras vara cu AC pornit mereu. La un drum mai lung (200km max) era undeva la 12-13l/100km. Total vina mea, mereu mergem cu el foarte turat. La drum lung 4-5mii, dar eram conștient ca mașina aia, cu acel motor nu este făcut sa meargă la drum lung, cu viteză cu care mergeam eu deci acceptam acel consum ridicat. Depășiri faci fără probleme și nu se simte puturos dacă ești conștient că trebue sa îl ții în trepte inferioare și turații mari. Pot sa spun, cât am deținut aceea mașina (1 1/2 an) m-am distrat cu ea foarte mult, cu 1.0 TSI. Trist este ca, din cauza faptului ca în România nu găsești sa cumperi Polo/Golf în două portiere a trebui sa o vănd sub prețul pieții deoarece toată lumea avea scuza “dar e in doua portiere”. Mașina a fost luată din afara fix din cauza faptului ca nu am găsit la noi în doua portiere. Știu ca la lansarea Skoda Scala, dacă doreai Benzină singura soluție era manuală și 1.0, alte motoare nu aveau disponibile. Nu știu dacă era din cauza dragostei românești pentru Diesel sau era vorba de retestarea motoarelor conform cu legile europene.

      00
    • @Robert vad ca tu o tii pe a ta.Eu iti zic ca am motor ceva mai mare si tot e puturos tu nu ca e misto in oras cat il tii turat. Btw is dinala care nu „simte masina” mi-am luat automata, poate nu stie aia schimba cum trebuie.
      Rasnita aia in 3 pistoane nici pe polo nu-i cine stie ce, pe golf e varza.
      E bun de oras, daca vrei sa pleci undeva cu o consoarta si ceva bagaje iti iei adio de la depasiri.

      00
    • @VladM Nici eu nu sunt de ăla care “sa simtă mașina” și prefer automata, acuma chiar am ales o automată cu un motor mai mare. 2.0 Benzină. Tu spui ca acel motor e o râșnița neutilizabilă. Eu ți-am spus ca am deținut o mașina cu așa motor timp de un an și nu numai ca a fost utilizabil si cu consoarta și bagaje la un drum mai lung fără probleme dar mai mult decât atâta a fost și foarte “fun” de condus in oraș. Cât timp am deținut acea mașina toată lumea se credea deșteaptă ca trebuia împinsă la deal.

      00
    • 1.0 TFMUI Si nepot-miu la masinuta teleghidata are motorul mai mare.

      00
    • Prima rata majorata inseamna de fapt avans. Ofertele de la ”abonament” sunt fara avans, respectiv aceasta rata majorata, dar au in schimb o taxa de administrare de 400 si ceva de euro. Pretul de 267 euro este pentru o masina evaluata la 18600 euro. In prezent au promotii ca sa scape de golf 7, pentru ca a venit golf 8, asa ca masina care inainte era 18600, acum e 15150, prin urmare si rata e mai mica. Ai limita de km 15000 pe an, iar daca faci mai putini ti se inapoiaza 3 centi/km, pana la maximum 150 euro (5000 km). Una peste alta, poti sa o scoti in 250 euro lunar. Facusem un calcul, cu tot cu benzina, daca faci 15 000 km pe an ajungi pe la 1,25 lei/km. Mi se pare foarte interesant sa poti avea un asemenea control asupra cheltuielilor.

      00
    • @cristi Interesant, deci nu ești limitat la ce mașini îți ofere ei? Dacă ai vrea sa alegi cutie automata pe acel Gold poți?

      Legal de faptul ca rata majorată = avans e logic, ce m-a supărat pe mine Porsche Finanțe este ca făceau advertising cu 0% avans dar îți spuneau ca prima rata este majorată, fals advertising in opinia mea.

      00
  25. Eu la sh-uri mi-as face griji in primul rand pentru siguranta care mi-o ofera masina. Cat de bine franeaza? Oare sistemele de siguranta ale masinii functioneaza in parametri safe? Oare airbag-urile se deschid eficient? In caz de accident piesele se deformeaza corespunzator astfel incat sa aboarba socul mecanic? Acum cateva saptamani mergeam pe autostrada in spatele unei autorulote. Si tot picau „chestii, ba de sub masina, ba de pe deasupra. Ma gandesc ca erau chestii minore, dar chiar si asa, nu prea e ok sa se destrame masina pe strada.

    00
    • un set de plăcuțe și o revizie nu costă mult.
      dar românul își cumpără mașină de toți banii. nu pune deoparte 20% pentru eventuale probleme. are 10 mii? de 10 mii își ia.

    • Vali, îmi cer scuze, dar greșești. Nici un român adevărat care are 10.000€ nu își ia mașină de 10.000€. Mai împrumută minim 2.000€ să își ia una de măcar 12.000€…

      00
    • Mai împrumută minim 2.000€ să își ia una de măcar 12.000€…
      si se arunca la una de 14000 rupta in dinti fara roti negociata la 12.

      00
  26. Asta e motivul pentru care in tari ca si Franta 60% din masinile noi sunt in leasing/inchiriere pe termen lung. Pe langa faptul ca ai garantie, nu faci tu revizii, pneuri, nimic.Iar daca esti bun negociator poti pune ca si clauza de a returna masina inainte de expirarea contractului evenimente ca si concediu medical peste 1 luna, sau pierderea locului de munca. Atentie insa la taxele percepute pentru diversele daune produse autovehiculului pe durata utilizarii: zgarieturi, pete, arsuri, etc

    00
  27. Am luat anul trecut un megane 3 2013 1.5 dci, echipare medie as zice. Masina cumparata de noua din Ro de catre proprietarul de atunci.
    Aproape un an mai tarziu si ~16k km mai tarziu, merge f bine fara probleme. Vanzatorul era satul de oferte „la misto”. Pretul era peste „pretul pietei” putin dar, era dispus sa negocieze, a lasat 300 de euro. Avea toate facturile cu ce s-a facut/schimbat la masina.
    Pana sa gasesc o masina ok, am dat numai de cazane. La noi in tara samsarii strica piata aducand cazane ieftine.
    Vanzatorul si cumparatorul din Ro, au nevoie de rabdare multa.

    Mai vazusem la un moment dat un Focus 1.6 benzina aspirat 125 cp, cutie automata, parea f ok masina in anunt, poze cu facturi, pozele erau facute ok si s-ar fi vazut o revopsire proasta. Anuntul fusese postat dimineata, cand ma sunat pe la 2-3 dupa amiaza, masina tocmai fusese vanduta. Exista si masini ok, dar trebuie rabdare.

    P.s: Scrisesem un comentariu mai lung si mai detaliat dar cand sa-l „postez” am primit o eroare si s-a pierdut.

    00
  28. Eu am o masina fabricata in 2009.
    In 3 ani am bagat in ea cu revizii, schimburi de ulei in cutie etc etc etc undeva spre 4500 lei.
    Piesele (majoritatea) le iau fara factura, cam cu 20% mai eftin decat din pravalie si sunt de la un importator direct, deci originale 100%.
    Daca e sa vand masina nu am dovezi ca am pus in ea doar piese/consumabile premium, dar se vede si se simte, boboc la interior, merge totul foarte bine, mai putin CD’playeru de cand a bagat nepotu fise in el.
    Franele se pot verifica pe stand. La fel si suspensia, asta e mare parte din siguranta la o masina, pe langa airbaguri… Si referitor la asta, prefer o masina serioasa second decat un Logan.

    00
  29. NOU
    #123

    Eu din cauza asta am ajuns sa imi cumpar masina noua in 2018. Pur si simplu nu mai gasesti nimic SH pe care sa te poti baza. Decat daca o iei de la un prieten.

    00
    • Depinde foarte mult de ce si unde cauti. Poti gasi ceva cu 2-3 ani vechime si 50-60k km la 50% din pretul de lista. Cu istoric, posibilitate de garantie extinsa etc. E pacat sa suporti devalorizarea masiva din primii ani de exploatare cand poti face altceva cu o parte din banii respectivi.

      00
    • Am cautat eu timp de un an masina de pana in 3 ani vechime. Asa am ajuns sa iau masina noua prin programul rabla si o reducere de 5000 € fata de pretul de lista. A ajuns masina noua sa coste cat masina second pe care o doream si care avea un an vechime si 30k km.
      Poate unii au noroc, poate daca locuiam in Bucuresti erau alte sanse. Dar in micul meu orasel de provincie lumea nu cumpara masini noi pe care sa le vanda dupa 3 ani la jumatate din pretul de achizitie (nici nu aveam pretentia asta). Iar dupa cateva week-enduri petrecute pe drumuri la vanatoare de masini am realizat ca masina dorita de mine va fi foarte greu de gasit.

      00
  30. Multă rezistența la cumpărat mașini noi pentru oameni cu salarii asa mari cum pretind

    00
    • Pentru ca achizitia unei masini noi nu este o decizie buna din punct de vedere economic. Cel mai economic este sa iei una de 2-3 cu km nu prea multi, eventual inca in garantie. Nu au strans banii aia aruncand cu ei in stanga si dreapta.

      00
    • @Zarax: nu toti sunt doug demuro sa aiba timp si chef sa faca asta. premium pentru 1 masina noua vine cu un anumit grad de confort. Chiar peste un nivel de venituri ownership deja nu renteaza si mai bine mergi din leasing in leasing daca nu iei masini de colectie.

      Dovada clara e tovarasu buhnici cu seria lui 5 break.

      00
    • Sigur, nu au strans banii aia arucand cu ei pe masini noi. I-au strans pierzand zile si saptamani cautand shuri, dand telefoane, alergand prin serviceuri si tot asa ca sa isi cumpere o chestie care sa ii duca din a in b. Comfortul de a iti lua masina noua e ca nu te doare capul fix cu subiectul din articol. Si la sfarsit o dai tot ca buy back, si o iei pe urmatoarea. „dauna” in portofel vs modelul clasic „cumpar sh” si vand sh, vreo cateva mii de euro la x ani, mai mult decat decent daca la tompul si nervii tai.

      10
  31. Rav 4 2012 luat de la Muyota Pipera cu 14k € in 2017. Masina avea 39k km, utilizata in oras-radiatorul e cel mai bun indicator(daca nu a fost inlocuit). Zgâriată pe la colturi, dar nu deranajant-zgarieturi de parcare facute de sofer grabit sau neatent. Garantie la motor 1 an. Merge perfect dupa 3 ani si inca 25k km. Ulei scurs-nu mult-la un amortizor, asta din cauza ca masina sta 6 luni/an in garaj-3 luni on/off-asta este singura problema in trei ani.
    Schimbat ulei si filtre(originale) anual-de catre mine. Am avut ocazia sa discut chestii tehnice cu mecanicii si șefii mecanicilor de acolo (am mai avut un Rav pe care l-am servisat doar acolo)si desi ei se pricep sa schimbe piese cu totul, la troubleshooting probleme mecanice si mecanica fluidelor.. nu prea.
    Sunt constient ca daca vreau sa o vând, vor fi multi care vor ridica spranceana pt ca nu am facut reviziile la moyota. De 19 ani repar si intretin motoare navale. Pentru mine efectiv nu are sens sa platesc o interventie de 1500 lei pe care o pot face in propriul garaj. De banii aia merge mai bine un Lagavulin de la magazinul pe care-l promoveaza Vali.

    00
    • =)))
      Prima dată când am citit lagavulin m-am gândit la vreun aditiv de motor sau cine știe ce dracu chestie pentru mașină.
      Când am căutat pe gugle, am văzut că e tot aditiv, dar pentru grumaz. Omul tehnic din mine intuiește.

      00
  32. Simpatica relatarea, dar e o generalizare ca nu poti cumpara masini sh de la noi.
    Se gasesc masini second hand bune in Romania, alaturi de vanzatori ok. Trebuie sa te uiti super atent si sa fii foarte precaut, dar se gasesc.
    Experienta personala: din doua masini SH cumparate din Romania, nu am luat teapa decat cu una :-)).

    00
  33. Piata de masini sh din Romania e dominata de dieseluri de firma. Nu gasesti o benzinara decenta. E o piata saraca si denaturata.

    00
  34. European Civilizat (vestic): de ce dai 15k pe o masina sh de provenienta incerta si te expui la riscuri si costuri de intretinere inutile?
    Roman (balcanico-manelist in comportament pana-n maduva oaselor – 95% din populatie): pai cu 15k nu-mi iau decat o sarakie de Dacia Sandero mai full option asa dar totusi, e Dacia, ma fac de ras!
    EC: noi aici in vest cumparam Dacia pe banda, este suficient de accesibila ca pret si echilibrata ca dotari ca sa ne facem treaba cu ea cand avem nevoie, pentru restul folosim tren, transport in comun, avion si ne proiectam cheltuielile sa ne ajunga de concedii, iesiri in oras, pentru copii etc
    R: noi aci la rromanica suntem toti niste mega pasionati de masini, suntem ingineri fini, o ardem pe forumuri cu ceilalti Schumacheri, facem modding, cipam motorul si la modul general avem tendinta sa ne dorim lucruri pe care de fapt nu ni le permitem pentru ca altfel nu cautam pe net gioarse SH pe care abia ne permitem sa le intretinem cum trebuie dar de regula avem o cunostinta la un service care dealtfel e foarte prost dar noua ne-o face bine, ii dam un ciubuc acolo
    EC: dar ce faci cu o asa masina SH luata la sub jumatate din pretul ei de noua? noi consideram masina o unealta cu care sa ne facem treaba si nu investim nici bani si nici timp in niste unelte menite sa serveasca niste scopuri clare, care sunt prioritatile si dorintele voastre in viata?
    R: masina pentru noi e o extensie a personalitatii si a potentei (financiare, desigur); aici in rromanica circula o vorba: orice om care se considera realizat are o masina frumoasa si puternica cu care se poate mandri in fata prietenilor sai si sa-si impresioneze femeia; o folosesc in primul rand sa ma duc la ofis in pipera unde lucrez ca eu nu suport sa miros basinile tuturor saracilor din transportul in comun, trebuie sa stau in trafic cu AC-ul pornit, omul si masina in fiecare dimineata si seara dar calatoresc cu stil si e spatiul meu intim, e lumea mea, mai dau drumu la o muzica haus, mai ascult morning glori, mai vorbesc la hendzfree etc; altfel mai plec cu ea prin tara la un gratarel la o vila la munte (de 2-3 ori pe an) chiar daca starea infrastructurii rutiere, traficul si statisticile de accidente spun ca nu e o idee buna dar d-aia avem dashcam bos, sa demonstram ca am avut dreptate cand suntem infasurati cu tot cu masina in jurul unui copac! si in strainatate plec cu ea, da, noi aici in rromanica avem o pasiune fantastica sa conducem 8-10 ore in medie pana la destinatia tuturor romanilor: o plaja din Grecia unde nu facem decat sa ne expunem hoiturile la soare si sa bagam in noi pana crapam, in fiecare zi timp de 7 zile apoi revenim la pasiunea soferistica 8-10 ore iar pana acasa si facem si o afacere, luam 5-6 bidoane de ulei de mazline extra virjin pentru noi si neamurile/prietenii apropiati ca e mai bun asta si la dracu mergi pana in Grecia sa nu-ti iei tu un ulei de mazline bun? practic putem deschide o alimentara de cartier cu ce aducem in portbagaj plus sarcofagul Thule (ce altceva), gasit si ala SH sau imprumutat de la un amic; ia sa vedem ce mai fac eu cu masina… a da, cumparaturi in weekend, 8 plase a cate 20 kg de la supermarket, luam pe 2 saptamani desi cel putin o treime o aruncam mereu; ocazional ma duc la ala de bricolaj sa-mi iau ce am nevoie, un sac de ciment, mobila de la ikea, d-astea pentru casa
    EC: noi ne axam pe calitatea vietii, pe construirea unui viitor mai bun pentru copii, incercam sa nu folosim masina daca nu e neaparat nevoie iar altfel calatorim cat mai mult, sa vedem locuri si oameni noi, sa invatam constant, sa ne expandam orizonturile mentale, sa…
    R: zi-mi dupa aia ca nu te mai aud, fii atent cum se aude basul asta ca i-am pus woofere coaee!

    00
    • bun de tot comentariul.

      avem o cunostinta la un service care dealtfel e foarte prost dar noua ne-o face bine, ii dam un ciubuc acolo

      realitatea dureroasă.

    • Ohhh, așa de tare m-a durut la corazon asta. Mi-a dat-o fix la coarda sensibilă, știind cât am tras cu opelu și cât am reparat la el una-alta, că pe baza meseriașului din service am luat-o și cât l-am mai plătit și pe ăla. Toți avem un băiat, unu care știe și face.
      M-am întors tot la un băiat care știe pe Dacia Renault, că toți îl laudă. Până acum nu a dat de gard. Cam de 1 an bagă șurubelnița prin ea, când urlă.

      00
    • Nu știu dacă Europenenii vestici chiar cumpara Dacii pe banda rulantă. Fiind Europeni vesticii preferă și eu un minim de conform intr-o mașină, ceva ce nu găsești intr-o Dacie. Sunt alte branduri ieftine care sunt mult peste Dacii la toate nivelele eg. Renault, Hyundai, Skoda, SEAT, pe care le poți lua in Vest cu avans mic și o dobânda foarte avantajoasa sau chiar avans 0% și leasing operațional (car hire) ca sa nu te doară capul de service și altele.

      Din păcate văd prea multă lume in România care sta toate ziua pe lângă mașina lor ca sa o gâdile. Nu o văd neaparat ca pe o unealta care trebue folosită și mai degrabă ca un lucru ce trebue protejat și urmărit toată ziua ca nu cumva sa se atingă cineva de ea cu geanta. Foarte trist.

      00
    • Nu cumpara nimeni dacii in franta sau germania. Absolut nimeni.

    • Uitasem sa zic de vechinii care mereu au de comentat de mașina altuia. Când avem 1.0 m-a întrebau dacă urca dealul și când avem 2.5 îmi spuneau de ce am nevoie de așa ceva. Asta e civilizația la noi.

      00
    • 1. de ce sa iei masina noua, daca poti lua una SH decenta? Am aplicat ambele variante in ultimii 10 ani. Consider idiotic sa dau o galagie de bani pe o masina noua, care pierde din valoare din momentul in care a iesit de la dealer. Prefer sa bag banii aia in metale „grele” sau sa ii tin la saltea. Atunci pot lua masina aproape noua, vanduta de aia care nu-si mai permit ratele.

      2. asta cu doar romanii care vad masina ca status symbol e atat de trasa de par, ca nici nu o comentez. Sigur ca numai romanii cumpara masini scumpe sa se dea in stamba, germanii aia civilizati merg toti cu trabanturi.

      3. Dacia este o masina pe care multi nu dorim sa o conducem. Am avut placerea in trecut, decat o Dacia noua mai buna alta masina SH de o marca o idee mai decenta. Ma bucur ca se cumpara in draci in exterior, sa fie toata lumea sanatoasa.

      4. Daca masina este o scula cu care iti faci treaba (de acord aici cu vesticul ala civilizat de care zici), de ce PLM sa dai o groaza de bani numa’ ca e noua? Routanul meu de 10 ani merge mai bine decat nus’ cat la suta din cotetele alea noi care scapa ulei si au probleme din prima suta de km.

      O dau si eu ca babele, acum 12 ani, cand am luat eu (tampita ce sunt) masina noua pe leasing, macar a mers troaca de a rup. Si a stat cate 6 luni nepornita in fata blocului, apoi i-am dat cheie si a mers perfect. Fara uleiuri, vraji si povesti.

  35. La un articol de genul, apar toti ‘rumenii’ experti in masini si piata auto in general. Unii se caca pe ei cu sh vs logan, altii stiu ei cate masini sunt in Germania si Franta in leasing operational si tot asa. Fiecare isi ia ce vrea p… lui. In conceptia voastra, desi 90% sigur aveti petarde diesel fara dpf si egr, s-ar vinde doar Loganul de nou si atat. Pe ala mai sus il doare de faptul ca sarmanii aia merg in Grecia si conduc nu stiu cate ore, de curiozitate daca imi citesti comentariul, tu pe unde dracu mergi?? Pentru unii e o placere sa aiba o anumita marca de masina, chiar daca e mai veche, sa faca mii de km prin Europa intr-o vacanta prelungita. Chiar si idolii vostrii din Germania, Frantea, Italea.

    00
  36. NOU
    #142

    Am vandut vechea masina in jumatate de zi de la postarea anuntului, ca am pus la poze imagine cu seria sasiului, ultima pagina de intretinere cu stampila servisului, data si nr de km, poza cu padalele si volanul, plus restul masinii.
    Au venit prima data doi samsari cu golanii „ca e lovita bos, ca are urme de gheare de fantoma” si le-am spus: Ote seria la sasiu, meri matale la ce service *Brand* vrei, ca te vad in biznis, si dai si tu un suc la gigelu de acolo sa-ti arate istoria fierului. Au plecat nervosi si dupa aia a venit un „civil”, caruia i-am vandut-o in 10 mins.
    Aveam un coleg care s-a aratat scandalizat cand i-am spus ca dus cazanul in fiecare an sa-i schimbe lichide, filtre alea alea. A lui pornea „numa de mana stapanaului”, a mea pornea si atat.

    00
  37. Cumparat masina SH din Timisoara, foarte multimit. Ca remarca sa fugiti de masinile sh din Constanta

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile